Това е съдържание, създадено от маркетинг студио Storio по задание на партньор на "Икономедиа".

Разруха и тонове вулканична пепел: Как изглежда Тонга след изригването на вулкана

Разруха и тонове вулканична пепел: Как изглежда Тонга след изригването на вулкана

Виж видеото
Сняг покри Дамаск за радост на някои жители на града

Сняг покри Дамаск за радост на някои жители на града

Виж видеото
Кураж, пари, организация: Как се обикаля Земята с ултралек самолет

Кураж, пари, организация: Как се обикаля Земята с ултралек самолет

Виж видеото
Необичаен протест: концертни зали и музеи в Нидерландия станаха фризьорски салони

Необичаен протест: концертни зали и музеи в Нидерландия станаха фризьорски салони

Виж видеото
Когато незамръзналите реки са проблем: Животът на един пощальон в Сибир

Когато незамръзналите реки са проблем: Животът на един пощальон в Сибир

Виж видеото

Остават броени дни до закриването на първата изложба на известния руски музей "Ермитаж", която е само онлайн. Произведенията включени в нея могат да бъдат видени само във виртуалното пространство, защото са специално създадени за него.


Изложбата може да бъде разгледана тук, а всеки посетител може не само да създаде свой собствен аватар, но и да вижда останалите хора, които в този момент са решили да "посетят" същата виртуална изложбена зала. Това на практика дава възможност на приятели, които живеят на различни континенти, да се наслаждават на изкуството заедно по едно и също време, в една и съща виртуална стая.


Още за необичайната изложба може да прочетете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2259 Любопитно

    Януари 2020 посетихме Ермитажа. Два дена и половина ни отне цялостното разглеждане.
    Лошото е, е след Ермитажа и Оръжейната палата в Кремъл всеки друг по-обикновен музей ни се струва беден, а често и пародия на музей.

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Любопитно

    Има доста по-лесен начин да се посетят всички зали виртуално - вижте https://www.hermitagemuseum.org/wps/portal/hermitage/panorama/virtual_visit/panoramas-m-1/?lng =
    Например, на страницата "кликвате" на #43 и разгледждате "Златната Стая" - златните съкровища от 4-ти век п.н.е. от разкопките около Теодосия (Феодосия) и така нататък, изборът е ваш, както и езикът - английски ии руски.

  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    От линка който дадох можда се избере конкретна експозиция, или отделна тематична екскурзия. И аз съм посещавал Ермитажа неведнъж и избирам какво искам да видя, иначе е, както казват американците, "да пиеш вода от пожарен кран" - прекалено много впечатления.

  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2259 Любопитно

    До коментар [#3] от "daskal1":

    Е ние искахме всичко. Но беше много уморително. Инаистина е шок от впечатления.
    Бяхме обаче малко разочаровани от Брилянтовата стая и Златната стая. Очаквахме много повече след купищата злато в Оръжейната палата в Кремъл и особено Брилянтовата съкровищница в Кремъл. В Ермитажа си беше направо бедно, да не казвам, че в Брилянтовата стая няма всъщност брилянти.

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    Честно казано аз съм далеч по-заинтересуван от импресионистите и въобще от след-Рафаел периода 1520-2020.
    Но, например за "Диамантената Колекция": от петата колона с трите "чертички" (след етажите и общата екскурзия) избирате "Музейни Комплекси" и надолу е "Галерия на Съкровищата". "кликвате на "Диамантената Колекция" и имате избор, например "Фаберже" . Виждате изложбени витрини, но експонатите там имат кръгче с "i", което ви дава и изображение отблизо, и информация. Ваш избор.

  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Хубава идея! Като се има предвид, че във фондоветъе на Ермитажа има над 5 млн. единици, без тези в изложбените зали, може човек да си представи какво безценно съкровище притежава този забележителен музей. Със сигурност огромната част от тях никога няма да видят бял свят нито ще бъдат видяни от широката публика.

  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoyen":

    Такава е реалността на повечето големи музеи...
    Но, не мога да подмина ролята на частните колекционери, в случая на Сергей Шчукин и Иван Морозов, чийто колекции са сред най-редките в историята на френския импресионизъм и пост-импресионизма. Интересното е, че тези колекции са били част от конфискуваните частни колекции събрани в Държавния музей на западното изкуство, закрит от Сталин 1948 г. и спасени от Ермитажа.

  8. 8 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3860 Весело

    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    Тов Сталин е разпродал по голяма част от картините в името на индустриализацията на страната
    Когато му казвали че продава безценни богатства той отговарял
    “ след световната революция ще си върнем всичко отново!”

    klimentm
  9. 9 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3860 Весело

    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    Тов Сталин е разпродал по голяма част от картините в името на индустриализацията на страната
    Когато му казвали че продава безценни богатства той отговарял
    “ след световната революция ще си върнем всичко отново!”

    klimentm
  10. 10 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    До коментар [#7] от "daskal1":

    В този смисъл да кажем че българската едра буржуазия не се е интересувала много много от изобразително изкуство и в нашата национална галерия няма такива богатства

    klimentm
  11. 11 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#10] от "klimentm":

    Не бих бил така категоричен. Нашата едра буржоазия нито е била толкова едра, нито е имала време да се формират вкусовете. Но имаме все пак някои неголеми частни колекции, литературни салони и т.н.

  12. 12 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4692 Неутрално

    До коментар [#2] от "daskal1":

    ++++++++++++++++++++

  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#9] от "klimentm":

    Е, има и други начини да се види по-пълно творчеството на някои големи имена. Например на Кандински, от когото в Ермитажа има 5 картини, но ако започнеш да "щракащ на годините отдясно, ще видиш много повече събрани в колекцията. "Щракни" на 1916 и виж "Червения Площад" с очите на художника
    https://www.wassilykandinsky.net/museum-17.php

  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2259 Любопитно

    До коментар [#6] от "citoyen":

    "във фондоветъе на Ермитажа има над 5 млн. единици, без тези в изложбените зали, може човек да си представи какво безценно съкровище притежава този забележителен музей. Със сигурност огромната част от тях никога няма да видят бял свят "

    Е то затова са временните експозиции. Общо взето чрез тях може да се покаже творчеството на някой конкретен творец. Примерено тизи месец Репин, следващия - Айвазовски.

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2259 Любопитно

    До коментар [#10] от "klimentm":

    "В този смисъл да кажем че българската едра буржуазия не се е интересувала много много от изобразително изкуство и в нашата национална галерия няма такива богатства"

    По-интересното е, че преди Освобождението нямаме никакви образци на изобразителноти или литературното изкуство извън църквите.

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#15] от "Веселин Дечев":

    Е, все пак Ботев не е писал след освобождението. Има, но да не забравяме и факта, че мнозина от елита на образованите в големите за това време градове, като Пловдив например, са се гърчеели, особено преди борбата за църковна независимост.

  17. 17 Профил на westermann
    westermann
    Рейтинг: 66 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoyen":Такава е реалността на повечето големи музеи...Но, не мога да подмина ролята на частните колекционери, в случая на Сергей Шчукин и Иван Морозов, чийто колекции са сред най-редките в историята на френския импресионизъм и пост-импресионизма. Интересното е, че тези колекции са били част от конфискуваните частни колекции събрани в Държавния музей на западното изкуство, закрит от Сталин 1948 г. и спасени от Ермитажа.
    —цитат от коментар 7 на daskal1


    Сравнете руските меценати от 1910 г., които купуват страхотни работи на Матис (моя слабост от първото до последтното ми посещение на Ермитажа, съотвнетно през 1977 и 2018 г.), и руските меценати от Путинова Русия -- Абрамович и "Челси".

  18. 18 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#17] от "westermann":

    Прав сте. Има разлика. Но раздела за импресионистите е просто вълшебен!

  19. 19 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3655 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Виж и моя експонат виртуално сделан, брате.
    Покажи ни артефакт твоя сделан виртуален.
    Мета тази е вселена без граници.

    ФБ почна новата... соц мода.
    Sharing виртульных ценностей сред непознати

    "Произведенията включени в нея могат да бъдат видени само във виртуалното пространство,
    защото са специално създадени за него.

    Изложбата може да бъде разгледана тук, а всеки посетител може не само да създаде свой собствен аватар, но и да вижда останалите хора, които в този момент са решили да "посетят" същата виртуална изложбена зала.

    Това на практика дава възможност на приятели,
    които живеят на различни континенти, да се наслаждават на изкуството заедно по едно и също време, в една и съща виртуална стая."





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK