Откъде идва водата на Земята - отговорът може да носи надежда в космоса

На тази снимка се вижда космически в прах в галактиката NGC 613. Космическият прах е бил силно разпространен в ранните етапи на Слънчевата система според учени.

© ESA/Hubble & NASA and S. Smartt (Queen's University Belfast)

Ключът за мистерията за произхода на водата на Земята може да е в Слънцето. Това е изводът на астрономи, открили доказателства, че натоварени със заряд частици от Слънцето може да превърнат космически прах във вода.

Изследването на учени от Университета в Глазгоу, Великобритания, за което разказва специализираното издание New Scientist, може да подпомогне изследването на космоса в бъдеще - особено пилотираното, когато хората търсят източници на вода при прекосяване на необятните пространства.

Накратко, водата може да е достигнала Земята чрез слънчев вятър - частици, изхвърляни от горните слоеве на слънчевата атмосфера или от тази на всяка друга звезда.

"Другата вода" в астероидите

Слънчевият вятър обичайно съдържа голямо количество водородни йони; ако в астероида има кислород, това създава предпоставка за появата на вода.

Изследванията на метеорити досега са показвали, че те също са изненадващо богати на вода. Това дава сигнали, че на ранен етап на историята на Земята астероиди, взаимодействали с нея, са донесли водата и са създали възможност тя да стане познатата днес обитаема планета.

Подобна трансформация на планетата същевременно не би била възможна без още един, неизвестен елемент в уравнението; съставът на водата в метеоритите не е точно като земната, съдържа повече деутерий (по-тежък изотоп на водорода) и насочва вниманието към друг източник.

Изследователят Люк Дали от Университета в Глазгоу и колегите му смятат, че са го намерили.

Архивната снимка на НАСА е от слънчево изригване от 2014 г. Това е различно явление от слънчения вятър, което обаче може да влияе на интензитета му.

© NASA/SDO

Те са проучили съвсем малко количество материал от астероида Итокава, донесено от японски космически апарат през 2010 г. и съдържащо и космически прах. Учените откриват доказателства, че астероидът е бил облъчен от частици в слънчевия вятър, превърнали малка част от всяка прашинка, подобна на изследваната, във вода. Предположенията си Дали и колегите му разработват и в публикация на сайта The Conversation, където пишат:

"Оценката ни е, че 1 кубичен метър астероиден прах може да съдържа 20 литра вода. Така при целия космически прах, паднал на Земята, много вота от слънцето, с по-малко деутерий, може да е пристигнала заедно с по-тежката вода от големите астероиди."

"Земята е извлякла до половината си вода от Слънцето"

Учените смятат, че космическият прах е изобилствал на ранен етап на развитието на Слънчевата система и е възможно именно чрез Слънцето да се е превърнал във вода, а оттам, чрез метеорити, да е достигнал Земята. Смесването на двата вида вода - тази с по-малко деутерий, довела до сегашния, познат на човечеството живот на планената, с другата, вече съществувала в астеоридите (преди да влязат в атмосферата на Земята и да станат метеорити), може да е довела до зараждането на Световния океан. Съотношението, смята екипът, вероятно е било 50 на 50.

Изследвани са отделни атоми от астероида чрез техника, известна като томография на атомните проби, която може да се използва и за анализ на материал от бъдещи астероиди.

Ако всичко това е вярно, на повърхността на всяка скалиста повърхност в космоса може да има прашинки, взаимодействали със слънчевия вятър. Космосът сам предоставя една възможност за захранване с вода на хората, които в бъдеще ще го обитават постоянно.

Екипът вижда още една възможност: освен че "всеки свят без въздух или скала в галактиката може да съдържа бавно обновяващ се воден ресурс, захранващ се от Слънцето", този ресурс може да се раздели на кислород и водород за ракетно гориво.

Учените също така призовават: "Докато отпивате от следващата си чаша вода, обмислете любопитната мисъл, че Земята е извлякла до половината си вода от Слънцето."

1. 1 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов

малоумно преведена, но и зле написана статия, повече популярна, отколкото научна

водните запаси на Земята да от епохата на формирането й като планета в протопланетния газово-прахов диск

властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  2. 2 Профил на Шулц
    Шулц

Всеки уважаваш себе си, завършил "джендър студиес" "либертоносец" знае, че водата се появява в тръбите по чудодеен начин, а тока се появява по същият начин в контакта! Няма нужда от друго обяснение :)))

3. 3 Профил на anonimnii
    anonimnii

МАНИ ГИ ТЕЗИ (Македонска Академия на Науките Истинска и Геотермален Институт за Термодинамични Екологични Земни Изследвания) оспорва въпросните твърдения.

Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  4. 4 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов

__________________________________________________________________

Шнапс идея, като онази другата, че Големия взрив във вакуум е създал материята и целия Космос!

Още търсят в Швайц "божествената частица"!

ДБ: Време е да спечелим България
  5. 5 Профил на SS
    SS

А можеше вместо Н2О слънцето да докара С2Н5 ОН ...

6. 6 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose

Един министър се притесняваше, че ще трябва да внасяме вода.
    Няма да внасяме, директно от космоса ще точим.

7. 7 Профил на meh
    meh

“Така при целия космически прах, паднал на Земята, много вота от слънцето, с по-малко деутерий, може да е пристигнала…”

“ Ако всичко това е вярно, на повърхността на всяка скалиста повърхност в космоса може да има прашинки…”

“ освен че "всеки свят без въздух или скала в галактиката може да съдържа бавно обновяващ се воден ресурс, захранващ се от Слънцето…”

“Докато отпивате от следващата си чаша вода, обмислете любопитната мисъл…”

На мен след прочита на това чудо на науката честно казано ми е по-интересен произхода на течността, която преводачът е консумирал докато го е писал.

8. 8 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов

До коментар [#7] от "meh":

мани го преводача...
    ами авторът на този бисер?
    даже не бисер, а цял накит от ГОЛЕМИ перли!

(страшното е, че подобни глупости се появяват и В УЧЕБНИЦИ)

От къде е дошла водата?
    Пише го в Книга I на Библията - Битие

Къде е тогава водата на др планети от Слънчевата система?
    Не стана ли вече на всички ясно че Земята е уникална?

11. 11 Профил на pitanka_3
    pitanka_3

Най- важния въпрос го зададе едно 8 годишно българче на астронавтите и няма матрматик или физик който да му е отговорил . А въпросът е слецния " Как може вселената да се разширява ( според днешните учени) след като тя е безкрайна."

12. 12 Профил на pitanka_3
    pitanka_3

13. 13 Профил на wwwtoчkacom
    wwwtoчkacom

Откъде идва водата:
    Срещт се два облака и единият казва:
    - Да пуснем по една вода, а?

14. 14 Профил на Mysteryman
    Mysteryman

Открили вода на астероида. Там всеки може. Я да пробват в Перник!

What is popular is not always right and what is right is not always popular
  15. 15 Профил на rxa16566952
    rxa16566952

А можеше вместо Н2О слънцето да докара С2Н5 ОН ...
    —цитат от коментар 5 на SS

Това вече е открито. Има открит огромен облак, не помня вече в коя галактика беше, съставен от алкохол. Проблема сега е как да го пречистят и бутилират.

The galaxy has a second intergalactic liquor cabinet in the Sagittarius B2 Cloud (the bright, orange-red spot in the image above), which holds 10 billion billion billion liters of cosmic hooch. Most of it's undrinkable, though. The cloud holds mostly methanol, the same alcohol in antifreeze and windshield washer fluid.Jun 20, 2013

16. 16 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan

Хубаво е, че с научните въпроси се занимават,
    но много по-сериозни проблеми се изоставят.

17. 17 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов

Що се хабят да изследват и мислят, като Ким-чо отдавна се върна от слънцето. За една нощ "Отиде, Видя, Разбра!"

Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution

Земята произвежда вода. В статията е описано доста неадекватно. "Виновникът" за процеса е магнитното поле на Земята което улавя елементарни частици от слънчевият "вятър" и ги превръща във водородни атоми. Тоест, над северният полюс се получава фактически студен, ядрен синтез. Веднъж навлезли в атмосферата, водородните атоми се съединяват с кислорода от нея и се превръщат във вода.

Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на giy14583303
    giy14583303

До коментар [#10] от "klimentm":

Да.
    Земята е уникална с това че, за разлика от всички други познати планети, тя е плоска.
    Нали?

20. 20 Профил на chedeuvre
    chedeuvre

Не проумявам защо само разни дебили драскат тук на сайта....а дописките ги пишат други недоразвити смиловци, първан симеоновци, лозановци.....да не споменавам ония шмекери с голф-поляната на българово кънчо стойчевци, и оня дето запъва като се наеме да лъже по телевизията....райчев ли беше ли беше....не помня....Всички тези елементи-дописници не са изкарали 2 лева през живота си ей така....както аз например изкарвам, печеля в Ещорил като пека и продавам първокласното си кафе....
    Тези търтеи, тунеядци никому не нужни....махайте ги....те са не само вредни, а и обществено опасни.....също като боко кратуната-крадец от банкя, пееф, меди доганов....да не продължавам....
    Поздрави на всички читави българи от ПОРТУГАЛИЯ...

21. 21 Профил на chedeuvre
    chedeuvre

До коментар [#15] от "rxa16566952":

Ти тази вечер изпи ли хапчетата си...а..?

Екзотична теория, във облака на Орт има милиарди ледени комети някои
    от които понякога пресичат Слънчевата система. Водата на Земята
    основно е от тях при образуването си. Водата на Земята заема 2/3 от
    повърхността със средна дълбочина 4км. отделно тази на повърхността
    и тази под земята която е повече от нея. Това е невъобразимо количество
    което едва ли се е образувало от слънчевия вятър !!!

23. 23 Профил на stargate
    stargate

До коментар [#19] от "giy14583303":

Ти пткъде знаеш, че и другите планети не са плоски?!? Една тава е кръгла но плоска! Бил ли си на друга пшанета или така са ти казало в училище? хахах

24. 24 Профил на wwwtoчkacom
    wwwtoчkacom

До коментар [#19] от "giy14583303":

Разбира се, че е плоска. Само така водата няма да се излее....

25. 25 Профил на ivo
    ivo

Разбира се че водата ще е идвала от Слънцето и че това ще го твърдят от Англия! Все пак, Слънцето е бога на британските глобалисти! Това е религиозен култ! Ххахаха - глупостите на глобалистите нямат край - абсолютни фанатици!

Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  26. 26 Профил на kahles
    kahles

Абе, игнорамусите, изкъкали се дотук, що не си гледате там ПППП-то, ДБ-то, Кирчо, Кокорчо, Бойкикев, Боко и зеленочорапестия wannabe Fuhrer РумбоРад? Що се омешвате в тема, от която разбирате колкото свинкя от кладенчова вода?

Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  27. 27 Профил на profesionalist
    profesionalist

С по силната гравитация Земята е изсмукала водата на другите планети които са имали.H2O e съединение химическо а не смес.НО как е станало това съединение е въпроса.Ако е толкова лесно трябва да има навсекъде вода.А за прахта и Слънцето ми се струва невъзможно защото прах и Слънце имат всички планети.Последната хипотеза е че Земята е дошла от другия край на вселената комплект с вода и въздух а не е от парче на Слънцето.С ослабване на гравитацията Вселената се разширява в пространството.Вселената е плоска безформена докато планети и звезди да топчести почти заради въртенето им.

28. 28 Профил на stalker
    stalker

До коментар [#15] от "rxa16566952":

Ако разберат руснаците, много бръже ще измислят хиперсветлинен космически кораб.

Common sense !