Италия забрани на круизни кораби да влизат в лагуната на Венеция

Италия забрани на круизни кораби да влизат в лагуната на Венеция

© Reuters



Италианското правителсто забрани на извънредно заседание круизните кораби да влизат в лагуната на Венеция с цел да защити местната екосистема и културното наследство. Това се случва след години на колебание и нежелание да се действа. Така се поставяха интересите на туристическата индустрия над тези на местните жители и културните организации, обяснява "Ройтерс".


Рим се раздвижи, след като ЮНЕСКО заплаши да постави Италия в черен списък заради това, че позволява пътнически кораби да акостират в обект от световното културно наследство.


Макар да се очакваше мярката да влезе в сила незабавно, министрите решиха началото на новия режим да е 1 август. От тази дата всички кораби с водоизместимост над 25 хиляди тона няма да влизат в плиткия канал Джудека, водещ към площад "Сан Марко".




Това ще засеге бизнеса на компании като Carnival Cruises, но предвижда обезщетение на засегнатите фирми и служители, посочва изявление на министерството на културата.

  • От години местни жители и международни организации призозават правителството да забрани на огромните круизни кораби да прекосяват лагуната - нещо, което води до замърсяване и застрашаване стабилността на сградите, както и крехката екосистема. Пристанищните власти и туроператорите обаче имат други интереси и подчертават ползите от кризните кораби.


Сега вече в Джудека ще влизат само малки пътнически фериботи, тъй като круизните кораби обикновено са поне четири пъти по-големи, а някои надхвърлят и водоизместимост от 200 хил. тона. И преди е имало опити за решаване на проблема, но нямаше алтернативно място за акостиране. Сега корабите ще спират на индустриалното пристанище Маргера, докато се построи порт извън лагуната на Венеция за контейнеровози и круизни кораби с водоизместимост над 40 000 тона. На практика в Маргера в момента няма подходяща инфраструктура за посрещане на лайнерите, превозващи хиляди пасажери.


Указът на правителството в Рим за това пристанище е от април, а обявата за подаване на оферти за строителството бе пуликувана на 29 юни. Днес бе назначен и специален правителствен комисар за ускоряване на строителството в Маргера.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5156 Неутрално
  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    Много правилно решение.

    Освен че изглеждат гротескно на фона на прекрасната архитектура, тези плаващи Лас Вегаси предизвикват мини приливни вълни, да не говорим за ордите туристи със селфи стикове, които се изсипват от тях и задръстват града.

    Венеция, както и много други вълшебни места в Европа, стана жертва на собствената си популярност.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    "Бате к*ре, ъ беха дОшли тея круидзи у нас... Се нешо дзаменка, частно пристанище шехме ъ идзмицлиме... Едната руска дълбачка ако це е оцвобОдила от Варна, ъ им я пратиме ъ копне некоя тръба, ахъ-хъхъ-ха-хъ-хъ-х-хъ?"

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  4. 4 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Време беше, това беше голяма простотия.

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2960 Любопитно

    До коментар [#3] от "cinik":

    Претенции и експертиза характерни
    "Италия забрани на круизни кораби а влизат в лагуната на Венеция"

    Не ви ли омръзна на самите вас службата на правата партийна линия? Защо никога откровените ти/ви малоумия не се трият? И защо всъщност проектанта влага (през служебни регистрации) неистови усилия да отблъсне нормални и реални хора от собствените си проекти?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Да си купиш жилище във Венеция е като да си купиш фабрика на 8-ми септември 1944-та

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  7. 7 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Най-после ЮНЕСКО да свърши нещо полезно. Иначе Италия щеше да продължи сама да руши уникалното си историческо наследство. Освен, че рушаха този уникален град с образуваните от тези мастодонти вълни, с тях се изсипваха огромно количество туристи, които замърсяваха града и го превръщаха в бардак. Особен тъпи и невъзпитани, движещи се като стадо говеда из улиците, бяха китайските туристи.

  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    Най-после, това трябваше да стане преди години.👍

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Крайно време беше . Венецианците се бориха години за това. Венеция беше като Дисниленд за скакалците от туристи носещи никакъв доход на града.

  10. 10 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#7] от "antonio_vivaldi":

    Всички големи европейски градове са в положението на Венеция , наскоро в Париж ,чудо и цигания , да не казваме колко души бяха брутално ограбени във Версай , единствените с които се омешахме бяха китайски туристи ....

  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Браво браво и кво му е бравото.
    Сега корабите на съсегният ъгъл и вместо един сто малки Фериботи в в Лагуната.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Е, най-после. Местните се борят за това от години!

  13. 13 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Мда не говорим за ордите туристи със селфи стикове, които се изсипват от тях и задръстват града.
    —цитат от коментар 2 на Norman Granz


    Да не говорим, че харчат по 5 евро за магнитче и бягат обратно на кораба да плющят на ол инклузив.

  14. 14 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2730 Любопитно

    Имам чувството, че идеята с круизните кораби е изцяло сбъркана, плаващи градове-бацилници, осиращи всичко по маршрута си.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  15. 15 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Имам чувството, че идеята с круизните кораби е изцяло сбъркана, плаващи градове-бацилници, осиращи всичко по маршрута си.
    —цитат от коментар 14 на Consumer


    Пандемията поохлади тази индустрия. Всички туроператори са изцедени и без пари да строят нови круизни кораби. Хиляди българи работят по тези кораби като обслужващ персонал и сега са си по къщите. Моите познати, ходили на такъв тип почивка, са много доволни, но на мен няма да ми липсват.

  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4130 Неутрално

    До коментар [#2] от "Norman Granz":
    "Много правилно решение."

    Правилно е решението , но дали няма отново ще го отменят? Защото през годините няколко пъти се съобщаваше , че се забранява на круизни кораби да влизат в лагуната на Венеция. Забраните шумно се оповестяват , а тяхната отмяна е мълчалива.

  17. 17 Профил на aqua_blue
    aqua_blue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Тази забрана е най-доброто решение за града.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK