Ами така е при пазарната икономика - трудът ти струва толкова колкото пазара предлага за него. Нека да станат софтуеърни специалисти или още по -добре сърдечни хирурзи. Ще вземат доста повече.
Безобразно ниско са платени, но проблемът е в потребителите, които искат да получават все повече и повече, а да плащат все по-малко и по-малко. След което да плюят по гнилите капиталисти от платформата, които не делят печалба с бедния пролетариат на колело или моторче.
Нормално е посредниците да ядат дървото, платформата е за да се правят икономии от мащаба, а не да се плащат високи заплати. Един ми разказваше, че в София получавали 2 лв. на доставка, и на ден имал средна квота от 40 адреса, иначе няма бонус. С колело... Какво да коментираме.
Пазарувайте в местни квартални ресторанти, пицарии и магазини, защото те си имат свои куриери. Давайте им бакшиши и намалете възмущението онлайн, щото не върши работа.
Ще ги надупят и тия. Вече има достатъчно съдебни решения-най-вече срещу Деливеро, които постановяват, че всъщност става дума за трудови правоотношения. Което води съответните права за служителите , съответно задължения за работодателя. До някоя година в някои държави ще ги принудят да сключват и колективен договор
Е добре де, насила ли ги кара някой? Не са роби - като не им харесва, да работят нещо друго. Работни места много в Германия. Тези, дето скубят кокошки или въртят педалите, може би нямат квалификация за нещо по-сериозно?
Никой не им е виновен, че са се хванали на такава работа за кефа на техния собственик, който си е намерил абдали, чрез които да предлага евтина услуга. Да си поискат повече пари, ама няма кой да им ги даде, защото тази сбъркана услуга съществува само защото е евтина.
Все едно няколко бачкатора с кирки да се оплакват, че те много са се бъхтили с кирката, за да изкопаят 1 кубик. В крайна сметка ще получат толкова, колкото струва изкопаването на 1 кубик. Ако е с машина, ще струва 100 лв. От какъв зор трябва те да получат 500 лв за същото количество полезен резултат?
Очевидно в живота си никога не сте спечелили пари освен от заплата или социална помощ. Иначе щяхте да осъзнавате че между приходи и печалба има ОГРОМНА разлика.
Нормално е посредниците да ядат дървото, платформата е за да се правят икономии от мащаба, а не да се плащат високи заплати. Един ми разказваше, че в София получавали 2 лв. на доставка, и на ден имал средна квота от 40 адреса, иначе няма бонус. С колело... Какво да коментираме.
Ами хайде пък да коментираме. Да работата е трудна и гадна! Очевидно се обикаля много, но тук не говорим за хора, които ги държат насила и ги експлоатира работодателя?! Никой не кара тези хора да работят точно това, нали?! А ако наистина квотата е 40 адреса и получават по 2 лв на адрес + бакшишите означава, че тези хора изкарват на ден двойно повече от средната нетна работна заплата за България (1,183лв по данни на НСИ).
Добре, 80лв на ден, това са 1600лв на месец. Да предположим че това е с бруто т.е чистото идва 1200лв. А изискванията какви са - най-много 4 клас че да може да сметне рестото, говорим български на ниво А2. Ами не е лоша заплата за българския жизнен стандарт и за тия изисквания.
Обаче видимо няма недостиг на служители - сумати лелки се шуглавят като кокошки без глави. Т.е заплатата е адекватна на задълженията и квалификацията на служителите щом се намират достатъчно кандидати.
И защо да е сбъркана услуга - логистиката е една от най-древните професии, отделно е супер адекватна в съвременния свят - големи градове, много заети и заможни клиенти, недостиг на нискоквалифицирана работа. Според мен в едно бъдеще това ще бъде една от малкото останали нискоквалифицирани занимания - логистиката заедно с почистване и грижа за деца/възрастни ще дават работа на 50% от хората в развития свят.
"Местни" платформи биха били по-скъпи и по-лоши просто защото им липсва икономия от мащаба. Разберете че единствения адекватен съдник на заплатата е пазара - ако има достатъчно желаещи на тия нива значи са адекватни, ако не бяха нямаше да има желаещи да го работят. Условията на труд са друго нещо - трябва да има твърди изисквания за плащане на данъци, осигуровки и т.н. за да честен пазара.
Робство щеше да е, ако някой ги държеше насила. Стига левичарски истерии за глупости. Надали всичките тия велокуриери могат единствено да въртят педалите на тая земя Явно точно тези условия на работа с точно тези екстри, т.е. необлагаеми бакшиши в необрепеделн размер, ги устройват. Не стига, че инфлацията расте неусетно, остава и изкуствено да вдигаме цените с административни мерки. Аман от етатизъм.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите."
Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
Кой да предположи, че архаичният модел на велорикшите пак ще стане актуален? Но един електрически велосипед струва само около половината от месечното възнаграждение на един куриер в Германия.
Остава проблемът със студа, дъжда и жегата. Евтините закрити електрически триколки са на цена около два пъти месечното възнаграждение на куриера.
Това е доста нагличко- собствен велосипед, собствен смартфон, дори не ти плащат нета?!? Апликацията за разплащане пак ли доставчиците я покриват, егати?
А уж в Германия имало регулации и държавата бдяла...
Търсенето определя предлагането - невидимата ръка на пазара. Ако фирмите останат без работна ръка, то ще вдигнат заплатите, за да привлекат такава. Т.е. в момента има достатъчно хора готови да въртят педалите на тази цена. Всичко друго са мокри социалистически сънища.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Пълни глупости, какъв мащаб? Просто заведенията в един град/квартал ще се кооперират за собствена система за доставки, с което ще спестят от комисионни за фудпандите и ще могат да си позволят нормални заплати на разносвачите при по-нормални условия на труд. А дори може да се създаде и една браншова платформа на национално ниво, която да се ползва по най-различен начин на местно ниво - самостоятелно от дадено заведение или в съдружие с други. Важното е да са под една шапка за удобство на потребителите. При желание всичко се постига.
Представям си в България какво е, където тези платформи предлагат отвратително обслужване и силно ограничени и ненадеждни услуги. Да не споменавам особено онази фирма в оранжево.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Ори Митенмайер - бивш велокуриер, работил при Foodora и Deliveroo - казва следното: "Ежедневието на един куриер е ужасяващо тежко, на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра.
Ори ..Ори да ти ... и математиката
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Пълни глупости, какъв мащаб? Просто заведенията в един град/квартал ще се кооперират за собствена система за доставки, с което ще спестят от комисионни за фудпандите и ще могат да си позволят нормални заплати на разносвачите при по-нормални условия на труд.
То ако можеше, досега да са го направили вече, нали така? Големите, като Хепи или Домино'с Пица, си имат собствена доставка. Ама изисква да се вложи капитал, за да се направи, нали? За малките е нерентабилно - едно първоначалната инвестиция, второ ако нямаш достатъчно поръчки шофьора ще седи бадева и като не изкара нищо днес, утре ще напусне. Именно консолидирането на много на брой ресторанти с много на брой шофьори е силата на тези платформи. Така случайният елемент в поръчките и броя клиенти/шофьори се разпределя равномерно. Това може би имаше предвид този, който написа 'икономии от мащаба'. А когато платформата е обща за много ресторанти, тя трябва да е притежавана от независимо трето лице (както тези). Инак ако се управлява от тях, ще се скарат на кого да се дава приоритет, на кого първо ще се вземат спешните поръчки, кой колко да финансира... абе ще стане нещо като ТКЗС, а с тях знаеш какво стана.
Кой определя кое е "правилно" - ти, браншът (оня с мазната коса), министъра? Защо не оставим пазарът да определи кое е правилно? Има няколко платформи, всеки ресторант може да пробва, да види кое му върши работа, кое му е скъпо/евтино, кое е бързо/бавно - и да си избере с кого да работи. Ако имаше някакъв местен кооператив, който ти е единствената опция - или пък направо да си задължен да членуваш в него като в ТКЗС - какво става ако не си доволен? Можеш ли да се махнеш, можеш ли да избереш друг? Можеш да гласуваш на общото събрание там кой да сложат за шеф, ама гласът ти ще е 1% защото там ще членуват 100 други ресторанта.
Елементарната логика определя кое е правилно. А то е правилно за потребители, търговци и разносвачи. И неправилно за глобалните платформи. Но не е направено досега заради простотията на самите собственици, които често са неграмотни квартални мутри. И къде става въпрос за "единствена опция", тъпчо? Който иска ще си работи сам, както много пицарии и дюнержийници, който иска в глобалните платформи, а който има акъл ще обедини усилия с част от останалите било на местно или национално ниво.
И накрая ще предложите да има една, държавна система. Очевидно нямате идея от изграждане на платформа, от разходите, от хората и ресурсите които са необходими. Няма как едно магазинче/ресторантче да бъде конкурентно с някаква самоделка а всяко качествено решение струва доста пари. И точно това са платформите - поемат ролята на посредник. А наличието на много платформи гарантира че има конкуренция и от там най-добрите условия. Всяка регулация ще доведе само до повишаване на цените и намаляване на качеството.
Самото определение "лелки", което използвате показва възпитанието Ви. Все пак става въпрос за живи хора. И ако са се хванали това е поради липса на алтернатива особено в малките населени места. А колкото до квалификацията като ви гледам откакто ви изхвърлиха от общинската хранилка едва ли сте си я повишили.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Минимум 50% от персонала на Български Пощи са напълно излишни, както във всяка държавна служба. Навремето Дянков искаше да ги приватизира и да остави частници да я стегнат. Но разбира се скатавките се разбунтуваха и не го допуснаха. Сега като ви гледам на аватара, може и към 80% да са излишните.
Бахти кретените са се навъдили, що не вземете да я направите тая система тогава. Инвестирайте собствени пари, конкурирайте другите и спечелете. Но такъв слабоумник даже и къщичка за птички не може да скове, какво остава да направи система за поръчки.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Да има една успешна инициатива и веднага се намира някой, да иска да я съсипе чрез регулации.
По въпросния начин ученици и студенти си докарват джобни пари, без да се налага са се откъсват от учебния процес. Едно време, като се цанеха хамали, да не беше по-добре?
А ако някой наистина е изпаднал дотам, че да върти педалите като основна работа, то той е точно това-изпаднал, отчаяно има нужда от тези пари, абсурдно е да се поставят обществени прегради между него и насъщните му грошове. Няма гаранция, че ако въпросната дейност се нормира, той изобщо ще си намери каквото и да е препитание. Остава му алтернативната, да събира охлюви (образно казано, стига сме се хващали за всяка дума), за 7-8 лева на ден.
"...на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра."--------------Не че нещо, но тая сметка може ли да я обясни някой по-достоверно, че въобще не излиза? 🤔1000 км на седмица е бая бая много...
Аз всеки карам по 25-30 км. за кеф. Отнема ми час - час и 1/2. Ако трябва да навъртя 100 - 120 км, на другия ден сигурно няма да мога да ходя. Да не говорим, ако трябва да го правя всеки ден. Това с 1000-та километра на седмица е журналистическо предозиране.
Само един малоумен кретен може да си мисли че той знае кой е "най-адекватния и правилен вариант", въпреки стотиците хиляди хора заети в тоя бизнес. Но за ваше съжаление за вашата кретения няма хапче щото не се лекува, до живот е.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#6] от "JPJ":Очевидно в живота си никога не сте спечелили пари освен от заплата или социална помощ. Иначе щяхте да осъзнавате че между приходи и печалба има ОГРОМНА разлика.
Ха-ха, аз съм бил тъпчо, ресторантьорите били неграмотни, платформите били печалбари... само ти си много умен и знаеш как трябва да стане - но колкото да даваш акъл по форумите, вместо да седнеш и да го направиш - ще станеш милионер. Това не са български платформи, ако не си чул - Фуд Панда е на Просус (холандски холдинг с милиарди инвестиции, на тях са и емаг и доста други интернет бизнеси), Takeaway/JustEat и те листвани и в Холандия и в Лондон, даже са в индекса ФТСЕ100. Нашите Алибеговци що не били направили платформа да се конкурират с тях, ха-ха!
Те въртят педалите и в дъжд, и в студ, и в пек. Доставят поръчките за минути. Изминават около 1000 км на седмица с колелото, а взимат толкова малко пари. В Германия много велокуриери се оплакват от трудовите условия.
Подексплоатирват ги пролетариите куриери некакви капиталисти, така ли излиза? Аз честно да си призная, ма обземат смътни съмнения, че и другите пролетарии в другите професии, и в другите страни също така ги подексплоатират? Дали не са били прави людете с лозунга "пролетарии от вси страни - обединявайте се"?
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
Търсенето определя предлагането - невидимата ръка на пазара. Ако фирмите останат без работна ръка, то ще вдигнат заплатите, за да привлекат такава. Т.е. в момента има достатъчно хора готови да въртят педалите на тази цена.Всичко друго са мокри социалистически сънища.
А аз пък ще ти разкрия детайлите на твоя мокър капиталистически сън. И те са че при криза като в момента работна ръка ефффтино - колко искаш. Даже повече от толкова. А тия, дето даже и това да въртят педалите не са се вредили невидимата ръка на пазара ги стиска за гърлото с цени на храни, жилище, лекарства, облекло, отопление, докато за година, две, три, полека-лека без много шум и без масови разстрели, така любима тема за дъвчене от адептите на капитализма, обаче пак така масово ги вкара в гроба.
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
До коментар [#19] от "yp123": До коментар [#22] от "m17":
Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело. А това е бруто. Като цяло борбата само за цена винаги води до мизерия.
Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело.
А защо ти така се ограничаваш в 8 часа нещо не схващам? Що за социалистическо мислене моля? Кодекс на труда, карта от профсъюза? В Австрия официално работният ден е 12 часа от 3 години вече, неофициално капиталиста може да изстиска пролетария колкото му душа иска. Аз даже още ще ти кажа - пролетария сам ще си се изстиска, като си направи сметката колко разходи ще има в края на месеца и колко ще вземе на един адрес. И ще върти едно 16-17 часа стига да е бодрячок днес. Верно, ще капне след 5-6 години и ще е развалина, и ще се спомине не на 80, а на 60 години без да стигне до пенсия, ама това невидимата ръка на пазара го решава.
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
Мдам, друго си е да вземат същите пари но държавата да им гепи едни 50-50% за осигуровки, данъци и такса въглероден диоксид задето въртят педалите и замърсяват.
До коментар [#19] от "yp123":До коментар [#22] от "m17":Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело. А това е бруто. Като цяло борбата само за цена винаги води до мизерия.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
64
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сбъркана е, защото за да съществува тази услуга, тя трябва да е много евтина, иначе никой няма да я ползва. А като е евтина, няма откъде да се плаща по-високо възнаграждение на служителите, които я извършват.
Затова казвам, че е сбъркана - защото единственият начин такава услуга да съществува, е чрез експлоатация на работниците за много малко заплащане.
Ори Митенмайер - бивш велокуриер, работил при Foodora и Deliveroo - казва следното: "Ежедневието на един куриер е ужасяващо тежко, на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра.Ори ..Ори да ти ... и математиката
Бих им сложил 10% отчисления за добро здраве и фитнес по време на работа!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Германия, Германия, едно си в мечтите, друга наяве...
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Замести "Германия" с "капитализъм"...
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
това щеше да е следващата ми реплика, ама ти ме изпревари
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
fpyyh
Рейтинг: 675 НеутралноСъвременното робство е това. Уж независими контрактори, а всъщност изцяло на милостта на платформата.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеblondofil
Рейтинг: 1855 НеутралноДай да им съберем пари да си купят коли.
venci4
Рейтинг: 1322 НеутралноИма електрически колела вече..
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgzo
Рейтинг: 947 НеутралноДо коментар [#1] от "fpyyh":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYчудесата на т.нар. гиг-икономика, ама има и друго нещо: въпросните куриери си докарват немалко от бакшиши.
EU Fighter
Рейтинг: 483 НеутралноПазар свободен ! Който иска да върти педали, да работи без социално осигуряване и да печели стотинки...може да се пробва !
JPJ
Рейтинг: 605 Неутрално4 млрд евро приходи, а служителите мизеруват. Системата е сбъркана из основи.
442
Рейтинг: 1448 НеутралноКак му викаха на тва бе да му се невиди !!!пазар на труда ли беше или нещо по-сложно ???
telqk
Рейтинг: 907 НеутралноДа дойдат в българските пощи - няма да въртят педали, но ще получват още по-малко!
nhh18551388
Рейтинг: 490 НеутралноАми така е при пазарната икономика - трудът ти струва толкова колкото пазара предлага за него.
Нека да станат софтуеърни специалисти или още по -добре сърдечни хирурзи.
Ще вземат доста повече.
virtual brain
Рейтинг: 984 Любопитно"...на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра."
АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".--------------
Не че нещо, но тая сметка може ли да я обясни някой по-достоверно, че въобще не излиза? 🤔
1000 км на седмица е бая бая много...
motochristo
Рейтинг: 808 НеутралноБезобразно ниско са платени, но проблемът е в потребителите, които искат да получават все повече и повече, а да плащат все по-малко и по-малко. След което да плюят по гнилите капиталисти от платформата, които не делят печалба с бедния пролетариат на колело или моторче.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Нормално е посредниците да ядат дървото, платформата е за да се правят икономии от мащаба, а не да се плащат високи заплати. Един ми разказваше, че в София получавали 2 лв. на доставка, и на ден имал средна квота от 40 адреса, иначе няма бонус. С колело... Какво да коментираме.
Пазарувайте в местни квартални ресторанти, пицарии и магазини, защото те си имат свои куриери. Давайте им бакшиши и намалете възмущението онлайн, щото не върши работа.
filofob
Рейтинг: 1330 НеутралноЩе ги надупят и тия. Вече има достатъчно съдебни решения-най-вече срещу Деливеро, които постановяват, че всъщност става дума за трудови правоотношения. Което води съответните права за служителите , съответно задължения за работодателя. До някоя година в някои държави ще ги принудят да сключват и колективен договор
Камен
Рейтинг: 1068 НеутралноЕ добре де, насила ли ги кара някой? Не са роби - като не им харесва, да работят нещо друго. Работни места много в Германия. Тези, дето скубят кокошки или въртят педалите, може би нямат квалификация за нещо по-сериозно?
pet_fire
Рейтинг: 5418 Неутрално"Въртят педалите в студ и дъжд, а взимат толкова малко пари"
Да си сменят работата
Smoke
Рейтинг: 695 НеутралноНикой не им е виновен, че са се хванали на такава работа за кефа на техния собственик, който си е намерил абдали, чрез които да предлага евтина услуга. Да си поискат повече пари, ама няма кой да им ги даде, защото тази сбъркана услуга съществува само защото е евтина.
Все едно няколко бачкатора с кирки да се оплакват, че те много са се бъхтили с кирката, за да изкопаят 1 кубик. В крайна сметка ще получат толкова, колкото струва изкопаването на 1 кубик. Ако е с машина, ще струва 100 лв. От какъв зор трябва те да получат 500 лв за същото количество полезен резултат?
jde23648494
Рейтинг: 8 НеутралноТова вече е прекалена експлоатация. Да им дадат по един скутер с покрив.
Padrino
Рейтинг: 1097 ВеселоДа по 3/4000 бройката 😂
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#6] от "JPJ":
Очевидно в живота си никога не сте спечелили пари освен от заплата или социална помощ. Иначе щяхте да осъзнавате че между приходи и печалба има ОГРОМНА разлика.
yp123
Рейтинг: 128 ВеселоАми хайде пък да коментираме. Да работата е трудна и гадна! Очевидно се обикаля много, но тук не говорим за хора, които ги държат насила и ги експлоатира работодателя?! Никой не кара тези хора да работят точно това, нали?! А ако наистина квотата е 40 адреса и получават по 2 лв на адрес + бакшишите означава, че тези хора изкарват на ден двойно повече от средната нетна работна заплата за България (1,183лв по данни на НСИ).
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5837 НеутралноВинаги им давам бакшиш на тези момчета.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНаистина ги изцеждат.
jde23648494
Рейтинг: 8 НеутралноНай-правилно е да се създават местни платформи между самите заведения на ниво град, вместо да плащат такси на глобални такива.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#11] от "motochristo":
Добре, 80лв на ден, това са 1600лв на месец. Да предположим че това е с бруто т.е чистото идва 1200лв. А изискванията какви са - най-много 4 клас че да може да сметне рестото, говорим български на ниво А2. Ами не е лоша заплата за българския жизнен стандарт и за тия изисквания.
Хи-хи
Рейтинг: 1506 НеутралноКапитализъма се свежда до следното в повечето случаи - да се изклати клиента и работника.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#8] от "telqk":
Обаче видимо няма недостиг на служители - сумати лелки се шуглавят като кокошки без глави. Т.е заплатата е адекватна на задълженията и квалификацията на служителите щом се намират достатъчно кандидати.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#15] от "Smoke":
И защо да е сбъркана услуга - логистиката е една от най-древните професии, отделно е супер адекватна в съвременния свят - големи градове, много заети и заможни клиенти, недостиг на нискоквалифицирана работа. Според мен в едно бъдеще това ще бъде една от малкото останали нискоквалифицирани занимания - логистиката заедно с почистване и грижа за деца/възрастни ще дават работа на 50% от хората в развития свят.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#21] от "jde23648494":
"Местни" платформи биха били по-скъпи и по-лоши просто защото им липсва икономия от мащаба. Разберете че единствения адекватен съдник на заплатата е пазара - ако има достатъчно желаещи на тия нива значи са адекватни, ако не бяха нямаше да има желаещи да го работят. Условията на труд са друго нещо - трябва да има твърди изисквания за плащане на данъци, осигуровки и т.н. за да честен пазара.
geparez
Рейтинг: 61 ВеселоДа, с електрическо колело никога не те вали, нито духа.
Роси
Рейтинг: 7249 НеутралноНие не разбрахме, колко получават тези велокуриери. Но колкото и да вземат, в България вземат много по-малко.
Darulio
Рейтинг: 1093 НеутралноДо коментар [#1] от "fpyyh":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Робство щеше да е, ако някой ги държеше насила. Стига левичарски истерии за глупости. Надали всичките тия велокуриери могат единствено да въртят педалите на тая земя Явно точно тези условия на работа с точно тези екстри, т.е. необлагаеми бакшиши в необрепеделн размер, ги устройват.
Не стига, че инфлацията расте неусетно, остава и изкуствено да вдигаме цените с административни мерки. Аман от етатизъм.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3663 НеутралноДо коментар [#6] от "JPJ":
Ми, капитализъм, баце.
razor
Рейтинг: 952 НеутралноКой да предположи, че архаичният модел на велорикшите пак ще стане актуален? Но един електрически велосипед струва само около половината от месечното възнаграждение на един куриер в Германия.
Остава проблемът със студа, дъжда и жегата. Евтините закрити електрически триколки са на цена около два пъти месечното възнаграждение на куриера.
diegos
Рейтинг: 728 НеутралноТова е доста нагличко- собствен велосипед, собствен смартфон, дори не ти плащат нета?!? Апликацията за разплащане пак ли доставчиците я покриват, егати?
А уж в Германия имало регулации и държавата бдяла...
georgievb
Рейтинг: 1755 ВеселоТърсенето определя предлагането - невидимата ръка на пазара. Ако фирмите останат без работна ръка, то ще вдигнат заплатите, за да привлекат такава. Т.е. в момента има достатъчно хора готови да въртят педалите на тази цена.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4Всичко друго са мокри социалистически сънища.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
mitko11
Рейтинг: 2543 ВеселоДо коментар [#23] от "Хи-хи":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПри капитализма има експоатация на човек от човека, а при социализма е точно обратното...
mitko11
Рейтинг: 2543 Весело"..Въртят педалите в студ и дъжд"....
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовВсъщност, за какви педали става дума?
jde23648494
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "m17":
Пълни глупости, какъв мащаб? Просто заведенията в един град/квартал ще се кооперират за собствена система за доставки, с което ще спестят от комисионни за фудпандите и ще могат да си позволят нормални заплати на разносвачите при по-нормални условия на труд.
А дори може да се създаде и една браншова платформа на национално ниво, която да се ползва по най-различен начин на местно ниво - самостоятелно от дадено заведение или в съдружие с други. Важното е да са под една шапка за удобство на потребителите. При желание всичко се постига.
deutschwagen
Рейтинг: 2229 НеутралноПредставям си в България какво е, където тези платформи предлагат отвратително обслужване и силно ограничени и ненадеждни услуги. Да не споменавам особено онази фирма в оранжево.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨DS
Рейтинг: 557 НеутралноОри Митенмайер - бивш велокуриер, работил при Foodora и Deliveroo - казва следното: "Ежедневието на един куриер е ужасяващо тежко, на ден се изминават между 100 и 120 километра с велосипеда, така че на седмица се събират около 1000 километра.
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Ори ..Ори да ти ... и математиката
Камен
Рейтинг: 1068 НеутралноТо ако можеше, досега да са го направили вече, нали така? Големите, като Хепи или Домино'с Пица, си имат собствена доставка. Ама изисква да се вложи капитал, за да се направи, нали? За малките е нерентабилно - едно първоначалната инвестиция, второ ако нямаш достатъчно поръчки шофьора ще седи бадева и като не изкара нищо днес, утре ще напусне. Именно консолидирането на много на брой ресторанти с много на брой шофьори е силата на тези платформи. Така случайният елемент в поръчките и броя клиенти/шофьори се разпределя равномерно. Това може би имаше предвид този, който написа 'икономии от мащаба'.
А когато платформата е обща за много ресторанти, тя трябва да е притежавана от независимо трето лице (както тези). Инак ако се управлява от тях, ще се скарат на кого да се дава приоритет, на кого първо ще се вземат спешните поръчки, кой колко да финансира... абе ще стане нещо като ТКЗС, а с тях знаеш какво стана.
Хи-хи
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#35] от "mitko11":
Демек викаш, че капитализъм=социализъм. Тц
Камен
Рейтинг: 1068 НеутралноКой определя кое е "правилно" - ти, браншът (оня с мазната коса), министъра?
Защо не оставим пазарът да определи кое е правилно?
Има няколко платформи, всеки ресторант може да пробва, да види кое му върши работа, кое му е скъпо/евтино, кое е бързо/бавно - и да си избере с кого да работи.
Ако имаше някакъв местен кооператив, който ти е единствената опция - или пък направо да си задължен да членуваш в него като в ТКЗС - какво става ако не си доволен? Можеш ли да се махнеш, можеш ли да избереш друг? Можеш да гласуваш на общото събрание там кой да сложат за шеф, ама гласът ти ще е 1% защото там ще членуват 100 други ресторанта.
jde23648494
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#40] от "Камен":
Пълни глупости, които немат връзка с моя коментар.
jde23648494
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#42] от "Камен":
Елементарната логика определя кое е правилно. А то е правилно за потребители, търговци и разносвачи. И неправилно за глобалните платформи. Но не е направено досега заради простотията на самите собственици, които често са неграмотни квартални мутри.
И къде става въпрос за "единствена опция", тъпчо? Който иска ще си работи сам, както много пицарии и дюнержийници, който иска в глобалните платформи, а който има акъл ще обедини усилия с част от останалите било на местно или национално ниво.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#37] от "jde23648494":
И накрая ще предложите да има една, държавна система. Очевидно нямате идея от изграждане на платформа, от разходите, от хората и ресурсите които са необходими. Няма как едно магазинче/ресторантче да бъде конкурентно с някаква самоделка а всяко качествено решение струва доста пари. И точно това са платформите - поемат ролята на посредник. А наличието на много платформи гарантира че има конкуренция и от там най-добрите условия. Всяка регулация ще доведе само до повишаване на цените и намаляване на качеството.
telqk
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#24] от "m17":
Самото определение "лелки", което използвате показва възпитанието Ви. Все пак става въпрос за живи хора. И ако са се хванали това е поради липса на алтернатива особено в малките населени места. А колкото до квалификацията като ви гледам откакто ви изхвърлиха от общинската хранилка едва ли сте си я повишили.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#46] от "telqk":
Минимум 50% от персонала на Български Пощи са напълно излишни, както във всяка държавна служба. Навремето Дянков искаше да ги приватизира и да остави частници да я стегнат. Но разбира се скатавките се разбунтуваха и не го допуснаха. Сега като ви гледам на аватара, може и към 80% да са излишните.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#47] от "jde23648494":
Бахти кретените са се навъдили, що не вземете да я направите тая система тогава. Инвестирайте собствени пари, конкурирайте другите и спечелете. Но такъв слабоумник даже и къщичка за птички не може да скове, какво остава да направи система за поръчки.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
klecho
Рейтинг: 854 НеутралноДа има една успешна инициатива и веднага се намира някой, да иска да я съсипе чрез регулации.
По въпросния начин ученици и студенти си докарват джобни пари, без да се налага са се откъсват от учебния процес. Едно време, като се цанеха хамали, да не беше по-добре?
А ако някой наистина е изпаднал дотам, че да върти педалите като основна работа, то той е точно това-изпаднал, отчаяно има нужда от тези пари, абсурдно е да се поставят обществени прегради между него и насъщните му грошове. Няма гаранция, че ако въпросната дейност се нормира, той изобщо ще си намери каквото и да е препитание. Остава му алтернативната, да събира охлюви (образно казано, стига сме се хващали за всяка дума), за 7-8 лева на ден.
wwwtoчkacom
Рейтинг: 871 НеутралноАз всеки карам по 25-30 км. за кеф. Отнема ми час - час и 1/2. Ако трябва да навъртя 100 - 120 км, на другия ден сигурно няма да мога да ходя. Да не говорим, ако трябва да го правя всеки ден.
Това с 1000-та километра на седмица е журналистическо предозиране.
m17
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#50] от "jde23648494":
Само един малоумен кретен може да си мисли че той знае кой е "най-адекватния и правилен вариант", въпреки стотиците хиляди хора заети в тоя бизнес. Но за ваше съжаление за вашата кретения няма хапче щото не се лекува, до живот е.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
JPJ
Рейтинг: 605 НеутралноМного добро наблюдение! И вярно при това - наистина съм на социални помощи. И нищо не осъзнавам. Знам, обаче, че заплатите не се плащат от печалбата.
Камен
Рейтинг: 1068 НеутралноДо коментар [#44] от "jde23648494":
Ха-ха, аз съм бил тъпчо, ресторантьорите били неграмотни, платформите били печалбари... само ти си много умен и знаеш как трябва да стане - но колкото да даваш акъл по форумите, вместо да седнеш и да го направиш - ще станеш милионер.
Това не са български платформи, ако не си чул - Фуд Панда е на Просус (холандски холдинг с милиарди инвестиции, на тях са и емаг и доста други интернет бизнеси), Takeaway/JustEat и те листвани и в Холандия и в Лондон, даже са в индекса ФТСЕ100.
Нашите Алибеговци що не били направили платформа да се конкурират с тях, ха-ха!
sablezub
Рейтинг: 997 НеутралноТе въртят педалите и в дъжд, и в студ, и в пек. Доставят поръчките за минути. Изминават около 1000 км на седмица с колелото, а взимат толкова малко пари. В Германия много велокуриери се оплакват от трудовите условия.
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»Подексплоатирват ги пролетариите куриери некакви капиталисти, така ли излиза? Аз честно да си призная, ма обземат смътни съмнения, че и другите пролетарии в другите професии, и в другите страни също така ги подексплоатират? Дали не са били прави людете с лозунга "пролетарии от вси страни - обединявайте се"?
sablezub
Рейтинг: 997 НеутралноА аз пък ще ти разкрия детайлите на твоя мокър капиталистически сън. И те са че при криза като в момента работна ръка ефффтино - колко искаш. Даже повече от толкова. А тия, дето даже и това да въртят педалите не са се вредили невидимата ръка на пазара ги стиска за гърлото с цени на храни, жилище, лекарства, облекло, отопление, докато за година, две, три, полека-лека без много шум и без масови разстрели, така любима тема за дъвчене от адептите на капитализма, обаче пак така масово ги вкара в гроба. «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
motochristo
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#19] от "yp123":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.До коментар [#22] от "m17":
Не споря, че е си е тяхна работа и ако не искат, да не го работят. Искам само да вметна, че 40 адреса не се правят за 8 часа и с кола. Камо ли с колело. А това е бруто.
Като цяло борбата само за цена винаги води до мизерия.
sablezub
Рейтинг: 997 НеутралноА защо ти така се ограничаваш в 8 часа нещо не схващам? Що за социалистическо мислене моля? Кодекс на труда, карта от профсъюза? В Австрия официално работният ден е 12 часа от 3 години вече, неофициално капиталиста може да изстиска пролетария колкото му душа иска. Аз даже още ще ти кажа - пролетария сам ще си се изстиска, като си направи сметката колко разходи ще има в края на месеца и колко ще вземе на един адрес. И ще върти едно 16-17 часа стига да е бодрячок днес. Верно, ще капне след 5-6 години и ще е развалина, и ще се спомине не на 80, а на 60 години без да стигне до пенсия, ама това невидимата ръка на пазара го решава. «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
wwy531073384
Рейтинг: 8 НеутралноМдам, друго си е да вземат същите пари но държавата да им гепи едни 50-50% за осигуровки, данъци и такса въглероден диоксид задето въртят педалите и замърсяват.
Психопати сър.
wwy531073384
Рейтинг: 8 НеутралноПичовете правят някой лев от бакшиши. Държавата не може да облажи от тях. Това е драмата. Затова ДВ рони крокодилски сълзи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Smoke
Рейтинг: 695 НеутралноСбъркана е, защото за да съществува тази услуга, тя трябва да е много евтина, иначе никой няма да я ползва. А като е евтина, няма откъде да се плаща по-високо възнаграждение на служителите, които я извършват.
Затова казвам, че е сбъркана - защото единственият начин такава услуга да съществува, е чрез експлоатация на работниците за много малко заплащане.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 ВеселоТези куриери сигурно пращят от здраве?
Бих им сложил 10% отчисления за добро здраве и фитнес по време на работа! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Николай Теллалов
Рейтинг: 716 НеутралноГермания, Германия, едно си в мечтите, друга наяве...
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратsablezub
Рейтинг: 997 НеутралноЗамести "Германия" с "капитализъм"... «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
Николай Теллалов
Рейтинг: 716 НеутралноДо коментар [#68] от "sablezub":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратда де
това щеше да е следващата ми реплика, ама ти ме изпревари
ZyklonA
Рейтинг: 121 НеутралноКъде са синдикатите? Или те отдавна са корумпирани?
pry131048991
Рейтинг: 16 НеутралноЧе някои да ги е накарал на сила да работят като вело куриери за мизерни пари? Като не им харесва защо просто не се махнат?