Авиокомпании в САЩ искат да се отложи въвеждането на 5G мрежи до големи летища

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Anton Andonov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2290 Любопитно

    А тея "пилоти" не могат ли да кацат ръчно?

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на dzg42842314
    dzg42842314
    Рейтинг: 0 Весело

    Късно е. Вече сте чепирани...

  4. 4 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    А тея "пилоти" не могат ли да кацат ръчно?
    —цитат от коментар 2 на Веселин Дечев


    Аха, ще кацат ръчно и няма да летят нощем и при лошо време, само и само да има покритие на 5G мрежата по летищата.

  5. 5 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Откога на такива летища кацат с показания на висотомер? Съвсем на балъци ни взеха. Има водещ лъч по който самолета се насочва към съответната писта. Това да не е селскостопански самолет?

  6. 6 Профил на Моа Преател Тайпи
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3087 Весело

    Балъците нямат край, 5G..... 16G....... скоро на всеки човек трябва да сложат на главата предавател за да има връзка. Едно прозоречно стъкло спира 5G сигнала.... Ограмотете се.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5128 Неутрално

    До коментар [#7] от "chichka":

    "Едно прозоречно стъкло спира 5G сигнала."

    Ама верно ли? Само навън ли има 5G? Като си вляза в къщи и мече го няма, а?

    Благодаря, че ни ограмоти! :-)

  9. 9 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3087 Любопитно

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Ами пусни си една "укла" и провери скороста като си на открито и като си у дома зад стъклопакета.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  10. 10 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Откога на такива летища кацат с показания на висотомер? Съвсем на балъци ни взеха. Има водещ лъч по който самолета се насочва към съответната писта. Това да не е селскостопански самолет?
    —цитат от коментар 5 на George Svinarov


    Става въпрос за радиовисотомерът. ФАА издаде две дерективи и NOTAM по този въпрос. Ето в какво се състои основният проблем:Това AD е продиктувано от констатацията, че не може да се разчита на радиовисотомерите да изпълняват функциите си по предназначение, ако изпитват смущения от безжични широколентови операции в честотната лента 3,7-3,98 GHz (5G C-Band). FAA издава това AD, тъй като аномалии на радиовисотомера, които не са открити от автоматиката или пилота, особено в близост до земята, могат да доведат до загуба на възможност за продължаване на безопасния полет и кацане.

  11. 11 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#10] от "Гарван":
    Ами 5G ряботи на много къси вълни и всъщност това оскъпява мрежата.Клетките са с малък обхват и трябва да са начесто. Толкова ли е проблем да няма 5G покритие в зоните за кацане? Що за "проблем"? Какво пречи на терминала да е с 5G покритие, а на пистата с 4G? И изобщо що за обществен дебат? Това е експертен въпрос и не му е мястото в масмедиите. Малко ни е истерията около 5G та трябва да наливаме още мясло в огъня? Един кретен тук във форума даже каза че лично бил мерил излъчването....е, не чак на 5G , защото още нямаше клетки в Турция , ама на 4.5G. Милият даже не ьнаеше ,че става въпрос за н-то поколение мрежа и няма половинки.

  12. 12 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#5] от "George Svinarov":

    Жоре, така наречения радиовисотомер е основен инструмент особено във финалната фаза на кацането. Сигурно си чувал много пъти обратното броене при кацане (50,40,30,20,10) - е, това е функция на въпросния уред. Има и други важни функции, но.. Да речем, обраната връзка, която дава, е поне толкова важна, колкото "ритането" на спирачката от ABS.

  13. 13 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#11] от "George Svinarov":

    Зоната, в която оперира въпросния уред, може да е доста голяма. Активира се на 2500 фута над земята. Ако не ме лъже паметта, финалния заход почва от около 3000 фута и 10 морски мили от края на пистата - 2500 фута като нищо са на едни 15км от летището...

  14. 14 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    Изискванията за електромагнитна съвместимост не са от вчера. Авиокомпаниите да си осъвременят оборудването.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#11] от "George Svinarov": Ако си забелязъл например подхода за кацане на летище София минава над жилищни квартали. Викаш да изклучим и там покритието или?

  16. 16 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Весело

    До коментар [#5] от "George Svinarov":

    Откога на такива летища кацат с показания на висотомер?
    =======
    Откогато G 4 почна да става G5.....
    На времето Ети ти го обясняваше, но ти го прие с насмешка.......

    Bukalemun
  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Весело

    До коментар [#11] от "George Svinarov":

    И изобщо що за обществен дебат? Това е експертен въпрос и не му е мястото в масмедиите.
    =======
    О, така ли...?
    Тогава го кажи на модераторите.....:)
    Нека не пускат подобни статии..... :)

    Bukalemun
  18. 18 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    До коментар [#12] от "nassaux":

    така наречения радиовисотомер е основен инструмент особено във финалната фаза на кацането
    =======
    И по летищата във въпросната статия....той отдавна е светнал червената лапичка.

    Bukalemun
  19. 19 Профил на Моа Преател Тайпи
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#14] от "Корки":

    Това да не ти е рутерчето в гарсониерката или LED лампичките на коледната елха?
    300GHz е милиметров обхват.
    Влияе на високочестотните прибори включително и на EMC съвместимата ти глава.

  21. 21 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#14] от "Корки":

    А защо не мобилните опетори да ползват само свободни честоти? Или вече нямат търпение? Как изчакаха аналоговата телевизия да спре, преди да пуснат 4Г? Радарвисокомерите се ползват от преди ВСВ с малки промени.

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    До коментар [#21] от "nassaux":

    Тук.....едни форумни умници ми се подиграваха като им казвах някои проблеми при внедряването на новите технологии....
    Видите ли.... "сигнала бил насочен, на други честоти" и т.н.....
    Никой не взема под внимание хармоничния честотен фактор.....който е вреден,а специално за авиацията и опасен.....
    Явно на въпросните авио компании им е писнало и са подали молби.....

    Bukalemun
  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    До коментар [#10] от "Гарван":

    FAA издава това AD, тъй като аномалии на радиовисотомера, които не са открити от автоматиката или пилота, особено в близост до земята, могат да доведат до загуба на възможност за продължаване на безопасния полет и кацане.
    =======
    Това са най вече междинните честоти на самото устройство което излъчва G5 сигнал.
    С едно добро екраниране те могат да се сведат до минимум, но никога не падат до нула.
    От тук идват проблемите....
    Затова......особено около летищата, увеличаване броя на G5 предавателите не решава проблема, а го усложнява.....с колкото и ниска мощност са те....

    Bukalemun
  24. 24 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    До коментар [#21] от "nassaux":

    защо не мобилните опетори да ползват само свободни честоти? Или вече нямат търпение? Как изчакаха аналоговата телевизия да спре,
    =======
    Има някаква логика в това, но..... Той самия сигнал....в много от случаите дори не е вреден.
    Преди 20...30 години когато FM честотите изцяло навлязоха сред обществото.....всички останаха доволни..... Недоволни бяха единствено радио любителите, намиращи се в непосредствена близост до някой FM предавател.....понеже междинната честота на тия предаватели е 10,3 или 10,7 mhz..... Това е близо до честотата на един от радио любителските обхвати.
    Същото става и в случая.....

    Bukalemun
  25. 25 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 799 Любопитно

    По-вероятно става дума за 5G в обхвата 700-800 MHz, там е интересното, затихва по-малко, заобикаля препятстввията по-добре...
    Заради това махнаха ефирните носещи на цифровата между 700-800 MHz (762 MHz, по нашия край)
    Но още няма такива телефонни апарати които да имат И тази честотна лента. Но ще има, научиха ни да ги сменяме на 2 години...
    Останалите честоти - нищо принципно различно от 4G-то.
    Нещо не е преведено добре или още на английски е написано смотано :/

    Lower 5G Frequency Bands (future considerations)
    The bands 600 MHz, 700 MHz, 800 MHz, 900 MHz, 1.5 GHz, 2.1 GHz, 2.3 GHz and 2.6 GHz are considered for traditional coverage applications and new specific usages such as Internet of Things (IoT), Industry Automation, and Business Critical use cases. However “refarming” will be required for most of these bands, hence the time required to have them allocated to 5G will be much longer than the higher bands.

  26. 26 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Да летят с алуминиеви шапки. И да слагат фолио на електрониката.

  27. 27 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 473 Весело

    До коментар [#24] от "eti mehter":

    Ети, ти да не си от катедра "Радиотехника"? Издигаш се в очите ми, даже и да си си заложил живота на лирата ....

  28. 28 Профил на pinochet
    pinochet
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ми да пътуват с влак

  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Весело

    До коментар [#27] от "mandzo":

    Аматьор съм.....още от малък.....
    Но вече все по рядко ми остава време за тая работа.... Особено след появата на Интернет.....
    Но ето че май пак има нужда от старите познания..... :)

    Bukalemun
  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Любопитно

    До коментар [#27] от "mandzo":

    Между другото.....и до днес в съвременната авиация е в употреба и така наречения обхват.... AİR band....
    Това е частотен диапазон намиращ се между FM и VHV(TV) честотите.....
    Особеното тук е, че тази форма на общуване между пилотите е твърде остаряла....
    В сравнение със съвременните комуникационни технологии...направо архаична....
    Имам няколко познати пилоти.....и като ги попитам защо е така....отговора им е долу горе един и същ.....
    Казват че "се чувстват по спокойно".....при аудио контакт между тях и наземно обслужващия ги персонал.....

    Bukalemun
  31. 31 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3716 Весело

    До коментар [#1] от "Anton Andonov":

    " ганьовци и плоскоземци - скоро ще поискат и да не ядят червеи!"

    Като такива ли виждате американската авиоиндустрия ?

  32. 32 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 473 Весело

    До коментар [#30] от "eti mehter":

    Не се отплесквай, Airband-а няма нищо общо с 5G-то ....

  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    До коментар [#32] от "mandzo":

    Именно.... Това имам предвид.....
    Хората ползват начин на общуване, измислен чак от средата на миналия век....
    Най често при излитане и кацане....

    Bukalemun
  34. 34 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Файдата от 5G е за военните, фирмите и геймърите. За масовия ползвател на мобилни услуги е напълно достатъчна мрежа 4G и даже 3G. Но трябва да се правят печалби, това е.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK