Турският износ на оръжия по цял свят процъфтява

Турският износ на оръжия по цял свят процъфтява


Турската оръжейна промишленост е в разцвет, а бойните дронове, произвеждани в страната, са истински експортен шлагер. Президентът Ердоган e горд от развитието в бранша, а армията редовно изпробва новите оръжия в чужбина, разказва "Дойче веле".


Компанията Baykar, например, произвежда дрона TB2. Миналата есен азербайджанската армия го използва във войната срещу Армения в Нагорни Карабах, а според оценката на военните, това им е помогнало бързо да превземат териториите на противника. Оборудваната със стари руски танкове и ракети арменска армия само след няколко седмици беше принудена да признае, че се изтегля.


Шефът на фирмата Халук Байрактар, чийто брат Селчук Байрактар е зет на президента Ердоган, с гордост представя на изложението Teknofest най-новите разработки на компанията. Например новия дрон "Aкънджъ". В интервю пред германската обществено-правна телевизия ARD Халук Байрактар хвали модерната технология и високата ефективност на тази безпилотна машина в бойни условия.




Гордост от турската оръжейна индустрия


Турският народ е изпълнен с резерви към вътрешната политика на президента Ердоган, социологическите допитвания сочат, че неговата Партия на справедливостта и развитието в момента едва ли би събрала мнозинство в парламента. Но много турци изпитват гордост от армията и оръжията ѝ, особено когато те са създадени и произведени в самата Турция.


Отношението на много от турците е също толкова некритично и към военните акции на турската армия в Сирия, Либия или Ирак, където Ердоган обикновено тества и най-новите военни технологии.


Военните пък дават на оръжейната индустрия обратна информация, за да могат производителите на оръжия да ги направят още по-прецизни и ефективни. Това сътрудничество, на което много германски компании биха могли само да завиждат, вече носи добри плодове.


Интересът към турските дронове в чужбина нараства постоянно. Освен Азербайджан, турски дронове са закупили и страни като Полша, Украйна, Катар и Тунис, казва турският експерт по въпросите на отбраната Хакан Калъч. Турски TB2-дронове бяха използвани също и по време на гражданската война в Либия, припомня той.


Турция иска да е значима регионална сила


През последните 15 години Турция постигна забележителни успехи в отбранителната си промишленост, казва Байрактар. Бяха развити технологии, които успешно могат да се конкурират с водещите световни образци. Освен това турските военни вече не са така силно зависими от вноса на оръжейни системи.


Още от самото начало на своето управление Реджеп Тайип Ердоган се опитва да превърне Турция в регионален хегемон. Турската армия редовно осъществява военни акции на места, където е останал вакуум от други военни сили. Примери за това са турските операции в Северна Сирия, Ирак или Либия.


Едновременно с това нарастват и апетитите на Турция за внос на оръжие. От Берлин казват, че Турция отдавна желае да получи множество германски оръжейни технологии и производства. Но специализираният орган, който одобрява тези сделки - Федералният съвет по сигурността - твърде рядко удовлетворява молбите на Анкара. Турските военни операции от последните няколко години създават загриженост, че Ердоган може да злоупотребява с германските оръжия, за да укрепва своята лична власт.


През 2020 г. седем турски компании намериха място сред топ-100 в класация на популярното в бранша списание Defence News. Ако през 2002 година в Турция е имало 56 оръжейни компании, то през 2020-та те вече са били 1500.


Турски дронове в Либия.

Турски дронове в Либия.


Забележително развитие на оръжейната индустрия


Според шефа на Сдружението на турските износители Исмаил Гюле, през първите 6 месеца на тази година Турция е изнесла оръжейна продукция за 169 страни. На първо място са САЩ, следвани от Азербайджан, Обединените Арабски Емирства, Германия и Бангладеш. През същия период на миналата 2020 година Турция е успяла да изнесе своя оръжейна продукция в 138 страни в света. А по думите на Гюле се очаква през следващите 9 години оръжейният експорт на страната да нарасне с 400 процента.


През 2018 година Турция и Пакистан подписаха договор за доставката на повече от 30 бойни хеликоптера - съвместно производство на Турция и Италия. Двигателят обаче е американско-британско производство, а Вашингтон все още не дава зелена светлина за тази сделка заради решението на Турция да закупи руската противовъздушна система S-400.


Турските инженери така и не успяват да разработят достатъчно мощен двигател. Очевидно заради това засега се провалят и довършителните работи по бойния танк "Aлтай". Появиха се информации, че в крайна сметка Турция може да закупи танковия двигател от Южна Корея. А купувачи за бъдещия турски танк не липсват: интерес са заявили вече Азербайджан, Катар, Оман и Саудитска Арабия.

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Ми след показното в Нагорни Карабах ... за 5 дни унищожиха всички ракетни и оръдейни системи на ПВО, танкове, бронетехника и оръдейни гнезда на Армения БЕЗ НИТО ЕДНА ЗАГУБА на дрон.
    Буквално ги пепелосаха.
    Армения буквално беше пометена и остана без оръжия.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  2. 2 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Разстроено

    "Турската армия редовно осъществява военни акции на места, където е останал вакуум от други военни сили. Примери за това са турските операции в Северна Сирия, Ирак или Либия."

    Явно и тук опипват почвата дали има вакуум и какво ще стане ако техен кораб наруши границата ни и нарочно заседне до брега. Ами нищо няма да му се случи даже и обезщетение може да получи!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#1] от "ironhorse":

    На умрлЕло куче лесно се вади нож. Най показателното е, че турците произвеждат Ф-16, но американци не летят с тях.

  4. 4 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    "Турската оръжейна промишленост е в разцвет, а бойните дронове, произвеждани в страната, са истински експортен шлагер..."

    Защото направиха за смях прехваленото руско въоръжение!

    Само с анимации не става!

    Fu*k Your Opinion
  5. 5 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    До коментар [#1] от "ironhorse":

    Да де ама по едно време дроновете им спряха да летят защото руснаците с остарялата си РЕБ взеха че ги блокираха!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  6. 6 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Турците не произвеждат, а сглобяват ... разликата е огромна.
    САЩ си ползват Ф16, но произведени в САЩ.
    Слава Богу и ние ще имаме Ф16 от ново поколение и да заменим руските таралясници

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1789 Весело

    До коментар [#4] от "vova.josei_ki":

    Сега русофилите ще кажат, че Армения е имала много старо съветско оръжие.Плюс това е орязан експортен вариант и е обслужвано от арменци,които не са специалисти...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  8. 8 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1567 Весело

    До коментар [#5] от "Julian Mall":

    Ха-ха!
    И Армения победи, нали?

    Fu*k Your Opinion
  9. 9 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1789 Любопитно

    До коментар [#5] от "Julian Mall":

    Откога е остаряла РЕБ"Красуха"?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  10. 10 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Весело

    "През 2018 година Турция и Пакистан подписаха договор за доставката на повече от 30 бойни хеликоптера - съвместно производство на Турция и Италия. Двигателят обаче е американско-британско производство, а Вашингтон все още не дава зелена светлина за тази сделка заради решението на Турция да закупи руската противовъздушна система S-400.
    Турските инженери така и не успяват да разработят достатъчно мощен двигател. Очевидно заради това засега се провалят и довършителните работи по бойния танк "Aлтай". Появиха се информации, че в крайна сметка Турция може да закупи танковия двигател от Южна Корея. А купувачи за бъдещия турски танк не липсват: интерес са заявили вече Азербайджан, Катар, Оман и Саудитска Арабия."

    Фесовете собствен двигател за дроновете си не могат да направят обаче щели да правят за хеликоптер и танк!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  11. 11 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1567 Весело

    До коментар [#7] от "mitko11":


    До коментар [#4] от "vova.josei_ki":Плюс това е орязан експортен вариант ...
    —цитат от коментар 7 на mitko11


    Да.бе!
    Аз забравих, че Армения до 1989-та беше 51-ви щат на САЩ, а не част от могучий (RIP) СССР!

    Fu*k Your Opinion
  12. 12 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#11] от "vova.josei_ki":

    Че и 2 руски военни бази има със съветско въоръжение...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    До коментар [#5] от "Julian Mall":Откога е остаряла РЕБ"Красуха"?
    —цитат от коментар 9 на mitko11


    Това беше майтап бе Уили. Иначе арменците наистина разполагаха в Карабах със най-старите съветски ПВО които не можеха да достигнат турските дронове на височина 8000м. Затова пък в Либия Хафтар се справяше с тях с Панцирите.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  16. 16 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2290 Любопитно

    До коментар [#4] от "vova.josei_ki":Сега русофилите ще кажат, че Армения е имала много старо съветско оръжие.Плюс това е орязан експортен вариант и е обслужвано от арменци,които не са специалисти...
    —цитат от коментар 7 на mitko11


    Каква Армения? Мислиш за Нагорни Карабах, която структура не е призната дори и от Армения. И не става дума дали съветското оръжие е старо, а дали има други средства за защита. Че то карабахците да имаха и модерните танкове Т-90, резултатът пак щеше да е същият без надеждна защита на небето. И да, карабахците нямаха никакви средства за противодействие на дроновете.

    Сам съм, други няма...
  17. 17 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Весело

    Цялата сага около създаването на "великият турски танк Алтай"
    https://anna-news.info/altay-starye-problemy-turetskogo-tanka/

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  18. 18 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    До коментар [#5] от "Julian Mall":Ха-ха!И Армения победи, нали?
    —цитат от коментар 8 на vova.josei_ki


    На турските победи ли се кефиш?! Ако Русия беше се намесила активно никаква азерско-турска победа нямаше да има.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  19. 19 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3109 Гневно

    Брюксел, спиш ли???

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  20. 20 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#18] от "Julian Mall":


    Ако Русия беше се намесила активно никаква азерско-турска победа нямаше да има.
    —цитат от коментар 18 на Julian Mall


    Ако...
    Че да се е намесила!
    Мандалото падна!

    Fu*k Your Opinion
  21. 21 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3109 Любопитно

    За какво се събирахте вчера в Словения?
    Да пийнте и хапнете ли?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  22. 22 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#20] от "vova.josei_ki":

    Защо да се меси Русия? Армения нали е прозападна.

  23. 23 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Когато Турция достигне 1%!!!!! пазарен дял в износа на оръжие, тогава подобно заглавие би било уместно. За 2020 г нейният дял е …..0.7% .
    https://www.statista.com/statistics/267131/market-share-of-the-leadings-exporters-of-conventional-weapons/

  24. 24 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1141 Весело

    “Освен Азербайджан, турски дронове са закупили и страни като Полша, Украйна, Катар и Тунис.”… Eто това е новина,усещам Ети как се е подмокрил!

  25. 25 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Какви имена обаче само - Аканджъ, Алтай.... Тоя, дето командва дроновете уджбей ли го титулуват?

    CONTADOR GRATUITO!
  26. 26 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    До коментар [#18] от "Julian Mall":Мандалото падна!
    —цитат от коментар 20 на vova.josei_ki


    Абе паднало. Конфликтът не е решен само замразен. В момента и Иран нещо се активира.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Колко типично за псевдо султана- икономиката и финансовата система на комшиите се срива а той акцентира на износа на оръжие!

  28. 28 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Явно и тук опипват почвата дали има вакуум и какво ще стане ако техен кораб наруши границата ни и нарочно заседне до брега. Ами нищо няма да му се случи даже и обезщетение може да получи!
    —цитат от коментар 2 на Julian Mall


    Не може да си чак толкова глупав, да пишеш подобни неща? Или съвсем си изтрещял като става въпрос за Турция?

  29. 29 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 507 Неутрално
  30. 30 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Турция Е регионална сила, но за да излезе на челни позиции в производството и износа на оръжие, тя първо трябва да излезе на челни позиции в следните области:
    - фундаментални науки, основно физика;
    - металургия;
    - ядрена енергетика;
    - космическа индустрия ( все още само две държави имат констелация от сателити за глобално позициониране);
    Дори държави като Израел не могат да си позволят такива производства и заемат само ниши изискващи по-малки инвестиции като производсво на дронове.
    Само до преди няколко години Турция нямаше дори собствена пушка; а дори и сега не е ясно каква част от армията ѝ е превъоръжема. Да не говорим за самолети,танкове, ПВО и балистични ракети. Да не споменаваме подводници, самолети, крилати ракети и хиперзвукови такива. Дори Северна Корея е далеч по-напред във всички тези области.

  31. 31 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    До коментар [#24] от "angeles":

    Новината е, че явно вече не фалираме Турция.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  32. 32 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Турция Е регионална сила, но за да излезе на челни позиции в производството и износа на оръжие, тя първо трябва да излезе на челни позиции в следните области:- фундаментални науки, основно физика;- металургия;- ядрена енергетика;- космическа индустрия ( все още само две държави имат констелация от сателити за глобално позициониране);Дори държави като Израел не могат да си позволят такива производства и заемат само ниши изискващи по-малки инвестиции като производсво на дронове.Само до преди няколко години Турция нямаше дори собствена пушка; а дори и сега не е ясно каква част от армията ѝ е превъоръжема. Да не говорим за самолети,танкове, ПВО и балистични ракети. Да не споменаваме подводници, самолети, крилати ракети и хиперзвукови такива. Дори Северна Корея е далеч по-напред във всички тези области.
    —цитат от коментар 30 на Nedyalko Lazarov


    Написал си куп глупости, то няма смисъл да ти обяснява човек изречение по изречение.

  33. 33 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Турция и производство на оръжие?????
    Ха ха ха
    Ако е качествено колкото дрехите ......

    Комунистите са виновни!
  34. 34 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Съвременните войни са преди всичко, най- вече космически. Без сателити, без орбитални космически станции, няма как да победиш в каквато и да било битка. Държавите само си пилеят парите за преоръжаване, от глупави, по- глупави! Турските дронове могат да донесат успех само между държави, на които не е предоставен достъп до космическите технологии. Едва ли Русия е предоставила достъп до сателитна информация на Армения при войната и с Азербайджан. Ако беше инаце, едва ли ефикасността на дроновете щеше да е толкова ефективна. Срещу Израел дроновете не вършат работа, нали?! Друг начин за шантаж и въздействие са терористичните атаки: голям брой жертви, нищожни инвестиции, всяване на страх и ужас, огромно въздействие върху обществеността в целия свят. Ако искаме България, а и цяла Европа, да се върнем на оръжейния пазар, трябва да се насочим преди всичко към космическите и модерните електронни технологии. Така ще сме модерни и ефикасни не само при големи конфликти, но и при разгадаване на намеренията и планирането на терористични атаки.

  35. 35 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":Турците не произвеждат, а сглобяват ... разликата е огромна.САЩ си ползват Ф16, но произведени в САЩ.Слава Богу и ние ще имаме Ф16 от ново поколение и да заменим руските таралясници
    —цитат от коментар 6 на ironhorse


    Точно,всичко е по лиценз,а не турско производство.Прехвалените "Байрактар" са изцяло по лиценз на западни компании.Турция не може да произведе още питав двигател,а в 21 век това е снехитворно.Не случайно танковете им(които са южнокорейски ) не са в бойно дежурство,защото нямат двигатели,Южна Корея не си е дала технологията за производство на двигатели.За хеликоптерите също,те са с американски двигатели и САЩ отрязаха Турция,заради закупуването на руските С -400 които са несъвместими с натовските стандарти.И да кажеш,че Турция не е така силно зависима от вноса на оръжейни системи е смехотворно.Зашо тогава се купува германскожоръжие,защо се купува американско,руско и украинско дори.Най-новото им дронче(което не е с турска технология) няма двигател и турците искат лиценз от Украйна за закупуване на двигатели...Така,че Турция произвежда чужди военни технологии и е 100% зависима..Другото е празни приказки и хвалипръцковщина..

    shlshlshlshl
  36. 36 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Весело

    Не може да си чак толкова глупав, да пишеш подобни неща? Или съвсем си изтрещял като става въпрос за Турция?
    —цитат от коментар 28 на nikolay.


    Наистина трудно ми е да бъда толкова умен че да твърдя за ДПС че е проруска, а Русия е голямата заплаха за Българи пък Турция била най--добрият ни съсед!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  37. 37 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 943 Любопитно

    [quote#28:"nikolay."][/quote] Явно и тук опипват почвата дали има вакуум и какво ще стане ако техен кораб наруши границата ни и нарочно заседне до брега. Ами нищо няма да му се случи даже и обезщетение може да получи!

    —цитат от коментар 2 на Julian Mall


    Не може да си чак толкова глупав, да пишеш подобни неща? Или съвсем си изтрещял като става въпрос за Турция?

    А,той колко по-големи глупости е писал за Турция.Има сериозна психоза сиромаха...

  38. 38 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1202 Весело

    "Оборудваната със стари руски танкове и ракети арменска армия само след няколко седмици беше принудена да признае, че се изтегля."

    Арменците имаха всичко, което руснаците можеше да предложат, но това не им помогна да бъдат напълно разбити и обградени, без шансове за по-нататъшна съпротива. В тази война лъсна цялата несъстоятелност на руската военна мощ. Чак, като се стопи снегът откриха останки от ракети Калибър, с които руските войски в Армения бяха стреляли по Шуша и които бяха довели до едно голямо нищо. Руснаците се принудиха да загубят един хеликоптер и екипажа му, в нагъл опит да станат страна в конфликта, за да принудят Алиев да спре.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  39. 39 Профил на Един заблуден
    Един заблуден
    Рейтинг: 70 Неутрално

    "Турската оръжейна промишленост е в разцвет, а бойните дронове, произвеждани в страната, са истински експортен шлагер..."Защото направиха за смях прехваленото руско въоръжение!Само с анимации не става!
    —цитат от коментар 4 на vova.josei_ki


    "Прехваленото" Руско оръжие, в ръцете на обучени войници е доста сериозен аргумент за ненападение. Това, че Арменците разполагаха с допотопни С300, липса на ешалонирана ПВО и обучени кадри, не означава, че оръжието на Турците е супер-дупер, както се изрази Тръмп преди време. Същата работа и в Сирия, до един момент Байрактарите разбомбваха Панцир-ите, накрая на Руснаците им писна и пратиха свои хора да ги упралвяват и "О, Чудо", Турците рязко спряха да обясняват колко Панцир-а точно са унищожили и почнаха да губят Байрактари, Има огрома разлика между това да притежваваш добра техника и да знаеш как да използваш пълният й потенциал.

  40. 40 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Пазара за оръжие е налице и слева да се играе с цените. Има и такова понятие като дъмпинг и за турската икономика то е добре известно. Друг е въпроса ка точно се отразява този износ, след като знаем, че в много от случаите оръжията се продават под формата на заеми, не толкова с надежда да си вземеш парите а за стратегическо предимство.
    Що се отнася до Балканите няма никакво съмнение, че във военно и икономическо отношение Турци е лидер, все едно дали това на нас примерно ни харесва или не.

  41. 41 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3989 Неутрално

    Продават оръжие, защото е евтино. Нищо, че не е с най - доброто качество.

  42. 42 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#1] от "ironhorse":Да де ама по едно време дроновете им спряха да летят защото руснаците с остарялата си РЕБ взеха че ги блокираха!
    —цитат от коментар 5 на Julian Mall


    за няколко часа ,после промяна на софтуера ,
    и пак летят

  43. 43 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    [quote#39:"Един заблуден"][/quote]

    Същата работа ще бъде с руските С-400,турците още не са обучени и продължават да се учат от руснаците как се ползва..Като нямат акъл така ще е,ще бъдат ученици на всички големи държави производителки и износителки на оръжие.

    shlshlshlshl
  44. 44 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Турция Е регионална сила, но за да излезе на челни позиции в производството и износа на оръжие, тя първо трябва да излезе на челни позиции в следните области:- фундаментални науки, основно физика;- металургия;- ядрена енергетика;- космическа индустрия ( все още само две държави имат констелация от сателити за глобално позициониране);Дори държави като Израел не могат да си позволят такива производства и заемат само ниши изискващи по-малки инвестиции като производсво на дронове.Само до преди няколко години Турция нямаше дори собствена пушка; а дори и сега не е ясно каква част от армията ѝ е превъоръжема. Да не говорим за самолети,танкове, ПВО и балистични ракети. Да не споменаваме подводници, самолети, крилати ракети и хиперзвукови такива. Дори Северна Корея е далеч по-напред във всички тези области.
    —цитат от коментар 30 на Nedyalko Lazarov


    Точно+++++++++++++++++
    Колко типично за псевдо султана- икономиката и финансовата система на комшиите се срива а той акцентира на износа на оръжие!
    —цитат от коментар 27 на selqnin


    И то както се разбра бе е негово.Нежбили зависими от пуждите технологии,а хеликоптерите са с американски двигатели и САЩ им отрязаха порциите.Един двигател с вътрешно горене не могат да произведат,а се хвалят,че имат самолет пето поколение.Хихи.Що искат американският Ф-35 и да го произвеждат????Стои на трупчета макетът им и се молят на западните компании да им предоставят двигатели,а за стелт технологията и след 200 години няма да могат да произвеждат...Жалка анадолска история...Още дълги години ще бъдат клиенти на САЩ,Германия,Франция,Великобритания,Италия,Канада Русия,Украйна и други..

    shlshlshlshl
  45. 45 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Това няма да им спаси икономиката !!!

  46. 46 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2194 Весело

    "германската обществено-правна телевизия ARD"

    За пръв път виждам на ARD такъв етикет да сложат 😄

  47. 47 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4409 Любопитно

    "През 2018 година Турция и Пакистан подписаха договор за доставката на повече от 30 бойни хеликоптера - съвместно производство на Турция и Италия. Двигателят обаче е американско-британско производство, а Вашингтон все още не дава зелена светлина за тази сделка заради решението на Турция да закупи руската противовъздушна система S-400.

    Турските инженери така и не успяват да разработят достатъчно мощен двигател. Очевидно заради това засега се провалят и довършителните работи по бойния танк "Aлтай". Появиха се информации, че в крайна сметка Турция може да закупи танковия двигател от Южна Корея. А купувачи за бъдещия турски танк не липсват: интерес са заявили вече Азербайджан, Катар, Оман и Саудитска Арабия."

    Нормално да е така, че най-важната част в един самолет, хеликоптер или танк е неговият двигател. А малко държави имат способността да произвеждат надеждни и качествени двигатели. Очевидно Турция не е една от тях.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  48. 48 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    За качествено оръжие, Турция трябва първо да развие собствена наука и технологии. Иначе ще разчита на внос на технолигии. ПРЕДПОЛАГАМ "разцвета", за който Дневник пише да е по-скоро заради ниски цени или пазари на близки до Турция страни.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  49. 49 Профил на tutrakansky
    tutrakansky
    Рейтинг: 23 Неутрално

    До коментар [#6] от "ironhorse":

    и ние имаме Ф16 от ново поколение ма само на картинка :)

  50. 50 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#48] от "biss Mark":

    САМО Русия е по-развита от Турция в това отношение, както и САЩ забравих!!

  51. 51 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 764 Неутрално

    За качествено оръжие, Турция трябва първо да развие собствена наука и технологии. Иначе ще разчита на внос на технолигии. ПРЕДПОЛАГАМ "разцвета", за който Дневник пише да е по-скоро заради ниски цени или пазари на близки до Турция страни.
    —цитат от коментар 48 на biss Mark


    все от някаде трябва да се започне ,и виждаме ,че Турция е започнала,
    започнаха със сглобка на ф16 ,после разботка на дронове , светът е глобален ,
    никой не произвежда всичките части на една машина , а се купуват от различни производители , например програмата по ф 35 ,
    също така компютърната програма на машината е от голямо значение ,
    без софтуер ,машината е само куп желязо , а Турските дронове летят с турски софтуер

  52. 52 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Весело

    До коментар [#18] от "Julian Mall":
    "Ако Русия беше се намесила активно никаква азерско-турска победа нямаше да има."

    А защо Русия не пробва, както изпробвя с техния самолет в Сирия, както изпробва със зелените си човечета в Либия.
    Днес загубите на Русия от турските оръжия са основна причина за разцвет на турския износ на оръжия.

    подпис
  53. 53 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Весело

    До коментар [#22] от "von_seeckt":
    "Защо да се меси Русия? Армения нали е прозападна."

    Защото Русия не изпуска повод да се изфука със своите оръжия.

    подпис
  54. 54 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    За качествено оръжие, Турция трябва първо да развие собствена наука и технологии. Иначе ще разчита на внос на технолигии. ПРЕДПОЛАГАМ "разцвета", за който Дневник пише да е по-скоро заради ниски цени или пазари на близки до Турция страни.
    —цитат от коментар 48 на biss Mark


    Точно,Турция няма собствена наука и технологии,а закупува чужди лицензии(разбирай западни и най-вече американски).Да произвеждаш военна продукция в Турция,не означава,че тази продукция е турска с турска технология.Просто в Турция има изградени военни заводи с помощта на западните компании и се ползва евтината турска работна ръка..Ф-35 произвеждаше и щеше да се произвежда в Турция(вече не,след като САЩ ги отрязаха).Значи ли,че Ф-35 е турска технология??Не,както и Ф-16 ,които да американска технология..Турция няма научен потенциал,защото е бедна държава и не се инвестира във висшето образование и технологиите.За това трябва реформи,които Турция не може да осъществи със сегашното банкрутирало управление на Ердоганчо..Така е било и при предишни управления.Изводът е,че ислямско или светско управление в Турция не води до прогрес и просперитет,щом не се извършват реформи от западен тип.

    shlshlshlshl
  55. 55 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Весело

    До коментар [#33] от "Крадливото ромче":
    "Турция и производство на оръжие?????
    Ха ха ха
    Ако е качествено колкото дрехите ......"

    Ако сравняваш качествата на руските дрехи и турските дрехи май си прав.

    подпис
  56. 56 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#35] от "dfjftriktrcdt":
    "Турция произвежда чужди военни технологии и е 100% зависима."

    Вероятно зависимостта е близо до 100%.
    С Русия нещата също не са добри. Нямат добра електроника, нямат сензори и се мъчат с китайски боклуци. За това и изобщо не произвеждат оръжия с висока точност. Произвеждат или ядрени, или много бързо летящи, или за масово унищожение като тези известни у тас като Катюша.

    подпис
  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4409 Любопитно

    Брюксел, спиш ли???
    —цитат от коментар 19 на дедо Андро


    Кой точно в Брюксел? Там се намира централата на НАТО. А Турция, както знаем е член на НАТО от десетилетия. И въпреки всички провокации, всички скандали, всички престъпления на режима на Ердо-ганчо в последните години никой политик и военен в Брюксел и Вашингтон не обелва и дума за изгонване на Турция от НАТО.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#40] от "tsvetko_51":
    "Що се отнася до Балканите няма никакво съмнение, че във военно и икономическо отношение Турци е лидер, все едно дали това на нас примерно ни харесва или не."

    Като биш кадър на военната ни промишленост за мен е много тъжно да наблюдавам този процес.
    Имахме реални възможности да скъсаме с руската военна техника и с техните посрани лицензии, но руските агенти ни дърпат към дъното.

    подпис
  59. 59 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#54] от "dfjftriktrcdt":
    "Да произвеждаш военна продукция в Турция,не означава,че тази продукция е турска с турска технология."

    Напълно съм съгласен с теб.
    Но въпросът е защо България не направи същото. Защо не се отказахме от руските военни технологии и да вземем такива от съюзниците си от НАТО.
    Турция получава от НАТО. Дори страните от НАТО скърцат със зуби и все пак снадяват с доста видове технологии.
    България е предпочитан патньор за съюзниците си от НАТО, но те се страхуват от руската пета колона в България.

    подпис
  60. 60 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#54] от "dfjftriktrcdt":"Да произвеждаш военна продукция в Турция,не означава,че тази продукция е турска с турска технология."Напълно съм съгласен с теб.Но въпросът е защо България не направи същото. Защо не се отказахме от руските военни технологии и да вземем такива от съюзниците си от НАТО.Турция получава от НАТО. Дори страните от НАТО скърцат със зуби и все пак снадяват с доста видове технологии.България е предпочитан патньор за съюзниците си от НАТО, но те се страхуват от руската пета колона в България.
    —цитат от коментар 59 на Иван K


    Така е,съгласен съм с теб.В България,руското влияние е голямо и на практика България е троянския кон на Русия в НАТО и ЕС.

    shlshlshlshl
  61. 61 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":
    "никой политик и военен в Брюксел и Вашингтон не обелва и дума за изгонване на Турция от НАТО"

    Какво ще постигнем с изгонването на Турция от НАТО. Вероятно същото което западът постигна с изгонването на Русия от повечето международни институции, т.е. нищо.

    подпис
  62. 62 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Весело

    [quote#28:"nikolay."]
    —цитат от коментар 37 на Димитър Димитров
    Явно и тук опипват почвата дали има вакуум и какво ще стане ако техен кораб наруши границата ни и нарочно заседне до брега. Ами нищо няма да му се случи даже и обезщетение може да получи!—цитат от коментар 2 на Julian MallНе може да си чак толкова глупав, да пишеш подобни неща? Или съвсем си изтрещял като става въпрос за Турция? А,той колко по-големи глупости е писал за Турция.Има сериозна психоза сиромаха...[/quote]

    Със сигурност не мога да се меря с идиотите които твърдят че ДПС била проруска, създадена от КГБ и ДС!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  63. 63 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2499 Неутрално




    "Турската оръжейна промишленост е в разцвет, а бойните дронове, произвеждани в страната, са истински експортен шлагер..."Защото направиха за смях прехваленото руско въоръжение!Само с анимации не става!
    —цитат от коментар 4 на vova.josei_ki


    ... то и само с реклама не става > видяхме в Сирия как Анки и Байрактари падат на рояци от безполезното (според някои) руско оръжие :-)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  64. 64 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Разстроено

    До коментар [#38] от "Viva la Evolution":

    " Руснаците се принудиха да загубят един хеликоптер и екипажа му, в нагъл опит да станат страна в конфликта, за да принудят Алиев да спре."

    Турците нагло свалиха хеликоптера на АРМЕНСКА територия от Нахичеван и приписаха това на азерските си васали които поеха вината и уж щяха да правят разследване но по стар муслимски обичай всичко беше покрито и виновник не беше намерен.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  65. 65 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Ми след показното в Нагорни Карабах ... за 5 дни унищожиха всички ракетни и оръдейни системи на ПВО, танкове, бронетехника и оръдейни гнезда на Армения БЕЗ НИТО ЕДНА ЗАГУБА на дрон.Буквално ги пепелосаха.Армения буквално беше пометена и остана без оръжия.
    —цитат от коментар 1 на ironhorse


    Путин свери часовника един арменски сорооид с турски камшик за урок на другите мераклии наоколо да русофобстват

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  66. 66 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    за няколко часа ,после промяна на софтуера ,
    и пак летят
    —цитат от коментар 42 на pixel


    Това беше предупреждение към Ердоган да го накарат да преговаря. Просто изключиха "Красухата" за да покажат добра воля.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  67. 67 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    [quote#60:"dfjftriktrcdt"][/quote]

    чак пък кон и то Троянски ... по-скоро магаре и то Буриданово магаре

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#34] от "bobhunter":

    Ако искаме България, а и цяла Европа, да се върнем на оръжейния пазар, трябва да се насочим преди всичко към космическите и модерните електронни технологии.
    ======
    Европа е окупиран континент и това което имаш предвид....ще си остане само мечта.....
    Нека не забравяме кои бяха си стиснали ръцете в Берлин ....в края на ВСВ.

    Bukalemun
  69. 69 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Весело

    До коментар [#18] от "Julian Mall":"Ако Русия беше се намесила активно никаква азерско-турска победа нямаше да има."А защо Русия не пробва, както изпробвя с техния самолет в Сирия, както изпробва със зелените си човечета в Либия.Днес загубите на Русия от турските оръжия са основна причина за разцвет на турския износ на оръжия.
    —цитат от коментар 52 на Иван K


    Верно че изпробва СУ-57 в Сирия и тежките ракетоносци ТУ-160 от което бая чалми дадоха фира! А музикантите от Вагнер в Либия създадоха бая главоболия на Ердоган и все те му бяха в устата. А за загуба на Русия от някакви турски оръжия Ердоган може само да мечтае.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#51] от "pixel":

    все от някаде трябва да се започне ,и виждаме ,че Турция е започнала
    ========
    Не... "все от някъде"....а от някого.....
    А този някого бе RTErdoğan.... който първо гарантира живота на турския кадрови научно технически потенциал.....

    Трябва да помниш колко много хора умряха.....само поради факта че се занимават в Турция....с високо развити технологии....и най вече във военната сфера....

    Bukalemun
  71. 71 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Весело

    До коментар [#69] от "Julian Mall":
    "в Сирия и тежките ракетоносци ТУ-160 от което бая чалми дадоха фира"

    Така е. Дори и срещу факултето в София да ги изпозват всички с чалми и без чалми ще дадат фира.

    подпис
  72. 72 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Весело

    До коментар [#70] от "eti mehter":
    "Трябва да помниш колко много хора умряха.....само поради факта че се занимават в Турция....с високо развити технологии....и най вече във военната сфера.... "

    За Турция не се интересувам но знам, че много съветски учени и командири умряха в ГУЛАГ или не стигнаха до ГУЛАГ.

    подпис
  73. 73 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Весело

    До коментар [#70] от "eti mehter":
    "А този някого бе RTErdoğan.... който първо гарантира живота на турския кадрови научно технически потенциал....."

    Никой диктатор не е гарантирал живота на научните си кадри. В диктаторска държава интелигенцията винаги е виновна и подтисната.

    подпис
  74. 74 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Доскоро мислех, че на турците ще им трябват 48 часа да ни превземат, вече мисля, че и за 24 часа могат да го направят с милионната си армия. Нашата колко е 25 хиляди, със секретарките чантаждийте и антуража им? Но гледам Бай Ганьо е тръгнал да обяснява, колко зле били турците, спокоен, че НАТО ще го пази. Искам да видя как германци, французи и американци ще мрат за да може Ганьо Балкански да си има държава.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#72] от "Иван K":

    За Турция не се интересувам
    =======
    Не се интересуваш защото не ти изнася....:)
    Затова и аз не вземам отношение по тази статия.
    Защото само ще захлебвам анти турските тролове....
    Писал съм и обеснявал много...... Който помни, помни....

    Bukalemun
  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":

    Това го знаем, Ивчо..... Кажи нещо ново....
    Например.... Защо става така....

    Bukalemun
  79. 79 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":Това го знаем, Ивчо..... Кажи нещо ново....Например.... Защо става така....
    —цитат от коментар 78 на eti mehter


    И двамата сте в ислямо-болшевишка мъгла...Хихи....

    shlshlshlshl
  80. 80 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":Това го знаем, Ивчо..... Кажи нещо ново....Например.... Защо става така....
    —цитат от коментар 78 на eti mehter


    Защото ви ползват евтината работна ръка и защото Турция я ползват за плацдарм срещу Русия ,Китай и Иран.Тези американски бази и ядрени ракети и бомби в Турция не са да ви свалят врабчетата в Анадола ...Хихи.

    shlshlshlshl
  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    Интересът към турските дронове в чужбина нараства постоянно. Освен Азербайджан, турски дронове са закупили и страни като Полша, Украйна, Катар и Тунис
    ======
    Далеч по дълъг е списъка на държавите които до момента са проявили интерес към този вид турски оръжия....и всеки момент могат да направят официални заявки.... Между тях е и България.
    А Украйна в момента води преговори за построяването на фабрика за въпросните дронове....

    Bukalemun
  82. 82 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#80] от "dfjftriktrcdt":

    Представям си.....какъв мозъчен шокинг си получил след прочита на статията...... :)....
    Затова и не се занимавам с тебе....
    Нека фактите те смажат.... :)

    Bukalemun
  83. 83 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    Турската армия редовно осъществява военни акции на места, където е останал вакуум от други военни сили. Примери за това са турските операции в Северна Сирия, Ирак или Либия.
    ======
    До появата на Ердоан.....турските Ф16 могаха да водят операции единствено на турска територия. После, след смяната на софтуера им, нещата се промениха.....
    Навлизащите от югоизток пккари вече биват неутрализирани още на сирийска или иракска територия.....
    Това обърка всички планове на ЦРУ и Пентагона....
    Турция беше станала "един тък" по независима държава....
    Последваха провокациите "парк Гези".....и опита за преврат през 2016....но и те не помогнаха с нищо на душманите на турската държава....
    Вече нема лабаво.....

    А имаше едни времена в които....гюленизираните турски ВВС участваха в операции срещу ПКК..... Пускаха бомбите по чукарите.....и на връщане рапортуваха че 'операцията е успешна'.....

    Bukalemun
  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    Според шефа на Сдружението на турските износители Исмаил Гюле, през първите 6 месеца на тази година Турция е изнесла оръжейна продукция за 169 страни. На първо място са САЩ, следвани от Азербайджан, Обединените Арабски Емирства, Германия и Бангладеш. През същия период на миналата 2020 година Турция е успяла да изнесе своя оръжейна продукция в 138 страни в света. А по думите на Гюле се очаква през следващите 9 години оръжейният експорт на страната да нарасне с 400 процента.
    =======
    ....но никакви парични числа в долари..... :)
    А истината е, че.....вече от близо пет години.....турския военно промишлен арсенал, финансово се самоиздържа....и голяма част от печалбите отиват за нови проекти и разработки.....

    Bukalemun
  85. 85 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    Военните пък дават на оръжейната индустрия обратна информация, за да могат производителите на оръжия да ги направят още по-прецизни и ефективни.
    =======
    Важен момент от развитието на турския военно промишлен арсенал.
    Днес той се занимава с технологии в сферата на електромагнитните, йонните и лазерните разработки....както за военни така и за мирни цели.
    Харчат се доста пари, но и резултатите не са никак лоши.....

    Bukalemun
  86. 86 Профил на blq171066238
    blq171066238
    Рейтинг: 421 Неутрално

    "Турската оръжейна промишленост е в разцвет, а бойните дронове, произвеждани в страната, са истински експортен шлагер..."Защото направиха за смях прехваленото руско въоръжение!Само с анимации не става!
    —цитат от коментар 4 на vova.josei_ki


    Ха, ха, ха. Къде това? Там където няма ПВО. Появят ли се съвременните руски ПВО системи, турските дронове престават да летят. Справка: Армения, Сирия, Либия.
    Впрочем, дроновете не са турски. Само са сглобени в Турция. Бавнодвижеста се легитимна цел за всяко ПВО.

  87. 87 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#80] от "dfjftriktrcdt":Представям си.....какъв мозъчен шокинг си получил след прочита на статията...... :)....Затова и не се занимавам с тебе....Нека фактите те смажат.... :)
    —цитат от коментар 82 на eti mehter


    Мозъчният шокингът е за теб бе минзухар увяхнал..Рзазбра се,че един двигател с вътрешно горене не можете да си произведете,получавате от САЩ и Запада само на готовом,вече и от Русия...Разбра ли бе банкрутирал ислямис..т???Дръжки си разбрал...

    shlshlshlshl
  88. 88 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    [quote#86:"blq171066238"][/quote]

    """"""""Ха, ха, ха. Къде това? Там където няма ПВО. Появят ли се съвременните руски ПВО системи, турските дронове престават да летят. Справка: Армения, Сирия, Либия.
    Впрочем, дроновете не са турски. Само са сглобени в Турция. Бавнодвижеста се легитимна цел за всяко ПВО........Турция няма собствени технологии,а ползва само западни образци и лицензи...И това е така,защото Турция е тотално изостанала във високотехнологичните разработки.В Истанбул сикиш ли ще научиш как се правят дронове.Зетчето е учило в САЩ...

    shlshlshlshl
  89. 89 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4409 Любопитно

    До коментар [#57] от "Иво":Това го знаем, Ивчо..... Кажи нещо ново....Например.... Защо става така....
    —цитат от коментар 78 на eti mehter


    Ще ти кажа защо става така според мен поне. Просто защото САЩ и НАТО са управлявани от едни страхливи и мекушави американски политици!!! И тук включвам не само тотално проваления и компроментиран Тръмпи Дъмби, но и неговия предшественик Обама, както и настоящия Байдън. Ако бяха мъже на място щяха да изгонят отдавна Турция от НАТО!

    Апропо, наскоро прочетох някъде, че в според изискванията (основополагащите документи) на НАТО в тази организация могат да членуват само демократични държави. Всички сме наясно, че Турция отдавна не е демократична държава, дори с този аргумент много елегантно страхливите янки можеха да изритат твоята родина от НАТО.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  90. 90 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    могат - правят

    е, изделията са предназначени на убиват и засега обслужват властимащи изроди, но някой ден ще свършат добра работа като революционен инструмент

    а завистниците (защото пацифисти сред критичните коментатори определено липсват) да си траят

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  91. 91 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    До коментар [#2] от "Julian Mall":

    тук няма какво да се пробва пипнешком - вакуумът е видим отдалеч

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  92. 92 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3306 Неутрално


    Ако искаме България, а и цяла Европа, да се върнем на оръжейния пазар,
    —цитат от коментар 34 на bobhunter

    искаме ли?
    копнеем ли го?
    сън не ни хваща, само за туй си мечтаем?
    не ни пука за поскъпнал газ, за сметки за ток, парно и просто папу - важното е да се върнем на оръжейния пазар!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  93. 93 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    ДПС била ... създадена от КГБ и ДС
    —цитат от коментар 62 на Julian Mall

    според теб от кого е създадена? от ЦРУ и МИ 6?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  94. 94 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    До коментар [#93] от "Николай Теллалов":

    Не си далеч от истината. ДПС е допусната до първите избори под натиска на английският посланик незаконно защото не е била регистрирана като политическа партия! Сигурно и той е бил агент на ДС и КГБ. А за вторите избори лично Месут Йелмаз настоява пред Димитър Попов и той сигурно е агент на ДС?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  95. 95 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#94] от "Julian Mall":

    Стига с това ДПС.....
    То няма нищо общо със статията....

    Bukalemun
  96. 96 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#94] от "Julian Mall":Стига с това ДПС.....То няма нищо общо със статията....
    —цитат от коментар 95 на eti mehter


    Мими,През 2018 година Турция и Пакистан подписаха договор за доставката на повече от 30 бойни хеликоптера - съвместно производство на Турция и Италия. Двигателят обаче е американско-британско производство, а Вашингтон все още не дава зелена светлина за тази сделка заради решението на Турция да закупи руската противовъздушна система S-400.

    """""""""Турските инженери така и не успяват да разработят достатъчно мощен двигател. Очевидно заради това засега се провалят и довършителните работи по бойния танк "Aлтай". Появиха се информации, че в крайна сметка Турция може да закупи танковия двигател от Южна Корея. ето нещо със статията..Турция си остава 100% зависима от САЩ и други западни държави във военните технологии и вече от Русия....

    shlshlshlshl
  97. 97 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    С две думи Турция е гола вода във високотехнологичните разработки и е 100% зависима от САЩ и други западни държави,а вече и от Русия....Хихи....

    shlshlshlshl
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#90] от "Николай Теллалов":

    Те и сега вършат работа.....
    Почти всяка вечер има новини за ликвидирани терористи на ПКК
    Това са терористи пряко поддържани от САЩ...
    Дроновете получават набелязаните цели..... Отиват, удрят и се връщат.

    Bukalemun
  99. 99 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#38] от "Viva la Evolution":
    "Арменците имаха всичко, което руснаците можеше да предложат, но това не им помогна да бъдат напълно разбити и обградени, без шансове за по-нататъшна съпротива. В тази война лъсна цялата несъстоятелност на руската военна мощ. "

    Във всички регионални конфликти след ВСВ съветското(руско) оръжие винаги е претърпявало провал. В Шестдневната война на Близкият изток, арабските страни , въоръжени със съветско оръжие претърпяха пълен провал и капитулираха пред Израел. Въпреки жестокостите проявени от съветските войски в Афганистан , в крайна сметка те също претърпяха провал и бяха принудени позорно да се изтеглят. Руското оръжие претърпя провал и в Либия и Сирия.

  100. 100 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Продават оръжие, защото е евтино. Нищо, че не е с най - доброто качество.
    —цитат от коментар 41 на Vlado Nikolov


    И руснаците така правят. Продават евтино боклуци като за целта корумпират управлунията на страните , които го купуват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK