Водещ френски речник въведе полово неутрално местоимение

null

© Reuters

null



Френският речник "Робер" добави в онлайн изданието местоимението iel, отнасящо се до небинарните хора, с което предизвика разгорещен дебат в страна, където граматиката е свещена, предаде "Ройтерс".


То е смесица от местоименията il (той) и elle (тя). Небинарни са хората, които не се определят еднозначно като мъже или като жени.


"Робер", един от водещите речници във Франция, заяви вчера, че е добавил преди няколко седмици местоимението в списъка си с думи, след като неговите езиковеди са забелязали все по-голямата му употреба през последните месеци.




Френското правителство се обяви против идеята и Министерството на образованието е отхвърляло по-ранни опити за въвеждане на полово неутрален език в учебните програми.


Френският депутат Франсоа Жоливе написа писмо до френската академия на науките, за да изрази възмущението си от решението на "Робер". Министърът на образованието Жан-Мишел Бланке изказа в "Туитър" подкрепа за действията на Жоливе. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 140 Любопитно

    Респект!👳‍♂️👧🤡🥳👍

    Много съм прост
  3. 3 Профил на герб е ДПС мафия
    герб е ДПС мафия
    Рейтинг: 257 Весело
  4. 4 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1410 Разстроено

    Вървим на някъде ама накъде?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6044 Неутрално

    - Забранява ли им някой?
    - Не.
    - За какво, тогава, е този шум, Джон?
    - Пе*ер@си, сър...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    В българския винаги сме го имали. Да го еба.

  7. 7 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Добре, че не учих навремето френски. Сега пак щеше да се налага да минавам граматиката и местоименията.

  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3908 Неутрално

    Такива " новини" от Франция изобщо не ме изненадват, това е реалността !!! Без коментар ! Скоро и в други общества, отявлени радетели на ЛГБТ " ценностите".......

  9. 9 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Добре, де, като видя жена, която се държи и облича като мъж, как ще знам да я наричам. Видът опредеделя обръщението. В английския език има обръщение към жена, за която не знаеш дали е омъжена, но е жена. И не е обидно да се обрънеш към нея с "мисиизз". (може да е неточна транскрипцията)

  10. 10 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Новоговер. Една от характеристиките на фашизма по дефиницията на Умберто Еко.

  11. 11 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 140 Любопитно

    Вървим на някъде ама накъде?
    —цитат от коментар 4 на dedoliben


    Към либералния рай вървим...,ама требе и да се ваксинираме.🔯☠🤡🥳👍

    Много съм прост
  12. 12 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 125 Неутрално

    Изостават франсетата.
    В БГ отдавна си имаме:
    Той - за мъж
    Тя - за жена
    То - за ...

  13. 13 Профил на meh
    meh
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Това чудо как ще се съгласува с прилагателните по род?

  14. 14 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#1] от "rumen_s":

    Хубавото е, че с либерастията, поне имаш избор... при някои други режими, направо ти казват какво да мислиш...

    Ето пример...имате право да пишете какво мислите... можеше и да Ви е забранено...

  15. 15 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Добре, де, като видя жена, която се държи и облича като мъж, как ще знам да я наричам. Видът опредеделя обръщението. В английския език има обръщение към жена, за която не знаеш дали е омъжена, но е жена. И не е обидно да се обрънеш към нея с "мисиизз". (може да е неточна транскрипцията)
    —цитат от коментар 9 на evtimvz


    Стивън Кинг го е измислил, викаш му То.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Айде нЕма нужда!
    Предпочитам да съм изостанал Ганьо, отколкото напредничав джендър :)
    Идиотията да унищожат най-любимите думи Мамо и Тате, ще направи хората още по нещастни, и всичко това заради една шепа извратеняци, дето се налагат на по-голямата част от нормалното общество.
    Въпросът е докога мнозинството ще търпи дивотиите и изврашенията на малцинството?
    Имаше една пирказка за малахалото.... ама то иска 5гр акъл да се сетиш за тоя природен закон.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 724 Любопитно

    Такива новини ме навеждат на дълбоки размисли... 🤔 Ако полът не е толкова важен, защо още има бракове, разводи, отделни тоалетни, спортове, мода и други подобни отживелици?.. 😉 Трудно ще облека рокля и сутиен, но ако има келепир някакъв, защо пък не?!? 🤔 🙃🙃 Местоимението за среден род не може ли за замести това новото, дето е безполово? За хормоните изобщо не ми се мисли, там и нобелови награди някой ден ще се раздават - за принос в унификацията и всеобщата стандартизация... 🙂 То бива промени и новости, ама такива радикални изчанчвания идват в повече даже и за образовани и широко скроени хора... 🤔

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  18. 18 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Цитат (от вчера!)
    Германски коледни базари ще приемат неваксинирани, но няма да им дават храни и напитки

    Цитат (от днес!)
    Водещ френски речник въведе полово неутрално местоимение

    --------

    Излизам, колеги, със следното конструктивно предложение....

    Джендър, който не е ваксиниран, да бъде наричан с местоимението по рождение, а полово-неутралната идиотщина да се прилага само спрямо ваксинирани джендъри...

    Т.е. несъзнателните джендъри да бъдат подтиквани да се ваксинират и по този начин да се сдобият с езикова полова неутралност....

  19. 19 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Умберто Еко.
    14. Ур-фашизмът говори нюспик
    Нюспик (новоговор) е създаден от Оруел, в 1984 г. като официален език на това, което той нарича ингсоц (ангсоц) или английски социализъм. Но елементи на Ур-фашизма са присъщи на различни форми на диктатури. Всички нацистки или фашистки учебници използват един обеднял речник, както и елементарен синтаксис, за да се ограничат инструментите за комплексно и критично мислене. Но ние трябва да бъдем готови да идентифицираме други видове нюспик, дори ако те имат на пръв поглед невинната форма на популярно ток шоу.

  20. 20 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3656 Весело

    До коментар [#9] от "evtimvz":

    Добре, де, като видя жена, която се държи и облича като мъж, как ще знам да я наричам
    =======
    Научете турски, мадам..... :)
    В турския език родове няма.....и на практика проблема е решен от преди хилядолетия...... :)

    Bukalemun
  21. 21 Профил на meh
    meh
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#17] от "Йоаникий":

    Във френския няма среден род, след като използваш това местоимение пак трябва да съгласуваш по мъжки или женски род.

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3656 Неутрално

    До коментар [#16] от "traveler1":

    А кой ти е внушил, че Ганьо е изостанал....?

    Bukalemun
  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3656 Весело

    До коментар [#21] от "meh":

    Във френския език има дори... "фютюр прош"......:)
    Напълно в унисон със съвремието.....поетичната лирика..... :)
    "....когато той беше той, а сега е тя...."....

    Bukalemun
  24. 24 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    "Небинарни са хората, които не се определят еднозначно като мъже или като жени."

    По скоро това е вид тежко разстройство на личността, ама що така звучи по-модерно - да си я ползват със здраве.

    Panta rhei....
  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 871 Разстроено

    Франсетата съвсем изтрещяха...
    Жалко!

  26. 26 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#20] от "eti mehter":


    До коментар [#9] от "evtimvz":Добре, де, като видя жена, която се държи и облича като мъж, как ще знам да я наричам=======Научете турски, мадам..... :)В турския език родове няма.....и на практика проблема е решен от преди хилядолетия...... :)
    —цитат от коментар 20 на eti mehter


    Там безполови ли сте?!?

  27. 27 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Вървим на някъде ама накъде?
    —цитат от коментар 4 на dedoliben


    Вървим към трансхуманизъм. Едно от проявленията на Антихриста.

    "Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire
  28. 28 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    А тези, са го направили за пари. Не знам кой ги финансира тези "речници", но явно си е платил добре, защото във Франция държавата се обяви против тези полови измислици!

  29. 29 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    Ако, не отпуснат малко хватката върху хората, ще психясаме 100%.
    Бизнесът иска да купуваме и работим прекалено много, стресът убива всичко в тялото, започвайки от хормоните.

    Любовта ще спаси света!!!
  30. 30 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    До коментар [#10] от "blondofil":

    "Нулев брой".
    Великолепна книга.
    Авторът не им беше спестил нищо на медиите.

    Panta rhei....
  31. 31 Профил на Громя Ваксъри
    Громя Ваксъри
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Още доказателства, че светът изкуфя тотално и Ковид е върхът на това безумие?

    Ваксъри, няма да ви се вярва...
  32. 32 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Е как така не си еднозначно мъж или жена? Сабален си мъж и преди работа оправяш жената, след това си слагаш полата и червилото и си жена и се закачаш с колегите ли? Не се подигравам, опитвам се да разбера.

    Подозирам, че това което се случва с издигане в култ на правата на сексуалните малцинства всъщност е поощряване на патологията. Само за справка ще кажа, че шизофрениците (и повечето хора с психични заболявания) смятат, че те са здрави и лошите роднини и общество се опитват да ги променят.

    Добре, това да кажем че не е патология, която засяга повечето хора - каквото си искат да правят в леглото, но когато хора с подобни патологии влязат да речем в образованието - детски градини, училища - може да последват страшни неща.

    И за финал, една позната в Белгия ми разказа, че сина и имал в класа си някакъв младеж, който имал две майки. Минало се време, лесбийките се разделили и в часът за семейството малкия обявил, че вече майките са четири - всяка си намерила нова партньорка. До пълнолетие може да има десетина майки човекът. Какъв ли ще израстне?

    preklara rara
  33. 33 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2569 Весело

    Ако някой ме попита дали подкрепям включването на новата дума в речника на "Робер", моят отговр е категоричен- ДНЕ!

    Мараба, С-ДС доносници!
  34. 34 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Родител 1 и 2, а сега за бонус и iel. Смешници. Тотален резил.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  35. 35 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 625 Весело

    Баси. От кога всичко започна да се върти около еб*нта? Политика, култура, екология, икономика... Всичко е на втори план, а най-значимото за новия човек е как, с кого, с какво, по колко пъти, под какъв ъгъл, пасивно или активно се праска.
    Ще прекроим биологията, езиците, литературата, класическата музика и химията ако трябва, за да се осигури на новия човек пълно удоволствие от еб*нта - няма мъж, няма жена: всичко в името на пълния кеф.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  36. 36 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Надявам се да има силна съпротива срещу тази дивотия и тя да не се официализира.
    Французите са изключително чувствителни към езика си.
    Не е случайно, че преди около 400 години Ришельо създава Френската академия с основна задача да се грижи за развитието и чистотата на езика. Членуването в нея е огромна чест.

  37. 37 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#16] от "traveler1":А кой ти е внушил, че Ганьо е изостанал....?
    —цитат от коментар 22 на eti mehter


    А, на мен не са ми внушили нищо! Аз труднf се поддавам на влиянияq още повече псевдо модернистични :) .
    Но и тук си има едни кречетала, дето се опитват да си пробутват глупостите и извратениите, и като видят, че не могат да хваната декиш и доводите им не стигат и не могат да убедят никой, почват с обидите и внушенията без оглед дали са вярни или не.
    Да плуват по течението на фекалната река.... :D

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  38. 38 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 725 Любопитно

    До коментар [#32] от "edin slep":

    Не е нормално да има две майки, а и когато се разделят стават 4. Да де, ама по тази логика, когато имаш майка и баща и те се разделят, ставаш с две майки пак... а, влизаме в противоречие... не е нормално да имаш две майки...

  39. 39 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#7] от "Cheshire Cat":

    То на английски новите местоимения са много повече. Да не говорим за смяната термини и промяна на текстове, писани преди 200 години.

  40. 40 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1243 Любопитно

    Стивън Кинг оттавна го изпревари...

  41. 41 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#6] от "blondofil":

    В българския винаги сме го имали. Да го еба.

    ("Да ге" на плевенски)

  42. 42 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#9] от "evtimvz":

    Ами, малко си се объркал с английския...
    "Мисиз" - госпожа.
    "Мис" - госпожица.
    И както става ясно, на български също имаме обръщение към неомъжена жена - госпожица.

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6930 Неутрално

    Това е да станеш по-голям католик от папата.

  44. 44 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Българските джендъри, които си мислят, че не са джендъри, а нещо по-специално, веднага се разпищяха...като джендъри :D

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  45. 45 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 693 Весело

    До коментар [#38] от "ilinko":

    Не им задавай толкова много трудни гатанки, че ще ги объркаш съвсем :D

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  46. 46 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    "Небинарни са хората, които не се определят еднозначно като мъже или като жени"

    А като какви се определят?!

    Sic transit gloria mundi
  47. 47 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1276 Весело

    До коментар [#38] от "ilinko":

    Ми не..Имаш една майка и една доведена такава, ако баща ти се ожени отново..Та при всички положения майката е една..

    Sic transit gloria mundi
  48. 48 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Думата ''обратен'' е сравнително най-често употребяваната в родния език. Дали е така - вие кажете!

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 693 Весело

    Ама те фпанцузите си нямат среден род, бе хора. В атглийския средния род на местоимението е силно ограничен. А ние като германците можем да кажем момичето, но за разлика от германците можем да кажем и момчето, значи хем жена и съответно мъж, хем от среден род. При това тъкмо в около брачните вълнения се говорим в този двусмислен среден род - момичето и мочето, даже за доста презрели годежари, явно да се подчертае, че не сексът тук има водеща роля.
    Тъй че ние сме си ги въвели джендърските логики още от време оно, преди кирил и методий още. Джендър-шампиони сме по рождение и вместо да ни хвалят, те ни пишат ретроградни.

  51. 51 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#32] от "edin slep":
    Тази педерастка пропаганда вече има много сериозно влияние в училищата. Миналата седмица в класа на детето си бяха пуснали анкета дали подкрепят ЛГБТ... а те са 7 клас.
    Тази розова инициатива не беше от училище, от едни такива напредничави малки к*рвенца с шарени коси и корейски поп у ушите.
    Който не отговори или отговори неправилно беше баннат от групата и обявен за хомофоб.. 7 клас!
    Та, да ти кажа честно вече патологията ескалира. И не защото накоя или някой 13 годишен пикльо е открил "стаената" си сексуалност по друг начин освен с подръпване, а защото става МОДЕРНО да се правиш на нещо, което не си.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  52. 52 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#14] от "ilinko":

    При либерастията тинказват какво да мислиш!

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Изостават франсетата.В БГ отдавна си имаме:Той - за мъжТя - за женаТо - за ...
    —цитат от коментар 12 на dobadoba


    То - за дете.

    Не се подигравайте с българския език.

  55. 55 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2569 Любопитно

    До коментар [#9] от "evtimvz":Ами, малко си се объркал с английския... "Мисиз" - госпожа."Мис" - госпожица. И както става ясно, на български също имаме обръщение към неомъжена жена - госпожица.
    —цитат от коментар 42 на Cheshire Cat


    Всъщност, колегата твърди, че стандартното учтиво обръщение към непозната жена в английската култура е "мисиз". И е прав. Видно от отговора, обърканият си ти, следователно.
    От колко време имаш пристъпи на малоумие?

    Мараба, С-ДС доносници!
  56. 56 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#12] от "dobadoba":

    да, + ние си го и съгласуваме глаголно, дето западняците не могат и да мечтая, а не знам дали повечето си го и представят даже, че би било възможно "момчето/момичето/детето:диването и ходилО, пляскалО, шльокало".

  57. 57 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1276 Весело

    "Небинарни са хората, които не се определят еднозначно като мъже или като жени"

    Все си мисля, че за раздвоение на личността вече има термин..Не е нужно да се измислят нови такива..

    Sic transit gloria mundi
  58. 58 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 821 Весело

    Костята ще ви оправи вас. Първо нас, набързо, че сме малка лъжица, после вас и Европата. Давай Костя, давай Бащице, олигофренино.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  59. 59 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2242 Весело

    Френското правителство се обяви против идеята и Министерството на образованието е отхвърляло по-ранни опити за въвеждане на полово неутрален език в учебните програми.
    *
    Във Франция много държат на чистотата на езика и възприемането на чуждици. Въпросната глупост едва ли ще придобие гражданственост.
    Е, в Българския език е лесно: имаме си местоимението ТО. На когото не му харесват ТОЙ и ТЯ ще говорим за него в среден род.

  60. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#20] от "eti mehter":

    "... В турския език родове няма.....и на практика проблема е решен от преди хилядолетия..."!

    Напротив. Като няма род, това е сексизъм. Не знаеш ли?

    Бивш tww09306483.
  61. 61 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Хайде да се успокоим малко. Френски речник въвежда полово неутрално местоимение, забелязали, че се използва. Това му е работата на речника, да отразява езика или поне така го разбират левите либерали, окупирали университетите по целия свят.
    Не са се консултирали с никого, нямало е обществено обсъждане, а самото правителство се обявява против. Да отложим малко апокалиптичните прогнози, викам. Макрон има избори да печели и ще ги спечели.

  62. 62 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 625 Весело

    До коментар [#53] от "герб е ДПС мафия":
    А, ето още един секс-талибан :)
    Как е хавата, небинарно брато?
    Де го чекаш, де се пука... или при вас е де се пука, там го чукаш :)

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  63. 63 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2242 Весело

    До коментар [#42] от "Cheshire Cat":

    И към жена, за която не знаете дали е омъжена в писмения английски се използва неутралното Ms, което се чете МИЗ.

  64. 64 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 911 Неутрално

    [quote#54:"ivangabrovo"][/quote]

    +++++
    Ние си имаме среден род в Българския
    лично местоимение
    то - им. падеж

  65. 65 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3656 Неутрално

    До коментар [#26] от "stargate":

    Там безполови ли сте?!?
    ======
    Полове си имаме....
    Само не сме ги поставили в отделни родове.

    Bukalemun
  66. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3656 Неутрално

    До коментар [#60] от "Petleshev":

    Не знаеш ли?
    =====
    Не, не знам.

    Bukalemun
  67. 67 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2242 Весело

    Аз имам много сериозен проблем: как да се обръщам към някой небинарен? С "господине", "госпожо" и "госпожице" не става.
    Може ли да се въведе обръщението НЕБИНАРИНО (ср.род) за подобни случаи?
    Освен това бащините и фамилни имена могат да се изменят съобразно новите изисквания. Примерно, вместо Иванов, Иванова да се използва Иваново.
    Така обръщениетп ще бъде Небинарино Иваново...
    😂😂😂

  68. 68 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2569 Весело

    Аз имам много сериозен проблем: как да се обръщам към някой небинарен? С "господине", "госпожо" и "госпожице" не става. Може ли да се въведе обръщението НЕБИНАРИНО (ср.род) за подобни случаи?
    —цитат от коментар 67 на pamela


    "Господижо" по-ми оди, ти каем ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  69. 69 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 625 Весело

    До коментар [#67] от "pamela":
    "Небинарино" е много тромав израз, който езика много скоро ще изкриви до съкратена форма - деби Иваново.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  70. 70 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#32] от "edin slep":

    Обичан.

  71. 71 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2242 Весело

    До коментар [#69] от "olexander":
    До коментар [#68] от "Манчо":

    Е, дебатът е отворен за всякакви предложения.
    Има също така и проблем с личните имена. Предвид наличието на различни форми на имената (-о, -съгласна, -а) и на звателен падеж в българския език (Иване, Радке, Гергано...) обособяването на небинарна форма ще стане по-трудно.

  72. 72 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4543 Весело

    До коментар [#4] от "dedoliben":

    Те където отиват ние сме стигнали по времето на Св.Кирил и Методий - имаме си местоимения и за мъжки, и за женски и за среден род!

  73. 73 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Най ме кефи местоимението в талибанския речник малко е дълго ама мисля ,че върши работа. Пример: " Хвърлен от покрива на блока , ела ако обичаш да разговаряме относно това как искаш да те наричаме." Мисля ,че дори има лекуващ ефект сред неориентираните многобуквен.

  74. 74 Профил на qwc071087289
    qwc071087289
    Рейтинг: 44 Неутрално

    До коментар [#9] от "evtimvz":Добре, де, като видя жена, която се държи и облича като мъж, как ще знам да я наричам=======Научете турски, мадам..... :)В турския език родове няма.....и на практика проблема е решен от преди хилядолетия...... :)
    —цитат от коментар 20 на eti mehter


    Преведено от турски би звучало така: в този чиния има много хубав кюфтета!

  75. 75 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4543 Весело

    До коментар [#67] от "pamela":Аз имам много сериозен проблем: как да се обръщам към някой небинарен? С "господине", "госпожо" и "госпожице" не става.

    С Ваше величество, разбира се!
    Хем е в среден род, хем показва, че стои много по високо от разни господа, госпожи и госпожици!

  76. 76 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#1] от "rumen_s":

    Чети за експертиментът Вселена 25 - направен с мишки, но изключително напомнящ лека полека човешката цивилизация. В тоя експертимент ученият създава теория за двете смърти - тази на духа (първата) и физическата (втората). На практика когато в социалната йерархия на мишките , с които се прави експертимента нямало място за новородените, липсвали ясно определени социални роли и въпреки, че мишките имали идеални условия - неограничени ресурси възниква конфронтация между възрастни и млади гризачи и нивото на немотивирана агресия се увеличава. Нарастващото население, увеличената тълпа води до поява на мишки (прави паралел с хора) способни само на елементарно поведение. В създадения за мишките идеален свят имало безопасност, изобилие от храна и вода, нямало хищници и повечето индивиди единствено ядяли, пиели вода, спяли и се грижели единствено за себе си. Най-сложния поведенчески модел за мишката (извън посочените по-горе елементарни действия) се изразява в ухажване на женската и възпроизвеждане и грижа за младото потомство. В допълнение е защита на територията и малките и участие в йерархичните социални групи (старейшини и тн.). В един момент поради изобилието посочено по-горе се появили психологически провалени мишки, които отказвали всички по-сложни функции освен хранене, пиене, спане и грижа за козинката си. - Това е първата смърт - духовна.
    Втората смърт е физическа - При наличие на първа смърт при много от мишките, значителна част от цялата колония мишки изчезва за много кратък период от време - мишките, които отказали всички по-сложни функции, изоставяйки социалните си роли и борбата с "живия живот" се превърнали в аутистични индивиди способни само на най-примитивни функции - храна и сън. Апатичните индивиди отказали всяко по-сложно и взискателно напрежение и станали неспособни да изпълняват каквито и да е други пълноценни роли. В края на експертимента всички мишки умрели от ествествена смърт и цялата цивилизация загинала. Прочетете експеримента и опитайте да направите паралел с човешката цивилизация по места (в отделни държави или континенти).

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  77. 77 Профил на mariapipeva
    mariapipeva
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#55] от "Манчо":

    Всъщност подозирам, че колегата е имал предвид Ms. (миз) - за жена, чието семейно положение не ви е известно или която не желае да бъде определяна чрез това дали е омъжена, или не. Това, разбира се, няма пряко отношение към рода.

  78. 78 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    Баси. От кога всичко започна да се върти около еб*нта? Политика, култура, екология, икономика... Всичко е на втори план, а най-значимото за новия човек е как, с кого, с какво, по колко пъти, под какъв ъгъл, пасивно или активно се праска.Ще прекроим биологията, езиците, литературата, класическата музика и химията ако трябва, за да се осигури на новия човек пълно удоволствие от еб*нта - няма мъж, няма жена: всичко в името на пълния кеф.
    —цитат от коментар 35 на olexander


    ——-

    За да има повече милиардери трябва да се създават все нови и нови нужди на хората. Стигна се до там, че за отглеждането на едно бебе да трябва да купиш вагон с помощтни средства. Примерно. Хората психясват, но елитите трябва да сертифицират това психясване, като нещо нормално. Не трябва да се разбира, че това е заболяване, причинено от стрес, а че е нещо в реда на новия век и даже е готино и прогресивно.

    Любовта ще спаси света!!!
  79. 79 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#1] от "rumen_s":Чети за експертиментът Вселена 25 - направен с мишки, но изключително напомнящ лека полека човешката цивилизация. В тоя експертимент ученият създава теория за двете смърти - тази на духа (първата) и физическата (втората). На практика когато в социалната йерархия на мишките , с които се прави експертимента нямало място за новородените, липсвали ясно определени социални роли и въпреки, че мишките имали идеални условия - неограничени ресурси възниква конфронтация между възрастни и млади гризачи и нивото на немотивирана агресия се увеличава. Нарастващото население, увеличената тълпа води до поява на мишки (прави паралел с хора) способни само на елементарно поведение. В създадения за мишките идеален свят имало безопасност, изобилие от храна и вода, нямало хищници и повечето индивиди единствено ядяли, пиели вода, спяли и се грижели единствено за себе си. Най-сложния поведенчески модел за мишката (извън посочените по-горе елементарни действия) се изразява в ухажване на женската и възпроизвеждане и грижа за младото потомство. В допълнение е защита на територията и малките и участие в йерархичните социални групи (старейшини и тн.). В един момент поради изобилието посочено по-горе се появили психологически провалени мишки, които отказвали всички по-сложни функции освен хранене, пиене, спане и грижа за козинката си. - Това е първата смърт - духовна.Втората смърт е физическа - При наличие на първа смърт при много от мишките, значителна част от цялата колония мишки изчезва за много кратък период от време - мишките, които отказали всички по-сложни функции, изоставяйки социалните си роли и борбата с "живия живот" се превърнали в аутистични индивиди способни само на най-примитивни функции - храна и сън. Апатичните индивиди отказали всяко по-сложно и взискателно напрежение и станали неспособни да изпълняват каквито и да е други пълноценни роли. В края на експертимента всички мишки умрели от ествествена смърт и цялата цивилизация загинала. Прочетете експеримента и опитайте да направите паралел с човешката цивилизация по места (в отделни държави или континенти).
    —цитат от коментар 76 на bludniq_sin


    Това се случва в почти всички държави от Европа и потомците на европейците по света. Всички те имат коефициент на плодовитост под 2,1,колкото е нужен за запазване на популацията.

  80. 80 Профил на aliera
    aliera
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#25] от "selqnin":

    Напротив! Някакъв речник е изтрещял, но правителството и депутатите дават яростен отпор. Няма да го позволят до край, надявам се. Покрай всичко, което може да се каже за франсетата, те тачат и пазят чистотата на езика си (може би и защото го считат за инструмент за налагане на френския шовинизъм), но в случая браво на правителството!

  81. 81 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    "Небинарни са хората, които не се определят еднозначно като мъже или като жени."По скоро това е вид тежко разстройство на личността, ама що така звучи по-модерно - да си я ползват със здраве.
    —цитат от коментар 24 на Molossian


    Именно това е новговора, за който се говори в друг коментар. Смяната на думите е технически похват за изместване на дискусията в друга посока. Това е първата стъпка от изместването на прозореца на възможностите (по Овертон) - измисли друга дума, и забий дискусията в съвсем друга посока. Така вече думата извращение и перверзия не съществуват, има само сексуални ориентации

  82. 82 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#32] от "edin slep":Не е нормално да има две майки, а и когато се разделят стават 4. Да де, ама по тази логика, когато имаш майка и баща и те се разделят, ставаш с две майки пак... а, влизаме в противоречие... не е нормално да имаш две майки...
    —цитат от коментар 38 на ilinko


    Питай лъгъдъбъ организация "Действие", и онази пишман адвокатка Любенова, да видиш дали не е нормално

  83. 83 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1266 Весело

    "Небинарни са хората, които не се определят еднозначно като мъже или като жени."

    Можете ли да ме въведете в терминологията. Бинарни сигурно са хората, които се определят едновременно и като мъже и жени? Ползвам булевата алгебра.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  84. 84 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Миналата седмица в класа на детето си бяха пуснали анкета дали подкрепят ЛГБТ... а те са 7 клас.
    —цитат от коментар 51 на olexander


    За България ли става въпрос?

  85. 85 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Е, в Българския език е лесно: имаме си местоимението ТО. На когото не му харесват ТОЙ и ТЯ ще говорим за него в среден род.
    —цитат от коментар 59 на pamela


    Помисли пак преди да предлагаш подобно нещо. В Канада въведоха такава простотия и вече реват от нея. Защото освен ТО има още безброй други местоимения, защото има безброй други сексуални ориентации. Ще трябва да уйдисаме и на тях, че да няма дискриминация. Така ще се окажем в ситуация, в която ако общуваш с 20 човека може да се наложи да помниш 20 местоимения. А ако вземем предвид "флуидността" на джендъра, ще трябва да ги умножим по 2 или по 3 на ден, в зависимост колко "флуиден" е джендъра.
    Така че по-полека с щедрите предложения, мислете няколко хода напред, защото няма съмнение, че такива ще има

  86. 86 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#76] от "bludniq_sin":

    Смятам, че въвеждането на Универсалния Базов Доход ще има подобни последици

  87. 87 Профил на genius777
    genius777
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Е как така не си еднозначно мъж или жена? Сабален си мъж и преди работа оправяш жената, след това си слагаш полата и червилото и си жена и се закачаш с колегите ли? Не се подигравам, опитвам се да разбера.Подозирам, че това което се случва с издигане в култ на правата на сексуалните малцинства всъщност е поощряване на патологията. Само за справка ще кажа, че шизофрениците (и повечето хора с психични заболявания) смятат, че те са здрави и лошите роднини и общество се опитват да ги променят.Добре, това да кажем че не е патология, която засяга повечето хора - каквото си искат да правят в леглото, но когато хора с подобни патологии влязат да речем в образованието - детски градини, училища - може да последват страшни неща.И за финал, една позната в Белгия ми разказа, че сина и имал в класа си някакъв младеж, който имал две майки. Минало се време, лесбийките се разделили и в часът за семейството малкия обявил, че вече майките са четири - всяка си намерила нова партньорка. До пълнолетие може да има десетина майки човекът. Какъв ли ще израстне?
    —цитат от коментар 32 на edin slep


    А някои от майките ако станат хетеро- какво ще стане, не ми се мисли. Горкото дете!

  88. 88 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Докато запада се гърчи в агонията да се изврати дори над възможният максимум, Китай стана водеща икономика на планетата Земя:
    https://www.kaldata.com/it-новини/китай-изпревари-сащ-и-сега-е-най-богата-373175.html?amp=1

    мурзилка
  89. 89 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1429 Весело

    До коментар [#85] от "barter1":

    Ммм, освен ако не си ясновидец, или телепат, има огромна вероятност да обидиш някой джендер-флуид, щото няма да си достатъчно сигурен на каква вълна е в момента. Може току що да е минал от роля на блондинка - лесбийка, на роля на "мъжко куче", или реотан за фурна "Раховец" и да е нямал време да се преоблече в подходящо облекло.

    мурзилка
  90. 90 Профил на aas25576095
    aas25576095
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#33] от "Манчо":

    Може и Нда :Д

  91. 91 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#85] от "barter1":

    А като се сетим как леко и тънко започна тази ЛГБТ пропаганда - просто искали равни права със всички останали - да можели да се женят със същия пол (гей бракове) и нищо друго ...

    Само лека пукнатина която отвори пртите за ЛГБТ диктата:
    - трета опция за пол по официални документи и бланки,
    - премахване на майка и баша и заменяне с "родител 1" и "родител 2",
    - после право на транс и флуидните да ползвали бани и тоалетни на другия пол в училищата и обществени сгради (естествено основно мъже в рокли ползват женските)
    - после ЛГБТ обучение от 7 години в училищата,
    - после говоренето срещу ЛГБТ е ЕЗИК НА ОМРАЗАТА и забранено в социалните медии, в Англия те посещава полиция ако много плямпаш срещу транс-пропагандата
    - после праграма по училищата за тестване и насърчаване на транзитиране на ученици към другия пол, подкрепена с армия от ново-обучени "психолози", "доктори" и активисти

  92. 92 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#79] от "Мусаши":

    Може и да е така. Презадоволеността на индивидите в тези развити държави, липсата на първичните стресори, от които според Калхун (така се казва ученият) има нужда и човешкото същество, за да живее нормално водят до отклонения от адекватно поведение. При нас също сред младите има все повече индивиди, които отказват да се размножават като при много от тях причината довела до този отказ не е точно нежеланието им, а липсата на социални умения да комуникират с противоположния пол (говоря и за мъже и за жени). Те изпитват буквално страх от такива контакти поради ред причини - при мъжете в западните общества има вече страх да бъдат заклеймени като мизоджинисти, проявата на интерес към жена да се определи като проява на сексуален тормоз или друг вид форма на сексуално насилие. Наскоро имаше статия за това как в норвегия е преминат някакъв своеобразен рекорд на самотно живеещи мъже и жени на възраст 20-35 г. (там някъде) - жените си замразяват яйцеклетки за да може в по-късен етап да забременеят, а мъжете масово ходели на психотерапия защото изпитвали чувство за малоценност и тн.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  93. 93 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#86] от "barter1":

    да, съгласен съм. ведно с другите неща това е предпоставка.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  94. 94 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Новини от Швеция:

    Националната шведска данъчна агенция премина към по-приобщаващ пола език в стремежа си да стане "приспособима", като на практика се отказа от понятията майчинство и бащинство.

    "Вече не говорим за майки и бащи, а за „този, който ражда детето", заяви бизнес разработчикът на Шведската данъчна агенция Ингегерд Видел пред националната телевизия SVT, цитирана от БГНЕС. Като пример тя посочи правните насоки на органа относно ражданията. "Този, който ражда детето, автоматично става негов настойник. Това важи независимо от това дали лицето, родило детето, е жена или мъж", се казва в ръководството.

    https://www.segabg.com/hot/category-foreign-country/shveciya-vazhnoto-e-koy-razhda-deteto-ne-koy-e-zhena-ili-muzh

    Сам съм, други няма...
  95. 95 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#94] от "MilliVanilli":

    "Този, който ражда детето, автоматично става негов настойник. Това важи независимо от това дали лицето, родило детето, е жена или мъж", ... УАТ_ДЪ_АКЧУЪЛ_ФАК ... тозй който ражда детето интересно как може да е мъж?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  96. 96 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#63] от "pamela":

    Така е, съгласен.

  97. 97 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    До коментар [#94] от "MilliVanilli":"Този, който ражда детето, автоматично става негов настойник. Това важи независимо от това дали лицето, родило детето, е жена или мъж", ... УАТ_ДЪ_АКЧУЪЛ_ФАК ... тозй който ражда детето интересно как може да е мъж?
    —цитат от коментар 95 на bludniq_sin


    Добре дошъл в новия либерастки свят ..... спомни си за Маркузе. За патологията и нормата. Още ли ти се вижда конспирация, ха ха ??!

  98. 98 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#59] от "pamela":

    Аз предлагам ново местоимение - туй. 3л.ед.ч. - Той, тя, то, туй.

  99. 99 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#84] от "barter1":
    Да.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  100. 100 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Весело

    Какъв е този френски сексизъм? :)
    Дори и в неутралното обръщение мъжкото начало (i) е преди женското (е)
    Да му мисля балтийските народи, където в името на жените е заложен не само пола, но и техния семеен статус (неомъжена, женена) :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK