Ето колко работни места ще "изяде" преходът към електромобилност

Ето колко работни места ще "изяде" преходът към електромобилност


Все повече държави имат планове за отказ от автомобилите с двигатели с вътрешно горене и залагат на електрическите коли, припомня "Дойче веле". Колко работни места обаче ще ни струва преходът към електромобилност?


Преходът към електромобилност, пред който е изправена автоиндустрията, ще има своето отражение върху работните места. След апокалиптичните сценарии от миналото за стотиците хиляди безработни, последните прогнози звучат далеч по-приемливо. Големият въпрос е какво ще се случи в бъдеще с тези работници, които произвеждат продукти, свързани с двигателите с вътрешно горене.


"Европейските правила относно ограниченията за CO2, както и обявените забрани за двигатели с вътрешно горене на важни пазари ще доведат до прекратяване на производството на двигателите с вътрешно горене от страна на германските производители", казва Оливер Фалк от мюнхенския институт "Ифо". Въпросът е само дали това ще се случи през 2030-а година или може би няколко години по-късно.


Над 200 хиляди работни места ще бъдат засегнати




Повечето германски производители на автомобили вече не инвестират в технологии, свързани с двигателите с вътрешно горене. "По последните данни от преди пандемията в Германия работата на около 614 хиляди души зависи от двигателите с вътрешно горене", казва Фалк.


Електромобилите са по-лесни за производство от превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Производителите на компоненти за старите двигатели са все по-тежко засегнати от прехода към новите технологии. А това понякога води до драматични последици за работниците. По-малко засегнати са тези, които така или иначе ще се пенсионират през следващите няколко години. Освен това има предложения от работодатели за по-ранно освобождаване, обяснява Фалк. "Една част от работната сила ще се насочи към други дейности в автомобилното производство или ще върши нещо съвсем различно - особено в сектора на услугите. Новата работа няма да бъде винаги на едно и също място или дори при един и същ работодател", прогнозира той.


Според изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период.


Новите работни места могат напълно да компенсират загубата


Проучване на мозъчния тръст Angora Verkehrswende и консултантската компания Boston Consulting Group обаче стига до заключението, че трансформацията не само няма да намали, а ще създаде и нови 25 хиляди работни места допълнително.


Сметката изглежда общо взето така: до 2030 година 70 хиляди работни места ще отпаднат от производствения процес. Доставчиците ще съкратят още 95 хиляди човека, защото определени продукти вече няма да са необходими. В сервизите също ще работят 15 хиляди души по-малко, защото електромобилите нямат такава нужда от поддръжка, както конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Коментари (204)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на giy14583303
    giy14583303
    Рейтинг: 262 Неутрално


    Предиизвикателствата на Електромобила

    или
    „Електромобил - НЕ , НЕ за бога!”


    Електромобила е много икономичен, почти безшумен и абсолютно екологичен. Всички негови технически и експлоатационни проблеми са отдавна решени. Той е с много дълъг живот и почти не се поврежда. Тогава защо ДВГ-то не слиза от сцената?
    Високата цена! Не-е, цената на масовия Е-л трябва да е значително под тази на съответния А-л.
    Високата цена! Да-а, цената която обществено политическата и социална система (световната) трябва да плати е огромна.
    Това е Революция, това е Война!
    Ако сте министър на финансите, какво бихте предпочели: 1 литър бензин да струва 1 лев (ДДС-20ст.) или 1 л. -5лв. (ДДС- 1лв)+ акцизи и други налози. Какво ще стане с бюджета, ако най-важната акцизна стока спре да снася кинти и какво ще запълни изтънелия от кризата баланс- нови или по-големи данъци? На кого? Как? Защо? – Невъзможно!
    А, ако сте социален министър и осъмните с новината, че трябва да се погрижите за безработните бензинаджии, автомонтьори, търговци на авточасти, нефтопреработватели, нефтодобивници, моряци от танкерите и т.н.(финансовия колега реве- ноу мъни , ноу мъни) пълен кошмар!
    До тук ясно, ами международното положение !?
    Хилядите, милиони либийци, иранци, иракци, венецуелци......опиум ли ще сеят за да се хранят!? Трябва безкрайна китайска стена за да спре изгладнелите маса народ.
    Този Апокалипсис има още краски. Изкушени от евтиния превоз хората с Е-ли ще ги ползват безогледно за щяло и нещяло, пренебрегвайки обществения транспорт, сегашните задръствания ще са бленуван спомен, места за паркиране – ха - ха - ха !
    Атина! - 5 милиона жители плюс туристи и имигранти. Август - 40 градуса на сянка, климатиците на max , ел. система се пука от всякъде, а трябва да се заредят още Х – милиона Е-ли. Ще подсилим кабелите, ами ток от къде?-България?- Козлодуй 1,2,3 или 4???? Германия, Януари минус 20 градуса; трябва да заредим батериите на 100млн. Е-ли (Германците решиха да си закрият АЕЦ-овете)!
    Ето това е криза, сегашната с мед да я намажеш! Учейки се от историята разбираме, че кризите се решават чрез войни. Голямата депресия 1929г. свършва с Втората Световна война. Хитлер изважда Германия чрез превъоръжаване.Така че войната предстой!
    А-л срещу Е-л ! Ясно е, кой е по- добър и той ще спечели. Но А-ла има мощни съюзници. Петроиндустрията върти огромни пари. Парите са политическо влияние. По-скъп петрол, повече пари в петроиндустрията,по-голямо влияние в политиката- и така, докато петроиндустрията се срине от собствената си големина. Автоиндустрията е другият голям съюзник на А-ла. Сега тя ви предлага на 5г. да си сменяте колата и така до безкрай. При Е-ла ще е нужно само да го претапицирате и след 5г. пак ще е като нов.Няма нужда от нови свещи, клапани, жигльори и пр. Петро и авто индустрията виждат смъртта в очите затова ще се борят докрай, докде източат де що петрол намерят. И тогава край, сгромолясване, крах.
    Но фронта вече се огъва, автоиндустрията поддава,пробутват ни хибриди с идеята за плавен преход, 2 в 1 скъпа играчка но по-добре от нищо.
    Аз лично си пожелавам преди да настъпи големия автоколапс да се поучим от историята и да разберем, че промяната е за добро. Примерът е пред очите ни, стационарни→мобилни телефони. Мобилните в началото бяха скъп лукс, а днес имаме по няколко. Предполагам, че прехода ще продължи 10-20 години. Стандартизирането и унифицирането на Е-лите прави шофирането на автопилот напълно възможно, шофирането на дълъг път при групиране във верига (плътно като отбор колоездачи) ще сведе до невероятно ниско число разхода на енергия. За да не са опасно безшумни Е-лите ще бъдат озвучени с музика по избор и животът ни ще бъде песен!


    март2012







  2. 2 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1568 Весело

    А колко работни места изяде преходът от каруци към автомобили? А по преди преходът от лък и стрели , към пушки?

  3. 3 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Електромобила е много икономичен, почти безшумен и абсолютно екологичен. Всички негови технически и експлоатационни проблеми са отдавна решени. Той е с много дълъг живот и почти не се поврежда. Тогава защо ДВГ-то не слиза от сцената?
    Високата цена! Не-е, цената на масовия Е-л трябва да е значително под тази на съответния А-л.
    *********************************

    Хе -хе, забавни халюцинации, при това - още от 2012!

    Мараба, С-ДС доносници!
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Няма да бъдат само електрическите автомобили. Автономните автомобили стават все по-реални, особено тежкотоварните, поради липсата на шофьори.

    И ако си мислете, че няма да дадете на изкуствен интелект да ви вози, разгледайте от контрол върху колко неща сме се лишили, защото е по-удобно, а често и по-евтино.

  6. 6 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1151 Весело

    Одеве при Цветанка един наперен икономист рече, че до 10 години тука ще имаме 2 милиона електромобила ... кряяякрякряяя!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  7. 7 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1249 Любопитно

    "Над 200 хиляди работни места ще бъдат засегнати"

    D:D:D:D:D: ъхъ ако кажете мин 2 милиона съм по съгласен :D:D::D
    от миньорите,фирмите за детайли,енергетика,шофьори на тирове,производство на пластмаса,асфалт ит.н и т.н производства :I
    Стомана,храна,торове, транспорт и т.н
    Каквото се сетите ще поскъпне заради тази манджа !!!
    И нека запасяването с тоалетна хартия да започне че и тя ще стане лукс:I

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  8. 8 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    а колко хора са останали без работа при преходът от конски впряг към автомобили :)
    Karma is a bitch :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    Електричките нямат устойчиво бъдеще при тази им цонцепция.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rational":

    С автономните автомобили нямам проблем, доверявам се на софтуера може би повече, отколкото на (много от) хората.
    Но електроавтомобилите ни правят абсолютно зависими от тока, съответно - от всяка текуща централизирана политическа хунта. А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#10] от "Green Day":

    щото от нефта и газа не сме зависими, особено ние...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  13. 13 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Електромобила може да е икономичен и екологичен, но е много скъп. Кога ще си купи нормален българин такава кола? Никога. Ние и сега купуваме масово автомобили втора ръка... Най-много да почнем да им купуваме ползваните ел-трошки с изтощени батерии...

  14. 14 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#13] от "Cheshire Cat":

    Няма сметка, защото смяната на батериите струва страшно много пари.
    Просто автомобилите вече ще са само за сосиете...

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Весело

    До коментар [#11] от "mun4o":

    почивай ти. Аз се забавлявам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2531 Любопитно

    Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат!
    Куфарче за края не света или реално хората искат да оцелеят от либертофилския преход търсещите война?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    "След апокалиптичните сценарии от миналото за стотиците хиляди безработни, последните прогнози звучат далеч по-приемливо."
    "Над 200 хиляди работни места ще бъдат засегнати"

    Моят калкулатор страшно се обърка като му ръгнах тия числа. Вика, че 200 хиляди са два пъти по 100 хиляди безработни. А след като не е един път 100 хиляди безработни, а два, то в множествено число било "две стотици хиляди". Демек вика той - "стотици хиляди". Две. И, вика калкулатора, да не забравяме семействата и малките деца на тия безработни. И клопката на бедността също да държиме под око. Има вероятност, вика калкулатора и мига с цифричките, една част от тия "стотици хиляди" да се обърне на криминален елемент. И туй трябвало да имаме навпредвид.
    Тука на мене ми дойде много и изключих калкулатора. Ще му се извиня като го включа пак следващия път.

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  18. 18 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Токът сигурно ще е безплатен... А как ще се произвежда? Само екологично ли?
    "-Не можах да си за заредя колата, защото нямаше вятър...
    -Е, купих си велозареждачка, с жена ми се редуваме всяка вече да въртим педалите..."

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  19. 19 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Просто автомобилите вече ще са само за сосиете...
    —цитат от коментар 14 на anonimnii


    Хмммммм!! Аче къв капитализъм е той бре байно тогава, на мене ми заприличва вече на феодализъм? Ний верно ли прогресираме, ама наистина-наистина? В смисъл ако местният барон се вози на електромобил, пък не-сосиете - на каруци, как ще изглежда тя пущина?

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  20. 20 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Как ще се зареждат тези коли? като им трябва за китайските малки колички 4-6,че и 8 часа, а за скъпите марки до 4 часа?
    —цитат от коментар 4 на Lee Gier


    Всъщност, 2-3 часа на 2,5 квт мощност от 220 в / обикновен контакт/ са достатъчни, за да осигурят дневния пробег-градско на един електрокар без оглед на големината му. 30 км градско се изминават за стотинки, няма и левче.
    Пълен заряд ти е нужен само ако ще пътуваш на дълъг път.
    Други терзания имаш ли?

    Мараба, С-ДС доносници!
  21. 21 Профил на jlh59313635
    jlh59313635
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Да не забравяме, че гледната точка на човечеството е едно, а на Германия-друго (статията е гледна точка от Германия). Германците са много напред с материала с двигателите с върешно горене. Имат наистина много какво да губят от елекромобилите, техните двигатели ще могат да ги произвеждат и технологично по-изостанали страни.

  22. 22 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Токът сигурно ще е безплатен... А как ще се произвежда? Само екологично ли?"-Не можах да си за заредя колата, защото нямаше вятър...-Е, купих си велозареждачка, с жена ми се редуваме всяка вече да въртим педалите..."
    —цитат от коментар 18 на anonimnii


    Лайфхак - велозареждачката има КПД, акумулатора - също, електромобила - също. Премахваме всичките междинни звена във веригата и загубите от КПД и получаваме нов супер-пупер иновативен автомобил - на педали!!

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  23. 23 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Весело

    Електричките нямат устойчиво бъдеще при тази им цонцепция.
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    За Перник може и да нямат, но погледни и другите държави. Норвежците продават повече ел автомобили отколкото такива с ДВГ. В ОК продажбите скочиха с близо 30% и то само за една година. Сервизното обслужване е в пъти по-малко. Миналата седмица бях за годишният сервиз на моята електричка....£63.00 😂😂. "Горивото" за цялата година след 12000 мили ми струва.... £186.00 за ЦЯЛАТА ГОДИНА и 20 хиляди км в Бг мерни единици.
    Продължавай да обясняваш как няма бъдеще...😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#20] от "Манчо":

    Ти на кой етаж живееш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на jlh59313635
    jlh59313635
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#13] от "Cheshire Cat":

    Ами засега е скъп, да. Но ще погребе автомибилите с ДВГ не защото е екологичен, а заради возията. И най-големите фенове на ДВГ ще сменят резбата като почнат да остават последни на светофарите.

  26. 26 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rational":С автономните автомобили нямам проблем, доверявам се на софтуера може би повече, отколкото на (много от) хората. Но електроавтомобилите ни правят абсолютно зависими от тока, съответно - от всяка текуща централизирана политическа хунта. А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.
    —цитат от коментар 10 на Green Day


    Ти наистина доста имаш да се образоваш за производството на ток и "складирането му".....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  27. 27 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#20] от "Манчо":

    З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде...

    Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  28. 28 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#12] от "Вилдирас Владиленов":

    Държавно сме зависими, но за лични нужди все ще намериш няколко туби, ако случайно настъпи апокалипсиса. Ама я намери малко ток и си го складирай в мазето...

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Весело

    До коментар [#23] от "padrino":

    Забравих, че си дипломиран автоинженер.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#23] от "padrino":

    "Норвежците продават повече ел автомобили отколкото такива с ДВГ"

    Които автомобили са щедро спонсорирани от парите идващи от нефт и газ.

  31. 31 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 189 Неутрално

    До коментар [#23] от "padrino":

    ГоУем:))))

  32. 32 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Че то едно време е бил изяден хлябът и на абаджиите и на папукчиите.
    И ако не е било така и до ден днешен щехме да одиме с патури и цървули...

  33. 33 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#20] от "Манчо":З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде... Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...
    —цитат от коментар 27 на Птоломей Едно


    Вече има доста ел коли с реален пробег от 280/350 мили (400-600км) дори малките модели вече покриват 300км без да се задъхат. С новите зарядни станции от 150 киловата, зареждаш от 10%, до 80% в рамките на 20 минути което ти дажа още 200 км пробег. Накратко от София до Варна отиваш без проблем с едно спиране за кафе. Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  34. 34 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    [quote#20:"Манчо"][/quote]

    Има,бе, как да нямам. Знам,че разбираш трудно, за това прочети ми "терзанията" бавно и се опитай да ги проумееш.
    Ситроен ë-C4 време за зареждане 5 часа. Понеже се изказваш много НЕ подготвен, да те светна,че батериите се скапват много бързо когато им нарушиш циклите на зареждане и разреждане. Ако не е празна под 10% и я заредиш на 80% щото нямаш време за 100 %,което прави 5 часа, за няма 2 години ще имаш един електро отпадък. Друго, знаеш ли, чичо Манчо, че батериите са най-скъпата част? Не знаеш. Знаеш ли колко струва да ти сменят батерията? Това не е батерия на слухово апаратче.
    Чичо Манчо, смешен си като във филма. :)

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  35. 35 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#23] от "padrino":ГоУем:))))
    —цитат от коментар 31 на mun4o


    Мунчо 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  36. 36 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 189 Неутрално

    До коментар [#33] от "padrino":

    Ти по колко сипваш киловата на бързите?

  37. 37 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#6] от "Taiga":

    "Одеве при Цветанка един наперен икономист рече, че до 10 години тука ще имаме 2 милиона електромобила ... кряяякрякряяя!"


    Компетентен водещ веднага би го затапил брутално, че това са 200 000 продажби годишно на обща стойност около 100 милиарда за 10 години и то при по-ниски цени от реалните. Отделно са нужни поне още толкова за ел. мрежа, централи и т.н. И това е само за първоначалното набутване. Животът на батериите и другите подробности ги оставяме настрана.

    Ако не е тайна, тя какво му отговори?

  38. 38 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#16] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    "Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат"

    Цените на колите втора употреба се вдигат защото са здрави и вършат работа. Новите модели са мармалад след 100 хил км. Само нова Тойота е горе-долу добре.

  39. 39 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Весело

    До коментар [#23] от "padrino":Забравих, че си дипломиран автоинженер.
    —цитат от коментар 29 на КМЕТ В СЯНКА


    Е не може всички да сме партийни секретари, само "най-умните" имате такава квалификация 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  40. 40 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#33] от "padrino":Ти по колко сипваш киловата на бързите?
    —цитат от коментар 36 на mun4o


    На магистралите можеш да заредиш на £0.35 пенса на киловат. При 60киловата батерия това е £21.00 паунда което ти дава 180 мили пробег. При цените на бензин в момента това са 13 литра. Кога ще минеш 180 мили (300 км) с 13 литра бензин или дизел?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  41. 41 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Ся, малцина знаят, че България е производител №1 на електрически велосипеди и скутери в Европа. Там е бъдещето. И никой не мое да спре прогреса...

  42. 42 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#33] от "padrino":

    "Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен."

    На всеки комунизъм рано или късно му идва края. Насила хубост не става.

  43. 43 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    До коментар [#20] от "Манчо":

    Чиче, колко ще струва да се направи мрежа от зарядни станции? Кой ще я направи тази мрежа? Колко кабела трябват, инвестиция на зелено, финансирана с кредити, колко ще струва тогава зареждането? 2 лв на 100км,ли? Бегай,бе ! Заеш ли колко фирми предлагат зарядни станции? Занеш ли,че в Германия всяка фирма за зарядни станции си ма нейната карта, колко карти трябва да имаш за да отидеш от Мюнхен до Дортмунд? А, до Тоскана? В Мюнхен зарядните станции таксуват 45-50 цента за Кв.
    Седни си Манчо, не си подготвен - 2!

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  44. 44 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 189 Неутрално

    До коментар [#40] от "padrino":

    За бързите питах! 55 п., я ми го преведи към 12К маилаза годината колко излиза!? Казал съм ти, нема да лъжеш тука! А батареята ти колко и е таксата на месец? А застраховката?

  45. 45 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#25] от "jlh59313635":

    Аз не се състезавам на светофарите. Аз искам да стигна от точка А до точка Б.

  46. 46 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1568 Весело

    До коментар [#6] от "Taiga":

    Бре! В Московията като чуете за нефосилни технологии и треска ви затриса ... Ама яка треска. Имам чувството обаче , че ще стане като руската пропаганда с Ковида. Отначало твърдяхте че такова животно Ковид нема , абсурд! След това на бърза ръка сделахте ваксина, че зехте и да я рекламирате като Божие спасение...
    Искам да кажа , че ако Москва направи електрокола, руската пета колона ще ви задължат да я купувате ... Така че , гответе се да обърнете пластинката ...

  47. 47 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1098 Весело

    То до преди 30 годин никой по нашенско не беше виждал и телефон без шайба...

  48. 48 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#41] от "palav_nik":

    Никак не харесвам електрическите тротинетки и велосипеди. Засилват се много по тротоарите, това е опасно за пешеходците. Те и велосипедистите с обикновени велосипеди се засилват и нарушават наред правилата за движение...
    Не сме дорасли, култура нямаме - нито за обикновени нито за електрически тротинетки и велосипеди.

  49. 49 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 189 Неутрално

    До коментар [#40] от "padrino":

    На 55п. на литър електричество (ако зареждачката работи изобщо, нещо което ще е чудо!) отиваш над цената на дизела! И то само от гориво!

  50. 50 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#46] от "fkm26555709":

    "Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен."

    Напротив. По голям подарък за Путин от тия "нефосилни технологии" няма. Ако не вярваш, виж цените на нефта и газта в момента. Зелените дойчовци всеки ден пишат писма до Госдепа с молби да не спира пАтока, че отиде коня у ряката.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#39] от "padrino":

    Тракат ти сопапите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1098 Весело

    "Не сме дорасли, култура нямаме"

    Туй е друга тема.
    У наше село пешеходната пътека тип "ЗЕБРА" шафьорите за нищо я немат.
    Язе пресичам по нея, они минават току пред мене...

  53. 53 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 301 Весело

    А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.
    —цитат от коментар 10 на Green Day


    Говориш, така ,все едно можеш да забъркаш 20-30 литра бензин в мазето :)

  54. 54 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    До коментар [#43] от "Lee Gier":

    това пък с картите е най-простата работа. ученик ще ти напише софтуера за роуминг между различните карти,

    полагането на жици и електрическата мрежа също не е кой знае каква философия и скъпотия освен това се амортизира за десетки години, отделно нямаш бензинджия на който да плащаш. полекичката.

  55. 55 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Както е тръгнало:
    - всички да са ваксинирани
    - всички с електрички
    - всички с лява резба
    и т.н.

  56. 56 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Германците просто изтеглиха късата клечка с това, че не обърнаха внимание на елементарната логика и не желаеха да преглътнат новите технологии. Сега са на 7-8 години (светлинни) от Тесла - от софтуеърна гледна точка и на повече... И при това ще продължат да тъпчат на едно място още известно време, за да се опитат да разпродадат произведените пърдялници.

    Това се е случвало и в миналото - преди повече от 100 години след огромни капиталовложения флотата на Германия е продължавала да се движи на кюмюр, защото са били вложили прекалено много средства в тях, а не са искали да се изръсят с нови пари наведнъж и да преминат на петрол.

  57. 57 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    Някой знае ли колко струва гаранционното поддържане за целия период за един е-автомобил, произведен от европейски производител? Цената е шокираща, в положителен смисъл, двуцифрено число. Ако се приеме предложение, което някъде наскоро прочетох, за субсидия от 6500 евро, нещата със сериозни темпове ще започнат да се променят, следва, зарядни станции да искаш, ще има бол.

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  58. 58 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Весело

    До коментар [#23] от "padrino":

    Изтърваш да кажеш, че колите с ДВГ са със 100% данъци и акцизи + подтискащи данъци и такси за паркиране. Електрическите са със сериозна дотация от правителството + 0 данъци + безплатно паркиране ...

    Еми и БГ да сме с такива закони и стимули електричките ше се купуват повече ....

  59. 59 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    До коментар [#20] от "Манчо":Ти на кой етаж живееш?
    —цитат от коментар 24 на КМЕТ В СЯНКА


    На моя. И имам топъл гараж + паркомясто пред него. Никакви проблеми със зареждането.

    Мараба, С-ДС доносници!
  60. 60 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    До коментар [#20] от "Манчо":Чиче, колко ще струва да се направи мрежа от зарядни станции? Кой ще я направи тази мрежа? Колко кабела трябват, инвестиция на зелено, финансирана с кредити, колко ще струва тогава зареждането? 2 лв на 100км,ли? Бегай,бе ! Заеш ли колко фирми предлагат зарядни станции? Занеш ли,че в Германия всяка фирма за зарядни станции си ма нейната карта, колко карти трябва да имаш за да отидеш от Мюнхен до Дортмунд? А, до Тоскана? В Мюнхен зарядните станции таксуват 45-50 цента за Кв. Седни си Манчо, не си подготвен - 2!
    —цитат от коментар 43 на Lee Gier


    Къде съм коментирал дългото пътуване? Коментирах градското. Което на ток от контакта е направо без пари. Вероятно си чувал за плъг-ин хибридите? Е, на дълго ползвам такъв. В София - само малка електричка. Не е защото с Приуса не мога да карам само на ток в града, но просто предпочитам компактен автомобил в градски условия.
    Други проблеми имаш ли?

    Мараба, С-ДС доносници!
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    До коментар [#20] от "Манчо":З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде... Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...
    —цитат от коментар 27 на Птоломей Едно


    Аз не съм баба ми и дневният ми пробег е между 20 и 30 км. Много съжалявам, че въртиш геврека по цял ден, шофьорите напоследък не са особено добре платени. Но не се коркай, да си лузър не е грях!

    Мараба, С-ДС доносници!
  63. 63 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 242 Неутрално

    В статията става дума за "изяждане" на работни места в Германия, но вероятно ефектът от поява на нови конкуренти извън Германия, ЕС и САЩ ще е много по-силен.

    Заради по-простата модулна конструкция на електромобилите (вкл. заради изискванията за рециклиране на материалите) и като цяло по-краткия експлоатационен живот на новите модели в сравнение на моделите от 80-те години, например, вече се появяват нови конкуренти на качествените немски автомобили, не само корейски и китайски, които ще "изядат" много повече работни места в Германия, ЕС и САЩ.

    Автосервизите няма да изчезнат като телевизионните сервизи, но вероятно ще намалеят доста.

  64. 64 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lee Gier":

    Тъй де... Във вашия блок, колите от 60 ще станат 15-20. Може и по-малко. Ей това е целта на упражнението наречено електрически автомобил. Мат`ряла трябва да слезе от колите и да се качи на велосипеди, автобуси и влакове. Сори, ама това е...!

    Бивш tww09306483.
  65. 65 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Понеже се изказваш много НЕ подготвен, да те светна,че батериите се скапват много бързо когато им нарушиш циклите на зареждане и разреждане. Ако не е празна под 10% и я заредиш на 80% щото нямаш време за 100 %,което прави 5 часа, за няма 2 години ще имаш един електро отпадък.
    —цитат от коментар 34 на Lee Gier


    Интересни хипотези те тресат, човече!
    Хайде сега малко инфо от извора - миналата година пенсионирах старичкия си Волт на 260 000. Батерията беше на 76% от капацитета си като нова / гаранцията й е 160 000/. Преведено за панелни експерти - може да се кара още поне пет години, без никакви проблеми. За стотинки в града и на разумни цени извънградско.
    Много малък опит имаш със софистикираните системи за оптимизация на зареждането и експлоатацията при този тип батерии. Което не ти пречи да се издуваш като пуяк по темата. Лошо няма - забавен си!

    Мараба, С-ДС доносници!
  66. 66 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    В България масово се купуват коли по на 10 години. А толкова издържа батерията на електрическите коли.Което означава,че електрическите коли на старо ще са с почти същите цени като новите.
    Освен това в България населението масово живее в блокове.Как ще ги зареждат?Така че скоро няма масово да се наложат.

  67. 67 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Като ученици учехме по история за "лудизъм" като движение на последователи на Нед Луд. В индустриална Англия работниците започнали да чупят машините както направил Нед Луд защото им изяждали работните места. Понеже соца все търсеше във всичко проблемите на капитализма това движение ни го сочеха като позитивно явление и наченък на революционно мислене.

    За последните 200 години доста хора се преквалифицирваха и си сменяха професиите защото професиите следваха научния и технически прогрес. Иначе и досега щяхме да имаме тепавичари и даракчии. Ако някой още не е свикнал с мисълта че в рамките на живота си ще се преквалифицира поне 3 пъти по-добре е да свиква. На първо време винаги изглежда зле, но като цяло живеем по-добре благодарение на прогреса. Някой още да иска да оре с волове или да копае с лопата вместо багер?

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  68. 68 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#54] от "karatista":

    "полагането на жици и електрическата мрежа също не е кой знае каква философия и скъпотия"

    Човече, в голяма заблуда живееш. Да не си от зелените умници? Не било философия :)))) Затова ел. мрежата в САЩ е в такова окаяно състояние и трябват трилиони инвестиции. Погледни през Гугъл мапс някой американски град и виж какви криви дървени стълбове и висящи навсякъде проводници има.

    Не било философия...Дървен философ.

  69. 69 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#60] от "Манчо":

    ".. Къде съм коментирал дългото пътуване? Коментирах градското. Което на ток от контакта е направо без пари..."!

    Без пари, без пари... Колко да е без пари? Плащаш 100 хиляди за малоразмерна кола на ток и после икономисвай на воля. Ми без пари е...!
    Освен това, не се знае и колко време ще се задържат ниските цени на нощната ел.енергия в България. В много държави из Европа, няма нощна тарифа. А по бързите зарядни станции, зареждането на електричка минава наливането на бензин или дизел.

    Бивш tww09306483.
  70. 70 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    а колко хора са останали без работа при преходът от конски впряг към автомобили :)Karma is a bitch :)
    —цитат от коментар 8 на Вилдирас Владиленов


    Първо, този преход е станал по естествен път, не с такъв комунизъм, с какъвто налагат електро боклуците - скъпи и неефикасни.
    Второ, в "каручковата индустрия" са били заети далеч по-малко хора. Просто тя не е толкова сложна и многообхватна.

  71. 71 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Като ученици учехме по история за "лудизъм" като движение на последователи на Нед Луд. В индустриална Англия работниците започнали да чупят машините както направил Нед Луд защото им изяждали работните места. Понеже соца все търсеше във всичко проблемите на капитализма това движение ни го сочеха като позитивно явление и наченък на революционно мислене.За последните 200 години доста хора се преквалифицирваха и си сменяха професиите защото професиите следваха научния и технически прогрес. Иначе и досега щяхме да имаме тепавичари и даракчии. Ако някой още не е свикнал с мисълта че в рамките на живота си ще се преквалифицира поне 3 пъти по-добре е да свиква. На първо време винаги изглежда зле, но като цяло живеем по-добре благодарение на прогреса. Някой още да иска да оре с волове или да копае с лопата вместо багер?
    —цитат от коментар 67 на emil


    Да де само дето разликата между автомобил с ДВГ и електрически е нула.Няма никакво значение какъв е двигателят-и в двата случая автомобилите вършат една и съща функция.

  72. 72 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Някой знае ли колко струва гаранционното поддържане за целия период за един е-автомобил, произведен от европейски производител? Цената е шокираща, в положителен смисъл, двуцифрено число. Ако се приеме предложение, което някъде наскоро прочетох, за субсидия от 6500 евро, нещата със сериозни темпове ще започнат да се променят, следва, зарядни станции да искаш, ще има бол.
    —цитат от коментар 57 на hamiltonf


    Може ли да попитам, тези 13 000 лева субсидия от чий джоб ще се вземат ??

  73. 73 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#23] от "padrino":

    Норвежците сега откриват нов проблем, няма да съберат много пари от данъци на електричките

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  74. 74 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Затова ел. мрежата в САЩ е в такова окаяно състояние и трябват трилиони инвестиции. Погледни през Гугъл мапс някой американски град и виж какви криви дървени стълбове и висящи навсякъде проводници има.Не било философия...Дървен философ.
    —цитат от коментар 68 на z_axis


    Причината за това да имат въздушни проводници е ефективността на пренасянето на електроенергия. Малко хора знаят че енергията не се пренася по проводника а от електромагнитното поле което се създава около проводника. В този смисъл пренасянето на енергия във въздушна среда е по-ефективно от това на проводник в земята. А стълбовете са дървени поради стандартите за безопасност. Естествено по-бързо се износват от металните и железобетонните (за тия не е много сигурно). Иначе съм съгласен че гледката е нелицеприятна. Това едно от нещата които ме шашнаха когато ходих там за първи път.

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  75. 75 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Не се скъсвайте да се правите но визионери и реалисти. Когато условията и евтинията направят електричките по-изгодни, хората ще минат към тях без лозунги и агитация. Другото са кьорфишеци.

    Еретик
  76. 76 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#63] от "swy46682091":

    Не знам доколко ще намалеят автомобилните сервизи, но част от персонала трябва да наблегне на преквалификацията. Като изключим ДВГ-то, всичко останало го има и в електрическата кола. Окачване, спирачки, климатици, гуми, лагери... Да не говорим, че в новите модели електрически коли се поставят термопомпи и всякаква сложна електроника. Не ми се мисли, какво става, ако някой мишок ти гризне два кабела. Гризваш дървото и ти.
    Много хора се пенят, колко прости, лесни и елементарни били електрическите автомобили... Абе ей... Такъв ще ви го набутат с непрекъснати ъпдейти, актуализации и какви ли не още измишльотини, че свят ще ви се завие. Да мине още някоя и друга година и да станат малко по-масови електричките. Ще ревете на умряло, като влизате в сервиз...! И няма да има прошка! Всичко ще е "марково" и трудно за обслужване. Седнали някакви будали да си мислят, че Мъск прави коли, за да им е по-евтино на реднеците...! Голям смях...!

    Бивш tww09306483.
  77. 77 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1562 Неутрално
  78. 78 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    До коментар [#68] от "z_axis":

    ако вземеш един електро инженер от 50те години и го го пуснеш днес да работи, дали ще му направи впечатление нещо?

  79. 79 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Плащаш 100 хиляди за малоразмерна кола на ток и после икономисвай на воля.
    —цитат от коментар 69 на Petleshev


    Няма малка електричка на тази цена / не твърдя, че са евтини, а че не струват толкова/. Дори това не знаеш. А ако си ограничен в бюджета - плъгините са доброто решение. Запазен екземпляр на 3-4 години може да се купи и за под 40 000 и после имаш чудесна кола за дълги години. И за градско, и за дълго каране.

    Мараба, С-ДС доносници!
  80. 80 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Любопитно

    Да де само дето разликата между автомобил с ДВГ и електрически е нула.Няма никакво значение какъв е двигателят-и в двата случая автомобилите вършат една и съща функция.
    —цитат от коментар 71 на Мусаши


    Човече, по твоята логика излиза, че между мацка и надувна кукла - разлика никаква, нали вършат едно и също, а?

    Мараба, С-ДС доносници!
  81. 81 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#75] от "Костадин Иванов":

    Тъй де... Ама хората искат да са фьешън...! Говорят за Илон, все едно си пият кафето с него и ако той пръдне, те се насират! С извинение...!
    Предполагам, че след малко ще се появи Реалиста и ще ти обясни за пореден път, че си задръстен старшина, чието място е в Коми. А той е гранде баровец, защото карал Тесла. Тоест вече е в бъдещето, а ти си задръстен селянин. Ако можеш да му прочетеш всички глупости и измислици, ще научиш много нови неща...! ;)

    Бивш tww09306483.
  82. 82 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2531 Весело

    До коментар [#16] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":"Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат"Цените на колите втора употреба се вдигат защото са здрави и вършат работа. Новите модели са мармалад след 100 хил км. Само нова Тойота е горе-долу добре.
    —цитат от коментар 38 на moreee


    Конструкторите на великите немски концерни (стари лаври) вече залагат 5 години до пълен разпад или три ако гаранцията е три години а за други е най-много две! Един приятел купи 3 буса на по 3 години върнати от лизинг и се оказа,че положението е много притеснително, всичко им се чупи а тук няма компетентен сервиз скрития лизинг е като торбата с ***** не се знае какво ще извадиш.... представям си какво ще е с електричките Голф в Перник след няколко години!?







    Libertarianism is just anarchy for rich people
  83. 83 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Ще изяде , колкото му дадат....

  84. 84 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#80:"Манчо"][/quote]

    Предназначението на автомобила е да превози пътници и багаж .По възможност в комфортни условия. Каква е разликата в това отношение между електричка и автомобил с ДВГ?

  85. 85 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 421 Неутрално

    https://en.wikipedia.org/wiki/Camille_Jenatzy #/media/File:Jamais_contente_parade.jpg

    Това е предшественик на бъдещето в миналото. Камий Женази е първият преминал границата от 100 км/час с автомобил. Електрически автомобил.
    Това е за тези , които мислят че топлата вода е открита току що.

    Compagnie Internationale des transports automobiles électriques ....29 April 1899

  86. 86 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    [quote#80:"Манчо"]
    —цитат от коментар 84 на Мусаши
    Предназначението на автомобила е да превози пътници и багаж .По възможност в комфортни условия. Каква е разликата в това отношение между електричка и автомобил с ДВГ?[/quote]

    И аз това казвам - предназначението на жените е да бъдат чукани. В този смисъл - няма разлика между истинска и пластмасова жена, нали така?

    Мараба, С-ДС доносници!
  87. 87 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    [quote#79:"Манчо"][/quote]

    Да ти кажа, реално баш толкова си струва един малък електро боклук. Цената, която виждаш, е след купища дотации, субсидии, облекчения и т.н. "пазарни" механизми .... но реалната цена си е около 6 цифри, ако не живеехме в заприличващия все повече на СИВ Европейски съюз ...

  88. 88 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 242 Неутрално

    В нашият блок има 48 апартамента, колите са някъде 60. Как ще се зареждат тези коли? като им трябва за китайските малки колички 4-6,че и 8 часа, а за скъпите марки до 4 часа? Как я мислят тая работа? Марковите коли се нуждаят от зарядни станции със "здрав" волтаж и ампертраж. Зелените талибани от ЕУ трябва да повървят пеша и да ги оставят с празни акумулатори, за да проумеят много важни следствия от диктата си!
    —цитат от коментар 4 на Lee Gier


    Производителите, за съжаление, изобщо не се интересуват от потенциалните клиенти в блок с 48 апартамента и 60 автомобила (от които вероятно само 5-6 са сравнително нови) в град в България. Производителите се интересуват и съобразяват с големите пазари, защото целта им е да продават и да печелят.

    И данните показват, че на тези големи пазари, вкл. Китай, се продават все повече електромобили.

  89. 89 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#86] от "Манчо":

    Ами щом караш електричка, карай и на надуваема кукла. Истинските жени и колите с ДВГ ги остави на нас...! Ха-ха-ха-а-а-а-а...!

    Бивш tww09306483.
  90. 90 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#86:"Манчо"][/quote]

    По-голяма тъпотия не можа ли да измислиш ?

  91. 91 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#86] от "Манчо":

    Какво е предназначението на въздуха?

  92. 92 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    Да ти кажа, реално баш толкова си струва един малък електро боклук. Цената, която виждаш, е след купища дотации, субсидии, облекчения и т.н. "пазарни" механизми .... но реалната цена си е около 6 цифри, ако не живеехме в заприличващия все повече на СИВ Европейски съюз ...
    —цитат от коментар 87 на Alex Ivanov


    Може и така да е, но в момента, в който ми доставят малката електродачия, моментално харизвам Зоето си на някой колега, защото ми е леко големшко за из София. И цената на този мъник / сори, братле!/ е някъде около 34 000. Без никакви дотации и субсидии. Иначе, в Румъния, била наполовина, но аз не съм румънец.

    Мараба, С-ДС доносници!
  93. 93 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    "Новите работни места могат напълно да компенсират загубата"

    Добро утро! Не е нито първата, нито последната технологична революция 😊

  94. 94 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Истинската цена на електричките, и на тока за тях, ще я видите в цялата й "прелест", когато успеят да разкарат омразните ДВГ .... тогава вече няма да има конкуренция и ще спрат всички помощи за тях по цялата верига (щото те далеч не са само в крайния продукт) .... и ще лъсне как ще ви искат 60 бона за Дачия, караща на скъп и прескъп "зелен" ток .... само почакайте да си прокарат "зеления" грабеж, ще видите тогава къде зимуват раците.

  95. 95 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    Според изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период."

    Гледаме горното и с трепет зачитаме следващото

    "Според изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период."

    Нататък безсмилицата е още по голяма

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  96. 96 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    До коментар [#86] от "Манчо":Ами щом караш електричка, карай и на надуваема кукла. Истинските жени и колите с ДВГ ги остави на нас...! Ха-ха-ха-а-а-а-а...!
    —цитат от коментар 89 на Petleshev


    Почвам да се замислям за куклите, да знаеш!....Само да не ме чуе отнякъде гаджето, че какво ми се пише след това ......;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  97. 97 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#59] от "Манчо":

    Не всички обаче са така. Какво правят другите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  98. 98 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    Какво е предназначението на въздуха?
    —цитат от коментар 91 на zapatero


    Това го знам още от училище - предназначението на въздуха е да бъде прозрачен!

    Мараба, С-ДС доносници!
  99. 99 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6747 Неутрално

    То се знае, че все по-малко ще са заетите в някои производства.

  100. 100 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Весело

    [quote#86:"Манчо"]
    —цитат от коментар 90 на Мусаши
    По-голяма тъпотия не можа ли да измислиш ?[/quote]

    Не можах, за което се извинявам ;)

    Мараба, С-ДС доносници!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK