"Гугъл" се споразумя с издатели в Германия да плаща за медийно съдържание

"Гугъл" се споразумя с издатели в Германия да плаща за медийно съдържание

© Reuters



Гугъл" обяви, че е сключила партньорство с няколко големи германски издатели, за да се избегнат диспути за авторско право за използване на материалите им, пишат медии в Германия и САЩ.


Издателите на медии като "Шпигел", "Цайт" и "Тагесшпигел", заедно с технологичните портали "Голем" и "Нецвелт", са след включените в списъка заедно с "Виртшафтсвохе".


Броят им може да се увеличи, тъй като се водят преговори и с други на "напреднал етап" според самата компания.




Новината бе потвърдена и в съобщение на "Гугъл" дни след като бе обявено споразумение с "Франс прес".


Какво наложи промяната


Промяната следва влизането в сила на нов закон за авторското право в Германия, който дава на издателите още допълнителни права относно съдържанието им. Целта на промените е да гарантира, че авторите и издателите са финансово компенсирани, когато външни интернет платформи използват съдържанието им. Това бе предприето след приемането на Европейската директива за авторските права, която се прилага в страните - членки на ЕС.


Разграничават се използването на много кратки откъси, за които не е нужно да се плаща (т. нар. снипети) и възможността за по-подробен преглед при търсене, макар разликата да не е уточнена.


Споразумението между "Гугъл" и издателите цели да избегне дълги съдебни процеси за това разграничение и ще се плаща на издателите "на базата на установените принципи за авторско право и ще се следват ясни критерии".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK