Европа прие изтегляне до 7 дни, талибаните отцепиха летището, жените временно остават без работа

Европа прие изтегляне до 7 дни, талибаните отцепиха летището, жените временно остават без работа

© Associated Press



Западните войски ще напуснат Кабул най-късно другия вторник въпреки разногласията от последните дни. Това бе потвърдено след среща на върха на лидерите от Г7, която освен европейски държави и САЩ включва Япония и Канада.


Решението бе взето само часове след като талибаните, овладели афганистанската столица преди почти 10 дни, заявиха отново, че няма да допуснат удължаване на срока за изтегляне след 20 г. операция на западните сили, веднъж вече отложено (първоначалната дата бе 1 май).

На пресконференция талибаните обясниха и че няма да допускат повече афганистанци на летище "Хамид Карзай" в Кабул заради "опасната" ситуация там и временно ограничават правото на жените да работят.

Така с неуспеха на Г7 да убеди американския президент Джо Байдън за нуждата да се изтегли отлагането Западът има по-малко от 7 дни. Извеждането на афганистански и европейски граждани ще спре след няколко дни, за да може след това да започне отпътуването на хилядите американски военни.


Г7 не успя


Това става по-малко от ден след като водещи държави в ЕС като Франция и Германия се присъединиха към призива на Великобритания САЩ да отложат изтеглянето на своите (към момента) 5800 военни, изпратени, за да помагат при евакуирането на летището в Кабул. Не всички европейци и афганистанци, подлежащи на евакуация, могат да бъдат изведени своевременно, ако американските сили се изтеглят, смятат Париж, Берлин и Лондон.




Една от причините е, че Европа няма капацитета сама да продължи евакуацията, извършвана в момента на летището, докато САЩ контролират "военната" му част. Другата е, че след 31 август европейските войски може да се наложи сами да се изправят срещу талибаните, които вече нарекоха "червена линия" спазването на ангажимента за напускане в този срок. Затова Великобритания например потвърди, че каквото и да решат в САЩ, ще се съобразят и ще се изтеглят с тях.


На летището в Кабул, освен под 6000 военни от САЩ, има сили на Великобритания (над 1000), Франция, Германия, Турция и Норвегия, заедно с 800 цивилни, работещи за НАТО.


Байдън, който отдавна е противник на военния ангажимент на САЩ в Афганистан, бе решен изтеглянето да приключи до 31 август. Той вече удължи срока, заложен в споразумението на предшественика му Доналд Тръмп с ислямисткото движение от февруари 2020 г. Днес събитията от последните дни са били обсъдени между директора на Централното разузнавателно управление Уилям Бърнз и представители на талибаните в Кабул, съобщава "Вашингтон пост".


Американският президент бе под силен натиск да се съгласи на удължаване въпреки уверенията на талибаните, че последиците от него биха били "непредвидими". Републиканците го обвиняват не само в "хаотично" напускане, позволило падането на подкрепяното от Вашингтон правителство, но и че се е "предал" пред ислямистите.


САЩ изтъкват, че всички американци могат да бъдат изтеглени навреме за спазване на срока. Според Пентагона от юли насам са евакуирани 64 хил. души и това включва американци, граждани на други държави от НАТО и цивилни афганистанци.


Мерките на ЕС


Освен това ЕС, чието ръководство се включи в срещата, заяви, че държавите в блока ще получат финансова помощ, ако се намесят, за да приемат бежанци от Афганистан.


Евросъюзът също така обяви, че замразява помощи за развитие за 1 млрд., предвидени за Афганистан за следващите 7 години.


Брюксел се надява, че ще използва средствата като инструмент, за да гарантира спазването на правата на жените. Според председателя на Европейския съвет Шарл Мишел съюзът ще наблюдава внимателно как ще се държи новата власт, дали ще дава възможност граждани на ЕС, афганистанци и политически бежанци да напуснат страната. "Много е рано" да се говори какви отношения ще има с "новите афганистански власти", продължи той.


По думите му в диалог със САЩ са засегнати два ключови за блока въпроса: нуждата от сигурност на летището, за да завърши евакуацията за "колкото време е необхоимо", и всички, които могат да бъдат изведени от страната (всеки от споменатите три категории граждани с валидни документи за пътуване), да получат достъп до летището.


Край на достъпа до летището


Условията на ЕС вече изглеждат неизпълними, ако се съди по коментарите на талибаните от пресконференцията им. Говорителят на талибаните Забихулла Муджахид каза този следобед в Кабул, че движението му не иска афганистанците да напускат нито през летище "Хамид Карзай", нито през сухопътните граници.


И ЕС, и Великобритания настояват талибаните да дадат възможност на всички притесняващи се от отмъщение или преследване по политически причини (най-вече работилите с предишната власт и Запада) да могат да си тръгнат и след 31 август.


"Нека живеем заедно. За нас войната свърши."


Забихулла Муджахид,

говорител на талибаните


Муджахид призова афганистанците, струпвали се на летището дни наред (с най-малко 20 жертви на стрелба и на блъсканицата в опит да пробият кордона на талибаните) да се приберат по домовете си.


Той увери всички, че може да са в безопасност по-малко от ден след като ООН съобщи за "достоверна информация" за масови екзекуции, извършени от движението му.


"Не подкрепяме" това да се разрешава на афганистанците да напускат, продължи Муджахид. В координация със САЩ те предоставяха достъп до летището на всички с редовни документи за пътуване, откакто овладяха Кабул на 15 август. Той отхвърли и всякакви обвинения в репресии срещу сътрудничили на Запада и работили за досегашната власт.


Жените не могат да работят (засега)


Муджахид обяви и че жените в страната в момента няма да могат да изпълняват задълженията си и решението е "за тяхно добро", за да се предотврати лошо отношение. Властите твърдят, че в момента изработват "процедура", която да дава възможност жените да работят в безопасност.


По думите му няма отстранени от работа жени, на фона на сведения за служителки, на които е казано да напуснат работните си места. Възможностите за работа на жените се увеличаваха през 20-те години след свалянето на талибаните; дори два дни след овладяването на Кабул представител на медийния им екип бе интервюиран от жена в ефира на "Толо нюз", най-голямата частна телевизия.


Доклад на ООН, представен днес от върховния коисар за човешките права Мишел Бачелет, посочи, че някои от най-сериозните злоупотреби на талибаните от връщането им на власт е потъпкването на правата на жените. Талибаните отричат подобни практики и твърдят, че жените ще могат да работят и учат "в съответствие с шариата", 20 години след като тези права бяха на практика отнети от управлението им със стриктна интерпретация на исляма.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    Доста издънки станаха в Афганистан, всички армии се провалят...

    Ако положението там не се умири, ще трябва да изпратим Албания да въведе ред.

    Ако и Албания се издъни, то ще трябда да прибегнем до най-силния коз - Македония да се заеме с въпроса...

  2. 2 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    "Републиканците го обвиняват не само в "хаотично" напускане, позволило падането на подкрепяното от Вашингтон правителство, но и че се е "предал" пред ислямистите."

    - Забавно. Че нали републиканците уредиха изтеглянето чрез протежето си Тръмп?

    Където и да натиснеш в ГЕРБ, излиза ГНОЙ.
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3022 Любопитно

    Ако талибаните си спрат биомасата да напуска рая който искат да съградят , както едно време желязната завеса спираше наплива към запада - трябва да ги почерпим ...

  4. 4 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    хора каузата е загубена оставете ги на мира да си живеят в 10 век пълна блокада и да връщат първобитно-общинен строй явно това си искат.Ако не го искаха тия 60-80 хиляди терористи това население щеше да го изрине са 3-4 дена ;I

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  5. 5 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1909 Любопитно

    Добре де колко ЧВК има в Афганистан
    вчера изтеглиха 11 000 и не могат за ги изтеглят до 31

  6. 6 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    "Брюксел се надява, че ще използва средствата като инструмент, за да гарантира спазването на правата на жените. "

    - Свърши се тая, "кака се ожени". Ако афганците са искали жените им да имат същите права като мъжете, щяха да спрат талибаните. Можеха, имаха силите и средствата, но очевидно не го направиха. Насила хубост не става.

    Където и да натиснеш в ГЕРБ, излиза ГНОЙ.
  7. 7 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    "Републиканците го обвиняват не само в "хаотично" напускане, позволило падането на подкрепяното от Вашингтон правителство, но и че се е "предал" пред ислямистите."- Забавно. Че нали републиканците уредиха изтеглянето чрез протежето си Тръмп?
    —цитат от коментар 2 на keen


    То там е и най-голямата интрига...
    Тукашната редакция и жълтопаветниците що нещо изписаха откъде-накъде Русия и Китай ще разговарят с талибаните, пропускайки, че Тръмп се договаряше с тях и подписа цял Договор година и половина преди Русия и Китай да ги приемат.

    Но си прав, де, не е известен случай в Историята жълтопаветниците да са казали нещо разумно и логично.

    Като Извод - САЩ започна преговорите за омиротворяване в Афганистан - което бе и е една ПРАВИЛНА стъпка.

    Другите страни, както вече постъпиха русия и Китай, също следва да се опитат страстите да се укротят що-годе и да няма касапници.

  8. 8 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 558 Неутрално

    "някои от най-сериозните злоупотреби на талибаните от връщането им на власт е потъпкването на правата на жените"

    Къде по-лошо е това от масовите екзекуции (предимно на мъже).


    "Така с неуспеха на Г7 да убеди американския президент Джо Байдън за нуждата да се изтегли отлагането Западът има по-малко от 7 дни."

    Байдън към афганистанцте работили за САЩ и ЕС: Махайте ми се от главата, че е време за моя следобеден сън.

  9. 9 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Само ги вижте на какво приличат и ходи да преговаряш и да си партнираш с тях! Само слепци могат да водят такава политика! Тези хора никога няма да се променят – те ще мразят всеки, който не е като тях, ще убиват, ще тероризират и ще налагат техния ислямски псевдо "морал"!

    Първата световна война е взела 15 млн. жертви, Втората 65 млн. и чак след това идва омиротворяването на света! Арабския свят няма да се "реформира" по друг начин – трябва му драматично разтърсване и прекрояване, а не "козметика" и толерантност!

    Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.
  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    да могат да си тръгнат и след 31 август.
    ========
    Европа все още не може да загрее, че е неканения гост в Афганистан...
    На Байдън му се изясни.....но на Европа все още не...

    Bukalemun
  11. 11 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Добре де колко ЧВК има в Афганистанвчера изтеглиха 11 000 и не могат за ги изтеглят до 31
    —цитат от коментар 5 на 1001

    - Сетили са се в последния момент, че 31-ви август се пада на 31-ви август, и съответно не са се придвижили до Кабул за изтегляне. А транспортните връзки там са по-зле и от тези у нас.

    Където и да натиснеш в ГЕРБ, излиза ГНОЙ.
  12. 12 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1482 Весело

    До коментар [#1] от "Аскет":

    С Пешо Македонски начело?

    Малинчо
  13. 13 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 944 Неутрално

    бегаииии чалмите идат с калашницитите.пхахахааааааааааааааа

  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6292 Любопитно

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    А кой е канен гост там?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    Няма ли най-сетне да се намери нашенци, който да преведат на Световните Езици Философския Въпрос, който трябва да си зададат всички т.нар. фактори от т.нар. политически елит...

    Става дума за Философския Въпрос: оти ручахме жабетата!?*

    Защото досега не съм чул той да е зададен, камо ли да му се отговори.

    ------
    заб.* - Ази вече съм го провел на Еперанто.

    Oti ruchahme jabetata"!?

  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    американския президент Джо Байдън за нуждата да се изтегли отлагането Западът има по-малко от 7 дни. Извеждането на афганистански и европейски граждани ще спре след няколко дни
    _______________
    Много е вероятно да изколят изоставените неверници и помагали на неверниците след 31.8 с ятаган, както стана в Сирия и Ирак!

    да могат да си тръгнат и след 31 август.========Европа все още не може да загрее, че е неканения гост в Афганистан...На Байдън му се изясни.....но на Европа все още не...
    —цитат от коментар 10 на eti mehter


    Байдън съзнателно вкара афганците в най-голямата хуманитарна криза на на века! Старчето няма съвест и няма чуство за вина аз и преди съм казвал ,че не е уред!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1965 Весело

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Прав си, време е Афганистан да бъде оставен на козите и хорат от 14 век :))) Ако трябва да бъда честен, единствения начин Афганистан да влезе в 21 век е ако преди това се превърне в стъкло и се почне отначало :)))

  18. 18 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1482 Весело

    До коментар [#2] от "keen":

    Байдън постъпи правилно втори път -съгласи се със сроковете за напускане на Афганистан! Какво печелят Щатите от ония чукари и населяващите ги муджараци? Нищо и половина! Режимът на студентите ще се затяга, та едва ли само правата на жените ще са някакъв дразнител! Пълна изолация! Но се съмнявам, щото пак ще се намерят мераклии за "удобна база"!

    Малинчо
  19. 19 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#11] от "keen":

    не е това въпроса изтеглят по 7-11 000 на ден и все още не могат да изтеглят американските граждани
    Не знам колко е била армията на САЩ, но ЧВК явно гони десетки или стотици хиляди

  20. 20 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    Само ги вижте на какво приличат и ходи да преговаряш и да си партнираш с тях! Само слепци могат да водят такава политика! Тези хора никога няма да се променят – те ще мразят всеки, който не е като тях, ще убиват, ще тероризират и ще налагат техния ислямски псевдо "морал"!
    —цитат от коментар 9 на konservator.bg


    Само като си помислиш как ВСИЧКИ световни фактори, плюс непогрешимата жълтопаветна преса, обявиха ВЪОРЪЖЕНАТА сирийска опозиция за връхта на евроатлантизма и свръхносител на сияйната джендърщина...
    Достатъчно е да разлистиш вестниците отпреди 5-6 години...


  21. 21 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Ети, то е имало винаги неканени гости. Аз се сещам за доста по нашите земи. Въпросът е какво носят гостите....
    Иначе за такива фанатици винаги има решение - бодлива тел и напалм...ама било нехуманно и незаконно...

  22. 22 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Ети, то е имало винаги неканени гости. Аз се сещам за доста по нашите земи. Въпросът е какво носят гостите....
    Иначе за такива фанатици винаги има решение - бодлива тел и напалм...ама било нехуманно и незаконно...

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Доста издънки станаха в Афганистан, всички армии се провалят...Ако положението там не се умири, ще трябва да изпратим Албания да въведе ред.Ако и Албания се издъни, то ще трябда да прибегнем до най-силния коз - Македония да се заеме с въпроса...
    —цитат от коментар 1 на Аскет

    ++
    България даде кръв на 5 свой свой момчета в Кербала.
    Време и Македонците да пратят миротворци, може и шиптерски аскери! Албанците няма да пратят никой, освен ако не е някаква семейна вендета!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на further
    further
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Бе вие оставете талибаните, ма к'во стаа със сенилното? Знаете ли к'ъв му е рейтингът в момента?

  25. 25 Профил на further
    further
    Рейтинг: 516 Неутрално

    А иначе талибаните са едно към едно с ония фоги от книгата на Дъглас Адамс -- дето небето над планетата им било абсолютно празно, без звезди и планети, просто черна бездна.

  26. 26 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Весело

    До коментар [#10] от "eti mehter":Прав си, време е Афганистан да бъде оставен на козите и хорат от 14 век :))) Ако трябва да бъда честен, единствения начин Афганистан да влезе в 21 век е ако преди това се превърне в стъкло и се почне отначало :)))
    —цитат от коментар 17 на Ramon Asvalda


    Е не ви ли е мъчно поне за беззащитните джендъри и жените без работа?
    Аз като гледам снимките - много 50-60 годишни хипстер-талибани с боядисани в черно бради са се навъдили!
    :-)

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1540 Весело

    А защо не могат да си изкарт хората за 7 дни??
    А ако стане война? Те докато прехвърлят войски ще свърши войната!

    В Русия съм! В Русия съм!
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  30. 30 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1789 Любопитно

    Значи някой работил като шофьор към посолството и затова всички са му длъжни -да изтеглят него, жена му, 6-те му деца и 30-те семейства на най-близките му роднини в Германия, където да лежат на помощи до края на живота си.....
    Я духайте супата....
    Досега са изтеглени всички военни и всички чужди граждани, които са пожелали.....
    Ако на някой авганистанец не му харесват талибаните - да взема оръжие и да се бие срещу тях...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  31. 31 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    "Европа прие изтегляне до 7 дни"

    Ще приеме, ами как няма да приеме.
    Както отдавна е известно, никой не бръсне Европа за слива във външната политика и никой не се съобразява с ЕС.
    Търсят я само накрая да плати сметката и изфирясалата комсомолката от ГДР геносе Меркел да прибере и нахрани емигрантите.

  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#21] от "lz73":

    Въпросът е какво носят гостите....
    =====
    Те не са дядо Мраз за да ти носят подаръци.....

    Bukalemun
  33. 33 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Муджахид обяви и че жените в страната в момента няма да могат да изпълняват задълженията си и решението е "за тяхно добро".

    Любимият довод на всеки ислямист с два пръста чело - за доброто на жените е
    - да не могат да работят
    - да не могат да учат
    - да не могат да излизат сами
    - да ги женят насила на 12
    - да ги пребиват с камъни за щяло и нещяло

    И тук има хора, които защитават действиятя на талибаните, позовавайки се на религия, културни особености, те така били свикнали и искали...

    Говеда.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  34. 34 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Хмм, ще става мътна и кървава в Афганистан. Европа трябва много да се замисли и хубавичко да се подготви за бежанци.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  35. 35 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#32] от "eti mehter":

    Не, не точно. Някои са Дядо Мраз, а други Дядо Коледа....
    Иначе някои носят прогреса, като Британската империя, а някои исляма, като Османската такава...

  36. 36 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2273 Любопитно

    Интересно, дали талибаните се страхуват от "намагнитване".
    Щото, като гледам как се държат с САЩ и съюзниците му ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#26] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":А не, глупости, жените никога няма да останат без работа ! Кои ще лъска калашниците на талибаните ?
    —цитат от коментар 27 на Ramon Asvalda


    Талибаните от 30-40г. сами си лъскат калашниците от 6-7 годишни! Жените ги ползват за развъждане на талибанчета. А по последни новини германките много харесват бежанци и вече не само разведените а и по-млади фертилни тетки са готови за смесени бракове и да им дадат по-бързо статут на европейски граждани!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    До коментар [#9] от "konservator.bg":

    "Арабския свят няма да се "реформира".

    Афганците НЕ са араби!

  39. 39 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4283 Неутрално

    До коментар [#2] от "keen":
    Кой какво е уреждал не е важно, отговорността е на главнокомадващия, в случая Президент Байдън. Това са американските разбирания, пък виновен или не си е за приказки и одумвания. Да видим как републиканцитре ще използват този момент в настроенията на обществото и битката за 3.5 трилиона харчове по обещанията на демократите.

  40. 40 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#33] от "libretto":

    Правилно, говеда! А докато има говеда, ще има и касапи, казал проф. Брадистилов. Въпросът е кой ще го играе касапинът...

  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2273 Любопитно

    Западният свят (към който принадлежиме), явно е загубил здравият си селски разум. Талибаните започват "зачистки" и поставят ултиматуми на уж най мощните армии в света, западните политици ревнали, че нямало да дават на жените да работят...
    Сми като са толкова загрижени, защо панически се изтеглят?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  42. 42 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    Значи някой работил като шофьор към посолството и затова всички са му длъжни -да изтеглят него, жена му, 6-те му деца и 30-те семейства на най-близките му роднини в Германия, където да лежат на помощи до края на живота си.....Я духайте супата....Досега са изтеглени всички военни и всички чужди граждани, които са пожелали.....Ако на някой авганистанец не му харесват талибаните - да взема оръжие и да се бие срещу тях...
    —цитат от коментар 30 на mitko11


    И аз се чудя, колко па са тия, дето толкова са помагали, че не могат да смогнат да ги изтеглят толкова време ??! Ще речеш, че половин Афганистан е помагал .....

    Имам чувството, че взимат всеки навлек и търтей , който пожелае лесен живот на запад ...

  43. 43 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4283 Неутрално

    До коментар [#28] от "Веселин Дечев":

    Никак не е лесно, а и Баграм не е тяхна база. Основно летят до базата в Катар. От там на следващия ден/дни ги карат по базите на САЩ в Европа - Италия, Германия. Там се извършва работата по попълването на документи и верификацията (как ще става последната е трудно да се каже, основно засега се искат данни от американските военни и контрактори работили с преводача/служителя).

  44. 44 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Аз не знам, кого точно го боли шмайзера за твоите братя по религия...! Да си стоят с чалмите в Афганистан. Тук никой не ги иска.

    Бивш tww09306483.
  45. 45 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    Муджахид обяви и че жените в страната в момента няма да могат да изпълняват задълженията си и решението е "за тяхно добро".Любимият довод на всеки ислямист с два пръста чело - за доброто на жените е - да не могат да работят- да не могат да учат- да не могат да излизат сами- да ги женят насила на 12- да ги пребиват с камъни за щяло и нещялоИ тук има хора, които защитават действиятя на талибаните, позовавайки се на религия, културни особености, те така били свикнали и искали...Говеда.
    —цитат от коментар 33 на libretto


    Защитаваме единствено това, като не им харесва на местните, да воюват. Наляха им милиарди в оръжие и обучение, 20 г. седяха и им пазеха задниците, а те накрая подариха страната си на диваците без грам съпротива. Айде стига вече, да си сърбат, каквото са си надробили.

  46. 46 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#41] от "DDR":

    Западният свят се напълни с екземпляри, дето ще ревнат на умряло ако армията на САЩ или ЮК проведе мащабна операция по "неутрализиране" на талибани. И това е така от корейската война....

  47. 47 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3180 Весело

    Тоест могъщите Г 6 се навели пред пред седмия?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  48. 48 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Какъв е тоя срам ,какво е това нещо алах да ви порази талибани неверни. Нали АКто стана символ на джихадизма ,а тоя муджахидин от снимката с ЕйАрка аре стига де.

  49. 49 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4283 Неутрално

    До коментар [#30] от "mitko11":

    Ами имаше интервю с един преводач, с 5 деца и булката, когото изнесоха в Италия. Получи голяма подкрепа от американски офицер-инвалид, когото изнесъл на гръб след взрив, макар че самият "Реджи" бил ранен. Американецът, награден с високи отличия, се обаждал на когото може, а в САЩ почитаме ветераните.
    "Реджи" беше щастлив, и каза, че от Италия говорил със сестра си и тя плачела и тях да вземат. Имали много приятели-афганистанци около Форт Уорт, Тексас. Съдби...

  50. 50 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#33] от "libretto":

    Има такива хора. Питай Ети. Той много се плюнчеше на тема забрадки и хиджаби. За мюсюлманките, това било най-голямата радост. Да ходят зачохлени било най-голямото щастие...!

    Бивш tww09306483.
  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#49] от "daskal1":

    Аз във Форт Уорт, Тексас, толкова черни видях, че ме хвана страх...! Не ми се мисли какво ще е, ако закарат чалмосани афганистанци...

    Бивш tww09306483.
  52. 52 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#30] от "mitko11":Ами имаше интервю с един преводач, с 5 деца и булката, когото изнесоха в Италия. Получи голяма подкрепа от американски офицер-инвалид, когото изнесъл на гръб след взрив, макар че самият "Реджи" бил ранен. Американецът, награден с високи отличия, се обаждал на когото може, а в САЩ почитаме ветераните."Реджи" беше щастлив, и каза, че от Италия говорил със сестра си и тя плачела и тях да вземат. Имали много приятели-афганистанци около Форт Уорт, Тексас. Съдби...
    —цитат от коментар 49 на daskal1


    Ми нека вземат и сестрата, тя сигурно също върви с комплект още поне 5 парчета (чавета) .... после тя ще зареве, че братовчедка и 10-те й деца трябвало и те да дойдат, щото .....

  53. 53 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Отново пълен провал/погром за ЛГБТИ елита на ЕС.
    Тотално неразбиране, страхливост, лицемерие и злоба ... от безпомощност.
    Афганистанците не искат демокрация, още по-малко права на жени, а джендърите директно бесят и колят ...
    Ако на ЛГБТИ елита на ЕС му пукаше за жените и джендърите в Афганистан, щеше да прати войски ... от джендъри ... най-вече.
    Но на никой не му пука ни за жени, ни за джендъри ...
    и техните права, особено на ЛГБТИ елита на ЕС.
    Тепърва предстои измитането от власт на ЛГБТИ и обявяването на идеологията им за човеконенавистна.
    Помните ли мултикултурализма ... умря.
    Дори Дания въведе закон, че в една община не може да са повече от 15% пришълци.
    В Швеция пък е направо гражданска война... всеки ден бомбени атентати, убийства и изнасилвания ...


    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  54. 54 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#50] от "Petleshev":

    Ети от личен опит ли го знае? Да не би и той да носи хиджаб?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  55. 55 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4283 Весело

    До коментар [#52] от "Alex Ivanov":

    Страна голяма, място много, ако са заслужили - защо не.

  56. 56 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4283 Весело

    До коментар [#51] от "Petleshev":

    Ами те вече са там, все пак от 20 години хората имат стаж. Някои са се подписали договори като войници в Афганистан, така са получили зелени карти за постоянно местожителство.

  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#54] от "Lou":

    Аха..... Така е.....
    А що питаш....?
    Ако искаш мога за отрицателно време да ти осигуря авганистанско гражданство....

    Bukalemun
  58. 58 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#52] от "Alex Ivanov":

    Именно заради такива случаи ЕС, САЩ и Австралия са въвели строги правила на границите. В традиционните изостанали общества най-важното е родът. Когато един успее да се уреди в друга държава, взима жената и децата. После иска да вземе със себе си всички роднини до десето коляно. Затова в САЩ имат строги ограничения за издаването на визи - такива "многофамилни миграции" не се допускат. В САЩ и Европа се ценят индивидите, а не родовата цялост. Естествено, има едно единствено изключение - нашите "лилави братя рИмляни", които по същия родов принцип се изнасят на запад по цели фамилии - братя, братовчеди, стринки, лелинчовци, баби и дядовци.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  59. 59 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#52] от "Alex Ivanov":Страна голяма, място много, ако са заслужили - защо не.
    —цитат от коментар 55 на daskal1


    Защото насилието в тая голяма страна достига чудовищни размери. И то благодарение именно на хора извън бялата раса - чернокожи, латиноси, араби и т.н. Виждаш в една ултра подредена страна като Швеция, как с пълненето й с "бежанци", постепенно се превръща в кочина - престъпността и насилието се увеличават главоломно. Тук не опира до никакъв расизъм и/или ксенофобия, просто тези хора не са дорасли да живеят в съвременните западни общества. Те носят със себе си разрухата от собствения си свят и постепенно, с нарастването на бройката им, променят и гостоприемника си .... те схващат свободата в западните общества като свободия.

  60. 60 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#57] от "eti mehter":

    Аз не обичам да нося хиджаби и чалми, нито да гледам около мен на улицата забрадени жени, облечени като монахини до глезените. Предпочитам да гледам жените свободни и красиви, привлекателни. Щото не съм изостанал религиозен фанатик. Тогава защо на мен предлагаш афганистанско гражданство? Взимай го ти и отивай. И без това всички там сте мюсюлмани и обичате да гледате жени с хиджаби. Ще се пръснеш от щастие, убеден съм!

    Чак ме е срам, че аз, който съм българин, почитам и уважавам повече Мустафа Кемал, отколкото поклониците на Ердоган като теб. Човекът дал свобода на жените да не са религиозни робини, сменил арабските завърнтулки с латиницата, дал свободно републиканско управление на страната. Превърнал Турция от изостанал Ориент в модерна държава. И въпреки това днес Ердоган и последователите му се стремят да унищожат всичко, съдзадено от великия Ататюрк. Няма да е чудно, ако утре Султан Реджеп Първи издаде указ, с който задължава всички жени да носят хиджаби и бурки. Тогава такива като теб ще летят от щастие.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  61. 61 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    Афганистан прави история
    Небивал успех.....
    Дори Турция не успя да прекърши толкова демонстративно прангите на западния колониализъм....

    Bukalemun
  62. 62 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 429 Любопитно

    Не зная колко хора са помагали на американската мисия в Афганистан, но очевидно нищо не са свършили. От своя страна задокеанските миротворци се показаха доста наивни. Две десетилетия хвърлят ресурси, усилия и време на вятъра. Ако не друго, поне въоръжиха талибаните.
    За капак някой европейски лидери го играят загрижени и с отворени обятия - ще нагостят ако трябва и цял Афганистан, стига да излетят от Кабул.

  63. 63 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#61] от "eti mehter":

    Да не си хванал пътя за Афганистан? :)))

    Бивш tww09306483.
  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#60] от "Lou":

    Аз не обичам да нося хиджаби и чалми, нито да гледам около мен на улицата забрадени жени, облечени като монахини до глезените. Предпочитам да гледам жените свободни и красиви, привлекателни
    =======
    Аз също.....
    Но има една съществена разлика между двама ни.....
    За разлика от мене......ти не зачиташ и уважаваш ценностите и особеностите на обществата които намираш за чужди....
    А на този свят те не са никак малко....

    Bukalemun
  65. 65 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#54] от "Lou":

    Лично мене, много ме съмняваше по едно време Ети, от коя страна на реката е...! И ако съмненията ми са правилни, такива като него ги убиват с камъни в Афганистан. ;)

    Бивш tww09306483.
  66. 66 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    "Републиканците го обвиняват не само в "хаотично" напускане, позволило падането на подкрепяното от Вашингтон правителство, но и че се е "предал" пред ислямистите."- Забавно. Че нали републиканците уредиха изтеглянето чрез протежето си Тръмп?
    —цитат от коментар 2 на keen


    Май забравихте как гуруто на демократите Бжежински се измъчваше от това как са могли да допуснат 11.09.2001 след като така прекрасно са се разбирали с муслимите изиграли решаваща роля за разпада на СССР!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  67. 67 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    Ценности? Ами защо не си стоите с ценностите при камилите и сред трънаците, ами все към Европа и САЩ ви тегли?! Тук никой не ви иска ценностите. Какво толкова ви привлича в християнска Европа??!

    Бивш tww09306483.
  68. 68 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    "... те схващат свободата в западните общества като свободия."

    Това понятие е абсолютно чуждо за тях. Те се чувстват в правото си да налагат собствените си порядки като носители на висшата религия ислям която трябва да властва над целият свят. В техният свят мястото на неверниците е в ролята на обслужващ персонал. Това сме го изживяли по време на турското робство

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  69. 69 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    И защо трябва да уважава ценностите на всички? На канибалите примерно?

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#62] от "VeLikoV":

    За капак някой европейски лидери го играят загрижени
    =======
    Всъщност Европа не дава и пет пари за самия Афганистан....
    Тревогите идват от вероятността много държави от Африка и Азия да не вземат същия пример....

    Bukalemun
  71. 71 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    И защо аз, християнинът трябва да уважаеам ислямисти, дето превръщат Света София отново в джамия?

  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#69] от "lz73":

    канибалите
    ======
    Повярвай.....ти си по голям канибал от тях.....в социалния смисъл.....
    Твоя начин на живот вече е дори вреден за околната среда....но те са все още природа.....

    Bukalemun
  73. 73 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    Аз зачитам единствената и най-важната ценност за всеки човек. Нарича се

    С В О Б О Д А Н А В О Л Я Т А

    Не зачитам ценности, писани през 650 г. от хора, които слушали проповедите на един неграмотен човек. Тогава може и да е било "модерно" да се носят бурки и хиджаби. Днес не сме 650 г., а 2021 г. Ако тогава на жените се е гледало като на второкачествена стока, днес те вече са основна и неделима част от нашето ежедневие - в политиката, на пазара, на улицата, по телевизията. Налагането на жените от деца да носят тези бурки и хиджаби е грубо нарушение на техните права и на свободата им на собствена воля. И това е най-малкото. В Корана и Шариата такива шокиращи ограничения имат, че са равносилни на роби. Например - ако в ислямски съд трябва да се дадат показания, то показанията на един мъж струват колкото тези на три (!!!) жени. Да не говорим за забраната да учат. А какво да кажем за факта, че един мъж може да се разведе с жена си, като публично каже 3 пъти "развеждам се", докато за жените... развод не е позволен. В някои ислямски държави на жените е забранено да излизат сами от къщи без мъж придружител. Пълен цирк.

    Ти тези общетва ли искаш да уважавам? Или искаш да уважавам разни брадати ислямски педофили, които се "женят" за 10-годишни момиченца и ги изнасилват всяка вечер? Ако видя такъв, по-скоро ще му тегля един куршум, отколкото да го "уважавам".

    И да ти кажа един смешен факт. Преди много години в България се излъчваше един турски сериал "Перла". Много скучен, без никакви "срамни сцени". Излъчвали го и в Саудитска Арабия. Но там го спрели. Защо? Защото "развращавал младите мюсюлмани". Да се чуди човек с какво ги е развращавал? Може би с факта, че жените в сериала излизаха свободно от къщи и не носеха хиджаби и бурки? Голям разврат, голям срам!

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  74. 74 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 898 Весело

    До коментар [#71] от "lz73":

    това Етито е супер смешко...иска да уважават ценностите на другите,я да пробва в ислямска държава по време на рамазан ,или там нещо такова да ходиш по улицата и да пиеш вода, през деня когато е забранено..ако оцелееш и една минута ще е чудо...или да ходиш с кръстче което се вижда ..ами ще те заколят на улицата...особено в държави като Афганистан или Пакистан...така 'уважават ' там...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  75. 75 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    "Затова Великобритания например потвърди, че каквото и да решат в САЩ, ще се съобразят и ще се изтеглят с тях."

    Кудукът се кротна.

  76. 76 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#73] от "Lou":

    Ти само не им се бъркай, бе човек.....,,
    Нека всеки си живее с ценностите.... Ти с твоите а те с техните.....
    Те бъркат ли ти се....?
    Те дори не те знаят кой си.... :)
    Но тях целия свят в момента ги говори
    Гледай си там животеца.....и не се бъркай на другите....

    Bukalemun
  77. 77 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    Лицемерието е част от политиката . . .
    В действителност, афганистанските войници предадоха родината си! Показаха, че не дават пет пари за свободите на хората, за бъдещето на жените и децата си. Избягаха или се предадоха, макар да разполагат с модерни оръжия. Жалка картинка.

  78. 78 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 576 Весело

    Афганистан прави историяНебивал успех.....Дори Турция не успя да прекърши толкова демонстративно прангите на западния колониализъм....
    —цитат от коментар 61 на eti mehter

    Афганистан бодро крачи към средновековието, от което се опитаха да им помогнат да изпълзят. Дори Турция не развива такава скорост назад. Няма лошо, щом това ги радва.
    Западът не успя да разбере, че такъв тип общества разбират единствено и само езика на силата.

  79. 79 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Любопитно

    До коментар [#77] от "VeLikoV":

    И ти ли си от ония европейци които с нетърпение очакваха кървава гражданска война в Афганистан?
    Ами не стана.... За твое съжаление.....
    Простите и изостанали авганистанци не пожелаха да се усмихвате ехидно пред екраните с пуканки в ръце.....

    Bukalemun
  80. 80 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 898 Весело

    До коментар [#78] от "disorg":

    интересни 'ценности' ,където жените се продават като кози или овце,и е пълно с обратни,поради невъзможността да си купиш булка ,или многото самоубийства на 10 годишни
    "булки" поради естественото им желание да не искат да бъдат продавани на дърти дебели перверзници......големи 'ценности'...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  81. 81 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1503 Весело

    До коментар [#76] от "eti mehter":

    Аз техните "ценности" ги знам. Може да бъркам само цифрата. 72 девственици на оня свят, ако спазват "думите на Мохамеда и волята на Аллаха". Тези "ценности" ми напомнят на онези кучешките - всеки мъжки кучешки индивид обикаля и търси разгонена женска. Това му е първата и единствена ценност.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  82. 82 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#78] от "disorg":
    До коментар [#81] от "Lou":
    ======
    Неможете да се сравнявате с тях в никакво отношение.....
    При вас.....30 годишен демократичен преход.... И ПРОДЪЛЖАВА....
    Те.....за 20 години изгониха най агресивната и империалистическа армия на света.....
    Вие протесгирахте цяла година на жълтите павета....и вече се гласните за трети избори....
    Те.....за един месец ще се справят със всичко....
    Още да сравнявам ли....?.... :)

    Bukalemun
  83. 83 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 576 Весело

    До коментар [#78] от "disorg":До коментар [#81] от "Lou":======
    Неможете да се сравнявате с тях в никакво отношение.....
    —цитат от коментар 82 на eti mehter

    Не можем да се сравняваме, факт. И това ме радва - че все още не сме я докарали до там да се сравняваме с Афганистан))

  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#83] от "disorg":

    Не можем да се сравняваме, факт. И това ме радва
    =======
    Тогава проблем няма, колега.... 👍

    В България никога няма да има панически бягащи зад излитащи самолети.... Независимо какви са те....руски или американски
    Никога няма да го изживеете този кеф.....
    Зад него се крие формулата на истинската свобода....

    Bukalemun
  85. 85 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#84] от "eti mehter":

    За сметка на това сме бягали след панически бягащи османски войници.
    Ей това е кеф.
    След руски в Добруджа и при завоя на Черна също.
    Така, че въобразявай си, че Афганистан и Турция сте голяма сила и се кефи.

  86. 86 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#78] от "disorg":До коментар [#81] от "Lou":======Неможете да се сравнявате с тях в никакво отношение..... При вас.....30 годишен демократичен преход.... И ПРОДЪЛЖАВА.... Те.....за 20 години изгониха най агресивната и империалистическа армия на света..... Вие протесгирахте цяла година на жълтите павета....и вече се гласните за трети избори.... Те.....за един месец ще се справят със всичко.... Още да сравнявам ли....?.... :)
    —цитат от коментар 82 на eti mehter


    О Боже...

    Значи всеки, който има армия главорези и при всеки протест и несъгласие избие произволно число хора - и така откаже всички други да протестират - той се е справил? Т.е. няма човек, няма проблем е най-великия принцип?

    Ами Съветите за има няма година се справиха с МИЛИОНИ като избиха МИЛИОНИ миналия век. Да разбираме ли, че им се възхищаваш?

    И ок, да приемем принципа - да оставим всеки да си живее както иска и да не му се месим.
    Защо тогава агресивни тийнове (момчета и момичета) нападат други деца, само защото последните били много разголени(Франция, скоро, в жегите деца се пекат по бански)?
    Ма много сте толерантни бе. Много се засягате, ако някой яде свинско пред вас. Или пие бира.
    Нещо да кажеш - освен естествено изтърканата плоча за османската империя, прекрасните времена, империализма, колко е зле светското, колко е страдала туркието при лошите светски порядки?

    Можеш ли да се обосновеш или пак ще клепаш и мажеш?

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  87. 87 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#77] от "VeLikoV":И ти ли си от ония европейци които с нетърпение очакваха кървава гражданска война в Афганистан?Ами не стана.... За твое съжаление.....Простите и изостанали авганистанци не пожелаха да се усмихвате ехидно пред екраните с пуканки в ръце.....
    —цитат от коментар 79 на eti mehter


    И аз не се усмихвам пред телевизора с пуканки. Тъпо е.
    Но ти вероятно приветстваш тези афгани, които се усмихват с два камъка в ръцете - за жената, която е излязла без позволение.

    Ами браво, нямам думи.
    Имам , ама не си струва да те убеждавам.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  88. 88 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    До коментар [#77] от "VeLikoV":И ти ли си от ония европейци които с нетърпение очакваха кървава гражданска война в Афганистан?Ами не стана.... За твое съжаление.....Простите и изостанали авганистанци не пожелаха да се усмихвате ехидно пред екраните с пуканки в ръце.....
    —цитат от коментар 79 на eti mehter


    Е ти как разбра,че няма да има гражданска война?В долината Панджир таджиките се отбраняват срещу талибаните. Въпрос на време е и на други места да избухнат сражения.

  89. 89 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#86] от "libretto":

    Можеш ли да се обосновеш
    =======
    Такива неща се казват един път..... :)
    Кога ще ги настгнете....?
    Хората са като фишеци....

    Bukalemun
  90. 90 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#86] от "libretto":Можеш ли да се обосновеш=======Такива неща се казват един път..... :)Кога ще ги настгнете....?Хората са като фишеци....
    —цитат от коментар 89 на eti mehter


    Ясно.
    Я кажи нещо за феите и еднорозите, няма как да станеш по-малко сериозен.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  91. 91 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 576 Весело

    До коментар [#83] от "disorg":Не можем да се сравняваме, факт. И това ме радва=======Тогава проблем няма, колега.... 👍В България никога няма да има панически бягащи зад излитащи самолети.... Независимо какви са те....руски или американскиНикога няма да го изживеете този кеф.....Зад него се крие формулата на истинската свобода....
    —цитат от коментар 84 на eti mehter


    Аз съм с две ръце "за" да ги оставят да си живеят в тяхната си истинска свобода - свободата да живеят в дупка по каноните на средновековни мракобесници, да си онождат свободно козите и овцете, да се греят на сушени камилски говна и да си отмъщават кръвно, щото преди пет поколения Максуд бил опънал любимата магарица на Хафизула(примерно). Халал да им е такваз свобода и такъв кеф! Само да си стоят там и да не плъзват по местата, дето хората живеят сравнително нормално.

  92. 92 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    До коментар [#60] от "Lou":Аз не обичам да нося хиджаби и чалми, нито да гледам около мен на улицата забрадени жени, облечени като монахини до глезените. Предпочитам да гледам жените свободни и красиви, привлекателни=======Аз също.....Но има една съществена разлика между двама ни.....За разлика от мене......ти не зачиташ и уважаваш ценностите и особеностите на обществата които намираш за чужди....А на този свят те не са никак малко....
    —цитат от коментар 64 на eti mehter


    айде, айде... щото пък ти си от най-уважителните. справка "джамията" света софия

    много уважителни, няма що.

  93. 93 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#92] от "karatista":

    много уважителни, няма що.
    =======
    Ая София е открита за молитви.....
    Тя вече е в достойното си състояние.....на молитвен храм....
    Преди беше склад, миришщ на мъх....
    Съхранявана е била от османлиите с векове....
    Какво по уважително от това....!?
    Можеше да бъде и срутена....

    Bukalemun
  94. 94 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#91] от "disorg":

    Само да си стоят там и да не плъзват по местата, дето хората живеят сравнително нормално.
    ======
    Иди в съседната статия......
    Там пише че " Германия е имала нужда от годишно 400 хиляди мигранти...."
    И почивай да мислиш..... :)

    Bukalemun
  95. 95 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#79] от "eti mehter":

    Аз очаквам адекватна външна политика на Българската държава.
    Дали ще има гражданска война в Афганистан зависи от "новите талибани", които по стар обичай идват на власт с автомати и обещават цветя и рози с красиви лозунги:

    "Нека живеем заедно. За нас войната свърши."

    Вярвай им/си!

  96. 96 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Скоро няма да видим снимки от Афганистан без мутри с автомати.
    След 20г, не е ясно какъв е проблема на брадатите примитиви да минат още 20дни в евакуация.
    Стана така, че за нула време САЩ видяха рехавите си резултати за афганистанския народ от войната, части от ЕС бяха по бели гащи а едни мулти-култи либерасти вместо да поставят условия на сатрапския им радикален режим мислят колко примитиви да докарат в Европата.
    Талибанският режим вече е с вдигната летва за преодоляване дори от разумни политики и с неясно бъдеще на локален и международен терен.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 576 Весело

    До коментар [#91] от "disorg":Само да си стоят там и да не плъзват по местата, дето хората живеят сравнително нормално.======Иди в съседната статия......Там пише че " Германия е имала нужда от годишно 400 хиляди мигранти...."И почивай да мислиш..... :)
    —цитат от коментар 94 на eti mehter


    Ако Германия има нужда от точно такива мигранти, то това си е тяхна болка. По-скоро ще подхвърлят някоя-друга огризка на вашия падишах да си ги държи у вас. Все пак братя по вяра и истинска свобода сте.

  99. 99 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4489 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Що за простотия?

    20 години Европа, САЩ, НАТО, ООН, Световна цивилизация...
    Имаха време да Наложат цивилизационни условия.

    Каквито и да е талибански "преговори" да са водени някъде,
    Цивилизацията решава.

    Каквото и да е афганско "правителство" гласувало бързо,
    за няма държава.

    Срам, срам, срам и пак

    "Европа прие изтегляне до 7 дни,
    талибаните отцепиха летището,
    жените временно остават без работа"

  100. 100 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#98] от "disorg":

    Ако Германия има нужда от точно такива мигранти, то това си е тяхна болка. По-скоро ще подхвърлят някоя-друга огризка на вашия падишах да си ги държи у вас
    ======
    Ха ха..... Тоя път тоя номер няма да мине....
    Можеш и да не ми повярваш ако искаш....

    Bukalemun




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK