Авиокомпании в САЩ искат да се отложи въвеждането на 5G мрежи до големи летища

Авиокомпании в САЩ искат да се отложи въвеждането на 5G мрежи до големи летища

© Reuters



Американски авиокомпании са поискали от Федералната комисия по комуникациите (ФКК) да отсрочи планираното въвеждане на нови 5 Джи комуникационни мрежи в близост до десетки големи летища, като заявяват, че това би могло да причини смущения в електрониката, на която разчитат пилотите, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.


"Авиокомпании за Америка" (Airlines for America - A4A), браншова организация, която обединява големи американски пътнически и карго авиопревозвачи, казва в спешна жалба, че ФКК не е успяла адекватно да вземе предвид вредата, която 5 Джи услугите могат да причинят на въздушните съобщения.


Групата иска още време, през което ФКК и Федералната авиационна администрация (ФАА), която регулира дейността на авиокомпаниите, да разрешат проблемите около авиационната безопасност, свързани с един вид 5 Джи услуги, наречени Си-Банд (C-Band).




"Самолетите няма да могат да разчитат на радиовисотомерите за различни полетни процедури и така няма да могат да кацат на определени летища", се казва в жалбата, подадена в четвъртък. Радиовисотомерите дават данни за височината на самолетите над терена.


Според A4A 11-те авиокомпании, които членуват в нея, ще бъдат принудени да пренасочат или отменят "хиляди" полети, което ще им причини загуби от над 1 млрд. долара.


Групата казва, че новите комуникационни мрежи ще засегнат трите основни летища в района на Ню Йорк - "Ла Гуардия", "Кенеди", и "Нюарк", Ню Джърси, както и "О'Хеър" в Чикаго, "Логън" в Бостън, "Далас - Форт Уърт", международните летища в Лос Анджелис и Сан Франциско.


A4A заплашва да се обърне към съда през следващата седмица, ако ФАА не отговори на искането за отсрочка.


В началото на декември ФАА заяви, че ще ограничи употребата на автоматизирани системи за кацане от пилотите на определени летища след въвеждането на 5 Джи безжични мрежи, защото те биха могли да си взаимодействат с радиовисотомерите. ФАА отказа коментар на жалбата на A4A.


Председателят на комисията по транспорта в Камарата на представителите на американския Конгрес Питър ДиФазио застана на страната на авиокомпаниите и каза в петък, че авиационната и телекомуникационната индустрия трябва да работят заедно, "за да намерят безопасен начин за въвеждане на 5 Джи технологиите. Ние не можем да си позволим да експериментираме с авиационната безопасност".


Телекомуникационните компании "AT&T" и "Верайзън Къмюникейшънс" (Verizon Communications) по-рано се съгласиха на едномесечно отлагане на въвеждането на 5 Джи технологията, която предоставя по-висока скорост на мобилните устройства.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK