Средната класа в Германия се топи

Средната класа в Германия се топи


Средната класа в Германия се топи. Особено застрашени от изпадане в по-ниския слой на обществото са например семействата с двама възрастни и две деца с месечен доход между 3000 и 4000 евро, разказва "Дойче веле".


Да изпаднеш от средното съсловие в долната прослойка на обществото - през последните години доста германци преживяха този кошмар. Според ново изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), проведено съвместно с германската фондация "Бертелсман", все повече германци изпадат в бедност. През 1995 година 70% от хората в Германия са принадлежали към групата граждани със средни доходи, а през 2018 година към тази група са спадали едва 64%.
Трудно е, ако печелиш под 2000 евро на месец


Особено тежко засегнат от социалната деградация е най-долният слой на средната класа, където доходите и без това вече са ниски. Става дума за семейства с двама възрастни и две деца, където доходите са между 3000 и 4000 евро нето. Или за живеещи самостоятелно лица с нетни доходи между 1500 и 2000 евро месечно.




Авторите на изследването констатират тревожния факт, че в периода 2014-2017 година всеки пети човек в Германия на възраст между 18 и 64 години е пропаднал до най-ниския слой на обществото - и вече е беден или заплашен от бедност. Има признаци, че пандемията допълнително ускорява тази тенденция. Защото от началото на 2020 насам доста хора със средни доходи изгубиха работните си места.


Ако погледнем сравнителните международни данни от изследването на ОИСР, ще установим, че само в три държави средната класа се топи по-бързо, отколкото в Германия: в Швеция, Финландия и Люксембург. В Германия обаче особено застрашени са младите хора, чийто дял сред получаващите средни доходи намалява доста по-бързо. Преди 40-50 години младите хора в Германия много по-лесно се добираха до средната класа, отколкото днес.


В това отношение все по-важна роля играе образованието. През последните години особено отчетливо спада делът на младите хора със средно или по-ниско образование, които успяват да се доберат до средни доходи. "Изоставането в образованието, предизвикано от пандемията, спешно трябва да се навакса, защото иначе за много млади хора достъпът до средната класа ще бъде допълнително затруднен", предупреждават авторите на изследването.


Но има и други причини за топенето на средната класа. Една от основните е твърде ниското заплащане в редица сектори. Днес една шеста от хората, живеещи в домакинство със средни доходи, работи в сегмента на най-ниското заплащане. При хората от най-ниския социално-икономически слой на обществото това е още по-често срещано. А на всичкото отгоре от сегмента с най-ниско заплащане много по-трудно се прескача в по-добре платени професии, предупреждават авторите на проучването.


"Да подобрим трудовите условия за жените"


ОИСР и фондация "Бертелсман" са категорични, че средното съсловие има нужда от сериозна подкрепа. За да се постигне тази цел, трябва да се премахнат някои бариери на трудовия пазар, призовават изследователите. Така например хората, които работят на съкратено работно време, трябва да получават повече шансове за придобиване на допълнителна квалификация. Освен това е много важно да се подобри качеството на работните позиции, на които са заети предимно жени, както и подходът към самите работнички. В професиите, където работят предимно жени - например болногледачки, санитарки - на всяка цена трябва да се вдигнат възнагражденията, категорични са експертите.


Те подчертават, че днес работят повече жени, отколкото преди. Но в повечето случаи - по-малко часове седмично, а и често на позиции, които изискват по-ниска квалификация от тази, която притежават. Авторите на проучването заключават: "Ако искаме да подсилим средната класа, непременно трябва да подобрим трудовите условия за жените".

Ключови думи към статията:

Коментари (176)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Неутрално

    "През 1995 година 70% от хората в Германия са принадлежали към групата граждани със средни доходи, а през 2018 година към тази група са спадали едва 64%."

    Значи, намалението е само 6%.

    "Ако искаме да подсилим средната класа, непременно трябва да подобрим трудовите условия за жените"

    Това ли е основното внушение? Защо не назначите на същите места мъже или нещо друго? Или другото има още по-нежна душа и не иска да работи?
    Странни представи за равенство .

    Еретик
  2. 2 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 924 Неутрално

    "През 1995 година 70% от хората в Германия са принадлежали към групата граждани със средни доходи, а през 2018 година към тази група са спадали едва 64%."Значи, намалението е само 6%. "Ако искаме да подсилим средната класа, непременно трябва да подобрим трудовите условия за жените" Това ли е основното внушение? Защо не назначите на същите места мъже или нещо друго? Или другото има още по-нежна душа и не иска да работи? Странни представи за равенство .
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Защото заплащането на жените е по ниско дори и в Германия.

  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4144 Неутрално

    Средната класа също се точи и в САЩ.Най-силен ефект за това имат бързо растящите цени на имотите и наемите.

  4. 4 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 509 Неутрално

    А у вас расте всеки ден? Какви глупости трябва да четем...Да не се окаже, че не става въпрос за средна а ниска класа...

  5. 5 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 604 Неутрално
  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    Термина 'средна класа'....е умишлено измислен след края на ВСВ....
    Той е либерален, анти капитален дори пролетарски......

    Bukalemun
  7. 7 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Стабилни демакратични и капиталистически резултати, друго не очаквай. Крайната цел е - богати и бедни.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  8. 8 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4438 Любопитно

    Нещо тук не ми се врузва.... Преди две/три седмици имаше поредица от статии в които се обясняваше конкретно за Германия колко много пари имали хората, как спестяванията нараснали до рекордни нива защото хората си били у дома и не харчели.
    След това за последните няколко седмици пропагадната линия се завъртя на 180 градуса и сега през ден има статия колко обеднявали в Германия и как едвам свързвали двата края.
    Разликата в днешната статия е, че предимно се обяснява за жените които работели малко часове и имали ниски доходи. Конкретно за Германия е било традиция за десетилетия жените да си стоят у дома и мъжете да работят. Целият социален модел трябва да се промени. Жени които нямат абсолютно никаква квалификация не могат да очакват да взимат същите пари като някой учил и работил с години.
    Ако нямаш уменията, знанията и опита.....няма кой да ти плати само защото си жена....е може би има, но не и за 40/50/60 годишни.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    3-4000 евро нето!))))) За тия кинти не могат да си платят наема за тристайния апартамент в LA! Отдавна това не е средна класа,явно целта на статията е друга! Сигурен съм че и в повечето големи градове на Германия,тея кинти са наема на хубаво жилище!

  10. 10 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1092 Весело

    До коментар [#8] от "padrino":


    За около 25-30 годишни,добре изглеждащи каки,все още има мераклии да плащат😉

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1092 Весело

    До коментар [#6] от "eti mehter":


    Много знаеш ти….))))

  13. 13 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1838 Любопитно

    Средната класа в Германия се топи
    —цитат от коментар 0 на заглавие




    А добър ден!
    Нали затова въведоха пЛандемията?!?
    Между другото, не само в Германия
    средната класа се топи!
    Навсякъде където са въведени "корона-мерките"
    средната класа изчезва!

  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Весело

    До коментар [#12] от "angeles":

    Така бе.....
    Преди години една възрастна циганка все едно и също повтаряше.....
    " Слушай момче.... Или си в блатото, или си на сухо...."

    Bukalemun
  15. 15 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#9] от "angeles":

    И на мен ми направи впечатление тази цифра, и то е за семейство с 4 члена. Значи на човек от семейството се падат по 1000 ЕУР. Пълен смях, това ми било средна класа!!! Дрън-дрън. Докато нямаш ЛИЧЕН доход от поне 5000 долара на месец и поне 10,000 - 15,000 долара на 4 членно семейство, е смехотворно да се говори за средна класа в бяла страна. Та именно тази, реалната средна класа, почти не намалява.
    Отделно трябва да се види за какви професии става дума. Сигурно разни такива нищоправещи като социолози, политолози, Уманитари и т.н. тинтири-минтири, са останали без работа.

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Любопитно

    До коментар [#2] от "Nick F":

    "Защото заплащането на жените е по ниско дори и в Германия."
    ===========
    За една и съща работа ли?
    Или шофьор на камион взема повече от магазинерка?

    Еретик
  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Весело

    До коментар [#12] от "angeles":

    Между другото...... Видя ли как само за 5 минути ми наблъскаха минусите....
    Това са комунистически минуси, angeles..... :)
    Пролетарската носталгия витае нон стоп.... :)

    Bukalemun
  18. 18 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4438 Весело

    До коментар [#8] от "padrino":За около 25-30 годишни,добре изглеждащи каки,все още има мераклии да плащат😉
    —цитат от коментар 10 на angeles


    Хайде лягай си и недей да си мислиш за такива неща, за да не те пратят да спиш на дивана в хола 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Средна класа без собствено жилище? Не всички са ексцентрици като Мъск

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    3-4000 евро нето!))))) За тия кинти не могат да си платят наема за тристайния апартамент в LA! Отдавна това не е средна класа,явно целта на статията е друга! Сигурен съм че и в повечето големи градове на Германия,тея кинти са наема на хубаво жилище!
    —цитат от коментар 9 на angeles


    €7,11 на кв.м е средният месечен наем за жилища във ФРГ, като е най-висок е в Щутгарт с €10,38 на кв.м, следван от Мюнхен с €9,71.

    Не трябва да се забравя факта, че повечето хора живеят в жилища с договори сключени преди десетки години и с много ниски наеми в момента. Моя позната живее в жилище, чийто наем е непроменен в посл. 15 години.

  21. 21 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Една статистика за притежавани кемпери и яхти на глава от населението трябваше да бъде включена в статията.
    В повечето европейски страни и в Русия ако може.

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Любопитно

    До коментар [#20] от "Нинов":

    хора живеят в жилища с договори сключени преди десетки години и с много ниски наеми в момента. Моя позната живее в жилище, чийто наем е непроменен в посл. 15 години
    =======
    Това не е ли робство, Нинов....?
    Аз го направих два пъти пъти (плащах 2х10 години), но и двете къщи са вече моя собственост....

    Bukalemun
  23. 23 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    Топенето на средната класа НЯМА нищо общо с пандемията, и "спасяването" на човешки животи.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    До коментар [#22] от "eti mehter":

    Много германци не искат да притежават жилища и да се грижат за поддръжката им.
    Все пак да поддържаш жилище във ФРГ е съвсем друго нещо отколкото в Турция (страната на калпавото строителство и мърлява поддръжка).

    Във ФРГ една дреболия може да излезе страшно скъпо, инициирана от събранието на съсобствениците, общината или държавата.

  25. 25 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    глупости на търкалета :)

    термина се използва от много по-отдвна и първоначално в стария свят това е буржоазият - хора които са добре материално но не са благородници.
    В различните общества има различни разбирания какво се нарчиа срдна класа. В Търки може да се е появила след ВСВ като понятие, разбира се.
    В глобален план средната класа расте, заради развиващите се страни. Вероятно и в Турция е растяла до скоро :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  26. 26 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Но пък доходите на CEO-тата по цял свят скачат, а те никъде не плащат почти никакви данъци. Съвременният капитализъм се е изродил да няма интерес от средна класа, иска малко на брой много богати "инвеститори" и много на ръба на бедността, за да се хванат и на най-мизерната работа, в която едвам да свързват двата края, но да не могат да си позволят да търсят друга, докато плащат непосилни наеми или лихви, познайте пак в чии джобове. Никога цената на жилищата не е била толкова много средни годишни доходи, нито в Англия, нито в САЩ, нито в Германия. България няма как да се сравнява заради комунизма като тенденция, но жилище в София е напълно непосилно за човек със среден софийски доход.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  27. 27 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4438 Неутрално

    До коментар [#22] от "eti mehter":Много германци не искат да притежават жилища и да се грижат за поддръжката им. Все пак да поддържаш жилище във ФРГ е съвсем друго нещо отколкото в Турция (страната на калпавото строителство и мърлява поддръжка).Във ФРГ една дреболия може да излезе страшно скъпо, инициирана от събранието на съсобствениците, общината или държавата.
    —цитат от коментар 24 на Нинов


    Нямам поглед за Германия, но в Шотландия решението на този проблем е много лесно. Имам застраховка за наемодател (Landlord insurance) която покрива всичко от покриви, до електричество. Вярно е, че струва почти тройно отколкото нормална застраховка на жилище, но преимуществото е, че имаш всяка поправка която ти е нужна в рамките на 2 часа, 24 часа в денонощието направене от професионалист и отговаряща на всички съществуващи наредби. Освен това ако сметнеш цената разпределена между всички имоти цената всъщност не е никак лоша. На годишна база това представлява малко над 1% от събираемите наеми (бруто)

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  28. 28
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    До коментар [#28] от "eti mehter":

    В Турция се строи много, обаче калпаво.
    Едно земетресение да друсне или вятър да духне и жилищните сгради са капут.

  30. 30 Профил на avp35646651
    avp35646651
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Средна класа е всичко, което не принадлежи към рабочи клас, маргинален клас или към богатите.

  31. 31 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4438 Любопитно

    До коментар [#26] от "fpyyh":

    В по-голямата част съм напълно съгласен с написаното от теб, но.... и това е голямо НО, голяма част от хората нямат абсолютно никаква финансова култура и това е основният проблем. Това дали си СЕО или не няма значение. Таксите работят по един и същи начин. Въпроса е да се образуваш как можеш ти самият да използваш системата по същия начин по който го правят и те самите. Другия голям проблем е факта, че хората купуват отговорности (liability) а не купуват активи (assets). Първото винаги струва пари, второто носи пари. Докато хората не престанат да купуват телефоно които струват повече от това което изкарват на месец те ще стават все по бедни независимо от това дали взимат добра заплата или не. Колкото повече пари взимат, толкова повече харчат за глупости които не носят нищо.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#29] от "Нинов":

    Жалко наистина.....че си толкова лошо информиран по темата....
    След голямото земетресение през 1999.....това вече не е така...
    Падат къщи построени преди това....или незаконно направени....
    4 земетресения видях в по предния си дом.
    И пукнатина нямаше.

    Bukalemun
  33. 33 Профил на avp35646651
    avp35646651
    Рейтинг: 86 Неутрално

    В България класовото деление в обществото е много силно изразено. Като касти са, дори не се женят помежду си, учат в различни училища, живеят в различни квартали и т.н. Дори всека класа се дели на по-малки по престиж. Средна на горна и долна, работническата на селска и градска и т.н.

  34. 34 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    То и в България спестяванията нарастват. Но ако се даде разбивка на влоговете се оказва, че над 80% от парите са на под 5% от хората. А дребни вложители със суми 1000-5000 лева са много малко

  35. 35 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 607 Неутрално

    [quote#27:"padrino"][/quote]

    Шотландия е все едно да живееш в Габрово,само хитреци,тарикати живеещи така защото природата ги принуждава.Виж вицовете за шотландци и габровци

  36. 36 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#15] от "rumen5252":
    До коментар [#9] от "angeles":

    Бъркате Европа с Америка. Тук много неща, за които вие плащате, са общодостъпни безплатни услуги. Има и разни облекчения, за да си плащат наема. Просто различен социален модел.

  37. 37 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Весело

    До коментар [#31] от "padrino":

    голяма част от хората нямат абсолютно никаква финансова култура и това е основният проблем
    =======
    Поне в Германия е така.....според описанията на Нинов..... :)
    Хе..... :)
    Ще правя договор за 15 години да плащам квартира.... 🤣

    Bukalemun
  38. 38 Профил на qua19499608
    qua19499608
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#22] от "eti mehter":

    Споко! И теб рано или късно ще те подмятат българските болногледачки в някой старчески дом! Няма значение колко къщи имаш!Такива като тебе има колкото щеш в Германия! За тези 2 по 10 г съм сигурен че нито веднъж не си стъпил в ресторант или на театър! Да не говорим са ски в Швейцария!Не е нужно да ти припомням че тези къщи няма щащ да ги отнесеш на ония свят! Поздрави от Германия!

    Paskal
  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#25] от "Вилдирас Владиленов":

    В различните общества има различни разбирания какво се нарчиа срдна класа.
    ======
    Именно....!
    Затова не се хващай на думата.....понеже дори в миналото, 'средна класа' е било нещо по различно.....
    А в античността....още по различно....

    Bukalemun
  40. 40 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Термина 'средна класа'....е умишлено измислен след края на ВСВ....Той е либерален, анти капитален дори пролетарски......
    —цитат от коментар 6 на eti mehter


    Според класиците,за да принадлежиш към средната класа,трябва да имаш средства да живееш и се развиваш без да ти се налага да работиш.В тази статия се говори за хора със средни доходи.Смесват се понятията.Дали защото средната класа неминуемо се свива навсякъде и е на път почти да изчезне.

  41. 41 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Весело

    До коментар [#38] от "qua19499608":

    Ресторант ли..... :)...?
    Работния ми ден минава сред ресторанти.....

    Както и да е..... Не се пали колега..... Приказка да става...!
    А от дума на дума.....пак сме сменили темата.... :)

    Bukalemun
  42. 42 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4438 Неутрално

    [quote#27:"padrino"]
    —цитат от коментар 35 на Сд
    Шотландия е все едно да живееш в Габрово,само хитреци,тарикати живеещи така защото природата ги принуждава.Виж вицовете за шотландци и габровци[/quote]

    Не схващам връзката между моят пост за застраховки покриващи всички ремонти и поправки и твоята аналогия за природа/тарикати и хитреци???
    Какво общо има едното с другото?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  43. 43 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    За една и съща работа ли?
    Или шофьор на камион взема повече от магазинерка?
    До коментар [#16] от "Костадин Иванов":

    Съветвате санитарките и болногледачките да станат шофьори на камиони ли?
    Във секторите, където работят предимно жени няма борба за по-добро възнаграждение. Затова заплатите са ниски. И това е несправедливо.

  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#40] от "Вячеслав Атанасов":

    В тази статия се говори за хора със средни доходи.Смесват се понятията.
    =======
    Ааааа..това е вече друго......понеже средна класа и средни доходи не е едно и също.....
    На времето и българите са били роби, но с по 200...300 глави добитък....
    Дори и руските освободители се ошашавили... "кои сме ние и кого освобождаваме".....
    В различните епохи.....терминологии, понятия и риалити....са били винаги различни...... (за съжаление)....

    Bukalemun
  45. 45 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Не се топи толкова средната класа колкото маргиналите се плодят.
    По целия свят е так.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  46. 46 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 722 Неутрално

    средната класа неминуемо се свива навсякъде и е на път почти да изчезне.
    —цитат от коментар 40 на Вячеслав Атанасов


    И за това са виновни Путин и Русия!
    А не Олигархията в САЩ.
    То и ние си имаме олигарси,
    ама те са от „умните и красивите“ т.е. няма как да са виновни.

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    До коментар [#32] от "eti mehter":

    В строителството има вековни традиции.
    Ако до XX век турските строители са били мърлячи, няма как в XXI изведнъж да почнат да работят като хората достигайки на германско ниво.
    Клиентите също играят роля като плащат за лошо качество.
    Калпавато строителство и поддръжка са типични не само за Турция, а за всички балкански страни.

  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Весело

    До коментар [#43] от "half truth":

    Съветвате санитарките и болногледачките да станат шофьори на камиони ли?
    ======
    Що бе.....?
    Нали от сутрин до вечер искате равенство между мъжа и жената...!
    Хайде..... Hodri meydan....!

    Bukalemun
  49. 49 Профил на avp35646651
    avp35646651
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Един тираджия например изкарва повече от долна средна класа, но си остава рабочи клас. Миньорите също взимат повече от едни учители например. Така че, доходите не са определящи за класовото деление. Но усреднено като теглиш чертата - да.

  50. 50 Профил на avp35646651
    avp35646651
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Това което намалява е делът на белите в работническата класа в западните страни. Тенденцията се наблюдава и в България - все повече цигани се срещат по фабрики, строежи, стопанства.

  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#47] от "Нинов":

    Не мога, Нинов.....
    Въпреки огромното ми желание да се съглася с теб....
    Как ще обясниш факта че.....по четирите краища на света сноват турски строителни фирми и едва насмагат.....!

    Bukalemun
  52. 52 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    [quote#46:"bib45647808"][/quote]
    Никой не може да е виновен заради това че е разбрал тенденциите в развитието на света и се е насочил към най-доброто за себе си.Слушаш,гледаш,анализираш,три пъти мериш,веднъж режеш и т.н..Съзнателно избягвам глагола "четеш",тъй като медиите никога няма да ти кажат къде грешиш.



  53. 53 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Средната класа се топи навсякъде. Диагнозата е вярна, но както обикновено либералните лекари не са в състояние да предпишат лечението.
    В едно нормално, балансирано общество винаги има място за всички - и за учени и за не толкова учени, професионалисти е не професионалисти. Винаги е имало разлика в доходите им, но тя никога не е била драстична.
    Но сега професионалното съсловие се е защитило с всякакъв вид лицензи, тапии и специални протекции. Мексиканец може да влезе в САЩ и да бере грозде, салати, да покрива сгради и да чисти офиси, но не може да стане лекар, инженер или полицай.
    Средната класа е подложена на преса: от една страна работните ѝ места отиват в Китай, Виетнам и пр., а от друга легална и нелегална емиграция сваля цената на труда ѝ.
    Това което наблюдавате - жълти жилетки във Франция, тръмпистите в САЩ или Ковид бунтове в Холандия е маскиран изблик на гняв от страна на бялата работническа класа, която плува в море от гняв насочен, но не и все още канализиран, към управляващите самодоволни и винаги считащи се за прави (self righteous) клики.
    Докато преди 20-30 години лидерите на социалистическите партии бяха деца на работници в заводи, шофьори или строители ( понякога самите те бяха бивши работници), сега са продукт на либерални университети, никога не видели неволи. Единствените неправди които са виждали са от екрана на телевизора или монитора на компютъра, т.е., това което им се поднася - расово неравенство, джендъризъ и …
    Само въпрос на малко време е преди да наблюдавате избухването на белия гняв. Диип Стейт засега успява да го контролира, но не е сигурно колко дълго това ще продължи.
    Нека да послушаме съветите на най-големия специалист в тази област - Владимир Ленин. Революционна ситуация:
    1) Управляващите не са в състояние да управляват по старому;
    2) Управляваните не желаят да бъдат управлявани по старому;
    3) Необичайно повишаване политическата активност на масите.
    Демокрацията (каквото и да означава това; според мен означава баланс на интереси на различните групи в обществото) е възможна само при наличие на голяма и силна средна класа, която не е заинтересувана от сериозни промени в status quo. Изчезването на средната класа означава РЕВОЛЮЦИЯ от ляв или десен вид. И скоро ще я видим.

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    До коментар [#51] от "eti mehter":

    ами те и бълг. фирми сноват и строят в цял свят.

    Това обаче не означава, че строят кадърно в самата България.

    Резултитът зависи до голяма степен от местните власти (строителен надзор) и самите клиенти (съгласни да платят пари за калпаво строителство).

  55. 55 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Живи да ги ожалиш, а има да хранят и няколко милиона пришълци !!!

  56. 56 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Комунистическата държавна планова икономика, осигуряваше стабилни, гарантирани от държавата поръчки за пазарните икономики на капиталистическия свят; сигурни продажби, сигурни приходи, високи заплати, ниска безработица, богата средна класа! С други думи комунизмът беше много добър за капитализма. Днес вече няма комунизъм; има някакви УТОПИЧНИ идеи на кухи кратуни за възраждането му някъде по света и остават единствените перспективи за милитаризация на икономиката, за развитие на космическата индустрия, т.е. коминът на икономическият растеж да не бъде запушван. Във войните и в космическите програми всичко изгаря и се отварят нови полета за дейност!

  57. 57 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    "средната класа", която не отговаря на точната дефиниция за социална класа, а е просто група със сходни по размер доходи, е феномен от следвоенното възстановяване на Европа (и свързаната с нея Америка), който почна да съхне доста бързо

    така че "средната класа" (в която, повтарям с други думи, попадат държавни служители, например ченгета и учители, чиновници, наемни бачкатори, дребни частници и работодатели, рантиерчета всякакви и т.н., тоест "обединяващото" е един диапазон на доходи) като неестествено за класическия капитализъм явление постепенно изчезва, за да останат отново бедни, крайно бедни и - отвъд една широка пропаст - богати и свръхбогати, като бедната част на всичко отгоре няма да е стратифицирана в класи, а ще представлява лумпенска маса, вкл прекариат

    такава структура на обществото е предпоставка за класово осъзнаване и потенциал за революции... но пък богатото малцинство вече притежава мощни технологии да баламосване, контрол и репресиране, затова смело са готови да премахнат склонния към подкрепа на контрареволюцията буфер, наречен "средна класа", като залагат на роботи за работа и охрана

    остава им да решат проблема с "излишното население"
    макар че не е нужно да измислят нещо крайно ново - разделеното на агитки и улични банди мнозинство само ще се избива, озлобено от жалкото си битие и неспособно дори да одраска недосегаемите богаташи
    филма "Елизиум" гледахте ли го?
    е, ще е нещо подобно, ама по-скоро без космическата станция, космосът е твърде голям за да го погълне питонът на капитализма

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  58. 58 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#50] от "avp35646651":

    циганите и преди бяха във фабрики, по строежи и стопанства

    просто сигурно не помниш онова време, беше преди 30 години

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  59. 59 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Средната класа се топи навсякъде. Диагнозата е вярна, но както обикновено либералните лекари не са в състояние да предпишат лечението.В едно нормално, балансирано общество винаги има място за всички - и за учени и за не толкова учени, професионалисти е не професионалисти. Винаги е имало разлика в доходите им, но тя никога не е била драстична. Но сега професионалното съсловие се е защитило с всякакъв вид лицензи, тапии и специални протекции. Мексиканец може да влезе в САЩ и да бере грозде, салати, да покрива сгради и да чисти офиси, но не може да стане лекар, инженер или полицай. Средната класа е подложена на преса: от една страна работните ѝ места отиват в Китай, Виетнам и пр., а от друга легална и нелегална емиграция сваля цената на труда ѝ.Това което наблюдавате - жълти жилетки във Франция, тръмпистите в САЩ или Ковид бунтове в Холандия е маскиран изблик на гняв от страна на бялата работническа класа, която плува в море от гняв насочен, но не и все още канализиран, към управляващите самодоволни и винаги считащи се за прави (self righteous) клики.Докато преди 20-30 години лидерите на социалистическите партии бяха деца на работници в заводи, шофьори или строители ( понякога самите те бяха бивши работници), сега са продукт на либерални университети, никога не видели неволи. Единствените неправди които са виждали са от екрана на телевизора или монитора на компютъра, т.е., това което им се поднася - расово неравенство, джендъризъ и …Само въпрос на малко време е преди да наблюдавате избухването на белия гняв. Диип Стейт засега успява да го контролира, но не е сигурно колко дълго това ще продължи.Нека да послушаме съветите на най-големия специалист в тази област - Владимир Ленин. Революционна ситуация:1) Управляващите не са в състояние да управляват по старому;2) Управляваните не желаят да бъдат управлявани по старому;3) Необичайно повишаване политическата активност на масите.Демокрацията (каквото и да означава това; според мен означава баланс на интереси на различните групи в обществото) е възможна само при наличие на голяма и силна средна класа, която не е заинтересувана от сериозни промени в status quo. Изчезването на средната класа означава РЕВОЛЮЦИЯ от ляв или десен вид. И скоро ще я видим.
    —цитат от коментар 53 на Nedyalko Lazarov


    +++++++++++++++++++++++

  60. 60 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    всъщност антипролетарски е
    контрареволюционен

    средната класа имаше достатъчно, за да се страхува да го загуби, но недостатъчно, за да диктува на политиците
    грижливо отгледана верноподаническа обществена група, крепител на почти всеки застанал на власт режим

    но развитието на технологиите, особено роботизацията, направиха тази "класа" излишна

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  61. 61 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#11] от "avp35646651":

    на първо място по "отношение към производството и разпределението";
    наистина не е правилно да набутваш дребни частници и наемни работници и служители, хора от производството и "сферата на услугите", хазаи на квартири и даващи под аренда с/х земя, държавни служители, фирмен офисен планктон, абе изобщо всякакви в един кюп!
    това говори единствено, че баламосването, подмяната на понятия и насочване на мисленето НЕ Е ОТ ВЧЕРА

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  62. 62 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#13] от "vagabond66":

    "средната класа" започна да се топи още в края на 1970-те, подир първите петролни кризи

    именно тогава американските "средни" с неприятна изненада установиха, че по дяволите е отишла традицията всяко поколение да се радва на по-виоки от дядовите и татковите доходи... преди бачкаторите, като минавали през богаташки квартали, весело махали и викали "скоро и ние ще дойдем!"
    после осъзнали, че няма да стане, всеки следващ етаж на пирамидата е по-тесен
    намръщили се
    и не махат, а когато викат, то е заканително... ама не смеят, защото във въпросните САЩ има над 40 държавни институции, които са въоръжени и имат право да убиват - необходимото противодействие на досадния за мнозина управници принцип "въоръжен народ"

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Нали от сутрин до вечер искате равенство между мъжа и жената...!
    Хайде..... Hodri meydan....!
    До коментар [#48] от "eti mehter":

    Мъжете в цялата човешка история са се борили за права, включително с оръжие. Междувременно жените са работили мирно и кротко в тила. В борбата за права нямате стигане. Ама това не значи, че трудът на санитарките е по-малко значим от този на шофьорите.

  64. 64 Профил на Hristiyan Hristov
    Hristiyan Hristov
    Рейтинг: 143 Неутрално

    Стабилни демакратични и капиталистически резултати, друго не очаквай. Крайната цел е - богати и бедни.
    —цитат от коментар 7 на Taiga


    Така е, далеч по-зле от при комунизма, където имаше богати и много бедни.

  65. 65 Профил на Hristiyan Hristov
    Hristiyan Hristov
    Рейтинг: 143 Неутрално

    Нали от сутрин до вечер искате равенство между мъжа и жената...!Хайде..... Hodri meydan....!До коментар [#48] от "eti mehter":Мъжете в цялата човешка история са се борили за права, включително с оръжие. Междувременно жените са работили мирно и кротко в тила. В борбата за права нямате стигане. Ама това не значи, че трудът на санитарките е по-малко значим от този на шофьорите.
    —цитат от коментар 63 на half truth


    Заплащането обикновено обозначава колко ценен е трудът. Колкото повече пари взимаш, то най-вероятно толкова по-малко хора могат да правят това, което правиш ти, по начина, по който го правиш.

    Та в този ред на мислите трудът на санитарките е по-малко значим от този на шофьорите, макар и да не го казваш в такъв контекст, защото колко хора могат да работят като санитари и колко като шофьори?

  66. 66 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Неутрално

    До коментар [#28] от "eti mehter":

    "Турция ли е страната на калпавото строителство....?
    Затова ли е втора (след Китай)....по брой строителни фирми по света ?"
    ============
    Качеството и количеството не са задължително свързани.
    Сам знаеш, че в зависимост от качеството, при земетресението в Измит падаха или оставаха прави къщи, строени по едно и също време.

    Еретик
  67. 67 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Топи се защото има огромни данъци над тях ,с които да издържат десетчленното семейство на Мустафа и да раздават на бедняци като България които без пари от ЕС са загинали .
    Да се чуди човек защо Германия си го причинява .

    Само Бог и истината са над всичко
  68. 68 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Топи се защото има огромни данъци над тях ,с които да издържат десетчленното семейство на Мустафа и да раздават на бедняци като България които без пари от ЕС са загинали .
    Да се чуди човек защо Германия си го причинява .

    Само Бог и истината са над всичко
  69. 69 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Сравненията между средната класа в САЩ и ЕВРОПА са доста инфантилни. Както и средна класа в ЛА и Ню Йорк и средна класа в Луйзиана.
    За средна класа в Испания и Португалия може да ти трябват 2000-3000 евро докато за средна класа в Дания Швейцария или Норвегия 5000-6000 евро.
    За средна класа в Манхатън и ЛА може и да ти трябват 10 000 долара но за средна класа в Северна Каролина да ти стигат и 4000 долара.
    Всичко е относително.
    Едно е средна класа в мега град като Лондон друго е в някой среден по размер град в провинцията или някое село.
    Камо ли средна класа между 2 държави или 2 континента със ралични социални системи като Сащ и Европа.

  70. 70 Профил на Hristiyan Hristov
    Hristiyan Hristov
    Рейтинг: 143 Неутрално

    Топи се защото има огромни данъци над тях ,с които да издържат десетчленното семейство на Мустафа и да раздават на бедняци като България които без пари от ЕС са загинали .Да се чуди човек защо Германия си го причинява .
    —цитат от коментар 68 на eog581083556


    Почуди се де? Не вярвам ако отделиш 5 минути чудене или 5 минути търсене в Гугъл да не откриеш причините.

  71. 71 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Обедняването на средната класа започва с глобализацията. Цената на труда пада за ВСИЧКИ главно работници но за да бъдат компенсирани на ниско платените или безработни им се дават всякакви видове помощи било то общинско жилище купони или добавки към дохода.
    Но тези благини трябва да дойдат от някъде и от къде другаде освен от хората със средни и по високи доходи. И тъй като хората със високи доходи (богатите) не плащат данъци остават хората със средни доходи. Така наречената средна класа.
    Средната класа започва да бъде истисквана взе повече и повече данъци и осигуровки се вдигат услугите стават все по лоши и все по често трябва да се плаща за неща които са били безплатни преди или да се плаща на ръка на частно.
    В Европа това е силно изразено в данъците които на много места са над 50% от дохода. А за хора със средни доходи над една определена граница стигат и до 60%.
    И това преди ДДС, Акцизи и т.н.

  72. 72 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1505 Весело

    остава им да решат проблема с "излишното население"
    макар че не е нужно да измислят нещо крайно ново - разделеното на агитки и улични банди мнозинство само ще се избива, озлобено от жалкото си битие и неспособно дори да одраска недосегаемите богаташи
    До коментар [#57] от "Николай Теллалов":

    Тук теорията Ви издиша. 😁 Не е добре да ни оставят да правиме банди и да се самоизбиваме. Защото така ще замърсяваме пространството им. А и може да пострадат самите те по грешка.
    Щом казвате, че Те държат всички технологии и искат да се отърват от нас, биха могли да го направят по-чисто и по-контролирано.
    Искрено се надявам се, че не мислите така 🤞

  73. 73 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Отделно миграцията води до големи маси от население което не работи а паразитира. Определени етнически групи имат по 5-6 деца жената не работи.
    Мъжа работи нелегално и не плаща данъци семейството е социално слабо и изисква големи ресурси от държавата и общината. Преди миграцията така е живеело 1% от местното население с идването на миграцията този % скача до 10. Пари от къде? От Данъци. Кой плаща данъци? Средната класа !!!

  74. 74 Профил на mqj521059958
    mqj521059958
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Има една теория, че западния свят е имал нужда от средна класа, в така наречената студена война, за да има стабилен тил. Сега, корпорациите се интересуват от набиращата сила средна класа в тихоокеанският регион. Там ще е бъдещия ръст и техен пазарен дял за продаване на всичко, от козметика, до коли. В така нареченият западен застаряващ свят, ще процъфтяват медицинските и фарма услуги. С развитието на изкуствения интелект, корпорациите ще имат все по-малка нужда

  75. 75 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 671 Весело

    До коментар [#60] от "Николай Теллалов":

    Само да вметна нещо ...
    По-лесно се автоматизира работата на един строителен инженер с наличните технологии, околкото работата на един зидаро-мазач!
    По-лесно се автоматизира работата на един личен лекар с наличните технологии, отколкото работата на един санитар!
    Просто имам някаква представа от такъв тип технологии ...

    Така че - всички, които не сме чак толкова "блестящи" да си правим хубаво сметката какво ни чака. :)

  76. 76 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#70] от "Hristiyan Hristov":

    Я не ми дръж такъв тон .
    Със сигурност знам повече от теб защо така се държат след като точно си имам германци в семейство ..Е сега ще почна специално за теб да ти пиша за ВСВ за да угодя на някой който не е общувал с германци .

    Само Бог и истината са над всичко
  77. 77 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 770 Любопитно

    До коментар [#39] от "eti mehter":

    Коя античност, турчино?

    Раждането не беше ли около ВСВ спред собствените ти наблюдения?

  78. 78 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#3] от "bat_plamen":

    Забравяш политиката на баба Меркел да се канят и хрантутят Боклуците на мюсюлманските и африканските страни!
    За жените е ясно = ами в България? Жените живеят 5 години по-вече от мъжете, а ги оенсионират 3 години по-рано! Освен това българките, както и германките са полу жени, понеже не рзждат и не отглеждат деца!

  79. 79 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Заплащането обикновено обозначава колко ценен е трудът. Колкото повече пари взимаш, то най-вероятно толкова по-малко хора могат да правят това, което правиш ти, по начина, по който го правиш.
    До коментар [#65] от "Hristiyan Hristov":

    Ама на прсктика не винаги се получава така. Защото влияят и други фактори - исторически, културни и други .
    В цялата досегашна история мъжът с физическа сила се е борил за себе си, за семейството си, за родината си. В замяна жената му е служила. В днешният свят физическата сила вече не е такъв фактор, ама културата все още не се е променила. Затова санитарките си работят и за малко пари и си мълчат.

  80. 80 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#47] от "Нинов":

    Вятър със 130 км/ч щеше да отнесе половината Константинопол в морето.

  81. 81 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#72] от "half truth":

    издиша с кое?
    че "не било добре да..."
    ами не виждаш ли, че се прави тъкмо онова, дето "не е добре"?

    и, моля, хайде да не сакатим езика си според традициите на чужди езици, става ли?
    в българския език "теория" НЕ Е СИНОНИМ на думата "хипотеза" или "предположение", ако ще сме крайни срещу чуждиците

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  82. 82 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    Там поне има средна класа, за разлика от при нас......

  83. 83 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#73] от "МиГ-29":

    сравни паразитите
    за кого отива повече - за гол мигрант или за мил роден "администратор"?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  84. 84 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Но пък доходите на CEO-тата по цял свят скачат, а те никъде не плащат почти никакви данъци. Съвременният капитализъм се е изродил да няма интерес от средна класа, иска малко на брой много богати "инвеститори" и много на ръба на бедността, за да се хванат и на най-мизерната работа, в която едвам да свързват двата края, но да не могат да си позволят да търсят друга, докато плащат непосилни наеми или лихви, познайте пак в чии джобове. Никога цената на жилищата не е била толкова много средни годишни доходи, нито в Англия, нито в САЩ, нито в Германия. България няма как да се сравнява заради комунизма като тенденция, но жилище в София е напълно непосилно за човек със среден софийски доход.
    —цитат от коментар 26 на fpyyh


    Капитализъм няма отдавна. А Германия, конкретно, е левундерска държава, свалят цели кожи от гърбовете на хората, за да хрантутят търтеи и некадърници. Това е основната причина за топенето на средната класа. До това води цоциализмът.

  85. 85 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#65] от "Hristiyan Hristov":

    обективното оценяване кой труд е по-ценен - нерешима задача

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  86. 86 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#15] от "rumen5252":До коментар [#9] от "angeles":Бъркате Европа с Америка. Тук много неща, за които вие плащате, са общодостъпни безплатни услуги. Има и разни облекчения, за да си плащат наема. Просто различен социален модел.
    —цитат от коментар 36 на Хелиана


    Престанете с тази комунистическа глупост за безплатното .... нищо безплатно няма.

  87. 87 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#32] от "eti mehter":В строителството има вековни традиции.Ако до XX век турските строители са били мърлячи, няма как в XXI изведнъж да почнат да работят като хората достигайки на германско ниво.Клиентите също играят роля като плащат за лошо качество.Калпавато строителство и поддръжка са типични не само за Турция, а за всички балкански страни.
    —цитат от коментар 47 на Нинов


    Най-високата сграда в Европа я прави турска фирма.

  88. 88 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#56] от "bobhunter":

    говориш за държавен капитализъм, не за комунизъм
    (дори по дефинициите на мръсника Маркс словосъчетанието "комунистическа държава" е безкрайна глупост, защото комунизмът по определение е бездържавен строй)

    и говориш за командно-административна система, не за планова икономика (както далеч по-вярно я описват Бакунин и Кропоткин, и то преди да са видели принципите си, осъществени на практика най-вече по време на Испанската революция)

    правилно назовано - правилно разбрано

    но ти си приучен да използваш сбъркана терминология (и то предимно марксистка, оказала се по-удобна за капитализма, отколкото за противниците му), затова не можеш да разбираш, макар че ти се образува твърдата илюзия, че всичко ти е ясно

    много жалко

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  89. 89 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#84] от "Alex Ivanov":

    Абсолютно .Във фиша за заплата пише 5 000 евро , но реално получава 3 500
    защото нали има едни гърла от милони които трябва да се хранят ...всяко детско гърло там взима 300 евро детски надбавки И отделно Германия е най големия донор на ЕС дава много но взима малко , за сметка на държави като България които дават малко и получават три пъти повече И всичко това е изкарано от германците .

    Само Бог и истината са над всичко
  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    До коментар [#87] от "sim4o":

    Ами аз бях в Москва в една от съседните сгради на най-високата в Европа, когато я строяха, там имам доста добра предствава от турското изпълнине.

    Постоянно спираха тока след, което руснаците в офиса крещяха "тез турци пак спряха тока!"

  91. 91 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#53] от "Nedyalko Lazarov":

    до голяма степен съм съгласен с това, което си написал

    с едно уточнение: Ленин е специалист по яхване и задушаване на революции

    и едно леко възражение: представителната "демокрация" не е "баланс", а маска на обикновеното олигархично управление (а терминът демокрация по принцип е антоним на термина олигархия, на истинския термин, не "новото значение", пуснато по време на "Перестройката" от нейните КГБ идеолози и осъществители)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  92. 92 Профил на mariapipeva
    mariapipeva
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    Глупости! Терминът "средна класа" влиза в употреба още през деветнайсети век.

  93. 93 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Не само средната класа в Германия се топи но и тотално обедняване има в реална покупателна възможност ...... и е нормално при продажните им синдикати ......... Верди, например е основният синдикат на обществените услуги...... Националното ръководство на Верди е тясно свързана с политиците от СДП и Зелените както са и факт корупционните им бизнес практики с германските бизнес кръгове и новото правителство . Франк Вернеке (SPD), шефът на Верди, беше предложен преди няколко дни за надзорния съвет на Deutsche Bank, като наследник на Франк Бсирске, също бивш шеф на Верди. Последният напуска Deutsche Bank, за да поеме мандата на Зелените в германския парламент.........сещайте се що за синдикати имат........ И Верди и Федерацията на германските държавни служители (dbb), и GEW (синдикат на учителите),и IG BAU (строителни работници) и GdP (синдикат на полицията), ..........всички са "фалшиви синдикати", и грам в полза на работниците не работят от 16 г поне .... всичко започна с решение, взето преди 16 години да се разделят работниците в публичния сектор на различни кръгове на договаряне с множество различни договори, и това послужи за разделяне на работническата класа. Всеки сектор провежда свой собствен кръг за договаряне на договори .....  Болничният персонал се бори отделно от работниците за домашни грижи, летищните работници отделно от шофьорите на автобуси и трамваи и отделно от пощенските служители, шофьорите на влакове или работниците за събиране на отпадъци. И все пак всички те са организирани във Верди — гениална система на разделяй и владей!..........

  94. 94 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Отделно преди глобализацията големите корпорации и компании че и богаташите са плащали данъци. С глобализацията юрисдикцията се мести в Ирландия Люксембург всякакви карибски острови и офшорни зони и компании и индивиди с милярди печалби плащат данък от 100 долара.

  95. 95 Профил на Sanyu
    Sanyu
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Хич ама хииич не ме интересува!
    Важно е ние да се измъкнем от дъното.
    Да си създадем нова средна класа понеже наща вече се стопи. Важна е България, а не Германия , Англия или Турция!

  96. 96 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#86] от "Alex Ivanov":

    папото на депутатите е такова

    много от благинките за банкери и разни предприемачи - също

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  97. 97 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Отделно миграцията води до големи маси от население което не работи а паразитира. Определени етнически групи имат по 5-6 деца жената не работи.Мъжа работи нелегално и не плаща данъци семейството е социално слабо и изисква големи ресурси от държавата и общината. Преди миграцията така е живеело 1% от местното население с идването на миграцията този % скача до 10. Пари от къде? От Данъци. Кой плаща данъци? Средната класа !!!
    —цитат от коментар 73 на МиГ-29


    Бинго !!!
    Огромният проблем на Германия е тълпите от търтеи от Азия и Африка, гълтащи всяка година милиарди. Тези милиарди не се берат от дърветата, те идват от огромните данъци, които плаща работещият честен човечец в Дойчланд. До това води левундерщината, огромни данъци за работещите, недостиг на работна ръка (щото търтей не дошъл работи), по-висока цени заради недостига, още търтей, прибавен от лесния живот и така ..... рано или късно Германия ще рухне, щото този процес няма как да доведе до нещо друго. Клонът няма безпределна товароносимост.

  98. 98 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Така че става най бедните живеят на помощи най богатите не плащат данъци.
    Останаха тия по средата да плащат данъци и работят че и деца да отглеждат.
    Не е чудно че нито искат вече да гледат деца нито да работят. Те им взимат всичко за данъци а нищо не получават насреща.

  99. 99 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#75] от "idianata":

    вярно говориш

    ама глупости

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  100. 100 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#81] от "Николай Теллалов":

    Добре, но не казвате защо трябва да ни унищожават толкова сложно и мръсно. Биха могли просто да ни сложат нещо във водата, което да ни унищожи или кастрира.
    Или да ни пуснат ковид по въздуха. 😅Тук проблема е, че и Те го дишат. Хе хе… конспирации лесно се измислят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK