Париж ограничава скоростта до 30 км/ч почти навсякъде

Париж ограничава скоростта до 30 км/ч почти навсякъде

© Associated Press



Парижкото кметство въвежда от края на август повсеместно ограничение на скоростта до 30 километра в час във френската столица с някои малки изключения. Това съобщи заместник-кметът Давид Белиар, цитиран от специализираното издание boursorama.com.


След "корона пистите", въведени по време на първия локдаун, едновременно с реформата на уличното паркиране и преди установяването на зони с ограничен трафик (ЗОТ - ZTL) в историческия център на града през първото полугодие на 2022 г. заместник-кметът ускори реформите, които е възможно да предизвикат гнева на шофьорите.


В Париж вече има 60 процента зони с ограничение на скоростта до 30 км/ч, а средната скорост на придвижване в момента е 16 км/ч, изтъкна Белиар.




Повсеместното въвеждане на ограничението обаче е "голяма културна победа" за еколозите, които десетки години се борят за намаляване на скоростта в града, отбеляза бившият кандидат на Зелените за кметския пост в столицата. Той припомни, че това е негово предизборно обещание, подето от сегашната кметица Ан Идалго при преизбирането ѝ през 2020 година.


Ограничението на скоростта на околовръстния булевард ще остане 70 км/ч. Пътните артерии край кейовете на р. Сена остават с ограничение от 50 км/ч.


Според допитване от края на 2020 година 59 процента от парижани подкрепят намаляване на скоростта до 30 км/ч по улиците на столицата, при условие че някои пътища останат с ограничение до 50 км/ч. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Това няма да ги спаси от смога. В Париж лятно време не може да се диша.

  2. 2 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 360 Любопитно

    Подготвят се да минат изцяло на камили.🐪👍

    Много съм прост
  3. 3 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Ама защо 30 - направо до 5км/ч свалете ограничението - после ще се чудите защо улиците са вечно задръстени....

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    Умните кметове на големите европейски градове отдавна си дадоха сметка, че толкова интензивен трафик просто не може да продължава да има и търсят решения на проблем, но не с декларации и пожелания, а с реални рестриктивни политики!

  5. 5 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Много добре!
    Сега ще се кара само на 3та и 2ра.
    Честито на "еколозите".

  6. 6 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Не виждам защо 30 км/ч са екологична победа.

  7. 7 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Скоро ще има допълнение- ограниченията не важат за електромобили:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  8. 8 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Това няма да ги спаси от смога. В Париж лятно време не може да се диша.
    —цитат от коментар 1 на pro_bono


    Бил съм сигурно 20 пъти в Париж лятоска - не може да се диша от жега - въздуха си е в пъти по-добър от софийския...

  9. 9 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Подготвят се да минат изцяло на камили.🐪👍
    —цитат от коментар 2 на Контрол на съзнанието


    Камиларите вече ги докараха...

  10. 10 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Заглавието "Париж ограничава скоростта до 30 км/ч почти навсякъде" е малко подвеждащо, не смятате ли ?
    По-правилно би било "...почти навсякъде по населените места" или "...почти навсякъде по градовете".

  11. 11 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Тъпото е, че не го правят за да намалят жертците по пътищата. Истинската причина е за да угодят на затоплистите.

    даже заглавната снимка на стаитята са пляснали едно POLLUTION

  12. 12 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    Умните кметове на големите европейски градове отдавна си дадоха сметка, че толкова интензивен трафик просто не може да продължава да има и търсят решения на проблем, но не с декларации и пожелания, а с реални рестриктивни политики!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    -------------------
    Ти толкова ли не можеш да вденеш, че от многото коли печели Държавата / повече данъци/, печелят и Корпорациите /повече продажби/. Та така наречените "елити" имат полза да имаме по три коли в семейство и да ги сменяме през 5 години. Ако, искат да изчистят смога, ще сложат непосилен данък за втора семейна кола и 50% от въглеродния диоксид ще изчезне.

    Любовта ще спаси света!!!
  13. 13 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Ама защо 30 - направо до 5км/ч свалете ограничението - после ще се чудите защо улиците са вечно задръстени....
    —цитат от коментар 3 на jazzdevil


    Точно обратното - когато нямаш мотивация да караш кола в града, ще ползваш градския транспорт и така ще допринесеш за прочистването на въздуха.

    Тези, които те карат да вярваш в абсурди, могат да те накарат и да вършиш зверства. Волтер, 1765
  14. 14 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    Аз не мога да карам с 30 км./ч, съвсем сериозно го казвам. Дори уикенда, като не бързам за никъде, едвам спазвам ограниченията в София, а това 30км./ч е убийствено, тези са луди.

    Нищо чудно, за да намалят трафика, най-бедните и социално слаби, ще работят през нощта.

    Любовта ще спаси света!!!
  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5208 Весело

    Ние никога няма да го допуснем това намаление на скоростта

  16. 16 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 958 Неутрално

    В този ред на мисли понякога се замечтавам, какво ли би станало ако ЕС беше излял тези стотици милиарди предвидени да се угоди на зелените фанатици - в Инфраструктура.

    Мостове, Магистрали, Влакове, Тунели. Индустриални зони....Щеше да има бум на икономиката и разтежа. А ако някой каже, че само в България е зле изфраструктурата да му припомня моста който падна и смаза колите в Италия..............

  17. 17 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petko Boukov":

    Ти живял ли си в Париж? С 50-70€ на ден за паркиране в много от районите хората там много отдавна си спестяват притежанието на автомобил.

  18. 18 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 725 Неутрално

    "Повсеместното въвеждане на ограничението обаче е "голяма културна победа" за еколозите"

    При 30 км/ч си мисля, че двигателите с вътрешно горене не са особено ефективни така, че някой да ми обясни каква победа е това ограничение за еколозите?

  19. 19 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 257 Весело

    До коментар [#14] от "hope":

    "Аз не мога да карам с 30 км./ч, съвсем сериозно го казвам."

    Можеш, можеш! Не са ти удряли достатъчно големи глоби. Доста "образователно" действат! ;)

  20. 20 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#17] от "jazzdevil":

    Липсата на семейна кола за мен малко си ставаш крепостен селянин...... Предпочитам американския модел с къщите и гаражите. Между другото гледах статика за супер презастрения Ню Йорк с небостъргачите и тнт. Дори там едно 50 % от хората още има автомобил. Което е изненадващо за толкова гъсто застроен град

  21. 21 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 702 Неутрално

    В Париж ми направи впечатление от 3-те пъти в които съм бил,че карат масово мотори-скутери,но много мощни,черни и се промъкват между колоните движещи се коли.Сигурно са удобни и за паркиране в препълнените с паркирани коли улици.

  22. 22 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1692 Весело

    До коментар [#6] от "lordcris":

    Ако "не виждате" опитайте се със затворени очи да си представите колко шофьори ще се съгласят и колко ще се откажат от ползването на автомобилите си в града, ако знаят, че не могат да карат повече от 30км./ч.
    Да го обясня ли по- просто...????

  23. 23 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 958 Неутрално

    За междублокови пространства и 20 е много. Деца пресичат. Кучета си разхождат хората. Ама в София глупендерите се засилва в локалните улици и паркингите.

    Но за големи улици само 30 е идиотщина. Пак ще се повторя. Закона не е направен да намали жертвите по пътищата и да направи така, че по спокойно да пуснеш детето до магазина от стреща. Направен е така, че да угоди на левичарските сектански наредби от лявата партия на САЩ

  24. 24 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1692 Весело

    До коментар [#12] от "hope":

    Вместо да се "притеснявате" за моите "вдевачески" способности много смирено ви МОЛЯ да се опитате да използвате по предназначение хипотетичното съдържание, хипотетично намиращо се северно от вратните ви прешлени...
    Никак няма да Ви е лесно, но не е лошо все някога да започнете да опитвате...!
    Хубав ден Ви желая!!!

  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1692 Весело

    До коментар [#13] от "Petko Boukov":

    Съгласен!
    Наистина не е сложно, но определено не е за несложни хора!

  26. 26 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    До коментар [#14] от "hope":"Аз не мога да карам с 30 км./ч, съвсем сериозно го казвам."Можеш, можеш! Не са ти удряли достатъчно големи глоби. Доста "образователно" действат! ;)
    —цитат от коментар 19 на L Glassman


    ----------
    Ползвам Уазе и пак ме снимат честичко, но с не повече от 69 км./ч.
    Колата издава звукови сигнали, като мина 50.

    Любовта ще спаси света!!!
  27. 27 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Умните кметове на големите европейски градове отдавна си дадоха сметка, че толкова интензивен трафик просто не може да продължава да има и търсят решения на проблем, но не с декларации и пожелания, а с реални рестриктивни политики!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Контигентът на Дебъ няма почивен ден :О

    Every cradle is a grave.
  28. 28 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Не виждам защо 30 км/ч са екологична победа.
    —цитат от коментар 6 на lordcris


    При зелените комунета логика няма.
    Взимат едни грантове и отчитат неква дейност.
    Подобно на членовете на ЦК.

    Every cradle is a grave.
  29. 29 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    Сигурно са взели пример от Орлов мост. И там икарусите пуплеха бавно и какъв чист въздух имаше.

  30. 30 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Много добре!Сега ще се кара само на 3та и 2ра.Честито на "еколозите".
    —цитат от коментар 5 на ZEN


    Сега ще стигаш в пъти по-бързо с метрото или с RER.

  31. 31 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    Моята таратайка има круиз контрол, като при 30 км/ч, на трета, държи малко над 1000 оборота и разходомерът показва около 6л/100 км, двигател 1.4
    л, бензин, 150 к.с.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  32. 32 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#30] от "Локомотив":

    То поне от 30 години си е така. Тъй че тези 30км сега са политически фойерверк

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7291 Неутрално

    Другите трябва да ги последват. Карат като луди по улицата.

  34. 34 Профил на Подуенски нюанс
    Подуенски нюанс
    Рейтинг: 345 Весело

    Нали минаваме на електрика?
    Ограничението и за електриките ли е?

    Сидо
  35. 35 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Ми то тук и без ограничение подобно, на кръстовищата по големите булеварди е съвсем за противогаз.....

  36. 36 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    "голяма културна победа за еколозите, които десетки години се борят за намаляване на скоростта в града"

    Това някаква нелепа шега! При скорост от 30 км/ч автомобилът се движи неекологично, т.е. харчи повече, защото е предвиден/оптимизиран да се движи със "средна и висока" скорост през по-голямата част от времето. Т,е. 50-90 км/ч. Над 90-100 започва да увеличава разхода.

  37. 37 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Много са изостанали в Париж. В селата от Провадия към Шкорпиловци са наслагали знаци за 30 км/ч през десетина метра. Не че някой ги спазва.

  38. 38 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Другите трябва да ги последват. Карат като луди по улицата.
    —цитат от коментар 33 на Роси


    А като тръгнем с 30 км/ч и като ни трябва 2хвече време за шофиране ... смога кой ще го диша и как ще поемат улиците 2х коли и как ще се отрази загубата на време на икономиката? Що за простотия е това?! 50 км/ч е безопасна скорост и за града е ок, това отдавна е установено.

  39. 39 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 167 Неутрално

    При максимално разрешена скорост 30 км. ч. , което означава средна скорост 10-15 се кара на ниска предавка 1-2-3, което означава по-голям разход на гориво и повече вредни емисии. Единствено при електричките няма такава зависимост. При ДВГ, колкото е по-висока предавката, съответно скоростта, толкова е по-икономична колата.

  40. 40 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#38] от "Гражданин":

    Скоро бях в Шумен .
    По централния булевард който минава пред общината ограничението е 20 км/ч.
    Може да се кара единствено на 1 скорост.

  41. 41 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#39] от "fury_21":

    ДВГ-тата са най-ефективни при горе-долу 90 км/ч. При по-малко си на ниска предавка защото няма въртящ момент, при повече харчиш много да преодоляваш съпротивлението на въздуха (което расте с квадрата на скоростта).

    Няма логика тия 30км/ч да ги пишат победа на еколозите, ако ще отказват хората от колите в града това се прави с такса за влизане в центъра.

  42. 42 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Електричките впрочем имат най-голям рейндж при 30км/ч или колкото бавно можеш да издържиш да се влачиш - защото само съпротивлението на въздуха пречи :)

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    Много добре!Сега ще се кара само на 3та и 2ра.Честито на "еколозите".
    —цитат от коментар 5 на ZEN


    Не виждам защо 30 км/ч са екологична победа.
    —цитат от коментар 6 на lordcris


    Напълно съм съгласен с вас двамата! 30 км в час е по-малко екологично от 50 км в час, дори само, защото еднакво разстояние се изминава за повече време, което означава повече замърсяване!

  44. 44 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3931 Неутрално

    До коментар [#18] от "Stoyan Kostov":

    "При 30 км/ч си мисля, че двигателите с вътрешно горене не са особено ефективни така, че някой да ми обясни каква победа е това ограничение за еколозите?"

    Колегата под 13 пост вече обясни каква е логиката на ограничението !

  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    [quote#13:"Petko Boukov"][/quote]

    "Точно обратното - когато нямаш мотивация да караш кола в града, ще ползваш градския транспорт и така ще допринесеш за прочистването на въздуха."

    Това е много добре решено в Лондон! Искаш ли да караш кола в центъра на Лондон, плащаш! И то никак не е ефтино!

  46. 46 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#1] от "pro_bono":

    Точно това ще утежни смога, не да го оправи. След 2 години, като видят, че е станало нетърпимо ще прибягнат към електриките и ще ограничат движението на дизела.

  47. 47 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Това няма да ги спаси от смога. В Париж лятно време не може да се диша.
    —цитат от коментар 1 на pro_bono

    Отвори сайта на Luftdaten и виж как цял Париж свети в зелено.

    https://deutschland.maps.sensor.community/ #12/48.8452/2.3950

    "Нашите деца не получават образованието, от което имат нужда. Те трябва да бъдат обучавани в традиционните морални ценности, но вместо това им се казва, че имат изконното право да бъдат гей. Това е измама, която ги отклонява от верния път в живота." - Маргарет Тачър, 1987
  48. 48 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 747 Неутрално
  49. 49 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Много пъти сме ходили в Париж, обиколната им магистрала винаги е задръстена! Сега въвеждат 30 км/час, след някоя година само пешеходци ще могат да се движат.

    Впрочем в Щутгарт е 40км/час, вече е мъка да се кара из града!

  50. 50 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Ако доводите са само тези, които са посочени в дописката, то иде реч за абсолютен популизъм. Подобна мярка следва да е “подкована” с няколко месечни тестове със съответните прецизни измервания по отношение качеството на въздуха и ситуацията с трафика. Може и да са правени, но ме става ясно.

    Поздрави!
  51. 51 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#14] от "hope":

    Пускаш темпомата/ограничителя на скоростта и си готова. Той работи по два начина -или подържа определена скорост или не ти позволява да надхвърлиш определена скорост.естествено има и най малка скорост под която не работи.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  52. 52 Профил на tungsram
    tungsram
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#20] от "rdb41527334":

    Точно обратното - гъстото застрояване е предпоставка за по-малкък брой автомобили, защото първо няма физическо място за тях, второ много места като магазини и учреждения са на пешеходно разстояние и трето могат да се обслужват по-ефективно с градски транспорт. Затова и Ню Йорк е един от големите градове в САЩ с най-малък брой коли на глава от населението. Хората живеещи в градове с обширни предградия като Финикс и Хюстън, които са зависими от автомобила, изминават близо два пъти повече киломатри годишно шофирайки от нюйоркчани.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK