Заев се отказа от оптимизма за спора с България преди срещата с Радев

Заев се отказа от оптимизма за спора с България преди срещата с Радев

© Associated Press



Не е невъзможно" да се реши спорът с България преди Европейския съвет другата седмица, но "имам чувството, че няма" да стане, каза македонският премиер Зоран Заев преди утрешната си визита в София.


Проблемът, затварящ пътя на Северна Македония пред преговори за еврочленство и довел до поставяне пред нея на условия, които тя възприема като заплаха за идентичността си, ще бъде обсъждан от евролидерите другата седмица. Възможността за промяна в българската позиция ще се обсъди от делегацията на Заев, в която влизат и външният министър Буяр Османи и отговарящият за евроинтеграцията Никола Димитров.


Засега не се очаква България да одобри преговорната рамка със Северна Македония в сегашния ѝ вид. Без да даде подробности, Заев коментира темата след разговорите с президента Румен Радев в Брюксел на срещата на върха на НАТО тази седмица. На нея бе договорено посещение на Заев в София, чиято очаквана дата е 17 юни, четвъртък.




"Много важна бе срещата с президента Радев. Продължихме да разговаряме в подробности. Имам чувството, че на 22 юни няма да се реши проблемът с България, но не е невъзможно да се реши", каза Заев пред няколко македонски медии. Според Скопие проблемът е в това, че България има служебно правителство и служебен премиер, които нямат възможност да вземат такова решение, затова "не искам да завишавам очакванията на гражданите", каза Заев.


По думите му начинът, по който ще се обозначава македонският език, не е предмет на разговорите в момента, но продължава работата по пътната карта за изпълнение на договора, а изготвянето ѝ е едно от условията на България.


Едва ден преди коментарите си Заев повтаряше, че решението на спора не е далеч. В последвало интервю за МИА обаче изрази надежда, че след изборите на 11 юли, когато се формира "политическо правителство", може да се постигне решение през "септември, октомври, декември тази година".


Междувременно на откриването на заседанието на Министерския съвет служебният премиер Стефан Янев съобщи, че също ще има среща със Заев. По думите му ще се състоят разговори "в общата политическа картина и в дълбочина, и в конкретика, в търсене на подходящи решения, които са в интерес на народите и на двете страни".

Ключови думи към статията:

Коментари (209)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Мъко, мъко, мъко Мъкедонска!

    Комунистите са виновни!
  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3931 Весело

    "Не е невъзможно" да се реши спорът с България преди Европейския съвет другата седмица, но "имам чувството, че няма" да стане, каза македонският премиер Зоран Заев преди утрешната си визита в София."

    Ами всички му го казваме на Заев ! няма нужда от чувства ! Добре дошъл в реалността ! Винаги отрезвяването е болезнен процес, но рано или късно в Скопие трябва да осъзнаят, че със злоба, антибългарска истерия и демагогия стигат само до това ! До едно голямо ВЕТО ! Поредното при това !

  3. 3 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Макетата нещо да са свършили по нашите искания? Не - само ходят да лобират пред този и онзи как ние трябвало да им клекнем.

  4. 4 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1095 Весело

    По-нагли от промитите югоеничари са само русоробите...

  5. 5 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    "условия, които тя възприема като заплаха за идентичността си"

    Всъщност условия, които Заев лъже и маже, че са заплаха за идентичността.

  6. 6 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    "условия, които тя възприема като заплаха за идентичността си"

    Всъщност условия, които Заев лъже и маже, че са заплаха за идентичността.

  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3931 Весело

    " Проблемът, затварящ пътя на Северна Македония пред преговори за еврочленство и довел до поставяне пред нея на условия, които тя възприема като заплаха за идентичността си, ще бъде обсъждан от евролидерите другата седмица."

    Как трябва да възприемаме ние опитите на сърбоманите в Скопие да крадат нашата идентичност, история и език и да градят своя идентичност за сметка на нашата ? С цветя и рози ? Да чакаме някой " да ни натисне отвън" ? Да си мълчим, щото някой треторазряден евробюрократ е " благоволил" да ни размаха пръст от някой кабинет ? И да ни назидава какво трябва или не трябва да представляваме като нация, да мислим като българи, да отстояваме като общество ?
    Е, не Заев ! Определено не сте познали в Скопие ! Но кой трябва да плаща цената за илюзиите ви ? Ние ?

  8. 8 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 24 Неутрално

    "Едва ден преди коментарите си Заев повтаряше, че решението на спора не е далеч. "

    Ами то есента или зимата не е далеч. Заев никога не е казвал, че ще се реши другата седмица - нереалистично е. Чакай още малко да ви подърпат ушите от Брюксел и САЩ, още малко да се види, че България не знае какво конкретно иска, пък да видим тогава дали ще са толкова ербап нашите политици.

  9. 9 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Заев се надява най-накрая на 11 юли ДБ да вземе властта в България и РСМ да бъде приета в ЕС.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  10. 10 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Спокойно Зайко, потрай още малко, скоро като дойдат джендърите на власт ще ти харижат цялата българска история и култура по поръчение на големия брат.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Заев се надява най-накрая на 11 юли ДБ да вземе властта в България и РСМ да бъде приета в ЕС.
    —цитат от коментар 9 на justauser


    Това би било прекрасно - ДБ наситина е една от малкото политически сили, която би имала интелигентността и отговорността да тури край на този изкуствен спор, който дърпа и двете страни назад, особено нашата.

  13. 13 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3931 Весело

    " По думите му начинът, по който ще се обозначава македонският език, не е предмет на разговорите в момента, но продължава работата по пътната карта за изпълнение на договора, а изготвянето ѝ е едно от условията на България."

    За вътрешна употреба си го обозначавайте както си искате, но извън границите на РСМ да си знаете, че няма такова нещо като македонски език ! Има изплагиатстван български език. Е, като изключим мнението на енциклопедия Британика, но ако не знаете, наскоро британците излязоха от ЕС....... :

    Езиковедска полемика за македонския език
    В лингвистиката не съществува универсален критерий, по който да се решава дали два диалекта принадлежат на един език или не. Обикновено се приема, че два диалекта принадлежат на един език, ако хората, които ги употребяват, могат да се разбират взаимно.

    Македонистиката се занимава с изучаването на историята, развитието, правописа и структурните характеристики на тази езикова норма.

    В началните класове в Люксембург децата изучават език, наричан понякога люксембургски език. Мнозинството от швейцарците считат швейцарския вариант на немския език за различен език спрямо стандартния немски.

    Този критерий изглежда прост и ясен, но той далеч не винаги може да се приложи. Понякога употребата на термините език и диалект е политически мотивирана. Така например причините, поради които норвежкият и датският език се считат за два отделни езика, а не за варианти на един и същ език, имат политически, а не лингвистичен характер. Според лингвиста Макс Вайнрайх езикът е диалект с армия и флот.

    Поради тази причина учените по света нямат единно мнение относно това дали има "македонски език", съществуващ отделно и независимо от българския език, или става въпрос за два варианта на един и същ език. Трябва да бъде отбелязано обаче, че родството между "македонския" и българския език (също както и родството между норвежкия и датския) не се оспорва от никого.

    Македонският език е признат за отделен от Енциклопедия Британика и Езиковата енциклопедия на Кембридж,[18] както и учени от международната общност.[19] В същото време френската „Голяма енциклопедия на езиците“ не разглежда македонския като отделен език.

    Кодифицираната норма на македонските диалекти, утвърдена през периода 1945 – 1950 г., или така нареченият македонски литературен език, се разглежда от повечето български езиковеди като трета книжовна норма на българския език, успоредна на българския книжовен език и на банатската писмена норма. Като основа за създаването на нова писмена норма е взет югозападният български а-говор.[20]

    Почти единодушно мнение сред българските учени е, че северномакедонската езикова норма не бива да се счита за език, отделен от българския. Във втората половина на XIX век, когато става формирането на съвременния книжовен български език, в този процес се включват активно и книжовници от Вардарска Македония и въобще от цяла Македония. Благодарение на техните усилия например съвременният книжовен български език притежава деепричастие (ходейки, пишейки, говорейки и т.н.), макар че на територията на България (включително Благоевградска област) почти няма диалекти, които да притежават деепричастие. С цел да се подчертае, че македонският език не е език, отделен от българския, често в България вместо за македонски език се говори за писмено-регионална норма на българския език в Северна Македония. В официалната българска граматика, издадена от Българската академия на науките, пише: „Писмено-регионалната норма в Северна Македония възниква по силата на политически декрет (приет в манастира „Прохор Пчински“ на 2 август 1944 г.). Тя има за основа западнобългарския а-говор, разпространен както извън границите на България, така и дълбоко в нейните предели. По своя характер тя е писмено-регионална норма на българския език, защото се изгражда на основата на български говори“.[21] Италианският езиковед Виторе Пизани дава следното становище за новообразувания от АСНОМ македонски „език“ и писменост след влизането на тези земи в рамките на СФР Югославия:[22]

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Македонска_литературна_норма

  14. 14 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Две неща трябва да направим ние:

    1. Да кажем ясно, че така няма да стане. И ако се продължава по този начин съгласие никога няма да има. За да се избие от главите на отсрещната страна всяка надежда, че с още малко натиск и търпение, нещата ще се случат.

    2. Да дадем посока как ще стане. Ако може без унижения и капитулации за другата страна, а с уважение и премереност, конструктивна, но твърда. За целта е необходимо първо ние да си съставим работимите варианти и след това да ги наложим. Това ще бъде оценено от всички. Да, РСМ са още една югославска провинция, не са готови за никъде, но нащата цел трябва да бъде да ги поведем и променим, а не да ги унищожим. Макар че, честно казано, с много действия си заслужават сопата.

  15. 15 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Зайко, не се прави на НЕзнайко! Никой не ви оспорва държавата и идентичността - имате ги, как са създадени друг въпрос. Ти дори имаш фамилиа "ЕВ", а знаем ,че Тито налагаше фамилиите на "СКИ" за да няма "ОВ" и "ЕВ". Сигурен съм че в австрийските учебници не пише че немците са варвари, хуни и т.н., а реално не е ясно Австрия колко е искала "Аншулц"... Не е нормално да не изпълняваш критериите за ЕС и да искаш да влезнеш със злоба към съседите си. Ние не обичаме особено сърбите, но не съм срещнал в нашите учебници да пише нещо лошо за тях. Вече и за турците нищо лошо не пише до колкото знам. Това да учиш децата на омраза за да имаш идентичност е меко казано тъп0тия.

    Един Българин
  16. 16 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 228 Неутрално

    [quote#12:"Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ"][/quote]

    Позицията на ДеБилите е ясна, но те не играят в случая. Мунчо ще манипулира според ситуацията и ще накисне с решението кабинета си в угодния нему момент!

  17. 17 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Аз си мисля , ако Македония признае , че т.н. “македонски език “ е всъщност диалект на българският ще последва значителен възход в отношенията ни.

    Подкрепям тяхното желание да имат своя идентичност и самостоятелна държава. И бих ги посъветвал да не слушат сърбоманите , а да се стремят към подобряване на отношенията с България.

    От наша страна пък е необходимо да се спре с непрестанното натякване , че само ние сме прави във възникналия спор , както и да спрем вредното говорене на хора като Шкембе войвода и Сие .

  18. 18 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 24 Неутрално

    .2. Да дадем посока как ще стане. Ако може без унижения и капитулации за другата страна.
    —цитат от коментар 14 на famousandco


    Ма то желанието за унижение е началото за вас. И самоцел. Но няма да ви се получи - македонците са горд народ и няма да клекнат. Ако продължавате с липсата на конкретика, скоро ще лъсне кой е злодеят.

  19. 19 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Аз си мисля , ако Македония признае , че т.н. “македонски език “ е всъщност диалект на българският ще последва значителен възход в отношенията ни.
    —цитат от коментар 17 на strymski


    Това няма да стане. Иначе, подкрепям останалата част от поста ти. Македонците могат да положат усилия в областта "българско самосъзнание" и, вероятно, някои драстични твърдения от учебниците (ако има такива изобщо). Това ще е компромиса от тяхна страна.

  20. 20 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#13] от "samoedin":

    Македонският след 1944 г. се е променил и сега в днешно време копира 1:1 словореда на гръцкият език "Го познаваш?" (Τον ξέρεις?), а не "Познаваш ли го".

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  21. 21 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 125 Неутрално

    Тоя лицемерен струмишки циганин и шарлатанин - вече не знае какво да лъже, щото всичко си има граници!Такова второ влечуго като него - няма!В пъти по добре е да си имаме работа със онова сърбоманско псе Мицко, щото той поне ни мрази открито, и не лицемерничи!
    Оптимизъм всякакъв забравете!Ще си останете в калното блато на екс-югослоавия, където всъщност е и вашето място!

  22. 22 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 749 Весело

    До коментар [#18] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    Горд, горд пък си смениха името. Колко да е горд ? :)
    Пак греда за пореден път.

  23. 23 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 120 Неутрално

    То ако един ден РСМ влезе в ЕС и макетата се успокоят, и веднага ще напишат пак нова история, че Сашо Макето е чист македонец от РСМ, и че цялата българска история е македонска.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  24. 24 Профил на Георги Христов
    Георги Христов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Имал чувството че няма да стане :) Ами виждам че си започнал да мислиш в правилната посока. Следващият етап е да помислиш ЗАЩО няма да стане и току виж ви уврели главите.....

  25. 25 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Зайко пак екскурзиант в Софията. Е па да доде свет да види турско кафе да пие и па да си оди у Северната Македония

  26. 26 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 752 Неутрално

    [quote#18:"Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ"][/quote]

    Кои "вас"? Нали всички ние сме българското общество? Ти какъв си?

    Иначе, за злодеите, не е толкова трудно да се посочат. Който мълчи за убийствата на десетки хиляди, за прогонването от домовете на стотици хиляди, който поругава паметници и гробове, който не се свени да унищожава икони и културни паметници, само защото не му харесва какво пише на тях или показват, който се кълне в Тито и Сталин и гори знамената на съседите си, който има за държавна политика заплащане и водене на кампании срищу други държави, който не зачита думите и волята на починалите, за вен той е злодей от най-високо ниво.

  27. 27 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    и тересно! Полша и Литва също имат обща история и са били една държава - Жичсполита. Не съм чувал да са имали проблем дали Ягело е полски или литовзки крал. Просто макетата много се изцепиха, а нашите се запънаха като магаре на мост. В името наобеди ението в ЕС искаме тотално да се скараме.

  28. 28 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3931 Неутрално

    До коментар [#20] от "justauser":

    "Македонският след 1944 г. се е променил и сега в днешно време копира 1:1 словореда на гръцкият език "Го познаваш?" (Τον ξέρεις?), а не "Познаваш ли го"."

    Да копираш словоред на чужд език не значи, че твоя език става същия като копирания, просто се деформира оригинала на езика, който говориш, в случая те говорят български език в неговата Западна норма ! Е, пределно сме на ясно, че за над 80 гдини са настъпили и някои промени в него, че той не е " едно към едно" с нашия език, но то и днешния български език не е " едно към едно" с българския оттогава ! И езикът се развива, като всяко нещо.......

  29. 29 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#28] от "samoedin":

    Така е.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  30. 30 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 948 Неутрално

    [quote#18:"Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ"][/quote]

    Именно.
    Характерна наша черта е желанието да обиждаме и унижаваме. А в този случай е необходимо изключително дипломатично умение и такт , за да се доведат нещата до добър край. Погрешната и недалновидна политика на нашите политици през последните поне…100 години както и войните на Балканския полуостров доведоха до загуби на територия и население , което вече много трудно може да бъде поправено. Несбъдната мечта за обединение на българските земи — националният приоритет на великите радетели за това , трябва да бъде преодоляна.


  31. 31 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#27] от "3biri":

    Купи си нова клавиатура:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  32. 32 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#13] от "samoedin":Македонският след 1944 г. се е променил и сега в днешно време копира 1:1 словореда на гръцкият език "Го познаваш?" (Τον ξέρεις?), а не "Познаваш ли го".
    —цитат от коментар 20 на justauser


    То може да се каже и същото за българския- ето го примера с подкупния консилиери на резидента, който го питат: страхува ли те записа от плика с парите? И той казва: този "ГО познавам", ама парите бяха за друго....

  33. 33 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#30] от "strymski":

    Абсолютно характерна наша черта е да обиждаме и унижаваме. Все пак ние сме един просташки народ, които няма нищо общо с възвишните и културни севмаци:

    "Идва ми да покажа среден пръст на българите". Това скандално изказване направи днес премиерът на Република Северна Македония Зоран Заев в ефира на местната телевизия ТВ21.

    Шефът на МИA Зoрaн Ивaнoв, който е журналист и близък сътрудник на бившия президент и премиер Бранко Цървенковски, нaпиca в Туитър, чe "всички са фригидни кучки", посочвайки бившия гръцки външeн миниcтър Дoрa Бaкoяни, която e cecтрa нa нacтoящия гръцки прeмиeр Кириaкoc Мицoтaкиc, и българския външен министър Екатерина Захариева.

    Продължавайте с нихилизма май само той ви крепи ;)

  34. 34 Профил на vpb45693357
    vpb45693357
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Хора, имайте предвид, че "маке" или "макета" се възприема в Р. Северна Македония така, както ние възприемаме "бугар", "бугарин" или "бугари".

    Не използвайте "маке" или "макета" в отрицателен, подигравателен или пренебрежителен смисъл.

    А "бугар" е форма на "българин" от западните диалекти, но поради предимството на източните диалекти в литературния ни език не се възприема добре сега у нас.

  35. 35 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#8] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    И на мен ми писна.
    Историческия спор няма да го решим никога.
    Какво тогава искаме?
    Да ни заобичат изведнъж?
    Като нямаме искане, което да може да се формулира в едно изречение, както беше гръцкото, олекваме.

  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Нормално, в България в момента няма работещ парламент и нормално правителство няма кой да вземе легитимни решения по този проблем.

  37. 37 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 514 Неутрално

    скрий се бе заек, орева цяла Европа, сега се надявал, ех защо нямаме политици като гръцките...

  38. 38 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    ФИРОМ няма идентичност и е въпрос на време да се разпадне. На Албанците им писна от тези гимнастики.
    Първо бяха антични елини синове на Александър Македонски, сега са южно славяни говореши на “Македонски” наследници на Кирил и Методи.
    А Албанците си говорят албански и гледат към Албания.
    НА ВСИЧКИ ИМ ПИСВА ОТ ТОЗИ ЦИРК !!!
    И на Българи и на Гърци и на Албанци че дори и Сърбите им се смеят вече.

  39. 39 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    [quote#32:"Корабов"][/quote]

    Опитахте се да съставите някакво изречение, но не ви се получи. Изглежда и герберите, като македонците не сте съвсем българи.

  40. 40 Профил на dorko
    dorko
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Колко години край Вардара въртяха, сучеха, само и само да няма никакво развитие между България и Северна Македония, сега изведнъж се притесниха за някакви срокове.

  41. 41 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 125 Неутрално

    и тересно! Полша и Литва също имат обща история и са били една държава - Жичсполита. Не съм чувал да са имали проблем дали Ягело е полски или литовзки крал. Просто макетата много се изцепиха, а нашите се запънаха като магаре на мост. В името наобеди ението в ЕС искаме тотално да се скараме.
    —цитат от коментар 27 на 3biri


    Грешиш!Полша и Литва имат не обща, а споделена история, защото през 1386 година по времето на Ягелонската династия се създава "лична уния" между двете държави, а Ржечпосполита е създадена през 1596 година като продължение на тази "уния", но вече на съвсем други ниво от международна гледна точка - Serenissima Res Publica, тоест имаме дуалистична държава на двата народа на Кралство Полша и Великото литовско княжество!И монархията вече не е наследствена, а чрез елекция(избори)
    Докато в нашия случай - ние имаме обща история, защото Македония е част от българската държава не само териториално, но и етнически!И по силата на историческите обстоятелства - великите сили я оставят в пределите на Османската империя, а след това я предават на сърбите, които започват откровен геноцид!Но национално-освободителните борби на българите в тези земи - никога не са преставали!
    Не може да се направи паралел между Ржечпосполита и съдбата на българите в Македония!

    .

  42. 42 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    А дали въпрос на разговорите ще е защо ФИРОМ излиза на Европейското първенство като Македония въпреки че се договори с Гърция официалното име на тази територия да е РСМ.
    Защо ФИРОМ не спазва договорите с Гърция?
    Означава ли това и че така ще погазва договорите с България?

  43. 43 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Зая чука на порта в подмосковието.

    Зане защо

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  44. 44 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#35] от "dokoro":

    Имаме искане, което може да се формулира в едно кратко изречение! Искаме в учебниците да се запище, че "България и Северна Македония са две страни с обща история до 1945 та година, когато се разделят и тръгват всяка по свой път на развитие."

  45. 45 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    До коментар [#18] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    македонците са горд народ и няма да клекнат.
    —цитат от коментар 18 на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ


    Гражданите на Северна Македония НЕ са народ и никога не са били! Те са българи, алабнци и малко сърби. И да, българите в Македония винаги са били вироглави до глупост!

  46. 46 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Ако от наша страна не успеем да проведем и договорим разумно решение , то , убеден съм , други ще се възползват отново….за пореден път!
    Основния балкански играч , който винаги се е стремял да извлече полза от наша слабост , е Сърбия. На тях трябва ясно да се даде знак , че ние категорично сме против тяхното агресивно вмешателство във вътрешните работи на Македония , защото са в ущърб на добрите отношения между нас и македонците и изключително много нарушават правата на българите там.
    Да спрат да подкокоросват македонците , накратко казано. Пък ние ще успеем да се разберем с тях….

    Но , пак казвам— нужно е изключително ловко дипломатично поведени в този заплетен спор.

  47. 47 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#18] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    Виж сега, по тая тема нещо не мога да се съглася с тебе. Проблемът е ясно дефиниран, въпреки че доста "патреоти" се упражняват в/у него. Към настоящия момент в Македония се използва език на омраза към България и се разпространяват доста откровени лъжи, свързани с близкото и далечно минало. Официалните македонски власти все още не са се откъснали от доста нещица, останали им от титово време.
    Българската позиция, макар и много неясно поднесена от дипломатите ни е, че Македония може да започне преговори, но част от темите, по които ще се преговаря са именно по-горните проблеми.
    Тотална издънка на дипломатите ни е, че не успяха да го наложат со кротце и со благо...
    Това е все едно през 2000-та година в България да се провеждаха всенародни чествания на 09.09.1944 и властта да твърдеше, че се бори с капитализма...и в същото време да искаше преговори с ЕС.
    Всъщност ти как виждаш решение на проблема?

  48. 48 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1472 Гневно

    Де да беха само макетата виновни ама за съжаление не е така.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Македонизация_в_Пиринска_Македония

    Искаме от македонците и с право но кога ние на висок глас ще заклеимим и Георги Димитров като Национален Предател?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  49. 49 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#41] от "vincenzo76":

    А защо не се грижим за съдбата на българите в северна Гърция, които преди да заговорят на български дърпат пердетата. Или за западните покрайнини? Дори ако приемем, че македонците са българи, там все пак живеят и голям брой албанци.

  50. 50 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#44] от "3biri":

    Преди 1945 г. няма държава "Македония".

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  51. 51 Профил на .
    .
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Едно важно условие за нас е всички политически партии в България да обявят позициите си по преговорите с Северна Македония преди изборите.
    А не там да показват разни видеозаписи и кокошкарски истории, да кажат открито и ясно какво ще преговарят.

  52. 52 Профил на .
    .
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Едно важно условие за нас е всички политически партии в България да обявят позициите си по преговорите с Северна Македония преди изборите.
    А не там да показват разни видеозаписи и кокошкарски истории, да кажат открито и ясно какво ще преговарят.

  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3897 Весело

    "Имал чувството"?! Альо, чувствителен другарю, не разбрахте ли, че с лъжи доникъде няма да стигнете?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  54. 54 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1472 Гневно

    Кой написа в Сините Паспорти на Майка ми и Баща ми НАРОДНОСТ МАКЕДОНКА/МАКЕДОНЕЦ Тито ли?
    Я вижте какъв пропаганден филм е снимато в БЪЛГАРИЯ за чудо и приказ

    https://www.youtube.com/watch?v=3XajEDdCCpo

    Ния сме виновни даже повече от макетата те разбираемо са се хванали за язикот и интендитетот защото преди 1947 те не съществуват.
    А ние какво ?
    През цялото време крием насраният си Гъз.
    Кажете истината първо за нашите а после за техните кривици.
    Така и Европа ще ни разбере а не зад някакви високопарни слова га крием нашата Вина.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  55. 55 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Насила хубост не става.
    Мутренският подход на Боко в политиката натресе България в политически дискомфорт.
    Накрая България ще бъде принудена от ЕС и САЩ да признае и македонския език, въпреки, че ако въпросът не бе поставен от Боко, нямаше да има нужда да го прави.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  56. 56 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    В Северна Македония да се говори на югозападен български език.
    Ей туй ще е най-правилно.... :)))))))))))))))))

  57. 57 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Ето нагледно историята на Европа https://youtu.be/UY9P0QSxlnI

  58. 58 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    "Не е невъзможно" да се реши спорът с България преди Европейския съвет другата седмица, но "имам чувството, че няма" да стане, каза македонският премиер Зоран Заев преди утрешната си визита в София." Ами всички му го казваме на Заев ! няма нужда от чувства ! Добре дошъл в реалността ! Винаги отрезвяването е болезнен процес, но рано или късно в Скопие трябва да осъзнаят, че със злоба, антибългарска истерия и демагогия стигат само до това ! До едно голямо ВЕТО ! Поредното при това !
    —цитат от коментар 2 на samoedin


    Знае го Заев, знаят го и по-мислещата част от хората.
    Но за съжаление, години наред полиране на не особено големите мозъци и лесен начин да привличаш избиратели, ако сега заговориш реално, губиш от другите.
    То така е и у нас, шкембе войвода и ВМРО-то

  59. 59 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Е, шюкюр, казваше баба ми македонката. Демек - най после. Сега и ако прочете договара и почне да го изпълнява цена няма да има.

  60. 60 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1555 Гневно

    Македонски инат, правят се че не разбират български.....

  61. 61 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    " като заплаха за идентичността си, ще бъде обсъждан от евролидерите другата седмица."
    Тия още не са влезли в ЕС и почнаха да ни киснат пред другите. Смятайте какво представляват, колко ни обичат и какво ще ни сервират ако влязат в тази организация.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  62. 62 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Този през март разправяше, че след изборите в България на 04.04 ще получи зелена светлина. 4-ти април мина, 4-ти май - също. Даже и 4-ти юни мина, но зелената светлина е все така червена. Сега запя старата песен на нов глас и с нова надежда - сакралната дата вече е 11-ти юли и времето след нея - тази година, или следващата, или след 5-10-20 години:
    "В последвало интервю за МИА обаче изрази надежда, че след изборите на 11 юли, когато се формира "политическо правителство", може да се постигне решение през "септември, октомври, декември тази година".

    Трай, Заев, за зелена (трева) светлина!

  63. 63 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Ако пуснем Северна Македония в ЕС без да са минали катарзис, рискуваме страшно много.

  64. 64 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    До 54. Никой нищо не крие. Криеха насилственото помакедончване БКП и днес БСП се прави, че не разбира за какво става дума. Иначе на всеки средноинтелигентен българин е ясно ролята на Коминтерна и продажната същност на комунягите, които се наведоха на Москва. И предадоха македонските българи на разтерзание.
    И докато тук са ги карали насила да се пишат македонци, ТАМ титовите удбаши се ги убивали и разкоствали. Само на 6 януари 1945та година са убите 1500 македонски българи.
    Така, че хайде на не обругаваме целия български народ.
    И Тодор Живков много бързо се усети какво са направили и колкото можеше се опитваше да промени нещата. Върнаха им старите поспорти, на които пишеше българин и отказа да предаде Пиринския край на Тито, както той се натискаше.
    Може би щеше да го предаде, но отношенията между СССР и Югославия се развалиха и вече Москва се отказа да ни притиска.

  65. 65 Профил на SgtPepper
    SgtPepper
    Рейтинг: 262 Неутрално

    [quote#19:"Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ"][/quote]

    И това да променят: "Македонските историчари го именуваат Самоил како македонски цар, истакнувајќи дека тој учествувал во бунтот на комитопулите 969 година, кога била отфрлена бугарската врховна власт во Западна и Југозападна Македонија и биле поставени темелите на македонската средновековна држава, која по него е именувана како Самуилово Царство, најголема ранофеудална државна творба на Балканот. Во негово време македонската средновековна држава го достигнала врвот во својот развиток. "
    ---
    Защото: "И като изследвахме грижливо, намерихме в техните писания, че тези блаженопочивши царе на българите и власите и наши предшественици Симеон, Петър и Самуил са получили корона за своето царство и патриаршеско благословение от пресветата божия Римска църква и от апостолическия престол"

    https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9Q
  66. 66 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    СЪЕДИНЕНИЕТО ПРАВИ СИЛАТА
    🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬
    Нека силата бъде с Нас!

  67. 67 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1962 Весело

    А аз предлагам едно просто решение. С референдум приемаме, че езикът, който говорим е македонски, че ние сме македонци и че цялата ни история е македонска. После се обединяваме с майка Македония....Всички въпроси са решени....

    Или второ решение. Македония иска да влезе в ЕС, ми добре, обявява война на България и толкова. Губи войната и става част от Пиринския край...

  68. 68 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#62] от "Галя Станчева":

    Че той я получи - само че не зелена, а бяло-зелено-червена светлина, забраняваща влизането на реваншизъм, нацизъм и партократичен шовинизъм в ЕС.

  69. 69 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Сърбоманите в РСМ не са потомци на българи. Те са се отрекли от дедите си заради пари и власт.

  70. 70 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#67] от "lz73":

    Няма да помогне, за съжаление. Иначе, в името на обединението ни с 2 милиона наши сънародници, съм готов и на папуас да се прекръстя. Уви и ах, на скопските политичари не името им е проблема. Те са се вкопчили в лъжливите си тези, като удавник за сламка, защото само и единствено чрез тях имат политическа и обществена легитимация. Изпуснат ли възможността да настройват избирателите си срещу България и Гърция, веднага ще се появят въпроси "ЗАЩО ВЕЧЕ НАД 100г НАРОДЪТ Е РАЗДЕЛЕН!?". А имайки предвид манталитета на нашите сънародници, оттатък Трънско, нечия глава ще стане на чаша за вино, по стар БЪЛГАРСКИ обичай. Точно за това трябва бой по кухата сърбоманска кратуна, докато не уври за сътрудничество в духа и традициите на Европейския съюз.

  71. 71 Профил на nodjinn
    nodjinn
    Рейтинг: 482 Любопитно

    Предполагам, че не им е лесно на македонските "историци" и "политици". Независимо какво знаят и в какво са убедени, населението им е еквивалент на един Наполеон в психиатричната клиника. А си му казал, че всъщност не е Бонапарт, а е превъртял.

    Половин век насаждат антибългаризъм, и да искат вече не могат да променят нищо, собственият им народ е с промит мозък и ще ги разкъсат. Трима царе имат за "хилядолетната си история", които могат да изброят- Филип, Александър и Самуил. Ако се наложи да признаят, че Самуил не е техен, резко 33% от историята изчезват, в учебниците им зейва чудовищна пропаст, а да признаят, че имат кръвна връзка с омразните "бугари-татари" не могат. Не става, и те няма накъде да отстъпят, също като нас. Отиваш на екскурзия - с пяна на уста ти обясняват, че Самуел е македонски, сичко е македонско, каменните надписи на десет века били "заблуда". Е как да ви пуснем, бре.

    Абсурдна е тази ситуация. Така ни мразят, а не познавам българин, който да изпитва към тях нещо по-страшно от симпатия, примесена със съжаление. Луда работа.

    И да се помни - свинщината с изкуствената македонска нация през 20 век е измислена от БЪЛГАРИ, наложена от БЪЛГАРИ, пропагандирана от БЪЛГАРИ, в угода на СТАЛИН.

    Български комунисти, сър. Руски подлоги от най-мерзкия вид, сър. От вида, дето чак руснаците ги е гнус от тях, сър.






  72. 72 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Висша дипломация.
    Израз на добронамереност.
    Прецизен изказ.
    Печен дипломат, от кариерата.
    Не всеки може.

    Почти докара вината в Софийско равно поле ;)

    До коментар [#2] от "samoedin":

    "Не е невъзможно" да се реши спорът с България
    преди Европейския съвет другата седмица,
    но "имам чувството, че няма" да стане,
    каза македонският премиер Зоран Заев
    преди утрешната си визита в София."

  73. 73 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Техният проблем е че и досега там няма формирана нация. Би могло с голяма историческа достоверност да се приеме че по времето на Османската империя в тая област постепенно се оформя някаква идентичност от населението там- българи, албанци, сърби, гърци, турци власи, цигани , евреи и др. Знаем как се оформя политическата карта при подялбата на Османската империя и вредната намеса на Великите сили. Дотук всичко е ясно. Македонска нация все още няма, макар от отделни представители на различните етнически групи да се лансира идеята за самостоятелност на вече нова нация -македонска. Това оранжерийно растение пониква и се развива много добре под похлупака на временния феномен - Югославия. При разпада на тоя изкуствен конгломерат, тия хубавци видяха че всички националности си прибират своето и решиха и те да правят същото. Бедата на тамошното население е обаче че при тях липсват много от характеристиките на една нация. Нямат споделена обща история,спомени за възходи и падения, общи цели и стремежи. Значи след като нямат споделена история е трябвало да вземат историята на някой от обитаващите там етноси. Естествено това да е българската история защото българският елемент е водещ. Така започват да се случват странни неща. Българите изведнъж "изчезват" и на тяхно място се появяват македонците. Само че за съжаление на конструктурите на новата идентичност, другите ( албанци, сърби и др,) не изчезват, не се назовават македонци, а си държат на свойте предци и своята история.
    Така че ако приемат реалните факт - македонска нация започва да се оформя след Втората светована война на основата на консолидиращият български елемент ( станал македонски) и на основата на българския език и българска азбука, то може и с две ръце да ги набутаме в ЕС.

  74. 74 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Опасността за България е РСМ да не започне да твърди, че българите са произлезли от македонците. Така както приема, че на балканите всяка нация може да приема различни истини за миналото. Например Цар Самуил за РСМ е македонец, а за други и останалия свят е българин. По същество това е отричане на познанието върху историческата истина.

  75. 75 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    "продължава работата по пътната карта за изпълнение на договора"

    Картата е изключително проста. Ето я
    ||....Кьорсокак Македония.....Скопие====Булевард България====Брюксел

  76. 76 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Кой написа в Сините Паспорти на Майка ми и Баща ми НАРОДНОСТ МАКЕДОНКА/МАКЕДОНЕЦ Тито ли?Я вижте какъв пропаганден филм е снимато в БЪЛГАРИЯ за чудо и приказhttps://www.youtube.com/watch?v=3XajEDdCCpo Ния сме виновни даже повече от макетата те разбираемо са се хванали за язикот и интендитетот защото преди 1947 те не съществуват.А ние какво ?През цялото време крием насраният си Гъз.Кажете истината първо за нашите а после за техните кривици.Така и Европа ще ни разбере а не зад някакви високопарни слова га крием нашата Вина.
    —цитат от коментар 54 на dedoliben


    Няма кураж , Дедо Либене, няма…..
    Както е писано и Библията:
    Извади гредата от собственото си око , а после виж сламката в окото на брата си.

    Ние заквасихме млякото , а сега питаме що вкисна…..

  77. 77 Профил на pon01565019
    pon01565019
    Рейтинг: 39 Неутрално

    Ех, дойде ни и на нас да се оттепаме на някой! Понеже скоро няма никой по-слаб от нас: Удри!

  78. 78 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    До коментар [#73] от "dorn":

    "Значи след като нямат споделена история е трябвало да вземат историята на някой от обитаващите там етноси"

    Аз викам да пробваме нов подход. Вместо да чакаме да ни крадат историята да се съберем балканските народи и да видим кой какво може да им задели.,
    Всеки има в историческия си килер някакви не особено нужни личности. От наша страна предлагам да дарим на македонската история Венио марковски и Георги Димитров.

  79. 79 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#44] от "3biri":

    Първо, това е сложно изречение и второ не е съвсем вярно.
    Обща история сме имали само в определени исторически периоди.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#50] от "justauser":

    То и държава Словения не е имало, ама никой не я оспорва.

  82. 82 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 644 Разстроено

    След като Заев обиколи почти всички държави, за да ги дезинфирмира и настройва за натиск над България и се убеди, че номерата му не минават, сега с какви очи идва отново да ни уверява в "честните" си намерения ?
    Лицемерно селянче !

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Искаме в учебниците да се запище, че "България и Северна Македония са две страни с обща история до 1945 та година, когато се разделят и тръгват всяка по свой път на развитие."
    —цитат от коментар 44 на 3biri


    Поставете го това искане. Но няма да стане - няма да го получите. То не е и вярно.

  85. 85 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#83] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    Ти да не би да не си българин?

  86. 86 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Проблемът с РСМ е неизпълнението на Договора, а не служебният кабинет

    Андрей Ковачев

    "Европейската инвестиция на РСМ е важна както за България, така и за целия регион и за ЕС като цяло. България подписа със Скопие договора за приятелство през 2017 точно, за да открие пътя на Македония към по-бързо приемане като пълноправен член на ЕС. През 2018 първото българско председателство на ЕС беше ангажирано да лобира за това приемане", заяви в коментар специално за БГНЕС евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Ковачев.

    "За съжаление от 2017 година досега управляващите в Скопие нищо не направиха за изпълнението на договора. Академичната комисия е блокирана и не работи. Говорът на омразата се усили", продължава той.

    "Не е проблемът, че има служебно правителство в България, както смята Зоран Заев. Проблемът е, че Скопие не направи нищо за изпълнение на договора с България. Напротив инвестира усилия да лобира срещу България и за изопачаване на българската позиция и натиск върху София", заяви Ковачев.

    "Ние не спорим за сегашната идентичност и език. Договорът говори за обща история на сегашните два народа. Обща българска история, не споделена, не преплетена, а обща на един и същи етнос в миналото, който етнос нерадостната съдба и великите сили жестоко разделят в началото на XX век. Всеки има право на самоопределяне. И нашите предци имат същото право, както и живите сега. Омразата и разединението може да бъдат преодолени само чрез европейската интеграция и смелостта да се приемат фактите такива, каквито са били. Така пише в договора, който трябва да се спазва и Скопие имаше много време от 2017 досега да го направи. Извиненията със служебното правителство са несъстоятелни. Очакването, че следващото българско правителство може да приеме лъжата, мисля също. Фактите са свещени", завършва коментарът.
    https://faktor.bg/bg/articles/novini-balgariya-andrey-kovachev-problemat-s-rsm-e-neizpalnenieto-na-dogovora-a-ne-sluzhebniyat-kabinet

  87. 87 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Макитата си повярваха, че Брюксел и Вашингтон ще натиснат България и тя ще поддаде. После някой им е казал, че няма да стане. Отчаяни са.

  88. 88 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Заев, а основание да го направиш (относно средния пръст) имаш ли и нещо за езика на омразата да кажеш?

  89. 89 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 828 Неутрално

    А дали въпрос на разговорите ще е защо ФИРОМ излиза на Европейското първенство като Македония въпреки че се договори с Гърция официалното име на тази територия да е РСМ.Защо ФИРОМ не спазва договорите с Гърция?Означава ли това и че така ще погазва договорите с България?
    —цитат от коментар 42 на МиГ-29


    Означава и още как!

  90. 90 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#50] от "justauser":То и държава Словения не е имало, ама никой не я оспорва.
    —цитат от коментар 81 на dokoro


    Никой не я оспорва защото Словенците си имат през вековете свой културен и стопански елит. Това че по време на своята история са попадали под една или друга власт не им пречи да си бъдат словенци.
    Изобщо смешно е да сравняваш Словения с РСМ. За кой ли път трябва да се напомня на необразовани хора че с името македонци са наричали през вековете населението на историческата област Македония. Но това население си има и етническа принадлежност. Етническа принадлежност македонец до 1944 г няма. После българския етнос изчезва и се появяват новоте македонци.

  91. 91 Профил на ALEX BA
    ALEX BA
    Рейтинг: 242 Гневно

    То Заев от години го обземат странни чувства и метаморфози:

    "В светлината на смелото заявление на премиера Зоран Заев, че българи и македонци са един народ, редно е македонският политически елит да избере това име, но глас народен, както се казва, глас Божи, а ние да помогнем."

    Божидар Димитров - 13 юни 2017 = преди три години

    https://www.mediapool.bg/bozhidar-dimitrov-istinskoto-ime-na-makedoniya-tryabva-da-e-yugozapadna-bulgaria-news265207.html

    Сега минаваме през натъртването, че:

    "Заев е изправен пред разрешаването на колосалния научен проблем как всички народи са произлезли от маймуните, а единствено северните македонци – от българите.

    Според неговите собствени думи, цитирани от белградския „Политика”, жизненоважният за човечеството въпрос светва със страшна сила в главата му в разговор с българския премиер Бойко Борисов. Провокиран от бурните спорове в смесената историческа комисия, той разсъждава в блестящ диалектически стил: „Според науката всички произхождаме от маймуните, а според вярата всички произхождаме от Адам и Ева. Как тогава само македонците произхождат от българите?!”29.05.2021

    https://trud.bg/за-генетичната-връзка-между-маймуните-зайците-българите-и-северните-македонци/

    Да разбираме, че държи ако ще и шебек да е, но да не е българин, ако да има български паспорт

    и смело цопваме в:

    Та в Скопие по тоя повод някои учени са ми казвали: „Абе, Ботев и той да не е македонец?“ Аз не можех да повярвам на ушите си и изригнах: „Вие не сте нормални! Вашето е патология!“. В конституцията им има всякакви малцинства и турци, и сърби, и албанци, цигани, но няма българи. Защото българите са ги направили македонци. Никакви отстъпки не трябва да правим и на никакъв натиск да не се поддаваме. Те искат да станем съучастници в кражбата на българската история.

    - Това ще бъде абсолютно национално предателство.
    - Да, това е точният термин."

    Та преговори НЯМА ДА ИМА, чувствата тук нямат никакво значение! сядате, написвате си домашното, като §1 гласи:

    Общата история това е българска история. И не може да я делим. Ние не можем да делим това голямо и много важно въстание - Илинденско-Преображенското. А те казват - дайте ни Илинденското, ето ви Преображенското. Представяте ли си?!

    - Значи и въстанията минават в пазарлък - аз на тебе, ти на мене.
    - Как ще правим пазарлък? - та тук става въпрос за морален дълг пред нашите предци! Толкова млади хора са загинали в македонските полета, за освобождението на българите в Македония. И сега какво - да седне Комисията да преговаря чий е Гоце Делчев. Та това е кощунство! Той се е самоопределил приживе. "

    https://trud.bg/историкът-акад-георги-марков-пред-труд-в-скопие-ми-казваха-и-ботев-може-да-е-бил-македонец/

    §2- виж отново §1 и го научи наизуст!!!

  92. 92 Профил на ykv43523606
    ykv43523606
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Заев се оказа изключително просто човече

  93. 93 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#9] от "justauser":

    Споко! ДБ ще дойде на власт, за направи съдебната реформа и да прати Каскета шеф на милиционерското.. Дотогава, братята на македонци, отдавна ще са членове на ЕС, въпреки овструк щ че

  94. 94 Профил на SgtPepper
    SgtPepper
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#79] от "dokoro":

    И трето, това го обясни на Паисий, Пърличев и Миладиновци.

    https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9Q
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#93] от "1_april":

    .. въпреки обструкциите на фашо-рашо потридиотите..

  97. 97 Профил на ekj44691168
    ekj44691168
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Правилният момент за преговори, защото Големият брат така иска.

  98. 98 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    До коментар [#90] от "dorn":

    "После българския етнос изчезва и се появяват новоте македонци."
    За Изчезването на етнос си има дума - геноцид. Тепърва ще говорим за него с македонците и за това как фалшифицирането на историята винаги е свързано с геноцидидите. Примери има достатъчно.

  99. 99 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Зайко на къде си тръгнал , като не знаев от къде идваш? То както е тръгнало некой ден ще се окаже че ние българите говорим македонски език и че сме произлезли от великата империя Античка Македон.

  100. 100 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1685 Весело

    До коментар [#10] от "Шоршо":

    Дарохой шоршо,пак си се оплел като патенце в кълчища. Май си забравил, че джендърите ги доведоха московдките ти господари ... Като преди това измислиха надлежно мадеконската "нация" ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK