"Хърватското издание "Индекс" обръща внимание, че самият Тесла е заявявал почитта си към сръбския си род и хърватската си родина. В акта му за раждане от 1856 г. обаче не е записана националност, тъй като такава информация не се е отбелязвала; уточнява се само че е православен."
Е и той никога не е живял в Сърбия, от 18 годишен до смъртта си живее в САЩ, всичките си изобретения и постижения са в Америка, той е и американски гражданин....така че цялата работа прилича на балканска комплексарщина......!
по важното е да не приемаме еврото имаме си парична единица.евро значи и формално да се откажем от какъвто и да е суверенитет .тогава ще бъдем съвсем като гърция с смс до тоалетната.
Срби и северномакедонци ще продължат с комплексарщината, здраво набита в главите им, а в дясно и ляво от тях, в две други, съседни държави, ще се чува звън на евро...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
До коментар [#3] от "Julian Mall": "Щом е православен няма как да е хърватин."
Все едно казваш , щом е мюсюлманин , няма начин да е българин или щом е католик , няма начин да е българин , сякаш не знаеш , че има българомохамедани и българи католици.
Шовинизъма в борба с Глобално световни културни придобивки...
Впрочем, Тесла е учил, работил и изобретил гениалните идеи в Будапеща, преди да намери благоприятна предприемаческа почва в САЩ, преди като магнит да привлече за инвеститор Джипито Морган, преди електрически да осветли Ниагарския водопад и т.н.
"Вече дни наред Сърбия и Хърватия са в остър спор заради монетите, които ще заменят хърватските куни през 2023 г. Причината е изборът на личността, която ще бъде изобразена на тях - изобретателят Никола Тесла.
Роден на територията на днешна Хърватия, но обозначавал се като сърбин, Тесла всъщност се прочува и успява в Съединените щати, където емигрира на 28-годишна възраст и остава до смъртта си почти 60 г. по-късно. Въпреки това дълго след смъртта си е по-известен в Източна Европа, отколкото на запад - поне докато автомобилите, носещи фамилията му, не му дават и световна слава.
Хърватия го смята за национален герой; името му обаче носи и летището в Белград, в Сърбия са и останките му. Когато централната банка в Загреб обяви, че през октомври ЕС ще получи официално хърватския проект за евромонетите и банкнотите, от същата институция в сръбската столица дойде предупреждение, че подобна стъпка на "присвояване на културното и научно наследство на сръбския народ" няма да остане без последствия. Същите аргументи са повторени в изявление до "Франс прес", според което Сърбия ще потърси правата си в евроинституциите.
Вицепремиерът на Хърватия Борис Милошевич е сърбин и обяви, че се "гордее" с плана и според него Тесла е символ, свързващ и сърбите, и хърватите с целия свят. Сърбите са над 4.3% от населението и са най-голямото малцинство в страната.
вместо да се използват такива случаи като мостове между народи (а при сърбите и хърватите разликата е САМО РЕЛИГИЯТА, по едно време почти забравена), те стават поводи за още повече раздори
ами с пълно право наричат балканците "варвари", уви
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
и двете страни вадят доказателства, че се е самоопределял като техен
и?
кво праим?
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Иначе относно спора за миналото на геният Тесла е ясно, че той е бил етнически сърбин, но роден на територията на Австрийската империя. Когато той се ражда независима държава Хърватия не е имало. Хърватите заедно с много други народи (чехи, унгарци, словенци, италианци и т.н.) са били поданици на австрийската монархия.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Доколкото разбирам, хърватите не твърдят , че Тесла е хърватин. Просто има връзка с държавата им , като представител на сръбското малцинство. Ние също слагаме Кирил и Методий навсякъде, нямаме претенции ,че са българи - съответно гърците са спокойни.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
о, да българите също ВСИЧКИ са православни, до един
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
България също трябва да изготви предложение какво да изобразява едната страна на нейните собствени монети -------------------------------------------------------- Монетата ще изобразява Христо Стоичков, разбира се, разпознаваем в целия свят.
До коментар [#3] от "Julian Mall":Е и той никога не е живял в Сърбия, от 18 годишен до смъртта си живее в САЩ, всичките си изобретения и постижения са в Америка, той е и американски гражданин....така че цялата работа прилича на балканска комплексарщина......!
Хахаха... това е прекрасна идея!!! Северните макета ще подивеят от яд! :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
още малко и щях да си помисля, че другите балканци изобщо, ама хич, ама никак не сме комплексари...
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Сърбите си присвоиха Тесла на база неговото православие. За тях няма значение , че той е роден и израснал в Хърватия като част от Авсро-унгарската империя. Никога не е стъпвал в Сърбия. Известно време еживял във Виена и после емигрира в Америка. Имено в Америка той прави своите технически изобретения като американски гражданин. Само комплексирани нации като сръбската могат да имат претенции към неговата националност.
Срби и северномакедонци ще продължат с комплексарщината, здраво набита в главите им, а в дясно и ляво от тях, в две други, съседни държави, ще се чува звън на евро...
Тук не си прав! Тесла винаги е твърдял, че е сърбин! Хърватската държава е била тогава част от Унгария /в рамките на Австроунгария/. Да вземат и унгарците ли да си присвоят чуждото? Сръбският национализъм ми е толкова отвратителен, както и скопския, но в случая историческата правда е на сръбска страна. Не могат хърватите да си присвояват чужди национални символи под предлог, че 150 г. след рождението им родните им места попадали в обсега на хърватската държава.
Вицепремиерът на Хърватия Борис Милошевич е сърбин и обяви, че се "гордее" с плана и според него Тесла е символ, свързващ и сърбите, и хърватите с целия свят.
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Доколкото разбирам, хърватите не твърдят , че Тесла е хърватин. Просто има връзка с държавата им , като представител на сръбското малцинство. Ние също слагаме Кирил и Методий навсякъде, нямаме претенции ,че са българи - съответно гърците са спокойни.
До коментар [#3] от "Julian Mall": До коментар [#9] от "tacheaux": ========== Не се карайте другари..... Вината е в Османската империя......която никога не е класифицирала в пределите си общностите по етноси.... С други думи.... Нулев толеранс към насаждане на ксенофобия и расизъм.....
И аз така мисля. Макар, че има и заблудени българи, които си въобразят че светите братя Кирил и Методий са били българи. Но си мисля, че повечето наши историци и сънародници са наясно, че светите братя не са били българи.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Ние, ако трябва да си почетем и защитим знаковите исторически фигури и постижения, требе да печатиме каймета, започвайки от един цент нагоре. Та да ни стигне мястото ...
Не съм чул Тесла да се е 'самоопределил', дали да го слагат по евро-монетите? 😀 Всъщност, сърбите требе да са доволни от този факт. Сепак, никой не отрича как се е самоопределил Тесла. Следователно хърватските монети отдават почит на един талантлив учен със сръбско потекло. Точно в такъв смисъл е и казаното от вицепремиерът на Хърватия Борис Милошевич.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Вече дни наред Сърбия и Хърватия са в остър спор заради монетите, които ще заменят хърватските куни през 2023 г."Малко в страни от темата ще кажа, че българските монети и банкноти евро вече се секат и печатат в български монетен двор и печатницата на БНБ.
Малко в страни това няма как да стане, еврото идва само и единствено от ЕЦБ!!! Никоя страна от Еврозоната няма право да си печата евра на воля! Една от основните характеристики на еврото!
Извинявам се, мисля, че се обърках в този мой коментар. Само българските евро банкноти се печатат в момента в София, евро монетите още не са секат. Съжалявам за объркването.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Сърбите си присвоиха Тесла на база неговото православие. За тях няма значение , че той е роден и израснал в Хърватия като част от Авсро-унгарската империя. Никога не е стъпвал в Сърбия. Известно време еживял във Виена и после емигрира в Америка. Имено в Америка той прави своите технически изобретения като американски гражданин. Само комплексирани нации като сръбската могат да имат претенции към неговата националност.
Добре е написано, че усташите са избили целия сръбски род на Тесла през годините на Независимата хърватска държава. Избили са и над 100 000 сърби в концлагера Ясеновац. Даже нацистките им покровители са били потресени от чудовищните престъпления, извършени за да направят Хърватия етнически "чиста". Европейската банка със сигурност ще отхвърли хърватските претенции. Да си сложат Лука Модрич на банкнотата, той поне е чист хърватин, макар и роден като овчарче все пак прегърна Златната купа за най-добър футболист миналата година.
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Добре е написано, че усташите са избили целия сръбски род на Тесла през годините на Независимата хърватска държава. Избили са и над 100 000 сърби в концлагера Ясеновац. Даже нацистките им покровители са били потресени от чудовищните престъпления, извършени за да направят Хърватия етнически "чиста". Европейската банка със сигурност ще отхвърли хърватските претенции. Да си сложат Лука Модрич на банкнотата, той поне е чист хърватин, макар и роден като овчарче все пак прегърна Златната купа за най-добър футболист миналата година.
Модрич, между другото, има сериозна сръбска жилка, за разлика от Тесла, който си е чист етнически сърбин. Разбира се, Модрич си е хърватин, просто като го спомена, се сетих, че има и сръбско в себе си.
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Това е малка Беля ние трябва да се подготвим добре когато се изпише Евро с Българската азбука на банкнотите. Представям си как ще реагират една Държава считаща се за Трети Рим,
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Никола Тесла винаги е подчертавал своя сръбски произход. Отказал се е да приеме някаква американска тъпотия за ново име в САЩ от рода на Никълъс Теслън! Не е бил като нашенските Тед Кочофф....
Малко в страни това няма как да стане, еврото идва само и единствено от ЕЦБ!!! Никоя страна от Еврозоната няма право да си печата евра на воля! Една от основните характеристики на еврото!
Нашите български евро вече се печат в печатницата на БНБ!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
На нашите банкноти - Баце как спи до шкафа със златни кюлчета и пистолета. По-сигурно от охранител с пистолет и пари обърнати в злато - здраве му кажи! Европейците ще са спокойни, че парите им са на сигурно.
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
на българското евро не бива да има нищо за по-сигурно - да го няма изобщо
парите са част от порочната система, която само проблеми създава
хайде сега върнете се към темата за Тесла
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Нямаме право да забравим, че цар Борис I постига нещо абсолютно невероятно и недостигнато и до днес. А това е признаването на българския език и писменост от Папата в Рим и Патриархът в Константинопол като четвърти език на християнството заедно с иврит, латински и старогръцки. Тази чест не получават нито немски, нито френски, нито испански, португалски и английски. Те я получават няколко века по-късно.Затова кирилицата трябва да е на българското евро. Но преди това трябва да престанем да я наричаме кирилица а да започнем да я наричаме българица защото това е българска азбука създадена от българи по заповед на българския цар и за първи път е използвана в България от българите. С термина българица на всеки по света ще му стане ясно кой народ е сътворил тази азбука.
До коментар [#40] от "David Moyseev":А Аспарух.....който е дал името на държавата....?Неговия лик не заслужава ли да блести поне върху 50 стотинки....?Пардон.....цента....
До коментар [#25] от "tacheaux":Някои българи не направиха ли същото с Джон Атанасоф? При положение, че той е роден в САЩ и никога не е стъпвал в България.
Хърватите ползват главно глаголица до 17 век, а глаголически книги на хърваткси издават и през 19 век. Тъй, че имат пълно право да се гордеят с това, че са я съхранили, така както ние се гордеем с кирилицата.
Обратно , сърбите подражават на северномакедонците. Те бяха кръстили летището в Скопие Александър Македонски , но гърците ги принудиха сменят името и да свалят големите надписи на летището с неговото име. Сега хърватите имат лостовете да накарат сърбите да се откажат от името на Тесла , което носи летищено в Белград по начина по който гърците накараха македонците да сторят същото. Сърбия кандидатства за членство в ЕС и от Хърватия зависи дали дали ще стане член.
Хърватите не твърдят, че Тесла е с хърватско потекло. Напротив - признават, че е сърбин. Това, че искат да го изобразят на хърватските евро монети, не означава, че го смятат за хърватин. Само сърбите виждат проблем тук.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Ами глаголицата се е използвала в Хърватска до средата на 15-ти век, докато в България, ако въобще се е използвала, е било за много кратко време.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Никола Тесла винаги е подчертавал своя сръбски произход. Отказал се е да приеме някаква американска тъпотия за ново име в САЩ от рода на Никълъс Теслън! Не е бил като нашенските Тед Кочофф....
Лъжеш, Давиде. В живота си Тесла никога не е имал повод да се самоопределя като националност. Лъжата ти лъсва и с измислицата , че американците са го карали да си смени името. Никога в Америка не е имало практика новодошлите имигранти да си сменят имената.
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
До коментар [#3] от "Julian Mall":"Щом е православен няма как да е хърватин."Все едно казваш , щом е мюсюлманин , няма начин да е българин или щом е католик , няма начин да е българин , сякаш не знаеш , че има българомохамедани и българи католици.
Айде стига с тъпизмите ти. Българите и Сърбите са православни и ако днес на религията не се отдава чак такова значение по времето когато е роден Тесла не е било така. Тези които се приели исляма не са се смятали за българи. Вземи прочети малко Вазов по въпроса дали помаците са се смятали за българи! Според теб каква е разликата между сърби и хървати след като езикът им е един и същ?!
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Малко в страни това няма как да стане, еврото идва само и единствено от ЕЦБ!!! Никоя страна от Еврозоната няма право да си печата евра на воля! Една от основните характеристики на еврото!
Но може да сече монети. Та за това става въпрос.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
ами католиците у нашенско - и тях ли не смятали за българи? какви са тогава? ирландци?
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Това е малка Беля ние трябва да се подготвим добре когато се изпише Евро с Българската азбука на банкнотите.Представям си как ще реагират една Държава считаща се за Трети Рим,
Вече е изписано и никой не е реагирал. Тези които бяха против са от любимият ти ЕС в който кирилицата се възприема като руска азбука и затова 90-те години на притискаха чрез един австрийски професор да приемем латиницата и Пешо Стоянов нямаше нищо против!
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Цъ. Самият Самуил се е определял като Български цар. А и другите владетели са го смятали за такъв.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
ОСВЕН това, след като разликата между сърби и хървати е само религията, но за какво присвояване говорим?! за какво изобщо се дърлят? за това чии попски гуши да са по-пълни ли?
спорът е трагикомичен
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Разбира се че не са! Най-големите българи са тези които се изселиха в Турция, не знаят бъкел български но имат българско гражданство! Това че не са православни не им пречи да се чувстват горди българи!
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
До коментар [#18] от "Toshko Afrikanski": Монетата ще изобразява Христо Стоичков, разбира се, разпознаваем в целия свят. >>> Африкански, във всяка шега има малко истина..Наскоро един черен ми взе кръв за лабораторен анализ. Попита ме откъде съм. Казвам- от Бългерия съм . Той възкликна : " Аа..всички в Найджирия знаем кой е Стойков"
Като става дума за културно и историческо присвоянане , сърбите са присвоили български воеводи и възстания от Поморавския край по време на османското владичество. Въпреки , че тези изконно български земи са били в пределите на Екзархийска България и населението там е било българско , в сръбската история това не е отбелязано. Всички български исторически лица в сръбската история се отбелязват като сърби, а българските възстания по тези земи се отбелязват като сръбски. Така например Ильо войвода е присвоен от сърбите и те го считат за герой от сръбската история.
До коментар [#3] от "Julian Mall":До коментар [#9] от "tacheaux":==========Не се карайте другари..... Вината е в Османската империя......която никога не е класифицирала в пределите си общностите по етноси.... С други думи.... Нулев толеранс към насаждане на ксенофобия и расизъм.....
Ами за праведнити муслими всички немуслими са били неверници и са слагани под един знаменател за какъв чеп да ги делят?!
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
бих те попитал и за протестантите, ама те са от началото на 19-и век, католиците са доста по-рано а и да не те затруднявам толкова с тези твои комиксови разбирания за Горби и тънъ
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
До коментар [#81] от "Николай Теллалов": Оценявам хумора ти >>> По повод темата и хумора. Чета днес изявлението на известен украински хуморист, по щастливо стечение на обстоятелствата и президент на Украйна. Зе (ленски) заявил доста раздразнено в Деня на покръстването на Русия следното: .....Президент Украины Владимир Зеленский заявил, что Киевская Русь является матерью украинской истории, а все области страны — ее «дети». Глава государства призвал «дальних родственников» не претендовать на историю Украины... 28 июля 2021, 12:58 Зеленский опубликовал ответ на статью Путина о единстве украинцев и русских https://www.gazeta.ru/politics/news/2021/07/28/n_16306658.shtml?updated
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
В интерес на истината глаголицата като азбука най-дълго е била ползвана точно в Хърватия. Така, че има някакъв резон желанието на хърватите да я ползват на своите евро монети. Предполагам, че България няма нищо против това.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноСамоопределението все пак е личната воля на човека и следва да се уважава от политиците.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!У Йо Хван
Рейтинг: 1638 НеутралноЕ, ние със сигурност трябва да имаме евро с лика на цар Самуил.
Julian Mall
Рейтинг: 4130 Неутрално"Хърватското издание "Индекс" обръща внимание, че самият Тесла е заявявал почитта си към сръбския си род и хърватската си родина. В акта му за раждане от 1856 г. обаче не е записана националност, тъй като такава информация не се е отбелязвала; уточнява се само че е православен."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоЩом е православен няма как да е хърватин.
bobbyperu
Рейтинг: 837 НеутралноДо коментар [#3] от "Julian Mall":
Е и той никога не е живял в Сърбия, от 18 годишен до смъртта си живее в САЩ, всичките си изобретения и постижения са в Америка, той е и американски гражданин....така че цялата работа прилича на балканска комплексарщина......!
Иво
Рейтинг: 4240 Любопитно"Вече дни наред Сърбия и Хърватия са в остър спор заради монетите, които ще заменят хърватските куни през 2023 г."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Малко в страни от темата ще кажа, че българските монети и банкноти евро вече се секат и печатат в български монетен двор и печатницата на БНБ.
5g
Рейтинг: 0 ЛюбопитноКолето беше сърбин, Бог да го прости...
bnc59488372
Рейтинг: 410 НеутралноДо коментар [#2] от "У Чен":
по важното е да не приемаме еврото имаме си парична единица.евро значи и формално да се откажем от какъвто и да е суверенитет .тогава ще бъдем съвсем като гърция с смс до тоалетната.
hamiltonf
Рейтинг: 4255 НеутралноСрби и северномакедонци ще продължат с комплексарщината, здраво набита в главите им, а в дясно и ляво от тях, в две други, съседни държави, ще се чува звън на евро...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympicstacheaux
Рейтинг: 4817 НеутралноДо коментар [#3] от "Julian Mall":
"Щом е православен няма как да е хърватин."
Все едно казваш , щом е мюсюлманин , няма начин да е българин или щом е католик , няма начин да е българин , сякаш не знаеш , че има българомохамедани и българи католици.
petrow1973
Рейтинг: 659 НеутралноПроблеми с имената:)
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Зоран - Тесла си е наш!
Зоран - Гоце Делчев си е наш!
dnevnikar
Рейтинг: 3958 НеутралноUNITED EU UNION
Шовинизъма в борба с Глобално световни културни придобивки...
Впрочем, Тесла е учил, работил и изобретил гениалните идеи в Будапеща,
преди да намери благоприятна предприемаческа почва в САЩ,
преди като магнит да привлече за инвеститор Джипито Морган,
преди електрически да осветли Ниагарския водопад и т.н.
"Вече дни наред Сърбия и Хърватия са в остър спор заради монетите, които ще заменят хърватските куни през 2023 г. Причината е изборът на личността, която ще бъде изобразена на тях - изобретателят Никола Тесла.
Роден на територията на днешна Хърватия, но обозначавал се като сърбин, Тесла всъщност се прочува и успява в Съединените щати, където емигрира на 28-годишна възраст и остава до смъртта си почти 60 г. по-късно. Въпреки това дълго след смъртта си е по-известен в Източна Европа, отколкото на запад - поне докато автомобилите, носещи фамилията му, не му дават и световна слава.
Хърватия го смята за национален герой; името му обаче носи и летището в Белград, в Сърбия са и останките му. Когато централната банка в Загреб обяви, че през октомври ЕС ще получи официално хърватския проект за евромонетите и банкнотите, от същата институция в сръбската столица дойде предупреждение, че подобна стъпка на "присвояване на културното и научно наследство на сръбския народ" няма да остане без последствия. Същите аргументи са повторени в изявление до "Франс прес", според което Сърбия ще потърси правата си в евроинституциите.
Вицепремиерът на Хърватия Борис Милошевич е сърбин и обяви, че се "гордее" с плана и според него Тесла е символ, свързващ и сърбите, и хърватите с целия свят. Сърбите са над 4.3% от населението и са най-голямото малцинство в страната.
"Тесла е свързан със Сърбия колкото Брус Ли"..."
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 Неутралносмешна и жалка препирня
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираткато онова чий е Вапцаров
вместо да се използват такива случаи като мостове между народи (а при сърбите и хърватите разликата е САМО РЕЛИГИЯТА, по едно време почти забравена), те стават поводи за още повече раздори
ами с пълно право наричат балканците "варвари", уви
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинирати двете страни вадят доказателства, че се е самоопределял като техен
и?
кво праим?
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноИначе относно спора за миналото на геният Тесла е ясно, че той е бил етнически сърбин, но роден на територията на Австрийската империя. Когато той се ражда независима държава Хърватия не е имало. Хърватите заедно с много други народи (чехи, унгарци, словенци, италианци и т.н.) са били поданици на австрийската монархия.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36schwimmwagen
Рейтинг: 1658 НеутралноДоколкото разбирам, хърватите не твърдят , че Тесла е хърватин. Просто има връзка с държавата им , като представител на сръбското малцинство. Ние също слагаме Кирил и Методий навсякъде, нямаме претенции ,че са българи - съответно гърците са спокойни.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#3] от "Julian Mall":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинирато, да
българите също ВСИЧКИ са православни, до един
samoedin
Рейтинг: 4405 ВеселоМай накрая Тесла ще вземе да се окаже македонец ! Българин, демек !
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 827 НеутралноБългария също трябва да изготви предложение какво да изобразява едната страна на нейните собствени монети
--------------------------------------------------------
Монетата ще изобразява Христо Стоичков, разбира се, разпознаваем в целия свят.
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноТова че не е живял в Сърбия, не значи, че не е сърбин. Родителите му са сърби, какъв да е ???
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2284 ЛюбопитноСръбската комплексарщина е всеизвестна....Като и вроденото им дебелоглавие!!!То реална Сърбия е белградският санджак и шумадия......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Иво
Рейтинг: 4240 ВеселоХахаха... това е прекрасна идея!!! Северните макета ще подивеят от яд! :-) "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#8] от "hamiltonf":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратоще малко и щях да си помисля, че другите балканци изобщо, ама хич, ама никак не сме комплексари...
Активист
Рейтинг: 734 НеутралноДо коментар [#5] от "Иво":
Какво имаме на едната страна на монетата?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 827 НеутралноТесла го пишете македонец, за да са доволни всички.
tacheaux
Рейтинг: 4817 НеутралноСърбите си присвоиха Тесла на база неговото православие. За тях няма значение , че той е роден и израснал в Хърватия като част от Авсро-унгарската империя. Никога не е стъпвал в Сърбия. Известно време еживял във Виена и после емигрира в Америка. Имено в Америка той прави своите технически изобретения като американски гражданин. Само комплексирани нации като сръбската могат да имат претенции към неговата националност.
David Moyseev
Рейтинг: 929 НеутралноТук не си прав! Тесла винаги е твърдял, че е сърбин! Хърватската държава е била тогава част от Унгария /в рамките на Австроунгария/. Да вземат и унгарците ли да си присвоят чуждото? Сръбският национализъм ми е толкова отвратителен, както и скопския, но в случая историческата правда е на сръбска страна. Не могат хърватите да си присвояват чужди национални символи под предлог, че 150 г. след рождението им родните им места попадали в обсега на хърватската държава.
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 Неутралноами ето! разумното решение!
ама кой иска да е разумен...
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноТогава хърватска държава не е имало, имало е Австро-Унгария, по-скоро те могат да твърдят, че е техен, отколкото хърватите.
eti mehter
Рейтинг: 4581 ВеселоДо коментар [#3] от "Julian Mall":
BukalemunДо коментар [#9] от "tacheaux":
==========
Не се карайте другари.....
Вината е в Османската империя......която никога не е класифицирала в пределите си общностите по етноси....
С други думи.... Нулев толеранс към насаждане на ксенофобия и расизъм.....
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "schwimmwagen":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36И аз така мисля. Макар, че има и заблудени българи, които си въобразят че светите братя Кирил и Методий са били българи. Но си мисля, че повечето наши историци и сънародници са наясно, че светите братя не са били българи.
selqnin
Рейтинг: 2927 НеутралноТези са в състояние да се скарат за всичко!!!
xm...
Рейтинг: 1451 ВеселоНие, ако трябва да си почетем и защитим знаковите исторически фигури и постижения, требе да печатиме каймета, започвайки от един цент нагоре. Та да ни стигне мястото ...
пРезидента!
Рейтинг: 3401 НеутралноА Сърбия критикува нас българите, че настояваме да не ни се краде културното и историческо наследство от северномакедонците :)))
Paines Prosta
Рейтинг: 46 НеутралноАз мисля че до като Има такъв народ Слави ще е лика на евро валутата от българия.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 466 НеутралноНе съм чул Тесла да се е 'самоопределил', дали да го слагат по евро-монетите? 😀
Всъщност, сърбите требе да са доволни от този факт. Сепак, никой не отрича как се е самоопределил Тесла. Следователно хърватските монети отдават почит на един талантлив учен със сръбско потекло. Точно в такъв смисъл е и казаното от вицепремиерът на Хърватия Борис Милошевич.
Paines Prosta
Рейтинг: 46 Неутралноне баш ама ай щом си рекъл нека! Някой се мислят за Католици, Дъновисти, Иогисти, Шопи, Етиисти и Сатанисти
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
пРезидента!
Рейтинг: 3401 НеутралноМалко в страни това няма как да стане, еврото идва само и единствено от ЕЦБ!!! Никоя страна от Еврозоната няма право да си печата евра на воля! Една от основните характеристики на еврото!
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Активист":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Извинявам се, мисля, че се обърках в този мой коментар. Само българските евро банкноти се печатат в момента в София, евро монетите още не са секат. Съжалявам за объркването.
David Moyseev
Рейтинг: 929 НеутралноМайтапът на страна, но единствено Левски и Гоце Делчев могат да бъдат най-достойните кандидатури за лица на българското евро!
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноПо твоята "логика", Цар Самуил наистина е северномакедонец, усещаш ли какви щуротии пишеш ??!
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "tacheaux":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Някои българи не направиха ли същото с Джон Атанасоф? При положение, че той е роден в САЩ и никога не е стъпвал в България.
hope
Рейтинг: 2268 НеутралноВсе едно гърците да си напечатат нещо с ликовете на Кирил и Методи, защото са родени в Солун.
Любовта ще спаси света!!!Хърватите не са прави в случая.
everlast666
Рейтинг: 990 НеутралноЩом и глаголицата се набират да представят за хърватска гордост, трябва да ви е ясно колко са им солидни аргументите на хърватите ...
eti mehter
Рейтинг: 4581 НеутралноДо коментар [#40] от "David Moyseev":
BukalemunА Аспарух.....който е дал името на държавата....?
Неговия лик не заслужава ли да блести поне върху 50 стотинки....?
Пардон.....цента....
David Moyseev
Рейтинг: 929 НеутралноДобре е написано, че усташите са избили целия сръбски род на Тесла през годините на Независимата хърватска държава. Избили са и над 100 000 сърби в концлагера Ясеновац. Даже нацистките им покровители са били потресени от чудовищните престъпления, извършени за да направят Хърватия етнически "чиста". Европейската банка със сигурност ще отхвърли хърватските претенции. Да си сложат Лука Модрич на банкнотата, той поне е чист хърватин, макар и роден като овчарче все пак прегърна Златната купа за най-добър футболист миналата година.
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#36] от "Paines Prosta":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратпознато ли ти е понятието "сарказъм"?
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноМодрич, между другото, има сериозна сръбска жилка, за разлика от Тесла, който си е чист етнически сърбин. Разбира се, Модрич си е хърватин, просто като го спомена, се сетих, че има и сръбско в себе си.
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#45] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинирати преди Аспарух се е казвала така
dedoliben
Рейтинг: 2536 ВеселоТова е малка Беля ние трябва да се подготвим добре когато се изпише Евро с Българската азбука на банкнотите.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIПредставям си как ще реагират една Държава считаща се за Трети Рим,
David Moyseev
Рейтинг: 929 НеутралноНикола Тесла винаги е подчертавал своя сръбски произход. Отказал се е да приеме някаква американска тъпотия за ново име в САЩ от рода на Никълъс Теслън! Не е бил като нашенските Тед Кочофф....
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноГлупости на търкалета! Всъщност евро банкноти се печатат в България още от 2017 г.!!!
https://www.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/bnb-poluchi-akreditaciia-da-pechata-evro-banknoti-239401/
Нашите български евро вече се печат в печатницата на БНБ! "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Светослав
Рейтинг: 466 НеутралноНа нашите банкноти - Баце как спи до шкафа със златни кюлчета и пистолета. По-сигурно от охранител с пистолет и пари обърнати в злато - здраве му кажи! Европейците ще са спокойни, че парите им са на сигурно.
constatator
Рейтинг: 606 НеутралноНа българското евро трябва да е изобразена кирилицата.
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Гражданин":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Иначе разбира се, всичко това става с разрешението на ЕЦБ.
motochristo
Рейтинг: 1113 НеутралноДо коментар [#44] от "everlast666":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Пишат на глаголица бая до късно. Не е проблем. Азбуката е направена за писане. Ние не пишем на глаголица отрано-рано.
Athanatos
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#43] от "hope":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Кирил и Методий са сингърци, при това с видоки държавни постове в Източната империя.
В България НИКОГА не са стъпвали.
eti mehter
Рейтинг: 4581 ВеселоДо коментар [#49] от "Николай Теллалов":
BukalemunТи побързай за цар Самуил, че Заев може да ви изпревари....
Athanatos
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#44] от "everlast666":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Хърватите са ползвали глаголицата в продължение на няколко века, и то до скоро.
Ние почти никога не сме я ползвали.
За "българска" ли я смяташ?!?
Z V
Рейтинг: 1442 ВеселоХърватите заемат пример от Северо-македонците
Русия ZZZаVършVа Vойната, която сащ Zапочна 2014.Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#58] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратбаш ме брига за царе, чиито и да са
Athanatos
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#50] от "dedoliben":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Ти май никога не си виждал Евро банкноти?!
На тях има надпис на кирилица от десетина години вече.
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#54] от "constatator":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратна българското евро не бива да има нищо
за по-сигурно - да го няма изобщо
парите са част от порочната система, която само проблеми създава
хайде сега върнете се към темата за Тесла
Вашият профил
Рейтинг: 3040 НеутралноДо коментар [#42] от "Иво":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠И само тук се брои за баща на компютъра :)
В другите страни не са го чували...
ykv43523606
Рейтинг: 8 НеутралноИли с Василий 'Две' Македоноубиец
dnevnikar
Рейтинг: 3958 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Да, като КПСС:
Наш е, наш и само наш!
А е на мира световен.
Общо човешки.
До коментар [#12] от "Николай Теллалов":
смешна и жалка препирня
като онова чий е Вапцаров
Мусаши
Рейтинг: 935 НеутралноИ двете страни са в грешка. Тесла е българин.Има двойник в съвременна България,който пее"Я елате пиленца при батко,да ви пее сладко,сладко".
SgtPepper
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "David Moyseev":
https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9Q+ защото по тази логика Самуил е македонец, а Констанин Велики е сърбин и цар на Турция.
constatator
Рейтинг: 606 НеутралноНямаме право да забравим, че цар Борис I постига нещо абсолютно невероятно и недостигнато и до днес. А това е признаването на българския език и писменост от Папата в Рим и Патриархът в Константинопол като четвърти език на християнството заедно с иврит, латински и старогръцки. Тази чест не получават нито немски, нито френски, нито испански, португалски и английски. Те я получават няколко века по-късно.Затова кирилицата трябва да е на българското евро. Но преди това трябва да престанем да я наричаме кирилица а да започнем да я наричаме българица защото това е българска азбука създадена от българи по заповед на българския цар и за първи път е използвана в България от българите. С термина българица на всеки по света ще му стане ясно кой народ е сътворил тази азбука.
Мусаши
Рейтинг: 935 НеутралноНикой не знае как е изглеждал Аспарух.
tacheaux
Рейтинг: 4817 НеутралноДа , но не сме стигнали до там да кръщаваме Софийското летище "Джон Атанасов" , както сърбите са кръстили Белградското на името на Тесла.
SgtPepper
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#44] от "everlast666":
https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9QХърватите ползват главно глаголица до 17 век, а глаголически книги на хърваткси издават и през 19 век. Тъй, че имат пълно право да се гордеят с това, че са я съхранили, така както ние се гордеем с кирилицата.
Вашият профил
Рейтинг: 3040 НеутралноТесла е също популярен в щатите като фентъзи герой, много конспирационисти си го харесват също.
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠https://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla_in_popular_culture
Иначе през 1960 е увековечен като на него е кръстена мерна единица в системата SI
1 T = 1 Wb/m2
Предложението е постъпило тогава от словенски инжинер :)
Роси
Рейтинг: 8061 НеутралноДо коментар [#19] от "Alex Ivanov":
А българите в Македония защо са македонци?
tacheaux
Рейтинг: 4817 НеутралноОбратно , сърбите подражават на северномакедонците. Те бяха кръстили летището в Скопие Александър Македонски , но гърците ги принудиха сменят името и да свалят големите надписи на летището с неговото име. Сега хърватите имат лостовете да накарат сърбите да се откажат от името на Тесла , което носи летищено в Белград по начина по който гърците накараха македонците да сторят същото. Сърбия кандидатства за членство в ЕС и от Хърватия зависи дали дали ще стане член.
milev85
Рейтинг: 8 НеутралноХърватите не твърдят, че Тесла е с хърватско потекло. Напротив - признават, че е сърбин. Това, че искат да го изобразят на хърватските евро монети, не означава, че го смятат за хърватин. Само сърбите виждат проблем тук.
Вашият профил
Рейтинг: 3040 НеутралноДо коментар [#76] от "milev85":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠aко го сложат на някоя рубла, нямаше да се гневят...
hamiltonf
Рейтинг: 4255 НеутралноДо коментар [#21] от "Николай Теллалов":
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsНие сме толерантна нация...
Родолюбец
Рейтинг: 857 НеутралноАми глаголицата се е използвала в Хърватска до средата на 15-ти век, докато в България, ако въобще се е използвала, е било за много кратко време. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
tacheaux
Рейтинг: 4817 НеутралноЛъжеш, Давиде. В живота си Тесла никога не е имал повод да се самоопределя като националност. Лъжата ти лъсва и с измислицата , че американците са го карали да си смени името. Никога в Америка не е имало практика новодошлите имигранти да си сменят имената.
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#78] от "hamiltonf":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратоценявам хумора ти
Julian Mall
Рейтинг: 4130 ЛюбопитноАйде стига с тъпизмите ти. Българите и Сърбите са православни и ако днес на религията не се отдава чак такова значение по времето когато е роден Тесла не е било така. Тези които се приели исляма не са се смятали за българи. Вземи прочети малко Вазов по въпроса дали помаците са се смятали за българи! Според теб каква е разликата между сърби и хървати след като езикът им е един и същ?! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Родолюбец
Рейтинг: 857 НеутралноНо може да сече монети. Та за това става въпрос. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
2.5
Рейтинг: 1360 Любопитно"Тесла е свързан със Сърбия колкото Брус Ли"
I Want To BelieveИ двамата са Македонци?
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#82] от "Julian Mall":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратами католиците у нашенско - и тях ли не смятали за българи?
какви са тогава?
ирландци?
Вашият профил
Рейтинг: 3040 ВеселоДо коментар [#80] от "tacheaux":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠знаеш ти... като отиде някой в САЩ и го карат да мие чинии, с повече късмет - да обръща бургери :)
Julian Mall
Рейтинг: 4130 НеутралноВече е изписано и никой не е реагирал. Тези които бяха против са от любимият ти ЕС в който кирилицата се възприема като руска азбука и затова 90-те години на притискаха чрез един австрийски професор да приемем латиницата и Пешо Стоянов нямаше нищо против! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Родолюбец
Рейтинг: 857 НеутралноЦъ. Самият Самуил се е определял като Български цар. А и другите владетели са го смятали за такъв. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#82] от "Julian Mall":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратОСВЕН това, след като разликата между сърби и хървати е само религията, но за какво присвояване говорим?!
за какво изобщо се дърлят? за това чии попски гуши да са по-пълни ли?
спорът е трагикомичен
hope
Рейтинг: 2268 Неутрално—
Наско, да се надяваме че се майтапиш !!!! Любовта ще спаси света!!!
Julian Mall
Рейтинг: 4130 ВеселоРазбира се че не са! Най-големите българи са тези които се изселиха в Турция, не знаят бъкел български но имат българско гражданство! Това че не са православни не им пречи да се чувстват горди българи! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
тулса
Рейтинг: 2333 НеутралноДо коментар [#18] от "Toshko Afrikanski":
"The glory of God is intelligence"Монетата ще изобразява Христо Стоичков, разбира се, разпознаваем в целия свят.
>>> Африкански, във всяка шега има малко истина..Наскоро един черен ми взе кръв за лабораторен анализ. Попита ме откъде съм. Казвам- от Бългерия съм . Той възкликна :
" Аа..всички в Найджирия знаем кой е Стойков"
tacheaux
Рейтинг: 4817 НеутралноКато става дума за културно и историческо присвоянане , сърбите са присвоили български воеводи и възстания от Поморавския край по време на османското владичество. Въпреки , че тези изконно български земи са били в пределите на Екзархийска България и населението там е било българско , в сръбската история това не е отбелязано. Всички български исторически лица в сръбската история се отбелязват като сърби, а българските възстания по тези земи се отбелязват като сръбски. Така например Ильо войвода е присвоен от сърбите и те го считат за герой от сръбската история.
Вашият профил
Рейтинг: 3040 ВеселоДо коментар [#91] от "Julian Mall":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Знаем, че след прилагане на ленинистко-сталинистките принципи, ще се окажете прави :)
Julian Mall
Рейтинг: 4130 НеутралноАми за праведнити муслими всички немуслими са били неверници и са слагани под един знаменател за какъв чеп да ги делят?! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#91] от "Julian Mall":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратне се хили, ами отговори за католиците
бих те попитал и за протестантите, ама те са от началото на 19-и век, католиците са доста по-рано
а и да не те затруднявам толкова
с тези твои комиксови разбирания за Горби и тънъ
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#92] от "тулса":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираттова е повод за стряскане, не за гордост
тулса
Рейтинг: 2333 НеутралноДо коментар [#81] от "Николай Теллалов":
"The glory of God is intelligence"Оценявам хумора ти
>>> По повод темата и хумора. Чета днес изявлението на известен украински хуморист, по щастливо стечение на обстоятелствата и президент на Украйна. Зе (ленски) заявил доста раздразнено в Деня на покръстването на Русия следното:
.....Президент Украины Владимир Зеленский заявил, что Киевская Русь является матерью украинской истории, а все области страны — ее «дети». Глава государства призвал «дальних родственников» не претендовать на историю Украины...
28 июля 2021, 12:58
Зеленский опубликовал ответ на статью Путина о единстве украинцев и русских
https://www.gazeta.ru/politics/news/2021/07/28/n_16306658.shtml?updated
Николай Теллалов
Рейтинг: 468 НеутралноДо коментар [#93] от "tacheaux":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратние пък сме гепили Крали Марко
;)
Иво
Рейтинг: 4240 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "everlast666":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36В интерес на истината глаголицата като азбука най-дълго е била ползвана точно в Хърватия. Така, че има някакъв резон желанието на хърватите да я ползват на своите евро монети. Предполагам, че България няма нищо против това.