Японците над 65-годишна възраст скоро ще са над 30%

Японците над 65-годишна възраст скоро ще са над 30%

© Associated Press



Делът на хората на възраст над 65 години в Япония достигна рекордните 29.1 процента от общия брой на населението, се посочва в официални данни, публикувани днес.


Показателят постепенно се увеличава от края на Втората световна война. През 1950 г. например възрастните са били 4.9 процента от населението, през 1985 г. - 10 процента, а през 2005 г. - над 20 процента, припомня ТАСС.


В момента в Япония живеят 36.4 млн. души на повече от 65 години, като общият брой на японското население продължава да намалява. Според прогнози на властите, ако сегашната динамика се запази, до 2040 г. делът на възрастните японци може да достигне 35.5 процента.


Бързото застаряване на населението, съчетано с ниската раждаемост, в бъдеще може да предизвика значителни проблеми в Япония в областта на социалното осигуряване. Японците, които сега са част от трудовата сила, в напреднала възраст могат да се окажат с по-ниски пенсии от сегашните пенсионери. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    И продължават да си обгрижват и обичат старците, преживявящи средно до 88г., пустите му японци.
    Ние, като по-практични ги търпим до 74, после вечен покой и облекчен НОИ.

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4816 Неутрално

    Застаряването е във всички развити страни! Май само САЩ са изключение от това! Така става, когато за много жени кариерата е по-важна от раждането на деца! Никого не обвинявам!

  3. 3 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    От текста
    "Японците, които сега са част от трудовата сила, в напреднала възраст могат да се окажат с по-ниски пенсии от сегашните пенсионери"
    Там (както и в Западна Европа) пенсиите не са малки, и намаляване, макра да се възприеме болезнено, все още ще позволява добър жизнен стандарт. А какво ще стане в България която също е в дълбока демографическа яма, с застаряващо население, а пенсиите са малки? Според мен този въпрос също трябва да е сред приоритетите на политическите партии, а след изборите, и на правителството.

  4. 4 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Напълно е възможно азиатската раса да изчезне първа. Японците от учене, бачкане и аниме-порно с ученички немат време за нищо. Отделно младежта им е станала много срамежлива и асоциална покрай технологиите - не ходят на срещи, не общуват със срещуположния пол, много трудно създават връзки и семейства. А и са комплексирани поради малките си инструменти, както сочи статистиката. Южнокорейците са същата история. А това ги чака и китайците некой ден като дръпнат в развитието.

  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Време е хората да започнат да намаляват. Да се мисли само за пенсии и икономика е късогледство. Ако населението се увеличи още, не само пенсии няма да има, няма да има въздух, вода и храна. Както и природа.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  6. 6 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Май само САЩ са изключение от това
    —цитат от коментар 2 на vassilun

    Ами да, като половината вече не са бели.

  7. 7 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    В България нещо смъртността е много висока за хората над 60 г.
    При тези ниски пенсии...

    ДБ=БКП
  8. 8 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 888 Весело

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Спокойно 1948 година Африка е била 200 милиона, 2021 е 1,3 милиарда, 2050 ще е 2,6 милиарда! Африканците ще компенсират, в природата празно няма!

  9. 9 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Хората просто ще еволюират за да оцелеят в съвременната ера. Като след катаклизъм ще останат 2-3% от генетичните линии, всичко друго туш. Примерно такива, дето носят некакви редки гени, които ги карат да създават семейства на всека цена и имат вродено маниакално желание да отглеждат деца, ще се размножават, за сметка на останалите. По-дивите общества също ще оцелеят на първо време, преди да се цивилизоват.
    Навремето е било достатъчно да те засърби между краката за да ги разтвориш пред първия по-здрав самец и това е работило милиони години. Сега от тия действия не следва нищо, а липсва и културният елемент. Затова естественият отбор ще изведе други механизми на преден план.

  10. 10 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 811 Неутрално

    И продължават да си обгрижват и обичат старците, преживявящи средно до 88г., пустите му японци.Ние, като по-практични ги търпим до 74, после вечен покой и облекчен НОИ.
    —цитат от коментар 1 на Лелка


    Една от причините японците да живеят толкова дълго е, че за разлика от нас имат една от най-добрите в света здравна система. Иначе спрямо изкл. високият им стандарт пенсионерите им не получават много.

  11. 11 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Има обратна връзка между образоваността и раждаемостта:

    https://bit.ly/3AlmTE5

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  12. 12 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    То и България се е запътила натам. Но заради високата смъртност засега само хората над 60 години са 30 процента.

  13. 13 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Има обратна връзка между образоваността и раждаемостта:https://bit.ly/3AlmTE5
    —цитат от коментар 11 на Боян Таксиров


    И като е образована някоя стара мома какво от това?Масово отглеждат кучета и котки,за да си притъпят майчинския инстинкт. Повечето са нещастни,някои се и пропиват,дори самоубиват.

  14. 14 Профил на pmp41600418
    pmp41600418
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Време е хората да започнат да намаляват. Да се мисли само за пенсии и икономика е късогледство. Ако населението се увеличи още, не само пенсии няма да има, няма да има въздух, вода и храна. Както и природа.
    —цитат от коментар 5 на Боян Таксиров


    Манипулирани сме да мислим, че ние сме проблемът - особено в последните 10-15 години големите петролни корпорации ни облъчват, че потребителите единствени са виновни за глобалното затопляне и снемат отговорността от себе си. Така е и с т.нар. пренаселеност на планетата - това е абсолютен мит. Днес лесно може да направим прогнози за населението на Земята за 100 години напред и какво показва тя - малко след 2050 населението ще достигне връх от 8 милиарда и след това ще започне да спада. Няма нищо притеснително или извънредно. Раждаемостта пада, продължителността на живот се увеличава и накрая нещата се балансират.

  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Напипали сте инстинктивно причината но нещата не се свеждат до желание за кариера а до време, прекарано извън вкъщи т.е заетост на жените в икономиката на държавата. Защото за тия деца си трябва физическо време в което да ги родиш и да се грижиш за тях. И с повече от две деца е просто невъзможно да въртиш и нормална работа. И за съжаление проблема с ниската раждаемост в развитите общества няма лесно решение - хем искам да живеем все по-добре т.е трябва да работят и двамата и то на добри доходи, хем искаме и много деца.

  16. 16 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2073 Весело

    Когато станат 50% веселбата ще е голяма.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  17. 17 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мусаши":

    Аха. А какво става с мъжете, ако нямат деца? Полудяват и вампирясват сигурно? :))

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  18. 18 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#4] от "ctx43648508":

    абсолютно същите тенденции се натрапват във всички западни страни .визирам така наречените МЕРКИ - НАЙ МАщАБНОТО И ЗЛОВЕщО СОЦИАЛНО ИНЖИНЕРСТВО В чОВЕшКАТА ИСТОРИЯ(ЕСТЕСТВЕНО БЕЗ КОВИДЕ НЯМАшЕ КАК ДА ГО ЗАПОчНАТ )НАшИТЕ СТОПАНИ ИМАТ НЯКАВИ РАДИКАЛНИ ПЛАНОВЕ ЗА чАСТ ОТ ДОБИТЪКА

  19. 19 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2073 Весело

    До коментар [#2] от "vassilun":..... - хем искам да живеем все по-добре т.е трябва да работят и двамата и то на добри доходи, .....
    —цитат от коментар 15 на m17

    Точно в това е проблема, че за да се живее добре, трябва да работят и двамата.
    Нормално доходите трябва да са такива, че да стигат само от работата на единият.
    Само, че якото промиване на мозъци, колко е добре и двамата да работят доведоха до положението такова, каквото е. Моите наблюдения са, че в момента, когато единият доход е достатъчен за добър живот, другият партньое (обикновенно жената, макар, че имам и един приятел, който стана "домакиня" и то с кеф) почти винаги зарязва "кариерата" и се отдава на домашни задължения.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  20. 20 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    До коментар [#14] от "pmp41600418":

    Тц, не е така. 38% от цялата суша е обработваема земя. Това е шокиращо.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  21. 21 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#14] от "pmp41600418":

    НЕ Е ВЯРНО ТОВА ,КОЕТО СТЕ НАПИСАЛИ ПРЕЗ 21 ВЕК СЪС СИГУРНОССТ щЕ ИЗчЕЗНАТ ЕВРОПЕЙЦИТЕ,ВСИчКИ С ПОНЕ МАЛКО ИНФО ПО ВЪПРОСА ГО ЗНАЯТ(ЯВНО ТОВА СЕ ЖЕЛАЕ ,ТЪРСЕНО И ПРЕДИЗВИКАНО Е,ПРЕДВИД ,чЕ СЕ ПРАВИ ВСИчКО ЗА ДА СЕ УСКОРИ ПРОЦЕСА ,А НЕ ЗА ДА МУ СЕ ПРОТИВОДЕЙСТВА) ЗА СМЕТКА НА ТОВА НАСЕЛЕНИЕТО НА АФРИКА ,КОЕТО Е 1.4МИЛИАРДА(2021) щЕ БЪДЕ 2.6МИЛИАРДА И НАД 4 МИЛИАРДА ПРЕЗ 2100.НАПРИМЕР САМО НИГЕРИЯ ПРЕЗ 2050 щЕ ИМА ПО-ГОЛЯМО НАСЕЛЕНИЕ ОТ ЦЕЛИЯТ ЕС(420МИЛИОНА /410МИЛИОНА)
    Естествено до тогава могат да се случат разни други неща,все пак биле гатек предупреди за новата пландемия

  22. 22 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    "Японците, които сега са част от трудовата сила, в напреднала възраст могат да се окажат с по-ниски пенсии от сегашните пенсионери. /БТА"

    В Германия(и не само) картинката е аналогична....

    I Want To Believe
  23. 23 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5110 Неутрално

    Грижи се държавата за природата и населението си.

  24. 24 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    голяма работа. То при тях това живот ли е тяхното. Тясна квартира, 12 часа на ден бачкане за корпорацията и останалото сън. Ужас без край!

  25. 25 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мусаши":Аха. А какво става с мъжете, ако нямат деца? Полудяват и вампирясват сигурно? :))
    —цитат от коментар 17 на Боян Таксиров


    При мъжете е по-различно. В природата мъжкият прави деца и в повечето случаи не се грижи изобщо за тях. Докато майчинският инстинкт е много силен.И ако една жена няма деца и се отразява много зле.

  26. 26 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#17] от "Боян Таксиров":
    А какво става с мъжете, ако нямат деца? Полудяват и вампирясват?
    >>> Пишат романи ...
    като Мураками:)

  27. 27 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Японците имат положителен естествен прираст. Обаче имат и много добра медицина, както и здравословни обществени традиции. Така че продължителността на живота там е най-голяма (ако не броим ХонгКонг). За това и процентът на хората в напреднала възраст нараства.

  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#4] от "ctx43648508":

    За повечето неща в коментара ви сте прав. Според статистиката японците са народът който прави най-малко секс в годината. Там все повече млади се притесняват от секса, все по-малко деца се раждат в страната и това поражда огромната демографска криза в Япония.

    Но, не сте прав, че азиатската раса щяла да изчезне първо. Тя няма да изчезне, както и европейската раса няма да изчезне напълно. По скоро ще има все повече смесени бракове между представители на различни раси и техния процент се увеличава непрекъснато в Северна Америка, Европа и Австралия. И това пак е нормален процес, който си тече от хилядолетия. Примерно в Южна Америка си тече откакто испанците и португалците са колонизирали този континент.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Японците имат положителен естествен прираст. Обаче имат и много добра медицина, както и здравословни обществени традиции. Така че продължителността на живота там е най-голяма (ако не броим ХонгКонг). За това и процентът на хората в напреднала възраст нараства.
    —цитат от коментар 27 на ivanpopov


    Нямат положителен естествен прираст японците. От 2010г досега са намалели с 2 милиона. До 2050г ще намалеят с още 21 милиона.

  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#8] от "Шоршо":

    Африка е континента с най-бързо нарастване на населението. Факт.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#25] от "Мусаши":

    При хората самецът се грижи, поне на първо време, защото това увеличава шанса за оцеляване на потомството, съответно и на генетичната линия. Но и не изключва оплождането и обгрижването на други самки, особено ако се окажат с по-добри гени, което още повече увеличава шанса за оцеляване.

  32. 32 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#4] от "ctx43648508":За повечето неща в коментара ви сте прав. Според статистиката японците са народът който прави най-малко секс в годината. Там все повече млади се притесняват от секса, все по-малко деца се раждат в страната и това поражда огромната демографска криза в Япония. Но, не сте прав, че азиатската раса щяла да изчезне първо. Тя няма да изчезне, както и европейската раса няма да изчезне напълно. По скоро ще има все повече смесени бракове между представители на различни раси и техния процент се увеличава непрекъснато в Северна Америка, Европа и Австралия. И това пак е нормален процес, който си тече от хилядолетия. Примерно в Южна Америка си тече откакто испанците и португалците са колонизирали този континент.
    —цитат от коментар 28 на Иво


    И коя държава с междурасови бракове е прокопсала?В Южна Америка има огромна престъпност .

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#19] от "DDR":

    Проблема е че дефиницията за "добър живот" непрекъснато се променя и то нагоре. Едно време добър живот е да не гладуваш, после стана да работа и собствено жилище, после се добави автомобил а преди 40'тина години хоризонта ни драстично се разшири. И сега добър живот е собствено жилище (стаи = деца +2) и актуално обзавеждане, две нови коли, през седмица на Гърция, поне две почивки в европа на година. И понеже много малко хора имат шанс да достигнат тоя "добър живот" но пък всички могат да го видят по социалните медии, повечето хора са нещастни защото го нямат. И да, семействата които го постигнат в детеродна възраст обикновено имат 3 деца, познавам такива.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7201 Неутрално

    Полагат се грижи за възрастните, затова живеят дълго.

  35. 35 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Разстроено

    До коментар [#24] от "stargate":

    Този път си прав, възможно е това да е другата основна причина за ниската раждаемост в Япония. Ето повече подробности:

    https://www.dw.com/bg/япония-четиридневна-работна-седмица/a-58002307

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 36 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#28] от "Иво":

    Азиатските народи не се смесват с никой, защото са хомогенни. Просто ще изчезнат. А ако между тях се напълни с представители на други раси, то азиатският генотип ще изчезне дори още по-бързо.

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#32] от "Мусаши":

    Примерите са много: САЩ, Канада, Австралия, Швеция, Германия и т.н.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 718 Неутрално

    ... А какво ще стане в България която също е в дълбока демографическа яма, с застаряващо население, а пенсиите са малки? Според мен този въпрос също трябва да е сред приоритетите на политическите партии, а след изборите, и на правителството.
    —цитат от коментар 3 на Oleg Iliev


    Размерът на пенсиите, поне номинално в уредените държави, е следствие на 2 неща: 1. Размера на осигуровките за пенсия, които се правят и 2. Качеството на обществото и силата на икономиката, която тези хора са създали.

    Ако си работил за малка заплата и съответно си се осигурявал на нищожни по днешните критерии суми, ако не си участвал в изграждането на общество и икономика, които да са на световно ниво, когато се пенсионираш, пенсията ти ще бъде ниска. Толкова е просто!

    Не може 30 години в България да няма една реформа, не може да не произвеждаме нищо и да искаме да забогатеем. Няма как! Няма и откъде да дойдат тези пари.

    Всички пенсионери обвиняват държавата и политиците, но всъщност всеки един от нас е виновен, че така сме си изградили държавата. И че не искаме да я направим модерна и просперираща, с цената на множество непопулярни решения. Напротив, обществото е единно, че трябва да си раздаваме помощи днес и сега, а трудните решения ще ги оставим на следващото поколение.

    И да, това означава, че днешните работещи също ще се пенсионират с ниски пенсии. Също ще упрекват всеки друг, освен себе си и това е абсолютно сигурно.

  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#36] от "ctx43648508":

    Не ми се вярва да изчезнат, просто техния брой ще намалее. Апропо, ти спомена само азиатски народи, които намаляват като население, това са Япония, Южна Корея, Сингапур, Китай (все още се увеличават като население, но скоро и те ще почнат да намаляват), но не спомена азиатски народи, които се увеличават като население. И аз ще ти кажа кои са тези народи. Индонезия, Филипините и Виетнам например.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мусаши":Примерите са много: САЩ, Канада, Австралия, Швеция, Германия и т.н.
    —цитат от коментар 37 на Иво


    Хахаха-първо в тия държави междурасовите бракове са малко. Второ те са просперирали докато белите са мнозинство. Когато станат малцинство друга ще е картината.

  41. 41 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мусаши":Примерите са много: САЩ, Канада, Австралия, Швеция, Германия и т.н.
    —цитат от коментар 37 на Иво


    Виж в каква клоака с огромна престъпност са се превърнали Детройт и Балтимор,когато белите станат малцинство.

  42. 42 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    Ма то па туй живот ли е без салатка и ракийка всяка вечер

  43. 43 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivanpopov":

    япония от години има отрицателен прираст, китайските и корейски емигранти донякъде компенсират, но на практика им трябват около 1 мил имигранти годишно
    Поколението което си отива е 2-2,5 мил, годишно се раждат 800 -900 хил

  44. 44 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#39] от "Иво":

    Увеличават се заради подобрено здравеопазване и хигиена, водещи и до по-висока продължителност на живот, т.е. очовечават се лека полека. Но обратната страна на тия цивилизационни процеси е все по-ниската раждаемост, която стремглаво върви към 2 раждания средно на жена. Във Виетнам е точно толкова, другите дето си изброил и те са се запътили натам. А хем са още полудиви или поне големи части от населението им, пък вече не раждат. Очаква ги същата участ на развитите азиатски страни - Южна Корея например е последна в света с 0,9 раждания на жена. Трудно ще оцелее тая раса. И колкото повече процента пенсионери имат, толкова повече ще им скъсват и задници от бачкане, съответно и все по-малко време да създават семейства, а и желание за отглеждане на деца.

  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Весело

    Хахаха-първо в тия държави междурасовите бракове са малко. Второ те са просперирали докато белите са мнозинство. Когато станат малцинство друга ще е картината.
    —цитат от коментар 40 на Мусаши


    Хаха.... да бе малко, друг път! Точно обратното е, много са и се увеличават всяка година! Ще дам малко повече инфо за това:

    https://www.pewresearch.org/social-trends/2017/05/18/1-trends-and-patterns-in-intermarriage/

    https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2018/feb/21/whats-behind-the-rise-of-interracial-marriage-in-the-us

    https://www.theguardian.com/world/2009/apr/06/aborigines-australia-marriage

    https://www.cbc.ca/news/canada/mixed-race-families-in-canada-1.4376379

    https://www.migrationpolicy.org/article/wedding-bells-are-ringing-increasing-rates-intermarriage-germany

    Второ, въпросните държави просперират и в МОМЕНТА! Това са едни от водещите държави в света днес!!!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    [quote#45:"Иво"][/quote]

    Ей сега ще повярвам на нещо,което пише в Гардиън.Най-левичарската медия на света.
    Според преброяването през 2011г във Великобритания само два процента от хората са със смесен произход от различни раси.

  47. 47 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    Виж в каква клоака с огромна престъпност са се превърнали Детройт и Балтимор,когато белите станат малцинство.
    —цитат от коментар 41 на Мусаши


    Не мисля, че за проблемите на Балтимор и Детрой вина има факта, че белите са станали малцинство там. Според мен проблемите се дължат на икономическите проблеми в тези два града и високата безработица.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  48. 48 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    [quote#47:"Иво"][/quote]

    Много подозрително, навсякъде, където има много черни, положението е като Детройт и Балтимор. Явно има някаква връзка, хм ??! ..... самият им континент е един голям Балтимор/Детройт.

  49. 49 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    [quote#47:"Иво"][/quote]

    Брей.Ами то и в България имаше висока безработица пък нямаше такава престъпност.
    Друг въпрос е защо в тия два града има икономически проблеми при положение,че Детройт бе центъра на американската автоиндустрия,а Балтимор е един от най-старите американски градове.
    Между другото и във Вашингтон има огромна престъпност. И там ли има икономически проблеми?В столицата на САЩ.

  50. 50 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иво":

    Отворих само първия линк, от него се вижда, че белите американци са най-малко склонни да сключват брак с представители на други раси. Тоест, това за което пишеш се отнася най-вече за небелите американци, които вече са към половината население - именно те се смесват помежду си по-усилено. Също да се има предвид, и че в графа "бели" слагат и имигрантите от Близкия Изток, Северна Африка и пр.

  51. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#44] от "ctx43648508":

    Така повече съм съгласен с теб. Но, все пак си оставям на мнението, че азиатската раса няма да изчезне. Просто ще намалее като процент от цялото население на човечеството. Същото ще се случи и с европейската раса поне в частта, която живее в Европа. Защото индийците (по-голямата част от тях), пакистанците, бангладешците, арабите, иранците и т.н. също спадат към европейдната раса. А, тези народи все още се увеличават като бройка. Докато африканската раса безспорно се увеличава най-много в момента. Може би и там някой ден ще наблюдаваме намаление... може би някой хубав ден населението на Земята ще почне да намалява като цяло.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  52. 52 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2245 Весело

    Те японците са го измислили - да не плачат на чужди гробища журналята. Единствената цел на тези статии е да попитат "А защо не приемат "мигранти" на кило при това положение? Има всякакви - черни, кафеви, предимно с чалми и бурки.". Няма бе, разберете го и го кажете на грантодателя - Япония и другите държави от Източна Азия няма да се вържат на марксистките глупости и да се превърнат в кочина (или "расова джунгла", да цитираме Вожда и Учителя Джо Байдън), щото професорите по джендър стъдийс и социология в Харвард си падат по черни и рязани.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  53. 53 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    Между другото и във Вашингтон има огромна престъпност. И там ли има икономически проблеми?В столицата на САЩ.
    —цитат от коментар 49 на Мусаши


    Съвсем случайно и там преобладават ..... чернокожите.

  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#50] от "ctx43648508":

    Не си погледнал достатъчно, трябваше да отвориш и другите линкове за да прочетеш допълнително информация.

    А, относно за Близкия изток и Северна Африка, там населението са предимно араби, а те спадат към европеидната раса. Така, че нормално да ги сложат в тази графа. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    [quote#47:"Иво"]
    —цитат от коментар 48 на Alex Ivanov
    Много подозрително, навсякъде, където има много черни, положението е като Детройт и Балтимор. Явно има някаква връзка, хм ??! ..... самият им континент е един голям Балтимор/Детройт. [/quote]

    Братчед, в Ню Йорк белите са 29% и се натискат да живеят там.

  56. 56 Профил на ouk01308652
    ouk01308652
    Рейтинг: 264 Неутрално

    На тия Тюфлека и Мусаши само White supremacy им е в главата. Само че като отидат в щатите дори повечето българи няма да ги припознаят за бели каквито си мислят че виждат като се погледнат в огледалото.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    На тия Тюфлека и Мусаши само White supremacy им е в главата. Само че като отидат в щатите дори повечето българи няма да ги припознаят за бели каквито си мислят че виждат като се погледнат в огледалото.
    —цитат от коментар 56 на ouk01308652


    Знаеш ли колко ми дреме кой как щял да ме припознава в друга държава?Аз съм българин и нямам никакви намерения да емигрирам.
    И естествено,че белите и жълтите успяват да изградят по-успешни държави от другите раси.И под бели имам предвид европейците и потомците им по света,не индийци,араби и тем подобни.
    Като се изключат няколко петролни монархии-Катар,Кувейт и така нататък няма нито една държава на света,която да е добре развита ако в нея не преобладават бели европейци,бели с европейски произход или жълти. Нито една.

  59. 59 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#54] от "Иво":

    Достатъчно ми беше да прочета най-важното. Колкото до арабите - условно ги водят към бялата раса, но първо са много смесени с други раси, и второ от чисто културно, религиозно, демографско и пр. естество са съвсем различни от белите с корени от Европа. Така че това си е недостатък на американската статистика.

  60. 60 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Това не е проблем само на Япония, а на всяко модерно общество - бяла държава или там както искате им викайте. :)

  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иво":Отворих само първия линк, от него се вижда, че белите американци са най-малко склонни да сключват брак с представители на други раси. Тоест, това за което пишеш се отнася най-вече за небелите американци, които вече са към половината население - именно те се смесват помежду си по-усилено. Също да се има предвид, и че в графа "бели" слагат и имигрантите от Близкия Изток, Северна Африка и пр.
    —цитат от коментар 50 на ctx43648508


    Никой с нищо не се смесва :)

    В САЩ сегрегацията е пълна. Имаш черни квартали - там са само черни. Имаш латино квартали - там са само латиноси.

    В белите квартали като цяло има по някой и друг за мирис и цвят, но като почне миризмата и цвета да става повече белите се изнасят.

    А изследването явно е ново и брои някакви нагласи, щото реално белите са тези дето имат нагласа да се женят за другите. Или поне имаха, като расизма не беше проблем.

  62. 62 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Това не е проблем само на Япония, а на всяко модерно общество - бяла държава или там както искате им викайте. :)
    —цитат от коментар 60 на realguru


    Има и един народ,който е изключение.Не само в държавата,в която хората от този народ са мнозинство имат висока раждаемост,но и по света.

  63. 63 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Весело

    До коментар [#57] от "ctx43648508":

    Хаха... за мое нещастие!? :-) Аз нямам против нито една раса. Уважавам всички раси еднакво. Няма против също и смесването на расите. :-) Човек не избира в кого да се влюби.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#59] от "ctx43648508":

    Това не е само според американската статистика. Това е според повечето антрополози по света. Арабите не са отделна раса. Най-близки са до европейдната раса (неин клон са), както и повечето индийци.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#63] от "Иво":

    И къде е ставало въпрос за "против"?

  66. 66 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 774 Весело

    Не разбирам хората, които ги вълнува съдбата на японците над 65 години.
    Мен лично ме интересуват японките под 25.

  67. 67 Профил на ctx43648508
    ctx43648508
    Рейтинг: 54 Неутрално

    До коментар [#64] от "Иво":

    И къде пише, че са отделна раса? Просто са смесени с други раси. Освен това, самото понятие раса е доста условно. Например, сред негрите има поне 3 различни раси, без да броим черните от Азия, Австралия и пр.
    Индийците пък са ептен мелези, какви бели са това? Сигурно и Йеменците са бели, бангладешците и пр.?

  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4056 Любопитно

    До коментар [#67] от "ctx43648508":

    Така е, имало е смесване с други раси. Но това се е случило и с много други народи, включително и европейски народи. Но въпреки това те спадат към индо-европейдната раса. И да понятието раса е малко условно, за това съм съгласен с теб. Някои учени (и антрополози) даже стигат до това, че няма различни раси... и всички сме едно.

    Моето лично мнение, че има различни раси.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#67] от "ctx43648508":Така е, имало е смесване с други раси. Но това се е случило и с много други народи, включително и европейски народи. Но въпреки това те спадат към индо-европейдната раса. И да понятието раса е малко условно, за това съм съгласен с теб. Някои учени (и антрополози) даже стигат до това, че няма различни раси... и всички сме едно. Моето лично мнение, че има различни раси.
    —цитат от коментар 68 на Иво


    И какво от това,че сме една раса с индийците и арабите?Начинът на живот,ценностната система,културата са коренно различни. А и външният вид.

  70. 70 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#46] от "Мусаши":

    quote#45:"Иво"][/quote]

    Ей сега ще повярвам на нещо,което пише в Гардиън.Най-левичарската медия на света.
    Според преброяването през 2011г във Великобритания само два процента от хората са със смесен произход от различни раси.

    Иво е типичната куха лява лейка, попиващ всичко от пропагандата на левите медии. Щом казват, че е добре със смесени бракове, значи е така, точка. Нека проучи как стоят работите не с смесените расови бракове, а със смесените религиозни бракове и колко жени биват бити, убити и изпратени в родните си страни, за това, че се влюбили в бял мъж. Да си зададе въпросът защо топ демократите, уж антирасисти, всички до един живеят в квартали, където населението е около 97 процента бели.

  71. 71 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1811 Любопитно

    От текста"Японците, които сега са част от трудовата сила, в напреднала възраст могат да се окажат с по-ниски пенсии от сегашните пенсионери"Там (както и в Западна Европа) пенсиите не са малки, и намаляване, макра да се възприеме болезнено, все още ще позволява добър жизнен стандарт. А какво ще стане в България която също е в дълбока демографическа яма, с застаряващо население, а пенсиите са малки? Според мен този въпрос също трябва да е сред приоритетите на политическите партии, а след изборите, и на правителството.
    —цитат от коментар 3 на Oleg Iliev


    В грешка си. Това, колко ти е голяма пенсията не те спасява, ако няма на кого да платиш да ти смени памперса. Ей точно това се случва в Япония, пари има ама нЕма кой да ги вземе и да свърши работата. Парите им вършат работа, да измислят и правят високотехнологични помощни средства, та до по-дълбока старост да са самостоятелни. Толкова могат да помогнат многото пари.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  72. 72 Профил на utt07648394
    utt07648394
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#68] от "Иво":

    Дрънкаш небивалици и очевидно си некомпетентен. Първо, едно е да асимилираш малко чуждородни гени, друго е пълна метисация. Второ, под "условно" не става въпрос, че всички сме едно, а че под пакетирането "раса" включват групи с определени общи външни белези, които не винаги говорят за пряко родство. Затова има и генетика. Трето, не съществува никаква "индо-европеидна" раса, това е езикова група. Ако не можеш да правиш разлика между раса и езикова група къде изобщо си тръгнал да коментираш подобни теми?

  73. 73 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 283 Неутрално

    В България нещо смъртността е много висока за хората над 60 г.При тези ниски пенсии...
    —цитат от коментар 7 на anonimnii


    Пенсиите нямат нищо общо . Културата на живот е важна. По пушене сме на първо място сред ЕС , здравословно хранене - демек не фаст фууд и баклавики и тортички е нещо не особено разпространено. А пък масови гимнастики като в Япония ....хич и да не помислиш.

  74. 74 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#44] от "ctx43648508":Така повече съм съгласен с теб. Но, все пак си оставям на мнението, че азиатската раса няма да изчезне. Просто ще намалее като процент от цялото население на човечеството. Същото ще се случи и с европейската раса поне в частта, която живее в Европа. Защото индийците (по-голямата част от тях), пакистанците, бангладешците, арабите, иранците и т.н. също спадат към европейдната раса. А, тези народи все още се увеличават като бройка. Докато африканската раса безспорно се увеличава най-много в момента. Може би и там някой ден ще наблюдаваме намаление... може би някой хубав ден населението на Земята ще почне да намалява като цяло.
    —цитат от коментар 51 на Иво


    Това са някакви американски приноси към расите и видовете . Европеидната има разновидности но изобщо нито с чист арабин нито с чист индиец може да ги объркаш.

  75. 75 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3881 Неутрално

    До коментар [#20] от "Боян Таксиров":
    "38% от цялата суша е обработваема земя. Това е шокиращо."

    Според мен този процент е много по-нисък. Огромни територии не са обработваеми. Това са Гренландия, Сибир и северните земи, Антарктида, Сахара и останалите пустини, планините, горите и голяча част от земите , които могат да бъдат обработваеми , но са застроени с жилищни и промишлени сгради и са в строителните граници на градовете и населените места. Обработваемата земя , която изхранва населението на Земята е не повече от 20% от сушата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK