Десетки държави и 6 компании се отказват от коли с вътрешно горене до 2040 г., но не и САЩ и Китай

Десетки държави и 6 компании се отказват от коли с вътрешно горене до 2040 г., но не и САЩ и Китай

© Reuters



Между 2035 и 2040 г. трийсетина държави и шест водещи производителя ще се откажат напълно от производството и продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.


В цитираното от "Ройтерс" и "Ел паис" споразумение, което ще бъде формално подписано по-късно днес, се казва, че участниците ще работят, за да може "всички продажби на нови автомобили да са с нулеви емисии на световно ниво към 2040 г. и не по-късно от 2035 г. на основните пазари".


Обявеният план по време на климатичната среща в Глазгоу, Шотландия, е поредното важно, макар и с недостатъчно подкрепящи го държави, споразумение в опитите за придържане към целите на сделката от 2015 г. за ограничаване на затоплянето до 1.5 градуса по Целзий към 2100 г. спрямо доиндустриалните нива.




В този план транспортният сектор е ключов, защото произвежда между 20 и 25% от емисиите по света, а около 90 на сто идват от сухопътния трафик.


Кой отново не е в споразумението


От Европа най-голямата присъединяваща се държава е Великобритания. На ниво ЕС обаче отсъстват големи пазари като Германи, Франция и Испания за момента (присъединяването на Испания обаче не е изключено по принцип). Не са част от договореностите САЩ и Китай, подобно на споразумението за отказа от въглищата.


Германия няма да подпише декларацията днес, тъй като все още няма съгласие в правителството. В Берлин има консенсус, че единствено превозни средства с нулеви емисии трябва да бъдат регистрирани към 2035 г., но не и дали да се ограничава използването на двигатели с вътрешно горене.


Източници на "Ройтерс", запознати със сделката, казват, че спред автопроизводителите не са двата водещи в света - "Тойота" и "Фолксваген".


Сред трийсетте, които ще представят пакта, са Канада, Индия, Нидерландия, Австрия, Дания, Норвегия и Чили. Според Великобритания, която също е зад инициативата, държави като Нова Зеландия и Полша предстои да се включат.


"Ел паис" изрежда сред подкрепящите пакта автоконцерни "Форд", "Дженерал мотърс", "Волво", "Мерцедес-Бенц", "Ягуар" и китайската BYD. Списъкът с държавите, които се присъединяват, същевременно сочи, че Европа е разделена и по тази тема.


Искането за тази стъпка, която би ограничила колите на бензин, дизел и газ, както и хибридните, дойде и от генералния секретар на ООН Антониу Гутериш. Подобна идея имаше от Европейската комисия, но тя предстои да бъе обсъдена от държавите в блока.


По-добри национални планове и помощ за бедните страни


Климатичната среща междувременно преминава в дебат за поддръжка на бедните държави и призив всички страни по света да подсилят националните си планове за ограничаване на емисиите. Това става с публикуването от ООН на проектодекларация, с която трябва да приключи COP26 тази седмица и която предстои да се обсъжда от участниците.


В нея влизат:

- насърчаване на богатите държави да увеличат подкрепата за енергийния преход на бедните, за да стигне годишната помощ за тях 100 млрд. долара


- бързи мерки за постигане на целта в Парижкото споразумение за ограничаване на затоплянето до 1.5 градуса - включително бърз отказ от изкопаеми горива


- призив държавите да подобрят плановете, с които описват как ще се намалят въглеродните емисии до 2030 г., и да го направят до края на 2022.


Не е гарантирано, че декларацията ще изглежда точно така след края на преговорите.


Същевременно лидерите са под натиск от научната общност да действат. Вчера бе публикуван още един доклад, според който очакваното затопляне на планетата този век достига 2.4 градуса по Целзий.



Дори само при повишение от 2 градуса над 1 млрд. души биха били изложени на риск от екстремни горещини според публикуван вчера друг анализ на метеорологичната служба на Великобритания.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (194)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Отказват се само колониалните територии, които са на каишка. Суверенните държави не . Елементарно :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    И Радев и той ли ще подпише?
    После всички ще ходим пеша...

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":





    Спокойно, задава се някаква лимитирана помощ от около 6000 евро...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Малко трудно ще бъде с отказването в САЩ. Там ДВГ е издигнат в култ и е нещо като да имаш оръжие у дома а може би и повече. Може ли без къстъм/тунинговани коли? Аз не го виждам докато съм на този свят.

  5. 5 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Има завишено търсене на магарешки и конски каруци в България. До 2040 всичко трябва да е ЕКО!

  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Помощ, ако върнеш дизел преди 1993 г. и после купиш и електромобил.
    Който ще зареждаш незнайно къде, ако все пак ти стигнат парите да го купиш.

  7. 7 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Нали сме оптимисти повечето... Гледай го от положителната страна... Катастрофите ще намалеят 100% !

  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    А дано. Най-после ще се диша.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    Е-е-е-е-е...! Жалко, че Реалиста спи и няма да може да ни обясни за Тесла...! :)))
    Уж това, уж онова... Обаче САЩ не се отказва от ДВГ. А електрическите коли са светлото бъдеще, нали? :)))

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Освен зелените неокомунисти в ЕС не съм чул някой друг да планира отказване от ДВГ.

  11. 11 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    Абе лявата пионка Джонката Байдънчо,нали се тупаше в гърдите,че САЩ ще влязат пак в Парижкото споразумение за климата и ще отхвърли всичко на Тръмп???САЩ имат най-слабото си управление в Белия дом и Конгреса за всички времена.Едно говорят,а друго вършат.В Библията е казано,че трябва да ги съдиш по делата...

    shlshlshlshl
  12. 12 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 454 Неутрално

    ДОКАТО НЕ СЕ СЪЗДАДАТ ДОСТАТЪЧНО ЕНЕРГОЕМКИ И НАДЕЖДНИ БАТЕРИИ , ТАРИКАТИТЕ ЩЕ БЯГАТ ПО ТЪЧ ЛИНИЯТА , ВЪПРОСА ЗА ЦЕНТА И ТОЙ Е ОТ ЗНАЧЕНИЕ

  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    До коментар [#12] от "reply":

    Не е само батериите, токът ще е дефицит.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5787 Весело

    А скоро и напълно рециклируемо превозно средство, достъпно за всеки :))))

    https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=дървено+конче+с+пръчка&ie=UTF-8&oe=UTF-8

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#12] от "reply":

    Батерийте са надеждни ! Докато не експлодират от прегряване.. Химичния пожар няма нужда от кислород.. Караш си един ден в един горещ юлски ден всичко спокойно изведнъж батерията експлодира и кабината е по гореща от обикновено... :)))

  16. 16 Профил на d3eh
    d3eh
    Рейтинг: 139 Неутрално

    Споко бе, до тогава ще има много електрички втора ръка на малко километри дето една баба я е ползвала само до магазина да ходи. Харесайте си нещо сега и 2035 ще е на Горубляне.

  17. 17 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#15] от "Ramon Asvalda":

    То телефона ви може да експлодира ако прегрее или сте зели някои китайски ментак... По малко вероятно, но не невъзможно..

    Представете си телефона ви е плътно до оная работа в тесните дънки, вънка горещо и един ден БУМ химични изгаряния по оная работа.. Но от добрата страна ще имаш хубава история да разказваш на мадамите, преди да наклониш глава, свалиш шапка, отрониш сълза, че уви не можеш да правиш любов с тях вече и че се е наложило да насочиш страстите си към страстни разговори вместо секс :)))

  18. 18 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Постигането на 100% автопарк от електрически автомобили естествено е една утопия, която ще ни струва много скъпо на всички...
    Нито има такива ресурси на планетата за изработка на батерии, електродвигатели и т.н., в това число и т.н. редкоземни метали, нито има необходимите енергийни мощности за осигуряването на зареждането им.
    Да не говорим за парадокса че в Европа не искат и да чуят за откриване на нови мини и рудници, и за всичко естествено ще разчитаме на кой - на Китай естествено.
    За една година магнезият например се увеличи от 2000$/тон до над 10000$/тон, и 80% от потребяваното в Европа идва от Китай.
    Зависимостта на европейската икономика от Китай е направо брутална...

  19. 19 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#18] от "Georgi Kanev":

    Технологично не сме стигнали до там :)) Те и ранните коли с вътрешно горене са били бомби на колела :)))

    Не казвам, че няма се случи, но трябва да подходим по бавно и да тестваме, докато прилагаме, а не да насилваме нещата и после да мислим докато погребваме :)))

  20. 20 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    При положение че в България се карат масово 20 годишни коли, тази регулация няма да ни засегне преди 2060-а.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#12] от "reply":

    Енергоемки не е точната дума. Трябва да е лека, компактна, с голям капацитет и на достъпна цена. Но кога ще се създаде и влезе в производство не е известно. Правят се разработки, наливат се пари, вкаран е голям научен потенциал. Обаче... Няма голям технологичен пробив. И кога ще стане, не се знае. Тук от време на време някой започва да ни обяснява, как едва ли не всеки момент ще се случи и батериите ще станат по-евтини и достъпни. Но това го слушаме от поне 10 години и не се случва.
    Не разбирам и друго. Уж всички много се тревожат за екология и чист въздух. Обаче не се налага производството на малки и икономични автомобили на природен газ и пропан бутан. Какво пречи да се намаляват емисии с по-малки автомобили, които се ползват по 15-20 или повече години години? С какво една електрическа кола струваща десетки хиляди долари е по-добра от екологична гледна точка от малка кола с ДВГ на природен газ и на няколко пъти по-ниска цена?

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    На печелившите честито.Ще се грее на свещи и ще се придвижваме с обществен транспорт. Там,където има естествено. Останалите на каруци.

  23. 23 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#22] от "Мусаши":

    Ми да ! Колко по еко от каруцата и коня ? В пъти по чисто и от електрическия автомобил и не се използва енергия, не се замърсява, за да се изкарат елементите и да се изгради тоя автомобил... Коня работи на 100% био енергия...

    Що не бутат зелените да се върнем към конете ?

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мусаши":

    И от Пазарджик ще ходите до Пловдив с лодки по Марица. :)))

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 871 Неутрално

    То хубаво е това, но откъде електричество или водород за тези коли-чудеса. Трябват колосални мощности, за да се произведе електричеството, което да замести нефта.
    И поддържането на кола става неимоверно трудно. Сега зареждаш с бензин или нафта да речем на 10 до 30 дни в зависимост от пробега си. А в светлото бъдеще трябва да висиш на кабел ако не всеки ден то поне през 3 дни.
    Илюзии и халюцинации, Сър!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  26. 26 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#11] от "dfjftriktrcdt":

    Прехвалената ти любима Америка се готов да живее на твоят и подобни гърбини. Те не смятат да променят стандарта си на живот. Ти обсще ще го промениш за да може американецът да продължи дс консумира не обезпокояван.

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  27. 27 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1600 Весело

    До коментар [#25] от "Сатана Ликующий":

    Ако инвестираме в ядрена енергия и използваме по безопасните алтернативи на урана... Може и да имаме достъп до достатъчно сравнително по чиста енергия, да захраним всичко.. До тогава, ще трябва да горим въглища да задвижваме ел мобилите си :))))

    А може би бленуват, че можеш да захраниш всичко със соларни панели и мелници :))))))))) Живеят в някаква реалност, ма не в тая :)))

  28. 28 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Да не би да си забравил, че България е колония. Каквото и се каже това ще е.

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  29. 29 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ramon Asvalda":

    Разбира се че е така, не може с директиви и спускани от "горе" срокове да се правят такива технолгични революции...
    Освен това все още няма технология за пълно рециклиране на батериите.Какво ще правим с милионите батерии само след 10-15 години?
    Екологичността на електромобила е пълна измислица, ако вземем предвид всички фактори - от производство и зареждането му, до утилизацията на батериите.

  30. 30 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 607 Весело

    А ние скоро се отказваме и от електичеството, минаваме на свещи и дърва.

  31. 31 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    До коментар [#2] от "НеКой":Спокойно, задава се някаква лимитирана помощ от около 6000 евро...
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    След 20 години с 6000 Евро ще можеш да си купиш чувалче тоалетна хартия.

  32. 32 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    До коментар [#19] от "Ramon Asvalda":Разбира се че е така, не може с директиви и спускани от "горе" срокове да се правят такива технолгични революции...Освен това все още няма технология за пълно рециклиране на батериите.Какво ще правим с милионите батерии само след 10-15 години?Екологичността на електромобила е пълна измислица, ако вземем предвид всички фактори - от производство и зареждането му, до утилизацията на батериите.
    —цитат от коментар 29 на Georgi Kanev


    Социализмът говори само за "светлото бъдеще". Не го интересуват подробности, например реалността.

  33. 33 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    До коментар [#22] от "Мусаши":И от Пазарджик ще ходите до Пловдив с лодки по Марица. :)))
    —цитат от коментар 24 на Petleshev


    А обратно по течението как ще е ?

  34. 34 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    До коментар [#22] от "Мусаши":Ми да ! Колко по еко от каруцата и коня ? В пъти по чисто и от електрическия автомобил и не се използва енергия, не се замърсява, за да се изкарат елементите и да се изгради тоя автомобил... Коня работи на 100% био енергия... Що не бутат зелените да се върнем към конете ?
    —цитат от коментар 23 на Ramon Asvalda


    Много метан!
    Ще забранят и конете.

  35. 35 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    До коментар [#15] от "Ramon Asvalda":То телефона ви може да експлодира ако прегрее или сте зели някои китайски ментак... По малко вероятно, но не невъзможно..Представете си телефона ви е плътно до оная работа в тесните дънки, вънка горещо и един ден БУМ химични изгаряния по оная работа.. Но от добрата страна ще имаш хубава история да разказваш на мадамите, преди да наклониш глава, свалиш шапка, отрониш сълза, че уви не можеш да правиш любов с тях вече и че се е наложило да насочиш страстите си към страстни разговори вместо секс :)))
    —цитат от коментар 17 на Ramon Asvalda


    Добре, че моя телефон ми праща смс-и като прегрее.

  36. 36 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    До коментар [#12] от "reply":Батерийте са надеждни ! Докато не експлодират от прегряване.. Химичния пожар няма нужда от кислород.. Караш си един ден в един горещ юлски ден всичко спокойно изведнъж батерията експлодира и кабината е по гореща от обикновено... :)))
    —цитат от коментар 15 на Ramon Asvalda


    Един път нашата софтуерна фирма беше заредила някаква кофти партида лаптопи.
    Ами на всеки 2ри в рамките на месеци батерията се поду.

    На теория с електричките е едно.
    Но ако се случи лоша партида, зле изчислена (имаше такива смартфони, май),
    може да се случат по-различни от "стандартното" неща.

  37. 37 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":А дано. Най-после ще се диша.
    —цитат от коментар 8 на deutschwagen


    По принцип с ТОЗИ енергиен микс у нас , като сметнем и емисиите при производството и рециклирането и ЗАМЪРСЯВАНЕТО щЕ Е ПОВЕчЕ .. сравнено, примерно с кола на природен газ ..

    Ако ми кажеш" ама замърсяването ще е далече, а до къщата ми ще е чисто" пак не е вярно ..

    Що се отнася до емисиите - заради ВЕИ в Европа ТЕ СА СЕ УВЕЛИЧИЛИ..

    В страни, като Дания - до 210%

    Ей ти за renewable energy sources - ВЕИ :

    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/EU_PM2.5.png

    Виж, колко е замърсяването от REM..


    Що се отнася до електричките и въздуха - всичко е по-сложно, отколкото се струва на червено/зелените кукуригалници..


    Имаме износване на пътна настилка ( с 63% от ФПЧ) , износване на части и гуми от колата и едва тогава идва емисията от двигателя .. ( тя е от 8% до 12%)..

    Ето и данни от Британия :
    https://www.greencarcongress.com/2019/07/20190714-nee.html

    Ето и от научни институти..

    http://www.soliftec.com/NonExhaust PMs.pdf

    https://www.emissionsanalytics.com/news/2020/1/8/plug-in-hybrids-without-behavioural-compliance-risk-failure

    И излиза, че ПО-ТЕЖКИТЕ електромобили, отделят наночастици (най-опасните) с 24% повече.. за един и същи клас кола ..

  38. 38 Профил на biimbaambuum
    biimbaambuum
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Кой е обещавал ,че ще има за всички?
    До коментар [#18] от "Georgi Kanev":

  39. 39 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мусаши":И от Пазарджик ще ходите до Пловдив с лодки по Марица. :)))
    —цитат от коментар 24 на Petleshev


    До Пловдив може и пеша да идем,ама кой ще захранва софиянци с плодове и зеленчуци е въпросът. За това някой мисли ли?

  40. 40 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Освен зелените неокомунисти в ЕС не съм чул някой друг да планира отказване от ДВГ.
    —цитат от коментар 10 на moreee


    То и без да е планирано ще стане!

    И не до 2040, а след 15 години ..

    Почти 100% ще са електро ..

  41. 41 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Малко трудно ще бъде с отказването в САЩ. Там ДВГ е издигнат в култ и е нещо като да имаш оръжие у дома а може би и повече. Може ли без къстъм/тунинговани коли? Аз не го виждам докато съм на този свят.
    —цитат от коментар 4 на citoyen


    Петролната ера свършва..

    Кви ДВГ ?

  42. 42 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    При положение че в България се карат масово 20 годишни коли, тази регулация няма да ни засегне преди 2060-а.
    —цитат от коментар 20 на zxp53317185


    Няма не искам, няма недей ..

    До 15 години!

    Помнете ми думата!

  43. 43 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Колите с вътрешно горене до 3-4г ще загубят всичките си предимства. Вече има батерии до 1000км, вече има и безжично зареждане, бях на демонстрация, караш с 60мили в час около 100км/ч върху специален зареден кабел и след 30мил колата ти в заредена без да спираш.

  44. 44 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 283 Весело

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Като не ти харесва метрото, ОДИ ПЕШ БЕ!

    По-здрав за Костя Копейкин!
  45. 45 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Колите с вътрешно горене до 3-4г ще загубят всичките си предимства. Вече има батерии до 1000км, вече има и безжично зареждане, бях на демонстрация, караш с 60мили в час около 100км/ч върху специален зареден кабел и след 30мил колата ти в заредена без да спираш.
    —цитат от коментар 43 на accidental


    Глупости ..

    Основното предимство е ЕНЕРГИЙНАТА ПЛЪТНОСТ ..

    https://www.youtube.com/watch?v=oJL9MasBFvM&t=17s

    П.П

    КОЛКО ли струва , да се опнат кабели под магистралите?

    П.П
    А един килограм бензин, има 55 пъти повече енергия, отколкото може да ползваш от съпоставима батерия ..

  46. 46 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":

    С бурлаки :))

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  47. 47 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Колите с вътрешно горене до 3-4г ще загубят всичките си предимства. Вече има батерии до 1000км, вече има и безжично зареждане, бях на демонстрация, караш с 60мили в час около 100км/ч върху специален зареден кабел и след 30мил колата ти в заредена без да спираш.
    —цитат от коментар 43 на accidental


    Те ти те..

    https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno&t=722s

  48. 48 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    поредната порция смехотворно позьорство, тоя път с видимо намалял брой ентусиасти и без нито един важен.
    Присъединилите се са дребни риби които явно разчитат да получат кеш срещу деклариране на правилни намерения за след 20 години, които с нищо не обвързват бъдещи правителства или корпоративни ръководства.

    Т.е. всичко това на практика е едно нищо, въздух под налягане. Или въглероден диоксид под налягане май ще е по-правилно.

  49. 49 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Като всяка нова революция, първо ще се ползват тези неща от богатите хора и в богатите държави. И първите автомобили като са се появили е било така. И тогава тези с каруците са хранили автомобилите и са казвали "тая работа няма да я бъде". 100 години по-късно всички са с коли. Даже и цървули като нас.
    Сега електрическите са скъпи. След още 100 години, живот и здраве, вече ще са както са сега традиционните коли.

  50. 50 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Освен зелените неокомунисти в ЕС не съм чул някой друг да планира отказване от ДВГ.
    —цитат от коментар 10 на moreee


    Ей ги :

    --------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель

    МОСКВА, 13:11 — REGNUM

    Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html .."
    ---------------------

    Спред тебе, случайно ли е, че всички червени русофили на форума се писаха първи зеленисти и електрокаристи?

  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#43] от "accidental":

    "... Вече има батерии до 1000км, вече има и безжично зареждане, бях на демонстрация, караш с 60мили в час около 100км/ч върху специален зареден кабел...".

    Къде са тия батерии за по 1000 километра? Колко тежат, по 1 тон вероятно? И кога си мислиш, че ще направят пътищата с кабели под тях? А токът за тях къде ще се произведе? И не ми се мисли за ефекта от магнитното поле, докато си зареждаш колата безжично... ;)

    Бивш tww09306483.
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4872 Весело

    До коментар [#24] от "Petleshev":

    Ще е тегаво по обратния път срещу течението но ще ползваме платна. Всеки българин- Сандо Кан!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    поредната порция смехотворно позьорство, тоя път с видимо намалял брой ентусиасти и без нито един важен. Присъединилите се са дребни риби които явно разчитат да получат кеш срещу деклариране на правилни намерения за след 20 години, които с нищо не обвързват бъдещи правителства или корпоративни ръководства. Т.е. всичко това на практика е едно нищо, въздух под налягане. Или въглероден диоксид под налягане май ще е по-правилно.
    —цитат от коментар 48 на Ментор


    Нещата ВЕЧЕ се случиха !

    Петролната ера си отиде!

    Движението за прекратяване на инвестициите в определени бизнеси или компании, т. нар. divestment movement, не е някакво модерно явление – големият му успех е свалянето на режима на апартейд в Южна Африка през 80-те. Днес то е съсредоточено върху прекратяването на добива и употребата на фосилни горива – въглища, нефт и газ.
    Основните му цели са частните публични компании, както и помощите, заемите и инвестициите, които правителствата и финансовият сектор правят в развиващите се страни.
    Идеята е проста: Ако няма пари за инвестиции в добив на фосилни горива, те просто няма да бъдат налични на пазара и светът, иска или не, ще трябва да намери алтернатива.
    В публикуван доклад на МАЕ- NET ZERO 2050 се призовава за незабавно прекратяване на инвестициите в геоложки проучвания и разработката на нови находища..

    Много експерти смятат, че инвестициите повече никога няма да достигнат нивото от 2014 г., когато петролните компании вложиха в геоложките проучвания и разработката на нови находища за въглеводороди рекордната сума от 718 млрд. долара.

    Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите петролни и газови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища...

    Ей и графика, на инвестициите:

    https://conservative.bg/wp-content/uploads/2021/11/251913278_4731375153553147_3311299279233252286_n.jpg

    НИКОЙ в момента не изгражда нови рафинерии, НИКОЙ НЕ РЕМОНТИРА СТАРИТЕ, не се поддържат и изграждат терминалите, не се строят мащабно танкери , няма нови тръбопроводи ..

    Което се ползва - ще е още към 15-20 години - и после, капалъ!

  54. 54 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#43] от "accidental":

    Батерии за 1000км има само в някои рекламни съобщения, и технологични новини.
    Истината е че за последните 10 години от технологията на Литиево-Полимерните батерии няма нищо ново, което да е масово внедрено.
    Така че тези 3-4 години са пълна химера.
    Отделно че като почнеш да натискаш педала заряда на батерията се изчерпва със страшна сила, и разбираш че реалния пробег на такъв автомобил е поне с 30% по-малък от каталожния.

  55. 55 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#1] от "schwimmwagen":

    Не виждам старни от Африка да се подписали, а там слънце много.... :)
    Изобщо, участват само страни, където няма солидно автомобилостроене.

  56. 56 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":А дано. Най-после ще се диша.
    —цитат от коментар 8 на deutschwagen


    Те го те :

    Non-exhaust PM emissions from electric vehicles
    Victor R.J.H. Timmers a, *
    , Peter A.J. Achten b

    http://www.soliftec.com/NonExhaust PMs.pdf

    24% ПОВЕЧЕ частици ..

  57. 57 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    [quote#45:"sim4o"][/quote]
    "А един килограм бензин, има 55 пъти повече енергия, отколкото може да ползваш от съпоставима батерия .."
    Ето тук е ключа на бараката, ама твърде малко хора разбират за какво иде реч...
    С 35 литра бензин(под 30кг) отивам от Варна до София без да зареждам.
    Същото упражнение ще го направите с една Тесла, която има 1тон батерия...

  58. 58 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    До коментар [#43] от "accidental":

    ''върху специален зареден кабел и след 30мил колата ти в заредена без да спираш.''

    тук 42.209651, 25.321503 преставяш ли си го това? :)

  59. 59 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":

    Нещата се променят, защото ако останат така само след не много време петролът ще мине 200$, а цената на газта също ще излети в небесата...От там електричество, всяко производство и т.н.
    Макрон вчера обяви че Франция ще построи 6 нови ядрени централи, нищо че само преди две години обеща да съкрати дела на ядрената енергия от 75% на 50% в енергийния микс на Франция...
    Норвежците, тези невероятни лицемери изпомпват рекордни количества газ и петрол които продават, и с "мръсните" петролни евра субсидират електромобили и зелени технологии в страната си.
    Австралийското правителство обяви че ще продава въглища и ще повиши добивите защото има огромно търсене, а самите те строят нови централи на въглища...

  60. 60 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    [quote#45:"sim4o"]
    —цитат от коментар 57 на Georgi Kanev
    "А един килограм бензин, има 55 пъти повече енергия, отколкото може да ползваш от съпоставима батерия .."Ето тук е ключа на бараката, ама твърде малко хора разбират за какво иде реч...С 35 литра бензин(под 30кг) отивам от Варна до София без да зареждам.Същото упражнение ще го направите с една Тесла, която има 1тон батерия... [/quote]

    Колата - бял кахър ..

    А какво правим с булдозерите, с тракторите, с шлицовополагач , с комбайн, с кораб, с валяк, с асфалтополагач, с камион ?

    Там навсякъде - грамадни дизели..

    Кораби на серията "Мерск" са с двигатели 109 000 конски сили ..
    Кариерен самосвал - 2х 2300 конски сили , кариерен багер : 5000-10 000 к.с.

    Баш с тях добиваме материали за батериите ..
    Как ще стане, да са на акумулатори ?

  61. 61 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#60] от "sim4o":

    Там Грета ще ни каже...още не го е измислила...:))

  62. 62 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":Нещата се променят, защото ако останат така само след не много време петролът ще мине 200$, а цената на газта също ще излети в небесата...От там електричество, всяко производство и т.н....
    —цитат от коментар 59 на Georgi Kanev


    Не вярвам да се променят ..

    И да- това е бъдещето..

    Въглища - 500-800 долара/тон, газ 2000 долара, петрол , 200-300 долара барел ..
    Прогноза .. не, не е моя ..


    А вие викате : "хората ще са на ДВГ" !..

    Как??

    То оттече - каквото било, било ..

  63. 63 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 954 Весело

    Новината ми напомни един виц:

    Един ром се присламчил към някаква сватба, наместил се на масата и почнал да нагъва яко. Не щеш ли, изправил се бащата на булката и обявил:
    - А сега да видим кой какви подаръци е приготвил за младоженците! Аз давам двустаен апартамент!
    Изправил се след него бащата на младоженеца:
    - Аз пък давам лека кола "Волга"!
    След тях започнали поред гостите около масата, всеки заявявал скъпи подаръци и ромът почнал да се притеснява. Попитал съседа си:
    - Сега ли се дават подаръците или после?
    - После, после, сега само се обявяват, обяснил оня.
    Ромът се успокоил и като му дошъл редът, без да му мигне окото обявил:
    - Аз пък давам коли злато!

    Та и тия така.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  64. 64 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#11] от "dfjftriktrcdt":Прехвалената ти любима Америка се готов да живее на твоят и подобни гърбини. Те не смятат да променят стандарта си на живот. Ти обсще ще го промениш за да може американецът да продължи дс консумира не обезпокояван.
    —цитат от коментар 26 на mario_m35


    Моята Америка храни мен и вас от време оно,но ти не го съзнаваш.

    shlshlshlshl
  65. 65 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":

    "... Нещата ВЕЧЕ се случиха !

    Петролната ера си отиде! ...".

    Нещата са в началото на случване. Как и доколко ще се случат не е много ясно. Към момента, чисто технологично не е възможно да се случи. Да, работи се по въпроса.
    Разрови се назад из пресата и прочети, още преди колко години трябваше да са се свършили петролните запаси. И не са се свършили. Вероятно намаляват, но като гледам как нараства размера на МПС-тата, не виждам някой да е притеснен за нефтените находища. Тия 15-20 години за които говориш са пълна химера...

    Бивш tww09306483.
  66. 66 Профил на ysl321086858
    ysl321086858
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Нека да дам пример кога ще се премахнат ДВГ в САЩ. Това е все едно в БГ да се спре пиенето на ракия, само много, много по-трудно. В САЩ ще се карат ДВГ автомобили дори и след като планетата спре да съществува след 5 милиарда години. Надявам се, че е ясно. А, като гледам държавиците искащи да приемат този смехотворен пакт, всичките световни производители на автомобили - Полша, Нова Зеландия, Австрия, Дания, Норвегия, Чили...

  67. 67 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#54] от "Georgi Kanev":

    "... Батерии за 1000км има само в някои рекламни съобщения, и технологични новини...".

    Естествено. Как иначе ще се продават акции? Тия дето са купили акции, трябва да купуват още. За да купуват още им трябват оптимистични новини. Как аха-а-а... аха-а-а-а... и всеки момет идва новата батерия! Аз поне не се сещам вече от колко години чета за нова батерия. Предполагам, че още 10-15 години ще слушам и ще чета за нея...

    Бивш tww09306483.
  68. 68 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2544 Весело

    Да напомня на незъобразяващите: само Китай или Русия могат да свалят дебелите американски задници от огромните им димящи таратайки. С помощта на атомни бомби да ги свалят, разбира се.
    Така че - нека кротуваме по темата, светът така е по-безопасен....

    Мараба, С-ДС доносници!
  69. 69 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2544 Весело

    Нека да дам пример кога ще се премахнат ДВГ в САЩ. Това е все едно в БГ да се спре пиенето на ракия, само много, много по-трудно.
    —цитат от коментар 66 на ysl321086858


    Душке, американците са въоръжени хора. Поради което отнемането на вече налични свободи там е крайно опасно начинание....

    Мараба, С-ДС доносници!
  70. 70 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3955 Неутрално

    Няма кола, която да е въглеродно неутрална. Това е утопия. Но пък ще падат много пари в ръцете на зелените другари.

  71. 71 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3955 Весело

    До коментар [#39] от "Мусаши":

    Да се върнат на село. Да гледат компири и овце. Плюс лични градини със зеленчуци. Баце ви Бойко откога го говореше това!

  72. 72 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Изобщо тоя зор за електромобили е пълна глупост. Освен колите има много други замърсители като разните тецове, че и тия печки на дърва и въглища, и много още.
    Решението е къде къде по елементарно - евтин ток. А евтин ток без въглеродни емисии е от атома, вятър, слънце, вода. Защо примерно не се вложат пари в проучвания за ползване термичната енергия на Земята? Тя е почти неизчерпаема в нашите мащаби.
    Електромобилите са сигурно следващото поколение превозни средства но чак когато се появят свестни батерии или още по добре суперкондензатори, щото при тях и зареждането ще е много по бързо и кпд-то почти 100 процента. А още по първично е да се реши и инвестира в натрупването на електрическата енергия, като примерно чрез производство на водород примерно чрез високотемпературни газоохлаждаеми атомни реактори, като при тях кпд-то ще е много по високо.

  73. 73 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 805 Любопитно

    Аз искам да го видя тоя, който след 15 години ще си купи нов пърдялник, който ще струва ЗНАЧИТЕЛНО повече от аналогичната ел. кола...

  74. 74 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":"... Нещата ВЕЧЕ се случиха !Петролната ера си отиде! ...".Нещата са в началото на случване. Как и доколко ще се случат не е много ясно. Към момента, чисто технологично не е възможно да се случи. Да, работи се по въпроса.Разрови се назад из пресата и прочети, още преди колко години трябваше да са се свършили петролните запаси.
    И не са се свършили. Вероятно намаляват, но като гледам как нараства размера на МПС-тата, не виждам някой да е притеснен за нефтените находища.
    Тия 15-20 години за които говориш са пълна химера...
    —цитат от коментар 65 на Petleshev


    Петролните запаси на планетата , много приличат на въглищните запаси на Земята ..
    Има, за около 300 - 500 години .. ама реално няма никакви мини - пълни са с вода и са изоставени ..
    И цената - гони 300 долара..

    У нас така е изоставен и уранодобива .. уж има запаси, ама като ти потрябва уран - от къде ще го вземеш..
    Същото ще е и с въглищата - лигнит има отСтара Загора до Бургас .. но като затворят, след година-две добива, като разграбят багерите, като механиците , инженерите и мащинистите си отидат от света - как ще добиваш реално?

    От наводнените и изоставени находища?
    Кво като има запаси?

    Така е и с нефта ..

    Запаси - може и да има, ама не ти вършат работа .. нали двигателят не върви със запаси из земята , а с реален бензин/дизел .. който идва от реални рафинерии, върви по реални тръби , товари се в реални танкери ..

    За да дойде и след 10 години бензин до колата ти - днеска трябва да се бръкнеш, та да дадеш 800-900 милиарда долара вложения в сферата на петрола ..

    А вложения/към добив .. ей ги:

    https://conservative.bg/wp-content/uploads/2021/11/251913278_4731375153553147_3311299279233252286_n.jpg


  75. 75 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Към момента, чисто технологично не е възможно да се случи.
    Тия 15-20 години за които говориш са пълна химера...
    —цитат от коментар 65 на Petleshev


    Бе то, ако не се ремонтират терминалите, рафинериите и не се построчт нови танкери - е до 10 години.. ти "химера" ..

    Нали помпите искат поддръжка и ремонт , електросистемата и електрониката - иска подръжка и ремонт, терминалите за логистиката - и те .. на доизживяване колко години още ще карат?

    Химера ще е , цялата петролна инфраструктура да изкара още 20-30 години ..

  76. 76 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2715 Любопитно

    До коментар [#22] от "Мусаши":

    Уж спортист, пък страх да кара колело? Има и велоколички - като малък ми бе мерак такава.

  77. 77 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Аз искам да го видя тоя, който след 15 години ще си купи нов пърдялник, който ще струва ЗНАЧИТЕЛНО повече от аналогичната ел. кола...
    —цитат от коментар 73 на Kosta Delev


    Ми аз бих си купил "пърдялник" ..
    То и сега, въпреки многобройните апели към мене и хвалби, как било далавера, въпреки доводите, как се пести от смяна на масло, от накладки, от гориво и от кво ли не.. въпреки поне 5000 мнения, отправени към мене от електрокарните ми приятели (аз съм им явно, много важен) нямам идея да се отказвам от джипа..

    Защо ли?

    Ми щото гориво, филтри и масла не ме събарят, а ми е МНОГО ПО-УДОБНО..
    Тръгвам, когато аз си реша .. спирам, когато аз си реша .. избирам път - където аз си искам .. включително и из отдалечени места - и пестя ВРЕМЕ, което е най-ограничения ресурс ..

    Ако ще три пъти по-евтини да станат (което не го вярвам) с ДВГ ми е много по-удобно ...

    Но след 15 години, Петролната ера вече ясно ще се вижда , как си отива и не знам, какво ще си купя ..

    Пък и какво ли ще е тогава на Земята?
    Ей как бързо стават промените ..

  78. 78 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#77] от "sim4o":

    Да, вероятно ще си купиш и АйПод и полароид-фотоапарат, както и климатик на пелети - много ще е гот ;)

  79. 79 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#74] от "sim4o":

    Добиви и инвестиции ще има...вЕрвайте ми:)
    Никой няма да остави вакуум на един пазар, който ще е с продължаващо се повишаване на търсенето, без да има предлагане.
    Арабите няма да си заколят златната кокошка ей така.
    Путин потрива доволно ръце от повишаващите се цени на петрола и газта, от които зависят огромна част от приходите в руската хазна.
    За австралийците споменах вече...
    Още една държава която не е подписала тази глупост - Япония.
    Една от най-интелигентните и високо-технологични нации явно не са много съгласни с тези утопии.

  80. 80 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#77] от "sim4o":Да, вероятно ще си купиш и АйПод и полароид-фотоапарат, както и климатик на пелети - много ще е гот ;)
    —цитат от коментар 78 на Kosta Delev


    Ще си купя квот си искам!

    Парите са си мои и никого не съм питал, как да си ги харча!

  81. 81 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":

    Единствено абсолютен идиот може да определя инвестиционната си политика не въз основа на възможностите за печалба, а на желанията на лунатици с блеснали погледи.
    Такъв едва ли ще оцелее дълго на пазара, подобен род "инвеститори" могат да се игнорират.

    Колкото до изчерпването на резервите - това се вещае непрекъснато, без нищо подобно да се случва на практика. Новите технологии като фракинг разширяват достъпните резерви изключително много.
    Петролът ще престане да се използва много преди да се изчерпи - но това трябва да стане плавно, с развитието на надеждни заместващи технологии, а не в пристъп на истерична паника.

  82. 82 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    До коментар [#53] от "sim4o":

    Само напиши шампоана и верото ти в не-петролни опаковки ли са?

  83. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    Тези които няма да подпишат и няма да се откажат до последният момент или масово произвеждат автомобили с ДВГ, или добиват големи количества петрол.

    Технологията на електрческият автомобил ще стане достаъчно евтина и достъпна в следващите няколко години, че да изтрие ДВГ от лицето на Земята!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  84. 84 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Електрокарите рязко ограничават автономността на човек - привързан си яко към инфраструктурата. Аз като хвърля няколко туби с гориво в джипа мога дни наред да си бродя по диви места, дето ток за хората няма прекаран, камо ли за коли.

  85. 85 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4738 Любопитно

    "същевременно сочи, че Европа е разделена и по тази тема"

    Някой може ли да посочи само една тема по която ЕС да не е разделена?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  86. 86 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#25] от "Сатана Ликующий":


    То хубаво е това, но откъде електричество или водород за тези коли-чудеса. Трябват колосални мощности, за да се произведе електричеството, което да замести нефта. И поддържането на кола става неимоверно трудно. Сега зареждаш с бензин или нафта да речем на 10 до 30 дни в зависимост от пробега си. А в светлото бъдеще трябва да висиш на кабел ако не всеки ден то поне през 3 дни. Илюзии и халюцинации, Сър!
    —цитат от коментар 25 на Сатана Ликующий



    Да отбележа още едно не маловажно обстоятелство , а именно вече в Лондон и околностите му има определени часове , в които е разрешено да си зареждаш електромобила . И това при под 2 % електромобили от всичките моторни превозни средства . Причината , е че електромрежата не издържа при пиковото потребление в определени часове от денонощието . Какво ще стане , когато електромобилите станат 20 % от всичките автомобили в Лондон никой не знае , но е повече от ясно , че затова ще трябва да се строят нови електроцентрали с десетки гигавати инсталирана мощност . И то базови мощности , такива , които не зависят от това дали духа вятър или грее слънце .



  87. 87 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 298 Неутрално

    E една добра новина. Можеше да е още от следващия месец. 2040 ме устройва. Да се оправят тия дето гласуват за проевропейски.

  88. 88 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Технологията на електрческият автомобил ще стане достаъчно евтина и достъпна в следващите няколко години, че да изтрие ДВГ от лицето на Земята!
    —цитат от коментар 83 на Realist

    Не знам технологията на колите и енергийната плътност на батериите каква ще става, ама след 2030 - 90% от новото производство - ще е електро!

    Япония ще забранява обикновените коли ..

    TOKYO -- Japan may ban sales of new combustion-engine cars by the mid-2030s in favor of hybrid or electric vehicles, public broadcaster NHK reported on Thursday

    В Германия това ще го правят и градовете и ландовете, а също и федералното правителство ..

    The German Bundesrat has voted to ban new gasoline- or diesel-powered vehicles from EU roads starting in 2030..

    Най-големият пазар на коли в свет - Китай, е до 2035 отворен за ДВГ ..

    China is banning fossil fuel cars from 2035. From 2035, the only new cars for sale in China will be 'new-energy'.11.11.2020 г.

    Русия има програма за спиране на ДВГ в градския транспорт до 2040 ще има само електроавтобуси , Индия също е тръгнала натам , Китай вече реално спира ДВГ - за да се регистрира кола с ДВГ в определени градове трябва да се купи на търг номер .. и единствената възможност за мнозина да имат индивидуално превозно средство е само електрото ..


    Ето го световният пазар в момента, класиран по продажби :

    New passenger car sales, numbers per year, 2020 - Country rankings: · 1. China · 2. Japan · 3. USA · 4. Germany · 5. India · 6. France · 7. UK

    Rank Country Cars Sold Year ↑↓%
    1 China 19,290,137 ↓ 7%
    2 United States 14,599,190 ↓ 14%
    3 Japan 4,598,607

    В 64% от него ще има ограничения и забрана за ДВГ, само след 8 години .. В още 19% след 14 години..
    Няма никакво значение, дали за 8 години технологиите на електромобилите ще са променени!

    ДВГ и петролната ера си заминаха!

    Капалъ!

    До коментар [#53] от "sim4o":Само напиши шампоана и верото ти в не-петролни опаковки ли са?
    —цитат от коментар 82 на imaligoogle_hr


    Мани го верото мани ги опаковките - МЕДИЦИНСКИТЕ КОНСУМАТИВИ, ДОГРАМАТА МИ , ТРЪБИТЕ МИ ЗА КАНАЛ И ВОДА , ДРЕХИТЕ И ОБУВКИТЕ МИ са 90% петрол ..

    И .. ?????


  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3574 Весело

    До коментар [#88] от "sim4o":

    Към твоят списък, старши, трябва да добавиш и Калифорния, която е 5-тата икономика в света и по територия е колкото Германия, и като БВП е 2.1 пъти Россия. Калифорния забранява продажбите на бензинови автомобили през 2035. И това правят още 10 американски щата, които имат 75% от продажбите на нови коли в САЩ.

    Ама тези благи новини затъват в калта карани на волските каруци в тундрата и тайгата!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#86] от "bxr35608444":

    По начало в атома има огромна енергия, от която човечеството глупаво се отказва. И то поради страх. Да кажем в изотопа на въглерода - въглерод-14. Въглерода в природата е основно стабилния изотоп-12. А въглерод-14 с се получава естествено във високите слоеве на атмосферата под действие на космическите лъчи на азота. Но в много малки количества. И може да се получава по няколко начина изкуствено.
    Но интересното при тоя изотоп е че извършва бета разпад, демек излъчва електрони, и даже части от милиметъра, фолио, може да го екранира напълно, отделно че и неекранират 2 см въздух са достатъчни да го екранират напълно. Полуразпада на тоя изотоп е почти 6000 години. Нанесен върху материал с който образува полупроводников диоден преход става източник на ток. Сега ползват елмазена пластинка, но това са за много малки атомни батерийки.
    Такъв източник на практика е вечен, абсолютно безопасен няма никаква опасност да гръмне, разлее запали или даже в огън да изгори. Отделно добива се пак без всякакви емисии, не иска утилизиране. Та такава батерийка, да кажем с мощност 100 - 200 вата, би била незаменим източник на енергия за един електромобил, че и за всеки автомобил.
    Защото може да даде светлини нощно време, да мръдне колата от пътя, да дозарежда основната батерия и даже при малък електрически климатик да отоплява или охлажда купето.

  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3574 Весело

    До коментар [#90] от ".":

    Няма да се притесняваш за атома, в момента в САЩ са пред масово производство малки ядрени реактори на няколко компании, ново поколение, които ще направят ядрената енергия по- сигурна, по- масова и по- евтина!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3574 Весело

    До коментар [#88] от "sim4o":

    Електрокариста Путин кога ще забрани Москвичите и Ладунгите за сметка на електрическият ГАЗ Буханка и кюмурените Иже-та в матушката ти? Сервирай поредната "очередная глупост" на бащицата ти!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#91] от "Realist":

    Тия американски малки реактори изобщо не са нещо ново и не са никакво решение. Първо защото атомен реактор под 100МВт е с ниско КПД по определение, второ, нищо ново в тях няма, не отговарят на нито еди от критериите за реактори 4-то поколение. Като например утиризирането на ядрените отпадъци. Или липсата на налягане в реактора. Най обикновени водноохлаждаеми реактори на топлинни неутрони.

  94. 94 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#65] от "Petleshev":

    Използуват се около 30 % от известните нефтени находища. останалите не са рентабилни при днешните цени на петрола и конкуренцията на шитаците

  95. 95 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#83] от "Realist":

    дай боже ама надали, първо трябва да се реши въпроса с батерийте и производството на ток

  96. 96 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#88] от "sim4o":

    Около 60% от нефта НЕ се употребява от автомобилната индустрия така, че петролната ера няма да свърши за 1 или 10 години

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3574 Весело

    До коментар [#96] от "Quo Vadis?":

    За какво се използва 60% от нефта? Всяка класация която гледам е, че 71% от нефта се използва в транспортният сектор. От тези 71%, 8% се използват във въздушният транспорт.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3574 Любопитно

    дай боже ама надали, първо трябва да се реши въпроса с батерийте и производството на ток
    —цитат от коментар 95 на Quo Vadis?


    Какво да се реши?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#95] от "Quo Vadis?":
    Електродвигателя превъзхожда двигателя с вътрешно горене във всички показатели,
    като се почне мощност, динамика, маса, и се свърши до цена и ремонтопригодност.
    Дори и скоростната кутия отпада и опростява, малка подръжка иска, и динамично спиране има, абе всичко в плюс. Но точно батерийте са проблема и то много сериозен, на днешния етап и в близко бъдеще нерешим. Защото трудно дори и най добрите батерии дават 300 Вт на килограм, 200-250 е горе долу сега, а за 100 КВт мощност да развие кола начи трябва батерия поне 400 кг. И е като резервоар с 10-15кг бензин.

  100. 100 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Мощност 300 Вт на килограм за 1 час имах в предвид,





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK