"Метавселена с PowerPoint" - "Майкрософт" влезе в пряка надпревара с "Мета"

"Метавселена с PowerPoint" - "Майкрософт" влезе в пряка надпревара с "Мета"

© Скрийншот, YouTube



Майкрософт" и известната доскоро като "Фейсбук" компания "Мета" се очертават като основните конкуренти в надпреварата за развитие на т. нар. метавселена.


За "Майкрософт" операцията започва от "Тиймс" и за начало ще е по-скоро корпоративна, ноо в сегмент, където навлизат все повече играчи и който ще преобрази работното място.


Тя следва обявеното от "Фейсбук" ребрандиране миналата седмица - основателят на водещата социална мрежа в света смени името си, за да покаже, че разработката ѝ отстъпва място като приоритет на метавселената.




Какво е метавселена, четете тук.


В началото бе виртуалната работа


Метавселената на "Майкрософт" вероятно ще привлече като първи потребители милионите ползващи "Тиймс" на работа; "Мета" се цели първо в милиардите потребители на социалната "Фейсбук". Двата проекта започват от различна основа. Сатя Надела, изпълнителният директор на "Майкрософт", обаче не се поколеба да използва думата "метавселена".



По времето на Надела "Майкрософт" се отдръпна от софтуера като водещо направление на работата си и се насочи към облачни (Azure) и други услуги, от които в голям степен се насочват фирми. Това съживи бизнеса на "Майкрософт" за няколко години.


Надела даде по време на вчерашна презентация пример как с помощта на сравнително нов проект може да посети COVID болница във Великобритания завод на "Тойота" и Международната космическа станция. "Идва собствена метавселена на "Майкрософт" и тя ще има "Пауър пойнт"," шегува се по този повод "Блумбърг".


"Меш" (Mesh) е представена тази пролет платформа за виртуални преживявания, която догодина ще бъде интегрирана в "Майкрософт тиймс" и ще създаде комбинация от виртуална и добавена реалност с видеоконферентни срещи, в които всеки може да участва с анимирани аватари. Планът за интеграцията между смесената реалност и корпоративния инструмент е обявен за първата половина на 2022-ра. Ще могат да се ползват устройства за смесена - виртуална и/или добавена - реалност както на "Майкрософт" (Hololens) "Мета" (Oculus).


"Бяхме поразени от умора от срещи във виртуалния свят," казва в интервю с технологичното издание The Verge Никол Хърскоуиц, генерален мениджър на "Тиймс". "След най-много 30 или 40 минути в среща е много трудно да останеш фокусиран и ангажиран."


В голяма степен това е и противодействие на наложилия се по време на пандемията формат в платформи като "Зуум", заменили личния, пряк контакт с дистанционен през платформи.


"Дигитален аватар"


Специално дигиталният аватар е част и от проекта на "Мета", която иска такъв инструмент да представлява потребителя във виртуалните пространства. Още миналата година бяха тествани инструменти за дистанционна работа с добавена и виртуална реалност.


За специалните нови 3D аватари, които ще са част от пътя към изграждане на метавселена, няма да са нужни специални очила или каски за виртуална реалност, нито дори камера, ако потребителят не желае да я включи. Системата ще работи с изкуствен интелект и ще може да променя двуизмерен аватар, използван в последния случай, на базата на данните от гласа на потребителя, а това създава усещане за присъствие (и е нещо като облекчение за онези, които не желаят да включват камерата си точно в момента).


За тези срещи като начало ще могат да се задават и предварително изградени виртуални пространства, макар и с ограничен избор.


"Метавселена с PowerPoint" - "Майкрософт" влезе в пряка надпревара с "Мета"

© Скрийншот, YouTube


Това е само стъпка към създаване на виртуални пространства "по поръчка", където хората могат да изграждат работни връзки дори чрез игри или употреба на приложения на "Майкрософт" в тях. На този стадий проектът ще е по-привлекателен за онези, които все пак изберат да използват шлемове и очила. В тази среда вероятно ще има и възможности за превод и възпроизвеждане на текст на езика на потребителя, така, че да падат езиковите бариери при срещи с хора от различни точки на света.


"Всички ще се озовем в метавселената на "Майкрософт""


"Тиймс" ще позволява на отделните компании да създават собствени виртуални пространства или метавселени, пише The Verge. Виртуален кампус вече бе създаден като експеримент от британската "Аксенчър" още преди пандемията и се оказа полезна при въвеждането на нови колеги, когато светът премина към дистанционна работа с началото на коронавируса.


Все повече играчи навлизат в този сегмент, а "Мета" инвестира по 10 млрд. годишно в метавселената и в момента набира най-малко 10 хил. души в Европа за проекта. Това вероятно ще ускори и трансформацията на виртуалната среда - най-малкото на работното място, за чието преобразяване вече се борят две водещи компании в света.


Надела признава, че метавселената като цифрово място за пренасяне на "реалния" живот все още е далеч, затова и се фокусира върху корпоративния живот. Има и много въпроси като този дали различни сегменти от метавселени на различните компании ще могат да си взаимодействат помежду си.


Друго специализирано издание, Gizmodo, пише, че идеята хората да се потопят още повече във виртуалнен работе свят може да изглежда по-скоро като бреме след месеци дистанционна работа.


"Идеята да си още повече онлайн е последното, което искат повечето хора. Пандемията обаче принуждава толкова толкова много от нас да работят дистанционно - а много работници се надяват да продължат да работят от къщи или да намерят баланс между работата в офиса и дистанционната." В този смисъл поне проектът на "Майкрософт" и обещаните характеристики вероятно ще имат принос. "Вероятно накрая всички ще се окажем в метавселената на "Майкрософт"," обобщава изданието.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK