Въртят педалите в студ и дъжд, а взимат толкова малко пари

Въртят педалите в студ и дъжд, а взимат толкова малко пари


Те въртят педалите и в дъжд, и в студ, и в пек. Доставят поръчките за минути. Изминават около 1000 км на седмица с колелото, а взимат толкова малко пари. В Германия много велокуриери се оплакват от трудовите условия, разказва "Дойче веле".


Искате да поръчате вечерята си или покупките си за уикенда от смартфона? И да ви бъдат доставени само за няколко минути на посочения адрес? Да, възможно е - поне това обещават фирми като Lieferando, Foodpanda, Gorillas, Uber Eats, Wolt, Getir oder Flink. И всички те се рекламират със следното твърдение: че могат да улеснят живота на клиентите си.


Велокуриерските служби се утвърдиха през последните години, а във времената на пандемия и работа от вкъщи достигнаха до пълен разцвет. Само по време на първия локдаун в Германия близо 44 милиона германци са поръчвали храна за вкъщи онлайн. По същия начин бяха доставяни и голяма част от останалите покупки.


Велокуриерите отправят критики към работодателите си




Велокуриерските служби създадоха и немалко нови временни работни места, но медалът има и обратна страна: условията на труд за велокуриерите са крайно неблагоприятни - те въртят педалите в дъжд, студ и буря, а и винаги разполагат с крайно ограничено време за всяка поръчка. Ори Митенмайер - бивш велокуриер, работил при Foodora и Deliveroo - казва следното: "Ежедневието на един куриер е ужасяващо тежко, на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра."


Въртят педалите в студ и дъжд, а взимат толкова малко пари


Фирмите за доставки много често са обект на критики заради лошите условия на труд, мизерното заплащане, крайно строгия контрол над куриерите. Доставчиците нерядко използват собствените си велосипеди и смартфони - без да получават за тях парична компенсация от работодателя си. Според Митенмайер по този начин фирмите на практика заобикалят дори плащането на минимална надница.


Какво реши съдът?


Фирмите за куриерски услуги попадат обаче и под засилен юридически натиск. Някои жалби постигнаха успех пред съда във Франкфурт. Трудовият съд на провинция Хесен реши, че жалбоподателят има право да изисква от работодателя си служебен велосипед, както и определен обем безплатен интернет за смартфона по време на работа. А при работа със собствен велосипед работодателят е длъжен да плаща по 25 цента за всеки отработен час - като сумата е предназначена за необходимите ремонти на велосипеда, решиха съдиите през юни.


Проблемите на велокуриерите обаче не са малко. Повечето от тях са предимно хора с миграционни корени, студенти или самонаети лица, които по правило получават само временни трудови договори, и то за по шест месеца или най-много година. Срочните договори са удобен инструмент, който създава зависимост и не позволява на куриерите да се организират синдикално и да протестират. Защото "онези, които много мрънкат, изчезват", казва Ори Митенмайер.


В последно време все пак няколко пъти се стигна и до по-масови протести. През юли например имаше демонстрация на куриерите на стартъпа Gorillas, които отправят остри критики срещу своя работодател. От Gorillas обаче отхвърлят обвиненията и твърдят, че са добър работодател. От Lieferando, най-голямата велокуриерска служба в Германия с близо 12 милиона клиенти в страната, междувременно обявиха, че ще дадат на техните близо 10 000 велокуриери безсрочни трудови договори, включително и на новоназначените.


Въртят педалите в студ и дъжд, а взимат толкова малко пари


Рекорд за бранша в Германия


В Германия куриерските служби за доставка на храна са реализирали приходи от близо 4 милиарда евро през 2020 г. - почти двойно повече, отколкото през 2018. При запазващо се ниво на търсене на този вид услуги куриерските служби само за няколко години ще имат пазарен дял от близо 9 милиарда евро.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2119 Неутрално

    Съвременното робство е това. Уж независими контрактори, а всъщност изцяло на милостта на платформата.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  2. 2 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    Дай да им съберем пари да си купят коли.

  3. 3 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Има електрически колела вече..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  4. 4 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#1] от "fpyyh":

    чудесата на т.нар. гиг-икономика, ама има и друго нещо: въпросните куриери си докарват немалко от бакшиши.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  5. 5 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Пазар свободен ! Който иска да върти педали, да работи без социално осигуряване и да печели стотинки...може да се пробва !

  6. 6 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 611 Неутрално

    4 млрд евро приходи, а служителите мизеруват. Системата е сбъркана из основи.

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Как му викаха на тва бе да му се невиди !!!пазар на труда ли беше или нещо по-сложно ???

  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Да дойдат в българските пощи - няма да въртят педали, но ще получват още по-малко!

  9. 9 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Ами така е при пазарната икономика - трудът ти струва толкова колкото пазара предлага за него.
    Нека да станат софтуеърни специалисти или още по -добре сърдечни хирурзи.
    Ще вземат доста повече.

  10. 10 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1003 Любопитно

    "...на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра."
    --------------

    Не че нещо, но тая сметка може ли да я обясни някой по-достоверно, че въобще не излиза? 🤔
    1000 км на седмица е бая бая много...

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  11. 11 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Безобразно ниско са платени, но проблемът е в потребителите, които искат да получават все повече и повече, а да плащат все по-малко и по-малко. След което да плюят по гнилите капиталисти от платформата, които не делят печалба с бедния пролетариат на колело или моторче.

    Нормално е посредниците да ядат дървото, платформата е за да се правят икономии от мащаба, а не да се плащат високи заплати. Един ми разказваше, че в София получавали 2 лв. на доставка, и на ден имал средна квота от 40 адреса, иначе няма бонус. С колело... Какво да коментираме.

    Пазарувайте в местни квартални ресторанти, пицарии и магазини, защото те си имат свои куриери. Давайте им бакшиши и намалете възмущението онлайн, щото не върши работа.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  12. 12 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Ще ги надупят и тия. Вече има достатъчно съдебни решения-най-вече срещу Деливеро, които постановяват, че всъщност става дума за трудови правоотношения. Което води съответните права за служителите , съответно задължения за работодателя. До някоя година в някои държави ще ги принудят да сключват и колективен договор

  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Е добре де, насила ли ги кара някой? Не са роби - като не им харесва, да работят нещо друго. Работни места много в Германия. Тези, дето скубят кокошки или въртят педалите, може би нямат квалификация за нещо по-сериозно?

  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5110 Неутрално

    "Въртят педалите в студ и дъжд, а взимат толкова малко пари"

    Да си сменят работата

  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Никой не им е виновен, че са се хванали на такава работа за кефа на техния собственик, който си е намерил абдали, чрез които да предлага евтина услуга. Да си поискат повече пари, ама няма кой да им ги даде, защото тази сбъркана услуга съществува само защото е евтина.

    Все едно няколко бачкатора с кирки да се оплакват, че те много са се бъхтили с кирката, за да изкопаят 1 кубик. В крайна сметка ще получат толкова, колкото струва изкопаването на 1 кубик. Ако е с машина, ще струва 100 лв. От какъв зор трябва те да получат 500 лв за същото количество полезен резултат?

  16. 16 Профил на jde23648494
    jde23648494
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Това вече е прекалена експлоатация. Да им дадат по един скутер с покрив.

  17. 17 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4030 Весело

    Има електрически колела вече..
    —цитат от коментар 3 на venci4


    Да по 3/4000 бройката 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#6] от "JPJ":

    Очевидно в живота си никога не сте спечелили пари освен от заплата или социална помощ. Иначе щяхте да осъзнавате че между приходи и печалба има ОГРОМНА разлика.

  19. 19 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 301 Весело

    Нормално е посредниците да ядат дървото, платформата е за да се правят икономии от мащаба, а не да се плащат високи заплати. Един ми разказваше, че в София получавали 2 лв. на доставка, и на ден имал средна квота от 40 адреса, иначе няма бонус. С колело... Какво да коментираме.
    —цитат от коментар 11 на motochristo


    Ами хайде пък да коментираме. Да работата е трудна и гадна! Очевидно се обикаля много, но тук не говорим за хора, които ги държат насила и ги експлоатира работодателя?! Никой не кара тези хора да работят точно това, нали?! А ако наистина квотата е 40 адреса и получават по 2 лв на адрес + бакшишите означава, че тези хора изкарват на ден двойно повече от средната нетна работна заплата за България (1,183лв по данни на НСИ).

  20. 20 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5609 Неутрално

    Винаги им давам бакшиш на тези момчета.
    Наистина ги изцеждат.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  21. 21 Профил на jde23648494
    jde23648494
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Най-правилно е да се създават местни платформи между самите заведения на ниво град, вместо да плащат такси на глобални такива.

  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#11] от "motochristo":

    Добре, 80лв на ден, това са 1600лв на месец. Да предположим че това е с бруто т.е чистото идва 1200лв. А изискванията какви са - най-много 4 клас че да може да сметне рестото, говорим български на ниво А2. Ами не е лоша заплата за българския жизнен стандарт и за тия изисквания.

  23. 23 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Капитализъма се свежда до следното в повечето случаи - да се изклати клиента и работника.

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#8] от "telqk":

    Обаче видимо няма недостиг на служители - сумати лелки се шуглавят като кокошки без глави. Т.е заплатата е адекватна на задълженията и квалификацията на служителите щом се намират достатъчно кандидати.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#15] от "Smoke":

    И защо да е сбъркана услуга - логистиката е една от най-древните професии, отделно е супер адекватна в съвременния свят - големи градове, много заети и заможни клиенти, недостиг на нискоквалифицирана работа. Според мен в едно бъдеще това ще бъде една от малкото останали нискоквалифицирани занимания - логистиката заедно с почистване и грижа за деца/възрастни ще дават работа на 50% от хората в развития свят.

  26. 26 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#21] от "jde23648494":

    "Местни" платформи биха били по-скъпи и по-лоши просто защото им липсва икономия от мащаба. Разберете че единствения адекватен съдник на заплатата е пазара - ако има достатъчно желаещи на тия нива значи са адекватни, ако не бяха нямаше да има желаещи да го работят. Условията на труд са друго нещо - трябва да има твърди изисквания за плащане на данъци, осигуровки и т.н. за да честен пазара.

  27. 27 Профил на geparez
    geparez
    Рейтинг: 21 Весело

    Има електрически колела вече..
    —цитат от коментар 3 на venci4


    Да, с електрическо колело никога не те вали, нито духа.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7201 Неутрално

    Ние не разбрахме, колко получават тези велокуриери. Но колкото и да вземат, в България вземат много по-малко.

  29. 29 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#1] от "fpyyh":

    Робство щеше да е, ако някой ги държеше насила. Стига левичарски истерии за глупости. Надали всичките тия велокуриери могат единствено да въртят педалите на тая земя Явно точно тези условия на работа с точно тези екстри, т.е. необлагаеми бакшиши в необрепеделн размер, ги устройват.
    Не стига, че инфлацията расте неусетно, остава и изкуствено да вдигаме цените с административни мерки. Аман от етатизъм.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  30. 30 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    До коментар [#6] от "JPJ":

    Ми, капитализъм, баце.

  31. 31 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Кой да предположи, че архаичният модел на велорикшите пак ще стане актуален? Но един електрически велосипед струва само около половината от месечното възнаграждение на един куриер в Германия.

    Остава проблемът със студа, дъжда и жегата. Евтините закрити електрически триколки са на цена около два пъти месечното възнаграждение на куриера.

  32. 32 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Това е доста нагличко- собствен велосипед, собствен смартфон, дори не ти плащат нета?!? Апликацията за разплащане пак ли доставчиците я покриват, егати?

    А уж в Германия имало регулации и държавата бдяла...

  33. 33 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1357 Весело

    Търсенето определя предлагането - невидимата ръка на пазара. Ако фирмите останат без работна ръка, то ще вдигнат заплатите, за да привлекат такава. Т.е. в момента има достатъчно хора готови да въртят педалите на тази цена.
    Всичко друго са мокри социалистически сънища.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1584 Весело

    До коментар [#23] от "Хи-хи":

    При капитализма има експоатация на човек от човека, а при социализма е точно обратното...

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  36. 36 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1584 Весело

    "..Въртят педалите в студ и дъжд"....
    Всъщност, за какви педали става дума?

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  37. 37 Профил на jde23648494
    jde23648494
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#26] от "m17":

    Пълни глупости, какъв мащаб? Просто заведенията в един град/квартал ще се кооперират за собствена система за доставки, с което ще спестят от комисионни за фудпандите и ще могат да си позволят нормални заплати на разносвачите при по-нормални условия на труд.
    А дори може да се създаде и една браншова платформа на национално ниво, която да се ползва по най-различен начин на местно ниво - самостоятелно от дадено заведение или в съдружие с други. Важното е да са под една шапка за удобство на потребителите. При желание всичко се постига.

  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    Представям си в България какво е, където тези платформи предлагат отвратително обслужване и силно ограничени и ненадеждни услуги. Да не споменавам особено онази фирма в оранжево.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Ори Митенмайер - бивш велокуриер, работил при Foodora и Deliveroo - казва следното: "Ежедневието на един куриер е ужасяващо тежко, на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра.


    Ори ..Ори да ти ... и математиката

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  40. 40 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Пълни глупости, какъв мащаб? Просто заведенията в един град/квартал ще се кооперират за собствена система за доставки, с което ще спестят от комисионни за фудпандите и ще могат да си позволят нормални заплати на разносвачите при по-нормални условия на труд.
    —цитат от коментар 37 на jde23648494

    То ако можеше, досега да са го направили вече, нали така? Големите, като Хепи или Домино'с Пица, си имат собствена доставка. Ама изисква да се вложи капитал, за да се направи, нали? За малките е нерентабилно - едно първоначалната инвестиция, второ ако нямаш достатъчно поръчки шофьора ще седи бадева и като не изкара нищо днес, утре ще напусне. Именно консолидирането на много на брой ресторанти с много на брой шофьори е силата на тези платформи. Така случайният елемент в поръчките и броя клиенти/шофьори се разпределя равномерно. Това може би имаше предвид този, който написа 'икономии от мащаба'.
    А когато платформата е обща за много ресторанти, тя трябва да е притежавана от независимо трето лице (както тези). Инак ако се управлява от тях, ще се скарат на кого да се дава приоритет, на кого първо ще се вземат спешните поръчки, кой колко да финансира... абе ще стане нещо като ТКЗС, а с тях знаеш какво стана.


  41. 41 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#35] от "mitko11":

    Демек викаш, че капитализъм=социализъм. Тц

  42. 42 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Най-правилно е да се създават местни платформи между самите заведения на ниво град, вместо да плащат такси на глобални такива.
    —цитат от коментар 21 на jde23648494


    Кой определя кое е "правилно" - ти, браншът (оня с мазната коса), министъра?
    Защо не оставим пазарът да определи кое е правилно?
    Има няколко платформи, всеки ресторант може да пробва, да види кое му върши работа, кое му е скъпо/евтино, кое е бързо/бавно - и да си избере с кого да работи.
    Ако имаше някакъв местен кооператив, който ти е единствената опция - или пък направо да си задължен да членуваш в него като в ТКЗС - какво става ако не си доволен? Можеш ли да се махнеш, можеш ли да избереш друг? Можеш да гласуваш на общото събрание там кой да сложат за шеф, ама гласът ти ще е 1% защото там ще членуват 100 други ресторанта.

  43. 43 Профил на jde23648494
    jde23648494
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#40] от "Камен":

    Пълни глупости, които немат връзка с моя коментар.

  44. 44 Профил на jde23648494
    jde23648494
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#42] от "Камен":

    Елементарната логика определя кое е правилно. А то е правилно за потребители, търговци и разносвачи. И неправилно за глобалните платформи. Но не е направено досега заради простотията на самите собственици, които често са неграмотни квартални мутри.
    И къде става въпрос за "единствена опция", тъпчо? Който иска ще си работи сам, както много пицарии и дюнержийници, който иска в глобалните платформи, а който има акъл ще обедини усилия с част от останалите било на местно или национално ниво.

  45. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#37] от "jde23648494":

    И накрая ще предложите да има една, държавна система. Очевидно нямате идея от изграждане на платформа, от разходите, от хората и ресурсите които са необходими. Няма как едно магазинче/ресторантче да бъде конкурентно с някаква самоделка а всяко качествено решение струва доста пари. И точно това са платформите - поемат ролята на посредник. А наличието на много платформи гарантира че има конкуренция и от там най-добрите условия. Всяка регулация ще доведе само до повишаване на цените и намаляване на качеството.

  46. 46 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    До коментар [#24] от "m17":

    Самото определение "лелки", което използвате показва възпитанието Ви. Все пак става въпрос за живи хора. И ако са се хванали това е поради липса на алтернатива особено в малките населени места. А колкото до квалификацията като ви гледам откакто ви изхвърлиха от общинската хранилка едва ли сте си я повишили.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#46] от "telqk":

    Минимум 50% от персонала на Български Пощи са напълно излишни, както във всяка държавна служба. Навремето Дянков искаше да ги приватизира и да остави частници да я стегнат. Но разбира се скатавките се разбунтуваха и не го допуснаха. Сега като ви гледам на аватара, може и към 80% да са излишните.

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#47] от "jde23648494":

    Бахти кретените са се навъдили, що не вземете да я направите тая система тогава. Инвестирайте собствени пари, конкурирайте другите и спечелете. Но такъв слабоумник даже и къщичка за птички не може да скове, какво остава да направи система за поръчки.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Да има една успешна инициатива и веднага се намира някой, да иска да я съсипе чрез регулации.

    По въпросния начин ученици и студенти си докарват джобни пари, без да се налага са се откъсват от учебния процес. Едно време, като се цанеха хамали, да не беше по-добре?

    А ако някой наистина е изпаднал дотам, че да върти педалите като основна работа, то той е точно това-изпаднал, отчаяно има нужда от тези пари, абсурдно е да се поставят обществени прегради между него и насъщните му грошове. Няма гаранция, че ако въпросната дейност се нормира, той изобщо ще си намери каквото и да е препитание. Остава му алтернативната, да събира охлюви (образно казано, стига сме се хващали за всяка дума), за 7-8 лева на ден.

  52. 52 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    "...на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра."--------------Не че нещо, но тая сметка може ли да я обясни някой по-достоверно, че въобще не излиза? 🤔1000 км на седмица е бая бая много...
    —цитат от коментар 10 на virtual brain


    Аз всеки карам по 25-30 км. за кеф. Отнема ми час - час и 1/2. Ако трябва да навъртя 100 - 120 км, на другия ден сигурно няма да мога да ходя. Да не говорим, ако трябва да го правя всеки ден.
    Това с 1000-та километра на седмица е журналистическо предозиране.

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#50] от "jde23648494":

    Само един малоумен кретен може да си мисли че той знае кой е "най-адекватния и правилен вариант", въпреки стотиците хиляди хора заети в тоя бизнес. Но за ваше съжаление за вашата кретения няма хапче щото не се лекува, до живот е.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#6] от "JPJ":Очевидно в живота си никога не сте спечелили пари освен от заплата или социална помощ. Иначе щяхте да осъзнавате че между приходи и печалба има ОГРОМНА разлика.
    —цитат от коментар 18 на m17


    Много добро наблюдение! И вярно при това - наистина съм на социални помощи. И нищо не осъзнавам. Знам, обаче, че заплатите не се плащат от печалбата.

  56. 56 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#44] от "jde23648494":

    Ха-ха, аз съм бил тъпчо, ресторантьорите били неграмотни, платформите били печалбари... само ти си много умен и знаеш как трябва да стане - но колкото да даваш акъл по форумите, вместо да седнеш и да го направиш - ще станеш милионер.
    Това не са български платформи, ако не си чул - Фуд Панда е на Просус (холандски холдинг с милиарди инвестиции, на тях са и емаг и доста други интернет бизнеси), Takeaway/JustEat и те листвани и в Холандия и в Лондон, даже са в индекса ФТСЕ100.
    Нашите Алибеговци що не били направили платформа да се конкурират с тях, ха-ха!

  57. 57 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Те въртят педалите и в дъжд, и в студ, и в пек. Доставят поръчките за минути. Изминават около 1000 км на седмица с колелото, а взимат толкова малко пари. В Германия много велокуриери се оплакват от трудовите условия.


    Подексплоатирват ги пролетариите куриери некакви капиталисти, така ли излиза? Аз честно да си призная, ма обземат смътни съмнения, че и другите пролетарии в другите професии, и в другите страни също така ги подексплоатират? Дали не са били прави людете с лозунга "пролетарии от вси страни - обединявайте се"?

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  58. 58 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Търсенето определя предлагането - невидимата ръка на пазара. Ако фирмите останат без работна ръка, то ще вдигнат заплатите, за да привлекат такава. Т.е. в момента има достатъчно хора готови да въртят педалите на тази цена.Всичко друго са мокри социалистически сънища.
    —цитат от коментар 33 на georgievb


    А аз пък ще ти разкрия детайлите на твоя мокър капиталистически сън. И те са че при криза като в момента работна ръка ефффтино - колко искаш. Даже повече от толкова. А тия, дето даже и това да въртят педалите не са се вредили невидимата ръка на пазара ги стиска за гърлото с цени на храни, жилище, лекарства, облекло, отопление, докато за година, две, три, полека-лека без много шум и без масови разстрели, така любима тема за дъвчене от адептите на капитализма, обаче пак така масово ги вкара в гроба.

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  59. 59 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#19] от "yp123":
    До коментар [#22] от "m17":

    Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело. А това е бруто.
    Като цяло борбата само за цена винаги води до мизерия.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  60. 60 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело.
    —цитат от коментар 59 на motochristo


    А защо ти така се ограничаваш в 8 часа нещо не схващам? Що за социалистическо мислене моля? Кодекс на труда, карта от профсъюза? В Австрия официално работният ден е 12 часа от 3 години вече, неофициално капиталиста може да изстиска пролетария колкото му душа иска. Аз даже още ще ти кажа - пролетария сам ще си се изстиска, като си направи сметката колко разходи ще има в края на месеца и колко ще вземе на един адрес. И ще върти едно 16-17 часа стига да е бодрячок днес. Верно, ще капне след 5-6 години и ще е развалина, и ще се спомине не на 80, а на 60 години без да стигне до пенсия, ама това невидимата ръка на пазара го решава.

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  61. 61 Профил на wwy531073384
    wwy531073384
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Съвременното робство е това. Уж независими контрактори, а всъщност изцяло на милостта на платформата.
    —цитат от коментар 1 на fpyyh


    Мдам, друго си е да вземат същите пари но държавата да им гепи едни 50-50% за осигуровки, данъци и такса въглероден диоксид задето въртят педалите и замърсяват.

    Психопати сър.

  62. 62 Профил на wwy531073384
    wwy531073384
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#19] от "yp123":До коментар [#22] от "m17":Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело. А това е бруто. Като цяло борбата само за цена винаги води до мизерия.
    —цитат от коментар 59 на motochristo


    Пичовете правят някой лев от бакшиши. Държавата не може да облажи от тях. Това е драмата. Затова ДВ рони крокодилски сълзи.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 778 Неутрално

    И защо да е сбъркана услуга
    —цитат от коментар 25 на m17

    Сбъркана е, защото за да съществува тази услуга, тя трябва да е много евтина, иначе никой няма да я ползва. А като е евтина, няма откъде да се плаща по-високо възнаграждение на служителите, които я извършват.

    Затова казвам, че е сбъркана - защото единственият начин такава услуга да съществува, е чрез експлоатация на работниците за много малко заплащане.

  66. 66 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2347 Весело

    Ори Митенмайер - бивш велокуриер, работил при Foodora и Deliveroo - казва следното: "Ежедневието на един куриер е ужасяващо тежко, на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра.Ори ..Ори да ти ... и математиката
    —цитат от коментар 39 на DS


    Тези куриери сигурно пращят от здраве?

    Бих им сложил 10% отчисления за добро здраве и фитнес по време на работа!

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  67. 67 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Германия, Германия, едно си в мечтите, друга наяве...

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  68. 68 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Германия, Германия, едно си в мечтите, друга наяве...
    —цитат от коментар 67 на Николай Теллалов


    Замести "Германия" с "капитализъм"...

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  69. 69 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#68] от "sablezub":

    да де

    това щеше да е следващата ми реплика, ама ти ме изпревари

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  70. 70 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Къде са синдикатите? Или те отдавна са корумпирани?

  71. 71 Профил на pry131048991
    pry131048991
    Рейтинг: 53 Неутрално

    Че някои да ги е накарал на сила да работят като вело куриери за мизерни пари? Като не им харесва защо просто не се махнат?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK