До 2040 г. поне две трети от купуваните коли ще са електрически, прогнозира "Блумбърг"

До 2040 г. поне две трети от купуваните коли ще са електрически, прогнозира "Блумбърг"

© Associated Press



До 2040 г. продажбите на електрически автомобили рязко ще се увеличат - от 3 млн. до 66 млн., тъй като те стават все по-евтини, а колите с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) са достигнали пика си. Такава прогноза публикува днес агенция "Блумбърг".


Според оценката на експертите след 20 години на автомобилите с ДВГ ще се пада едва една трета от пазара. Подобно развитие на събитията ще стане възможно благодарение на подобрените показатели на електромобилите, развитието на съответната инфраструктура с пунктове за зареждане, както и политиката на страните, ориентирана към екологично чисти превозни средства, отбелязва агенцията.


Очаква се лидери в прехода към електромобилност да станат Китай и Европа. Редица водещи световни автомобилостроители обявиха, че през идните години ще направят такъв преход.




Американската компания "Дженерал мотърс" (General motors) си е поставила като срок 2035 г. Британските "Ягуар" (Jaguar), "Ленд роувър" (Land Rover) и "Бентли мотърс" (Bentley Motors) също ще се преориентират към производството на електрически коли през идните години, се припомня в публикацията. /БТА


За причините, които бавят влизането на електромобилите в България, четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (274)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Не и в България...
    Тука ще прескочим този период и направо ще скочим в бъдещето на водородни двигатели...

    ДБ=БКП
  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4259 Любопитно

    "Според оценката на експертите след 20 години на автомобилите с ДВГ ще се пада едва една трета от пазара."

    Чакайте малко тука...нали след 2030/35 няма да се продават коли с ДВГ? Как тогава "експертите" прогнозират, че след 20 години (2041) те все още ще са 30% от ПАЗАРА на автомобили?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1062 Весело

    хващам се на бас, че тези на киро харварда нема да са от тех

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  4. 4 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Няма да се продават в някои държави. Моя милост също се ореинтира към електричка.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  5. 5 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4259 Весело

    Не и в България...Тука ще прескочим този период и направо ще скочим в бъдещето на водородни двигатели...
    —цитат от коментар 1 на anonimnii


    Щом Vasili Dimitros живееш в Хаген го казва, значи така трябва да е 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  6. 6 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 947 Весело

    да и слънцето ще свети през нощта и вятърът ще духа по-силно целодневно за да има ток за всички тия автомобили,батериите за тях ще ги садим в земята и от ААА ще порастват автомобилни
    :D:D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4259 Любопитно

    До коментар [#2] от "padrino":Няма да се продават в някои държави. Моя милост също се ореинтира към електричка.
    —цитат от коментар 4 на tsyrvulan


    От Октомври миналата година минах на електричество а от февруари и съпругата ми и сме много доволни. Никога вече не бих карал кола с ДВГ.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    "Според оценката на експертите след 20 години на автомобилите с ДВГ ще се пада едва една трета от пазара."Чакайте малко тука...нали след 2030/35 няма да се продават коли с ДВГ? Как тогава "експертите" прогнозират, че след 20 години (2041) те все още ще са 30% от ПАЗАРА на автомобили?
    —цитат от коментар 2 на padrino


    В единия случай беше за ЕС.
    Блумберг, мисля говори за световно ниво.

    А и има всякакви други вероятности.
    ЕС да се разпадне, да се изберат нови политици и да се променят законите, да изобретят по-добри от електрическите коли, например фотонни и тн и тн.
    Случаи всякакви.

    Мен пък ме вълнува как ще е състоянието на пазара на ветроходни яхти през 2040та.
    Нали било много "еко".
    Да вземем и да разкопаем улиците на софия и да направим канали. И да пуснем яхти по тях.
    Нали трябва да правим "амбициозни" работи, няма да си играем на дребно, я!

  9. 9 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    да и слънцето ще свети през нощта и вятърът ще духа по-силно целодневно за да има ток за всички тия автомобили,батериите за тях ще ги садим в земята и от ААА ще порастват автомобилни:D:D:D:D:D
    —цитат от коментар 6 на MititU


    За ААА батериите, не знам.
    НО за А размера се сещам къде може да го посадим.

  10. 10 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1424 Весело

    А знаете ли колко земя трябва се изкопае, за да се съберат достатъчно редки метали, за да се произведат батериите ? :) Не ? А замърсяването, докато се копае и се произвеждат батериите ? :)))

  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    Имам чувството, че това ще стане в рамките на следващите 5 години. Технологиите се развиват много бързо, а който веднъж е заживял в бъдещето никога не се връща назад! Кой би се върнал от смартфона на флипфон със стотина копчета и мизерни възможности. И едното е телефон, и другото!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    В случая се изкривява пазарната логика-на автомобилите с ДВГ се налагат ограничения,а покупката на електрически се поощрява.
    Електричките имат естествено много предимства пред тези с ДВГ,но и няколко големи недостатъка .
    1.Много по-скъпи са.
    2.Проблемът със зареждането-в Европа населението живее основно в блокове,та не виждам как ще може да се зареждат 1 милион автомобили в София например. На станциите зареждането става бавно и ще се трупат огромни опашки. А и с бързото зареждане пада капацитета на батерията.
    3.Електричките ще доведат до голямо потребление на ток .Във времето,когато се закриват тецовете.
    4.Живота на батерията-тя струва много скъпо и ако след 10 години трябва да се подмени,то на практика няма да има пазар за коли на старо. Което ще лиши много хора от възможността да имат автомобил.А това ще е негативни последици за икономиката,туризма,демографията.

  13. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    А знаете ли колко земя трябва се изкопае, за да се съберат достатъчно редки метали, за да се произведат батериите ? :) Не ? А замърсяването, докато се копае и се произвеждат батериите ? :)))
    —цитат от коментар 10 на Ramon Asvalda


    Нула бре, Геврек, в батериите НЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ редкоземни елементи!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  14. 14 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1424 Весело

    До коментар [#11] от "Realist":

    Смартфоните повечето се сглобавят с детски робски труд в Азия :))) ПРедимно в Китай, но и в Виетнам и тнн.. :))

    Не, че вие имате нещо против, има причина да не искам си сменям телефона всяка година :))) Не е щото не мога си позволя най новия модел :)))

  15. 15 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    При производство на батерии се замърсява много околната среда. Та не знам как така се водят ел. автомобилите екологични. Отделно есе още не всички батерии на които им е минал срокът на експлоатация се рециклират. А попадайки в природата нанасят страшни вреди. Токът също все още се произвежда на много места в ТЕЦ и това определено не е еко, но пък е евтино. Токът от вятър е най-скъп.
    Та и ТЕЦ-овете не знам да са еко.
    Просто вкарваме още една цяла индустрия и освен производство на коли с ДВГ има вече и производство на автомобили с ел. двигатели. Това не значи по-малко, а повече замърсяване.

    ДБ=БКП
  16. 16 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Имам чувството, че това ще стане в рамките на следващите 5 години. Технологиите се развиват много бързо, а който веднъж е заживял в бъдещето никога не се връща назад! Кой би се върнал от смартфона на флипфон със стотина копчета и мизерни възможности. И едното е телефон, и другото!
    —цитат от коментар 11 на Realist


    Нещо смартфоните не ги въвеждат със закон. Значи няма да са много равнопоставени нещата. Нищо, че пляскаш знак за равенство под мъглявото "заживял в бъдещето".

    Всеки обича функционално и ефективно, но не винаги новото е синоним на това. За някои, това е очевидно. За либералите всичко "ново" е "хубаво".

  17. 17 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 796 Неутрално

    БЛУМИНГДЕЙЛ,

    до 30 години ше се продават 0, повтарям нула броя ел.коли. просто, тази технология нема да съществува, победена през 1901-ва година, ше се прецака - пак.
    Мрлъсни куклоидиоти.

  18. 18 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Защо трябва да се пътува?
    Аз имам всичко вкъщи.

  19. 19 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    някои (платежоспособното малцинство) ще ги купувате
    а други ще си мааме с кракомобили
    или по планински пътеки - с магаренца
    дий, Марко!

    и понеже сме на ековълна - да си припомним един много екологичен и много зелен епизод от човешката история
    https://www.anarchy.bg/articles/10-000-slanca/

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  20. 20 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonimnii":

    ти пък, водородни...
    тритиеви!

    а вместо електричество - позитроничество!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  21. 21 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#15] от "anonimnii":

    "При производство на батерии се замърсява много околната среда."

    То при добива на нефт хич не се замърсява, инжектираш химикали, помпиш с електричество, гориш излезлият газ, превозваш го от другата част на Земята с танкери на тежко корабно гориво съдържащо много сяра. ,преработваш го в мръсни нефтопреработвателни фабрики, за което яко хабиш електричество, след това до потребителя го караш на най- замърсяващото превозно средство, дизелова цистерна. За да го изгориш еднократно!

    А батерията те кара по 30-40 години преди да я хвърлиш на боклука или рециклираш.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  22. 22 Профил на Бате Венци
    Бате Венци
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Умело се отбягва фактът, че съществуващата електропреносна мрежа не може да поеме пълна замяна на ДВГ с електрички. Най-вероятно ще се върнем към ситуацията в началото на 20 век, когато колите са били само за топ 10-те процента, а останалите ще са на споделено пътуване тип "Uber" или подобни. "Own nothing and be happy!" в действие.

    Fere libenter homines id quod volunt credunt.
  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    прости им, дон Корлеоне
    още не са си съгласували версиите...


    (все забравям да те питам нещо за Шотландията... доколко често се среща шотландците извън някакви празници да носят килт, просто ей така?)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  24. 24 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Карам си 124-ката на газ, докато не и паднат гумите.
    По зелена опция от това няма.
    Change my mind :)

  25. 25 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#6] от "MititU":

    аз вече посадих две батерии от волт и половина
    няма да повярваш какво порасна!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  26. 26 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#21] от "Realist":

    Е да де, ама от нефт се правят доста неща, а не само гориво за автомобили.

    ДБ=БКП
  27. 27 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тангра":

    слагаш колела на лодката и не ти трябват канали
    опъваш платната - и право по Цариградско с развято знаме! и стоиш на носа като Джак Врабеца... и никой не смее да изпреварва Капитана!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  28. 28 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Иска им се на петролната мафия да е чак 2040. Най-късно до 2030 новите коли ще са само на ток. Отровните ДВГ отиват на в историята.

  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ramon Asvalda":

    са що издребняваш така, ъ?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  30. 30 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#13] от "Realist":

    я пак?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  31. 31 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Умело се отбягва фактът, че съществуващата електропреносна мрежа не може да поеме пълна замяна на ДВГ с електрички. Най-вероятно ще се върнем към ситуацията в началото на 20 век, когато колите са били само за топ 10-те процента, а останалите ще са на споделено пътуване тип "Uber" или подобни. "Own nothing and be happy!" в действие.
    —цитат от коментар 22 на Бате Венци


    То това е целта-автомобилът значи свобода. Отиваш навсякъде,където поискаш ,без да се съобразяваш с обществен транспорт. По време на комунизма се насърчаваше пътуването с обществен транспорт,а за кола се чакаше по 10 години.

  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#21] от "Realist":Е да де, ама от нефт се правят доста неща, а не само гориво за автомобили.
    —цитат от коментар 26 на anonimnii


    Е, и какво се прави? Гледах преди няколко седмици един разговор със Нийл Де Грас Тайсън за нефта. Казваше се: Когато нефта стане сол!

    През каменната ера, солта е била по- ценна от златото, била е на практика международна валута, от нея е зависило оцеляването на хората. До момента в който човека се е научил да добива сол от морската вода. Пластмаси се правят и от петрол, и от газ, и от растения, колата ти гори само петрол. Тъй че, нямам нищо против петрола от стратегическа суровина да стане сол.

    Токът е сол, защото се произвежда от много източници на енергия. Ти го ползваш от контакта и не се интересуваш от микса по който е получен. И да, тока е също сол, защото ако забравиш лампата в кухнята като ходиш на работа няма да се върнеш да я угасиш!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    я пак?
    —цитат от коментар 30 на Николай Теллалов


    И какви суперценни материали се използват в батериите, форумен философе?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#21] от "Realist":

    я пак това за трайността на батерията?
    ако е толкова трайна - зле за продажбите

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#33] от "Realist":

    ти кажи

    нали всичко знаеш

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  36. 36 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    1/3 са камиони, автобуси и пр.

  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#32] от "Realist":

    "Е, и какво се прави?"

    олеле
    нямам повече въпроси към свидетеля

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  38. 38 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 935 Весело

    До коментар [#31] от "Мусаши":

    Брей, значи онези без автомобили са не-свободни. Хмм, за юрист, имаш доста объркана представа за основни понятия и категории.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  39. 39 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    а стана ли някъде дума с какви двигатели ще са танковете?
    пожарните?
    ЛИНЕЙКИТЕ?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#35] от "Николай Теллалов":

    Аз ти писах че в батериите не се използват редкоземни елементи, ти опонира. Какви редкоземни у суперценни елементи се използват в батериите, напиши?

    Аз мога да ти напиша, че литиевата сол е малко по- малко разпространена от натриевата, тази с която си солиш яденето. Анода на баетрията е или въглероден или силициев, най- разпространените елементи. А катода на бетариоята ти е или никел+Алуминий+ манган, или желязо.

    Кой от тези елементи е скъп, форумен философе?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    До коментар [#32] от "Realist":

    Първичните въглеводороди
    Суровият суров нефт и природният газ се пречистват в относително малък брой въглеводороди (комбинации от водород и въглерод). Те се използват директно в производството и транспорта или действат като суровина за производството на други химикали.

    Метан : парников газ, който може да се използва като гориво и често се включва в ракетното гориво
    Етилен: използва се за производство на пластмаси и филми, както и детергенти, синтетични смазочни материали и стирени (използва се за изработване на защитни опаковки)
    Пропилен: безцветен газ без мирис, използван за гориво и за производство на полипропилен , гъвкав пластмасов полимер, използван за производство на продукти, вариращи от килими до структурна пяна
    Бутани: въглеводородни газове, които обикновено се използват за гориво и в промишлеността
    Бутадиен: използва се в производството на синтетични каучуци
    BTX (бензен, толуен, ксилол): бензен, толуен и ксилол са ароматни въглеводороди. Основна част от бензина, бензенът се използва и за производство на найлонови влакна, които от своя страна се използват за производство на облекло, опаковки и много други продукти
    Лекарство
    Петрохимикалите играят много роли в медицината, защото се използват за създаване на смоли, филми и пластмаси. Ето само няколко примера:

    Фенолът и куменът се използват за създаване на вещество, което е от съществено значение за производството на пеницилин (изключително важен антибиотик) и аспирин.
    Петрохимичните смоли се използват за пречистване на лекарствата, като по този начин намаляват разходите и ускоряват производствения процес.
    Смолите, произведени от нефтохимикали, се използват при производството на лекарства, включително за лечение на СПИН, артрит и рак.
    Пластмасите и смолите, произведени с нефтохимикали, се използват за направата на устройства като изкуствени крайници и кожа.
    Пластмасите се използват за направата на огромна гама медицинско оборудване, включително бутилки, спринцовки за еднократна употреба и много други.
    Храна
    Петрохимикалите се използват за направата на повечето хранителни консерванти, които поддържат храната свежа на рафта или в консерва. Освен това ще намерите нефтохимикали, изброени като съставки в много шоколади и бонбони. Хранителните оцветители, произведени с нефтохимикали, се използват в изненадващ брой продукти, включително чипс, пакетирани храни и храни в консерви или бурканчета.

    селско стопанство
    Повече от един милиард паунда пластмаса, направени с нефтохимикали, намират приложение годишно в селското стопанство на САЩ. Химикалите се използват за производството на всичко - от пластмасови листове и мулч до пестициди и торове. Пластмасите също се използват за направата на канап, силаж и тръби. Петролните горива се използват и за транспортиране на храни (които, разбира се, се съхраняват в пластмасови съдове).

    Домакински продукти
    Тъй като се използва за производство на пластмаси, влакна, синтетичен каучук и филми, нефтохимикалите се използват в озадачаващ набор от домакински продукти. За да назовем само няколко:

    Килими
    Пастели
    Препарати
    Багрила
    Торове
    Кани за мляко
    Чорапогащник
    Парфюм
    Предпазно стъкло
    Шампоан
    Меки контактни лещи
    Восък

    Чувствай се свободен да предложиш алтернатива на всички тези неща или поне на съществените :)))

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#32] от "Realist":

    Разговора с Нийл Де Грас Тайсън, който цитирах:

    https://www.youtube.com/watch?v=u88j_Kmh8zg&list=PLqrr-IOtmnK3_CCE_gU_rFlpqklewgtIR&index=80

    За назнайващите езици!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#11] от "Realist":

    "Имам чувството, че това ще стане в рамките на следващите 5 години. Технологиите се развиват много бързо, а който веднъж е заживял в бъдещето никога не се връща назад! Кой би се върнал от смартфона на флипфон със стотина копчета и мизерни възможности. И едното е телефон, и другото!"

    Аре сега, сравнението с телефоните е много неточно, защото смартфоните изместиха старите телефони чисто пазарно, а при автомобилите ще е заради Зеления комунизъм. С други думи - със забрани и данъци.

  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#31] от "Мусаши":Брей, значи онези без автомобили са не-свободни. Хмм, за юрист, имаш доста объркана представа за основни понятия и категории.
    —цитат от коментар 38 на tsyrvulan


    Цървул-тук не става въпрос за това дали на всички хора са гарантирани права и свободи от закона .А за това,че човек с автомобил е много по-независим в действията си от такъв без автомобил. Който е принуден да се съобразява с обществен транспорт.
    Ето аз тази година ходих на море.Качих домочадието в автомобила и за три часа бяхме на морето .Там ходихме и на други места освен мястото,в което бяхме отседнали.
    Ако нямах автомобил трябваше да чакам автобус,след него втори,да се кача на влак.И да пътувам цял ден.И то с много багаж и три малки деца.
    Ами просто нямаше да отида. Защо да си причинявам толкова неудобства?

  45. 45 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1654 Любопитно

    До коментар [#21] от "Realist":

    ''А батерията те кара по 30-40 години преди да я хвърлиш на боклука или рециклираш.''
    За батерията на телефона ти ли говориш? :)
    Много добре знаеш, че след 3-тата година, тел. ти не може да изкара не само цял ден (да не говорим за денонощие), а дори няколко часа.
    А като стои 1-2 седмици на -10 градуса на село, ще те питам, как ще запалиш... :)
    Изобщо, както с цифровите ''книги'' - като си ''сипеш'' нам-си-колко киловата, те не си остават от есенеска до лятото да си караш, ако да бяха литри бензинец, а изчезват...
    Не е въпроса, че ще загубиш петаасе-дваасе лв. да заредиш (тогава), но ще зареждаш (и губиш) няколко часа!
    Оня ден, познат си купил 6годишна ''БМВ'' и3... 10 пъти спиране за 400 км с преспиване...
    ма ако беше -17 градуса? :)

  46. 46 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    До коментар [#22] от "Бате Венци":

    Спокойно ,за лична кола и на ток ще въведат такива данъци и изисквания и такива такси и ограничения , че най вероятно никой нама да може да притежава такъв лукс ,въглеродни емисии ,данъци ,такси ,накрая ще има да мааме крачоли по пътищата ,та чак не е истина .

  47. 47 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4259 Любопитно

    До коментар [#2] от "padrino":прости им, дон Корлеонеоще не са си съгласували версиите...(все забравям да те питам нещо за Шотландията... доколко често се среща шотландците извън някакви празници да носят килт, просто ей така?)
    —цитат от коментар 23 на Николай Теллалов


    Много рядко някой носи килт във всекидневния живот. Но сватби, кръщенета, футболни или особенно ръгби (международни мачове) е пълно с килтове по трибуните. Освен това при почти всички важни събития всеки Шотландец се чувства горд да покаже килта на клана към който принадлежи. Това което всички си мислят, че е килт (пола, сако, риза, високи чорапи и малката чантичка отпред) е по скоро съвременният вариант. Традиционен килт (full kilt) е съвсем друго нещо. Най малкото е че той е от едно парче плат дълго почти 9 метра което се нагъва около тялото по строго определен начин. В 21-ви век няма време за това 😂

    http://nationalclothing.org/europe/16-scotland/462-scottish-belted-plaid-or-great-kilt-the-most-multipurpose-garment-ever.html

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#43] от "z_axis":

    Ми те в САЩ електрическите автомобили изместват бензиновите пазарно, бре. Даже ако погледнеш, за Тесла доставката е началото на другата година. не само че ги изместват, но и има лист като този с който си си получил ладичката от Мототехника!

    И при теб, в Тутракан ще се случи, когато и да е, и след 10-20 години, ще се случи!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1654 Любопитно

    До коментар [#18] от "yavooor":

    на бул. "Ген. Н.Столетов" 21 ли си? :)

  50. 50 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1424 Весело

    До коментар [#42] от "Realist":

    Преименувай се на Утопист, щото реалистичните ти желания, ще създадат повече кочини, отколкото ще има полза от тея автомобили :)) Основно, защото промяната се насилва, вместо да се въвежда постепенно, бавно и движейки се с новите иновации, което води до примерно безкрупулни миньорски практики, защото не всичко е толкова лесно достъпно и в такива количества, каквито са нужни всички да караме ел коли :)

    Материалите са там някъде, просто трябва се намерят, а създадеш ли треска за тея материали ще се копа все едно утре е потоп и местата ще приличат на пост апокалиптична сцена :)))

  51. 51 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#45] от "imaligoogle_hr":

    "За батерията на телефона ти ли говориш? :)
    Много добре знаеш, че след 3-тата година, тел. ти не може да изкара не само цял ден (да не говорим за денонощие), а дори няколко часа."

    От 10 години, 2012-та, селски имам електрическа кола. Служи ми прекрасно, нямам проблем с батерията и никогаш не съм имал. Плюс това имам 10 годишна гаранция от производителя! В момента даже имам 2 електрически коли и хибрид, и трите са с големи батерии и мощна електроника.

    Аре, стига с глупостите, не вярвам да сте толкова невежа, неинформиран и живеещ в друго измерение, поне от обща култура!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#41] от "Ramon Asvalda":

    "Килими
    Пастели
    Препарати
    Багрила
    Торове
    Кани за мляко
    Чорапогащник
    Парфюм
    Предпазно стъкло
    Шампоан
    Меки контактни лещи
    Восък"

    На тебе наистина много трябва да ти се повтаря! Във всички тези предмети които си цитирал нефта не е стратегическа суровина защото може да се замени с нещо друго. Нефта за резервоара на пушещата ти бричка е нещо съвсем друго, стратегическа суровина!

    Когато нефта стане сол, както казва Нийл Де Грас Тайсън! Сега потъна ли ти в главицата, или се нуждаеш от още обяснения?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    При производство на батерии се замърсява много околната среда. Та не знам как така се водят ел. автомобилите екологични. Отделно есе още не всички батерии на които им е минал срокът на експлоатация се рециклират. А попадайки в природата нанасят страшни вреди. Токът също все още се произвежда на много места в ТЕЦ и това определено не е еко, но пък е евтино. Токът от вятър е най-скъп.Та и ТЕЦ-овете не знам да са еко.Просто вкарваме още една цяла индустрия и освен производство на коли с ДВГ има вече и производство на автомобили с ел. двигатели. Това не значи по-малко, а повече замърсяване.
    —цитат от коментар 15 на anonimnii


    А яри ваденето на петрол, транспортирането му, преработката му, дистрибуцията и помпането му от колконката в резервоара на колата ти колко енергия се използва и колко замърсяване има? Повече или по-малко?

    California Über Alles
  54. 54 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1654 Весело

    До коментар [#51] от "Realist":

    граЦки, ти явно не мислиш за 99% от съседите ти, които имат трошки на по 12-15години?
    За втричнич пазар иде реч, отворко!
    И ми пиши като стигнеш за 12ч от София до Виена! :)

  55. 55 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#13:"Realist"][/quote]

    Никел?

  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#54] от "imaligoogle_hr":

    Ами, селски, аз вече съм изминал 2200 мили от Чикаго, Илинойс до Рино, Невада само на електрони. А тази седмица планирам да ходя на ваканция до Флорида, пак само на електрони. Тесла + Суперчарджър!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#55] от "taratanki":

    Никела ценен метал ли , бре? В нашето измерение,. никела нито е ценен метал, нито е редкоземен елемент. Научете менделеевата таблица!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  58. 58 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#35] от "Николай Теллалов":Аз ти писах че в батериите не се използват редкоземни елементи, ти опонира. Какви редкоземни у суперценни елементи се използват в батериите, напиши?Аз мога да ти напиша, че литиевата сол е малко по- малко разпространена от натриевата, тази с която си солиш яденето. Анода на баетрията е или въглероден или силициев, най- разпространените елементи. А катода на бетариоята ти е или никел+Алуминий+ манган, или желязо.Кой от тези елементи е скъп, форумен философе?
    —цитат от коментар 40 на Realist


    Научни и технически факти? В този форум? Луд ли си? Тук е място да се слави вечно името Господне ГОУФ, да се прекланяме през газовата уредба - италЯнска, няма нищо по-Българско от ГоУф на газ, и да се подиграваме на соросоидите, либерастите и меките китки.

    California Über Alles
  59. 59 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    Дадох ти приемер за Европа - с различни инфрастуктури, граници и пр... :)
    Що не пишеш за колко време си минал теа мили? :)

  60. 60 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#48] от "Realist":

    "Ми те в САЩ електрическите автомобили изместват бензиновите пазарно, бре. Даже ако погледнеш, за Тесла доставката е началото на другата година. не само че ги изместват, но и има лист като този с който си си получил ладичката от Мототехника!"

    Глупости, тия си ги разправяй на някой друг "американец". Голямо изместване с 1-2% от продажбите, няма що.

  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#59] от "imaligoogle_hr":

    Значи, Европа има три основни мрежи за бързо зареждане (Тесла, Айонити и още една), в САЩ мрежите за бързо зареждане са 2 (Електрифай Америка и Тесла). Това са мрежи за над 150 киловата зареждане, 250-300 киловата зареждане (в САЩ например има още 5 други мрежи за по- ниско зареждане 8-16 киловата).

    Аз мога да зареждам от 2 мрежи, макар че само мрежата на Тесла ми е достатъчна за дълъг път, защото на практика е навсякъде. Плюс това Тесла има мрежа от 8/16 киловатови чарджъри пред голяма част от хотелите, летищата, супермаркетите и т.н, която е даже 3 до 5 пъти по- голяма от мрежата им от суперчарджъри.

    И Тесла от тази есен в САЩ се отваря и за другите електрически автомобили.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#60] от "z_axis":

    Лъжеш! Тази година са 2.5-3.5%. А следващите няколко години, само гледай мача! И все някога, това ще дойде и в твоята сдухана провинция!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    Научни и технически факти? В този форум? Луд ли си? Тук е място да се слави вечно името Господне ГОУФ, да се прекланяме през газовата уредба - италЯнска, няма нищо по-Българско от ГоУф на газ, и да се подиграваме на соросоидите, либерастите и меките китки.
    —цитат от коментар 58 на Pontif New Dnevnik SUCK


    +++++++++++++++++++++++++

    Идеологично подковани но науката им липсва, явно са спали на тези лекции!

    😂🤣😅

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  64. 64 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 527 Неутрално

    "До 2040 г. поне две трети от купуваните коли ще са електрически", а от 2080 г. полетите до Луната ще са безплатни...

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#60] от "z_axis":Лъжеш! Тази година са 2.5-3.5%. А следващите няколко години, само гледай мача! И все някога, това ще дойде и в твоята сдухана провинция!
    —цитат от коментар 62 на Realist


    Гледах скоро класацията, в Европа гонят 10%, в Китай 6%, в САЩ 3%. В Норвегия 70% от продадените автомобили са електрически.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#51] от "Realist":граЦки, ти явно не мислиш за 99% от съседите ти, които имат трошки на по 12-15години? За втричнич пазар иде реч, отворко!И ми пиши като стигнеш за 12ч от София до Виена! :)
    —цитат от коментар 54 на imaligoogle_hr


    Джизъс!!! Колко често съседите ти ходят от София до Виена за 12 часа, народен защитнико? На кой му е необходимо да ходи от София до Виена за 12 часа?
    Разстоянието от София до Виена е 1000км или 600 мили. Да го минеш това с кола за 12 часа означава че трябва да подържаш 85км/час средна скорост. Ако си ходил на училище щеше да знаеш че това е страхотно висока средна скорост, особено когато трябва да минаваш гранизи и митници. Само кръгъл простак и селяндур ще го направи това че и ще се хвали. Нормалните хора или го минават това разстояние за кеф а не да ядат и пърдят в колата без да спират, или летят със самолет.
    Но дори и да искаш да пътуваш като бурлак, можеш да го направи и с електричка. Всяка нормална Тесла ще мине 300км което са 180 мили без абсолютно никакви проблеми. Зареждането за 150-200 мили става за около 30-40 минути. Точно колкото нормален човек да пие едно кафе и да се изпикае. Така че с 3 или 4 такива спирания ще отидеш от София до Виена без проблем. 99% от нормалните хора няма да ти позволят да ги държиш в опърдяната ти кола 12 часа без прекъсване.
    В ЮТ1б има стотици клипове на хора които пътуват от източния бряг на САЩ до Калифорния - например Ню Йорк до Лос Ангелес - 4,000 км или 4пъти повече от твоя подвиг до Виена, и го минават това разстояние с елекртички без проблеми и не по-бавно от нормален преход с кола с ДВГ.
    А вторичен пазар на електрички също има. Можеш да провериш. Може да няма в България още но след 10 години със сигурност ще има.

    California Über Alles
  67. 67 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#59] от "imaligoogle_hr":Значи, Европа има три основни мрежи за бързо зареждане (Тесла, Айонити и още една), в САЩ мрежите за бързо зареждане са 2 (Електрифай Америка и Тесла). Това са мрежи за над 150 киловата зареждане, 250-300 киловата зареждане (в САЩ например има още 5 други мрежи за по- ниско зареждане 8-16 киловата).Аз мога да зареждам от 2 мрежи, макар че само мрежата на Тесла ми е достатъчна за дълъг път, защото на практика е навсякъде. Плюс това Тесла има мрежа от 8/16 киловатови чарджъри пред голяма част от хотелите, летищата, супермаркетите и т.н, която е даже 3 до 5 пъти по- голяма от мрежата им от суперчарджъри.И Тесла от тази есен в САЩ се отваря и за другите електрически автомобили.
    —цитат от коментар 61 на Realist


    То хубаво,ама в момента електрическите автомобили са 0,65 процента от всички превозни средства в САЩ.Ако станат 65 процента дали ще могат всички безпроблемно да зареждат?
    А и колко електроенергия ще е нужна за зареждането?
    Шефът на Тойота каза,че само за изграждане на необходимата инфраструктура ще са нужни 385 милиарда долара. А в Япония има почти 4 пъти по-малко автомобили.

  68. 68 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    [quote#66:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]

    Зареждането става за 30-40 минути ако си сам на станцията за зареждане.А ако сте 50 автомобила?

  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#67] от "Мусаши":

    Е, и какво значение има това? Един автомобил се обновява на 15-20 години. Това е дълготраен актив.

    И зареждането, да зареждането не ти е никакъв проблем, защото електромобила го зараждаш на суперчарджър само когато ходиш на дълъг път, не е като да ходиш всяка седмица на бензиностанцията. на суперчарджър ходиш 20-30 дни в годината. През останалото време зареждаш на обикновена зареждачка, в къщи. И тока който ползва е с мощността на прахосмукачката или сушилката за дрехи.

    Или ти си мислиш, че като създадеш допълнителен бизнес за енергото, те няма да са ти благодарни? Какво ще стане като 60% или 100% от автобилите станат електрически? Аз бих ти казал, ще създадеш бизнес за едни, а други ще загубят бизнеса си. Нищо друго няма да стане!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 947 Весело

    [quote#67:"Мусаши"][/quote]

    ще се редят с купони и резервация :D:D:DD:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    Зареждането става за 30-40 минути ако си сам на станцията за зареждане.А ако сте 50 автомобила?
    —цитат от коментар 68 на Мусаши


    Къде го пробвахте това? Всички тук сте гОУеми спИциалисти, ама на мен ми се струва повече Чук-Недочул, Учил-Недоучил, и една жена на пазара ми го каза !

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 947 Весело

    [quote#67:"Мусаши"][/quote]

    пред всеки хотел имало ми ок сега на 200 стай има 200 коли от който 2-3 са електрички и 10 зарядни станции хайде сега тоя хотел да инвестира за 150 коли зарядни станции и да видим какво ще стане ама ще трябва и трафопост да си построят че въххх тоя заряд :D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  73. 73 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Не и в България...Тука ще прескочим този период и направо ще скочим в бъдещето на водородни двигатели...
    —цитат от коментар 1 на anonimnii


    Как можа да напишеш такава простотия?!
    Автомобилите на водород се задвижват от ЕЛЕКТРОМОТОРИ !!!
    Водородът се използва в горивни клетки за производството на електричество. Водородни двигатели няма.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  74. 74 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":Е, и какво значение има това? Един автомобил се обновява на 15-20 години. Това е дълготраен актив.И зареждането, да зареждането не ти е никакъв проблем, защото електромобила го зараждаш на суперчарджър само когато ходиш на дълъг път, не е като да ходиш всяка седмица на бензиностанцията. на суперчарджър ходиш 20-30 дни в годината. През останалото време зареждаш на обикновена зареждачка, в къщи. И тока който ползва е с мощността на прахосмукачката или сушилката за дрехи.Или ти си мислиш, че като създадеш допълнителен бизнес за енергото, те няма да са ти благодарни? Какво ще стане като 60% или 100% от автобилите станат електрически? Аз бих ти казал, ще създадеш бизнес за едни, а други ще загубят бизнеса си. Нищо друго няма да стане!
    —цитат от коментар 69 на Realist


    Зареждаш ти в САЩ,щото живееш в къща.Ама как ще зареждат 1 милион автомобили в София,където над 90 процента от населението живеят в блокове?
    И въпросът с електроенергията е,че ще се увеличи нуждата от нея,а заради екоталибаните се закриват тецовете,а в бъдеще и газови централи за ток.Откъде ще дойде тоя ток?
    За Калифорния може и да е ок,ама не и за голяма част от Европа. И особено за Източна Европа,където населението е съсредоточено в блокове в градовете.

  75. 75 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    "Според оценката на експертите след 20 години на автомобилите с ДВГ ще се пада едва една трета от пазара."Чакайте малко тука...нали след 2030/35 няма да се продават коли с ДВГ? Как тогава "експертите" прогнозират, че след 20 години (2041) те все още ще са 30% от ПАЗАРА на автомобили?
    —цитат от коментар 2 на padrino


    Няма да се продават в няколко държави.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  76. 76 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    [quote#71:"Realist"][/quote]

    Хахаха-ами направи си труда да провериш малко данни.В София има 900 хиляди автомобили. С тенденция за нарастване. Къде мислиш,че ще зареждат тия 1 милион електрички?
    Не по 50,а по няколкостотин минават през всяка бензиностанция за няколко часа.

  77. 77 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 947 Весело

    Хайде да поговорим за щатското "ЕСО"колко от щатите имат свързана с магистрални електропроводи и може ли Флорида да пренесе ток на север ?????
    или Невада към Северна Дакота и т.н и т.н НЕ :D:D:D:::D
    всички са отделни мрежи без почти никаква връзка помежду си ;)
    на север сняг на юг жега :D:D:D::D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  78. 78 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#74] от "Мусаши":

    Ами, прегледай мрежата от станции за зареждане, бре. Има мрежа от бързи зареждачки (150 киловата, 250 киловата, даже има вече и 300 киловата). И 10 пъти по- големи мрежи от по- малки зареждачки, 4, 8 и 16 киловата, които са навсякъде по градовете, пред бизнеси, ресторанти, хотели и магазини.

    Ти си зареждаш телефона вечер, не го носиш веднъж на седмица на бензиностанцията за да му налееш бензинец. Е, и електрическата кола е така, като телефона ти, не е като бензиновата ти бричка. Нуждаеш се от контакт и пей сърце!

    И защо трябва да ходиш, зареждаш и да си губиш времето на бензиностанция, все пак, веднъж на седмица?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    [quote#71:"Realist"]
    —цитат от коментар 76 на Мусаши
    Хахаха-ами направи си труда да провериш малко данни.В София има 900 хиляди автомобили. С тенденция за нарастване. Къде мислиш,че ще зареждат тия 1 милион електрички?Не по 50,а по няколкостотин минават през всяка бензиностанция за няколко часа.[/quote]

    Е, и в София явно има и 10 милиона прахосмукачки и 500 хиляди перални. Някой обади ли ти се че му липсва тока и ще мине на прахосмукачка на бензин?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    [quote#67:"Мусаши"][/quote]

    Шефа на Тойота се чуди как да измисли начин да не прави електрички защото не са му удобни. Трябва да направи огромно капиталивложение, да загуби поне 40% от работната си сила и пак не е ясно дали ще бъде на печалба. Там го стяга чепика другаря шеф на Тойота.
    $385 милиарда за изграждане на зареждачки???? Тоя е луд! Тесла направиха зареждачки в цял свят и си подържат зареждането на всички коли които са продали, без проблеми и на са похарчили тори и 1/10 от тези пари за Суперчарджъри. Другарят Тойода да не мисли да ги прави тези Чарджъри от злато и диаманти?
    А що се отнася до зареждането - 90% от времето хората си зареждат колите в къщи през нощтта на евтина тарифа и бавно за 6 до 8 часа. Нормален човек в САЩ изминава средно 70км на ден в Европа е 35км в България и толкова нема-средно. Да заредиш 50-60км пробег в къщи ти трябват 4 часа и тока който ще похарчиш е колкото да ти работи печката и климатика, т.е. нищо. Потреблението през нощта спада така или иначе, затова и тарифата е доста по-евтина.
    Сега ако всички си зареждат колите през ноща какво ще стане? Ами нищо, мреждата ще бъде по-балансирана. Това което е скъпо и трудно е непрекъснатото балансиране на мрежата в рамките на 24 часа защото имаш пик около 5 до 9 след обяд и вечер и малка употреба през нощта. Трудно и скъпо е да сасилваш производтсвото на ток и да го намаляваш в рамките на 24 часа а не само да произвеждаш. Ако имаш постоянна консумация Електрическата компания ще те обича най-много. Хем ще правят пари от тебе хем няма да харчат за балансиране на мрежата.

    California Über Alles
  81. 81 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#74] от "Мусаши":Ами, прегледай мрежата от станции за зареждане, бре. Има мрежа от бързи зареждачки (150 киловата, 250 киловата, даже има вече и 300 киловата). И 10 пъти по- големи мрежи от по- малки зареждачки, 4, 8 и 16 киловата, които са навсякъде по градовете, пред бизнеси, ресторанти, хотели и магазини.Ти си зареждаш телефона вечер, не го носиш веднъж на седмица на бензиностанцията за да му налееш бензинец. Е, и електрическата кола е така, като телефона ти, не е като бензиновата ти бричка. Нуждаеш се от контакт и пей сърце!И защо трябва да ходиш, зареждаш и да си губиш времето на бензиностанция, все пак, веднъж на седмица?
    —цитат от коментар 78 на Realist


    Електричките са 0,65 процента от всички автомобили в САЩ.Сега е ок. Ама какво става като станат 200 милиона.
    Като в САЩ масово се карат коли и изминават повече километри,отколкото в Европа.

  82. 82 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 935 Весело

    До коментар [#44] от "Мусаши":

    Аха, да ти кажа ли още по-удобен начин да стигнеш до моренцето. Щото и такъв има - самолет. Купуваш билети на домочадието, качваш се на самолетчето, то си хвърчи и каца на летище до море. Хората масово ползват описания от мен начин. Много по-бързо и безстресово става. Ама знам ли, явно някои предпочитат да шофират с часове, да се изнервят и прочее и когато стигнат до дестинацията си, да са гроги. Пък ако става въпрос за над 1000 километра, шофирането се превръща в чиста проба мазохизъм.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  83. 83 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    [quote#67:"Мусаши"]
    —цитат от коментар 80 на Pontif New Dnevnik SUCK
    Шефа на Тойота се чуди как да измисли начин да не прави електрички защото не са му удобни. Трябва да направи огромно капиталивложение, да загуби поне 40% от работната си сила и пак не е ясно дали ще бъде на печалба. Там го стяга чепика другаря шеф на Тойота. $385 милиарда за изграждане на зареждачки???? Тоя е луд! Тесла направиха зареждачки в цял свят и си подържат зареждането на всички коли които са продали, без проблеми и на са похарчили тори и 1/10 от тези пари за Суперчарджъри. Другарят Тойода да не мисли да ги прави тези Чарджъри от злато и диаманти?А що се отнася до зареждането - 90% от времето хората си зареждат колите в къщи през нощтта на евтина тарифа и бавно за 6 до 8 часа. Нормален човек в САЩ изминава средно 70км на ден в Европа е 35км в България и толкова нема-средно. Да заредиш 50-60км пробег в къщи ти трябват 4 часа и тока който ще похарчиш е колкото да ти работи печката и климатика, т.е. нищо. Потреблението през нощта спада така или иначе, затова и тарифата е доста по-евтина. Сега ако всички си зареждат колите през ноща какво ще стане? Ами нищо, мреждата ще бъде по-балансирана. Това което е скъпо и трудно е непрекъснатото балансиране на мрежата в рамките на 24 часа защото имаш пик около 5 до 9 след обяд и вечер и малка употреба през нощта. Трудно и скъпо е да сасилваш производтсвото на ток и да го намаляваш в рамките на 24 часа а не само да произвеждаш. Ако имаш постоянна консумация Електрическата компания ще те обича най-много. Хем ще правят пари от тебе хем няма да харчат за балансиране на мрежата.[/quote]

    Лошо няма-само дето в България хората масово живеят в блокове,а не в къщи.Как точно 1 милион автомобили ще зареждат през нощта в софийските блокове?

  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#81] от "Мусаши":

    "Електричките са 0,65 процента от всички автомобили в САЩ.Сега е ок. Ама какво става като станат 200 милиона.
    Като в САЩ масово се карат коли и изминават повече километри,отколкото в Европа."

    Какво ще стане? Аз вече няколко пъти ти написах, ама ти самият явно трудно схващаш. Просто е, обяснявам го за пореден път, дано схванеш:

    Даваш бизнес на един, отнемаш бизнес от друг!

    Като хората са спрели да използват конски каруци, производителите на сено, пдковачите на коне, дилършипите и сервизите за конски каруци са загубили работата си. И света не е свършил!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    да и слънцето ще свети през нощта и вятърът ще духа по-силно целодневно за да има ток за всички тия автомобили,батериите за тях ще ги садим в земята и от ААА ще порастват автомобилни:D:D:D:D:D
    —цитат от коментар 6 на MititU


    Ако сравним еднакъв брой електро и ДВГ автомобили, за електрическите е необходима над 3 ПЪТИ ПО-МАЛКО енергия. КПД над 90 при електрическите, срещу под 30 при ДВГ!!!
    Само това е напълно достатъчно за близката смърт на автомобилите с ДВГ. До тук спирам, защото дори само това ти е в повече.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#80] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Шефа на Тойота съвсем скоро ходи на крака да лобира пред американското правителство да му дадат по- дълго време за изпълнение на новите регулации. не мога да повярвам в какво се превърна Тойота последното десетилетие. Няма да купя техен продукт!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#78] от "Realist":

    "Ти си зареждаш телефона вечер, не го носиш веднъж на седмица на бензиностанцията за да му налееш бензинец. Е, и електрическата кола е така, като телефона ти, не е като бензиновата ти бричка. Нуждаеш се от контакт и пей сърце!"

    Престани да сравняваш телефоните с недодяланите електрички. Нищо общо нямат, защото в единия случай просто ти пада батерията, а в другия оставаш на пътя.

  88. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    Тука...когато ги пуснат втора употреба.

  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    Престани да сравняваш телефоните с недодяланите електрички. Нищо общо нямат, защото в единия случай просто ти пада батерията, а в другия оставаш на пътя.
    —цитат от коментар 87 на z_axis


    Така си мислиш ти, за съжаление избора ти е или пушещ 20 годишен Гоуф с резан катализатор, или нищо, ако не броим ръждивият Москвич на село! Не проектирай себе си, не си общ случай, частен случай си.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3954 Весело

    До коментар [#8] от "Тангра":

    За какво са ти ветроходни, има и е-яхти...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  91. 90 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#81] от "Мусаши":"Електричките са 0,65 процента от всички автомобили в САЩ.Сега е ок. Ама какво става като станат 200 милиона.Като в САЩ масово се карат коли и изминават повече километри,отколкото в Европа."Какво ще стане? Аз вече няколко пъти ти написах, ама ти самият явно трудно схващаш. Просто е, обяснявам го за пореден път, дано схванеш:Даваш бизнес на един, отнемаш бизнес от друг!Като хората са спрели да използват конски каруци, производителите на сено, пдковачите на коне, дилършипите и сервизите за конски каруци са загубили работата си. И света не е свършил!
    —цитат от коментар 84 на Realist


    Въпросът е за зареждането. Как ще стане?

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Любопитно

    До коментар [#90] от "Мусаши":

    "Въпросът е за зареждането. Как ще стане?"

    Как?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#90] от "Мусаши":"Въпросът е за зареждането. Как ще стане?"Как?
    —цитат от коментар 92 на Realist


    Е аз теб питам.Когато в САЩ има 300 милиона електрически автомобили как ще става зареждането?

  94. 94 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 747 Неутрално

    На всички, които гледат с недоверие на електричките ще препоръчам да ползват услугата "Spark" в София, а мисля и в Пловдив. Предлагат различни марки и човек може да ги пробва. С много хора съм говорил и се налага мнението, че който е пробвал ел. кола, много ще се замисли да си купи ДВГ.

  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    На времето, бензина се е купувал от Аптеките, а сено и овес за конете е имало на всяка конна станция!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    [quote#66:"Pontif New Dnevnik SUCK"]
    —цитат от коментар 68 на Мусаши
    Зареждането става за 30-40 минути ако си сам на станцията за зареждане.А ако сте 50 автомобила?[/quote]

    А ако сте 200? А ако започне война? А ако някой те подгони и изнасили?
    Някакъв друг сценарий?
    А ако има повече зареждачки и няма опашка?
    Така като гледаш развитие на електричките какво си мислиш? Ще спрат и ще кажат - "Аааа ама ако има 50 коли да чакат, ОК спираме да правим коли и батерии и това е , хайде пак на "чисти" дизели?" или е по-вероятно да направят повече Чарджери?

    California Über Alles
  97. 97 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#85] от "quatro_4x3":

    Електричките имат и други предимства освен КПД на моторите. Много по-малко части, по-лесна поддръжка, доста нисък шум и да не изброявам. Основните слаби места - батериите и инфраструктурата. Въпреки че усилено се работи по решаване на споменатите проблеми, не бива да очакваме да стане чудо.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Е аз теб питам.Когато в САЩ има 300 милиона електрически автомобили как ще става зареждането?
    —цитат от коментар 93 на Мусаши


    Отговорих ти поне в 5 поста, ама ти упорито не разбираш! Каква диагноза да ти поставя?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    [quote#98:"Realist"][/quote]

    Диагноза си постави на теб.С теб не може да се води цивилизован разговор -веднага почваш с обидите. Наистина си за диагноза.

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK