На живо

Коронавирусът по света: И в Сърбия ще се влиза в заведение със сертификат, но след 22 ч.

Коронавирусът по света: И в Сърбия ще се влиза в заведение със сертификат, но след 22 ч.

© Reuters



Дневник" следи разпространението и ефектите от коронавируса по света. Карта на болестта вижте тук.




Путин одобри предложението за "неработна седмица"

Руският президент Владимир Путин одобри днес правителствено предложение за неработна седмица във връзка с ковид, след като Русия регистрира поредния дневен рекорд на смъртни случаи от коронавирус, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


Това стана, след като руският щаб за борба с коронавируса съобщи за рекорден брой починали. Путин заяви днес, че подкрепя предложението на правителството за обявяване на платена неработна седмица от 30 октомври до 7 ноември, включително и неработните дни.


Руският лидер изтъкна, че в някои региони на страната, в които ситуацията с коронавируса е особено тежка, неработният период може да започне още тази събота.

И в Сърбия ще се влиза в заведение със сертификат, но след 22 ч.

Сърбия обяви, че въвежда задължителен "здравен пропуск" за достъп до хотели, ресторанти, кафенета и барове, но той ще е в сила само вечерта, съобщават телевизия N1 и балканската сенкция на "Свободна Европа".


Те цитират премиера Ана Бърнабич, която нарече епидемичната ситуация "катастрофална" и без изглед за подобрение засега. Бърнабич отправи предупреждение към всички, които биха си помислили за фалшиви сертификати: с тях, "акой си мисли да мами, мами само семейството, децата, родителите, бабите и дядовците си, като ги заразява".


Мярката влиза в сила от събота и с нея "няма да можете да бъдете на затворено пространство" без пропуск, каза Бърнабич. Най-общо казано, сръбското правителство иска (по думите на Бърнабич) да ограничи ситуациите, "в които има най-голяма вероятност да се заразите - когато имате музика, алкохол, пеене, прегръщане". Този сценарий, обяснява премиерът, е много по-вероятен вечер, отколкото "когато пиете кафе в кафене в 9 сутринта"; затова удостоверенията ще се изискват само вечер.


Отвъд действието му само след 22 ч., малката разлика с българския сертификат (който съответства на европейските изисквания) е, че редом с доказана ваксинация, преболедуване или резултат от PCR тест на не повече от 72 часа, сръбският включва негативни антигенни на не повече от 48 часа.


Решението изглежда като компромис. Сръбските власти бяха противник изобщо да се въвеждат подобни пропуски, но учените в щаба за борба с вируса подкрепяха по-строги мерки (включително задължително ваксиниране на лекарите) и публично изразяваха недоволството си от сегашните. В резултат свикването на извънредно заседание на щаба се превърна в новина в страната. Бърнабич е казвала, че "не е съгласна" с по-строгите мерки и е готова да "носи отговорност" за това.

Сърбия отчита по над 6000 заразени на ден (макар и при много повече изследвани, отколкото в България) от над месец заради новата вълна на коронавируса. Смъртността засега изглежда доста по-ниска, при официално обявени 9214 починали и над 1 млн. заразени (от население 6.7 млн.).


Статистиката на страната за смъртността обаче е под въпрос. Различни изследвания в последните месеци показаха, че правителството е премълчало статистически данни, с които е разполагало и според които смъртта на поне 10 хил. души към края на миналата година, а не 3000, както се твърдеше официално. По-късно тази година властите потвърдиха, че починалите заразени само до декември вероятно са по-близко до 10 хил. Въпреки това статистиката на здравното министерство (9124 души досега) остава непроменена.


Не помогна изобилието от ваксини и светкавичното им поставяне в началото на годината, с което Сърбия се прочу през зимата. Ваксинирането е почти спряло от месеци заради изключително малкия интерес. Под 50% са ваксинирани и делът им се увеличава с по едва няколко пункта на месец.

Отново ден с над 1000 починали в Русия

Русия регистрира пореден рекорд на смъртните случаи заради коронавируса, предаде ТАСС. Федералният оперативен щаб за борба със заразата съобщи днес за 1028 починали през последното денонощие - най-много от началото на пандемията. Досегашният рекорд от 1015 смъртни случая бе отчетен едва вчера.


Починалите заради коронавируса в Русия според оперативния щаб вече са над 226 хил. Страната е на първо място в мрачната статистика в Европа. През последното денонощие в Русия са били регистрирани повече от 34 хил. нови случая на коронавирус. Общият брой на регистрираните заразени в страната с население от около 144 млн. души доближава 8.095 млн. Русия е на пето място в света по този показател след Съединените щати, Индия, Бразилия и Великобритания.


Поредният рекорд на смъртните случаи заради коронавируса в страната бе отчетен на фона на предстоящото по-късно днес правителствено заседание под председателството на президента Владимир Путин за борбата с коронавируса. Засега Кремъл изключва нов локдаун като този на по-ранен етапи от пандемията, навредил сериозно на икономиката и намалил популярността на Путин, отбелязва Асошиейтед прес.


Вместо това федералното правителство прехвърли правомощията за затягане на мерките на регионалните власти. В много от 85-те субекта на Федерацията вече бяха въведени допълнителни ограничения. В столицата Москва обаче животът продължава в обичайния си ритъм, въпреки че интензивните отделения на болниците се напълниха през последните седмици, отбелязва още АП. Кремъл обяснява рекордите с ниското равнище на ваксинацията срещу COVID-19 в Русия. Едва под една трета от населението на страната е на пълно ваксинирано.


Друга вероятна причина е липсата на достатъчно мерки и слабото спазване на вече наложените, в момент, когато броят на новозаразените през последните седмици също достигна пикови стойности. Вчера вицепремиерката Татяна Голикова предложи цялата първа седмица на ноември (тогава четири от седемте дни са неработни заради празници) да е неработна, а кметът на Москва Сергей Собянин обяви ограничения за излизането от вкъщи през следващите четири месеца за жителите на столицата над 60-годишна възраст, които не са ваксинирани.


Днес Дмитрий Песков, прессекретарят на Путин, съобщи, цитиран от ТАСС, че руският президент все още не е получил трета, подсилваща доза ваксина, и ще го направи, когато лекарите преценят, че е необходимо.

Канада задължи депутатите да се ваксинират

В Канада всички членове на Камарата на общините на парламента трябва да се ваксинират срещу COVID-19 до един месец, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Председателят на долната камара на парламента Антъни Рота съобщи в комюнике, че от 22 ноември в сградата, където се помещава тя, ще бъдат допускани само хора, които са напълно ваксинирани. Изискването ще важи не само за депутатите, но и за техните сътрудници, консултантите и журналистите.


Либералната партия на премиера Джъстин Трюдо спечели парламентарните избори в Канада миналия месец. Преди няколко дни Трюдо съобщи, че ще представи новото си правителство на 26 октомври, а парламентът ще се събере на 22 ноември.


По време на предизборната кампания бе повдигнат въпросът за задължително ваксиниране на политиците срещу COVID-19, отбелязва АФП. Премиерът постави такова условие пред кандидатите от своята Либерална партия. Други формации последваха примера му, но лидерът на основната опозиционна сила, консерваторите, Ерин О'Тул не въведе такъв критерий и отказа да разкрие колко от кандидат-депутатите от партията са ваксинирани. Онези, които желаят да влязат в сградата на Камарата на общините и не може да бъдат ваксинирани по медицински причини, ще трябва да представят отрицателен резултат от направен наскоро бърз антигенен тест, уточни Рота.


Долната камара на канадския парламент остава затворена за посетители. Изискването да се носи маска вътре в сградата бе удължено до януари догодина. Близо три четвърти от населението на Канада е напълно ваксинирано срещу COVID-19. От началото на пандемията в страната с население от 38 млн. души са регистрирани 1.687 млн. случая на коронавирус. Над 28 600 от заразените са починали.


Коронавирусът по света: И в Сърбия ще се влиза в заведение със сертификат, но след 22 ч.

© Reuters

Много индийци не са получили втора доза

Значителен брой хора в Индия не са били инжектирани с втора доза от ваксината срещу COVID-19 в необходимия срок въпреки достатъчните запаси, каза индийското здравно министерство, цитирано от "Ройтерс". Това се случва на фона на спадането на броя на новозаразените до най-ниските нива от началото на март.


Този месец са били инжектирани средно по 5 милиона дози на ден, което е една пета от върховите постижения през септември, въпреки че са натрупани рекордно големи запаси от повече от 100 млн. дози, а се увеличава и местното производство на ваксините на "Астра Зенека". Въпреки ниския брой на заразените властите призовават хората да се ваксинират бързо, още повече, че сега в Индия е сезонът на фестивалите, когато са по-чести семейните събирания и масово се пазарува, а това повишава риска от разпространяване на заразата.


Почти три четвърти от 944-те милиона пълнолетни жители на Индия са били инжектирани с поне една доза, но само 31 процента са напълно ваксинирани, основно заради по-дългия от обичайния период между поставянето на дозите на "Астра Зенека", но и тъй като някои хора пропускат втората доза.


Много хора, които би трябвало, не са били инжектирани с втора доза, се казва в изявление на здравното министерство. "Беше посочено, че много щати имат достатъчно дози, за да ваксинират тези, които чакат втората си доза. Правителството на Индия има възможността да предостави допълнителни дози ваксина (. . .), така че те да могат да изпълнят тази задача", се казва в изявлението. Повече от 242 млн. пълнолетни индийци все още не са ваксинирани с първа доза, а за тези под 18 години ваксинационната кампания още не е започнала.


Индия съобщи вчера за 13 058 новозаразени, което е най-ниският брой от началото на март. Общият им брой е 34,1 милиона. Броят на починалите се повиши с 164 до 452 454. /БТА

Франция и Нидерландия отчитат скок на хоспитализираните

Новите случаи на COVID-19 в Нидерландия скочиха с 44 процента през изминалата седмица, което принуди няколко болници в страната да намалят приема на обикновени пациенти, за да посрещнат растящия брой заразени с коронавирус, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА.


Новозаразените са на най-високите нива от края на юли, достигайки 25 751 души, сочат официални данни, нараствайки трета поредна седмица, след като миналия месец Нидерландия смекчи множество мерки за социална дистанция.


Регистрирани са 48 починали от COVID-19, което е два пъти повече, отколкото предишната седмица.
Приетите в болници в страната със 17.5 млн. души население нараснаха с една пета спрямо предишната седмица и броят им се върна на нивата от началото на септември.
Това принуди някои болници да спрат плановите операции и да ограничат хирургическите интервенции само до най-сериозните случаи, главно в райони, където нивата на ваксинация са ниски.


Официални данни сочат, че 83 процента от пълнолетното население на Нидерландия е напълно ваксинирано, отбелязва "Ройтерс".


Броят на хоспитализираните пациенти с COVID-19 във Франция се увеличи днес за трети пореден ден - нещо, което не се бе случвало от почти два месеца, предаде "Ройтерс", цитирайки френските здравни власти. Броят на хоспитализираните се увеличи с 15 души за последните 24 часа до 6483. Това е пет пъти по-малко от съответния показател в пика на пандемията, когато през ноември 2020 г. настанените в болница достигнаха 3497 души. Но имайки предвид, че репродуктивното число отново е над 1.0, а случаите на заразени с коронавируса се увеличават в някои части на Европа, включително във Великобритания, някои се опасяват от пета вълна на епидемията във Франция.


Индекс на репродукция над 1.0 означава, че пандемията се засилва. Към 16 октомври, от когато са последните данни, индексът достигна стойности 1.05 във Франция спрямо 0.71 в средата на септември.


Франция регистрира 5934 новозаразени за последните 24 часа, което е леко увеличение в сравнение с положението преди една седмица. Регистрирала общо близо 7.1 млн. заразени с COVID-19 от началото на пандемията през февруари 2020 г., Франция е на седмо място в света по този показател.


Коронавирусът по света: И в Сърбия ще се влиза в заведение със сертификат, но след 22 ч.

© Reuters

Върховният съд на САЩ отказа да разгледа жалбата срещу изискването здравните работници в щата Мейн да се ваксинират срещу COVID. Това е поредното поражение за противниците на задължителното ваксиниране, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


За първи път Върховният съд се произнася по въпроса за задължителното ваксиниране в някой щат. Досега той вече отхвърли оспорването на изискването за ваксини за учителите в град Ню Йорк, както и за студентите, преподавателите и служителите на Университета на Индиана.


Съдия Стивън Брайър отхвърли молбата за извънредно спиране на разпореждането за ваксиниране, но остави възможността за още едно обжалване на по-късна дата преди 29 октомври, когато в Мейн ваксинацията срещу COVID-19 трябва да стане задължителна за работещите в здравеопазването и в домовете за възрастни. Противници на тази мярка се опитаха да я блокират, настоявайки, че тя е противоконституционна, тъй като не допуска изключение по религиозни причини.


Десетки работещи в здравната система на Мейн са решили да напуснат работа, вместо да се ваксинират, но повечето са приели изискването.

Разследване на Сената в Бразилия препоръчва Болсонаро да бъде обвинен в убийство

Сенаторът, който ръководи парламентарното разследване за действията на бразилския президент Жаир Болсонаро по време на пандемията от COVID, препоръча той да бъде обвинен в убийство заради грешките на правителството, довели до смъртта на хиляди, предаде "Ройтерс".


Болсонаро отхвърля разследването като политически мотивирано. Изключително малка е вероятността той да бъде изправен на съд по подобни обвинения, които би трябвало да бъдат повдигнати от главния прокурор Аугусто Арас, когото е назначил, отбелязва "Ройтерс".


В доклада от близо 1200 страници, подготвен от опозиционния сенатор Ренан Калейрос за сенатската комисия, разследваща справянето на президента с коронавирусната инфекция, се твърди, че Болсонаро е отхвърлил първите възможности правителството да придобие ваксини, забавяйки началото на ваксинационната кампания, и това е струвало живота на около 95 000 души. В доклада се казва, че Болсонаро се е ръководел от "необоснованото си схващане за придобиване на колективен имунитет по естествен път, чрез прекарване на инфекцията, и че съществуват лекарства за нея".


Проектодокладът трябва да бъде гласуван от сенатската комисия и може да му бъде наложено вето или да бъде променен. Предполага се, че гласуването ще се състои другата седмица.


Вчера Болсонаро заяви пред свои привърженици, че разследването е "шега" и той не се притеснява от него.
Докладът препоръчва да бъдат повдигнати обвинения и на трима от синовете на президента: сенатора Флавио Болсонаро, Едуардо Болсонаро, който е депутат, и Карлос Болсонаро, градски съветник. В документа се казва, че те са разпространявали дезинформация, довела до неспазване на санитарните мерки за овладяване на пандемията.


Бразилия е на второ място в света по смъртност от COVID с над 600 хил. починали, отстъпвайки само на САЩ. Болсонаро бе широко критикуван от експерти по обществено здраве заради позициите си против локдауните. Той често отказваше да носи маска на обществени места и заявяваше, че не се е ваксинирал. Настояваше срещу ковид да се използват недоказани лекарства като антималарийния медикамент хидроксихлорокин.


В доклада се казва, че срещу него трябва да бъдат повдигнати 13 обвинения, включително в геноцид срещу коренното население на Бразилия, най-пострадало от политиката му по отношение на пандемията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (140)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Тея не бяха ли 90% ваксинирани и ни ги даваха за пример нещо ли?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  2. 2 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#1] от "radelmarfx":

    Ваксината не била на 100% ефективна и това било нормално. Така казаха по телевизията.

  3. 3 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 1107 Весело

    "Франция и Нидерландия отчитат скок на хоспитализираните"

    Дневник стига писахте подобни глупости... таман се бях засилил да се ваксинирам !

  4. 4 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Весело

    До коментар [#2] от "4okuto":

    Е щом са го казали по телевизията значи е вярно.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  5. 5 Профил на Громя Ваксъри
    Громя Ваксъри
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Франция и Нидерландия отчитат скок на хоспитализираните

    Хахаха, аз като давах линкове за препълнени болници в Нидерландия, ваксърите помпаха минусите.

    Какво става, ваксъри, май нещо започват да се нажежават нещата и в мега ваксинираните държави, а?

    Громя ваксъри!
  6. 6 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Нидерландия:
    - 18 млн. население (може би повече);
    - 43 починали.
    България:
    - 7 млн. население (може би по-малко)
    - 124 починали.

    второ сравнение:
    Нидерландия:
    - 25,500 заразени
    - 43 починали
    България:
    - 5,000 заразени
    - 124 починали.

    некое друго въпросче за ваксините да имате?

  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Кофти това дето става във Франция и Нидерландия. :(

    А иначе няма как да се сравняваме с тях, разликата в смъртност спрямо милион население е къде 20-30 пъти. И главния фактор са ваксините.

  8. 8 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1268 Любопитно

    До коментар [#6] от "Bira":
    Аз имам две въпросчета и споко знам, че няма да ми отговориш;)
    Колко български лекари заминаха да си търсят щастието в Холандия през последните 15 години?
    Колко холандски лекарри започнаха да практикуват в България през товя време?




    “некое друго въпросче за ваксините да имате?”

  9. 9 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Задължителна ваксинация за депутатите в Канада от 22 ноември 2021 г.

  10. 10 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Имам две въпросчета:

    Когато ваксините са промотирани от държавната мафия, която най вероятно получава пари от фармацефтичните компании за да ги промотира, това не е ли конфликт на интереси?

    И второто въпросче, ако същия конфликт на интереси съществува трябва ли да вярваме на статистиката, щото държавната мафия разполага с всички инструменти да променя числата както си иска?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  11. 11 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 952 Весело

    До коментар [#6] от "Bira":
    "... некое друго въпросче за ваксините да имате?"

    Имаме. Що беше същото и преди ваксините?

  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Пише за удвояване на починалите за една седмица.

  13. 13 Профил на Громя Ваксъри
    Громя Ваксъри
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#10] от "radelmarfx":

    Те това и правят, обаче не могат да скрият едно нещо и прилагам поредно доказателство към това:

    The National Records of Scotland said 1,353 deaths from all causes were registered in the week to 10 October. This was 315 more than the average for the same week from 2015 to 2019, and the highest rate of "excess" deaths since the first week of January 2021.

    А Падрето тука яростно, с плам в очите и треперещи ръце публикуваше как никой не умира от Корона там заради ваксините. Явно някак всички са почнали да мрат мистериозно от други неща обаче...

    Ето как работи пропагандата в момента, ваксъри...

    Громя ваксъри!
  14. 14 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1268 Весело

    До коментар [#5] от "pacioglu":

    Според мен резкия скок на хоспитализирани се дължи на това, че ваксините не са 100% ефективни срещу сълзотворен газ, палки и водни оръдия през зимата ;)

    https://youtu.be/RWbfrcn0AOk

    “Какво става, ваксъри, май нещо започват да се нажежават нещата и в мега ваксинираните държави, а?”

  15. 15 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Въпросът е с какво всъщност ще предпазя някой непреболедувал и неваксиниран, ако сложа ваксината, след като няма проблем да съм преносител? Т.е. каква е обществената полза от ваксинираните всъщност? А ако говорим като за евентуален плюс единствено за по - малката бройка хора по болниците, ок, това го разбирам, но все пак всеки си познава организма и може да се ваксинира, ако има слаба имунна система или просто го е страх прекалено много от вируса. Не разбирам защо трябва да се принуждават всички, особено пък и преболедувалите... Едните с вероятно безсрочен сертификат, а другите с 6 месеца, въпреки че най - вероятно имат дори по - добра защита. Не е нормално.

  16. 16 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4954 Неутрално

    що така, не са ли ваксинирани?

  17. 17 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Тея не бяха ли 90% ваксинирани и ни ги даваха за пример нещо ли?
    —цитат от коментар 1 на radelmarfx


    Скоро ще им върнат ограничителните мерки май .... набодоха се, ама "ваксината" нещо май не работи баш ....

  18. 18 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    това значи, че при нас некадърноста на лечение е в пъти по-голяма от тази в Нидерландия

  19. 19 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 952 Весело

    До коментар [#15] от "4okuto":
    "Т.е. каква е обществената полза от ваксинираните всъщност?"

    Полза? Дали е "обществена" - не знам. Но с ваксините болниците ще изтърват много малко "нуждаещи" се. А при голям наплив - нали разбирате - парите просто минават и заминават покрай тях. Или ще останат на стълбите, както се твърди иносказателно.

  20. 20 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Нищо не доказа. Смъртността в България по принцип си е доста по-висока, това не е от ковида насам.

  21. 21 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#14] от "dwr30648311":

    това е още по готини, дори в Израел са се вдигнали на протес!!!!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=tHpZ2vqJbMA

  22. 22 Профил на Niraah
    Niraah
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#15] от "4okuto":

    Идеята е да не се натоварва болничната система и да се предотврати високата смъртност.

    Във френските медии подобна новина няма. Общи взето за ковид не се пише от поне два месеца. Защо давате храна на истерясалимозъци с подобни статии? Ясно е написано 20 000 заразени 40 починали. Другото са импровизации.

    Всички сайтове са пълни с проруска, антиваксърска пропаганда. И всяка бг политическа сила се опитва да яхне случая, за сметка на здравето на народа си.

  23. 23 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Дневник,

    като преписвате нещо правете го с разбиране!
    25 000 са за седмица или 2, но така написано - всеки антиваксер стига до това числа и вече е надървен!

  24. 24 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Нидерландия: - 18 млн. население (може би повече);- 43 починали.България:- 7 млн. население (може би по-малко)- 124 починали. второ сравнение:Нидерландия:- 25,500 заразени- 43 починалиБългария:- 5,000 заразени- 124 починали. некое друго въпросче за ваксините да имате?
    —цитат от коментар 6 на Bira


    Да, имам едно въпросче.
    Ако приемем това което казват "антиваксърите", че разболяващите се са пропорционално на съотношението ваксинирани/неваксинирани, то неваксинираните болни в Нидерландия са 4400 души (колкото в България). Ако приемем, че ваксината пази на 85% (както е официалната теория), то неваксинираните болни в Нидерландия би трябвало да са над 20 000.
    Да приемем тезата на "антиваксърите", т.е. неваксинираните болни са само 4400 (колкото в България), а не 20 000.
    И тук въпросчето е - на какво се дължи няколко пъти по-високата смъртност в България при равен брой неваксинирани болни? Тук Ковида е различен или здравеопазването е различно? А ако приеме официалната теория и са 20 000 в Нидерландия спрямо 4-5000 тук? Тогава извода е страшен! За смъртността имам предвид!

  25. 25 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 579 Любопитно


    Всички сайтове са пълни с проруска, антиваксърска пропаганда. И всяка бг политическа сила се опитва да яхне случая, за сметка на здравето на народа си.
    —цитат от коментар 22 на Niraah

    Едно възможно решение- месечната такса за интернет започва от 100 лева, и това по естествен път ще отсее и пишещите и четящите. Оттам и обемът пропаганда-контрапропаганда слиза до минимални обеми- не бих давал гореспоменатата сума, за да се/ме облъчват непознати авторитети в анонимна среда.
    Но... интернет е все по-достъпен, възможностите за "изява" също. Един въпрос повече.

  26. 26 Профил на Георги Славков
    Георги Славков
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Тези ваксини предпазват само първите 4-8 м. След това образуваните антитела спадат. При този Корана вирус за съжаление клетъчния имунитет не играе роля, защото докато се включи вируса се е възпроизвел в много големи количества и вече е все едно. Перспективата е бустерни на 6 месеца и в последствие на дори 4 месеца дози или производство на нови видове по-силни ваксини, защото последващите варианти на вируса ще са още по-бързо мултиплициращи се!

  27. 27 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#10] от "radelmarfx":
    "трябва ли да вярваме на статистиката, щото държавната мафия разполага с всички инструменти да променя числата както си иска?"

    Как в една демократична държава с опозицияи свободни медии можеш да подмениш числа в статистиката!
    Дори и в България не можеш да го направиш. Тук можеш само да подмениш данните в някакъв отчет за европроект или за изпълнение на държавни поръчки.

    подпис
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално

    Там имаз заразени, има много в болници, но смъртните случаи са малко.

  29. 29 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Сравнението Ви съвсем не е точно.
    В Нидерландия това са бройките на починалите за седмица, а в България за един ден.

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  30. 30 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 952 Неутрално

    "Бритaнcкoтo прaвитeлcтвo cлeди oтблизo cитуaциятa c увeличaвaщитe ce cлучaи нa зaрaзявaния c СОVID-19. Зa пocлeднoтo дeнoнoщиe ca рeгиcтрирaни нaд 43 700 нoви cлучaи нa зaрaзявaния и 223 жeртви, прeдaдe БНР.
    Вeчe ceдeм дни пoрeд брoят нa зaрaзeнитe нaдхвърля 40 000 днeвнo. Cмъртнитe cлучaи зa пocлeднoтo дeнoнoщиe ca нaй-мнoгo oт мaрт нacaм. Прeмиeрът Бoриc Джoнcън... "

    Тез и те са измежду "отличниците".

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    Долна манипулация! Франция и Нидерландия не са Ганьо, там хората са ваксинирани и светлото бъдеще е вече настъпило

  33. 33 Профил на mgg030
    mgg030
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Нидерландия: - 18 млн. население (може би повече);- 43 починали.България:- 7 млн. население (може би по-малко)- 124 починали. второ сравнение:Нидерландия:- 25,500 заразени- 43 починалиБългария:- 5,000 заразени- 124 починали. некое друго въпросче за ваксините да имате?
    —цитат от коментар 6 на Bira


    Без да намесваме факта, че Нидерландия има 17мил население или че имат много повече хора на преклонна възраст. Нито това коя държава колко лекари, каква база и лекарства има.

    Нидерландия
    За СЕДМИЦАТА 12-19 окт
    44% покачване на случаите
    25751 нови случая
    385 приети в болница (90+% неваксинирани)
    48 починали (7 на ден средно?)

    За 1 ДЕН - 20 окт
    4957 нови случая
    124 починали (не искам да смятам колко живота са това на седмица)


    т.е. за един ден в България за починали два пъти и половина повече хора отколкото за седмица в Нидерландия.

    Предлагам следващия път да сравните 1 ден в България със статистиката за цял месец в Нидерландия. Тогава по-успешно ще убедите сънародниците че няма смисъл от ваксините.


  34. 34 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Ами имаме. Някакъв лекар хематолог днес е споменал, че високата смъртност у нас вероятно се държи на неправилно лечение с антибиотици. И го обясбявя. Аз не съм специалист и не се наемам да давам мнение кой крив кой прав. Знам само, че досега под ваксина се разбираше нещо което те предпазва да се разбошееш и се създава за 10 15 години. И също така знам, че и ти не си специалист за да обориш твърдението.
    ""И по света има много случаи на новозаразени с Ковид-19, основната разлика с България е, че тук много от пациентите умират", заяви хематологът д-р Чавдар Ботев в ефира на Bulgaria ON AIR.

    Той смята, че високата смъртност у нас се дължи на ранното даване на антибиотици при лечение на COVID-19.

    "Има световни проучвания, които показват, че азитромицинът не подобрява преживяемостта и остават само страничните ефекти от него - унищожава микрофлората, която реално трябва да се бори с инфекциите. Нашите болни са по 30 дни на антибиотично лечение. Тук практиката е да се дават дори по 3 антибиотика. В САЩ едва 20% от пациентите, които се лекуват в болници, са на антибиотик", подчерта хематологът."

    Та не знам.....

  35. 35 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Официални данни сочат, че 83 процента от пълнолетното население на Нидерландия е напълно ваксинирано, отбелязва "Ройтерс

    Ще се мре, и тва е. И яко.
    Не помагат ни ваксини, ни 70 процента, ни 83.
    Опасен вирОс се оказа. Избива избирателно. Старци и болнави. Чистка, с една дума.
    Ммммда

  36. 36 Профил на Niraah
    Niraah
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#25] от "Петър Георгиев":

    Не може да се ограничи интернет. Все пак вървим към пълна демокрация и либерализъм, като върхова точка от развитието си и за ужас на някои гореспоменати.

    Единственото решение е хората да бъдат свръх образовани и да развият по-ефективни мисловни и ментални процеси, тоест да бъдат осъзнати. Това, което се случва в момента са класически примери на когнитивни нарушения. Но българинът си знае две и двеста, че дори е най-велика нация.

  37. 37 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#27] от "Иван K":

    За средните и тежки танкове знаеш ли?

  38. 38 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Между другото, играч от НБА каза, че след "ваксинирането" си е получил тромбоза, но от тима му, Атланта Хоукс, му казали да си мълчи и да не разгласява ..... за него сезонът приключи.

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5073 Любопитно

    До коментар [#8] от "dwr30648311":

    "Аз имам две въпросчета и споко знам, че няма да ми отговориш;)"

    Колко български зидаромазачи заминаха да си търсят щастието в Холандия през последните 15 години?
    Колко холандски зидаромазачи започнаха да практикуват в България през товя време?

  40. 40 Профил на dlh48570945
    dlh48570945
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Нидерландия: - 18 млн. население (може би повече);- 43 починали.България:- 7 млн. население (може би по-малко)- 124 починали. второ сравнение:Нидерландия:- 25,500 заразени- 43 починалиБългария:- 5,000 заразени- 124 починали. некое друго въпросче за ваксините да имате?
    —цитат от коментар 6 на Bira


    Аз имам въпросчета"
    1. Защо ако умре неваксиниран от каквото и да е, бялата мафия го пише Ковид?
    2. Защо ако умре ваксиниран бялата мафия го пише всичко друго ама не и ковид?
    3. Защо не се води статистика колко ваксинирани общо са умрели, а дават такава само за умрели от ковид, какъвто не им пишат в смъртните актове?

    Ако се даде честен отговор на тия въпроси ще лъсне истината, че статистиката им е менте - и нашата и на ония "успелите" - манипулират я с цел да всяват страх и да рекламират ония експериментални течности - там където не са се наболи ковид върлува, там където са набодени взеха да измират от грип, жалка история

  41. 41 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#33] от "mgg030":

    Абе да питам нещо.
    Да предположим че това се дължи на ваксините. За да засилим "ефекта" да си представим, че в България няма нито един ваксиниран. В Нидерландия от 17 - 18 мил по това което казвате и 80 % ваксинирани се получава над 3 мил неваксинирани или половин България. Сега да умножим вашето число 7 по 2 да стане колкото за цяла България и да приемем че всичките са от неваксинираните. Да предположим също, че всичкитр 124 случая са неваксинирани "ганьовци". Как ще обясните разликата? 14 и 124. Или почти (нали не забравяте колко влошихме каратината) 10 пъти повече извън всякакви спекулации за влияние на ваксините. Що бе?

  42. 42 Профил на ThePal
    ThePal
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Бирьонкин, я да кажеш на 100 хоспитализирани с инфаркт или инсулт, колко са оцелели в Низоземско./Франция и колко в БГ ?

  43. 43 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 579 Неутрално

    ":Не може да се ограничи интернет. Все пак вървим към пълна демокрация и либерализъм, като върхова точка от развитието си и за ужас на някои гореспоменати.Единственото решение е хората да бъдат свръх образовани и да развият по-ефективни мисловни и ментални процеси, тоест да бъдат осъзнати.
    —цитат от коментар 36 на Niraah

    Не ограничавам интернет, а достъпността му. Нещо като заводски бял хляб от левче и ръчно месен хляб с кефир за пет- и за двата има пазар, но единият се купува по навик, а другият след натрупване на определено количество информация. Примерно.


  44. 44 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":

    Това каква връзка има?

  45. 45 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bira":

    Ами те числата бяха подобни и преди ваксинирането. Просто там никога не е почивал всеки седми, приет в болница.
    Между другото така, както бяха изпонаваксинирани, те изкараха една четвърта лятна вълна, която в неваксинирана България не се случи.

  46. 46 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 564 Неутрално

    При 90% сертифицирани що така пак скокове?

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5073 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":Това каква връзка има?
    —цитат от коментар 44 на George Svinarov


    Същата!

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#47] от "vassilun":

    Благодаря за изчерпателния и смислен отговор.

  50. 50 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#48] от "dge461082971":
    Аз сега покрай ковид историята разбрах, че на "ганьовците" се приписват всякакви странни черти. Антиваксърство, недоверие в институциите и държават и всякакви нямащи нищо общо с образа неща. Да се чуди човек откъде ли се е пръкнал Уотъргейт например. Вероятно и там са отишли зидоромазачи от България, кръстили са се масони и са сътворили Утъргейт. После ние, съмняващите сюе били луди....

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#27] от "Иван K":

    Кой е органа който проверява НСИ(Националния статистически институт)

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#52] от "radelmarfx":

    Не е там въпроса. Номера е че данните могат да се четст манипулативно, не е нужно да се подменят. Както в случая с тази статия която уж трябва да ни убеди, колко е полезно да се ваксинираме, но нещата са така изкривени, че лъсва ясно, че има "нещо друго".

  55. 55 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Любопитно

    Нидерландия: - 18 млн. население (може би повече);- 43 починали.България:- 7 млн. население (може би по-малко)- 124 починали. второ сравнение:Нидерландия:- 25,500 заразени- 43 починалиБългария:- 5,000 заразени- 124 починали. некое друго въпросче за ваксините да имате?
    —цитат от коментар 6 на Bira


    По-същата логика може да сравните заболелите и излекуваните от рак в България и Нидерландия. дали пак ваксините са помогнали на онкоболните в Нидерландия?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Любопитно

    Пета вълна на епидемията във Франция. Кога ще ги стигнем французите. Ние още се мъчим с третата като гледам графиката.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  58. 58 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#11] от "Араламбене му е майката":До коментар [#13] от "pacioglu":До коментар [#40] от "dlh48570945":Добро утро, дебили! Нека започнем деня с малко математика 101. Знаете ли, че:- ако към броя на регистрираните починали от ковид в Холандия на 19/10/2021 (13) прибавим този на регистрираните починали от ковид във Франция на 19/10/2021 (49) ще получим точно 62. А след като получения резултат умножим по 2 получаваме точно 124, или иначе казано точно регистрираните починали от ковид в България на 19/10/2021.Каква забавна наука само, а!
    —цитат от коментар 56 на Тасков


    Ще направите ли същата сметка и за починалите от сърдечносъдови заболявания?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  59. 59 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#56] от "Тасков":

    Вие, недебилите, как си го обяснявате?

  60. 60 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    До коментар [#24] от "aspet":
    "И тук въпросчето е - на какво се дължи няколко пъти по-високата смъртност в България при равен брой неваксинирани болни? Тук Ковида е различен или здравеопазването е различно?"



    Естествено, че здравеопазването е различно, например в тези само две статистики и само за ЕС: в класацията "Предотвратима с добра превенция смъртност", Нидерландия е с коеф.129, България - 232, а в класацията "Предотвратима с добро лечение смъртност", Нидерландия отново е в челото с коеф. 69, а България - с 194. (Стандартизиран по възраст коефициент на смъртност на 100 000 души от населението).

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1966 Любопитно

    До коментар [#22] от "Niraah":

    ''Във френските медии подобна новина няма.''
    Маските отмениха ли? Почва трета година...

  63. 63 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#8] от "dwr30648311":"Аз имам две въпросчета и споко знам, че няма да ми отговориш;)"Колко български зидаромазачи заминаха да си търсят щастието в Холандия през последните 15 години?Колко холандски зидаромазачи започнаха да практикуват в България през товя време?
    —цитат от коментар 39 на vassilun


    Нашляпали за ви минуси. Но въпросът е много подходящ. Каквато е разликата между холандското и българското зсравеопазване, такава е между холандското и българското строителство.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  64. 64 Профил на Тасков
    Тасков
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#61] от "radelmarfx":

    Аз мисля, че ще го изтрият :( Трият ми 90% от коментарите с обиди към плоскоземците, но пък имам няколко, които се промъкнаха между капките.

  65. 65 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    Тея не бяха ли 90% ваксинирани и ни ги даваха за пример нещо ли?
    —цитат от коментар 1 на radelmarfx


    Точно така е.Това означава,че ваксините имат кратък период на имунизиране на хората.Доживотният имунитет става след естествено преболедуване.Нобсъс затваряне на хората и ваксинация не се получава желания стаден имунитет.

    shlshlshlshl
  66. 66 Профил на Тасков
    Тасков
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#56] от "Тасков":Вие, недебилите, как си го обяснявате?
    —цитат от коментар 59 на George Svinarov


    Лично аз си го обяснявам с високите нива на ваксинация, безспорно по-добрата система на здравеопазване и конкретно за Франция мерките (в Холандия вече никой нищо не спазва)

  67. 67 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#56] от "Тасков":

    Недебил, да ти разкажа как умря от ковид в събота бащата на мой приятел: тежък инсулт във вторник, пред болницата - естествено - проба и корона (ни хрема, ни температура, ни кашлица), настаняване в ковид-отделение, лечение на инсулта - НУЛА, лечение на ковида - антибиотици, антибиотици, антибиотици. Умря в събота сутринта, естествено от ковид. Та той е един от тези 124 за които се пънал пилешкото си мозъче.

  68. 68 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    [quote#55:"biss Mark"][/quote]

    Хората в Нидерландия са по здрави по принцип,заради по качествения живот на хората и заради много по-доброто здравеопазване в Нидерландия.След 12 годишното безвремие на Герб в България няма как да е пи розова картинката..

    shlshlshlshl
  69. 69 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#8] от "dwr30648311":
    Аха. И поради тези съображения, ваксините не се факторират.
    Аре нема нужда.

  70. 70 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#10] от "radelmarfx":

    Най-вероятно ти просто спадаш към 80-те процента. По Иво Христов.

  71. 71 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#34] от "George Svinarov":

    Аз пък знам. Миналата година престилките убиха баща ми с антибиотици. Дадоха му 4 различни антибиотика за 2 седмици за недоказана пневмония (без ковид). Оказа се, че изобщо никога не е имал пневмония, имал е рак. Умря за няма и месец. Приеха го здрав и на два крака, изписаха го 50 кг. с памперс. Болницата на Мутафчийски, най-великите докторя.
    Половината от умрелите ви от ковид са убити от лечението, ако не и повече. Натъпчи здрав човек с антибиотик и му пускай обратното броене.
    Някой ден истината ще лъсне.

  72. 72 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1966 Любопитно

    До коментар [#67] от "Араламбене му е майката":

    От тежък инсулт с ковид или от ковид с тежък инсулт е починал, не разбрах?
    Ако нямаше ковид, а беше с тежък инсулт и мега яка ангина/бронхопневмония от свински/птичи грип, по различни ли щяха да са нещата?

    Моля, без емоции! Просто се опитвам РАЦИОНАЛНО да се осъзнаете...

  73. 73 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#66] от "Тасков":

    Нали сметнахме частта неваксинирани и се оказа, че извън ваксинациите смърността в България излиза 10 пъти по голяма. Това как си го обяснявате? Нали се сещате, че няма как да се получи такава разлика само заради по добра здравна система. Моето обяснение, е комбинация от по добро диагностициране и оттам диференциация по ниски нива на манипулиране на пъвичните данни. Вие, недебилите, какво мислите по този въпрос? Отделно по долу споменах, че някакъв доктор хематолог го обяснява и с неправилно лечение.
    Накратко казано, как Вие, недебилите, направихте извода, че основната причина за тези данни е нивото на ваксинация? Тъй като няма как да имате статистически довод ( издиша просто) остава да сте го установили емпирично. Ние, дебилите, нямаме такива свръхестествени способности и затова мрем.

  74. 74 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#67] от "Араламбене му е майката":От тежък инсулт с ковид или от ковид с тежък инсулт е починал, не разбрах? Ако нямаше ковид, а беше с тежък инсулт и мега яка ангина/бронхопневмония от свински/птичи грип, по различни ли щяха да са нещата? Моля, без емоции! Просто се опитвам РАЦИОНАЛНО да се осъзнаете...
    —цитат от коментар 72 на imaligoogle_hr


    Наистина се стискам да не кажа нещо обидно. Сравнявате спешността при инсулт със спеността при ковид. Верно ли?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  75. 75 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#67] от "Араламбене му е майката":

    Точно! Що народ умря "от ковид" по описаната схема. Хора с рак, чернодробна недостатъчност, инсулти, диабет. Дават + тест (то б@си и измислените тестове), прибират ги в отделението, където не им е мястото, лекуват ги от болест, която нямат - те са болни от друго! И имат нужда от спешно лечение, а вместо това ги затварят като животни, не допускат до тях близките им, тъпчат ги с незнайно какво (лъжат и в епикризите после). И накрая ги пишат на ковида. Долни фашисти. Дано някой ден има възмездие за това, което престилките и фармамафиотите причиниха на човечеството през 2020-2021 г. Защото това беше геноцид. И продължава.

  76. 76 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#71] от "Green Day":

    Може и да е така. Не искам да изпадам в положение да говоря за неща, които не разбирам. Аз разбирам от числа и статистика и това с което ни плакнат е пълен таш..... ъъъъ...... абе голяма тъпотия. И разни недебили, които не могат да смятат развиват теорията, че сме искали да ги убием. Нали уж са ваксинирани и не мрат, какво ги бърка това, че няма да се ваксинирам?

  77. 77 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#70] от "wkk57607068":

    Е, и? И кой е Иво Христов? Не живея в България не съм наясно с тамошните "звезди".

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  78. 78 Профил на Тасков
    Тасков
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#67] от "Араламбене му е майката":
    До коментар [#73] от "George Svinarov":
    До коментар [#75] от "Green Day":

    НСИ (смъртност):

    2015: 112 119
    2016: 107 031
    2017: 109 320
    2018: 108 205
    2019: 107 815
    2020: 126 573
    2021: > 100 000 вече (a има още 2 месеца и нещо)

    Не знам (и няма как да знам, нито пък вие) дали правилно, или не ги приписват на ковид, но според данните на НСИ последните 2 години в България измират несравнимо повече хора в сравнение с предшестващите ги 5.

  79. 79 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    И разни недебили, които не могат да смятат развиват теорията, че сме искали да ги убием. Нали уж са ваксинирани и не мрат, какво ги бърка това, че няма да се ваксинирам?
    —цитат от коментар 76 на George Svinarov


    Бърка ги, щото така им е казал Големия Брат. Който не се ваксинира, е убиец, им е казал Големия брат. Здравите са болни, незаразените са заразни, мислещите са плоскоземци, така е казал. Пък ти си смятай...

  80. 80 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#78] от "Тасков":

    Ти пак се правиш на дръж ми шапката.
    Първо, разликатс от порядъка на десетина петнадесет процента ( изобщо не твърдя, че е малка) не е.несравнима. Съвсем сравнима си е.
    Второ, никой от тези, които така нагло обяви за дебили, не твърди, че няма вирус или че е безопасен или че не се умира от него.
    Това, което твърдим, е че първо, ваксините които ни пробутват не са никакви ваксини и не помагат и второ данните здраво се манипулират и се дества неадекватно, което увеличава смъртността от други неща.
    По просто казано, изводите ви са неправилни и има редица факти и разсъждения , които го доказват.

  81. 81 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#67] от "Араламбене му е майката":До коментар [#73] от "George Svinarov":До коментар [#75] от "Green Day":НСИ (смъртност):2015: 112 1192016: 107 0312017: 109 3202018: 108 2052019: 107 8152020: 126 5732021: > 100 000 вече (a има още 2 месеца и нещо)Не знам (и няма как да знам, нито пък вие) дали правилно, или не ги приписват на ковид, но според данните на НСИ последните 2 години в България измират несравнимо повече хора в сравнение с предшестващите ги 5.
    —цитат от коментар 78 на Тасков


    Пандемията катализира простотиите в здравеопазването. Аз не знам от първа ръка за случаи като тези на №67 №73 и №75, но съм склонен да им вярвам. Действията на лекарите в момента , според мен, се обуславят от това да не ги обвинят в нарушаване на мерките.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  82. 82 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#77] от "radelmarfx":

    Понеже нямат смислени доводи, обиждат на дебил. Иво Христов е един политик, който се изцепи, че 80% от българита са дебили. Не че не е прав де. Даже малко оптимист ми изглежда. Обаче като се замислиш, май тези, които спорят с епитети вместо с доводи са баш представители на въпросните 80%.

  83. 83 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#56] от "Тасков":Вие, недебилите, как си го обяснявате?
    —цитат от коментар 59 на George Svinarov


    с 40,000 повече умрели от 03.2020 до 04.2021, отколкото средното за предните три години.

    така си го обясняваме.

    повтарям пак, много бавно: 40,000 умрели в повече.

    същото си наше население (българско, не холандско), същите лекари, същите медицински сестри, същите проблеми и грижи като в други години.
    с една дребна разлика - едно леко вирусче.

    40,000 за една година.
    3333 на месец.
    111 на ден.
    средно, разбира се - в някои дни умират много повече, в други - по-малко.

    официалната статистика за този период е 18,000 умрели от вируса.
    за която вие - дебилите - ревете, че била пресилена.

    е, непресилените умрели над нормата са два пъти повече.

    некакви други въпросчета за ваксините, мерките, маските и свободата за колективно свинско и винско без тиранията на ваксините?

  84. 84 Профил на Тасков
    Тасков
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#80] от "George Svinarov":

    Добре - да погледнем например ЮКей - бях правил сметката за глупациоглу онзи ден:

    Шотландия - поячинали за първите 39 седмици:
    за 2020: 47435
    за 2021: 46539

    => В Шотландия за първите 39 седмици на 2021 са починали 896 души ПО-МАЛКО от 2020

    Англия и Уелс:
    За 2020: 453803
    За 2021: 436971

    => В Англия и Уелс за първите 39 седмици на 2021 са починали 16832 души ПО-МАЛКО от 2020

    Общо: 17728 (почти осемнадесет хиляди) човека ПО-МАЛКО са починали в ЮКей, без да включваме Северна Ирландия, за която не намерих данни)

    Шотландия:
    https://www.nrscotland.gov.uk/statistics-and-data/statistics/statistics-by-theme/vital-events/general-publications/weekly-and-monthly-data-on-births-and-deaths/weekly-data-on-births-and-deaths

    Англия и Уелс: https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/weeklyprovisionalfiguresondeathsregisteredinenglandandwales

    Северна Ирландия:
    https://www.nisra.gov.uk/publications/death-statistics

    И това е при положение, че най-пиковите им дни бяха в началото на 2021. Наистина ли мислиш, че ваксините нямат никаква роля и не работят? Или като погледнеш графиките за която и да е европейска наваксинирана страна - надолу са и ковид смъртност и обща смрътност, при положение, че в ЮКей например новите случаи са повече от преди. На какво се дължи, ако не на ваксините?

  85. 85 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#83] от "Bira":

    "40,000 за една година."


    Коя година е това, че аз за повече от 15 - 20 хиляди (пак казвам, не твърдя че е малко) не откривам. Кажи за коя за година говориш и с коя я сравняваш да проверя дали пък не лъжеш?

  86. 86 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 579 Весело

    До коментар [#77] от "radelmarfx":Понеже нямат смислени доводи, обиждат на дебил. Иво Христов е един политик, който се изцепи, че 80% от българита са дебили. Не че не е прав де. Даже малко оптимист ми изглежда. Обаче като се замислиш, май тези, които спорят с епитети вместо с доводи са баш представители на въпросните 80%.
    —цитат от коментар 82 на George Svinarov


    Бих го тълкувал малко по-свободно: всеки от нас е 80% дебил, средноаритметично. Което предпоставя и съществуването на 100%-ви такива, да речем.

  87. 87 Профил на ndz08521531
    ndz08521531
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#1] от "radelmarfx":

    Баце, знаеш ли да сметаш? 17 милиона жители, 48 чивека умрели, ние 7 милиона преки сили, 110 умрели на ден. Работят ли ваксините?

  88. 88 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 969 Неутрално

    ... май тези, които спорят с епитети вместо с доводи са баш представители на въпросните 80%.
    —цитат от коментар 82 на George Svinarov


    ама вие сте като северномакедонските историци, бе.
    ти им говориш с цифри и факти. те ти отговарят за правото свободно да се интерпретираш.

    че и се обиждат, като ги чумосаш.

    не сте дебили, а сте катили.

    катил на български е нещо като дебил. а на турски означава убиец.

  89. 89 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#83] от "Bira":"... Кажи за коя за година говориш и с коя я сравняваш да проверя дали пък не лъжеш?
    —цитат от коментар 85 на George Svinarov

    потърси, потърси.
    ще намериш.
    и официални данни, и публикации навън, и публикации у нас.

    иначе е лесно да кажеш. че лъжа.

  90. 90 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#84] от "Тасков":

    Дали пък не се дължи на по адекватно лечение, защото през 2020 никой не знаеше как да го лекува, нямаше подготвена апаратура и обучен персонал? Ти как мислиш? А в държави като България, където Тиквун слагаше походни легла в Арена Армеец и после се оказа, че спешните легла в България са мъртви души, какво точно очакваш да се случи? Да не говорим за отчетността в България, която първо гледа какви данни иска началството да получи и чак тогава почва да ги събира и да ги натъкми. Или и за това не си чувал? В казарма да си ходил случайно?

  91. 91 Профил на ndz08521531
    ndz08521531
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#40] от "dlh48570945":

    Има статистика за общ брой умирания,фани се информирай. На запад почти няма повече от средната за последните години, у нас е с много повече,а защо е така?

  92. 92 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#89] от "Bira":

    Ти кажи кои две години сравняваш, че всички да потърсим и да видим дали пък не послъгваш. Ама не казваш, защото знаеш че си ги измисляш тия числа.

  93. 93 Профил на Тасков
    Тасков
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#84] от "Тасков":Дали пък не се дължи на по адекватно лечение, защото през 2020 никой не знаеше как да го лекува, нямаше подготвена апаратура и обучен персонал?
    —цитат от коментар 90 на George Svinarov


    Има един факт, който няма как да се обясни с това и той е, че приетите в болница с ковид са много по-малко, а лекарства все още няма (има някакви бутикови де, но са далеч от масови)

  94. 94 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#88] от "Bira":

    Братле, знаеш ли? Ще се вслушам в съвета на Самюел Клеманс. Прав си, извинявай.

  95. 95 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 969 Неутрално

    аха

    До коментар [#89] от "Bira":Ти кажи кои две години сравняваш, че всички да потърсим и да видим дали пък не послъгваш. Ама не казваш, защото знаеш че си ги измисляш тия числа.
    —цитат от коментар 92 на George Svinarov


    ето, между този и предния ми коментар направих бърз гугъл сърч - ей така, за всеки случай - и си прегледах един напълно официален тежък статистически доклад за извънредната смъртност. който сравнява 2020 и 2021 със средните данни за 2016-2019.

    и в него попаднах на следното бисерче: умрелите за м. Ноември 2020 г у нас са с 94.4% повече, отколкото средното за предходните три години.

    ама аз лъжа, защото не ти давам, откъде съм си намерил данните, нали?

    ще си го намериш сам. на двайсе удара поклавиатурата разстояние се намира от теб. най-добирят начин да научиш нещо е да се измъчиш да го постигнеш лично.

    аман от мързеливи катили.

  96. 96 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#60] от "hamiltonf":

    И според мен това е отговора. Но това означава, че вината за високата смърност в България НЕ е в това, че е ниско нивото на ваксинация. А това ни се налага като извод...
    Има и друга причина, спомената в някои от коментарите по-горе и това е, че всичко възможно, а дори и невъзможно се приписва на вируса.
    И обратното, починалите след ваксинация са или с фалшив сертификат или от многото си съпътстващи зъболявания, но не и от ваксината.
    Всичко това не означава, че хората не трябва да се ваксинират. Но не трябва и да се задължават, засега по заобиколни пътища, за напред ще видим. Че за много неща за които се кълняха (политици и не само) преди една година, че няма начин да се налагат, вече са факт.

  97. 97 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#93] от "Тасков":

    "приетите в болница с ковид са много по-малко"

    Ще предположа, че говориш че в страните като Франция и Холандия, приетите в болница с Ковид за 2021 са по малко отколкото през 2020. Аз такива данни от вас чувам. Като се има предвид увеличения капажитет на специализираните отделения - едва ли е така. Не знам такива данни, не знам как са събирани и колко са представителни.

    Помня едни други "данни" от 2020.Помните ли едни филмчета от Италия с чували с трупове? Или как ни разказваха приказки, че в Ню Йорк почнали да заравят попиналите в масови гробове? Помните ли я тая помия? И сега едно въпросче: Кому беше изгодно да плаши гората и в чий интерес беше. И защо медиите послушно почнаха да разпространяват подобни дивотии? Аз лично като си отговоря на тази въпрос и внезапно се сещам защо ваксините са толкова добри и полезни.... Обаче понеже не работят баш както трябва ще ви боцнем още един... два... три.. Абе ще ви бодем през 6 месеца "безплатно" като плащаме ваксините с парите от вашите данъци.
    Гьобелс пасти да яде.

  98. 98 Профил на Niraah
    Niraah
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#62] от "imaligoogle_hr":

    В интерес на истината започват да ги отменят по департаменти. Аз съм в Париж, тук разбира се, ще сме последни. И децата ми ходят от 12 месеца на училище с маски. Не е голяма драма.

  99. 99 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#95] от "Bira":

    Аз те питах нещо простичко: за кои две години намери 40 000 разлика. Ти ми отговаряш с разни бисерчета от някакви тежки доклади за малки ( демек непредставителни) периоди. Излъга за тези 40 000 и сега ми носиш от девт дола вода.

  100. 100 Профил на Dex
    Dex
    Рейтинг: 237 Неутрално

    25 хиляди за цяла седмица всъщност, редактирайте си статията

    За да победиш останалите трябва да надвиеш първо себе си.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK