Електромобила е много икономичен, почти безшумен и абсолютно екологичен. Всички негови технически и експлоатационни проблеми са отдавна решени. Той е с много дълъг живот и почти не се поврежда. Тогава защо ДВГ-то не слиза от сцената? Високата цена! Не-е, цената на масовия Е-л трябва да е значително под тази на съответния А-л. Високата цена! Да-а, цената която обществено политическата и социална система (световната) трябва да плати е огромна. Това е Революция, това е Война! Ако сте министър на финансите, какво бихте предпочели: 1 литър бензин да струва 1 лев (ДДС-20ст.) или 1 л. -5лв. (ДДС- 1лв)+ акцизи и други налози. Какво ще стане с бюджета, ако най-важната акцизна стока спре да снася кинти и какво ще запълни изтънелия от кризата баланс- нови или по-големи данъци? На кого? Как? Защо? – Невъзможно! А, ако сте социален министър и осъмните с новината, че трябва да се погрижите за безработните бензинаджии, автомонтьори, търговци на авточасти, нефтопреработватели, нефтодобивници, моряци от танкерите и т.н.(финансовия колега реве- ноу мъни , ноу мъни) пълен кошмар! До тук ясно, ами международното положение !? Хилядите, милиони либийци, иранци, иракци, венецуелци......опиум ли ще сеят за да се хранят!? Трябва безкрайна китайска стена за да спре изгладнелите маса народ. Този Апокалипсис има още краски. Изкушени от евтиния превоз хората с Е-ли ще ги ползват безогледно за щяло и нещяло, пренебрегвайки обществения транспорт, сегашните задръствания ще са бленуван спомен, места за паркиране – ха - ха - ха ! Атина! - 5 милиона жители плюс туристи и имигранти. Август - 40 градуса на сянка, климатиците на max , ел. система се пука от всякъде, а трябва да се заредят още Х – милиона Е-ли. Ще подсилим кабелите, ами ток от къде?-България?- Козлодуй 1,2,3 или 4???? Германия, Януари минус 20 градуса; трябва да заредим батериите на 100млн. Е-ли (Германците решиха да си закрият АЕЦ-овете)! Ето това е криза, сегашната с мед да я намажеш! Учейки се от историята разбираме, че кризите се решават чрез войни. Голямата депресия 1929г. свършва с Втората Световна война. Хитлер изважда Германия чрез превъоръжаване.Така че войната предстой! А-л срещу Е-л ! Ясно е, кой е по- добър и той ще спечели. Но А-ла има мощни съюзници. Петроиндустрията върти огромни пари. Парите са политическо влияние. По-скъп петрол, повече пари в петроиндустрията,по-голямо влияние в политиката- и така, докато петроиндустрията се срине от собствената си големина. Автоиндустрията е другият голям съюзник на А-ла. Сега тя ви предлага на 5г. да си сменяте колата и така до безкрай. При Е-ла ще е нужно само да го претапицирате и след 5г. пак ще е като нов.Няма нужда от нови свещи, клапани, жигльори и пр. Петро и авто индустрията виждат смъртта в очите затова ще се борят докрай, докде източат де що петрол намерят. И тогава край, сгромолясване, крах. Но фронта вече се огъва, автоиндустрията поддава,пробутват ни хибриди с идеята за плавен преход, 2 в 1 скъпа играчка но по-добре от нищо. Аз лично си пожелавам преди да настъпи големия автоколапс да се поучим от историята и да разберем, че промяната е за добро. Примерът е пред очите ни, стационарни→мобилни телефони. Мобилните в началото бяха скъп лукс, а днес имаме по няколко. Предполагам, че прехода ще продължи 10-20 години. Стандартизирането и унифицирането на Е-лите прави шофирането на автопилот напълно възможно, шофирането на дълъг път при групиране във верига (плътно като отбор колоездачи) ще сведе до невероятно ниско число разхода на енергия. За да не са опасно безшумни Е-лите ще бъдат озвучени с музика по избор и животът ни ще бъде песен!
Електромобила е много икономичен, почти безшумен и абсолютно екологичен. Всички негови технически и експлоатационни проблеми са отдавна решени. Той е с много дълъг живот и почти не се поврежда. Тогава защо ДВГ-то не слиза от сцената? Високата цена! Не-е, цената на масовия Е-л трябва да е значително под тази на съответния А-л. *********************************
Хе -хе, забавни халюцинации, при това - още от 2012!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Няма да бъдат само електрическите автомобили. Автономните автомобили стават все по-реални, особено тежкотоварните, поради липсата на шофьори.
И ако си мислете, че няма да дадете на изкуствен интелект да ви вози, разгледайте от контрол върху колко неща сме се лишили, защото е по-удобно, а често и по-евтино.
D:D:D:D:D: ъхъ ако кажете мин 2 милиона съм по съгласен :D:D::D от миньорите,фирмите за детайли,енергетика,шофьори на тирове,производство на пластмаса,асфалт ит.н и т.н производства :I Стомана,храна,торове, транспорт и т.н Каквото се сетите ще поскъпне заради тази манджа !!! И нека запасяването с тоалетна хартия да започне че и тя ще стане лукс:I
С автономните автомобили нямам проблем, доверявам се на софтуера може би повече, отколкото на (много от) хората. Но електроавтомобилите ни правят абсолютно зависими от тока, съответно - от всяка текуща централизирана политическа хунта. А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.
Електромобила може да е икономичен и екологичен, но е много скъп. Кога ще си купи нормален българин такава кола? Никога. Ние и сега купуваме масово автомобили втора ръка... Най-много да почнем да им купуваме ползваните ел-трошки с изтощени батерии...
Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат! Куфарче за края не света или реално хората искат да оцелеят от либертофилския преход търсещите война?
"След апокалиптичните сценарии от миналото за стотиците хиляди безработни, последните прогнози звучат далеч по-приемливо." "Над 200 хиляди работни места ще бъдат засегнати"
Моят калкулатор страшно се обърка като му ръгнах тия числа. Вика, че 200 хиляди са два пъти по 100 хиляди безработни. А след като не е един път 100 хиляди безработни, а два, то в множествено число било "две стотици хиляди". Демек вика той - "стотици хиляди". Две. И, вика калкулатора, да не забравяме семействата и малките деца на тия безработни. И клопката на бедността също да държиме под око. Има вероятност, вика калкулатора и мига с цифричките, една част от тия "стотици хиляди" да се обърне на криминален елемент. И туй трябвало да имаме навпредвид. Тука на мене ми дойде много и изключих калкулатора. Ще му се извиня като го включа пак следващия път.
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Токът сигурно ще е безплатен... А как ще се произвежда? Само екологично ли? "-Не можах да си за заредя колата, защото нямаше вятър... -Е, купих си велозареждачка, с жена ми се редуваме всяка вече да въртим педалите..."
Хмммммм!! Аче къв капитализъм е той бре байно тогава, на мене ми заприличва вече на феодализъм? Ний верно ли прогресираме, ама наистина-наистина? В смисъл ако местният барон се вози на електромобил, пък не-сосиете - на каруци, как ще изглежда тя пущина?
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Всъщност, 2-3 часа на 2,5 квт мощност от 220 в / обикновен контакт/ са достатъчни, за да осигурят дневния пробег-градско на един електрокар без оглед на големината му. 30 км градско се изминават за стотинки, няма и левче. Пълен заряд ти е нужен само ако ще пътуваш на дълъг път. Други терзания имаш ли?
Да не забравяме, че гледната точка на човечеството е едно, а на Германия-друго (статията е гледна точка от Германия). Германците са много напред с материала с двигателите с върешно горене. Имат наистина много какво да губят от елекромобилите, техните двигатели ще могат да ги произвеждат и технологично по-изостанали страни.
Токът сигурно ще е безплатен... А как ще се произвежда? Само екологично ли?"-Не можах да си за заредя колата, защото нямаше вятър...-Е, купих си велозареждачка, с жена ми се редуваме всяка вече да въртим педалите..."
Лайфхак - велозареждачката има КПД, акумулатора - също, електромобила - също. Премахваме всичките междинни звена във веригата и загубите от КПД и получаваме нов супер-пупер иновативен автомобил - на педали!!
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
За Перник може и да нямат, но погледни и другите държави. Норвежците продават повече ел автомобили отколкото такива с ДВГ. В ОК продажбите скочиха с близо 30% и то само за една година. Сервизното обслужване е в пъти по-малко. Миналата седмица бях за годишният сервиз на моята електричка....£63.00 😂😂. "Горивото" за цялата година след 12000 мили ми струва.... £186.00 за ЦЯЛАТА ГОДИНА и 20 хиляди км в Бг мерни единици. Продължавай да обясняваш как няма бъдеще...😂😂😂
Ами засега е скъп, да. Но ще погребе автомибилите с ДВГ не защото е екологичен, а заради возията. И най-големите фенове на ДВГ ще сменят резбата като почнат да остават последни на светофарите.
До коментар [#5] от "Rational":С автономните автомобили нямам проблем, доверявам се на софтуера може би повече, отколкото на (много от) хората. Но електроавтомобилите ни правят абсолютно зависими от тока, съответно - от всяка текуща централизирана политическа хунта. А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.
З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде...
Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...
Държавно сме зависими, но за лични нужди все ще намериш няколко туби, ако случайно настъпи апокалипсиса. Ама я намери малко ток и си го складирай в мазето...
До коментар [#20] от "Манчо":З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде... Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...
Вече има доста ел коли с реален пробег от 280/350 мили (400-600км) дори малките модели вече покриват 300км без да се задъхат. С новите зарядни станции от 150 киловата, зареждаш от 10%, до 80% в рамките на 20 минути което ти дажа още 200 км пробег. Накратко от София до Варна отиваш без проблем с едно спиране за кафе. Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен.
Има,бе, как да нямам. Знам,че разбираш трудно, за това прочети ми "терзанията" бавно и се опитай да ги проумееш. Ситроен ë-C4 време за зареждане 5 часа. Понеже се изказваш много НЕ подготвен, да те светна,че батериите се скапват много бързо когато им нарушиш циклите на зареждане и разреждане. Ако не е празна под 10% и я заредиш на 80% щото нямаш време за 100 %,което прави 5 часа, за няма 2 години ще имаш един електро отпадък. Друго, знаеш ли, чичо Манчо, че батериите са най-скъпата част? Не знаеш. Знаеш ли колко струва да ти сменят батерията? Това не е батерия на слухово апаратче. Чичо Манчо, смешен си като във филма. :)
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
"Одеве при Цветанка един наперен икономист рече, че до 10 години тука ще имаме 2 милиона електромобила ... кряяякрякряяя!"
Компетентен водещ веднага би го затапил брутално, че това са 200 000 продажби годишно на обща стойност около 100 милиарда за 10 години и то при по-ниски цени от реалните. Отделно са нужни поне още толкова за ел. мрежа, централи и т.н. И това е само за първоначалното набутване. Животът на батериите и другите подробности ги оставяме настрана.
До коментар [#16] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи": "Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат"
Цените на колите втора употреба се вдигат защото са здрави и вършат работа. Новите модели са мармалад след 100 хил км. Само нова Тойота е горе-долу добре.
На магистралите можеш да заредиш на £0.35 пенса на киловат. При 60киловата батерия това е £21.00 паунда което ти дава 180 мили пробег. При цените на бензин в момента това са 13 литра. Кога ще минеш 180 мили (300 км) с 13 литра бензин или дизел?
Чиче, колко ще струва да се направи мрежа от зарядни станции? Кой ще я направи тази мрежа? Колко кабела трябват, инвестиция на зелено, финансирана с кредити, колко ще струва тогава зареждането? 2 лв на 100км,ли? Бегай,бе ! Заеш ли колко фирми предлагат зарядни станции? Занеш ли,че в Германия всяка фирма за зарядни станции си ма нейната карта, колко карти трябва да имаш за да отидеш от Мюнхен до Дортмунд? А, до Тоскана? В Мюнхен зарядните станции таксуват 45-50 цента за Кв. Седни си Манчо, не си подготвен - 2!
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
За бързите питах! 55 п., я ми го преведи към 12К маилаза годината колко излиза!? Казал съм ти, нема да лъжеш тука! А батареята ти колко и е таксата на месец? А застраховката?
Бре! В Московията като чуете за нефосилни технологии и треска ви затриса ... Ама яка треска. Имам чувството обаче , че ще стане като руската пропаганда с Ковида. Отначало твърдяхте че такова животно Ковид нема , абсурд! След това на бърза ръка сделахте ваксина, че зехте и да я рекламирате като Божие спасение... Искам да кажа , че ако Москва направи електрокола, руската пета колона ще ви задължат да я купувате ... Така че , гответе се да обърнете пластинката ...
Никак не харесвам електрическите тротинетки и велосипеди. Засилват се много по тротоарите, това е опасно за пешеходците. Те и велосипедистите с обикновени велосипеди се засилват и нарушават наред правилата за движение... Не сме дорасли, култура нямаме - нито за обикновени нито за електрически тротинетки и велосипеди.
"Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен."
Напротив. По голям подарък за Путин от тия "нефосилни технологии" няма. Ако не вярваш, виж цените на нефта и газта в момента. Зелените дойчовци всеки ден пишат писма до Госдепа с молби да не спира пАтока, че отиде коня у ряката.
А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.
това пък с картите е най-простата работа. ученик ще ти напише софтуера за роуминг между различните карти,
полагането на жици и електрическата мрежа също не е кой знае каква философия и скъпотия освен това се амортизира за десетки години, отделно нямаш бензинджия на който да плащаш. полекичката.
Германците просто изтеглиха късата клечка с това, че не обърнаха внимание на елементарната логика и не желаеха да преглътнат новите технологии. Сега са на 7-8 години (светлинни) от Тесла - от софтуеърна гледна точка и на повече... И при това ще продължат да тъпчат на едно място още известно време, за да се опитат да разпродадат произведените пърдялници.
Това се е случвало и в миналото - преди повече от 100 години след огромни капиталовложения флотата на Германия е продължавала да се движи на кюмюр, защото са били вложили прекалено много средства в тях, а не са искали да се изръсят с нови пари наведнъж и да преминат на петрол.
Някой знае ли колко струва гаранционното поддържане за целия период за един е-автомобил, произведен от европейски производител? Цената е шокираща, в положителен смисъл, двуцифрено число. Ако се приеме предложение, което някъде наскоро прочетох, за субсидия от 6500 евро, нещата със сериозни темпове ще започнат да се променят, следва, зарядни станции да искаш, ще има бол.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Изтърваш да кажеш, че колите с ДВГ са със 100% данъци и акцизи + подтискащи данъци и такси за паркиране. Електрическите са със сериозна дотация от правителството + 0 данъци + безплатно паркиране ...
Еми и БГ да сме с такива закони и стимули електричките ше се купуват повече ....
До коментар [#20] от "Манчо":Чиче, колко ще струва да се направи мрежа от зарядни станции? Кой ще я направи тази мрежа? Колко кабела трябват, инвестиция на зелено, финансирана с кредити, колко ще струва тогава зареждането? 2 лв на 100км,ли? Бегай,бе ! Заеш ли колко фирми предлагат зарядни станции? Занеш ли,че в Германия всяка фирма за зарядни станции си ма нейната карта, колко карти трябва да имаш за да отидеш от Мюнхен до Дортмунд? А, до Тоскана? В Мюнхен зарядните станции таксуват 45-50 цента за Кв. Седни си Манчо, не си подготвен - 2!
Къде съм коментирал дългото пътуване? Коментирах градското. Което на ток от контакта е направо без пари. Вероятно си чувал за плъг-ин хибридите? Е, на дълго ползвам такъв. В София - само малка електричка. Не е защото с Приуса не мога да карам само на ток в града, но просто предпочитам компактен автомобил в градски условия. Други проблеми имаш ли?
Мараба, С-ДС доносници!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#20] от "Манчо":З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде... Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...
Аз не съм баба ми и дневният ми пробег е между 20 и 30 км. Много съжалявам, че въртиш геврека по цял ден, шофьорите напоследък не са особено добре платени. Но не се коркай, да си лузър не е грях!
Мараба, С-ДС доносници!
В статията става дума за "изяждане" на работни места в Германия, но вероятно ефектът от поява на нови конкуренти извън Германия, ЕС и САЩ ще е много по-силен.
Заради по-простата модулна конструкция на електромобилите (вкл. заради изискванията за рециклиране на материалите) и като цяло по-краткия експлоатационен живот на новите модели в сравнение на моделите от 80-те години, например, вече се появяват нови конкуренти на качествените немски автомобили, не само корейски и китайски, които ще "изядат" много повече работни места в Германия, ЕС и САЩ.
Автосервизите няма да изчезнат като телевизионните сервизи, но вероятно ще намалеят доста.
Тъй де... Във вашия блок, колите от 60 ще станат 15-20. Може и по-малко. Ей това е целта на упражнението наречено електрически автомобил. Мат`ряла трябва да слезе от колите и да се качи на велосипеди, автобуси и влакове. Сори, ама това е...!
Понеже се изказваш много НЕ подготвен, да те светна,че батериите се скапват много бързо когато им нарушиш циклите на зареждане и разреждане. Ако не е празна под 10% и я заредиш на 80% щото нямаш време за 100 %,което прави 5 часа, за няма 2 години ще имаш един електро отпадък.
Интересни хипотези те тресат, човече! Хайде сега малко инфо от извора - миналата година пенсионирах старичкия си Волт на 260 000. Батерията беше на 76% от капацитета си като нова / гаранцията й е 160 000/. Преведено за панелни експерти - може да се кара още поне пет години, без никакви проблеми. За стотинки в града и на разумни цени извънградско. Много малък опит имаш със софистикираните системи за оптимизация на зареждането и експлоатацията при този тип батерии. Което не ти пречи да се издуваш като пуяк по темата. Лошо няма - забавен си! Мараба, С-ДС доносници!
В България масово се купуват коли по на 10 години. А толкова издържа батерията на електрическите коли.Което означава,че електрическите коли на старо ще са с почти същите цени като новите. Освен това в България населението масово живее в блокове.Как ще ги зареждат?Така че скоро няма масово да се наложат.
Като ученици учехме по история за "лудизъм" като движение на последователи на Нед Луд. В индустриална Англия работниците започнали да чупят машините както направил Нед Луд защото им изяждали работните места. Понеже соца все търсеше във всичко проблемите на капитализма това движение ни го сочеха като позитивно явление и наченък на революционно мислене.
За последните 200 години доста хора се преквалифицирваха и си сменяха професиите защото професиите следваха научния и технически прогрес. Иначе и досега щяхме да имаме тепавичари и даракчии. Ако някой още не е свикнал с мисълта че в рамките на живота си ще се преквалифицира поне 3 пъти по-добре е да свиква. На първо време винаги изглежда зле, но като цяло живеем по-добре благодарение на прогреса. Някой още да иска да оре с волове или да копае с лопата вместо багер?
"полагането на жици и електрическата мрежа също не е кой знае каква философия и скъпотия"
Човече, в голяма заблуда живееш. Да не си от зелените умници? Не било философия :)))) Затова ел. мрежата в САЩ е в такова окаяно състояние и трябват трилиони инвестиции. Погледни през Гугъл мапс някой американски град и виж какви криви дървени стълбове и висящи навсякъде проводници има.
".. Къде съм коментирал дългото пътуване? Коментирах градското. Което на ток от контакта е направо без пари..."!
Без пари, без пари... Колко да е без пари? Плащаш 100 хиляди за малоразмерна кола на ток и после икономисвай на воля. Ми без пари е...! Освен това, не се знае и колко време ще се задържат ниските цени на нощната ел.енергия в България. В много държави из Европа, няма нощна тарифа. А по бързите зарядни станции, зареждането на електричка минава наливането на бензин или дизел.
Първо, този преход е станал по естествен път, не с такъв комунизъм, с какъвто налагат електро боклуците - скъпи и неефикасни. Второ, в "каручковата индустрия" са били заети далеч по-малко хора. Просто тя не е толкова сложна и многообхватна.
Като ученици учехме по история за "лудизъм" като движение на последователи на Нед Луд. В индустриална Англия работниците започнали да чупят машините както направил Нед Луд защото им изяждали работните места. Понеже соца все търсеше във всичко проблемите на капитализма това движение ни го сочеха като позитивно явление и наченък на революционно мислене.За последните 200 години доста хора се преквалифицирваха и си сменяха професиите защото професиите следваха научния и технически прогрес. Иначе и досега щяхме да имаме тепавичари и даракчии. Ако някой още не е свикнал с мисълта че в рамките на живота си ще се преквалифицира поне 3 пъти по-добре е да свиква. На първо време винаги изглежда зле, но като цяло живеем по-добре благодарение на прогреса. Някой още да иска да оре с волове или да копае с лопата вместо багер?
Да де само дето разликата между автомобил с ДВГ и електрически е нула.Няма никакво значение какъв е двигателят-и в двата случая автомобилите вършат една и съща функция.
Някой знае ли колко струва гаранционното поддържане за целия период за един е-автомобил, произведен от европейски производител? Цената е шокираща, в положителен смисъл, двуцифрено число. Ако се приеме предложение, което някъде наскоро прочетох, за субсидия от 6500 евро, нещата със сериозни темпове ще започнат да се променят, следва, зарядни станции да искаш, ще има бол.
Затова ел. мрежата в САЩ е в такова окаяно състояние и трябват трилиони инвестиции. Погледни през Гугъл мапс някой американски град и виж какви криви дървени стълбове и висящи навсякъде проводници има.Не било философия...Дървен философ.
Причината за това да имат въздушни проводници е ефективността на пренасянето на електроенергия. Малко хора знаят че енергията не се пренася по проводника а от електромагнитното поле което се създава около проводника. В този смисъл пренасянето на енергия във въздушна среда е по-ефективно от това на проводник в земята. А стълбовете са дървени поради стандартите за безопасност. Естествено по-бързо се износват от металните и железобетонните (за тия не е много сигурно). Иначе съм съгласен че гледката е нелицеприятна. Това едно от нещата които ме шашнаха когато ходих там за първи път.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
Не се скъсвайте да се правите но визионери и реалисти. Когато условията и евтинията направят електричките по-изгодни, хората ще минат към тях без лозунги и агитация. Другото са кьорфишеци.
Не знам доколко ще намалеят автомобилните сервизи, но част от персонала трябва да наблегне на преквалификацията. Като изключим ДВГ-то, всичко останало го има и в електрическата кола. Окачване, спирачки, климатици, гуми, лагери... Да не говорим, че в новите модели електрически коли се поставят термопомпи и всякаква сложна електроника. Не ми се мисли, какво става, ако някой мишок ти гризне два кабела. Гризваш дървото и ти. Много хора се пенят, колко прости, лесни и елементарни били електрическите автомобили... Абе ей... Такъв ще ви го набутат с непрекъснати ъпдейти, актуализации и какви ли не още измишльотини, че свят ще ви се завие. Да мине още някоя и друга година и да станат малко по-масови електричките. Ще ревете на умряло, като влизате в сервиз...! И няма да има прошка! Всичко ще е "марково" и трудно за обслужване. Седнали някакви будали да си мислят, че Мъск прави коли, за да им е по-евтино на реднеците...! Голям смях...!
Няма малка електричка на тази цена / не твърдя, че са евтини, а че не струват толкова/. Дори това не знаеш. А ако си ограничен в бюджета - плъгините са доброто решение. Запазен екземпляр на 3-4 години може да се купи и за под 40 000 и после имаш чудесна кола за дълги години. И за градско, и за дълго каране.
Мараба, С-ДС доносници!
Да де само дето разликата между автомобил с ДВГ и електрически е нула.Няма никакво значение какъв е двигателят-и в двата случая автомобилите вършат една и съща функция.
Тъй де... Ама хората искат да са фьешън...! Говорят за Илон, все едно си пият кафето с него и ако той пръдне, те се насират! С извинение...! Предполагам, че след малко ще се появи Реалиста и ще ти обясни за пореден път, че си задръстен старшина, чието място е в Коми. А той е гранде баровец, защото карал Тесла. Тоест вече е в бъдещето, а ти си задръстен селянин. Ако можеш да му прочетеш всички глупости и измислици, ще научиш много нови неща...! ;)
До коментар [#16] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":"Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат"Цените на колите втора употреба се вдигат защото са здрави и вършат работа. Новите модели са мармалад след 100 хил км. Само нова Тойота е горе-долу добре.
Конструкторите на великите немски концерни (стари лаври) вече залагат 5 години до пълен разпад или три ако гаранцията е три години а за други е най-много две! Един приятел купи 3 буса на по 3 години върнати от лизинг и се оказа,че положението е много притеснително, всичко им се чупи а тук няма компетентен сервиз скрития лизинг е като торбата с ***** не се знае какво ще извадиш.... представям си какво ще е с електричките Голф в Перник след няколко години!?
Предназначението на автомобила е да превози пътници и багаж .По възможност в комфортни условия. Каква е разликата в това отношение между електричка и автомобил с ДВГ?
Това е предшественик на бъдещето в миналото. Камий Женази е първият преминал границата от 100 км/час с автомобил. Електрически автомобил. Това е за тези , които мислят че топлата вода е открита току що.
Compagnie Internationale des transports automobiles électriques ....29 April 1899
Предназначението на автомобила е да превози пътници и багаж .По възможност в комфортни условия. Каква е разликата в това отношение между електричка и автомобил с ДВГ?[/quote]
И аз това казвам - предназначението на жените е да бъдат чукани. В този смисъл - няма разлика между истинска и пластмасова жена, нали така?
Мараба, С-ДС доносници!
Да ти кажа, реално баш толкова си струва един малък електро боклук. Цената, която виждаш, е след купища дотации, субсидии, облекчения и т.н. "пазарни" механизми .... но реалната цена си е около 6 цифри, ако не живеехме в заприличващия все повече на СИВ Европейски съюз ...
В нашият блок има 48 апартамента, колите са някъде 60. Как ще се зареждат тези коли? като им трябва за китайските малки колички 4-6,че и 8 часа, а за скъпите марки до 4 часа? Как я мислят тая работа? Марковите коли се нуждаят от зарядни станции със "здрав" волтаж и ампертраж. Зелените талибани от ЕУ трябва да повървят пеша и да ги оставят с празни акумулатори, за да проумеят много важни следствия от диктата си!
Производителите, за съжаление, изобщо не се интересуват от потенциалните клиенти в блок с 48 апартамента и 60 автомобила (от които вероятно само 5-6 са сравнително нови) в град в България. Производителите се интересуват и съобразяват с големите пазари, защото целта им е да продават и да печелят.
И данните показват, че на тези големи пазари, вкл. Китай, се продават все повече електромобили.
Да ти кажа, реално баш толкова си струва един малък електро боклук. Цената, която виждаш, е след купища дотации, субсидии, облекчения и т.н. "пазарни" механизми .... но реалната цена си е около 6 цифри, ако не живеехме в заприличващия все повече на СИВ Европейски съюз ...
Може и така да е, но в момента, в който ми доставят малката електродачия, моментално харизвам Зоето си на някой колега, защото ми е леко големшко за из София. И цената на този мъник / сори, братле!/ е някъде около 34 000. Без никакви дотации и субсидии. Иначе, в Румъния, била наполовина, но аз не съм румънец.
Истинската цена на електричките, и на тока за тях, ще я видите в цялата й "прелест", когато успеят да разкарат омразните ДВГ .... тогава вече няма да има конкуренция и ще спрат всички помощи за тях по цялата верига (щото те далеч не са само в крайния продукт) .... и ще лъсне как ще ви искат 60 бона за Дачия, караща на скъп и прескъп "зелен" ток .... само почакайте да си прокарат "зеления" грабеж, ще видите тогава къде зимуват раците.
Според изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период."
Гледаме горното и с трепет зачитаме следващото
"Според изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период."
До коментар [#86] от "Манчо":Ами щом караш електричка, карай и на надуваема кукла. Истинските жени и колите с ДВГ ги остави на нас...! Ха-ха-ха-а-а-а-а...!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
giy14583303
Рейтинг: 8 НеутралноПредиизвикателствата на Електромобила
или
„Електромобил - НЕ , НЕ за бога!”
Електромобила е много икономичен, почти безшумен и абсолютно екологичен. Всички негови технически и експлоатационни проблеми са отдавна решени. Той е с много дълъг живот и почти не се поврежда. Тогава защо ДВГ-то не слиза от сцената?
Високата цена! Не-е, цената на масовия Е-л трябва да е значително под тази на съответния А-л.
Високата цена! Да-а, цената която обществено политическата и социална система (световната) трябва да плати е огромна.
Това е Революция, това е Война!
Ако сте министър на финансите, какво бихте предпочели: 1 литър бензин да струва 1 лев (ДДС-20ст.) или 1 л. -5лв. (ДДС- 1лв)+ акцизи и други налози. Какво ще стане с бюджета, ако най-важната акцизна стока спре да снася кинти и какво ще запълни изтънелия от кризата баланс- нови или по-големи данъци? На кого? Как? Защо? – Невъзможно!
А, ако сте социален министър и осъмните с новината, че трябва да се погрижите за безработните бензинаджии, автомонтьори, търговци на авточасти, нефтопреработватели, нефтодобивници, моряци от танкерите и т.н.(финансовия колега реве- ноу мъни , ноу мъни) пълен кошмар!
До тук ясно, ами международното положение !?
Хилядите, милиони либийци, иранци, иракци, венецуелци......опиум ли ще сеят за да се хранят!? Трябва безкрайна китайска стена за да спре изгладнелите маса народ.
Този Апокалипсис има още краски. Изкушени от евтиния превоз хората с Е-ли ще ги ползват безогледно за щяло и нещяло, пренебрегвайки обществения транспорт, сегашните задръствания ще са бленуван спомен, места за паркиране – ха - ха - ха !
Атина! - 5 милиона жители плюс туристи и имигранти. Август - 40 градуса на сянка, климатиците на max , ел. система се пука от всякъде, а трябва да се заредят още Х – милиона Е-ли. Ще подсилим кабелите, ами ток от къде?-България?- Козлодуй 1,2,3 или 4???? Германия, Януари минус 20 градуса; трябва да заредим батериите на 100млн. Е-ли (Германците решиха да си закрият АЕЦ-овете)!
Ето това е криза, сегашната с мед да я намажеш! Учейки се от историята разбираме, че кризите се решават чрез войни. Голямата депресия 1929г. свършва с Втората Световна война. Хитлер изважда Германия чрез превъоръжаване.Така че войната предстой!
А-л срещу Е-л ! Ясно е, кой е по- добър и той ще спечели. Но А-ла има мощни съюзници. Петроиндустрията върти огромни пари. Парите са политическо влияние. По-скъп петрол, повече пари в петроиндустрията,по-голямо влияние в политиката- и така, докато петроиндустрията се срине от собствената си големина. Автоиндустрията е другият голям съюзник на А-ла. Сега тя ви предлага на 5г. да си сменяте колата и така до безкрай. При Е-ла ще е нужно само да го претапицирате и след 5г. пак ще е като нов.Няма нужда от нови свещи, клапани, жигльори и пр. Петро и авто индустрията виждат смъртта в очите затова ще се борят докрай, докде източат де що петрол намерят. И тогава край, сгромолясване, крах.
Но фронта вече се огъва, автоиндустрията поддава,пробутват ни хибриди с идеята за плавен преход, 2 в 1 скъпа играчка но по-добре от нищо.
Аз лично си пожелавам преди да настъпи големия автоколапс да се поучим от историята и да разберем, че промяната е за добро. Примерът е пред очите ни, стационарни→мобилни телефони. Мобилните в началото бяха скъп лукс, а днес имаме по няколко. Предполагам, че прехода ще продължи 10-20 години. Стандартизирането и унифицирането на Е-лите прави шофирането на автопилот напълно възможно, шофирането на дълъг път при групиране във верига (плътно като отбор колоездачи) ще сведе до невероятно ниско число разхода на енергия. За да не са опасно безшумни Е-лите ще бъдат озвучени с музика по избор и животът ни ще бъде песен!
март2012
fkm26555709
Рейтинг: 227 ВеселоА колко работни места изяде преходът от каруци към автомобили? А по преди преходът от лък и стрели , към пушки?
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоЕлектромобила е много икономичен, почти безшумен и абсолютно екологичен. Всички негови технически и експлоатационни проблеми са отдавна решени. Той е с много дълъг живот и почти не се поврежда. Тогава защо ДВГ-то не слиза от сцената?
Мараба, С-ДС доносници!Високата цена! Не-е, цената на масовия Е-л трябва да е значително под тази на съответния А-л.
*********************************
Хе -хе, забавни халюцинации, при това - още от 2012!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Rational
Рейтинг: 605 НеутралноНяма да бъдат само електрическите автомобили. Автономните автомобили стават все по-реални, особено тежкотоварните, поради липсата на шофьори.
И ако си мислете, че няма да дадете на изкуствен интелект да ви вози, разгледайте от контрол върху колко неща сме се лишили, защото е по-удобно, а често и по-евтино.
Taiga
Рейтинг: 1637 ВеселоОдеве при Цветанка един наперен икономист рече, че до 10 години тука ще имаме 2 милиона електромобила ... кряяякрякряяя!
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"MititU
Рейтинг: 634 Любопитно"Над 200 хиляди работни места ще бъдат засегнати"
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХD:D:D:D:D: ъхъ ако кажете мин 2 милиона съм по съгласен :D:D::D
от миньорите,фирмите за детайли,енергетика,шофьори на тирове,производство на пластмаса,асфалт ит.н и т.н производства :I
Стомана,храна,торове, транспорт и т.н
Каквото се сетите ще поскъпне заради тази манджа !!!
И нека запасяването с тоалетна хартия да започне че и тя ще стане лукс:I
Вашият профил
Рейтинг: 2690 Неутралноа колко хора са останали без работа при преходът от конски впряг към автомобили :)
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Karma is a bitch :)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4307 НеутралноЕлектричките нямат устойчиво бъдеще при тази им цонцепция.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Green Day
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#5] от "Rational":
С автономните автомобили нямам проблем, доверявам се на софтуера може би повече, отколкото на (много от) хората.
Но електроавтомобилите ни правят абсолютно зависими от тока, съответно - от всяка текуща централизирана политическа хунта. А ток нито можеш да произведеш в значителмо количество, нито да си складираш варел от него някъде... Ето защо, какъвто и преход да бленуват еврозелките, умните хора ще държат за всеки случай един "лош, лош двигател с вътрешно горене" под сайванта.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Вашият профил
Рейтинг: 2690 НеутралноДо коментар [#10] от "Green Day":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠щото от нефта и газа не сме зависими, особено ние...
Cheshire Cat
Рейтинг: 8 НеутралноЕлектромобила може да е икономичен и екологичен, но е много скъп. Кога ще си купи нормален българин такава кола? Никога. Ние и сега купуваме масово автомобили втора ръка... Най-много да почнем да им купуваме ползваните ел-трошки с изтощени батерии...
anonimnii
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#13] от "Cheshire Cat":
Няма сметка, защото смяната на батериите струва страшно много пари.
Просто автомобилите вече ще са само за сосиете...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4307 ВеселоДо коментар [#11] от "mun4o":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!почивай ти. Аз се забавлявам.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4030 ЛюбопитноМи добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleКуфарче за края не света или реално хората искат да оцелеят от либертофилския преход търсещите война?
sablezub
Рейтинг: 528 Неутрално"След апокалиптичните сценарии от миналото за стотиците хиляди безработни, последните прогнози звучат далеч по-приемливо."
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща."Над 200 хиляди работни места ще бъдат засегнати"
Моят калкулатор страшно се обърка като му ръгнах тия числа. Вика, че 200 хиляди са два пъти по 100 хиляди безработни. А след като не е един път 100 хиляди безработни, а два, то в множествено число било "две стотици хиляди". Демек вика той - "стотици хиляди". Две. И, вика калкулатора, да не забравяме семействата и малките деца на тия безработни. И клопката на бедността също да държиме под око. Има вероятност, вика калкулатора и мига с цифричките, една част от тия "стотици хиляди" да се обърне на криминален елемент. И туй трябвало да имаме навпредвид.
Тука на мене ми дойде много и изключих калкулатора. Ще му се извиня като го включа пак следващия път.
anonimnii
Рейтинг: 322 НеутралноТокът сигурно ще е безплатен... А как ще се произвежда? Само екологично ли?
"-Не можах да си за заредя колата, защото нямаше вятър...
-Е, купих си велозареждачка, с жена ми се редуваме всяка вече да въртим педалите..."
sablezub
Рейтинг: 528 НеутралноХмммммм!! Аче къв капитализъм е той бре байно тогава, на мене ми заприличва вече на феодализъм? Ний верно ли прогресираме, ама наистина-наистина? В смисъл ако местният барон се вози на електромобил, пък не-сосиете - на каруци, как ще изглежда тя пущина? Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоВсъщност, 2-3 часа на 2,5 квт мощност от 220 в / обикновен контакт/ са достатъчни, за да осигурят дневния пробег-градско на един електрокар без оглед на големината му. 30 км градско се изминават за стотинки, няма и левче.
Пълен заряд ти е нужен само ако ще пътуваш на дълъг път.
Други терзания имаш ли?
Мараба, С-ДС доносници!
jlh59313635
Рейтинг: 233 НеутралноДа не забравяме, че гледната точка на човечеството е едно, а на Германия-друго (статията е гледна точка от Германия). Германците са много напред с материала с двигателите с върешно горене. Имат наистина много какво да губят от елекромобилите, техните двигатели ще могат да ги произвеждат и технологично по-изостанали страни.
sablezub
Рейтинг: 528 НеутралноЛайфхак - велозареждачката има КПД, акумулатора - също, електромобила - също. Премахваме всичките междинни звена във веригата и загубите от КПД и получаваме нов супер-пупер иновативен автомобил - на педали!! Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Padrino
Рейтинг: 568 ВеселоЗа Перник може и да нямат, но погледни и другите държави. Норвежците продават повече ел автомобили отколкото такива с ДВГ. В ОК продажбите скочиха с близо 30% и то само за една година. Сервизното обслужване е в пъти по-малко. Миналата седмица бях за годишният сервиз на моята електричка....£63.00 😂😂. "Горивото" за цялата година след 12000 мили ми струва.... £186.00 за ЦЯЛАТА ГОДИНА и 20 хиляди км в Бг мерни единици.
Продължавай да обясняваш как няма бъдеще...😂😂😂
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4307 НеутралноДо коментар [#20] от "Манчо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти на кой етаж живееш?
jlh59313635
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#13] от "Cheshire Cat":
Ами засега е скъп, да. Но ще погребе автомибилите с ДВГ не защото е екологичен, а заради возията. И най-големите фенове на ДВГ ще сменят резбата като почнат да остават последни на светофарите.
Padrino
Рейтинг: 568 НеутралноТи наистина доста имаш да се образоваш за производството на ток и "складирането му".....
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 71 НеутралноДо коментар [#20] от "Манчо":
Слава на Украйна! Слава на героите!З0 км градско са за баба ти да отиде до супера. Човек, който кара автомобил или, не дай боже, работи с него, ще трябва да е паркирал поне 4-5 електрически коли из София за да стигне някъде...
Пробегът на батерии трябва да е равен на този с пълен резервоар и да се зареждат за 2-5 мин, иначе няма смисъл...
Green Day
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#12] от "Вилдирас Владиленов":
Държавно сме зависими, но за лични нужди все ще намериш няколко туби, ако случайно настъпи апокалипсиса. Ама я намери малко ток и си го складирай в мазето...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4307 ВеселоДо коментар [#23] от "padrino":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Забравих, че си дипломиран автоинженер.
moreee
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#23] от "padrino":
"Норвежците продават повече ел автомобили отколкото такива с ДВГ"
Които автомобили са щедро спонсорирани от парите идващи от нефт и газ.
mun4o
Рейтинг: 109 НеутралноДо коментар [#23] от "padrino":
ГоУем:))))
palav_nik
Рейтинг: 709 НеутралноЧе то едно време е бил изяден хлябът и на абаджиите и на папукчиите.
И ако не е било така и до ден днешен щехме да одиме с патури и цървули...
Padrino
Рейтинг: 568 НеутралноВече има доста ел коли с реален пробег от 280/350 мили (400-600км) дори малките модели вече покриват 300км без да се задъхат. С новите зарядни станции от 150 киловата, зареждаш от 10%, до 80% в рамките на 20 минути което ти дажа още 200 км пробег. Накратко от София до Варна отиваш без проблем с едно спиране за кафе. Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен.
Lee Gier
Рейтинг: 2144 Неутрално[quote#20:"Манчо"][/quote]
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Има,бе, как да нямам. Знам,че разбираш трудно, за това прочети ми "терзанията" бавно и се опитай да ги проумееш.
Ситроен ë-C4 време за зареждане 5 часа. Понеже се изказваш много НЕ подготвен, да те светна,че батериите се скапват много бързо когато им нарушиш циклите на зареждане и разреждане. Ако не е празна под 10% и я заредиш на 80% щото нямаш време за 100 %,което прави 5 часа, за няма 2 години ще имаш един електро отпадък. Друго, знаеш ли, чичо Манчо, че батериите са най-скъпата част? Не знаеш. Знаеш ли колко струва да ти сменят батерията? Това не е батерия на слухово апаратче.
Чичо Манчо, смешен си като във филма. :)
Padrino
Рейтинг: 568 НеутралноМунчо 😂😂😂
mun4o
Рейтинг: 109 НеутралноДо коментар [#33] от "padrino":
Ти по колко сипваш киловата на бързите?
z_axis
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#6] от "Taiga":
"Одеве при Цветанка един наперен икономист рече, че до 10 години тука ще имаме 2 милиона електромобила ... кряяякрякряяя!"
Компетентен водещ веднага би го затапил брутално, че това са 200 000 продажби годишно на обща стойност около 100 милиарда за 10 години и то при по-ниски цени от реалните. Отделно са нужни поне още толкова за ел. мрежа, централи и т.н. И това е само за първоначалното набутване. Животът на батериите и другите подробности ги оставяме настрана.
Ако не е тайна, тя какво му отговори?
moreee
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#16] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
"Ми добре, ама аз като гледам пазарите, яко се купуват стари 4х4 с вътрепно горене от миналия век и цените даже се вдигат"
Цените на колите втора употреба се вдигат защото са здрави и вършат работа. Новите модели са мармалад след 100 хил км. Само нова Тойота е горе-долу добре.
Padrino
Рейтинг: 568 ВеселоЕ не може всички да сме партийни секретари, само "най-умните" имате такава квалификация 😂
Padrino
Рейтинг: 568 НеутралноНа магистралите можеш да заредиш на £0.35 пенса на киловат. При 60киловата батерия това е £21.00 паунда което ти дава 180 мили пробег. При цените на бензин в момента това са 13 литра. Кога ще минеш 180 мили (300 км) с 13 литра бензин или дизел?
palav_nik
Рейтинг: 709 НеутралноСя, малцина знаят, че България е производител №1 на електрически велосипеди и скутери в Европа. Там е бъдещето. И никой не мое да спре прогреса...
moreee
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#33] от "padrino":
"Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен."
На всеки комунизъм рано или късно му идва края. Насила хубост не става.
Lee Gier
Рейтинг: 2144 НеутралноДо коментар [#20] от "Манчо":
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Чиче, колко ще струва да се направи мрежа от зарядни станции? Кой ще я направи тази мрежа? Колко кабела трябват, инвестиция на зелено, финансирана с кредити, колко ще струва тогава зареждането? 2 лв на 100км,ли? Бегай,бе ! Заеш ли колко фирми предлагат зарядни станции? Занеш ли,че в Германия всяка фирма за зарядни станции си ма нейната карта, колко карти трябва да имаш за да отидеш от Мюнхен до Дортмунд? А, до Тоскана? В Мюнхен зарядните станции таксуват 45-50 цента за Кв.
Седни си Манчо, не си подготвен - 2!
mun4o
Рейтинг: 109 НеутралноДо коментар [#40] от "padrino":
За бързите питах! 55 п., я ми го преведи към 12К маилаза годината колко излиза!? Казал съм ти, нема да лъжеш тука! А батареята ти колко и е таксата на месец? А застраховката?
Cheshire Cat
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#25] от "jlh59313635":
Аз не се състезавам на светофарите. Аз искам да стигна от точка А до точка Б.
fkm26555709
Рейтинг: 227 ВеселоДо коментар [#6] от "Taiga":
Бре! В Московията като чуете за нефосилни технологии и треска ви затриса ... Ама яка треска. Имам чувството обаче , че ще стане като руската пропаганда с Ковида. Отначало твърдяхте че такова животно Ковид нема , абсурд! След това на бърза ръка сделахте ваксина, че зехте и да я рекламирате като Божие спасение...
Искам да кажа , че ако Москва направи електрокола, руската пета колона ще ви задължат да я купувате ... Така че , гответе се да обърнете пластинката ...
palav_nik
Рейтинг: 709 ВеселоТо до преди 30 годин никой по нашенско не беше виждал и телефон без шайба...
Cheshire Cat
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#41] от "palav_nik":
Никак не харесвам електрическите тротинетки и велосипеди. Засилват се много по тротоарите, това е опасно за пешеходците. Те и велосипедистите с обикновени велосипеди се засилват и нарушават наред правилата за движение...
Не сме дорасли, култура нямаме - нито за обикновени нито за електрически тротинетки и велосипеди.
mun4o
Рейтинг: 109 НеутралноДо коментар [#40] от "padrino":
На 55п. на литър електричество (ако зареждачката работи изобщо, нещо което ще е чудо!) отиваш над цената на дизела! И то само от гориво!
moreee
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#46] от "fkm26555709":
"Наясно съм, че Бг е все още много далече в това отношение, но бъдещето идва, бъди сигурен."
Напротив. По голям подарък за Путин от тия "нефосилни технологии" няма. Ако не вярваш, виж цените на нефта и газта в момента. Зелените дойчовци всеки ден пишат писма до Госдепа с молби да не спира пАтока, че отиде коня у ряката.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4307 НеутралноДо коментар [#39] от "padrino":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тракат ти сопапите.
palav_nik
Рейтинг: 709 Весело"Не сме дорасли, култура нямаме"
Туй е друга тема.
У наше село пешеходната пътека тип "ЗЕБРА" шафьорите за нищо я немат.
Язе пресичам по нея, они минават току пред мене...
Разредител
Рейтинг: 23 ВеселоГовориш, така ,все едно можеш да забъркаш 20-30 литра бензин в мазето :)
karatista
Рейтинг: 3692 НеутралноДо коментар [#43] от "Lee Gier":
mr. Gorbachev, tear down this wall!това пък с картите е най-простата работа. ученик ще ти напише софтуера за роуминг между различните карти,
полагането на жици и електрическата мрежа също не е кой знае каква философия и скъпотия освен това се амортизира за десетки години, отделно нямаш бензинджия на който да плащаш. полекичката.
Софианец
Рейтинг: 606 НеутралноКакто е тръгнало:
- всички да са ваксинирани
- всички с електрички
- всички с лява резба
и т.н.
Kosta Delev
Рейтинг: 871 НеутралноГерманците просто изтеглиха късата клечка с това, че не обърнаха внимание на елементарната логика и не желаеха да преглътнат новите технологии. Сега са на 7-8 години (светлинни) от Тесла - от софтуеърна гледна точка и на повече... И при това ще продължат да тъпчат на едно място още известно време, за да се опитат да разпродадат произведените пърдялници.
Това се е случвало и в миналото - преди повече от 100 години след огромни капиталовложения флотата на Германия е продължавала да се движи на кюмюр, защото са били вложили прекалено много средства в тях, а не са искали да се изръсят с нови пари наведнъж и да преминат на петрол.
hamiltonf
Рейтинг: 3795 НеутралноНякой знае ли колко струва гаранционното поддържане за целия период за един е-автомобил, произведен от европейски производител? Цената е шокираща, в положителен смисъл, двуцифрено число. Ако се приеме предложение, което някъде наскоро прочетох, за субсидия от 6500 евро, нещата със сериозни темпове ще започнат да се променят, следва, зарядни станции да искаш, ще има бол.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsQuo Vadis?
Рейтинг: 1424 ВеселоДо коментар [#23] от "padrino":
Изтърваш да кажеш, че колите с ДВГ са със 100% данъци и акцизи + подтискащи данъци и такси за паркиране. Електрическите са със сериозна дотация от правителството + 0 данъци + безплатно паркиране ...
Еми и БГ да сме с такива закони и стимули електричките ше се купуват повече ....
Манчо
Рейтинг: 2763 НеутралноНа моя. И имам топъл гараж + паркомясто пред него. Никакви проблеми със зареждането. Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2763 НеутралноКъде съм коментирал дългото пътуване? Коментирах градското. Което на ток от контакта е направо без пари. Вероятно си чувал за плъг-ин хибридите? Е, на дълго ползвам такъв. В София - само малка електричка. Не е защото с Приуса не мога да карам само на ток в града, но просто предпочитам компактен автомобил в градски условия.
Други проблеми имаш ли? Мараба, С-ДС доносници!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоАз не съм баба ми и дневният ми пробег е между 20 и 30 км. Много съжалявам, че въртиш геврека по цял ден, шофьорите напоследък не са особено добре платени. Но не се коркай, да си лузър не е грях! Мараба, С-ДС доносници!
swy46682091
Рейтинг: 592 НеутралноВ статията става дума за "изяждане" на работни места в Германия, но вероятно ефектът от поява на нови конкуренти извън Германия, ЕС и САЩ ще е много по-силен.
Заради по-простата модулна конструкция на електромобилите (вкл. заради изискванията за рециклиране на материалите) и като цяло по-краткия експлоатационен живот на новите модели в сравнение на моделите от 80-те години, например, вече се появяват нови конкуренти на качествените немски автомобили, не само корейски и китайски, които ще "изядат" много повече работни места в Германия, ЕС и САЩ.
Автосервизите няма да изчезнат като телевизионните сервизи, но вероятно ще намалеят доста.
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#4] от "Lee Gier":
Бивш tww09306483.Тъй де... Във вашия блок, колите от 60 ще станат 15-20. Може и по-малко. Ей това е целта на упражнението наречено електрически автомобил. Мат`ряла трябва да слезе от колите и да се качи на велосипеди, автобуси и влакове. Сори, ама това е...!
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоИнтересни хипотези те тресат, човече!
Хайде сега малко инфо от извора - миналата година пенсионирах старичкия си Волт на 260 000. Батерията беше на 76% от капацитета си като нова / гаранцията й е 160 000/. Преведено за панелни експерти - може да се кара още поне пет години, без никакви проблеми. За стотинки в града и на разумни цени извънградско.
Много малък опит имаш със софистикираните системи за оптимизация на зареждането и експлоатацията при този тип батерии. Което не ти пречи да се издуваш като пуяк по темата. Лошо няма - забавен си!
Мараба, С-ДС доносници!
Мусаши
Рейтинг: 910 НеутралноВ България масово се купуват коли по на 10 години. А толкова издържа батерията на електрическите коли.Което означава,че електрическите коли на старо ще са с почти същите цени като новите.
Освен това в България населението масово живее в блокове.Как ще ги зареждат?Така че скоро няма масово да се наложат.
emil
Рейтинг: 3834 НеутралноКато ученици учехме по история за "лудизъм" като движение на последователи на Нед Луд. В индустриална Англия работниците започнали да чупят машините както направил Нед Луд защото им изяждали работните места. Понеже соца все търсеше във всичко проблемите на капитализма това движение ни го сочеха като позитивно явление и наченък на революционно мислене.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!За последните 200 години доста хора се преквалифицирваха и си сменяха професиите защото професиите следваха научния и технически прогрес. Иначе и досега щяхме да имаме тепавичари и даракчии. Ако някой още не е свикнал с мисълта че в рамките на живота си ще се преквалифицира поне 3 пъти по-добре е да свиква. На първо време винаги изглежда зле, но като цяло живеем по-добре благодарение на прогреса. Някой още да иска да оре с волове или да копае с лопата вместо багер?
z_axis
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#54] от "karatista":
"полагането на жици и електрическата мрежа също не е кой знае каква философия и скъпотия"
Човече, в голяма заблуда живееш. Да не си от зелените умници? Не било философия :)))) Затова ел. мрежата в САЩ е в такова окаяно състояние и трябват трилиони инвестиции. Погледни през Гугъл мапс някой американски град и виж какви криви дървени стълбове и висящи навсякъде проводници има.
Не било философия...Дървен философ.
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#60] от "Манчо":
Бивш tww09306483.".. Къде съм коментирал дългото пътуване? Коментирах градското. Което на ток от контакта е направо без пари..."!
Без пари, без пари... Колко да е без пари? Плащаш 100 хиляди за малоразмерна кола на ток и после икономисвай на воля. Ми без пари е...!
Освен това, не се знае и колко време ще се задържат ниските цени на нощната ел.енергия в България. В много държави из Европа, няма нощна тарифа. А по бързите зарядни станции, зареждането на електричка минава наливането на бензин или дизел.
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноПърво, този преход е станал по естествен път, не с такъв комунизъм, с какъвто налагат електро боклуците - скъпи и неефикасни.
Второ, в "каручковата индустрия" са били заети далеч по-малко хора. Просто тя не е толкова сложна и многообхватна.
Мусаши
Рейтинг: 910 НеутралноДа де само дето разликата между автомобил с ДВГ и електрически е нула.Няма никакво значение какъв е двигателят-и в двата случая автомобилите вършат една и съща функция.
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноМоже ли да попитам, тези 13 000 лева субсидия от чий джоб ще се вземат ??
Вашият профил
Рейтинг: 2690 НеутралноДо коментар [#23] от "padrino":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Норвежците сега откриват нов проблем, няма да съберат много пари от данъци на електричките
emil
Рейтинг: 3834 НеутралноПричината за това да имат въздушни проводници е ефективността на пренасянето на електроенергия. Малко хора знаят че енергията не се пренася по проводника а от електромагнитното поле което се създава около проводника. В този смисъл пренасянето на енергия във въздушна среда е по-ефективно от това на проводник в земята. А стълбовете са дървени поради стандартите за безопасност. Естествено по-бързо се износват от металните и железобетонните (за тия не е много сигурно). Иначе съм съгласен че гледката е нелицеприятна. Това едно от нещата които ме шашнаха когато ходих там за първи път. ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4140 НеутралноНе се скъсвайте да се правите но визионери и реалисти. Когато условията и евтинията направят електричките по-изгодни, хората ще минат към тях без лозунги и агитация. Другото са кьорфишеци.
ЕретикPetleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#63] от "swy46682091":
Бивш tww09306483.Не знам доколко ще намалеят автомобилните сервизи, но част от персонала трябва да наблегне на преквалификацията. Като изключим ДВГ-то, всичко останало го има и в електрическата кола. Окачване, спирачки, климатици, гуми, лагери... Да не говорим, че в новите модели електрически коли се поставят термопомпи и всякаква сложна електроника. Не ми се мисли, какво става, ако някой мишок ти гризне два кабела. Гризваш дървото и ти.
Много хора се пенят, колко прости, лесни и елементарни били електрическите автомобили... Абе ей... Такъв ще ви го набутат с непрекъснати ъпдейти, актуализации и какви ли не още измишльотини, че свят ще ви се завие. Да мине още някоя и друга година и да станат малко по-масови електричките. Ще ревете на умряло, като влизате в сервиз...! И няма да има прошка! Всичко ще е "марково" и трудно за обслужване. Седнали някакви будали да си мислят, че Мъск прави коли, за да им е по-евтино на реднеците...! Голям смях...!
.
Рейтинг: 1656 Неутралнокитайски електромобили
https://www.youtube.com/watch?v=c_ImceJvT1w
karatista
Рейтинг: 3692 НеутралноДо коментар [#68] от "z_axis":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ако вземеш един електро инженер от 50те години и го го пуснеш днес да работи, дали ще му направи впечатление нещо?
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоНяма малка електричка на тази цена / не твърдя, че са евтини, а че не струват толкова/. Дори това не знаеш. А ако си ограничен в бюджета - плъгините са доброто решение. Запазен екземпляр на 3-4 години може да се купи и за под 40 000 и после имаш чудесна кола за дълги години. И за градско, и за дълго каране. Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2763 ЛюбопитноЧовече, по твоята логика излиза, че между мацка и надувна кукла - разлика никаква, нали вършат едно и също, а?
Мараба, С-ДС доносници!
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#75] от "Костадин Иванов":
Бивш tww09306483.Тъй де... Ама хората искат да са фьешън...! Говорят за Илон, все едно си пият кафето с него и ако той пръдне, те се насират! С извинение...!
Предполагам, че след малко ще се появи Реалиста и ще ти обясни за пореден път, че си задръстен старшина, чието място е в Коми. А той е гранде баровец, защото карал Тесла. Тоест вече е в бъдещето, а ти си задръстен селянин. Ако можеш да му прочетеш всички глупости и измислици, ще научиш много нови неща...! ;)
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4030 ВеселоКонструкторите на великите немски концерни (стари лаври) вече залагат 5 години до пълен разпад или три ако гаранцията е три години а за други е най-много две! Един приятел купи 3 буса на по 3 години върнати от лизинг и се оказа,че положението е много притеснително, всичко им се чупи а тук няма компетентен сервиз скрития лизинг е като торбата с ***** не се знае какво ще извадиш.... представям си какво ще е с електричките Голф в Перник след няколко години!?
Libertarianism is just anarchy for rich people
KRAFTWERK
Рейтинг: 1396 НеутралноЩе изяде , колкото му дадат....
Мусаши
Рейтинг: 910 Неутрално[quote#80:"Манчо"][/quote]
Предназначението на автомобила е да превози пътници и багаж .По възможност в комфортни условия. Каква е разликата в това отношение между електричка и автомобил с ДВГ?
zapatero
Рейтинг: 8 Неутралноhttps://en.wikipedia.org/wiki/Camille_Jenatzy #/media/File:Jamais_contente_parade.jpg
Това е предшественик на бъдещето в миналото. Камий Женази е първият преминал границата от 100 км/час с автомобил. Електрически автомобил.
Това е за тези , които мислят че топлата вода е открита току що.
Compagnie Internationale des transports automobiles électriques ....29 April 1899
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоИ аз това казвам - предназначението на жените е да бъдат чукани. В този смисъл - няма разлика между истинска и пластмасова жена, нали така? Мараба, С-ДС доносници!
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 Неутрално[quote#79:"Манчо"][/quote]
Да ти кажа, реално баш толкова си струва един малък електро боклук. Цената, която виждаш, е след купища дотации, субсидии, облекчения и т.н. "пазарни" механизми .... но реалната цена си е около 6 цифри, ако не живеехме в заприличващия все повече на СИВ Европейски съюз ...
swy46682091
Рейтинг: 592 НеутралноПроизводителите, за съжаление, изобщо не се интересуват от потенциалните клиенти в блок с 48 апартамента и 60 автомобила (от които вероятно само 5-6 са сравнително нови) в град в България. Производителите се интересуват и съобразяват с големите пазари, защото целта им е да продават и да печелят.
И данните показват, че на тези големи пазари, вкл. Китай, се продават все повече електромобили.
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#86] от "Манчо":
Бивш tww09306483.Ами щом караш електричка, карай и на надуваема кукла. Истинските жени и колите с ДВГ ги остави на нас...! Ха-ха-ха-а-а-а-а...!
Мусаши
Рейтинг: 910 Неутрално[quote#86:"Манчо"][/quote]
По-голяма тъпотия не можа ли да измислиш ?
zapatero
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#86] от "Манчо":
Какво е предназначението на въздуха?
Манчо
Рейтинг: 2763 НеутралноМоже и така да е, но в момента, в който ми доставят малката електродачия, моментално харизвам Зоето си на някой колега, защото ми е леко големшко за из София. И цената на този мъник / сори, братле!/ е някъде около 34 000. Без никакви дотации и субсидии. Иначе, в Румъния, била наполовина, но аз не съм румънец.
Мараба, С-ДС доносници!
пРезидента!
Рейтинг: 3061 Неутрално"Новите работни места могат напълно да компенсират загубата"
Добро утро! Не е нито първата, нито последната технологична революция 😊
Alex Ivanov
Рейтинг: 46 НеутралноИстинската цена на електричките, и на тока за тях, ще я видите в цялата й "прелест", когато успеят да разкарат омразните ДВГ .... тогава вече няма да има конкуренция и ще спрат всички помощи за тях по цялата верига (щото те далеч не са само в крайния продукт) .... и ще лъсне как ще ви искат 60 бона за Дачия, караща на скъп и прескъп "зелен" ток .... само почакайте да си прокарат "зеления" грабеж, ще видите тогава къде зимуват раците.
дерибеев
Рейтинг: 2720 НеутралноСпоред изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период."
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васГледаме горното и с трепет зачитаме следващото
"Според изследване на "Ифо", до 2030 година от трансформацията ще бъдат засегнати около 215 хиляди работни места. Но едва 147 хиляди души ще излязат в пенсия в този период."
Нататък безсмилицата е още по голяма
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоПочвам да се замислям за куклите, да знаеш!....Само да не ме чуе отнякъде гаджето, че какво ми се пише след това ......;) Мараба, С-ДС доносници!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4307 НеутралноДо коментар [#59] от "Манчо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не всички обаче са така. Какво правят другите?
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоТова го знам още от училище - предназначението на въздуха е да бъде прозрачен!
Мараба, С-ДС доносници!
Роси
Рейтинг: 7361 НеутралноТо се знае, че все по-малко ще са заетите в някои производства.
Манчо
Рейтинг: 2763 ВеселоНе можах, за което се извинявам ;) Мараба, С-ДС доносници!