
© Benjamin Loyseau, Christo and Jeanne-Claude Foundation
Опакованата в продължение на 16 дни Триумфална арка е привлякла почти 6 милиона души, а други около 685 милиона по света са следили проекта на Кристо и Жан-Клод по различни медии.
Това се казва в съвместно съобщение на организаторите на L'Arc de Triomphe, Wrapped, Paris (1961-2021) от 18 септември до 3 октомври в Париж.
Творбата бе достъпна без ограничения, билети или резервации и дори почитатели и любопитни бяха призовани да докоснат материята и въжетата, с които бе опакован един от най-големите символи на Франция и Европа.
Интервюто на Владимир Явашев за "Дневник" може да прочетете тук.
Основните факти за проекта може да прочетете тук.
Ан Идалго, кмет на френската столица, коментира, че произведението на Кристо и съпругата му е предизвикало "изключителен ентусиазъм" и това е "голяма почит към тези творци, които с техния малко луд проект, зарадваха всички, които обичат Париж". "Ето така нашата столица непрекъснато преоткрива себе си и предоставя цялото си пространство за съзидателност и творческа свобода", допълва тя.
Близо 350 души са посрещали посетителите и са раздавали безплатни парчета от тъканта за опаковане. Повечето са били от Франция, но са представлявали 20-ина различни националности и са говорели на френски, английски, италиански, испански, немски, български, китайски и японски.
Владимир Явашев, директор на проекта, благодари на ентусиазма и отдадеността на работници и партньори, както и на президента Еманюел Макрон, на Ан Идалго и Филип Белавал, директорът на института за национални паметници на Франция.
Според туристическото бюро на Париж около 3.2 млн. души от посетилите арката с били туристи, отседнали в района или преминаващи през града за няколко часа, а 1.1 милиона са дошли специално заради творбата. Приходите от тях са около 235 милиона евро.
Това се изразява още в:
- 19.3% цялостно увеличение на активността в сектора на туризма
- 83% повече германски туристи
- 18% повече американски туристи
- 30% от предпочелите мимоходом да разгледат са били чужденци
- 270 млн. потребители на "Туитър" са търсили и получавали информация за L'Arc de Triomphe, Wrapped.
Показателни са и данните от близките метростанции - средно на седмица допълнителни 175 000 души са минали през тях, като през уикендите има удвояване на обичайния брой пътуващи, а в последната събота увеличението е достигнало 140%.