Полетите на "Алиталия" спират на 15 октомври, компанията се закрива

Полетите на "Алиталия" спират на 15 октомври, компанията се закрива

© Reuters



Италианската авиокомпания "Алиталия" обяви днес, че спира всичките си полети от 15 октомври, защото прекратява съществуването си. За купилите билети за полети след тази дата се предоставя възможност да ги заменят за по-ранни или да получат обратно парите си.


Изчисления на вестник "Кориера дела сера" показват, че са засегнати около 250 хиляди души, разказва "Юронюз".


Превозвачът ще бъде наследен от нова компания - държавната ITA (Italia Trasporto Aereo), която ще започне продажба на билети от четвъртък, 26 август, и ще извършва полети от 15 октомври. В ITA преминават 52 самолета на Alitalia, нейните слотове на летищата и други активи. Плановете са до 2025 г. флотилията ѝ да бъде увеличена до 105 самолета и да лети от Рим и Милано до места като Ню Йорк, Бостън, Маями, Токио и редица европейски градове.




Но резервираните и купени билети за Alitalia не важат за ITA, която още няма работещ сайт в интернет за продажба на собствени билети.


От Alitalia казват, че ще се свържат директно с всеки свой клиент с инструкции как да постъпи. Замяната на билет е безплатна и важи за само същата дестинация преди 15 октомври. Възможно е и да се промени дестинацията на билет или да се лети до същото място, но с връзка на различни летища. Това обаче струва допълнителни разходи, а ако новият маршрут е по-евтин, няма изплащане на обезщетение. Не може и да се променят международни с национални полети и обратно.


Италия от години се опитваше да спаси изпадналата в несъстоятелност авиокомпания и през 2017 г. я постави под управлението на синдици на държавата. През 2019 г. - годината преди пандемията - тя превози 21.3 млн. пътници и до неотдавна имаше над 10 хиляди служители. Но няколкото вълни от коронавируса удариха тежко авиационния бизнес и днес не е ясно какво ще стане с всички служители на авиокомпанията.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Че при толкова планирани нови вируси, защо са ни авиокомпании?

  2. 2 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Това май като ЦСКА- то стана. Поне името смениха името.

  3. 3 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2110 Разстроено

    От миналата година авиокомпанията е държавна.
    Тъжно, бяха на 75 години. Не от най-добрите, но винаги с ниски цени и коректни.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1040 Весело
  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    Мъката свърши най-накрая!


    До коментар [#3] от "etty1":

    Трябваше да я оставят да фалира.

  7. 7 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално

    И от какъв зор я закриват, пък създават нова със същите самолети? Тоест, само ѝ сменят името.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    От миналата година авиокомпанията е държавна.Тъжно, бяха на 75 години. Не от най-добрите, но винаги с ниски цени и коректни.
    —цитат от коментар 3 на etty1


    Не бяха винаги коректни! Преди десетина години дъщеря ми летя до Рим като малолетна и платих 60 евро за придружител. На връщане накараха изпращача да плати и той 60 евро. После ми върнаха 60 евро без банковите такси, но след много мъки и мрънкане! Преди 15-сетина години пък ми счупиха куфара на полет от Рим до София и отказаха да платят каквото и да е обезщетение!

  10. 10 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    Има огромна разлика особенно по отношение на служителите.
    Предполагам един от проблемите на Алиталия е бил колективният договор на служителите. След като я закрият новата компания започва да наема служители начисто.

  11. 11 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 232 Неутрално

    [quote#8:"uhv43648478"][/quote]

    Не мисля, че би слязъл от планината за тия пари! Една нула отзад поне ще иска!

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    И от какъв зор я закриват, пък създават нова със същите самолети? Тоест, само ѝ сменят името.
    —цитат от коментар 7 на uhv43648478


    За да си спестят плащането на някои дългове!

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    [quote#8:"uhv43648478"][/quote]

    "Плюс 3 млн. долара в куфарче ..."

    Знаеш това, защото лично ти ги преброи! :-)

  14. 14 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    Поредната жертва на “мерките”

  15. 15 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4092 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Лично аз считам Фиумичино за едно от най-неорганизираните летища по света сред развитите страни.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":Лично аз считам Фиумичино за едно от най-неорганизираните летища по света сред развитите страни.
    —цитат от коментар 15 на daskal1


    А пък за мен Маями е най-доброто! Всичко е на едно място!

  17. 17 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":

    И като имат дългове защо синдикът не им разпродаде самолетите за да се издължат, ами ще ги местят в новата компания? Как става тоя номер?

  18. 18 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3061 Неутрално

    Мъката на Алиталия не е от днес или от вчера. Проблема им е от години.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 746 Весело

    От компанията ще изпратят имейл до всеки свой клиент с инструкция:

    1. Отидете до чешмата
    2. Пуснете водата и изчакайте поне 2 минути
    3. Вземете чаша
    4. Напълнете я
    5. Пийте

  22. 22 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Лично г-н Зееви се е похвалил пред г-н Батков. Имайки предвид корупционните схеми около приватизацията по онова време, звучи напълно логично. А и защо да лъжат?
    Костов не е глупав да даде авиокомпания на цената на един апартамент.

  23. 23 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#15] от "daskal1":


    До коментар [#9] от "vassilun":

    Вие правите ли някаква разлика м-у авиокомпании, летищни оператори и т.н.....Ужас!

  24. 24 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3687 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    Почват на чисто. Пак с държавна компания, но при новите условия - ковид ограничения.

  25. 25 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3687 Неутрално

    До коментар [#17] от "uhv43648478":

    Лесно. Не са я продали на Гад Зееви. Затова.

  26. 26 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 134 Неутрално

    А България Еър кога ще я закриват? И тя не става.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7291 Неутрално

    До коментар [#22] от "uhv43648478":

    Той Зееви беше казал, че е дал пари на фондация "Демокрация", че после , с половин уста се наложи в-к "Труд "да ги опровергава.

  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":И като имат дългове защо синдикът не им разпродаде самолетите за да се издължат, ами ще ги местят в новата компания? Как става тоя номер?
    —цитат от коментар 17 на uhv43648478



    До коментар [#17] от "uhv43648478":

    И аз това питам,но отговор не получавам. Преди сто години ако имаш дългове и не можеш да ги изплатиш,влизаш в затвора.

  29. 29 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4199 Разстроено

    Всичко на този свят е до време....но техните проблеми са простират поне 30/35 години назад във времето.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":

    "Преди сто години ако имаш дългове и не можеш да ги изплатиш,влизаш в затвора."

    Ако си държава или държавна фирма, е друго нещо!

  31. 31 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Да видим Луфтханза кога...

  32. 32 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":"Преди сто години ако имаш дългове и не можеш да ги изплатиш,влизаш в затвора."Ако си държава или държавна фирма, е друго нещо!
    —цитат от коментар 30 на vassilun



    До коментар [#30] от "vassilun":

    Важало е за всички. Преди време четох американски роман чието действие се развиваше през Голямата депресия. Един бизнесмен фалира и не можеше да си плати дълговете. Вкараха го в затвора. И то за много години.

  33. 33 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално
  34. 34 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    До коментар [#17] от "uhv43648478":
    Защото нямат Самолети те не са тяхни.
    Самолетите са на лизинг, ще прехвърлят лизинга на новата конпания.

  35. 35 Профил на Шулц
    Шулц
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#15] от "daskal1":До коментар [#9] от "vassilun":Вие правите ли някаква разлика м-у авиокомпании, летищни оператори и т.н.....Ужас!
    —цитат от коментар 23 на lodkarski


    Той "работи в ООН" и "пътува много" ... но само на сън :))) Освен това и правописът му е под всякаква критика, така че не му се връзвай.

  36. 36 Профил на KERUX
    KERUX
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":Лично аз считам Фиумичино за едно от най-неорганизираните летища по света сред развитите страни.
    —цитат от коментар 15 на daskal1


    След Шарл де Гол :)

    Смърт за световния ковидизъм!
  37. 37 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    "И от какъв зор я закриват, пък създават нова със същите самолети? Тоест, само ѝ сменят името."

    Толкова ли не се сещаш? Акционерите на на старата компания ще направят като вятъра, а новата ще продава акции на нова сметка. Не знаеш ли какво стана с GM около 2009 година. Пък само те да бяха.

  38. 38 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":

    Щото новата компания ще плаща лизинга с парите на следващите балъ... ъъъъ..... акционери и ще надува балона до следващия път. Четете корпоративна история или поне следете и няма да задавате тъпи въпроси.

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    [quote#36:"KERUX"][/quote]

    На мен Т2 на CDG ми харесва!

  40. 40 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Съвременните компании нямат активи.
    Само пасиви и дългове.
    Ливхите по дълговете минават за разход.
    Ако да имали сгради са ги продали и са ги наели под наем.
    Наема минава за разход.
    Автомобили самолети и друга техника е на лизинг също разход.
    При фалит няма какво да им вземеш оставят само неплатени заеми наеми и лизинги.

  41. 41 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Костов ли им е виновен?

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3777 Неутрално

    Очаквах този край на "Алиталия" още преди години!Компанията трупаше загуби още преди световната финансова криза 0т 2008 година/ докато конкурентите и бяха на печалба/!Италианската държава няколко пъти подпомогна със сериозни финансови помощи "Алиталия" , но без успех!Логичното се случи!

  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#4] от "lodkarski":
    До коментар [#8] от "uhv43648478":

    Еееее неееее, нянаше как двама-трима простака да не ни напомнят, че Костов е виновен за фалита на Алиталия!!!!!

    Ще има ли "разследваща" "статия" в Труд????

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#22] от "uhv43648478":

    Трябва да ви се обяснява като на малоумни. Да, имаше доста корумпирани хора около Костов. Но БГА Балкан е де факто във фалит от 1998. Не е струвала колкото апартамент, не е струвала нищо. През 1991 има задължения от 907 млн. лв., а към 1998 те са 197 млрд. лв. Всяка година авиокомпанията е трупала загуби. Да, сигурно не е била приватизирана по най-добрия начин, но едва ли някой би се заел да оздравява нещо, което вече е урмяло няколко пъти. Поне държавата се оттърва от една от многото бездъмни ями от соца, които фалираха тази държава два пъти. А иначе ако простите соц мозъци искат да рИват, нека си рИват.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    то пак бива че при всичкия тоя киреч с тия компании само тези гушнаха букета. те си кашляха и пред и това де

  46. 46 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    [quote#36:"KERUX"]
    —цитат от коментар 39 на vassilun
    На мен Т2 на CDG ми харесва![/quote]

    на мен този терминал ми абсолютен фаворит от всички летища, на които съм бил. архитектурен шедьовър е.

  47. 47 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    До коментар [#40] от "МиГ-29":

    "Ако да имали сгради са ги продали и са ги наели под наем."

    Ипотекират ги. Сградите носят капиталов разход. Примерно една сграда има 50г живот и струва 50мил. За капиталов разход се приема сумата която би плащал за заем 50мил за 50 години. Т. Е между 5 и 7 мил годишно (не ми се смята сложна лихва но с изравнени вноски и данък сгради ще е в тези параметри.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#46] от "karatista":

    ++++++++++++++
    Винаги съм се възхищавал на този терминал. Приятно е човек да пътува през Роаси-Шарл Де Гол. Великолепен.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#46] от "karatista":++++++++++++++Винаги съм се възхищавал на този терминал. Приятно е човек да пътува през Роаси-Шарл Де Гол. Великолепен.
    —цитат от коментар 49 на transvaal


    2F e черешката на тортата

  52. 52 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#15] от "daskal1":

    Даскале забравяш Хеатхроу. Не ти трябва концлагер, като се завлачиш из полутъмните му коридори. В Лондон признавам единствено Лъндън Сити Еъпорт—взимаш метрото от Педингтън и си там. Колкото до Фиумичино, това е красота. Даже и Чампино става. Който е против Де Гол, да си преразгледа възгледа, а едно Шипсхол, дето напоследък го ползваме тук с приятелите, е едно роботско безчовечно удобство, което хем ти върши добре работа, хем те оставя безмъвен пред демонстрацията на бъдещото безсърдечно човечество. Ако пък си заритал за лошо летище, бързай към Филаделфия, няма да се разочароваш. А, за Алиталия скърбя. Летците им бяха на второ място по талант след нашите летци на БГА “Балкан”. Но, уви, няма вечно добро. Злото винаги побеждава.

  53. 53 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    До коментар [#48] от "uhv43648478":

    "Не, просто ми е забавно да гледам надъхани гугъл-експерти, обясняващи в истерия и с пяна на уста колко много знаели."

    Не разбрах....
    Намекваш, че в отговора ми на въпроса ти има нещо истерично ли?
    А за гугъл експертността съм малко старичък така да се каже. Образовал съм се преди да се появи интернет. Когато завършвах гугъл търсачката още се бореше с конкуренти като алтависта (по памет говоря, може да греша името)

  54. 54 Профил на невалиден
    невалиден
    Рейтинг: 540 Неутрално

    отдавна беше време да пусне завесите това менте

    поручик Т.
  55. 55 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Дело на зъл вредител.

    Вместо известна марка ALITALIA:
    съкращение ITA с разширение трудно за въображение.
    За запомняне: не говорим.

    Сега пак.
    А преди... подготовка за същото.
    В предишното също:

    зъл вредител, негражданин явно,
    разпарчати, обезмисли и омаскари БГА Балкан.
    Българската Гражданска Авиация.

    Долно задкулисие.
    Долно!

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    И от какъв зор я закриват, пък създават нова със същите самолети?
    Тоест, само ѝ сменят името.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    новата компания ще започне на чисто, без да поема задълженията на предишната. кредиторите и държавата/данъкоплатците няма да си получат парите. това развитие се очакваше от няколко години преди пандемията.

    Истината ни прави свободни.
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#34] от "МиГ-29":

    До коментар [#17] от "uhv43648478":Защото нямат Самолети те не са тяхни.Самолетите са на лизинг, ще прехвърлят лизинга на новата конпания.
    —цитат от коментар 34 на МиГ-29


    Заел си се да обясняваш на този тъпунгер какво е това "лизинг" и как работи една модерна авикомпания?

    Не си губи времето😁🤣

    Неговите разбирания не стигат по-далеч от родното му ТКЗС.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#25] от "Vlado Nikolov":

    До коментар [#17] от "uhv43648478":Лесно. Не са я продали на Гад Зееви. Затова.
    —цитат от коментар 25 на Vlado Nikolov


    Ето го и другия червен "експерт". Зееви ли разпродадоха авиоарка на СуисЕър след 2001? Или авиопарка на Остриън Еърлйанс след 2006???????

    Просто питам.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    Меж/другото Алиталиа има 83 самолета към момента

    https://www.planespotters.net/airline/Alitalia

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#57] от "Forest":

    До коментар [#7] от "uhv43648478":новата компания ще започне на чисто, без да поема задълженията на предишната. кредиторите и държавата/данъкоплатците няма да си получат парите. това развитие се очакваше от няколко години преди пандемията.
    —цитат от коментар 57 на Forest


    Точно така, това е просто преструктуриране. Собственикът на Алиталиа беше държавата Италия, собственикът на новата компания е пак държавата Италия.

    Ама разни неграмотни псевдо-разбирачи пак намериха повод да пуснат малко слюнчица по Костов. Друга радост си нямат хората.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Да де, но какво пречи на новата компания да ползва световно известната на клиенти марка на фалиралата компания?
    Търговските марки не се регистрират за вечно ползване.
    Ако все още има неуредени въпроси, компанията наследник все пак би могла да купи правата от фалиралата "на безценица".
    В интерес на пазара, клиенти и компанията наследник.

    До коментар [#10] от "mso011053684":
    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    Има огромна разлика особенно по отношение на служителите.
    Предполагам един от проблемите на Алиталия е бил колективният договор на служителите. След като я закрият новата компания започва да наема служители начисто.

  64. 64 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#34] от "МиГ-29":

    Не знам...., но от доста години префиксите на самолетите им са EI..., което определено не е Италия...Все едно самолет на българския национален превозвач да е с чужда регистрация. В случая ирландска...

  65. 65 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    До коментар [#64] от "lz73":
    Защото всички компании за лизинг са регистрирани в Ирландия.
    Защо там не знам може би заради 10% корпоративен данък.

  66. 66 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 519 Неутрално

    И от какъв зор я закриват, пък създават нова със същите самолети? Тоест, само ѝ сменят името.

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    Прецакват профсъюзите, например.
    Понякога силните профсъюзи, които не са готови на отстъпки в труден момент, могат да докарат една компания до фалит....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  67. 67 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    До коментар [#51] от "karatista":

    "2F е черешката на тортата"

    2F е съвсем същото като 2Е.

  68. 68 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#3] от "etty1":

    Миризлива авиокомпания със стари самолети и лошо обслужване. Крепеше се на ниските цени.
    Да се готви Ер Франс.

  69. 69 Профил на loreth
    loreth
    Рейтинг: 423 Любопитно

    "А, за Алиталия скърбя. Летците им бяха на второ място по талант след нашите летци на БГА “Балкан”. Но, уви, няма вечно добро. Злото винаги побеждава."

    До коментар [#52] от "bryghtlyght":
    Значи компанията с най-добрите летци във вселената фалира и бива продадена за 100к.
    Какъв шанс да имат втория по авторитет "летателен трудов колектив", нормално е че фалират!

    Ако имаш време разкажи и някоя история от кръжока по делтапланеризъм!

  70. 70 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 548 Весело

    До коментар [#60] от "deutschwagen":

    Възхищавам си те.
    Не е лесно търпеливо да обясняваш тези сложни механизми на хора, които още са на ниво "по бай-Тошово време беше по-добре".

  71. 71 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    В ITA преминават 52 самолета на Alitalia, нейните слотове на летищата и други активи. Плановете са до 2025 г. флотилията ѝ да бъде увеличена до 105 самолета и да лети от Рим и Милано до места като Ню Йорк, Бостън, Маями, Токио

    Я можело и не по Костовски да се фалира.

  72. 72 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 564 Весело

    До коментар [#7] от "uhv43648478":
    Има има , първо новите назначени с далеч по различни у-ви, второ по малко служители ,трето заплатите по ниски и ред още рязане на такива благинки придобити преди 90та година Европейците ще им се наложи да си припомнят трудовите у-ви от началото на 20ти век и да бачкат

    ГоШо
  73. 73 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":

    И от какъв зор я закриват, пък създават нова със същите самолети? Тоест, само ѝ сменят името.
    —цитат от коментар 7 на uhv43648478


    За да си спестят плащането на някои дългове!“
    ——
    Хубав въпрос, с много изобретателен отговор. Ех, Васе… Зарязвай войниклъка и ставай корпоративен адвокат. Много ще си търсен, ша знайш. При банкрут и реструктуриране и ножът и хлябът (колкото е останало от него, де) отиват във кредиторите.

    В случая, изглежда, става дума за шашарма да се избегнат европейски санкции за неправомерно налети 1.3 милиарда държавна помощ за последните 3 години в нарушение на тоя там MEOP, ужким да улесни разпродажбата на активите. Не знам дали Комисията има механизми да принуди компанията да върне парите на държавата, ама за компания, коятo e в нещо като италианска Глава 7, в банкрут по простому, това би било равносилно на лопване на мандалото.

    https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_20_349

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  74. 74 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1509 Разстроено

    До коментар [#39] от "vassilun":

    Кой от всичките T2- A. B, C, D, E, или F? 😀 Всеки един от тях би бил отделен терминал на други места по света.

    Това му е най-неудобното на CDG, че е твърде голям и в повечето случаи при прекачване изисква много ходене, използване на влакче и/или автобус, и преминаване наново на проверки за сигурност.

  75. 75 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1509 Разстроено

    До коментар [#51] от "karatista":

    "2F e черешката на тортата"

    Ако само летите с Еър Франс или партньора им от Скай Тийм Делта между континенти (например от Сеул през Париж за Ню Йорк), то да. Дори и в този случай няма много възможност човек да излезе на въздух- салоните им нямат тераси, а за да се излезе от терминала често се изисква возене с влакче и преминаване на проверка за сигурност.

    Ако обаче имате междуконтинентален полет с връзка за Европа, и още повече- ако сменяте авиокомпании (примерно, първо от САЩ с Еър Франс и после с България Еър до София от 2D), то мъките се удвояват. За подобни пътувания, Амстердам е за предпочитане.

  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1509 Весело

    До коментар [#68] от "мики маус":

    "Да се готви Ер Франс."

    И Ер Франс е авиокомпания със силни профсъюзи в социалниа държава, където народа държи на начина си на живот, но пък държавата и една от двете колони върху които се крепи ЕС. Пречките за по-продължителна държавна подкрепа за Ер Франс са по-малко.

  77. 77 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    И в Италия ли си имат версия на Иван Костов????

    Комунистите са виновни!
  78. 78 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Това е моето впечатление, базирано на професионални наблюдения в последните двайсет години. Откривали са всеки път загубен багаж, възстановявали са пълните билети, включително миналата година, когато бяха пред фалит, откликвали са на специални потребности на пътници, бяха мили на борда на самолетите. Съотношението между качество и цена беше добро. Избирала съм ги често за пътуванията на своето семейство. Трудно могат да издържат при огромната конкуренция на нискотарифните превозвачи, летящи, поне в Италия, до същите летища.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  79. 79 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    По неудобни самолети за дълъг път от техните нямаше. Полет до щатите или азия беше мъка, особено в сравнение с турците или катар.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  80. 80 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    По неудобни самолети за дълъг път от техните нямаше. Полет до щатите или азия беше мъка, особено в сравнение с турците или катар.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  81. 81 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 944 Неутрално

    А, за Алиталия скърбя. Летците им бяха на второ място по талант след нашите летци на БГА “Балкан”. Но, уви, няма вечно добро. Злото винаги побеждава.
    —цитат от коментар 52 на bryghtlyght


    Абе не знам, може да имате по-професионално мнение за талантите на летците. Моето за италианците е такова, че се чудех на колко кацания сменят колесника. Не съм летял много с тях, вероятно 5-6 пъти, и винаги ми е правело впечатление че кацат с удар.

  82. 82 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Ще намажат другите големи. Аз съм със смесени чуства но по-скоро не съжалявам.

  83. 83 Профил на Петър Бабанов
    Петър Бабанов
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    Еха, и задник ще дадеш за любимия Костов!
    Засега, само лъжеш, като едни наши сънародници, от които е и идолът ти.

  84. 84 Профил на Чавдар Георгиев
    Чавдар Георгиев
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhv43648478":

    Както със SWISS AIR преди години

  85. 85 Профил на Чавдар Георгиев
    Чавдар Георгиев
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Бяха си малко мърлячи.

  86. 86 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#70] от "TurtlesAllTheWayDown":

    Не знам дали е точо търпеливо, ама им го обяснявам как си требе😁

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  87. 87 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#83] от "Петър Бабанов":

    Аз само давам фактите, на тях държа. За задници кой дава не знам, предполагам ти си по тази част, след като намесваш тази тема.

    Къде "лъжа" не показваш, ама като ти гледам тона и аргументите няма и да можеш да обясниш, защото изглежда си поредния промит от комунизЪма и задкулисието гневен маргинализиран простак.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  88. 88 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#71] от "blondofil":

    Изказваш се адски неподготвен. Първо чети, после коментирай. Не е и да си лепнал коментар в началото на дискусията, та нечетенето да си е струвало.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  89. 89 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#77] от "Крадливото ромче":

    Дали си имат версия на Иван Костов не знам, но имаха авиокомпания, която по някои показатели приличаше на версия на БГА Балкан. Естествено тяхната си е все пак авиокомпания с потенциал за разлика от БГА-то през 90-те. А и Италия е способна държава, не като всичкото да е било на нивото на БГА Балкан, каквато завари държавата Костов когато направи правителство. Ще си започнат на чисто, а италиянската държава ще е способна да поеме загубите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  90. 90 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#81] от "nigel":

    А, за Алиталия скърбя. Летците им бяха на второ място по талант след нашите летци на БГА “Балкан”. Но, уви, няма вечно добро. Злото винаги побеждава.
    —цитат от коментар 52 на bryghtlyght


    Абе не знам, може да имате по-професионално мнение за талантите на летците. Моето за италианците е такова, че се чудех на колко кацания сменят колесника. Не съм летял много с тях, вероятно 5-6 пъти, и винаги ми е правело впечатление че кацат с удар.
    —цитат от коментар 81 на nigel


    Хаха, професионалното мнение на дрОгаря Нонински се свежда до това да прави клипчета в ютюб с които да "оборва" шарлатанина Айнщайн...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  91. 91 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    ....Предполагам един от проблемите на Алиталия е бил колективният договор на служителите. След като я закрият новата компания започва да наема служители начисто.
    —цитат от коментар 10 на mso011053684


    ++++++++

    Често пъти за "големите грижи" от страна на синдикалистите го отнасят обгрижваните синдикализирани.
    Преди двадесетина години едни синдикалисти организираха стачки в "Калиакра" (слънчогледово олио и маргарини) - резултатъ бе изместване на завода в Унгария, после в Румъния. "Калиакра" вече е румънска марка.

  92. 92 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    И Малев фалира, но я заместиха с Уизеър. И сега ще стане нещо подобно.

  93. 93 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Много жалко за компанията. Предлагаше доста добри услуги.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK