В Норвегия показаха първия автономен електрически контейнеровоз

В Норвегия показаха първия автономен електрически контейнеровоз

© Yara International ASA



Нула вредни емисии, а скоро - и нула екипаж. В Норвегия извърши премиерното си плаване първият в света безпилотен транспортен кораб с електрическо задвижване.


Yara Birkeland може да превозва до 120 контейнера с изкуствени торове от завод в южния град Порсгрюн до пристанище Бревик на около 12 км. Според създателите му така ще се спестяват около 40 хиляди курса с камиони с дизелови двигатели.


През 2022 г. започват две години тестове, в които на борда ще има екипаж. Ако всичко е наред, системата ще бъде сертифицирана и мостикът ще опустее.




Разработката е по инициатива на торовия гигант Yara с участието на няколко компании и института. Дългият 80 м кораб е построен от Vard Norway, а участващата в цивилни и военни проекти Kongsberg изигра водещата технологична роля, предоставяйки сензори, камери, датчици и интегрирането на системата за ориентация и маневриране.

Разходите са около 25 млн. евро, като 13 млн. от тях идват от държавната програма за възобновяеми енергоизточници.


Трасето за движение може да е малко, но е осеяно с маневри в тесен фиорд, преминаване под два моста, справяне с морски течения и трафик от търговски кораби, яхти и гребци, излезли с каяк, след което трябва да акостира в едно от най-натоварените пристанища на страната.



"Доста инциденти с кораби се случват поради човешка грешка, от умора например. Автономната система може да осигури безопасно плаване", коментира Йостен Бротен, ръководител на проекта.


Yara Birkeland се захранва с батерии с капацитет от 6.8 мегаватчаса, а двигателите му поддържат максимална скорост от 15 възела и "екоскорост" от 6-7 възела.

Секторът на корабоплаването създава почти 3% от всички парникови емисии на човечеството и целта е те да бъдат намалени с 40% до 2030 г. и наполовина в средата на века. Засега тенденцията е противоположна - най-актуалните данни сочат над 1 млрд. тона газове през 2018 г. спрямо 962 млн. т през 2012 г. Първото плаване на Yara Birkeland бе в Осло, където пристанището си е поставило цел до 2030 г. да намали с 85% емисиите на въглероден диоксид, серен оксид, азотен оксид и микрочастици, както и да се превърне в първия в света порт с нулеви емисии.


Този кораб конкретно ще има нищожен принос - ще премахне 678 тона въглероден диоксид годишно, изхвърляни от камионите. А и експерти не очакват скоро електрически кораби да станат универсално решение за тази индустрия.


"Те са за нишова употреба, особено като фериботи, защото се движат по къси и стабилни маршрути, както и евентуално за крайбрежен и речен превоз. Но не са добре пригодени да прекосяване на океани", коментира Камий Еглоф от консултантската компания Boston Consulting Group. "Освен това трябва да бъдат оборудвани пристанищата със зарядни станции и решаването на инфраструктурните проблеми трябва да се координира", допълва тя.


"Не става дума да заместим моряците, а да заменим шофьорите на камиони", обяснява Йостен Бротен.

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1306 Весело

    12км пробег!!! - просто потресаващо!

  2. 2 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 629 Любопитно

    Доставка на изкуствени торове до пристанище Бревик!
    Това прилича малко на черен хумор.

  3. 3 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1306 Весело

    "Според създателите му така ще се спестяват около 40 хиляди курса с камиони с дизелови двигатели"

    А защо не го сравняват с традиционни кораби с дизелов двигател, чието построяване не е глътнало 25Млн?

  4. 4 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3375 Неутрално

    всички електрически транспортни средства ли ще бъдат с размерите на този?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  5. 5 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Скоро и без хора ,на тази планета . Само мастити бизнесмени и човеци за биоразнообразие.

  6. 6 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Технологиите на електрически задвижваните превозни средства имат още дълъг път да извървят. Безспорно това е бъдещето, но когато се смятат въглеродните им емисии е редно и честно да се вземе предвид целият им въглероден отпечатък, което включва и въглеродните емисии, отделени при производството на тези машини, заедно с всичките им компоненти. Само така може да се прецени истинският ефект. Иначе просто вадим от урванението това, което не ни изнася и готово-0 емисии!
    Според множество авторитетни изследвания при голяма част от електрическите автомобили сумарниятвъглероден отпечатък до 100 000 км.е същият, както при ДВГ, така че трябва да сме коректни с данните

  7. 7 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    Каквото и да си говорим електрическата лавина е тръгнала . 2050 всичкия наземен транспорт ще бъде електрически. Ако се успее с термоядрения синтез може и по-бързо.

  8. 8 Профил на Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Рейтинг: 682 Весело

    12км пробег!!! - просто потресаващо!
    —цитат от коментар 1 на jazzdevil


    Абе той и първия полет на братя Райт е направил стотина метра. Само...

  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Преди години тук имаше материал за проект на круизен кораб без екипаж.

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    12км пробег!!! - просто потресаващо!
    —цитат от коментар 1 на jazzdevil


    Затрудняваш ли се когато трябва да разбереш прочетеното? Питай някого да ти го обясни.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  11. 11 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Когато изкарваш милиарди от нефт и газ не е проблем да заделиш няколко милиона за глупости.

  12. 12 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Весело

    До коментар [#7] от "pro_bono":

    "Каквото и да си говорим електрическата лавина е тръгнала"

    12 км, сериозна лавина няма що )))

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Каквото и да си говорим електрическата лавина е тръгнала .
    2050 всичкия наземен транспорт ще бъде електрически.
    —цитат от коментар 7 на pro_bono


    Абсолютно вярно ..

    Петролната ера свършва до 15 години ..

  15. 15 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Петролната ера свършва до 15 години ..
    —цитат от коментар 14 на sim4o


    Ако ще 1000 минуса да сложите - това е ФАКТ !!

  16. 16 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    [quote#8:"Ганьо ля фурия ля еспаньола"][/quote]

    Първият им е бил 30м ама втория им е бил 300м а след 10г вече се е летяло на 1000 мили. За електропревозните средства от 20 години вече бичи нон-стоп пропаганда по медиите как било тяхно бъдещето, наливат милиарди в инвестиции (преобладаващо обществени) и наместо експоненциален растеж ефективността им да се е вдигнала с няколко %. Къде го електрическия контейнеровоз дето да направи курс от Шанхай до Лос Анджелис? Или товарния дето да докара 150 000 тона желязна руда от Бразилия в Китай? Такъв никога няма да има - ама вие се радвайте, че някакво корабче пресичало залива в Норвегия.

  17. 17 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално


    12 км не е пробегът на кораба! С номер 1 имате затруднения при четенето.
    —цитат от коментар 13 на quatro_4x3


    По Гугъл Мап - от индустриалната зона на Портсгрюн, където е заводът, до пристанище Бревик са 8.9 километра!

    Току що го установих с дърпане на мишката!

    Има, между другото и ж.п. линия ..

    Явно корабът маневрира и за това е написано в статията :"от завод в южния град Порсгрюн до пристанище Бревик на около 12 км. "

  18. 18 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    12 км не е пробегът на кораба!
    —цитат от коментар 13 на quatro_4x3


    От Porsgrunn до Brevik Norway , колко километра е, принципно?

    Не е ли 6.4 ?????????

  19. 19 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#14] от "sim4o":

    "Петролната ера свършва до 15 години"

    Абе не знам дали свършва до 15 г ама дойчовците биха чело в земята пред Путин да увеличи доставките, че газта мина 1800 доларес. Оня ден пратили и умолително писмо до Госдепа да не слагат санкции на пАтока, че ако Путя не дава газ нема ток за заводите на Мерседеса.

  20. 20 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ганьо ля фурия ля еспаньола":

    То заради затоплистите скоро може и хората да спрат да летят..... :Д

  21. 21 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    Петролната ера свършва до 15 години ..
    —цитат от коментар 14 на sim4o

    Това просто няма как да се случи... дори в статията го пише, че примерно презокеанският транспорт няма да може да се прави с нищо друго освен кораби с дизелови двигатели. Самолетите има още много дълго да летят на керосин. Големите камиони (тирове) които транспортират милиарди тонове стоки също няма как да "изчезнат" за 15 години.... И това ти го пише човек (аз) който вече повече от година кара 100% електрическа кола.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Петролната ера свършва до 15 години ..
    —цитат от коментар 14 на sim4o

    Това просто няма как да се случи...
    —цитат от коментар 21 на padrino


    Поне 200 пъти съм го обяснявал, с аргументи и разчети ..

    От другата страна чувам това, дето са го казвали индианците от Големите прерии:

    "Бизоновата ера, няма как да свърши.
    Помислете - бизоните не само ни изхранват, ами и кожите им ни служат за облекло, правим си и вигвами. Та цялата ни икономика, се основава на Бизоновата ера - как ще свърши ? .."

    Да, ама къде е сега Бизоновата Ера?

    Свърши си, като пич !

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#21] от "padrino":

    За изчезване на тировете е рано да се говори но си мисля че до 15 години ще е ЗАПОЧНАЛА ерата на автономни електрически камиони, които извън града се движат самостоятелно и/или с един човек на керван от 10-20 камиона. И това вече ще бъде голяма промяна.

  24. 24 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    .. презокеанският транспорт няма да може да се прави с нищо друго освен кораби с дизелови двигатели. Самолетите има още много дълго да летят на керосин. Големите камиони (тирове) които транспортират милиарди тонове стоки също няма как да "изчезнат"..
    —цитат от коментар 21 на padrino


    Бе то и МЕДИЦИНСКИТЕ КОНСУМАТИВИ, са 98% петрол ..


    И ???

    Това, по някакъв начин ще пречи на Петролната ера да си свърши?

    Същата логика е била и за Бизоновата ера : "не може да свърши, та на нея се основава икономиката ни и 90% от предметите, които правим.."

  25. 25 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#21] от "padrino":За изчезване на тировете е рано да се говори но си мисля че до 15 години ще е ЗАПОЧНАЛА ерата на автономни електрически камиони, които извън града се движат самостоятелно и/или с един човек на керван от 10-20 камиона.
    И това вече ще бъде голяма промяна.
    —цитат от коментар 23 на m17


    Промяната идва в 2030 - след 9 години ..
    В болшинството държави - забраняват ДВГ!

  26. 26 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Любопитно

    Ако ще 1000 минуса да сложите - това е ФАКТ !!
    —цитат от коментар 15 на sim4o

    Май не правиш разлика между хипотеза и факт?

    Мараба, С-ДС доносници!
  27. 27 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    [quote#22:"sim4o"][/quote]

    Ти от бизоните или от индианците си? Защото и те не са били много умни.
    Как ще "свърши" петролната ера до 15 години (2036) когато коли с ДВГ ще се произвеждат до 2035....след което ще имат поне още 20 години експлоатация? И освен лозунги можеш ли да ми кажеш как точно виждаш големите презокеански контейнеровози да работят на ток или полети от Лондон до Лос Анджелис на ток??
    Хайде дай фактите за които пишеш....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  28. 28 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Промяната идва в 2030 - след 9 години ..
    В болшинството държави - забраняват ДВГ!
    —цитат от коментар 25 на sim4o


    Изглеждаш превъзбуден - пак ли си се наливал с шльокавица? Ориентирът е 2035, много рядко 2030. И се забраняват продажбите, а не употребата на вече произведени автомобили с ДВГ. Така че в най-добрия случай ще навлезем в 100% електрическата ера някъде около 2050. Ако навлезем.

    Мараба, С-ДС доносници!
  29. 29 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Весело

    Промяната идва в 2030 - след 9 години ..
    В болшинството държави - забраняват ДВГ!
    —цитат от коментар 25 на sim4o


    Никой не ЗАБРАНЯВА нищо, просто спират продажбата на НОВИ коли с ДВГ. Разликата между това и забрана на такива коли е огромна. Ти можеш ли да направиш тази разлика?
    Кола или камион с ДВГ купени през 2030 имат живот поне до 2050. Така, че не се изявявай като Гретето😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  30. 30 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Весело

    До коментар [#28] от "Манчо":

    Не съм преписвал от теб, но явно и двамата виждаме реалността и не носим очила тип Грета Тунберг като симчо 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  31. 31 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#28] от "Манчо":Не съм преписвал от теб, но явно и двамата виждаме реалността и не носим очила тип Грета Тунберг като симчо 😂😂😂
    —цитат от коментар 30 на padrino


    Многократно ОБЯСНЯВАХ , с думи прости, що е то "свършване на Петролната Ера"..

    Забраната на ДВГ ( за продажби - от 2030, за ползване- на места от 2050) наистина е една от причините .. но нещата са вече задвижени !

    Високите цени на нефта водят до повече инвестиции в търсене, проучване и добив на нефт и газ. Ниските цени водят до спад на инвестициите. Това е напълно нормален цикъл за тази индустрия.

    Едно събитие в самия край на 2015 г. пресича тази зависимост – Парижкото споразумение за климата.
    Оттогава цените на нефта растат, но капиталовите инвестиции не ги следват.

    Те и графика:
    https://conservative.bg/wp-content/uploads/2021/11/251913278_4731375153553147_3311299279233252286_n.jpg

    : Ако няма пари за инвестиции в добив на фосилни горива, те просто няма да бъдат налични на пазара и светът, иска или не, ще трябва да намери алтернатива.

    Инвестициите на страните, които не влизат в ОПЕК през 2020 г. са спаднали до най-ниското ниво за последните 11 години до 311 млрд. долара се казва в доклада от месец май на ОПЕК. Очаква се, че през 2021 г. те няма да се увеличат. Много експерти смятат, че инвестициите повече никога няма да достигнат нивото от 2014 г., когато петролните компании вложиха в геоложките проучвания и разработката на нови находища за въглеводороди рекордната сума от 718 млрд.

    Намалените инвестиции в проучванията водят до спад на запасите. При запазване на сегашното ниво на производство от Big Oil - петте най-големи западни компании - има резерви за не повече от 15 години.

    Много западни банки, инвестиционни фондове и управляващи компании, включително и такива като Black Rock и Vanguard частично или напълно спряха кредитирането на петролните и газови компании. Нещо повече, предоставянето на заеми беше обусловено от спазването на строги екологични изисквания, насочени към намаляване на емисиите от парникови газове.

    Big Oil губи запасите

    Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите нефтогазови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища.
    Заради масовото отписване, големите запаси от нефт са намалели с 13 млрд. барела нефтен еквивалент, или с около 15 % през миналата година. Основната причина за спада е липсата на инвестиции в геоложките проучвания и разработването на находища.

    Според оценка на Financial Times, през 2020 г. заради срива на цените на петрола, добивните активи на Big Oil биха могли да се обезценят с 900 млрд. долара или с почти една трета от общата капитализация. През миналата година Big Oil бяха принудени да намалят капиталовите си разходи с 34 %. В началото на тази година намаляването продължи, което се отрази негативно на геоложките проучвания. През първото тримесечие бяха открити находища със запаси от общо 1,2 млрд. барела нефтен еквивалент – най-ниският резултат за последните 7 г, съобщава Rystad Energy.

  32. 32 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално


    Изглеждаш превъзбуден - пак ли си се наливал с шльокавица?
    —цитат от коментар 28 на Манчо


    От пияндур го чувам :)


    [quote#22:"sim4o"] ? И освен лозунги можеш ли да ми кажеш как точно виждаш големите презокеански контейнеровози да работят на ток или полети от Лондон до Лос Анджелис на ток?? Хайде дай фактите за които пишеш....
    —цитат от коментар 27 на padrino


    Ми то и МЕДИЦИНСКИТЕ КОНСУМАТИВИ са 98% петрол..
    И офис-консумативите ..

    Нали ти го обясних!


    И я ТИ МИ ОБЯСНИ , как ще стане, ДА ВЛЕЗНЕШ В БОЛНИЦА, СЛЕД ПЕТРОЛНАТА ЕРА..
    Еднократни спринцовки, системи за преливане - откъде ???????????


    Ми това е петрол !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Зеленият курс на Байдън

    След победата на Джо Байдън на президентските избори положението на американските шистови компании се влоши. Независимо от възстановяването на цените на енергоносителите, компаниите практически бяха лишени от възможността да получават кредити, необходими за провеждане на геоложки дейности и разработката на нови находища.

    Много западни банки, инвестиционни фондове и управляващи компании, включително и такива като Black Rock и Vanguard частично или напълно спряха кредитирането на петролните и газови компании.

    Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите нефтогазови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища.
    Заради масовото отписване, големите запаси от нефт са намалели с 13 млрд. барела нефтен еквивалент, или с около 15 % през миналата година. Основната причина за спада е липсата на инвестиции в геоложките проучвания и разработването на находища.

    Доказаните запаси на ExxonMobil са спаднали със 7 млрд. барела нефтен еквивалент през 2020 г. - с 30 % в сравнение с година по-рано, основно заради отписването на активи в САК и Канада, където се добиват шистов газ и битумен нефт.

    През миналата година доказаните запаси на Shell са се свили с 20 % - до 9 млн. барела нефтен еквивалент. В резултат на отписване Chevron загуби 2 млрд. барела нефтен еквивалент доказани запаси, BP – 1 млрд. барела нефтен еквивалент. Тези компании намалиха и запасите си в Северна Америка.


    Та това е ..
    15 години!

    Аре кат изтрезнеете - да пресметнете на пръстета ..

    А малоумно дуднене:

    "Ами то корабите и Световната Търговия не могат без петрол" .. е същото , като скачането на индианците "Бизоновата ера, никога няма да свърши - та на нея се базира 98% от живота ни.."


    Манете ги корабите и самолетите - Съвременната Медицина е 90% петрол.. селското стопанство , риболовът, дърводобивът ..

  33. 33 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    И освен лозунги можеш ли да ми кажеш как точно виждаш големите презокеански контейнеровози да работят на ток или полети от Лондон до Лос Анджелис на ток??

    Хайде дай фактите за които пишеш....
    —цитат от коментар 27 на padrino


    Или Медицината - да е без консумативи?

    И как ще орат трактори и ще засяват на батерийки , и как комбайни ще прибират пшеница на ток?

    А фактите - ей ги:


    Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите нефтогазови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища.
    Заради масовото отписване, големите запаси от нефт са намалели с 13 млрд. барела нефтен еквивалент, или с около 15 % през миналата година. Основната причина за спада е липсата на инвестиции в геоложките проучвания и разработването на находища.

    Доказаните запаси на ExxonMobil са спаднали със 7 млрд. барела нефтен еквивалент през 2020 г. - с 30 % в сравнение с година по-рано, основно заради отписването на активи в САК и Канада, където се добиват шистов газ и битумен нефт.

    През миналата година доказаните запаси на Shell са се свили с 20 % - до 9 млн. барела нефтен еквивалент. В резултат на отписване Chevron загуби 2 млрд. барела нефтен еквивалент доказани запаси, BP – 1 млрд. барела нефтен еквивалент

    Ей и графика:

    https://conservative.bg/wp-content/uploads/2021/11/251913278_4731375153553147_3311299279233252286_n.jpg


    Кат изтрезнеете - отваряйте, четете ..

  34. 34 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Ориентирът е 2035, много рядко 2030. И се забраняват продажбите, а не употребата на вече произведени автомобили с ДВГ.
    —цитат от коментар 28 на Манчо


    Те списък , кой кога забранява ДВГ :

    Япония ще забранява обикновените коли ..

    TOKYO -- Japan may ban sales of new combustion-engine cars by the mid-2030s in favor of hybrid or electric vehicles, public broadcaster NHK reported on Thursday

    В Германия това ще го правят и градовете и ландовете, а също и федералното правителство ..

    The German Bundesrat has voted to ban new gasoline- or diesel-powered vehicles from EU roads starting in 2030..

    Най-големият пазар на коли в свет - Китай, е до 2035 отворен за ДВГ ..

    China is banning fossil fuel cars from 2035. From 2035, the only new cars for sale in China will be 'new-energy'.11.11.2020 г.

    Русия има програма за спиране на ДВГ в градския транспорт до 2040 ще има само електроавтобуси , Индия също е тръгнала натам , Китай вече реално спира ДВГ - за да се регистрира кола с ДВГ в определени градове трябва да се купи на търг номер .. и единствената възможност за мнозина да имат индивидуално превозно средство е само електрото ..


    Ето го световният пазар в момента, класиран по продажби :

    New passenger car sales, numbers per year, 2020 - Country rankings: · 1. China · 2. Japan · 3. USA · 4. Germany · 5. India · 6. France · 7. UK

    Rank Country Cars Sold Year ↑↓%
    1 China 19,290,137 ↓ 7%
    2 United States 14,599,190 ↓ 14%
    3 Japan 4,598,607

    В 64% от него ще има ограничения и забрана за ДВГ, само след 8 години .. В още 19% след 14 години..

  35. 35 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#22] от "sim4o":

    Петролната ера свършва но това означава единствено редуциране на употребата на петрол до около 4-60% от сегашната. Горивата не са единствения продукт добиван от петрола

  36. 36 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#25] от "sim4o":

    Това ще го видим след 10 години ...
    Забраната е за нови автомобили, така че и в идеалния случай прехода ще отнеме поне 20 год ....

  37. 37 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#31] от "sim4o":

    В момента се експлотират около 30% от откритите нефтени/газови находища. Останалите просто не са рентабилни при сегашните технологии и цени на добив

  38. 38 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#22] от "sim4o":Петролната ера свършва но това означава единствено редуциране на употребата на петрол до около 4-60% от сегашната. Горивата не са единствения продукт добиван от петрола
    —цитат от коментар 35 на Quo Vadis?


    Горивата не са само за транспорт, а и за селско стопанство, строителство, риболов, дърводобив, минен добив на метали и минерали ..

    Иначе съвременната Медицина е с консумативи 98% от петрол..

    Краят на Петролната Ера, няма да е редуциране на употребата на петрол до около 4-60% от сегашната.
    То няма логика..

    Обувки, дрехи, електроника, строителни и изолационни материали, дограма, тръби, бои , тапети , асфалтови пътища , офис-консумативи - са СИ ПЕТРОЛ..
    Хората на земята стават все повече - ще им трябва все повече петрол?

    КРАЯТ НА ПЕТРОЛНАТА ЕРА ОЗНАЧАВА, че до сегашният начин на добив и търговия, борсите, борсовите цени си заминава ..

    НЯМА ДА ИМА свободен пазар, "Шел", "Ексон" , "БП" НЯМА да добиват и продават петрол НА СВОБОДЕН ПАЗАР и на борси ..

  39. 39 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Весело

    До коментар [#38] от "sim4o":
    "НЯМА ДА ИМА свободен пазар, "Шел", "Ексон" , "БП" НЯМА да добиват и продават петрол НА СВОБОДЕН ПАЗАР и на борси .."

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Голяма забава си. Как успяваш в един пост да изказваш две отричащи се мнения? Хем няма да се продава петрол, хем всички ще го ползват? Като няма да могат да го купуват от борсите от къде ще го купуват? Директно от производителите ли? Значи ще се създадат картели които няма да могат да се контролират и де факто ще продават на цени които те сами определят без намесата на пазара??
    От къде толкова много си научил? Ти да не си завършил Южния Университет? 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  40. 40 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Голяма забава си. Как успяваш в един пост да изказваш две отричащи се мнения?
    Хем няма да се продава петрол, хем всички ще го ползват? К
    —цитат от коментар 39 на padrino


    Кои са тези "всички"???
    От къде ще го вземат - та да го ползват, на каква цена?

  41. 41 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#38] от "sim4o":"Като няма да могат да го купуват от борсите от къде ще го купуват?
    —цитат от коментар 39 на padrino


    Какво не успява да разбере, малкото ти мозъче?

    ----------------------
    .."Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите нефтогазови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища."..


    До тука - схващаш ли?

    Или бавно да обяснявам, обяснявам, обяснявам ..
    Или да изчакам изтрезняване..

    Ей и графика - добиви/накъм инвестиции

    https://conservative.bg/wp-content/uploads/2021/11/251913278_4731375153553147_3311299279233252286_n.jpg

    Като успееш да осъзнаеш ей това и поизтрезнееш малко, продължавам да обяснявам за Петролната Ера , как ще се промени и какво ще означава това за всеки от нас - хората на Земята ..

  42. 42 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1773 Весело

    До коментар [#16] от "jazzdevil":

    Последно като проверявах кораби задвижвани от възобновяема енергия винаги е имало има и в момента. Явно си изтървал момента с платната и вятъра, нищо, не е нещо голямо и съществено, нормално е да си го пропуснал...

  43. 43 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1773 Весело

    До коментар [#21] от "padrino":

    Хайде сега и ти се нареди на същата опашка...
    От много, много години корабите се движат основно от вятъра, едва през последните стотина години е различно.
    В момента има проекти за кораби на комбинация от вятър, слънце и двг...

  44. 44 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Япония ще забранява обикновените коли ..

    TOKYO -- Japan may ban sales of new combustion-engine cars by the mid-2030s in favor of hybrid or electric vehicles
    —цитат от коментар 34 на sim4o


    Самоубил си се само с два изречения, поздравления, мозъко!

    Мараба, С-ДС доносници!
  45. 45 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1773 Весело

    До коментар [#29] от "padrino":

    Баш си ги забраняват. Пробвай да влезеш с ДВГ МПС в някой от големите европейски столици и ще видиш няма ли забрани...

  46. 46 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    TOKYO -- Japan may ban sales of new combustion-engine cars by the mid-2030s
    —цитат от коментар 34 на sim4o


    Самоубил си се само с два изречения, поздравления, мозъко!
    —цитат от коментар 44 на Манчо


    Нали помолих за изтрезняване?

    Какво не разбира, пияното ти мозъче : " до 15 години , досегашната Петролна Ера свършва.."

    https://conservative.bg/wp-content/uploads/2021/11/251913278_4731375153553147_3311299279233252286_n.jpg


    Ей ти и сайта на Rystad Energy

    https://www.rystadenergy.com/energy-themes/oil--gas/

  47. 47 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Весело

    До коментар [#38] от "sim4o":

    Значи, петролния пазар зависи предимно от САЩ и там няма как да няма несвободен пазар. Още повече, че заинтересуваните властимащи лица се издържат от пари от борсовата търговия.
    А и повечето петролни фирми са се присламчили към селената "сделка"

  48. 48 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#21] от "padrino":Хайде сега и ти се нареди на същата опашка...От много, много години корабите се движат основно от вятъра, едва през последните стотина години е различно.В момента има проекти за кораби на комбинация от вятър, слънце и двг...
    —цитат от коментар 43 на mso011053684


    Това с платната са глупости, ама пълни..

    Какъв е смисълът?
    Щяло било, говорят ми 'да се икономиса гориво"..

    Като горивото - ни е НАЙ-МАЛКИЯТ РАЗХОД , при транспорта - под 8% от разноските ..
    Основните разходи - слотове в ПРИСТАНИЩАТА И ЦЕНАТА НА САМИЯТ КОРАБ..

    Корабът, да обясня - натоварва контейнери и тръгва от Шанхай ПО РАЗПИСАНИЕ, трябва да стигне В ОПРЕДЕЛЕНО ВРЕМЕ в Ротердам , да разтовари И ДА ТРЪГНЕ ОБРАТНО ..


    Съвременната логистика Е БЕЗ СКЛАДОВЕ, с точно време .. това позволява огромен обем стоки, да се обработва с няколко пристанища и без никакво обработване и складиране на стоките, дори и за кратко време ..

    Да се "пести гориво" с платна и да се рискува, да се излезе извън график е невероятна малоумия ..

    Колко гориво ще "спестят" платната , колко много да струва пусто корабно гориво ??? Колко струва цялата система на мачти, електромотори, управляваща система , колко съпротивление ще имат мачтите?

  49. 49 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#38] от "sim4o":Значи, петролния пазар зависи предимно от САЩ и там няма как да няма несвободен пазар.
    Още повече, че заинтересуваните властимащи лица се издържат от пари от борсовата търговия.
    А и повечето петролни фирми са се присламчили към зелената "сделка"
    —цитат от коментар 47 на Quo Vadis?


    За СЕГА..
    В публикуван доклад на МАЕ- NET ZERO 2050 се призовава за незабавно прекратяване на инвестициите в геоложки проучвания и разработката на нови находища..
    Прекратяването на инвестициите в петролния и газов сектор също ще доведе до унищожаване на световния енергиен пазар, където международните вертикално интегрирани петролни и газови компании, както и независимите такива играят важна роля.
    Прекратяването на инвестициите ще причини непоправими щети на вертикално интегрираните петролни компании и повечето независими компании просто ще престанат да съществуват.

    Нали да дох линкове , бе???!!
    Дадох графики..


    Цитирах "Форбс", "Блумбърг"..

    .. а идиотщината, че "консумацията на петрол ще намалее от 4% до 60%.." няма и да я коментирам..

    Народе ??????

    И сме го говорили, поне 100 пъти..

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/05/26/4213781_sud_naredi_na_shell_da_sukrati_oshte_poveche/

    Куатрото е обяснявал, как НЯМА ДА ИМА СВОБОДЕН ПАЗАР ..

    .. ще продават само в Ханты-Мансийский ..
    —цитат от коментар 18 на quatro_4x3

  50. 50 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    До коментар [#48] от "sim4o":

    Вятърът не се използва само с мачти или платна. Както съм отбелязъл става дума за комбинация. Една от сериозните фаботни версии е "изтрелване" на платно във височина, където винаги има въздушно движение и от там да подпомага задвижването, свързването със кораба е със кабел. В ниското има задвижвани от вятъра турбини на самия кораб, двг то маневрира и дава първоначалната скорост, става дума за големи плавателни съдове.

    Теорията ти за логистикат всъщност потвърждава опитите, повече кораби в движение, повече стоки "на склад" в тях, когато разхода за гориво е много нисък имаш възможности за маневриране с графици и т.н.

    Да не забравяме, че логистика морска е имало много преди измислянето на ДВГ..

  51. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#48] от "sim4o":Вятърът не се използва само с мачти или платна. Както съм отбелязъл става дума за комбинация. Една от сериозните фаботни версии е "изтрелване" на платно във височина, където винаги има въздушно движение и от там да подпомага задвижването, свързването със кораба е със кабел. В ниското има задвижвани от вятъра турбини на самия кораб, двг то маневрира и дава първоначалната скорост, става дума за големи плавателни съдове.Теорията ти за логистикат всъщност потвърждава опитите, повече кораби в движение, повече стоки "на склад" в тях, когато разхода за гориво е много нисък имаш възможности за маневриране с графици и т.н.Да не забравяме, че логистика морска е имало много преди измислянето на ДВГ..
    —цитат от коментар 50 на mso011053684


    Логистиката е съществувала поне 150 години, преди ДВГ..

    Иначе "Мерск" има подобна система с едни бабаджан цилиндри, ама то е за да пишат компанията "зелена"..

  52. 52 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#49] от "sim4o":

    В момента вървят сумати проекти в енергетиката, който без държавните субсидии и въглеродните квоти ( зелената сделка) са тотално без никаква икономическа логика).

    За да приключи петролната ера трябва солиден пробив в областа на батериите, съхраняването и преноса на ток.
    Освен това Азия и Африка следващите 40-50 години аз лично не ги виждам да станата еко (Япония и Ю.Кореа са изключение).

    Имай на предвид, че не всички статий са 100% истина и че това също е начин да се манипулира пазарът и акционерите ..

    Н а прага сме на криза която ще е доста по силна от тази през 2008 и за сега единствено ограниченията заради КОВИД опазват световната икономика .... ( това няма да продължи вечно и напечатаните трильони ще се отразят на стандарта на всички с някакви спестявания).

  53. 53 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#49] от "sim4o":

    Европейските брюкселски/зелени идиоти смятат да унищожат европейската икономика, но това са само 11% от световната икономика.

    П.С. Шел прехвърлят нефтения си бизнес в Американски компаний ( не са дъщерни за да не може да са под ЕУ юрисдикция)

  54. 54 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    За да приключи петролната ера трябва солиден пробив в областа на батериите, съхраняването и преноса на ток.
    —цитат от коментар 52 на Quo Vadis?


    Обясних ЗАЩО Петролната Ера приключва ..
    Заради липсата на инвестиции в сектора!

    Давах графики, цитирах анализи, източниците ми бяха поне 4 световни аналитични сайта..



    Не трябват никви пробиви в батерии - просто трябва да не се поддържат рафинериите, помпите, електрозадвижките, тръбите , корабите и складовете, да не се прави геоложко разузнаване, да не се подготвят нови находища, да не се строят пътища , тръбопроводи , линии за енергоснабдяване към находищата ..

    Помпите - като не се ремонтират и не им се сменят уплътненията - ще работят, ще работят - па ще спрат!

    Само идиот може да мисли, че са вечни и могат без подмяна на уплътнителите ..

    Безкрайно чудато ми идва и свързването на наличие на някакви си технологични батерии , енергия и Петролната Ера ..

    Петролната Ера, както вече казахме - е в Медицинските консумативи и въобще в съвременната медицина .. те са 98% петрол.

    И като имаме някакви вълшебни батерии - Медицината вече ще може без петрол??????

    Как точно ??????????

    С някаква чудодейна технология - ще се правят от батериите еднократни инжекции или системи за преливане ????????

    Глупости - ама пълни ..


    Какви батерии и прочее електрически чудесии, могат да заменят Петролната Ера?

    Ми точно пък никакви!

  55. 55 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Н а прага сме на криза която ще е доста по силна от тази през 2008 и за сега единствено ограниченията заради КОВИД опазват световната икономика .... ( това няма да продължи вечно и напечатаните трильони ще се отразят на стандарта на всички с някакви спестявания).
    —цитат от коментар 52 на Quo Vadis?


    Напечатаните трилиони - с мед да ги намажеш..

    Чете ли, какво писахме с Куатрото за края на Петролната ера?
    Барел нефт - 1000 долара, и го няма ..

    Той рисува ужасяваща антиутопия..
    Няколко световни монополиста държат всичко.

    Петрол - няма да има , никакви батерии няма да помогнат за медицински консумативи примерно ..

    Как ще се премери температурата? Термометърът е 90% петрол..
    Ще му вреш в гъ ..а батерии???

    Но живи сме - ще видим..

  56. 56 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5709 Весело

    12км пробег!!! - просто потресаващо!
    —цитат от коментар 1 на jazzdevil


    Това е световно постижение!

    ДБ: Време е да спечелим България
  57. 57 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":

    Най различни проекти има, да видим какво ще стане накрая. Има доста разработки за алтернативно гориво за двигателите също.
    За камионите немците здраво натискат за вариант "тролейбуси", магистралите се окабеляват, по тях ел.камиони се движат включени към мрежата и за последните отсечки от магистралата до крайната точка се откачат пт магистралната мрежа и карат на батерии...

  58. 58 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":Най различни проекти има, да видим какво ще стане накрая. Има доста разработки за алтернативно гориво за двигателите също.За камионите немците здраво натискат за вариант "тролейбуси", магистралите се окабеляват, по тях ел.камиони се движат включени към мрежата и за последните отсечки от магистралата до крайната точка се откачат пт магистралната мрежа и карат на батерии...
    —цитат от коментар 57 на mso011053684


    Разработката е на "Скания" и първия участък беше 7 километра в Швеция:

    https://www.youtube.com/watch?v=mBwvQwzBxjk

    Има и участък 15 км. в Германия от 2017 г. на "Сименс" за камиони "Скания" между Zeppelinheim и Cargo City Süd на летището, което е 4 км.

    Те го те:

    https://press.siemens.com/global/en/feature/ehighway-solutions-electrified-road-freight-transport
    ..
    Да се опънат навред бабаджан кабели, с подстанции, бетон, стоманени стълбове, контактна мрежа , захранване - струва майка си и баща си..

    За да се зареди нормално камион - трябват поне 1.5 часа .. той върви със скорост 100- 110 км. значи трябват участъци, минимум по 200 - 220 км.

    Цената за тон-километър се очертава, около 30 пъти по-голяма , сравнена с превоз нов камион, със съвременен двигател..
    Ако е на природен газ (има такива камиони) и емисиите като теглим чертата са по-малки..

    Те го "Волво" .. :

    https://www.youtube.com/watch?v=KNGzgzmFIV0

    https://www.youtube.com/watch?v=1YPAU0CH-jg

    https://www.youtube.com/watch?v=51Bh9DOGT20

    https://www.youtube.com/watch?v=1YPAU0CH-jg

    Синтетичното гориво, имаше един период, когато се смяташе с нулева въглеродност "Континентал" и "Бош" разработиха технологии , "Сименс" направи завод, а АУДИ - два..

    Ей го "Континентал" с ОМЕ

    https://www.youtube.com/watch?v=y1Ak4TI-nG0

    Ей го АУДи от 2014:

    https://www.youtube.com/watch?v=XIdg6o7zDZA

    Ей го "Бош":

    https://www.youtube.com/watch?v=HFKkqqdm5BE

    https://www.youtube.com/watch?v=BNx15og3-Ws

    Но- дали да е ВЕИ , или не - решава Зеленото Законодателство, а за сега то е на мнение да забранява ДВГ и толкоз!

    П.П
    Всички теа технологии, имат свойството да струват майка си и баща си и е безкрайно интересно, колко ще струва камион, да зареди няколко "Кауфланда"с хляб и мляко и колко ще е цената вътре в магазина ..


    Но живи сме- ще видим..

    А Петролната ера си заминава , колкото и минуси да ми слагат ..

  59. 59 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#50] от "mso011053684":

    Гений си пави крато Мъск компания и като станеш милиардер ще се гордеем с теб

  60. 60 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1928 Весело

    До коментар [#54] от "sim4o":

    ми си изтървал най важното
    Северния полигон трябва да се очисти пазара за него - поне така се получава сега

  61. 61 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Весело

    [quote#21:"padrino"][/quote]

    Листата ти пречат, да видиш гората...
    Тирове на ток вече има и ги тестват. Въобще проблемите пред автономните електрички са два — навигацията и кой носи отговорност при катастрофа. Първия проблем са го решили в по-голямата част, куцат подробностите. Втория проблем ще го решат веднага, когато се реши първия проблем. Да ти подскажа, че за първите автомобили е имало закон, пред тях да върви човек и да предупреждава че идва автомобил да няма паника и сакътлъци... пък днес... е, същото ще е и с автономните електрически камиони и автомобили.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  62. 62 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    До коментар [#58] от "sim4o":

    Споко, това са само тестови трасета, работещата система ще изглежда различно и ще включва още много неща дето да изкарат схемата на печалба. То когато беше малък, в пощата нямаха свободни чифтове да ви прекарат домашен телефон с шайба, пък днес си носиш целия свят в телефончето в джоба.
    И тези ще намерят печеливш вариант за електрокамионите. Най-малкото, тези докато отидат от единия до другия град и ще зареждат батерията на 90%, а докато разтоварват стоката ще разтоварят и батерията щото тока е с пари. Онези с перките и соларите между градовете ще ползват камионите да им буферират произведената ел.енергия докато минават покрай техните парцели и да я продават когато си струва...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  63. 63 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    До коментар [#41] от "sim4o":

    "Ей и графика - добиви/накъм инвестиции"

    И какво показва тъпата ти графика?

    Из бих ти казал едно, разходите за разработка на шистаците също падат. Това е исторически тренд също.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    Как ще коментирате тази графика:

    https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1465422079730147328

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3860 Весело

    До коментар [#64] от "Realist":

    Ха ха Цивчо знае само че
    Електрификация + савецка власт = Камунизъм!

    klimentm
  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#41] от "sim4o":"Ей и графика - добиви/накъм инвестиции"И какво показва тъпата ти графика?.
    —цитат от коментар 63 на Realist


    "Тъпата" графика, показва, че си тъп, приятелю ..
    "Тъпата" графика е на Блумбърг и Морган-Стенли.

    Иначе показва капиталовите разходи в петролната индустрия!

    И показва, че колкото ти и твоята пияна дружинка да беснеете и да биете минуси - ПЕТРОЛНАТА ЕРА СЕ ВИЖДА , КАК СИ ЗАМИНАВА !

  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    Ха ха Цивчо знае само чеЕлектрификация + савецка власт = Камунизъм!
    —цитат от коментар 67 на klimentm


    Старшината е рядко бинарен! 😅😂🤣 0 или 1, по вероятно 00....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    До коментар [#68] от "sim4o":

    Ако погледнеш капиталовите разходи за литиеви батерии, старши ще видиш че и те падат. Драматично при това! Разходите за 1 киловатчас батерии са 3% от тези които са били през 1991-ва.

    Това не означава, че света е останал без батерии!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 71 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    .. ще включва още много неща дето да изкарат схемата на печалба. ..
    —цитат от коментар 62 на gost22


    Системата лесно излиза на печалба - говорихме го при Дискусията за балансовите мощности и цените на тока в ЕС в момента - слагаш нови цени и всичко е на печалба!
    Видя ли с въглеродните квоти?

    Уж нямаше да са на печалба разни производства, ама са .. сложиха си цени и който не иска - за Бога, да не купува !
    Същото ще е и с въглеродните вносни мита ..

    Така ще е и с тези системи ..

    Невидимата ръка на пазара!

  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    Намаляването на разходите е технологичната дефлация която наблюдаваме последните 20 години. Уж правителствата се опитват да помпят инфлация с обезценяване на валутите, а тя не се случва.

    Иначе преди месец, администрацията на Байдън разпродаде рекорден брой парцели за търсене на нефт и газ в Мексиканският залив.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3335 Весело

    До коментар [#73] от "sim4o":

    Гледай старши какво става:

    https://twitter.com/tsrandall/status/1095364968495677443

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  76. 76 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Каквото и да си говорим електрическата лавина е тръгнала . 2050 всичкия наземен транспорт ще бъде електрически. Ако се успее с термоядрения синтез може и по-бързо.
    —цитат от коментар 7 на pro_bono


    Термоядрения синтез отдавна е под контрол. Въпросът е дали и кога да се бутне "гювеч" на населението или да се държи под енергийно робство. Аз мисля, че за по-големия процент от човечеството ще е вредно евтина, камо ли безплатна енергия. Ще доведе до обездвижване и самоунищожение.

  77. 77 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    [quote#15:"sim4o"][/quote]

    През 1936-38 г, в САЩ, 5-6 фирми, произвеждащи електрически автомобили, обявяват края на двигателите с вътрешно горене.

  78. 78 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    [quote#15:"sim4o"]
    —цитат от коментар 77 на crq18506084
    През 1936-38 г, в САЩ, 5-6 фирми, произвеждащи електрически автомобили, обявяват края на двигателите с вътрешно горене.[/quote]

    И всички "революционери" не забравяйте, електическият двигател е съсдаден някое и друго деситилетие преди двигателя с вътрешно горене!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK