САЩ допускат падане на Кабул до месец, Великобритания - гражданска война и завръщане на военни

САЩ допускат падане на Кабул до месец, Великобритания - гражданска война и завръщане на военни

© Associated Press



Часове след като завладяха двата най-големи града след столицата Кабул - Кандахар и Херат - талибаните продължават да напредват в светкавичната си офанзива срещу страната.


Още една провинциална столица, Пол-и-Алам, център на Логар, на 80 км от Кабул, бе овладяна, а след "Ню Йорк таймс" и "Вашингтон пост" цитира служители на американската армия и разузнаване, според които падането на афганистанската столица е възможно до месец. Само допреди седмица очакванията в администрацията на Джо Байдън бяха за "черен сценарий" с овладяване на Кабул от талибаните, които искат възстановяването на ислямското емирство в Афганистан 20 години след свалянето им, да направят това до 6 месеца. Във вторник американското разузнаване допусна за "Ройтерс" срок от 90 дни.


САЩ ще разположат 3000 военнослужещи, но не срещу талибаните, а за да помогнат за евакуацията на американците, включително работещите в посолството в Кабул.


Затваряне на посолства




Във Великобритания премиерът Борис Джонсън свика кризисна среща заради положението в страната. По-рано днес министърът на отбраната Бен Уолъс не изключи варианта Обединеното кралство да се върне в Афганистан, ако страната се превърне в убежище за "Ал Кайда" по начин, който застрашава Запада. Пред Би Би Си той повтори изразените пред "Скай нюз" опасения, че страната се е запътила към гражданска война.


Той припомни, че "талибаните не са цялост, зад името си се разпадат на всякакви различни интереси". В тази ситуацията това е страна, която се води от военни командири и "различни провинции и племена" и "ако не внимавате, се озовавате в гражданска война", както "Британия открива през 1930 г.".


"А мисля, че сме се запътили към гражданска война."


Бен Уолъс,

министър на отбраната на Великобритания


Великобритания ще разчита 600 военни в страната също да гарантират безопасното напускане на гражданите ѝ.


Дания междувременно заяви, че ще евакуира посолството си. Нидерландия заяви, че може да се наложи да затвори посолството си и работи, за да изведе от страната част от служителите му афганистанци. Германия намалява персонала до "абсолютния минимум". НАТО обяви среща днес, на която трябва да се координира изтеглянето на дипломатически персонал от държавите от блока.


До 18 провинции


Провинция Логар има близо 120 хил. жители. Обикновено пътят с кола от Кабул до провинцията отнема около 90 минути. Пол-и-Алам бе 16-ата провинциална столица, завладяна от талибаните за една седмица, след това се появиха данни за още две.


Обявените от движението подконтролни провинциални столици в последните часове включват още Калат, Теренкот и Фироз Кох.


Ако се потвърдят, талибаните владеят центровете на 18 от 34 провинции - над половината. Афганистанското правителство държи само два от големите градове - Джалалабад и Мазар-и-Шариф. Съотношението на силите в центровете на провинциите би изглеждало така:



Междувременно афганистанският телевизионен канал "Толо нюз" съобщи, че известният в Афганистан политически активист и бивш лидер на муджахидините по време на съветската инвазия Исмаил Хан се е предал на талибаните, след като вчера те превзеха град Херат. Според източници на телевизията Исмаил Хан е бил последван в действията си от всички местни чиновници, включително и губернатора, както и от началника на местната полиция, който оглавява и един от корпусите на правителствените сили. Говорителят на талибаните Забихула Муджахид от своя страна съобщи в Туитър, че посочените лица са се "присъединили към талибаните заедно със своите поддръжници".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2730 Любопитно

    Бежанците се опитват да избягат през Ирак , над 4 мил бежанци ще има ...Това е помощта на НАТО...Как сега ще се отказва на афганистанци да са политически емигранти ??

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1513 Весело

    Та не ми пука какво става в Афганистан, пука ми, че утре Меркел ще ги покани в Европа да станат почетни европейци :)))

    Имаме нужда от повече диверсификация все пак, има прекалено много французи във Франция, прекалено много германци в Германия, а това е недопустимо ! Как може Европа да принадлежи само на европейците дето са проливали кръв и са отбивали нашествениците векове наред !

    Африка за африканците, а Европа е за всички :))

    Но виж бъзика.. Като се срещнат толерантните нови европейци с гей дъгистата вълна, ще има летящи дъги на толерантността от всяка сграда всеки ден :)))

  4. 4 Профил на Този потребител е с ограничени права
    Този потребител е с ограничени права
    Рейтинг: Весело

    "Междувременно афганистанският телевизионен канал "Толо нюз" съобщи, че известният в Афганистан политически активист и бивш лидер на муджахидините по време на съветската инвазия Исмаил Хан се е предал на талибаните, след като вчера те превзеха град Херат. Според източници на телевизията Исмаил Хан е бил последван в действията си от всички местни чиновници, включително и губернатора, както и от началника на местната полиция, който оглавява и един от корпусите на правителствените сили. Говорителят на талибаните Забихула Муджахид от своя страна съобщи в Туитър, че посочените лица са се "присъединили към талибаните заедно със своите поддръжници".



    56 Профил на Комбайнер ентелегент
    Комбайнер ентелегент
    Рейтинг: 60
    23:04, 12 авг 21
    Весело
    До коментар [#16] от "cinik":

    Според мен се случва нещо друго, което не се обяснява добре по медиите.

    Талибаните нямат логистичен ресурс от това, до което бяха натикани, толкова бързо да завладеят такава територия и да я контролират.

    Афганистан не е хомогенна държава и има много местни вождове и племена, както знаем.

    Местните вождове, които предпочитат да се самоуправляват по Шарията, не искат да работят с централна светска власт и им е по-лесно да се споразумеят с талибаните.

    Това, което се случва в момента според мен е, че има някакво съглашение между местните вождове и талибаните да се свали светското правителство, наложено от американците.

    Местните си връщат властта, талибаните само преминават на път за Кабул. След като приключат разгрома, талибаните ще си оформят едно емирство в част от държавата, а местните ще признават властта им, в замяна на това, брадите с калашници, няма да ги закачат много.

    Всички хепи - уелкъм бек ту феодализма.

    А голямата заблуда на братята-хамериканци е, че брадите се са прекръстили и повече няма да са инкубатор за терористи-ислямисти. Понеже им обещаха :))




    Мдааам, точно както писах. Всички местни минават диркетно към талибаните.

    Гербидж-милиционерите ВЕЧНО ОСРАНИ, НИКОГА ВИНОВНИ!
  5. 5 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    ноември опашка на границата от афганистански "бежанци"
    що не отиват в другите мюсюлманки страни ми напъват за Европа ?!?!??!

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  6. 6 Профил на Ядосан Октопод
    Ядосан Октопод
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#5] от "MititU":

    Ливан, Йордан и Турция имат най-големия брой бежанци. Други въпроси?

  7. 7 Профил на mbs
    mbs
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Не разбирам от военна стратегия, но САЩ трябва да се запитат как с най - голямата и модерна армия в света и със стотици милиарди бюджет на година не успяха за 20 години да победят група фанатици, живеещи в VIII век

  8. 8 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Не се гаси туй, що не гасне :)))

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  9. 9 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#7] от "mbs":

    Това е много интересен въпрос. Очевидно само със сила не става.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  10. 10 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Бежанците се опитват да избягат през Ирак , над 4 мил бежанци ще има ...Това е помощта на НАТО...Как сега ще се отказва на афганистанци да са политически емигранти ??
    —цитат от коментар 1 на dejmos


    Деменцията съсипа южната граница на САЩ, пълна анархия, наред е Европа. Няма да мирясат докато не превеърнат всичко в кочина...

  11. 11 Профил на Gustav Mahlerov Vienski
    Gustav Mahlerov Vienski
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#2] от "uej03527584":
    През 1980 съветските войски сами се изнесоха след няколкогодишна тежка война със същите чалми.
    Американците повториха събитията...

  12. 12 Профил на Gustav Mahlerov Vienski
    Gustav Mahlerov Vienski
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#4] от "Този потребител е с ограничени права":
    Не ми се вярва...
    Вероятно някой им помага, и най-вероятно е Китай.

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1369 Гневно

    Вари го, печи го - пак си е тиква.

    Предлагам на обикновените афганци да хващат оръжието и да изтрепят тая гнусна пасмина до крак. Иначе може да си помисля, че и симпатизират. Тогава ще излезне, че всичките там са за трепане.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4473 Неутрално

    До коментар [#2] от "uej03527584":

    Кого? Американците не са там, ритат собствените си войници.
    А че проблемът е огромен, и че хората са в опасност и страх е ясно. Особено жалко за младите хора, кото през тези 20 години повярваха че има и друг начин на живот, получиха образование, професии, работеха за един по-различен свят и ето, сега се страхуват за живота си.
    И Тръмп, и Байдън третират въпроса като "лоша бизнес инвестиция", а не като поета отговорност. Бившият американски посланик в Афганистан предложи Кабул да бъде обявен за свободен град под американска военна закрила, но това е "глас в пустиня", никой от администрацията не се заангажира с подобно становище.

  15. 15 Профил на rhk011076282
    rhk011076282
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#4] от "Този потребител е с ограничени права":Не ми се вярва...Вероятно някой им помага, и най-вероятно е Китай.
    —цитат от коментар 12 на Gustav Mahlerov Vienski


    Този потребител, очевидно от историята му, е тролски профил, който е активиран днес. Цъкни му на профила и виж историята.

  16. 16 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Не разбирам от военна стратегия, но САЩ трябва да се запитат как с най - голямата и модерна армия в света и със стотици милиарди бюджет на година не успяха за 20 години да победят група фанатици, живеещи в VIII век
    —цитат от коментар 7 на mbs


    Как точно очакваш да ги победят ?Ако сега влязат американците за две седмици ще изметат талибаните от всички завзети градове.И като се махнат ония пак ще дойдат. Това е дива,ама най-дивата държава на света. Явно населението си ги подкрепя щом няма съпротива. Ако до военните бяха застанали и местни милиции тогава зор щяха да видят талибаните. Ама никой не се бие срещу тях.

  17. 17 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    “ По-рано днес министърът на отбраната Бен Уолъс не изключи варианта Обединеното кралство да се върне в Афганистан, ако страната се превърне в убежище за "Ал Кайда" по начин, който застрашава Запада.”

    Бен, още не е сигурен в какво ще се превърне Афганистан. В момента наблюдава и си записва 👀

  18. 18 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#2] от "uej03527584":Кого? Американците не са там, ритат собствените си войници.А че проблемът е огромен, и че хората са в опасност и страх е ясно. Особено жалко за младите хора, кото през тези 20 години повярваха че има и друг начин на живот, получиха образование, професии, работеха за един по-различен свят и ето, сега се страхуват за живота си. И Тръмп, и Байдън третират въпроса като "лоша бизнес инвестиция", а не като поета отговорност. Бившият американски посланик в Афганистан предложи Кабул да бъде обявен за свободен град под американска военна закрила, но това е "глас в пустиня", никой от администрацията не се заангажира с подобно становище.
    —цитат от коментар 14 на daskal1


    Тия младите вместо да бягат към Европа да бяха взели оръжие,за да бранят себе си,роднините си и начина си на живот. За свободата се воюва.

  19. 19 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 478 Неутрално

    В Афганистан има гражданска война,к каквато е имало в Испания през миналия век.Талибаните са подкрепяни от сили,които не се афишират,а само дават парите,за оръжие и за политика.Дано. Е ги въоръжат и с атомно оръжие,че тогава,нямат спиране.САЩ ,Русия и Китай не са заплашени от мигранти.Да му мисли Европа и особено тези страни,които са на пътя им да достигнат в Западна Европа по най късия път,през Ирак и Турция.Ако британците се завърнат в Афганистан,може и да и се размине на Европа, но едва ли.

  20. 20 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    До коментар [#4] от "Този потребител е с ограничени права":Не ми се вярва...Вероятно някой им помага, и най-вероятно е Китай.
    —цитат от коментар 12 на Gustav Mahlerov Vienski

    Не, руснаците им плащат… по $500 на завладяна провинция.

  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Весело

    САЩ да не се правят на пророци, никакви ги няма с предсказанията. До вчера пишеха до 3 месеца, днев вече са до месец😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Не знам кой им помага но вероятно не е Русия.Русия няма интерес да има за съсед Държава разкъсана от племени вражди и вътрешни междуособици.Китай има проблеми с уйгурите ине би си сложил"таралеж в гащите".Вероятно някоя богата мюсюлманска държава им е поддръжник и им дава парите за оръжие и политика.

  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#19] от "Armagedon":

    От Афганистан до южна България по пряка линия са над 3000 км. Ей с'я го измерих на Google Earth. До Западна Европа има още 2000 км. Откъде толкоз пари за пътни и храна, за каналджии? И защо не бягат в съседните им муслимски страни - Таджикистан, Туркменистан, Пакистан? Чий го дирят в Европа??

    Ох какво ги чака лукавите!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Любопитно

    Деменцията съсипа южната граница на САЩ, пълна анархия, наред е Европа. Няма да мирясат докато не превеърнат всичко в кочина...
    —цитат от коментар 10 на alfanero


    И после още им се чудят на Британците защо напуснаха ЕС. Като гледам как се управлява ЕС все повече и повече хора ще приемат решението им като най-правилното. Колкото и да е им неприятно на мнозина Британците за пореден път доказаха, че са далеч по-далноводни от останалите.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#7] от "mbs":

    Мисля, че талибаните в Афганистан са подобни на туарегите-джихадисти в Мали. Сутрин са едни обикновени граждани облечени в джалаби, пок които няма проблем да се скрие калашник. А привечер вадят оръжията и стрелят наред. Няма как да разричиш един обикновен човек от джихадист / талибан. Вероятно това е причината в Афганистан да се провалят и СССР и САЩ.

  27. 27 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Напиках се от страх и довечера няма да мигна

  28. 28 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#22] от "Armagedon":

    Ти на картата видял ли си колко държави и км има между Русия и Афганистан. Колкото на нас са съседи, толкова са и на Русия.

  29. 29 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 926 Неутрално

    САЩ се провалиха във всички сухопътни войни - Виетнам, Камбоджа, Сомалия, Куба, Ирак, Афганистан. Китай и Русия ще си поделят изгодите в освободения от Запада Афганистан. И Пакистан ще си вземе своето, вероятно и Иран. Западът отстъпва в цял свят. Само ние се набълбукахме ОТНОВО в губещия отбор.

  30. 30 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5706 Неутрално

    До коментар [#1] от "dejmos":

    ++++++++++++

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    Май малко рано се изтеглиха.

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#31] от "Роси":

    Когато и да бяха се изтеглили, същото щеше да стане! 20 години бяха в Афганистан!

  33. 33 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Никой не е прокопсал в оная страна, и руснаци, и ингилизи сега американците. А тези няма да се кротнат, тепърва ще правят зулуми.

  34. 34 Профил на Pravednik
    Pravednik
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Американците ще им помогнат и отново ще им занесът свобода и демокрация... Ох, чакай, те загубиха войната и се изнесоха като насрани кучета. :Д

    Май няма никой да се върне. :)

    Крайно време е Джихади Джо да си ходи от бялата сграда, преди да е станало прекалено късно за краварите. :)

    Няма живот без болка.
  35. 35 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Бабето Джанет Йелън плаши със фалит ! Инфлацията е най -висока от времето на 1929 . Южните щати искат да са в държава без АНТИФА и ЛГБТ издевателства. От днес смятат бързо да евакуират посолаството си . За сметка на това отиват в съседните страни и дават АКЪЛ как да се оправят с талибаните . Има ли някой в кабината на САЩ??? Целята ресурс на САЩ е съсредоточен как медийно да изглеждат добре..Те наистина живеят в света на Фейзбук и Туитър ...и смятат написаното там за реалност !! Колко нецивилизовани са талибаните ...и как нямат профили за да им кажат ..те :) Американския проблем е проблем на рухваща империя . Така загива и РИМСКАТА ИМПЕРИЯ , започва да оставя провинция след провинция ..и това няма спиране. А ...българската прокоба остава ..!! Винаги когато изберем ВОЕНЕН СЪЮЗ , той губи войната. Трябва да готвим елит и хора , които да си говорят с "другите" !!

  36. 36 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Афганистанската армия е 320 000, притежават модерно въоръжение и около 170 самолета.Заплатите се плащат от САЩ.
    Талибаните са приблизително 120 000 и се въоръжават главно от Пакистан.
    Всяка нормална армия би се справила с тази талибанска офанзива,но афганистанците,които служат, гледат само парите и бягат при първа възможност,щом стане напечено.
    Даже и месец няма да издържи Кабул с тези дезертьори.

  37. 37 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    До коментар [#2] от "uej03527584":През 1980 съветските войски сами се изнесоха след няколкогодишна тежка война със същите чалми.Американците повториха събитията...
    —цитат от коментар 11 на Gustav Mahlerov Vienski


    Нещо паметта ти изневерява. Съветските войски влязоха в Афганистан в края на 1979г. и се изнесоха 1989г. Чалмите не бяха баш същите но афганистанската армия тогава беше много по-мотивирана да се бие с моджахедините или душманите както бяха известни тогава.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  38. 38 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално
  39. 39 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 755 Неутрално
  40. 40 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Той още Рамбо каза навремето, че афганистанците са горд народ, със свободолюбив дух.
    Който не вярва, да гледа филма.
    Мда

  41. 41 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    [quote#37:"Julian Mall"][/quote]

    И тогава бяха същите лекета.Чел съм спомени на съветски ветерани от Афганистан,които се изказват много негативно за афганистанската армия .
    Явно тия могат да воюват единствено ако са в кланови и племенни подразделения.

  42. 42 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    В Афганистан няма шампионска лига няма дискотеки , няма барове , кина , индустрия . Няма нищо което има обикновено е останалият свят . За сметка на това БВП е от хероин , морфин и хашиш . Единственото занимание , спорт , хоби и препитание е участието в различни племенни бригади в състава на талибаните , докато жените и старците бъркат хероин мъжете си уплътняват времето като камилари и козари , а като се оправи времето хващат калашника . Така че хич не ги жаля , това им е единственият национален спорт . Да си седят там докато не пукнат

  43. 43 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Той още Рамбо каза навремето, че афганистанците са горд народ, със свободолюбив дух. Който не вярва, да гледа филма.Мда
    —цитат от коментар 40 на Pomak


    Като гледам как се предават без бой на шайка козари без военен опит явно не са нито горд,нито свободолюбив народ.
    Обучен батальон военни с техника може да се справи и с 1000 дивака,които държат автомата като гега.Ама просто не се бият.

  44. 44 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    “САЩ допускат падане на Кабул до месец, Великобритания - гражданска война…”

    Както се казва “корабът потъва нормално”, След 20 годишна мисия на САЩ и НАТО. 20 години мухолапане.

    Добрата новина е, че нашите бойци усвоиха до перфекционизъм работата с полевата баня.

  45. 45 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Вашингтон отчаяно се опитва да сключи сделка с ислямисткото движение. Вечният пратеник на САЩ в Афганистан, Залмай Халилзад, бивш представител на интересите на петролната компания на Unocal в страната, беше изпратен в Доха за преговори, включващи Китай, Русия, Пакистан, Европейския съюз, Германия, ООН и бившия Съветски съюз републики Узбекистан и Таджикистан.

    Присъстваше и Абдула Абдула, председател на Върховния съвет на Афганистан за национално помирение и предизборният съперник на президента Гани на избори, за които той и неговите поддръжници твърдяха, че са фалшифицирани. Съобщава се, че преговорите в Доха са предложили на талибаните споразумение за споделяне на властта в замяна на прекратяване на огъня. Иран отказа да участва в преговорите.

    Пакистанският премиер Имран Хан заяви пред медиите, че всяка подобна сделка зависи от отстраняването на подкрепяния от САЩ афганистански президент Гани. Хан ожесточено осъди Вашингтон, обвинявайки, че САЩ искат само Пакистан да изчисти „бъркотията“, създадена от Вашингтон в Афганистан. Той добави, че правителството му, изправено пред проблем с привързаността на САЩ към Индия ....... С около 4200 служители, посолството на САЩ в Кабул е едно от най -големите в света. Говорителят на Държавния департамент Нед Прайс заяви в четвъртък, че той ще бъде сведен до „основно дипломатическо присъствие“......Съобщава се, че тежко въоръжените американски войски, изпратени в Афганистан, ще бъдат разположени на международното летище в Кабул. Друг боен екип от бригадата на армията от между 3500 и 4000 американски войници се изпраща в Кувейт, за да бъде в „готовност“ за евентуално бързо разполагане в Афганистан......

  46. 46 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    [quote#37:"Julian Mall"]
    —цитат от коментар 41 на Мусаши
    И тогава бяха същите лекета.Чел съм спомени на съветски ветерани от Афганистан,които се изказват много негативно за афганистанската армия .Явно тия могат да воюват единствено ако са в кланови и племенни подразделения.[/quote]

    Ако трябва да се правят аналогии тогава афганистанската армия беше като сирийската на Асад и ако и беше оказвана помощ никога големите градове нямаше да бъдат превзети от моджахедините но тогава Елцин под американски натиск ги остави без всякаква подкрепа и това предреши изхода на конфликта.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  47. 47 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Поредният провал на либерасто-толерасто-левундерщината.
    САЩ нямаха работа с постоянен контингент нито в Ирак, нито в Афганистан.
    Ма много си поверваха как ще научат муслимите на демокрация и всичко ще е цветя и рози.
    Като оная куха лейка Мадлин Олбрайт навремето, дето се чудеше що сърби и албанци не можели да живеят мирно.
    Рейгън беше последният свестен президент на САЩ, след него дълга поредица от идиоти.

  48. 48 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    До коментар [#43] от "Мусаши":

    Странно е наистина.
    Талибаните са босоноги, с чехли, а армията би трябвало да е доста по-добре оборудвана и тренирана и да ги смаже.

    Явно историите за 40-те чакащи ги девици им дават криле на “студентите теолози”

    https://apnews.com/article/joe-biden-taliban-e2c0e7b46c03cebb4fdddca309e005e8

  49. 49 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Примери от близкото минало в Ирак...в хеликоптер се качват губернатора,най висшите военни,и войниците като ги виждат
    ,изоставят техника и въоръжение и бягат...има и клип ,и така предполагам, талибаните 'превземат'....град след град...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  50. 50 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1669 Неутрално


    Май малко рано се изтеглиха.
    —цитат от коментар 31 на Роси


    До коментар [#31] от "Роси":Когато и да бяха се изтеглили, същото щеше да стане! 20 години бяха в Афганистан!
    —цитат от коментар 32 на vassilun

    Не може да се отрече, че двамата с Роси правите убийствено интелигентни коментари

  51. 51 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 953 Неутрално

    С според мен тия няма да стоят мирни...и първите които ще го отнесат са благодетелите им от Пакистан...макар че пакистанската армия да е по добре от АНА....пак ще има трепане из разните им племенни райони..Вазиристан и подобни уж неутрални провинции...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  52. 52 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    В сряда бунтовниците превзеха Файзабад, столицата на провинция Бадахшан в далечния североизток на страната. Провинцията, която споделя границата на Афганистан с 57 мили с Китай, беше единствената, която талибаните не успяха да завладеят, когато ислямисткото движение управляваше страната от 1996 до 2001 г. Падането на Файзабад поставя седем от деветте северни провинции на Афганистан под контрола на талибаните..... Най -малко 2000 афганистански правителствени войници бяха в базата, в щаба на 217 -и армейски корпус на Памир, един от седемте армейски корпуса в страната, който отговаряше за сигурността на север на страната. При предаването талибаните заловиха големи запаси от оръжия, доставени от САЩ и бронирани превозни средства Humvee, както и хеликоптер...... Близо 390 000 афганистанци са вътрешно разселени от боевете от началото на годината, като много от тях бягат към вече сериозно пренаселената столица Кабул. Лагерите на тези вътрешни бежанци се разпространяват в паркове и градски улици, докато джамиите в Кабул са превърнати в приюти. Бежанците обвиниха, че правителството не е осигурило храна и друга жизненоважна помощ....

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#43] от "Мусаши":Странно е наистина. Талибаните са босоноги, с чехли, а армията би трябвало да е доста по-добре оборудвана и тренирана и да ги смаже. Явно историите за 40-те чакащи ги девици им дават криле на “студентите теолози”https://apnews.com/article/joe-biden-taliban-e2c0e7b46c03cebb4fdddca309e005e8
    —цитат от коментар 48 на мики маус


    Ако насреща имат бойци,които им се противопоставят дрипавите козари нямат никакви шансове.Ама като бягат и се предават без бой така става.

  55. 55 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#53] от "dds27557755":

    +++++++++ ! ...... """'Трета статия за по-малко от 24 часа. Дневник започва да припалва огъня под пропагандния казан...""" много точно попадение !

  56. 56 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4101 Любопитно

    Щом Чичо Сам допуска , че Кабул ще падне месец , то значи , че поне на 95% "работата е сигурна"!А гражданската война в Афганистан дефакто не е спирала и остава да видим какво ще направят военните там, за да озаптисат талибаните?!

  57. 57 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#14] от "daskal1":

    ++++++И аз мисля като теб. Много тревожни са новините и бяха предвидими от всеки познаващ историята на тази страна. Прав си , че е жалко за обикновените хора, а още повече за образованата прослойка, която се създаде последните 10-15 г. Но Афганистан не е изключение- целият Среден и Близък Изток е в разруха и фрагментация!

  58. 58 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Талибаните няма голяма вероятност да успеят да завземат отново големите градове на Афганистан, а още-по малко да ги удържат. Техният брой намалява, а хората далеч не ги подкрепят. Според мен е по-вероятно да бъдат избити до крак, след което Афганистан ще се върне към естественото си състояние на воюващи по между си племена.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  59. 59 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Иначе преди талибаните бяха муджахедини, и бяха добри.
    Мда

  60. 60 Профил на Berdri Murad
    Berdri Murad
    Рейтинг: 73 Неутрално
  61. 61 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Иначе преди талибаните бяха муджахедини, и бяха добри.Мда
    —цитат от коментар 59 на Pomak


    Глупости! Муджехидините воюваха срещу руснаците, а след като те си заминаха срещу талибаните, които нахлуха от Пакистан и никога не успяха да завладеят цялата страна.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  62. 62 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4473 Неутрално

    До коментар [#57] от "glaxo11":

    Давам линк за интервюто с бившия американски посланик в Афганистан Роналд Нюман, човекът който тази сутрин изрази срама на нормалните американци от създалата се ситуация, ситуация която обещава бързо да стане масова трагедия близка до тази в Руанда по времето на Клинтън. Тогава пак не се реагира поради "друга заетост"...
    https://www.npr.org/2021/08/13/1027339657/former-u-s-ambassador-to-afghanistan-analyses-the-talibans-advancements

  63. 63 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    Тия примитивни хора ще се изколят там. Повредени мозъци!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  64. 64 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#62] от "daskal1":

    ++++++ Ще я прочета! Благодаря!

  65. 65 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4473 Неутрално

    До коментар [#64] от "glaxo11":

    По-скоро е аудио, но може да има и транскрипт. Интересното е, че бащата на този опитен дипломат също е бил посланик в Афганистан преди доста години, когато е могло спокойно да се пътува и опознава тази интересна страна.

  66. 66 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4473 Неутрално

    До коментар [#63] от "дедо Андро":

    Какво да ви кажа, имах един възрастен познат, който вече не е между нас, занимаваше се с изкупуване и преработка на селскостопанска продукция на голяма скала. Та той, вече със сериозна склероза, редовно при среща ми разказваше как бил в България 1956 година и как е видял само един трактор в страната, а хората били добри, но много бедни и опърпани.
    Та преди да осъждаме другите можем да си помислим и за нашето недалечно минало и впечатленията оставяни у другите.

  67. 67 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Весело

    "Генералният секретар на НАТО Йенс Столтенберг заяви в петък, че алиансът ще запази цивилното си дипломатическо присъствие в Афганистан, докато се опитва да подкрепи афганистанското правителство и силите за сигурност на фона на настъплението на талибаните, съобщи АФП. "Нашата цел остава да подкрепим максимално афганистанското правителство и силите за сигурност. Сигурността на нашия персонал е от първостепенно значение. НАТО ще поддържа нашето дипломатическо присъствие в Кабул и ще продължи да се приспособява, ако е необходимо", каза Столтенберг в изявление след среща на пратениците в НАТО."

    © Actualno.com

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  68. 68 Профил на Бате Венци
    Бате Венци
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Мисията успешна, изнесохме им демокрация и на тия. Наред са следващите, аз залагам на Венецуела.

    Fere libenter homines id quod volunt credunt.
  69. 69 Профил на Pravednik
    Pravednik
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Глупости! Муджехидините воюваха срещу руснаците, а след като те си заминаха срещу талибаните, които нахлуха от Пакистан и никога не успяха да завладеят цялата страна.
    —цитат от коментар 61 на Viva la Evolution


    Мудхажедини и талибани са едно и също название на различни ислямисти, чиято идеология е да водят войни срещу всички, които не са мюсюлмани.

    Запада в лицето на САЩ подкрепяха под една или друга форма терористите и след като СССР се изтегли (а не загуби войната, както лъжат американоробите) ислямистите взеха да се бият един против други. :)

    Ако трябва да перифразирам думите на дядо Сталин - "Има човек, има проблем; няма човек - няма проблем". То в съвременният му вариант би звучал така - "Има ислям, има проблем; няма ислям - няма проблем". :)

    Няма живот без болка.
  70. 70 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#29] от "Dimitar Kunev":

    Щом Западът отстъпва навсакъде, събирай куфарите и хващай влака за мАсква. Путин е велик и всемогъщ, той не отстъпва.

    САЩ имаха едва много важна война и я спечелиха. Размазаха японците, германците и всички техни съюзници. Водиха тежки войни срещу СССР и Китай в Корея и Виетнам. Размазаха Саддам за 10 дни - цели два пъти. Разбиха предишни път талибаните за няколко седмици, накараха чалмите да се крият в пещерите.

    Проблемът в Афганистан не са САЩ, а местните.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  71. 71 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    Талибаните няма голяма вероятност да успеят да завземат отново големите градове на Афганистан,
    —цитат от коментар 58 на Viva la Evolution


    До коментар [#61] от "Viva la Evolution":

    Те... вече ги превзеха, големите градове. Сал един Кабул остана и той обкръжен от всички страни.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  72. 72 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4473 Неутрално

    До коментар [#67] от "hamiltonf":

    Не зная, 3,000 (три хиляди) американски войници отиват в Кабул за да охраняват евакуирането на 1,400 (хиляда и четиристотин) души персонал на посолството. Тези три хиляди биха могли да спрат талибаните много лесно, може би понякога с помощ от хеликоптерните части в Кувейт и други американски ВВС базирани наоколо, но политиците решиха друго. Столтенберг може да приказва, не рално няма с какво да реализира приказките си.

  73. 73 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Със сигурност, трябват им и десетина като Крис Кайл, не че като него има друг. Миналата седмица гледах филм за него, бях разтърсен, особено от нелепата му смърт.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  74. 74 Профил на liberalche
    liberalche
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Кво ще кажете за радикализация на уйгури и киргизи в Китай чрез афгано-пакистански талибани, ръководени от Турция? Впрочем Китай отказа на афганския президент създаване на гранична инфраструктура, за да избегнат такава инфилтрация. Наскоро китайците пък имаха яка среща с Пакистан за транспортния коридор и .. радикализацията...

  75. 75 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3212 Неутрално

    До коментар [#43] от "Мусаши":
    Обучен батальон военни с техника може да се справи и с 1000 дивака...
    >> Наполеон е казал по повод на битките с мамелюците- храбри и свирепи воини. Един мамелюк ще се справи с трима френски войници, 10 със сто войника, но хиляда обучени войника ще разбият една орда от 3000.

  76. 76 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Весело

    До коментар [#43] от "Мусаши":

    Тези са много по-добри от такива, "които държат автомата като гега", отделно, бягат наистина като кози през пресечени местности.А иначе си прав, примерно два полка български запасняци до 50 години, ще се справят прекрасно със защитата на град, дори с размерите на Кабул...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  77. 77 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    Кво ще кажете за радикализация на уйгури и киргизи в Китай чрез афгано-пакистански талибани, ръководени от Турция? Впрочем Китай отказа на афганския президент създаване на гранична инфраструктура, за да избегнат такава инфилтрация. Наскоро китайците пък имаха яка среща с Пакистан за транспортния коридор и .. радикализацията...
    —цитат от коментар 74 на liberalche


    Китай не е мекушавият и деградирал от либерастия Запад ..... няма никакъв шанс да допусне това, което става в Европа и САЩ. Местните мюслита са хванати за гушата и нямат мърдане, или ще влязат в правия път, или ..... Неслучайно западът толкова пищи за тия уйгури. Ама в Китай няма кой да им позволи да се разпищолят така, както в разлагащия се запад ....

  78. 78 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    До коментар [#77] от "Alex Ivanov":

    Ти не беше ли от "ДБ"?! Къде отиде либерастията?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  79. 79 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    До коментар [#77] от "Alex Ivanov":Ти не беше ли от "ДБ"?! Къде отиде либерастията?!
    —цитат от коментар 78 на hamiltonf


    Аз съм напълно безпартиен.

    ДБ ми допадат като борба срещу Борисов, Доган и Пеевски, но ме отвращават с други "политики" и възгледи, включая либерастията, "зеленизма", ЛГБТИК+ и т.н.

  80. 80 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#43] от "Мусаши":Обучен батальон военни с техника може да се справи и с 1000 дивака...>> Наполеон е казал по повод на битките с мамелюците- храбри и свирепи воини. Един мамелюк ще се справи с трима френски войници, 10 със сто войника, но хиляда обучени войника ще разбият една орда от 3000.
    —цитат от коментар 75 на тулса


    Естествено зависи и какви са войниците.По време на ВСВ през 1942г СССР освен край Сталинград предприема настъпление и срещу групи армии"Център"край Ржев.Което е било по-мащабно от това край Сталинград .Но това настъпление се проваля,защото фланговете на немските войски се защитават от немци.Край Сталинград се защитават от румънци и италианци и всички знаем резултата.
    Та и в случая две бригади с американски войници ще свършат повече работа от 320 хилядната афганистанска армия.Имат оръжието,въздушна подкрепа и пак бягат от едни дрипави козари,които държат автомата като гега.

  81. 81 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    Бреййй ...тук било пълно с смели бойци, калени в безбой тежки битки .
    Тоя бил дивак, оня страхлив , ама у службата шефът им , като скръцне с зъби - пълнят гащите :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  82. 82 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Русия се провали в Афганистан именно, защото талибаните ги създадоха е подкрепяха САщ, те ги финансираха, обучиха и въоръжиха. САЩ искаха да дестабилизират бившият Ссср
    По същият начин създадоха Косово и разрушиха Югославия, по същи ят начин разрушиха Ирак, Сирия, Украйна, а искат и Турция.
    Демокрация, сър
    . Няма нищо общо с гадните фашисти и комунисти,
    Само дето именно САЩ финансираха и подкрепяха и Хитлер и Сталин едновременно, докато германците и руснаците се избиха взаимно и потопиха Европа в кръв.
    И тогава краварите дойдоха като победители, завладяха почти целия свят и се обявиха са господари на света, вселената и всичко останало
    Ей ся едни прости руснаци и китайци им мътят водата само.

  83. 83 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    Каква гражданска война, кой ще воюва срещу талибаните?

  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#59] от "Pomak":

    Иначе преди талибаните бяха муджахедини, и бяха добри.
    ========
    Тактиката на янките е все една и съща.....
    Сменят имената и униформите на едни и същи хора.....
    Така, ПКК от терористична се превърна в PYD.....

    Bukalemun
  85. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    Х 0000 2021

    уточнение

    Марксисткият агресор свали правителството на Афганистан
    за да налага Марксистка "правда".

    И защото Поганизъм от 7-ти век и Марксизъм от 19-ти
    са Погански аркадаш другари.

    Марксисткият аскер на сесесесер се изнесе "поощряван" от Америка.
    В 1989-1991: падна по гърб и опъна нагоре крачка, като доказала се Антицивилизация.

    До коментар [#11] от "Gustav Mahlerov Vienski":
    До коментар [#2] от "uej03527584":

    През 1980 съветските войски
    сами се изнесоха след няколкогодишна тежка война със същите чалми.

    Американците повториха събитията...

  86. 86 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    "Във Великобритания премиерът Борис Джонсън свика кризисна среща заради положението в страната. По-рано днес министърът на отбраната Бен Уолъс не изключи варианта Обединеното кралство да се върне в Афганистан, ако страната се превърне в убежище за "Ал Кайда" по начин, който застрашава Запада. Пред Би Би Си той повтори изразените пред "Скай нюз" опасения, че страната се е запътила към гражданска война."
    Не разбрах, дъртата империя къде ще прави гражданска война, ма карай.

  87. 87 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    [quote#80:"Мусаши"][/quote]

    Първо, "козарите" държат автомата , както ти само можеш да мечтаеш и второ, американските войници не са бягали - те правят ,каквото им каже началството.
    Афганистан има малко градове, с не повече от 15 процента от общото население-40млн.
    Американците без никакъв напън могат да ги овладеят и отбраняват градовете. .Останалите 85 процента "афгани" са по махали и селца ,до които се стига по пътека. Става въпрос за 30 милиона души . Организирани на родово - племенен принцип, без ни най-малка идея, че са народ "афганистанци" . Модерна армия разбира се, ще ги превземе всичките им селища. Но впоследствие модерната армия,за да ги държи под контрол , трябва да избие до крак всички планински диваци /30 милиона напомням/ или да потдържа поне 3-4 милиона окупационно-полицейски контингент, по чукари дето само с магаре се стига.
    Американците, това не ги вълнува - просто си свършиха работата и си вдигнаха чукалата. Точно , каква е била работата им , можем да гадаем.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  88. 88 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    секи 4ти км

    А, не.
    Вследствие на отстъпващ Запад,
    Руският император Александър Освободител на руски субекти в Русия,
    поил коня си с вода от река Сена в Париж.
    Доказателство за исконно руско жизнено пространство на Запад.

    Наполеон Агресор, страшилище за Европа, бил въдворен на далечен остров,
    охраняван с монархопочести, и охраняван (да не избяга).

    Александър Освободител, възвращенец, утрепан в родината от руски анархисти.
    Да беше сидел си в Париж?...

    До коментар [#70] от "Lou":
    До коментар [#29] от "Dimitar Kunev":

    Щом Западът отстъпва навсакъде, събирай куфарите и хващай влака за мАсква.
    Путин е велик и всемогъщ, той не отстъпва.

  89. 89 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    [quote#80:"Мусаши"]
    —цитат от коментар 87 на schwimmwagen
    Първо, "козарите" държат автомата , както ти само можеш да мечтаеш и второ, американските войници не са бягали - те правят ,каквото им каже началството. Афганистан има малко градове, с не повече от 15 процента от общото население-40млн. Американците без никакъв напън могат да ги овладеят и отбраняват градовете. .Останалите 85 процента "афгани" са по махали и селца ,до които се стига по пътека. Става въпрос за 30 милиона души . Организирани на родово - племенен принцип, без ни най-малка идея, че са народ "афганистанци" . Модерна армия разбира се, ще ги превземе всичките им селища. Но впоследствие модерната армия,за да ги държи под контрол , трябва да избие до крак всички планински диваци /30 милиона напомням/ или да потдържа поне 3-4 милиона окупационно-полицейски контингент, по чукари дето само с магаре се стига.Американците, това не ги вълнува - просто си свършиха работата и си вдигнаха чукалата. Точно , каква е била работата им , можем да гадаем. [/quote]

    Е ти познаваш ли ме,знаеш ли дали съм имал военно обучение и как стрелям,та плямпаш глупости?
    И умението да се разбира текст се учи в първи клас. Никога не съм писал,че американците са бягали. Бяга афганистанската армия.Верно,че и двете армии започват с буквата А,ама дотам се изчерпват приликите им.

  90. 90 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    [quote#80:"Мусаши"][/quote]

    Сталинград е сигурно най повратният момент в новата история . Не че Германия пак нямаше да загуби, но не се знае как . Напълно възможно щеше да е при една закучила се продължителна война и ако евентуално, нещо се случи с един от двамата - Сталин или Хитлер , да се стигне до примирие. Но Паулус е пълен идиот.
    Уж пруски генерал ,а български фатмак щеше да е по решителен и далновиден. Пробитият Абвер, който не го уведомява за наличието на два съветски фронта на юг и север зад Волга не му е оправдание . Да набиеш елитните бронирани части в покрайнитите и булевардите просто е удивително, особено за пруски офицер. По това време в степта , румънците с най-мощното им противотанково среддство - 37мм оръдие, драскат боята на т-34ките, италианцте направо се предават. Танковата група на г. Хот се мъчи да прави нещо , но са безнадеждно малко.
    Паулус дори след цялото осиране , има възможности , няколко , да се измъкне поне с по голямата част от войската, но си кара по устав, като бюрократ .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  91. 91 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    [quote#89:"Мусаши"][/quote]

    Е... не се разбира добре кой бяга , както си го написал.
    Заеби. Сигурно и "козарите не съм разбрал , кои са . Но ако си имал предвид талибаните , не си прав . Там още от детството автомата им е ,като за нас ключодържателя. По тоя пущинак, де всички са диви и гладни , като дойдат да те грабят и насилват , полиция ли ще викаш ? На 112 :))
    Бъди сигурен ,че са "факири" с всякакви оръжия и най вече с аавтомата..

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  92. 92 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    секи 4ти км

    Не трябва.
    Дгугашвили бил (явно) раздвоена личност,
    на т.нар. прокрустово ложе "двоен стандарт".

    Ако е бил последователбно нещо,
    щел да се гръмне още в 19 век.
    Преди лидерство на въоръжен обир на банка в Тбилиси.

    Вътрешна (и външна) неуравновесеност на Джугашвили
    не позволили лицето да се гръмне чак до.. 1953.
    Дори тогава:
    довчерашни другари оставили лицето да се спихне
    в "естествена" самозабрава.

    Оттам (лицето тленни останнки),
    в Мавзолея на Ленин.
    Оттам натам... всеки казва "не знам".

    Плазмодии...
    Сталин предсказа:

    Ако ме няма,
    проблеми ще няма!

    До коментар [#69] от "Pravednik":

    Ако трябва да перифразирам думите на дядо Сталин -
    "Има човек, има проблем; няма човек - няма проблем".

  93. 93 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Смяна на караула?
    Борката ли ще демократизира чалмите?

  94. 94 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Представете си от какво се управлява този свят, след като няма място по света, където да не пълно с нерешими проблеми и батаци, и всичко това е откакто се помним!
    Бях дете, когато в Ливан имаше гражданска война, сега е още по-зле... Когато бях дете в България управляваха комунистите, сега всички бизнеси са техни и е още по-зле...

  95. 95 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    [quote#89:"Мусаши"]
    —цитат от коментар 91 на schwimmwagen
    Е... не се разбира добре кой бяга , както си го написал. Заеби. Сигурно и "козарите не съм разбрал , кои са . Но ако си имал предвид талибаните , не си прав . Там още от детството автомата им е ,като за нас ключодържателя. По тоя пущинак, де всички са диви и гладни , като дойдат да те грабят и насилват , полиция ли ще викаш ? На 112 :))Бъди сигурен ,че са "факири" с всякакви оръжия и най вече с аавтомата..[/quote]

    Гледах им кадри как стрелят с автомати.Точно като гега го държат.Нито се прицелват,нито подходяща стойка заемат. И дори и да имат достъп до оръжия от деца,това не означава,че са добри стрелци ако не са обучени както трябва.
    А насреща имат обучени войници.С бронетранспортьори и други превъзхождащи оръжия .Ама бягат. То наистина е лесно да се говори отстрани,ама това са професионални военни. И те трябва да бранят собствените си жени,деца,родители,домове и начин на живот.

  96. 96 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#82] от "viva13":

    “И тогава краварите дойдоха като победители, завладяха почти целия свят“

    Аз не си спомням краварите да са владели половиния свят?
    Спомням си друго, че ссср владееше половин Европа и Азия?!

    klimentm
  97. 97 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    До коментар [#7] от "mbs":

    "Не разбирам от военна стратегия, но САЩ трябва да се запитат как с най - голямата и модерна армия в света и със стотици милиарди бюджет на година не успяха за 20 години да победят група фанатици, живеещи в VIII век"

    Американците отдавна победиха фанатиците в Авганистан и ги накараха да се крият по дупките и пещерите, но как можеш да промениш манталитета на цял един народ, който живее само от производтсво на наркотици, опиум и се хваща за оръжието през останалото време ? Все едно някой да иска да промени манталитета на циганите, които искат да си живеят в коптора и това си е ! Афганистан не е американски проблем ! Той ще се превърне в сериозен проблем най - вече на нас, европейците ! Американците вече не искат да вършат черната работа в тази племенна държава ! Какво печелят от всичко това, в крайна сметка ?

  98. 98 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    [quote#95:"Мусаши"][/quote]

    Щото си "гледал кадри" , от там е объркването. Аз няколко години гледам кадри , как в САЩ , добрите -поробени негри и прогресивни колежани се борят с лошите - деградирали фашаги .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  99. 99 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    До коментар [#90] от "schwimmwagen":

    Всъщност, Хитлер му забранява да отстъпи от Волгоград.

  100. 100 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    Представете си от какво се управлява този свят, след като няма място по света, където да не пълно с нерешими проблеми и батаци, и всичко това е откакто се помним!Бях дете, когато в Ливан имаше гражданска война, сега е още по-зле... Когато бях дете в България управляваха комунистите, сега всички бизнеси са техни и е още по-зле...
    —цитат от коментар 94 на konservator.bg


    Чак пък по зле.. недей така. На паметника на Ботев на Околчица,строен през царско време, внушителен 35 метра , отгоре имало голям кръст. Безродниците комунистически ,през 1947 г. изкъртили кръста и го сменили с петолъчка. Наскоро случайно го разбрах. Това обобщава цялото ни падение през комунизма . Талибаните са като благородни рицари сравнение с тия нашите помияри бе . Уж диваци -пазят дивотията си, не слугуват никому, а интернационалните ни мърши, осквернили Ботев, като турили чуждоземен тотем, на мястото на кръста. Кръстът символ на това ,благодарение на което сме се запазили 1000 години, 700 от които под чужда власт. И всичко това, щото "народ" и "държава" са антагонисти на тъпата им идеология.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK