Германците ще чакат до една година за поръчана нова кола

Маркус Дюсман, председател на управителния съвет на "Ауди".

© DPA

Маркус Дюсман, председател на управителния съвет на "Ауди".



Германците ще трябва да чакат до една година, за да получат новата си кола, и основната причина е недостигът на чипове за тяхната електроника, коментират анализатори за ДПА. Производителите съкращават очаквания обем на производство, а някои започнати коли може изобщо да не бъдат довършени.


"В зависимост от модела времената за доставка се стабилизираха на 3 до 6 месеца при повечето коли", обяснява Маркус Велер от германската асоциация на производителите на автомобили. При елитните модели този срок може да се увеличи до 9-12 месеца поради недостиг на големи компоненти, допълва той.


Щефан Райндл, ръководител на института за анализ автомобилния сектор в Гайслингер, прогнозира недостигът да продължи през 2022 г. и дори да се влоши. Това означава, че няма да се предлагат отстъпки в официалния ценоразпис, както и че ще поскъпнат употребяваните автомобили.




"Наличните коли при търговците са намалели драстично", посочва Велер. В миналото е можело да поръчаш директно на завода модел, който не може да се види в шоурума, но днес това е доста сложно да се случи, допълва той.


Според него компании като "Фолксваген" и големи доставчици като "Континентал" създават специални групи за непрекъснато издирване по световните пазари на различни елементи и най-вече на чипове.


На паркингите на някои заводи се трупат недовършени коли и определени производители са започнали да продават модели без поръчаните аксесоари с идея да ги предоставят на клиента, когато са налични.


Целият сектор в Германия непрекъснато съобщава за спиране на производства и изпращане на персонала по домовете. Понякога това се случва за срокове от няколко седмици.


Производители опитват да компенсират проблема, като се насочват към по-скъпи модели, където печалбата е по-голяма.


Маркус Дюсман, председател на управителния съвет на "Ауди", каза за вестник "Аугсбургер алгемайнен", че компанията има над 100 хиляди коли, "които иска да довърши, не може да ги изработи или така и няма да произведе". Това означава, че този производител няма да може да увеличи производството в близко бъдеще, защото трудностите ще продължат доста след началото на следващата година.


"Надяваме се на стабилизиране до края на първото полугодие на 2022 г. в производството и доставката на чипове. Кризата с микропроцесорите ще ни лиши от една рекордна година", цитира думите му ДПА.


Според него всички вериги за доставки ще бъдат прегледани и преработени, за да се гарантира, че милиарди чипове за компанията ще пристигат навреме. "Но "Ауди" няма да се заеме със собственото им производство."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (152)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 125 Весело
  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1270 Весело

    Да се запишат в Мототехника да им излезе номерът.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  3. 3 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    През соца за москвето се запазваха и купуваха номерца години предварително.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  4. 4 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Нали мантрата беше, че само при плановата икономика може да има дефицит? Какво правим сега?

  5. 5 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Сами се докарахме до това състояние да сме толкова зависими само от едно място!
    Получих си новата кола само с един чифт ключове, нямали за дистанционното чипове!

  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2409 Весело

    Германците ще чакат до една година за поръчана нова кола
    ...
    БЕ-КА-ПЕ! БЕ-КА-ПЕ!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Тия пък, на мен тъкмо щеше миналата година да ми излезе реда за ЛАДА

  8. 8 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3232 Любопитно

    До коментар [#5] от "lodkarski":

    Не си само ти, но добрата новина е, че си я получил.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  9. 9 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Нали мантрата беше, че само при плановата икономика може да има дефицит? Какво правим сега?
    —цитат от коментар 4 на otrqdnik


    Ами сега трябва да се отделим от комунистическия мастодонт!

  10. 10 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    Поради свръх производството на чипове за новите ваксини, германците за жалост ще трябва да бъдат търпеливи за свойте коли.. В други новини.. Хайвера е с 10% по скъп и има остър недостиг на позлатена тоалетна хартия..

  11. 11 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Не могат даже да помиришат усещането през соц-а, когато чакаш 9-10 г. с номерче от "Мототехника", за да си купиш гордо вече морално и технически остарял модел "Вартбург", "Лада", "москвич" :)

  12. 12 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 524 Неутрално

    При Соца, чакахме десетина години за "нова" кола. Колко е нова, е друг въпрос, щом десет години я чакаш, ама чакането беше нещо нормално, през онова лелеяно от някои и днес, време!Чакаше се за хляб, за банани, за олио, телевизори, коли.
    Чакахме!

  13. 13 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2409 Любопитно

    А защо в Германи не си произвеждат сами чипове?

    В Русия съм! В Русия съм!
  14. 14 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    А за Жигула и повече от година.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  15. 15 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#10] от "Ramon Asvalda":

    Очаква ли се нова депресия на тоалетната хартия, празни рафтове и ръст на депресията сред хората с разтройство ? Очаквайте в новините в 7 вечерта..

    Важните новини, предоставени с любезното съдействие на Сорос уорлд геуордер с любезното съдействие на децата роби в Африка, Китай и щедрите дарения на органи от всички политически затворници

  16. 16 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Интересно. Какво ще стане, когато заради зелената сделка забранят колите с ДВГ? Тогава ще могат ли да насмогнат на хората, които трябва да сменят колите си? въпросът дали при енергийни кризи сега след 10г при пожелателни 100% електрокари ще има с какво да се зареждат да го оставим настрана.
    Кой спъва така зеления преход и кой извънземен ще е виновен за това, че куп хора ще загубят мобилността си и ще бъдат вързани, защото:
    1. няма да могат да пътуват по 50-100км за работа. В България не е често, ама в ЕС е.
    2. няма да могат да пазаруват по-големи количества в магазини тип метро, защото няма да има превоз.
    3. няма да могат да идат в къщата на село да починат или да видят старите роднини.
    4. ако живеят в село, да отидат на пазар или работа в близкия град
    ...
    Ще стане накрая само елит с много пари да си го позволи да има мобилност, а останалите да не мърдат от градовете и селата си. Че и искат да спират евтините полети, съответно убиват туризма и почти всички нискотарифни пътувания по бизнес и т.н. С влак вместо 2 часа ще ти отнеме 2-3 дни, а цената ще е в пъти отгоре, че и влаковете няма да са начесто като полетите и няма да има конкуренция да бута цената.
    Какво ще правим с разноса по дребни обекти? Ще стане златен и те няма да могат да го поемат, защото ще трябва да продават на бая по-високи цени. Колко ще струва доставката на 100 хляба на ден, ако трябва да се изплаща електрокара? В момента не само у нас този разнос е с бусове на по 10+ години.

  17. 17 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1456 Весело

    16 години Меркел, кънграчюлейшънс👏👏👏

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  18. 18 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2409 Любопитно

    И как до кризата с ковида нямаше недостиг на чипове, а сега има?

    В Русия съм! В Русия съм!
  19. 19 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1282 Весело

    венсеремос, другари!
    добре дошли в социализЪма!

  20. 20 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#4] от "otrqdnik":

    Ама то сегашното какво го наричаш? Кое е пазарното с тия затваряния, директиви, изисквания като това да имаш на щат човек да чака някой от персонала да подаде оплакване? Да не би да има нещо пазарно и свободно?
    Почваш ресторант и някой изведнъж ти забранява съвсем свободно и пазарно да работиш 2 години. От свободния пазар ли ще фалираш?

  21. 21 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 391 Весело

    А защо в Германи не си произвеждат сами чипове?
    —цитат от коментар 13 на Веселин Дечев


    Зелена икономика.

  22. 22 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1288 Весело

    Пожелавам им да не чакат 10 години за Лада.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  23. 23 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Тихо и бавно пълзи пълна диктатура. Всичките кризи (горива, инфлация, чипове и т.н) за последните 2 години като започнеш с КОВИД-19 са изкуствено създадени.
    Германия - меката на автомобилостроенето, казва, че трябва да се чака 1 година за кола? Сериозно?!Заради това чакане, колко ще се надуят изкуствено цените и в този бранш?

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  24. 24 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1110 Весело

    нека чакат, да видят какво ни беше по соца...

    Евроатлантида
  25. 25 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#18] от "Веселин Дечев":

    Започна като криза със затваряне на заводи в Китай заради карантината през 2020та плюс увеличен пазар на лаптопи покрай хоум офиса. Друга причина е бумът на криптовалутите и огромното търсене на видео карти за тях. В един момент не се произвеждаха нови чипове, а търсенето скочи в небесата. След това заради затварянето на суекция канал имаше криза с доставките....
    Горе-долу се размина и стана да се мисли за зелена сделка и преминаване на електромобили, а те искат повече чипове, както и суровини за батерии и т.н.
    Много неща объркаха пазара, но основното в момента е човешка глупост и инат при 0 готовност да се налагат електромобили. Няма капацитет да се подържа това производство, но вървим смело напред, както се случва с газта и електричеството в ЕС.

  26. 26 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Моята Тойота Такома я поръчах, мисля, юни и последно дилърът ми каза, че има шанс да я взема за Коледа.
    Не знам защо всички толкова се шашнаха с този китайски вирус. Който умрял - умрял, но живите трябва да работят. Ресторанти и кафенетата ОК, но защо заводите трябва да затварят?
    Брат ми в България има сервиз за коли и не е спрял да работи, макар че беше седмица в болницата с Ковид. Два дни след като излезе започна да работи.
    Аз, в транспорта, не съм спрял да работя дори и за ден.
    Нашите общества наистина загубиха воля за живот.

  27. 27 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    Къде става записването? Как им се зове Мототехниката?

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  28. 28 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    До коментар [#13] от "Веселин Дечев":

    Не им се позволява, чиповете и компютрите имат прекалено висока добавена стойност. Не знам как им оставиха да правят коли изобщо. Под мандатната територия има ограничени правомощия в армия и икономика, нямаш право да конкурираш светлите нации.

  29. 29 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#4] от "otrqdnik":Ама то сегашното какво го наричаш? Кое е пазарното с тия затваряния, директиви, изисквания като това да имаш на щат човек да чака някой от персонала да подаде оплакване? Да не би да има нещо пазарно и свободно?Почваш ресторант и някой изведнъж ти забранява съвсем свободно и пазарно да работиш 2 години. От свободния пазар ли ще фалираш?
    —цитат от коментар 20 на атанас


    Има голяма разлика между "забрана" и "спазване на правила" и няма нищо общо с това, което смятате за "пазарни отношения". Не се обиждайте, но едва ли хора с Вашето мислене го разбират :)
    Впрочем изискването да се кара автомобил с платена ГО и куп други изисквания не е ли "ограничение на правото на свободно придвижване на хора" :):)

  30. 30 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#5] от "lodkarski":

    Нас така ни посъветваха да си купим от наличните нови Кашкаи, защото тези по поръчка първо не се знае кога ще дойдат, пък и може да дойдат я без електрически стъкла, я без отопление на седалките...

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  31. 31 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Интересно. Какво ще стане, когато заради зелената сделка забранят колите с ДВГ?
    —цитат от коментар 16 на атанас

    Канят се да ги забраняват, ама ще видиш как всяко решение е предпоследно.
    То сега при под 5% дял на произведени електромобили цената на лития се вдигна тройно от миналата година, и няма литий за батериите на всички. Пък като станат 10, 20, 30% колко ще струва лития и откъде ще се вземе? Въобще не говоря за 100%, което няма да е в обозримо бъдеще.
    Говорят, че цената на батериите щяла да пада като станат по-масови, но всъщност става обратното. Лесните и евтини находища на литий са вече разработени, а когато електромобилите станат масови ще трябва да разработват труднодостъпни и скъпи находища, така че той ще става все по-скъп.
    Канят се и нова химия да разработят, но те се канят от много години насам - имам в къщи архива на Авто-Билд отпреди 10 години, когато всички производители се хвалеха колко инвестирали в Р§Д и как 2020 щяло да е еди-какво си. А то дойде и мина и хич не стана така.

  32. 32 Профил на Avalon Blackmore
    Avalon Blackmore
    Рейтинг: 115 Весело

    До коментар [#4] от "otrqdnik":

    Планова икономика.

    олекна ми на душата, возвисих ся!
  33. 33 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    Пожелавам им да не чакат 10 години за Лада.
    —цитат от коментар 22 на andreas_hofer


    Е, за ЛАДА се чакаше, щото беше хит у нас, и сички искаха, да са фукат. Ма за останалите можеше спокойно да се купят.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  34. 34 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Моята Тойота Такома я поръчах, мисля, юни и последно дилърът ми каза, че има шанс да я взема за Коледа.Не знам защо всички толкова се шашнаха с този китайски вирус. Който умрял - умрял, но живите трябва да работят. Ресторанти и кафенетата ОК, но защо заводите трябва да затварят? Брат ми в България има сервиз за коли и не е спрял да работи, макар че беше седмица в болницата с Ковид. Два дни след като излезе започна да работи. Аз, в транспорта, не съм спрял да работя дори и за ден.Нашите общества наистина загубиха воля за живот.
    —цитат от коментар 26 на Nedyalko Lazarov


    Ама наистина ли смяташ, че всичко което се случва е само и единствено заради КОВИД? Хайде не бъди толкова наивен. Целите са многоходови и много пластови. КОВИД е само началото всичко, което ще се случва през следващите месеци и години.

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  35. 35 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    През соца за москвето се запазваха и купуваха номерца години предварително.
    —цитат от коментар 3 на virtual brain


    Айде сега, Москвичът беше без ред. Сглобявахме ги у Ловеч.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  36. 36 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#33] от "АБПФК":

    Не се чакаше само за Москвич, Запорожец и Трабант. Може би и за Волга,

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  37. 37 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Колко бързо всичко се промени. Нищо не е същото ...

  38. 38 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    При Соца, чакахме десетина години за "нова" кола. Колко е нова, е друг въпрос, щом десет години я чакаш, ама чакането беше нещо нормално, през онова лелеяно от някои и днес, време!Чакаше се за хляб, за банани, за олио, телевизори, коли. Чакахме!
    —цитат от коментар 12 на Капабланка


    Правиш ли разлика, между чакане за кола, и опашка за банани?

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  39. 39 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#29] от "debruckere":

    Много добре разбирам какво са права и задължения, както и спазване на правила.
    Но нека го обясня с пример. Преди години човек решава да кара такси или да отвори кафене в гаража.

    За такси преди човек слага табела, обявява в общината и почва да работи. Плаща си данъците и не го пипат, даже да е с 30г лада. Все пак, който иска услугата му, се качва. Сега колата трябва да е на под Х години, натиснат си да работиш към няколко големи фирми с лицензи и т.н.

    За кафенето преди купуваш кафемашина и 2-3 пластмасови маси, освежаваш и си ок. Сега трябва да вложиш Х000 в сертифициране по еди какво си, само определени помещения стават и т.н. Заложена ти е бариера, която дребен човек вече трудно минава като финанси и нужно време за процедури. На големите корпорации не им пука- за тях таксите за сертифициране и т.н. за нещо дребно и защита да нямат конкуренция. Старбъкс ти продава кафе за 5лв, но отсреща Бай Иван няма шанс да ти продава по 20ст. Няма да е лъскав, но ще имаш избор евтино на лошо място или на луксозно по-скъпо.

    Почти няма бизнес да не е подтиснат с регулации. 90% от тях са напълно нелогични и си личи, че са правени в интерес на лобита. Да, тези лобита налагат правилата, но това не значи, че всеки трябва да ги приема за чиста монета. Все още имаме право да мислим, нали?

  40. 40 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#34] от "mario_m35":

    На всеки 3 поколения мир, хората имат нужда да видят децата си в затворен ковчег, това е истината :)))

    Трудните времена създават силни хора, добрите времена хора, които си мислят, че всичко се яде, мъжете могат да забременеят, икономиката може да работи гладко, докато всички се крият от един вирус и тнн.. :)))

  41. 41 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    Марксистите овладяха управлението на САЩ и ЕС и веднага настана дефицит и хаос.

  42. 42 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#40] от "Ramon Asvalda":

    Щото никои не се учи от историята, никога.. От древни времена до ден днешен се повтаря един и същ цикъл само детайлите са различни :)))

    Хората във всеки период се мислят за пика на човешкия вид, че са по различни от другите преди тях, а истината е, че ако размразиш един човек от преди 60 000г. и го цивилизоваш, макар и да не е от най умните, ще може да функционира в това общество и има абсолютно същите мотивации и биологични цели като вас.. :)))

    Ние както много преди нас също мислим, че изведнъж сме се издигнали над всички останали хора, най цивилизованите :))))

  43. 43 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 899 Неутрално

    Производството на чипове е изнесено в Азия за по/евтино. Но пожар в един от заводите в Тайван, липсата на работна ръка заради епидемията и други фактори водят до липса за чипове и то не само за коли, но и за компютри и мобилни телефони. Освен това азиатците изглежда приоритетно снабдяват азиатските производители на коли с чипове, понеже за криза с японски и корейски коли не се споменава. Изводът е - не си изнасяй производството в Азия, понеже там властва номерът на китайката!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  44. 44 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    А защо в Германи не си произвеждат сами чипове?
    —цитат от коментар 13 на Веселин Дечев


    Щот не е "рентабилно". Щото, ако конкуренцията ги купува от Азия, ще предлагат по- ниски цени и... Затова.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  45. 45 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ramon Asvalda":

    В много аспекти сме цивилизовани... В повечето сме си същите маймуни :))) Не ни мотивират някакви висши пориви, ми същите неща, които са мотивирали маймуните откакто съществуват...

  46. 46 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ramon Asvalda":

    Нашият късмет е, че от над 70 години в България не е имало война. Вторият ни късмет е, че живеем най-уредено и добре от всички поколения преди нас. Но най-големият ни късмет е, че сме се родили в Европа в относително добре уредена държава с отличен климат.

  47. 47 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Канят се и нова химия да разработят, но те се канят от много години насам - имам в къщи архива на Авто-Билд отпреди 10 години, когато всички производители се хвалеха колко инвестирали в Р§Д и как 2020 щяло да е еди-какво си. А то дойде и мина и хич не стана така.
    —цитат от коментар 31 на Камен

    Трябва някой да чекне и архива на Фарма-Билд, техните планове може да са се изпълнили към 2020- кой знае :-)



  48. 48 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Тихо и бавно пълзи пълна диктатура. Всичките кризи (горива, инфлация, чипове и т.н) за последните 2 години като започнеш с КОВИД-19 са изкуствено създадени.Германия - меката на автомобилостроенето, казва, че трябва да се чака 1 година за кола? Сериозно?!Заради това чакане, колко ще се надуят изкуствено цените и в този бранш?
    —цитат от коментар 23 на mario_m35


    Така е,когато ни управляват световно евреи,а те всъщност произлизат от африканската държава Египет

  49. 49 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1582 Любопитно

    Малко да позеленеят и те.
    Стига сме им доизносвали старите коли.

    Какъв въглероден отпечатък има един автомобил за 1 година живот?

    Кое е по-еко, за 20 години да смениш 5 автомобила, или само 1, макар и малко остарял?
    Някой смята ли ги тия работи, или тия сметки не са удобни на затоплистите?

  50. 50 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#43] от "Сатана Ликующий":

    Eeeee... Отдавна беше ясно, че Китай опитва да убие производството в ЕС и след това да владее света. Корпорациите, обаче, се втурнаха единствено с мисълта за лесни пари сега.

    Истината почна да излиза наяве:
    - уволнил си хората с умения
    - вече нямаш завод или имаш останки от такъв с технология отпреди 20г
    - старите ти хора отдавна са те намразили и не искат да чуят за теб и няма кой да обучава нови

    Същото се наблюдава след няколко години изнасяне на проекти в аутсорс. След това почва рев защо нищо не върви. Ами, пуснали сте хора с 0 идея какво се прави да се ширят заради малко повече печалба в отчета, а вече няма никой останал да знае кое какво е. После иди възстановявай.

    Китай си изиграха картите. Оставиха чужденците да печелят от евтин труд достатъчно дълго, за да станат съвсем зависими. След това вдигнаха ставките и почнаха да си гледат интереса. А къде да иде примерно Епъл? Ще строи завод 5г, 5г ще обучава хора от 0, ще трябва да вдигне цените яко или да отчете загуби... Ама то и този тип производство се води замърсяващ. Умниците са приели регулации вече срещу него на местна почва....

    И ето ни всички да са зависими от Китай и да не могат да се измъкнат. Ако някога бяха по-далновидни, но.......

  51. 51 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    до една година за поръчана нова кола
    ___________
    Толкова си беше и преди за Трабантче и Вартбург

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  52. 52 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1582 Любопитно

    До коментар [#42] от "Ramon Asvalda":В много аспекти сме цивилизовани... В повечето сме си същите маймуни :))) Не ни мотивират някакви висши пориви, ми същите неща, които са мотивирали маймуните откакто съществуват...
    —цитат от коментар 45 на Ramon Asvalda


    Някои са по-маймуни от другите!
    Айде, айде!

  53. 53 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1582 Весело

    Производството на чипове е изнесено в Азия за по/евтино. Но пожар в един от заводите в Тайван, липсата на работна ръка заради епидемията и други фактори водят до липса за чипове и то не само за коли, но и за компютри и мобилни телефони. Освен това азиатците изглежда приоритетно снабдяват азиатските производители на коли с чипове, понеже за криза с японски и корейски коли не се споменава. Изводът е - не си изнасяй производството в Азия, понеже там властва номерът на китайката!
    —цитат от коментар 43 на Сатана Ликующий


    Българите това не ни събаря, щото не караме нови коли, не ползваме нови компютри и телефони, пък и ни е през оная работа за китайката!

  54. 54 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    [quote#35:"АБПФК"][/quote]
    Москвич беше с ред, но се чакаше 3-4 години. Най-много се чакаше за Лада, след това за Шкода, а полски Фиат и Застава бяха без ред. Мосля без ред бяха Трабант, Вартбург и Запорожец, но не съм 100% сигурен.

  55. 55 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1582 Весело

    До коментар [#40] от "Ramon Asvalda":Щото никои не се учи от историята, никога.. От древни времена до ден днешен се повтаря един и същ цикъл само детайлите са различни :))) Хората във всеки период се мислят за пика на човешкия вид, че са по различни от другите преди тях, а истината е, че ако размразиш един човек от преди 60 000г. и го цивилизоваш, макар и да не е от най умните, ще може да функционира в това общество и има абсолютно същите мотивации и биологични цели като вас.. :))) Ние както много преди нас също мислим, че изведнъж сме се издигнали над всички останали хора, най цивилизованите :))))
    —цитат от коментар 42 на Ramon Asvalda


    С една малка поправка.
    Не всички сегашни хора се мислят за връхта на еволюцията. Това е болест, плъзнала основно при либерастията, които си мислят, че са нещо повече от другите и ще дават наклон на всичко и всички, на миналото, бъдещето и настоящето.

    Някои си знаем, че хем всичко тече, всичко се променя, хем всичко си е същото.

  56. 56 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Производството на чипове е изнесено в Азия за по/евтино. Но пожар в един от заводите в Тайван, липсата на работна ръка заради епидемията и други фактори водят до липса за чипове и то не само за коли, но и за компютри и мобилни телефони. Освен това азиатците изглежда приоритетно снабдяват азиатските производители на коли с чипове, понеже за криза с японски и корейски коли не се споменава. Изводът е - не си изнасяй производството в Азия, понеже там властва номерът на китайката!
    —цитат от коментар 43 на Сатана Ликующий

    Не си прочел поста ми. За Тойота чакам вече 6 месеца. Понеже е търсен модел по принцип би трябвало да чакам около 2-4 седмици. Повечето модели са на паркинга.

  57. 57 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    Нали мантрата беше, че само при плановата икономика може да има дефицит? Какво правим сега?
    —цитат от коментар 4 на otrqdnik



    До коментар [#4] от "otrqdnik":

    Не планова,а държавна. Това "планова" го е измислил някой комунист,за да заблуди хората...

  58. 58 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1582 Любопитно

    До коментар [#43] от "Сатана Ликующий":Eeeee... Отдавна беше ясно, че Китай опитва да убие производството в ЕС и след това да владее света. Корпорациите, обаче, се втурнаха единствено с мисълта за лесни пари сега.Истината почна да излиза наяве:- уволнил си хората с умения - вече нямаш завод или имаш останки от такъв с технология отпреди 20г- старите ти хора отдавна са те намразили и не искат да чуят за теб и няма кой да обучава новиСъщото се наблюдава след няколко години изнасяне на проекти в аутсорс. След това почва рев защо нищо не върви. Ами, пуснали сте хора с 0 идея какво се прави да се ширят заради малко повече печалба в отчета, а вече няма никой останал да знае кое какво е. После иди възстановявай.Китай си изиграха картите. Оставиха чужденците да печелят от евтин труд достатъчно дълго, за да станат съвсем зависими. След това вдигнаха ставките и почнаха да си гледат интереса. А къде да иде примерно Епъл? Ще строи завод 5г, 5г ще обучава хора от 0, ще трябва да вдигне цените яко или да отчете загуби... Ама то и този тип производство се води замърсяващ. Умниците са приели регулации вече срещу него на местна почва....И ето ни всички да са зависими от Китай и да не могат да се измъкнат. Ако някога бяха по-далновидни, но.......
    —цитат от коментар 50 на атанас


    Нещата не опират до далновидност.
    Просто повечето запдани корпорации се управляват от "бордове".
    Лично съм гледал такива образи, идвали са на безбройни безмислени срещи.
    Тия хора се интересуват единствено от личния си ГЪЗ и им е абсолютно все тая и за компанията и за хората в нея. Със аутсорсването просто отчитат едни моментни печалби, прибират огромни лични бонуси и заплати, а "след мен и потоп". Още преди 10-15 години ги гледах в Канада, и ми беше ясно, че е въпрос на време тази система да се скапе.

  59. 59 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    Следващият етап ще е да въведат привилегии за отделни категории другари, които не могат да чакат.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  60. 60 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    И как до кризата с ковида нямаше недостиг на чипове, а сега има?
    —цитат от коментар 18 на Веселин Дечев


    Ми явно локдауните засягат и работниците в чиповата индустрия. А и има криза в шипинга. Контейнерите са кът, и не са на място. Вчера дадох линк, където един професор по икономика го обяснява. https://youtu.be/y6rEglDvwvI

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  61. 61 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#13] от "Веселин Дечев":

    Интересен въпрос.
    Защото не могат.
    Защото себестойността им ще бъде висока.
    Защото нямат технологиите да ги правят или са много изостанали.

    Panta rhei....
  62. 62 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2195 Любопитно

    Японците и Корейците имат ли същия проблем?

    I Want To Believe
  63. 63 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#23] от "mario_m35":

    Започне ли недостига на стоки значи е дошло светлото време на комунизъма другари.
    Сегашните нео-комунета по нищо не се различават от старите.
    Ама другарката Урсула си хвърчи със самолетчето.
    За трудещите се и коли няма да има даже.

    Panta rhei....
  64. 64 Профил на fmf441046451
    fmf441046451
    Рейтинг: 16 Неутрално

    Като при социализЪма - има пари, няма какво да купиш с тях. Но така е когато публични институции се месят в естествените баланси на търсенето и предлагането като изкуствено стимулират търсенето.

  65. 65 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    Марксистите овладяха управлението на САЩ и ЕС и веднага настана дефицит и хаос.
    —цитат от коментар 41 на stargate


    Можеш ли да посочиш, кои по- точно са марксистите в УСА?

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  66. 66 Профил на qyn141085660
    qyn141085660
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Специално за немците имам виц от великия Рейгън, казан за СССР, но толкова валиден днес за Германия.
    "Наредил се германец на опашка за запазване на автомобил. Дали му номерче да дойде след 10 години да си я получи. Клиента попитал: в колко часа да дойда да си взема автомобила? Какво значение има, говорим за след 10 години, попитал бюрократа. Ами, не че нещо, ама точно тогава преди обед ще идва водопроводчика, та..."

  67. 67 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#33] от "АБПФК":
    "Е, за ЛАДА се чакаше, щото беше хит у нас, и сички искаха, да са фукат. Ма за останалите можеше спокойно да се купят"

    Както обикновено, истината ни залива от твоите постове.
    Аз моята Шкода я купих "спокойно" след 7 години чакане. Естествено и вноската ми от 1500лв чака 7 години в ДСК без нито стотинка лихва.

  68. 68 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    До коментар [#42] от "Ramon Asvalda":В много аспекти сме цивилизовани... В повечето сме си същите маймуни :))) Не ни мотивират някакви висши пориви, ми същите неща, които са мотивирали маймуните откакто съществуват...
    —цитат от коментар 45 на Ramon Asvalda


    Ми вече 30г. няма читава идеология, която да мотивира хората. Само с консуматорсво явно не става. У Русия даже е забранена. Досега!

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  69. 69 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    До коментар [#16] от "атанас":

    Опитваш се да екстраполираш начина по който функционира сегашното общество след 50г и от там ти идват заблудите.

    А 50г са страшно много и по пътя който са (и ние с тях) нещата ще иглеждат по съвсем друг начин, например:
    Мощната мрежа от суперкомпютри с алгоритмите на ИИ е измерил, анализирал и определил нуждата на всеки да бъде щастлив. Анализирани са гени, фамилна история, среда на живот и пр.
    Опеделено ти е колко и какво ти трябва да ти покрие нуждите за лично щастие, като са съобразени с околните ти.
    Получаваш всичко навреме с организирани доставки в дома си.
    Автомобил, когато най-много го желаеш с цвят определен лично за теб според профила ти с който шофираш. Червен за опасните, бял за спокойните, жълт за разсеяните и пр.
    Ще ти пущат веднъж месечно в телефона криптопортфейл да си цъкаш във виртуалната реалност на МЕТА , ГИГА или там каквото има.
    Ежедневните задължения също ще бъдат определени за всеки индивидуално от ИИ.
    И ето - получи се най-накрая.
    "От всекиму според възможностите, на всеки му според потребностите." или нещо подобн обяха писали класиците.

  70. 70 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#13] от "Веселин Дечев":

    Вчера говорих със служител на Фолксваген в Германия и ми сподели, че си правят собствен завод за чипове, който ще заработи през второто тримесечие на следващата година.

  71. 71 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    До коментар [#58] от "Тангра":

    "Тия хора се интересуват единствено от личния си ГЪЗ и им е абсолютно все тая и за компанията и за хората в нея. Със аутсорсването просто отчитат едни моментни печалби, прибират огромни лични бонуси и заплати, а "след мен и потоп". Още преди 10-15 години ги гледах в Канада, и ми беше ясно, че е въпрос на време тази система да се скапе."

    Точно така, не е заради (не)далновидност. Всичко е въпрос до (бързи) печалби. Ама то навсякъде е така. Капитализмът винаги предпочита лесни и бързи печалби. Затова никога не влага в крупни проекти, които ще почнат да дават печалби след 20г.(да речем). За тях оставят/натискат държавата, да ги прави. Виж видеото в предния ми пост.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  72. 72 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    Следващият етап ще е да въведат привилегии за отделни категории другари, които не могат да чакат.
    —цитат от коментар 59 на Един вампир броди из Европа


    Например, ако си ваксиниран?

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  73. 73 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    "пък и може да дойдат я без електрически стъкла, я без отопление на седалките..."

    Голям праз!!
    Един японски автомобил от 90-те е по за предпочитане от тези новите с чиповете.
    Ама да е нов.

  74. 74 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#65] от "АБПФК":


    Можеш ли да посочиш, кои по- точно са марксистите в УСА?
    —цитат от коментар 65 на АБПФК


    Посочване ли ти трябва?!? Не ги ли виждаш какво правят?!?

  75. 75 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    [quote#65:"АБПФК"][/quote]

    Комунистическата партия.

  76. 76 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#73] от "jmf29537805":


    "пък и може да дойдат я без електрически стъкла, я без отопление на седалките..."Голям праз!!Един японски автомобил от 90-те е по за предпочитане от тези новите с чиповете.Ама да е нов.
    —цитат от коментар 73 на jmf29537805


    А не, мерси. Карал съм един такъв. Няма такива таралсници. Немските на същите години са много по-запазени. Дори френските са по-добри.

  77. 77 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Пропускат да споменат, че Тесла е продала 5 пъти повече коли година/година и няма проблеми с производството. Понеже при Тесла много неща са базирани на софтуер, а не на алгоритми вградени в чипове, Тесла са пренаписали софтуера си за чипове, които в момента са налични на пазара и не се налага да чакат нужните им чипове да се произведат. Проблемът на немските три автомобилостроители е, че не разбират от софтуер. То въобще немците имат проблеми със софтуера. Не е случайно, че германците продават хардуера си добре, но при софтуерните решения не са водещи. Инжинери са, ама на желязо.

  78. 78 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    До коментар [#58] от "Тангра":"Тия хора се интересуват единствено от личния си ГЪЗ и им е абсолютно все тая и за компанията и за хората в нея. Със аутсорсването просто отчитат едни моментни печалби, прибират огромни лични бонуси и заплати, а "след мен и потоп". Още преди 10-15 години ги гледах в Канада, и ми беше ясно, че е въпрос на време тази система да се скапе."Точно така, не е заради (не)далновидност. Всичко е въпрос до (бързи) печалби. Ама то навсякъде е така. Капитализмът винаги предпочита лесни и бързи печалби. Затова никога не влага в крупни проекти, които ще почнат да дават печалби след 20г.(да речем). За тях оставят/натискат държавата, да ги прави. Виж видеото в предния ми пост.
    —цитат от коментар 71 на АБПФК


    Капитализъм няма от повече от век насам.

  79. 79 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#71] от "АБПФК":

    Капитализмът с пазарна икономика е динамична система от икономически субекти и постоянна връзка производител-потребител, която постоянно се нагажда спрямо моментните желания на крайния консуматор. Самите желания много често са ирационални и са продукт на хайпната медийна и културна среда. Ако икономическият субект не се съобрази с тези ирационални желания, губи съревнователно предимство и излиза извън играта.

  80. 80 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    [quote#60:"АБПФК"][/quote]

    контейнерите са кът, защото корабите се разтоварват бавно, а те се разтоварват бавно, защото има малко работници там, но има и липса на шофьори на тирове, които да развозват контейнерите. В щатите имат голям проблем, не от вчера, с тираджиите.

  81. 81 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    Производството на чипове е изнесено в Азия за по/евтино. Но пожар в един от заводите в Тайван, липсата на работна ръка заради епидемията и други фактори водят до липса за чипове ..
    —цитат от коментар 43 на Сатана Ликующий


    И в един цех имало рожден ден и се напили...
    И ей - няма чипове.р

    Да бе , да ..

  82. 82 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    То си имаше виц от соца
    Тв предаване с главния дизайнер на Вартбург. Въпрос от зрители:
    - Добре де, не може ли поне малко да барнете дизайна да не седи се толкоз грозен?
    - Неможе. За нас клиентът е над всичко и ние гарантираме, че ще си получи абсолютно същата кола, която е поръчал преди 10 години.

  83. 83 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    [quote#31:"Камен"][/quote]

    Тосъвсем скоро , няма как да е , освен 100%/ електро.
    Петролната ера си заминава в момента.

  84. 84 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    [quote#31:"Камен"]
    —цитат от коментар 83 на sim4o
    Тосъвсем скоро , няма как да е , освен 100%/ електро. Петролната ера си заминава в момента.[/quote]

    петролната ера не си заминава. Разчетите са че през 2050-та година потреблението на петрол няма да е по-ниско от сегашното. И това при положение, че масата от автомобилите ще са на електричество.

  85. 85 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2260 Неутрално

    Винаги съм се чудил как мозина не могат да схващат ДИНАМИКАТА...

    Примерно - при соца се било чакало за коли - вярно е. Но се чакаше, както и да го погледнем, за НОВА кола. Нова, нова - за времето си нова.
    Сега не се чака, но се купуват без чакане стари коли - т.е. на 5-6- и повече години, сл. пак има някакво чакане, т.к. колата не е нова.

    За новите коли, като изключим трилионерите, от които форума гъмжи, цената е такава, че нормалният човек трябва да се понапъне- кредит, мредит, едно-друго, т.е. допълнително бачкане - човекът се амортизира.

    Като гледам по сервизите има пак много коли (като при соца) - вкл. уж нови. Сума приятели и братчеди - уж нови коли, пък често са "в бокса" - както е модерно да се казва. Резервните части май са на цени за БЪДЕЩИ коли :)...

    Как било едно време - ми Науката и Техниката се развиват, сега колата не е дори лукс - нито на Запад, нито на Изток.

    За мен има много идиоти, които купуват кола без да им е належащо - един вид са напреднали. А като се тегли един калем колко им струва колата и поддръжката, т.е. времето, което ДОПЪЛНИТЕЛНО работят за това, не се знае дали не им излиза солено.

    Т.е. страшни идиотщини са изплющяли жълтопаветниците-трилионери, сравнявайки несравними неща. :)

    Като Извод - колата, както и много други неща, е форма на проявление на днешното робство - което пък е дълга тема.

  86. 86 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    [quote#65:"АБПФК"]
    —цитат от коментар 75 на Alex Ivanov
    Комунистическата партия. [/quote]

    Прав си. https://www.cpusa.org/ Предлагат и курсове, по марксизъм

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  87. 87 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Да карат тротинетки като гласуват за зелените. Ама са толкова прости, че искат зелени, без да се запитат какво ще им струва. А това с недостига на чипове е някаква пълна простотия. Не може телефонните компании да са продали 1 милиард и 500 милиона телефона тая година, а да не могат да съберат чипове за около 70 милиона коли, които се продават годишно. Тъй или иначе в телефоните се слагат по-сложни компоненти отколкото в колите.

  88. 88 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    [quote#84:"alabalko"][/quote]

    Петролната ера СИ ЗАМИНА.

    И да, в 2050 не, ами и в 2030 потребностите от петрол ще са с 30% нагоре..

    АМА НЯМА!
    Къде ги рафинериите?

    Петрорът си замина , свиквайте!

  89. 89 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1484 Весело

    Няма чипове, защото... ги слагат във ваксините :)

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  90. 90 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#85] от "Аскет":
    "Винаги съм се чудил как мозина не могат да схващат ДИНАМИКАТА...
    Примерно - при соца се било чакало за коли - вярно е. Но се чакаше, както и да го погледнем, за НОВА кола. Нова, нова - за времето си нова."

    И аз се чудя
    Жигулито (Ладата за чужбина) съветските другари го пуснаха масово около 1972. Беше отначало добро, после все по-некачествено копие на Фиат 124 (динамика, демек). Като почнеш да чакаш своите десетина години от 1972, преживяваш още една динамика към още по НОВА кола, още по-некачествена, макар и наречена Лада 1300 или Лада 1500.

  91. 91 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 1605 Весело

    Като гледам по сервизите има пак много коли (като при соца) - вкл. уж нови. Сума приятели и братчеди - уж нови коли, пък често са "в бокса" - както е модерно да се казва. Резервните части май са на цени за БЪДЕЩИ коли :)...Как било едно време - ми Науката и Техниката се развиват, сега колата не е дори лукс - нито на Запад, нито на Изток.За мен има много идиоти, които купуват кола без да им е належащо - един вид са напреднали. А като се тегли един калем колко им струва колата и поддръжката, т.е. времето, което ДОПЪЛНИТЕЛНО работят за това, не се знае дали не им излиза солено.Т.е. страшни идиотщини са изплющяли жълтопаветниците-трилионери, сравнявайки несравними неща. :)Като Извод - колата, както и много други неща, е форма на проявление на днешното робство - което пък е дълга тема.
    —цитат от коментар 85 на Аскет


    По сервизите са, защото са правени с "планирано остаряване"(planned obsolescence). Разучи темата. Има документален филм у Тубата. Не помня точно от коя година започват да го внедряват, ама доста отдавна.

    Компаниите пренасищат пазара, и после няма кой да купува. Затова измислят, да ги правят по- кекави, за да ги сменят често.

    "Терминът „планирано остаряване“ се споменава за първи път в документа Прекратяване на икономическата криза чрез планирано остаряване от икономиста Бернард Лондон през 1932 г., в разгара на световната икономическа криза." https://t.ly/aPlU

    П.П. Има ел. крушка, която свети вече повече от 100, и продължава...

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  92. 92 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 721 Весело

    Получих си новата кола само с един чифт ключове, нямали за дистанционното чипове!
    —цитат от коментар 5 на lodkarski


    Късметлия си, можеше да бъде само с две гуми, защото и там има чипове - в сензорите за налягане.

  93. 93 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Като чета заглавието - "В Гермаия чакат 1 година за нов автомобил", и си мисля: е, това може да го направи само изкуственият интелект.

  94. 94 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Така е като влезеш в спиралата на печатане на пари от централните банки само за да гониш политически цели - планова икономика - "зелени" цели за петилетката, назначения по пол, етнос, сексуална ориентация.

    Когато университетите, вместо да се концентрират над технологии, създават индустрии като "зелен" активизъм и специалности women studies, gender studies, critical race theory, modern moneraty theory и т.н., основната цел на които е да произвеждат политически продукт, който новозарършилите "специалисти" продават на политическата класа, срещу държано финансиране и спонсориране от зелени, джендър и т.н. индустрии, които налагат и съответно също печелят с държавно финансиране.

    А средната класа издъхва под товара на все повече и повече данъци финансиращи тази нова активистка класа!

  95. 95 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 721 Весело

    Нали мантрата беше, че само при плановата икономика може да има дефицит? Какво правим сега?
    —цитат от коментар 4 на otrqdnik


    Има голяма разлика. При плановата икономика предлагането (винаги) изостава от търсенето, а при пазарната - търсенето (понякога) изпреварва предлагането.

  96. 96 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    това с недостига на чипове е някаква пълна простотия. Не може телефонните компании да са продали 1 милиард и 500 милиона телефона тая година, а да не могат да съберат чипове за около 70 милиона коли, които се продават годишно.
    —цитат от коментар 87 на Ipolit

    Ами то затова няма я - защото производителите на електроника си резервираха капацитет във фабриките за чипове още 2020, когато автомобилните фирми рекоха край, никой не купува коли тази година, дай да намалим поръчките за догодина та да не ни седят материално-стокови запаси бадева (още една проява на краткосрочното мислене - финансовия отчет за периода да изглежда добре, пък дългосрочните стратегически последствия да ги мисли следващия шеф, аз нали съм тук за малко, нека си взема бонуса, че не се знае и без това кога ще ме уволнят).
    То поръчките се правят и планират за месеци и години напред - не можеш да прередиш някой, който е поръчал преди тебе, защото оня си има договор и ще иска неустойки.

  97. 97 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 969 Весело

    Ето, ЕС започна да ни връща към така лелеяните дни на Бай Тошо. Чакаме за коли, скоро ще почне и режима на тока, защото Зелената Сделка не предлага алтернативи.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  98. 98 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Нещата не опират до далновидност.
    Просто повечето запдани корпорации се управляват от "бордове".
    Лично съм гледал такива образи, идвали са на безбройни безмислени срещи.
    Тия хора се интересуват единствено от личния си ГЪЗ и им е абсолютно все тая и за компанията и за хората в нея. Със аутсорсването просто отчитат едни моментни печалби, прибират огромни лични бонуси и заплати, а "след мен и потоп".
    —цитат от коментар 58 на Тангра

    Те бяха обречени да направят така. Във всяка конкурентна индустрия, или трябваше да си договорят да си пазят пазара и технологиите (което е незаконно и се преследва от анти-картелните комисии) или един само "иноватор" като тръгне да спестява долари чрез производство в Китай, другите нямат избор, освен да го последват. Клиентът не пита кое къде е направено, а гласува с портфейла си. Като станеш неконкурентен, фирмата ще фалира. Ти ако си в борда и резултатите се влошават, акционерното събрание нали ще те изрита и ще си избере друг борд, пълен със стратези и иноватори, които знаят как се спестява някой долар.
    Това си е вградено в системата, тоест не е бъг, а е фийчър. Да привежда всичко до най-малкия знаменател. Системата е наречена глобализъм. Ако измислят някой ден друга, да видим как ще е - дано е по-добре. Защото тази дълго още май няма да изкара, прав си. За съжаление, на мен не ми стига акъла да измисля по-добра. Ама малко ли са по света нобелови лауреати и харвардски възпитаници - нека измислят те.

  99. 99 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 815 Весело

    Брех, този Брекзит, как разказа играта и на германците ;)

  100. 100 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7545 Неутрално

    Тайван и Южна Корея са водещите производители.. Huawei направи голяма поръчка, с която да се запаси преди търговските ограничения в САЩ да прекъснат достъпа на технологичната компания до жизненоважни компютърни чипове. И това стана за сметка май на автомобилната индустрия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK