Кораб в канала: Защо Венеция е разделена за круизните лайнери

Кораб в канала: Защо Венеция е разделена за круизните лайнери

© Associated Press



Противници на навлизането на круизни кораби в каналите на Венеция излязоха на протест с упреци към правителството, че са били измамени.


Жителите на града бяха изненадани миналата седмица, когато круизен лайнер влезе в лагуната на Венеция за първи път от началото на пандемията, въпреки че правителството на премиера Марио Драги заяви, че корабите ще бъдат забранени от историческия център. 92 000-тонният кораб MSC Orchestra качи 650 пътници, преди да отпътува за южноиталианското пристанище Бари в събота.


"Италианското правителство заблуждава не само гражданите на Венеция, но вестниците и общественото мнение по света", каза Томазо Качари, лидер на активистката група No Grandi Navi ("Без големи кораби") пред британския вестник "Обзървър".




Контрапротест се проведе от Si Grandi Navi, движение, което подкрепя хилядите хора в района, чийто поминък зависи от круизната индустрия и които са без работа заради пандемията от пролетта на миналата година.


В края на март правителството обяви, че на круизни кораби ще бъде забранено да преминават покрай площад "Сан Марко" и да навлизат в историческия център. Идеята беше те да бъдат отклонявани към индустриалното пристанище Маргера, докато бъде изграден круизен терминал извън лагуната.


Законът даже беше одобрен от долната камара на парламента през май, като министърът на културата Дарио Франческини увери, че кораби, "високи колкото жилищни сгради", няма да акостират в центъра на Венеция "завинаги".


В действителност, за да бъдат лайнерите насочени към пристанището в Маргера, то първо трябва бъде реконструирано, така че да може да ги приема. Междувременно единственият начин корабите да влязат във Венеция е през канала "Гуидека" (Giudecca), където през юни 2019 г. 13-палубен съд се удари на кея, ранявайки петима души в лодка.


Кораб в канала: Защо Венеция е разделена за круизните лайнери

© Associated Press


"Правителството знаеше, че това е невъзможно, тъй като каналът, през който корабите трябва да преминат, за да достигнат Маргера, е твърде тесен и недостатъчно дълбок", казва Качари пред "Обзървър".


Еколозите предупреждават, че ако дълбачките влязат в Маргера, последиците за биологичното равновесие на Венецианската лагуна ще са опустошителни.


През май туристите отново започнаха да запълват тесните тротоари на Венеция, след като бяха облекчени ограниченията за пътуване. Преди пандемията от COVID-19 градът е приемал около 28 млн. гости годишно.


Труден избор


Круизните кораби винаги са били ябълка на раздора в града, като противниците им твърдят, че са повредили лагуната и са причинили ерозиране на основите на сградите в града, който е част на световното културно наследство на ЮНЕСКО. Но те си имат и привърженици, тъй като туристическата и круизната индустрия допринесоха за възхода на местната икономика и дават препитание на около 5000 души, работещи на круизния терминал на Венеция.


"Причината, поради която изпращаме кораби до Венеция тази година е, че много пъти сме били молени от местната общност да се върнем", каза Франческо Галиети, директор на италианското звено за Международната асоциация на круизните линии (CLIA).


Политическата нестабилност обаче пречи на намирането на решение, тъй като изисква то да бъде съгласувано между федералното правителство и местните, регионалните и пристанищните власти.


"От години круизната индустрия иска от властите стабилно решение за достъпа на кораби до Венеция", добави Галиети. "Имаше момент, в който си помислихме, че сме го постигнали, но тогава правителството рухна. За да се намери решение, е нужно перфектно разпределение между Рим и Венеция, което не е толкова просто."


Още няколко бивши товарни пристанища могат да приютят лайнерите, но всички трябва да бъдат реконструирани. А за това ще са нужни поне шест месеца.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Мен защо Титаник ми е любимият филм. . .

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  2. 2 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 631 Неутрално

    винаги има същества като еколози, зелени, НПОта и всякаква паплач продала се за пари, която спъва развитието...

  3. 3 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Само за информация на автора "древният" град е основан в 9-ти век от новата ера....и вероятно ще приключи съществуването си този ;)

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    До коментар [#2] от "it4":

    "винаги има същества като еколози, зелени, НПОта и всякаква паплач продала се за пари, която спъва развитието..."
    ==============
    Същите ще кажат веднага, че за пари се чакат туристи.
    Е, поне във Венеция не ми се ходи. Обещах на жената да я заведа в Триест, там поне не смърди.

    Еретик
  5. 5 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Наистина мястото на този кораб не е във Венеция. До там стигнахме с влак и после здраво пеша за да го разгледаме.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5559 Неутрално

    "Круизните кораби винаги са били ябълка на раздора в града..."

    Разбираемо

  7. 7 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    Хубаво нещо е туризма ,ама много паплач ,цялото земно кълбо тръгнало на туризъм , къде ще му излезе края .

  8. 8 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#2] от "it4":"винаги има същества като еколози, зелени, НПОта и всякаква паплач продала се за пари, която спъва развитието..."============== Същите ще кажат веднага, че за пари се чакат туристи. Е, поне във Венеция не ми се ходи. Обещах на жената да я заведа в Триест, там поне не смърди.
    —цитат от коментар 4 на Костадин Иванов


    Смърди ти дупето на тебе...
    Венеция е с кристално чиста вода в каналите.

  9. 9 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#2] от "it4":

    Тя с имката е показателна, корабът изглежда по голям от градът...

  10. 10 Профил на Ганьо фурията на Балкана
    Ганьо фурията на Балкана
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#2] от "it4":Тя с имката е показателна, корабът изглежда по голям от градът...
    —цитат от коментар 9 на mso011053684


    Така е. лично съм виждал кораб, стърчащ над сградите на Венеция, като застана на пирса.

  11. 11 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    До коментар [#7] от "edin drugii":

    Стана евтино. Нискобюджетни компании, липса на граници, огромна средна класа в Китай, евтини хотели, интернет и т.н.
    Ще става още по-наблъскано по тези места, но това е…… Не случайно някой хотели държат безумни цени от десетки хиляди на вечер и закуски по 400-500 евро, за да може една отбрана група да се пази от тълпата. Друго решения няма.

  12. 12 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Безобразие! Я си представете такова чудовище в центъра на София!
    Човек вижда с очите си снобизма на новобогаташите, как работи световната машина за пари. Светът е полудял. Сещам се за снимките на "алпинистите" на ръба към връх Еверест. Присъствието на такъв небостъргач в лагуната свежда историята на великия град до пощенска картичка. Венеция трябва да се достига с влак. И така градът е лудница. Бях там точно на смяната на високия сезон към среден. През високия тълпата е плътна. На площада има кафене. Ама няма място. Трябва да чакаш. Като ти дойде реда, иди че пий кафе. Зад теб стоят прави и чакат за мястото ти. На следващия ден градът просто въздъхна.

  13. 13 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5038 Неутрално

    Круизите трябва да се забранят със световен закон!

    Знаете ли, че повечето горят мазут и нямат никакъв филтър за изговелите газове?
    Лошото е, че корабните компании имат тежко лоби, което подкупва политиците!

  14. 14 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    Споки! Доста круизни кораби бяха бракувани и нарязани за скрап! Криза, паре нема! :-)

  15. 15 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    "Кораб в канала: Защо Венеция е разделена за круизните лайнери."

    Ми що? Щото са лайнери. Отговорът се съдържа в името.

  16. 16 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 166 Любопитно

    Три пъти съм бил във Венеция. Не намирам нищо хубаво. От другата страна на лидото е красиво - плажове с пясък, в който потъваш и много солено море.

  17. 17 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Не разбирам какъв е проблема. Венеция да си направи цената за акостиране на круизни кораби такава, че да си струва. По този начин ще ограничи круизния туризъм толкова колкото желае и ще има пари за поддръжка на града. В стщото време няма да идва сульо и пульо с круизен кораб и качествпто на туристите ще се повиши. Ако спрат да идват круизни кораби заради високата цена? Еми нали това искахте? Ако бюджета закъса? Ами значи сте се оляли с цената и трябва малко намаляване. Изобщо пазарната икономика дава неограничени възможсти за контрол на подобни проблеми. Това с протестите си е комунизъм и не води до нищо добро.

  18. 18 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#17] от "George Svinarov":пазарната икономика дава неограничени възможсти за контрол на подобни проблеми. Това с протестите си е комунизъм и не води до нищо добро.

    Пазарната икономика дава пълна възможност за хаос !
    От комунизъм ли населението на Венеция намаля два пъти за последните години ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK