Радвам се на решението на холандския съд, което се противопоставя на идващият от САЩ неолиберализъм и уронване на социалните норми и стандарти. Под мантрата "нови бизнес модели" се създава оскотял прекариат!
Я бакшишите и в Холандско са се окопали и политиците и те като наще не смеят да мърдат. Такива изисквания разбира се са в ущърб на потребителите, ама потребителите не са организирани като бакшишите..
Интересното, че когато подобно решение се взе и във Великобритания, Юбер не гъкнаха и се съгласиха и сега всички техни водачи си имат право на платен отпуск, болнични и т.н. Защо в ОК се получи без проблем а навсякъде в ЕС се явява проблем?
То това може да се каже за всички цени и услуги. Затова трябва да има баланс. Да няма спекулативни цени, но и да не се работи на загуба или за единия хляб. Само тогава има развитие.
Таксиджии не срещу държавата, а срещу клиентите. Интереса на бакшишите и държавата е общ, възможно по-голямо щавене на клиентите. Никой не иска клиентите да пътуват бързо, удобно и евтино както с БОЛТ из балтийските държави да речем.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
платеният отпуск реално е сума пари, която служителят сам си заработва и му я плащат докато почива. Годишната надница се изчислява като произведенето за 11 месеца, но платено през 12 месеца. С други думи, разсрочено плащане на заплатата. Болничните са друго, но може там веднага да плаща държавата, а не като при нас по кризисната мярка на Борисов, която остана 11 години, НЗОК да си прави оглушки. Държавата обаче има кяр да ги изкара служители, защото тогава осигуровките са върху цялата сума. Ако бяха бизнес партньори можеха да е осигуряват на ниска сума и останалото е печалба на ЕООД-то. Представете си в България таксиджиите да не са на патентен данък, а да плащат осигуровки на пълните си доходи. Ще има революция!
Наскоро го написах-всички подобни ще бъдат конвертирани по съдебен ред в стандартни работодатели. Интересно е наистина дали повечето им УЖ "партньори" са съгласни с това. Смея да предположа, че в България повечето биха искали да не се водят служители и да работят възможно най- сенчесто.
Интересно е че българите имат като цяло негативно отношение към Убър, въпреки че нито някой ги кара да ползват услугата, нито са особено очаровани от нивото на такси услугата в България.
Убер работеха в посока премахването на бизнес партньорите, като пуснат собствени автономни автомобили. Само че греда, че откраднаха бизнес тайни на Гугъл и бяха осъдени. В крайна сметка таксиджийската професия ще види в близко бъдеще своя упадък заради навлизането на роботизирани таксита. И ако цените на км продължат да вървят нагоре толкова по-високи печалби за фирмите предлагащи роботизирани таксита, които могат да работят 365 дни в годината по 24 часа (или почти толкова, като се сметнат няколко дена в годината за ремонти и поддръжка).
Проблемът е че не плащат данъци и осигуровки на територията на която оперират. Иначе бизнес моделът, не плащам данъци защото не съм от тук, е стар колкото света - нищо иновативно няма :)
В Холандия, "бакшишите" са служители на огромни компании, които, за да превозват, вземат лиценз за отделните провинции. Много често, това са същите фирми, които оперират и градския транспорт. Шофьорите работят на заплата + бонуси и имат униформи. Карат чисто нови коли. Визията им е като на професори по математика. Работят и доста жени, млади и хубави при това. Услугата "такси" в Нидерландия няма нищо общо с тарикатско-вмирисаната услуга, характерна за ... на географията ( т.нар. Централна и Източна Европа ). Затова и там скачат толкова срещу Убер. Услугата е скъпа и препитанието на много хора, които плащат 50% от данъците си, за да живеят в страна - градина е под сериозна заплаха. Нали се сещате, че всеки Ганьо или Дукадан, може да цъфне в Нидерландия с 2-те чавета и хиалуроновата кифла, да висне на социала им и да врътка шано с Дачията или "тунингованото" Ауди.
Напълно съгласен с написаното от Вас, но моят въпрос беше защо Юбер не мрънкаха изобщо в ОК а навсякъде другаде се пенят? Естествено е, че държавата печели ако водачите са "работници", но това не променя първоначалният ми въпрос. Колкото до платената отпуска то навсякъде е така. Независимо за кой работиш дните си си ги изработил предварително под една или друга форма.
До коментар [#2] от "ТумбаЛумба":Проблемът е че не плащат данъци и осигуровки на територията на която оперират. Иначе бизнес моделът, не плащам данъци защото не съм от тук, е стар колкото света - нищо иновативно няма :)
да, на държавата ѝ е до осигуровките, защото ако са бизнес партньори, тогава бизнес партньорите имат фирми, фирмите плащат МРЗ и останалото е печалба, която се облага с друг данък. Държавата пак взема своя дан, само че в общественото осигуряване влизат по-малко пари, вкл за пенсии. Това държавата не иска да го позволи, защото ще има дефицити в пенсионната, здравната и други социални системи. Самите убер като плащат сега осигуровките "служителите" им ще получават по-малко пари. В България всички таксита са партньори, за да плащат по-малко данъци и осигуровки, а фирмите просто са лизингодатели/франчайз.
До коментар [#12] от "alabalko":Напълно съгласен с написаното от Вас, но моят въпрос беше защо Юбер не мрънкаха изобщо в ОК а навсякъде другаде се пенят?
Кво има да мрънкат, то има U.K. Supreme Court's ruling. Край на мача. Явно е че не само са мрънкали ами са водили дела до последна инстанция.
Слава Україні!
А хората, които дават помещения под наем през ЕърБНБ, свободни хора ли са, или служители на ЕърБНБ? Интересно, ако имаш работа през деня, вечер караш за Юбер, също и за Лифт (да, много хора карат и за двете), и даваш и нещо под наем през ЕърБНБ, служител на 4 компании ли ще си, и коя от 4-те ще ти плаща осигуровките, от коя ще искаш отпуска, и всички останали хамалогии, свързано с това да си служител на договор?
Това е масова практика на фирми от подобен тип да превръщат служителите си в партньори. Дано и решението на съда да стане масова практика за такива компании.
Това е масова практика на фирми от подобен тип да превръщат служителите си в партньори. Дано и решението на съда да стане масова практика за такива компании.
Въпросът е какво значи "служител"? Служител ли си ако сам определяш обема на работа и работното си време? Ако във всеки един момент можеш да напуснеш по своя воля? На мен това ми звучи като свободна практика.
Превръщат се в трън, защот не искат да плащат осигуровки на служителоте си и патентни данъци, като останалите ткясиметрови фирми! То в това се състои "иновативния" им модел. Иначе всеки може да напише прило ение за поръчки. Не е кой знае какво.
Нищо от това което си написал не противоречи на изказаното от мен мнение, че е политика в ущърб на клиентите. От таксито се иска да ме закара от точка А до Б, а аз да платя възможно най малко за това. И изобщо не ми е кеф когато държавата е съучастник на бакшишите да ме дерат с цени пъти над пазрните, ако пазара беше свободен.
Като е "свободен" пазарът в София как ти се струва качеството на услугата? Има ли редовно коли? Те чисти ли са? Дали сама жена нощем се чувства сигурна, ако ги ползва? Дали си плащат данъци, издават ли касови бележки, плаща ли се с карта? Уж всички тези неща би трябвало да ги осигури свободният пазар, но нещо не се получава.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
“От синдиката коментираха, че сега вече "всички шофьори на Uber автоматично стават наети от компанията.”…..Мдаа,къде по света станаха работници на Убер??? Дори в Калифорния още не са! Просто стават безработни,ако на това са разчитали!
В UK от линка на padrino. "Uber announced it would start treating its U.K. drivers as workers—paying minimum wage or higher after the driver accepts a trip request and after expenses, automatically enrolling eligible drivers into a pension and contributing to it, and providing paid holidays based on a percentage of earnings.
"Drivers will start benefiting from these changes immediately, while retaining the flexibility to choose if, when and where they drive under the unique U.K. worker classification," the company said in a release, adding that drivers will continue to receive insurance covering sickness and injury as well as maternity and paternity leave payments.
В раките наена календарн година- наемах 3 пъти един майстор- да ми прави разни ремонти (ако имах 10 къщи- сигурно щях да съм го наемал 30 пъти).
Сега- той мой служител ли е, и трябваше ли да го пускам в отпуск? Добре, че е "наборче", демек- не му се очертава тепърва да има бебета, че още щях да му плащам отпуска за бащинство (гледане на дете)... 😂😂😂😂😂
БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Тия измамници още ли не са ги осъдили в повечето страни за...каквото се сетиш - укриване на данъци, работа без лиценз за такси, наемане на незаконни работници, неплащане на осигуровки сигурно списъка е дълъг метър и отгоре
Осмелявам се да изкажа предположение....защото в някои страни ти трябва лиценз за таксиметрова дейност. Не може всеки да кара такси. Незнам как е в УК. То там кабовете имат сериозен синдикат, та юберите може и бой да ядат
Радвам се на решението на холандския съд, което се противопоставя на идващият от САЩ неолиберализъм и уронване на социалните норми и стандарти. Под мантрата "нови бизнес модели" се създава оскотял прекариат!
На един от двама ни не му е ясен модела на Юбер и/или неолиберализма.
Защото според мен нищо нелибертианско не идва от САЩ точно в лицето на Юбер, а базов нерегулиран капитализъм. срещу който се изправя социалното мислене на Европа.
Самият аз не ползвам Юбер и не ги защитавам, защото и те искат хем да нямат наети работници хем "партньорите" им да отговарят на сума условия.
Но защо спират само с Юбер тогава? С какво Епъл е по-различна с всички партньори продаващи през сайта им?
Те не работят ли за Епъл по същата логика след като клиентите им биват намерени през приложението на Епъл?
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Са че ти кажем бате с какво са различни. Разликата е кой прибира кинтите от клиента сФащаш ли? Епъл или който се сетиш нормален, взима парите от клиента, превежда част от тях на Епъл (според договор, писмен, подписан) взима продукта от Епъл и го доставя на клиента. Печалбата си я декларира и и плаща данък В Юберо, кинтата от клиента я взима Юбер, и после я дава на шофьора колко там прецени а шофьора нито има писмен договор нито плаща данък ни осигуровки. Ако си беше само приложение и събираха такса за ползване нот шофьорите, никой немаше а ги бара, щяха да гонят шофьорит
Жена- приготви ми в една бохчичка- четка за зъби и 2-3 чифта гащи с по- здрави ластици. Друго кво трябваше за затвора- а, вазелин! Голяма туба вазелин!
Да ти опустеят и плочките, и луничките по таваните- на- виж сега кво стана! Че и платих за това!
За дограмите не се притеснявай- аз там ще работя в дърводелната- като изляза- сам ще ги издялкам!
Значи мога да думам или да не думам но е вярно. А ти май не си унука а дедо Кольо. Приятелчето може и да скатава некой лев, ама ако почне много да му расте работата, ще го хванат данъчните за козирката. Не че не си в нарушение, просто няма кой да се занимава за 200-300 лева
Радвам се на решението на холандския съд, което се противопоставя на идващият от САЩ неолиберализъм и уронване на социалните норми и стандарти. Под мантрата "нови бизнес модели" се създава оскотял прекариат!
Този модел си го има много отдавна в Европа, но никой до сега не е ревал от него. На повечето индустриални проекти (и малки и големи) се търсят и наемат за определени длъжности предимно "фреелансери" - пазарят се за една шапка пари на час и да се оправят нататъка. Много от тях не желаят и да чуят за друг вид отношения ( да са служители), защото ако имат умел счетоводител, могат да "изкъртат " яки кинти, като имаш предвид, че стваките почасовите хич не са малки. Много ще бъде забавно ако и в големите индустриални проекти задължат всеки участник да е на трудов договор. Тогава вече ще настъпи комунизма. 😉
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Ако нямаш строителна фирма, не би могъл да наемеш строителен майстор. Така, че ти наемаш фирма или физическо лице за определена услуга. В твоя случай имаш не трудов договор, а договор за определена дейност.
До коментар [#40] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":Значи мога да думам или да не думам но е вярно. А ти май не си унука а дедо Кольо. Приятелчето може и да скатава некой лев, ама ако почне много да му расте работата, ще го хванат данъчните за козирката. Не че не си в нарушение, просто няма кой да се занимава за 200-300 лева
Личи ти. :-) Ако го беше наел да оправи чужда къща, при което ти да вземеш всички пари, а на него да платиш само част от парите. ДА, щеше да ти е служител. :-)
Левите другари всички до един сте лауреати на мисълта. Последните 2 дни направо чупите всички рекорди по ид....! Ще си спестя епитета, че модератора ще вземе и той да се засегне. хахах :-)
левите сте любителите на синдикатите и комунистическото ви минало. Аз не съм ляв, точно обратното ! Явно главата ви е супа от комунистически чипове, кой от кой по развален...
Ще трябва да им плащат работодателските осигуровки. А ако имат читав синдикат, ще трябва и за клас да се бръкнат. И месец платен отпуск да поемат. Да не говорим, че това изисква да смятат и превеждат ДДФЛ. И ще трябва да водят стриктно счетоводство, а не да разчитат само на преведената сума за патентен данък... Накрая ще излезе, че не е изгодно да си бакшиш при тях.
не знам за юбер, но нашите таксиметрови шофьори всички оперират като бизнес партньори, а не като служители на такси компаниите. Всички големи такси компании са всъщност лизингови фирми и освен може би диспечерите и някакъв друг административен персонал нямат шофьори назначени.
До коментар [#51] от "stargate":левите сте любителите на синдикатите и комунистическото ви минало. Аз не съм ляв, точно обратното ! Явно главата ви е супа от комунистически чипове, кой от кой по развален...
не знам за юбер, но нашите таксиметрови шофьори всички оперират като бизнес партньори, а не като служители на такси компаниите. Всички големи такси компании са всъщност лизингови фирми и освен може би диспечерите и някакъв друг административен персонал нямат шофьори назначени.
До коментар [#38] от "Боби Колев":Са че ти кажем бате с какво са различни. Разликата е кой прибира кинтите от клиента сФащаш ли? Епъл или който се сетиш нормален, взима парите от клиента, превежда част от тях на Епъл (според договор, писмен, подписан) взима продукта от Епъл и го доставя на клиента. Печалбата си я декларира и и плаща данъкВ Юберо, кинтата от клиента я взима Юбер, и после я дава на шофьора колко там прецени а шофьора нито има писмен договор нито плаща данък ни осигуровки.Ако си беше само приложение и събираха такса за ползване нот шофьорите, никой немаше а ги бара, щяха да гонят шофьорит
И пак един от двама ни не е наясно как работи магазина на Епъл и/или Юбер. Може и аз да съм, защото не ползвам нито Епъл, нито Юбер. Но разбиранията ми са, че като ползваш Юбер плащаш на Юбер, а не на шофьор. И като купувш програма пак плащаш на Епъл, а не на автора на програмата. И в първия случай Юбер плащат по договор и във втория случай Епъл плащат по договор. И пак питам - къде е разликата?
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Някой в България няма ли да подпука и фирмите на Цеко - ОК супертранс , и на Шиши - Йелоу да почнат да си назначават и те водачите на трудов договор!? Ще станем единствената държава , където такситата са по-сиви в бизнеса и от Убър!
Боби, да свършим първо лесното. Да ти кажа къде е приликата. И при двете има плащане по договор. Сега да ти кажа къде е разликата основната, пе то разлики да искаш. Епъл продават нещо, продукт или услуга или и двете на напълно НЕрегулиран пазар. Регулацията там е при тези които наемат честотите или операторите. Юбер работят на точно обратното напълно Регулиран пазар, обществената услуга по транспорт на хора.
Когато проумееш тази разлика ще разбереш всичко останало.
Какво отношение има дали пазарът е регулиран или не в отношенията фирма/изпълнител в случая?
И по-специално какво именно е регулирането?
В България разбирам - има силна мафия която държи таксиметровите услуги и тя генерира достатъчно за да може да си позволи да плати на законодателния орган да прие закон, който изхвърля конкуренцията и предпазва олигополията им. Това е чисто практическо обяснение. Логическо няма или има дотолкова доколкото пак опира до това, че такъв е законът. Защо е такъв пише горе, но разбира се могат да се дадат и произволен брой други обяснения.
По-горе някой каза, че разликата била, че в единия случай парите взимал оператора, а в другия - фирмата. Както казах по мои наблюдения не е така.
Сега пък пазарът бил регулиран. Не е невярно - регулиран е - но съм сигурен, че няма регулация, която да забранява на доставчиците да ползват подизпълнители. Ще ми е интересно дали имате доказателство, че бъркам.
Иначе разликите с Епъл конкретния контекст ще изчезнат.
А разлики, разбира се, има и други. Едното е бизнес за милиарди - а другото - за милиони. Едното е хай-тек, а другото е организация на хора. Едното можеш да копираш с малко повече пари, другото и със страшно много пари пак е трудно да го копираш. Абе разлики много...но не и в контекста на темата.
Боби, опасявам се, че няма шанс да разбереш. Нищо хайде за спорта да опитам.
Регулирана е изцяло обществената услуга превоз на хора. Тотално е регулирана, няма нито един аспект от този пазар , конто да не е регулиран. По добре не зная как да ти го напиша. Общественият превоз на пътници, било със кораб, самолет, влак, автобус или автомобил е изцяло регулирана дейност. Помисли и ще го осъзнаеш. Не зная какво си сигурен, но аз пък ти гарантирам че няма как да се занимаваш с превоз на хора да си посочил физкческите лица които ще шофират инслед това да решиш, че ще ползваш подизпълнители. Не става Боби, започваш от това че тези лица минават различен медицински преглед щом ще возят други хора, автомобилите с които го правят са на различен отчет и контрол, застрахователните компании ги водят в друга категория, разрешителните за дейността наречени лицензии са конкрерни и т.н. Сега усещаш ли колко е регулиран? Не съм чул да млжеш в бяла държава да караш такси без първо да получиш лиценз за това по нарочна процедура.
Та така...можеш да ползваш фазбира се подизпълнители но не и за основната си дейсност, тя е лицензна, някой ти е дал след твоя молба лиценз за нея. Можеш да си наемаш подизпълнители да ти почистват автопарка, да го охраняват и т.н. но не можеш да си наемеш подизпълнител да ти вози хората, то това ти е лицензията. Не можеш да си избиреш кой да ти контролира техническата изправност и т.н.
Доказателството че бъркаш е буквален нарочно издаван документ наречен лицензия. По процедура, кандидатстваш, ако те одобрят лицензионен орган ти дава лиценз за тлва за което те е одобрил и него не може да го променяш. Имаш ли ензия за такси за гръад Х не можеш да си наемеш един подизпълнител да ти изпълнява автобусен превоз в град У...
Та не зная какви са ти наблюденията, не зная в камво си сигурен или пък си мислиш, но реалността е каквато ти пиша.
Епъл работи на Нерегулиран пазар, Юбер е в регулирания бизнес на обществените превози, сега те искат да прекарат всички понеже били иновативни но пропускат че тя тази иновация в кавички е стара колкото света, някой да реши че правилата не го устройват и да пробва да ги заобиколи, е пробват но не им се получава...
Гледам и под тази статия някой се опитва да изкара аУбер и овагивни,. Не са. Иновативни донякъде са компании които пуснаха градски летящи дронове за таксита които се командват дистанционно от оператор. Даже и за тях е под въпрос иновацията, защото летящи градски таксита вммегаполисите има от много време, просто до сега технически санхеликоптери с пилоти, тези новите са дронове управлявани от опееатор в командна зала, но някаква иновация е...
До коментар [#2] от "ТумбаЛумба":Превръщат се в трън, защот не искат да плащат осигуровки на служителоте си и патентни данъци, като останалите ткясиметрови фирми! То в това се състои "иновативния" им модел. Иначе всеки може да напише прило ение за поръчки. Не е кой знае какво.
Те винаги им измислят нещо ново, специално за тях! Къде ги обвиниха преди това в нелоялна конкуренция, не се сещам вече, но си спомням, че беше нелоялна конкуренция! А сега - социални осигуровки. Защо да плащат осигуровки на самонаети лица? Каква е драмата? А знаете ли в колко милионни градове в Европа изобщо не можеш да си намериш джипи, просто няма свободни, всички са претъпкани, не приемат нови пациенти по здравна каса, плащаш си осигуровките, а нищо не получаваш! Как я виждат тази работа? И кой ще потърси сметка тогава на държавата, че не осигурява онова, заради които данъкоплатците плащат? Просто искат да я съсипят тази фирма, защото промени изцяло пазара! Не знам дали и автомобилната индустрия няма пръст в това, защото уберите не са едни и същи коли, тоест няма договори за лизинг за милиони с един производител.
Казуса е малко спорен. Аз лично бих могъл да приведа доводи и в двете посоки. Ще ми се обаче да обърна внимание на един страничен поглед. Когато нидерландският съд взе едно спорно решение по темата се спори и се привеждат аргументи. Когато обаче в България съдът реши, че UBER е таксиметрова услуга и следва да спазва сътветните правила, което въобще не спорен казус, всичката злоба на малкия човек се изля върху решението. То не бяха гадни бакшиши, то не бяха бай ганьовци.....да бе, ок, болшинството са такива. Обаче това какво общо има с решението на съда? Цялата работа беше, че малкият човек си търсеше оправданието да си излее жлъчта, че са му бръкнали в джоба ( спазването на изисквания повишава цената). Защо бе, хора? Нали искате ред и да сме като в белите държави?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Костадин Иванов
Рейтинг: 3482 НеутралноТези не са ми съвсем ясни....
ЕретикТумбаЛумба
Рейтинг: 328 НеутралноИнтересно, навсякъде се превръщат в трън в петата, защото сме толкова свободни и отворени, че всеки нов бизнес модел ни плаши.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1412 НеутралноРадвам се на решението на холандския съд, което се противопоставя на идващият от САЩ неолиберализъм и уронване на социалните норми и стандарти. Под мантрата "нови бизнес модели" се създава оскотял прекариат!
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgterminal velocity
Рейтинг: 0 НеутралноЯ бакшишите и в Холандско са се окопали и политиците и те като наще не смеят да мърдат. Такива изисквания разбира се са в ущърб на потребителите, ама потребителите не са организирани като бакшишите..
Padrino
Рейтинг: 541 ЛюбопитноИнтересното, че когато подобно решение се взе и във Великобритания, Юбер не гъкнаха и се съгласиха и сега всички техни водачи си имат право на платен отпуск, болнични и т.н.
Защо в ОК се получи без проблем а навсякъде в ЕС се явява проблем?
https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/global-hr/pages/uk-uber-ruling-changes.aspx
https://www.shoosmiths.co.uk/insights/articles/what-does-the-supreme-court-decision-in-the-uber-case-mean-for-employers
pag
Рейтинг: 622 НеутралноИ в Нидерландия не им мина номера...
Culus capitem delitБоян Таксиров
Рейтинг: 1412 НеутралноДо коментар [#4] от "terminal velocity":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgТо това може да се каже за всички цени и услуги. Затова трябва да има баланс. Да няма спекулативни цени, но и да не се работи на загуба или за единия хляб. Само тогава има развитие.
cnu40695109
Рейтинг: 8 ВеселоТаксиджии срещу държавата Round Two!
дерибеев
Рейтинг: 2691 НеутралноДо коментар [#2] от "ТумбаЛумба":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васБизнес е при равни условия, всичко останало е в някаква степен сив сектор
rumen_s
Рейтинг: 2278 НеутралноТаксиджии не срещу държавата, а срещу клиентите. Интереса на бакшишите и държавата е общ, възможно по-голямо щавене на клиентите. Никой не иска клиентите да пътуват бързо, удобно и евтино както с БОЛТ из балтийските държави да речем. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
alabalko
Рейтинг: 434 НеутралноА при нас такситата са бизнес партньори, а не служители.
alabalko
Рейтинг: 434 Неутралноплатеният отпуск реално е сума пари, която служителят сам си заработва и му я плащат докато почива. Годишната надница се изчислява като произведенето за 11 месеца, но платено през 12 месеца. С други думи, разсрочено плащане на заплатата. Болничните са друго, но може там веднага да плаща държавата, а не като при нас по кризисната мярка на Борисов, която остана 11 години, НЗОК да си прави оглушки.
Държавата обаче има кяр да ги изкара служители, защото тогава осигуровките са върху цялата сума. Ако бяха бизнес партньори можеха да е осигуряват на ниска сума и останалото е печалба на ЕООД-то. Представете си в България таксиджиите да не са на патентен данък, а да плащат осигуровки на пълните си доходи. Ще има революция!
kapitan_laino
Рейтинг: 554 ЛюбопитноКак третираш някой като служител при положение, че не можеш да му нареждаш кога, как и колко да работи?
zocho1
Рейтинг: 748 НеутралноЯвно нидерландските профсъюзи искат парче от баницата на Юбер
filofob
Рейтинг: 1410 НеутралноНаскоро го написах-всички подобни ще бъдат конвертирани по съдебен ред в стандартни работодатели. Интересно е наистина дали повечето им УЖ "партньори" са съгласни с това.
Смея да предположа, че в България повечето биха искали да не се водят служители и да работят възможно най- сенчесто.
kapitan_laino
Рейтинг: 554 ЛюбопитноИнтересно е че българите имат като цяло негативно отношение към Убър, въпреки че нито някой ги кара да ползват услугата, нито са особено очаровани от нивото на такси услугата в България.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
alabalko
Рейтинг: 434 НеутралноУбер работеха в посока премахването на бизнес партньорите, като пуснат собствени автономни автомобили. Само че греда, че откраднаха бизнес тайни на Гугъл и бяха осъдени. В крайна сметка таксиджийската професия ще види в близко бъдеще своя упадък заради навлизането на роботизирани таксита. И ако цените на км продължат да вървят нагоре толкова по-високи печалби за фирмите предлагащи роботизирани таксита, които могат да работят 365 дни в годината по 24 часа (или почти толкова, като се сметнат няколко дена в годината за ремонти и поддръжка).
dnk
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#2] от "ТумбаЛумба":
Моралът не е порок!Проблемът е че не плащат данъци и осигуровки на територията на която оперират. Иначе бизнес моделът, не плащам данъци защото не съм от тук, е стар колкото света - нищо иновативно няма :)
irons
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#4] от "terminal velocity":
В Холандия, "бакшишите" са служители на огромни компании, които, за да превозват, вземат лиценз за отделните провинции. Много често, това са същите фирми, които оперират и градския транспорт. Шофьорите работят на заплата + бонуси и имат униформи. Карат чисто нови коли. Визията им е като на професори по математика. Работят и доста жени, млади и хубави при това. Услугата "такси" в Нидерландия няма нищо общо с тарикатско-вмирисаната услуга, характерна за ... на географията ( т.нар. Централна и Източна Европа ). Затова и там скачат толкова срещу Убер. Услугата е скъпа и препитанието на много хора, които плащат 50% от данъците си, за да живеят в страна - градина е под сериозна заплаха. Нали се сещате, че всеки Ганьо или Дукадан, може да цъфне в Нидерландия с 2-те чавета и хиалуроновата кифла, да висне на социала им и да врътка шано с Дачията или "тунингованото" Ауди.
Padrino
Рейтинг: 541 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "alabalko":
Напълно съгласен с написаното от Вас, но моят въпрос беше защо Юбер не мрънкаха изобщо в ОК а навсякъде другаде се пенят? Естествено е, че държавата печели ако водачите са "работници", но това не променя първоначалният ми въпрос.
Колкото до платената отпуска то навсякъде е така. Независимо за кой работиш дните си си ги изработил предварително под една или друга форма.
alabalko
Рейтинг: 434 Неутралнода, на държавата ѝ е до осигуровките, защото ако са бизнес партньори, тогава бизнес партньорите имат фирми, фирмите плащат МРЗ и останалото е печалба, която се облага с друг данък. Държавата пак взема своя дан, само че в общественото осигуряване влизат по-малко пари, вкл за пенсии. Това държавата не иска да го позволи, защото ще има дефицити в пенсионната, здравната и други социални системи. Самите убер като плащат сега осигуровките "служителите" им ще получават по-малко пари. В България всички таксита са партньори, за да плащат по-малко данъци и осигуровки, а фирмите просто са лизингодатели/франчайз.
Doge
Рейтинг: 639 НеутралноКво има да мрънкат, то има U.K. Supreme Court's ruling. Край на мача. Явно е че не само са мрънкали ами са водили дела до последна инстанция. Слава Україні!
Камен
Рейтинг: 772 НеутралноА хората, които дават помещения под наем през ЕърБНБ, свободни хора ли са, или служители на ЕърБНБ?
Интересно, ако имаш работа през деня, вечер караш за Юбер, също и за Лифт (да, много хора карат и за двете), и даваш и нещо под наем през ЕърБНБ, служител на 4 компании ли ще си, и коя от 4-те ще ти плаща осигуровките, от коя ще искаш отпуска, и всички останали хамалогии, свързано с това да си служител на договор?
danitoledov
Рейтинг: 221 НеутралноТова е масова практика на фирми от подобен тип да превръщат служителите си в партньори. Дано и решението на съда да стане масова практика за такива компании.
danitoledovkapitan_laino
Рейтинг: 554 НеутралноВъпросът е какво значи "служител"? Служител ли си ако сам определяш обема на работа и работното си време? Ако във всеки един момент можеш да напуснеш по своя воля? На мен това ми звучи като свободна практика.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "ТумбаЛумба":
Превръщат се в трън, защот не искат да плащат осигуровки на служителоте си и патентни данъци, като останалите ткясиметрови фирми! То в това се състои "иновативния" им модел. Иначе всеки може да напише прило ение за поръчки. Не е кой знае какво.
terminal velocity
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#20] от "irons":
Нищо от това което си написал не противоречи на изказаното от мен мнение, че е политика в ущърб на клиентите. От таксито се иска да ме закара от точка А до Б, а аз да платя възможно най малко за това.
И изобщо не ми е кеф когато държавата е съучастник на бакшишите да ме дерат с цени пъти над пазрните, ако пазара беше свободен.
fpyyh
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#28] от "terminal velocity":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеКато е "свободен" пазарът в София как ти се струва качеството на услугата? Има ли редовно коли? Те чисти ли са? Дали сама жена нощем се чувства сигурна, ако ги ползва? Дали си плащат данъци, издават ли касови бележки, плаща ли се с карта? Уж всички тези неща би трябвало да ги осигури свободният пазар, но нещо не се получава.
angeles
Рейтинг: 737 Неутрално“От синдиката коментираха, че сега вече "всички шофьори на Uber автоматично стават наети от компанията.”…..Мдаа,къде по света станаха работници на Убер??? Дори в Калифорния още не са! Просто стават безработни,ако на това са разчитали!
Doge
Рейтинг: 639 НеутралноДо коментар [#30] от "angeles":
Слава Україні!В UK от линка на padrino.
"Uber announced it would start treating its U.K. drivers as workers—paying minimum wage or higher after the driver accepts a trip request and after expenses, automatically enrolling eligible drivers into a pension and contributing to it, and providing paid holidays based on a percentage of earnings.
"Drivers will start benefiting from these changes immediately, while retaining the flexibility to choose if, when and where they drive under the unique U.K. worker classification," the company said in a release, adding that drivers will continue to receive insurance covering sickness and injury as well as maternity and paternity leave payments.
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 328 ВеселоИ аз съм объркан.
В раките наена календарн година- наемах 3 пъти един майстор- да ми прави разни ремонти (ако имах 10 къщи- сигурно щях да съм го наемал 30 пъти).
Сега- той мой служител ли е, и трябваше ли да го пускам в отпуск? Добре, че е "наборче", демек- не му се очертава тепърва да има бебета, че още щях да му плащам отпуска за бащинство (гледане на дете)... 😂😂😂😂😂 БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Doge
Рейтинг: 639 НеутралноДо коментар [#32] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":
Слава Україні!Имаш ли строителна фирма?
EU Fighter
Рейтинг: 413 НеутралноАми ясно е, че в XXI век, няма нужда от профсъюзи и други рекетиращи организации !
United in diversityuq
Рейтинг: 1348 НеутралноТия измамници още ли не са ги осъдили в повечето страни за...каквото се сетиш - укриване на данъци, работа без лиценз за такси, наемане на незаконни работници, неплащане на осигуровки сигурно списъка е дълъг метър и отгоре
uq
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#32] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":
Ми какво да ти кажа, направил си поне 3 престъпления (сериозно).
uq
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#5] от "padrino":
Осмелявам се да изкажа предположение....защото в някои страни ти трябва лиценз за таксиметрова дейност. Не може всеки да кара такси. Незнам как е в УК. То там кабовете имат сериозен синдикат, та юберите може и бой да ядат
Боби Колев
Рейтинг: 1304 НеутралноНа един от двама ни не му е ясен модела на Юбер и/или неолиберализма.
Защото според мен нищо нелибертианско не идва от САЩ точно в лицето на Юбер, а базов нерегулиран капитализъм. срещу който се изправя социалното мислене на Европа.
Самият аз не ползвам Юбер и не ги защитавам, защото и те искат хем да нямат наети работници хем "партньорите" им да отговарят на сума условия.
Но защо спират само с Юбер тогава? С какво Епъл е по-различна с всички партньори продаващи през сайта им?
Те не работят ли за Епъл по същата логика след като клиентите им биват намерени през приложението на Епъл? http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
uq
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#38] от "Боби Колев":
Са че ти кажем бате с какво са различни. Разликата е кой прибира кинтите от клиента сФащаш ли? Епъл или който се сетиш нормален, взима парите от клиента, превежда част от тях на Епъл (според договор, писмен, подписан) взима продукта от Епъл и го доставя на клиента. Печалбата си я декларира и и плаща данък
В Юберо, кинтата от клиента я взима Юбер, и после я дава на шофьора колко там прецени а шофьора нито има писмен договор нито плаща данък ни осигуровки.
Ако си беше само приложение и събираха такса за ползване нот шофьорите, никой немаше а ги бара, щяха да гонят шофьорит
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 328 ВеселоHe думай, бре!
Жена- приготви ми в една бохчичка- четка за зъби и 2-3 чифта гащи с по- здрави ластици. Друго кво трябваше за затвора- а, вазелин! Голяма туба вазелин!
Да ти опустеят и плочките, и луничките по таваните- на- виж сега кво стана! Че и платих за това!
За дограмите не се притеснявай- аз там ще работя в дърводелната- като изляза- сам ще ги издялкам!
😂😂😂😂😂 БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
uq
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#40] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":
Значи мога да думам или да не думам но е вярно. А ти май не си унука а дедо Кольо. Приятелчето може и да скатава некой лев, ама ако почне много да му расте работата, ще го хванат данъчните за козирката. Не че не си в нарушение, просто няма кой да се занимава за 200-300 лева
Darth Plagueis
Рейтинг: 1351 НеутралноДо коментар [#2] от "ТумбаЛумба":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПрощавай, кое е новият бизнес модел?
Каква е разликата с услугата предоставяна от коя на е компания у нас?
DDR
Рейтинг: 1574 НеутралноТози модел си го има много отдавна в Европа, но никой до сега не е ревал от него. На повечето индустриални проекти (и малки и големи) се търсят и наемат за определени длъжности предимно "фреелансери" - пазарят се за една шапка пари на час и да се оправят нататъка. Много от тях не желаят и да чуят за друг вид отношения ( да са служители), защото ако имат умел счетоводител, могат да "изкъртат " яки кинти, като имаш предвид, че стваките почасовите хич не са малки.
Много ще бъде забавно ако и в големите индустриални проекти задължат всеки участник да е на трудов договор. Тогава вече ще настъпи комунизма. 😉 Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 328 ВеселоНе.
Ама имам чувство за хумор... 😂😂😂😂😂 БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Doge
Рейтинг: 639 НеутралноДо коментар [#44] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":
Слава Україні!Ако нямаш строителна фирма, не би могъл да наемеш строителен майстор. Така, че ти наемаш фирма или физическо лице за определена услуга. В твоя случай имаш не трудов договор, а договор за определена дейност.
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 328 НеутралноВсъщност- в никакво нарушение не съм.
Наел съм го, платил съм му, той пък ми е дал фактура. И фактурата е точно за реално платената сума.
Сега- той какво скатава, и дали вечер обира банки- не е моя работа.
Онова с отпуските е бъзик.
Айде, че от един бъзик- престъпник станах, баси... БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1351 НеутралноДо коментар [#43] от "DDR":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТой моделът си е супер, и даже трябва да стане единствен.
Въпросът е, че не е ок да се прилага избирателно.
uq
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#46] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":
Е сега обърна плочата, бил ти дал фактура. Е кое не ти е ясно тогава какъв е?
imaligoogle_hr
Рейтинг: 672 НеутралноЕ кава е тази ''работа'', дето сам си купуваш колата? :)
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#32] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":
Личи ти. :-) Ако го беше наел да оправи чужда къща, при което ти да вземеш всички пари, а на него да платиш само част от парите. ДА, щеше да ти е служител. :-)
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#34] от "EU Fighter":
Левите другари всички до един сте лауреати на мисълта. Последните 2 дни направо чупите всички рекорди по ид....! Ще си спестя епитета, че модератора ще вземе и той да се засегне. хахах :-)
EU Fighter
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#51] от "stargate":
United in diversityлевите сте любителите на синдикатите и комунистическото ви минало. Аз не съм ляв, точно обратното ! Явно главата ви е супа от комунистически чипове, кой от кой по развален...
ivanpopov
Рейтинг: 275 НеутралноЩе трябва да им плащат работодателските осигуровки. А ако имат читав синдикат, ще трябва и за клас да се бръкнат. И месец платен отпуск да поемат. Да не говорим, че това изисква да смятат и превеждат ДДФЛ. И ще трябва да водят стриктно счетоводство, а не да разчитат само на преведената сума за патентен данък... Накрая ще излезе, че не е изгодно да си бакшиш при тях.
nicks
Рейтинг: 223 Неутралноне знам за юбер, но нашите таксиметрови шофьори всички оперират като бизнес партньори, а не като служители на такси компаниите. Всички големи такси компании са всъщност лизингови фирми и освен може би диспечерите и някакъв друг административен персонал нямат шофьори назначени.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#52] от "EU Fighter":
да, да знаем, вие болшевиките сте демократични и либерални. Стига всички да мислят като Вас.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#54] от "nicks":
Това е така, но таксито ти издава касовата бележка и прибира парите, а не централата.
kapitan_laino
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#56] от "stargate":
И ква е разликата между плащане на комисионна на убер или такава на бг франчайз тип йелоу, където са 90% от такситата?
Боби Колев
Рейтинг: 1304 НеутралноИ пак един от двама ни не е наясно как работи магазина на Епъл и/или Юбер.
Може и аз да съм, защото не ползвам нито Епъл, нито Юбер.
Но разбиранията ми са, че като ползваш Юбер плащаш на Юбер, а не на шофьор.
И като купувш програма пак плащаш на Епъл, а не на автора на програмата.
И в първия случай Юбер плащат по договор и във втория случай Епъл плащат по договор.
И пак питам - къде е разликата? http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Dankol
Рейтинг: 426 НеутралноНякой в България няма ли да подпука и фирмите на Цеко - ОК супертранс , и на Шиши - Йелоу да почнат да си назначават и те водачите на трудов договор!?
Ще станем единствената държава , където такситата са по-сиви в бизнеса и от Убър!
mso011053684
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#58] от "Боби Колев":
Боби, да свършим първо лесното. Да ти кажа къде е приликата. И при двете има плащане по договор.
Сега да ти кажа къде е разликата основната, пе то разлики да искаш. Епъл продават нещо, продукт или услуга или и двете на напълно НЕрегулиран пазар. Регулацията там е при тези които наемат честотите или операторите.
Юбер работят на точно обратното напълно Регулиран пазар, обществената услуга по транспорт на хора.
Когато проумееш тази разлика ще разбереш всичко останало.
Боби Колев
Рейтинг: 1304 НеутралноДо коментар [#61] от "mso011053684":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Какво отношение има дали пазарът е регулиран или не в отношенията фирма/изпълнител в случая?
И по-специално какво именно е регулирането?
В България разбирам - има силна мафия която държи таксиметровите услуги и тя генерира достатъчно за да може да си позволи да плати на законодателния орган да прие закон, който изхвърля конкуренцията и предпазва олигополията им.
Това е чисто практическо обяснение.
Логическо няма или има дотолкова доколкото пак опира до това, че такъв е законът.
Защо е такъв пише горе, но разбира се могат да се дадат и произволен брой други обяснения.
По-горе някой каза, че разликата била, че в единия случай парите взимал оператора, а в другия - фирмата.
Както казах по мои наблюдения не е така.
Сега пък пазарът бил регулиран.
Не е невярно - регулиран е - но съм сигурен, че няма регулация, която да забранява на доставчиците да ползват подизпълнители.
Ще ми е интересно дали имате доказателство, че бъркам.
Иначе разликите с Епъл конкретния контекст ще изчезнат.
А разлики, разбира се, има и други.
Едното е бизнес за милиарди - а другото - за милиони.
Едното е хай-тек, а другото е организация на хора.
Едното можеш да копираш с малко повече пари, другото и със страшно много пари пак е трудно да го копираш.
Абе разлики много...но не и в контекста на темата.
mso011053684
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#62] от "Боби Колев":
Боби, опасявам се, че няма шанс да разбереш.
Нищо хайде за спорта да опитам.
Регулирана е изцяло обществената услуга превоз на хора.
Тотално е регулирана, няма нито един аспект от този пазар , конто да не е регулиран. По добре не зная как да ти го напиша. Общественият превоз на пътници, било със кораб, самолет, влак, автобус или автомобил е изцяло регулирана дейност.
Помисли и ще го осъзнаеш. Не зная какво си сигурен, но аз пък ти гарантирам че няма как да се занимаваш с превоз на хора да си посочил физкческите лица които ще шофират инслед това да решиш, че ще ползваш подизпълнители. Не става Боби, започваш от това че тези лица минават различен медицински преглед щом ще возят други хора, автомобилите с които го правят са на различен отчет и контрол, застрахователните компании ги водят в друга категория, разрешителните за дейността наречени лицензии са конкрерни и т.н.
Сега усещаш ли колко е регулиран?
Не съм чул да млжеш в бяла държава да караш такси без първо да получиш лиценз за това по нарочна процедура.
Та така...можеш да ползваш фазбира се подизпълнители но не и за основната си дейсност, тя е лицензна, някой ти е дал след твоя молба лиценз за нея. Можеш да си наемаш подизпълнители да ти почистват автопарка, да го охраняват и т.н. но не можеш да си наемеш подизпълнител да ти вози хората, то това ти е лицензията. Не можеш да си избиреш кой да ти контролира техническата изправност и т.н.
Доказателството че бъркаш е буквален нарочно издаван документ наречен лицензия. По процедура, кандидатстваш, ако те одобрят лицензионен орган ти дава лиценз за тлва за което те е одобрил и него не може да го променяш. Имаш ли ензия за такси за гръад Х не можеш да си наемеш един подизпълнител да ти изпълнява автобусен превоз в град У...
Та не зная какви са ти наблюденията, не зная в камво си сигурен или пък си мислиш, но реалността е каквато ти пиша.
Епъл работи на Нерегулиран пазар, Юбер е в регулирания бизнес на обществените превози, сега те искат да прекарат всички понеже били иновативни но пропускат че тя тази иновация в кавички е стара колкото света, някой да реши че правилата не го устройват и да пробва да ги заобиколи, е пробват но не им се получава...
mso011053684
Рейтинг: 8 НеутралноГледам и под тази статия някой се опитва да изкара аУбер и овагивни,. Не са.
Иновативни донякъде са компании които пуснаха градски летящи дронове за таксита които се командват дистанционно от оператор. Даже и за тях е под въпрос иновацията, защото летящи градски таксита вммегаполисите има от много време, просто до сега технически санхеликоптери с пилоти, тези новите са дронове управлявани от опееатор в командна зала, но някаква иновация е...
ТумбаЛумба
Рейтинг: 328 НеутралноТе винаги им измислят нещо ново, специално за тях! Къде ги обвиниха преди това в нелоялна конкуренция, не се сещам вече, но си спомням, че беше нелоялна конкуренция! А сега - социални осигуровки. Защо да плащат осигуровки на самонаети лица? Каква е драмата? А знаете ли в колко милионни градове в Европа изобщо не можеш да си намериш джипи, просто няма свободни, всички са претъпкани, не приемат нови пациенти по здравна каса, плащаш си осигуровките, а нищо не получаваш! Как я виждат тази работа? И кой ще потърси сметка тогава на държавата, че не осигурява онова, заради които данъкоплатците плащат? Просто искат да я съсипят тази фирма, защото промени изцяло пазара! Не знам дали и автомобилната индустрия няма пръст в това, защото уберите не са едни и същи коли, тоест няма договори за лизинг за милиони с един производител.
George Svinarov
Рейтинг: 328 НеутралноКазуса е малко спорен. Аз лично бих могъл да приведа доводи и в двете посоки. Ще ми се обаче да обърна внимание на един страничен поглед. Когато нидерландският съд взе едно спорно решение по темата се спори и се привеждат аргументи. Когато обаче в България съдът реши, че UBER е таксиметрова услуга и следва да спазва сътветните правила, което въобще не спорен казус, всичката злоба на малкия човек се изля върху решението. То не бяха гадни бакшиши, то не бяха бай ганьовци.....да бе, ок, болшинството са такива. Обаче това какво общо има с решението на съда? Цялата работа беше, че малкият човек си търсеше оправданието да си излее жлъчта, че са му бръкнали в джоба ( спазването на изисквания повишава цената). Защо бе, хора? Нали искате ред и да сме като в белите държави?