Претърсването на изгорелия ферибот за изчезнали ще се поднови чак в четвъртък

Претърсването на изгорелия ферибот за изчезнали ще се поднови чак в четвъртък

© Reuters



Спасителните и притовопожарни екипи, работили за потушаване на огъня и охлаждане на подпалилия се миналата седмица италиански ферибот Euroferry Olympia, са уведомили властите, че повече от това не могат да постигнат в момента.


Корабът, закотвен по-далеч от брега, ще бъде изтеглен много бавно до пристанище Астакос. То е на 90 мили - доста на юг от мястото на трагедията, в която попаднаха 127 български граждани. Седем от тях все още се водят безследно изчезнали.


Изтеглянето на ферибота ще продължи около 30 часа. След това ще започне преглеждането на всички помещения от екипите на EMAK за издирване на общо десетте изчезнали пътници.


Пристанище Астакос е срещу остров Кефалония, докато поарът избухна на север – до остов Корфу.

© Google.bg/Maps

Пристанище Астакос е срещу остров Кефалония, докато поарът избухна на север – до остов Корфу.




Младият шофьор от Беларус, който като по чудо се появи на палубата сред дима от продължаващия пожар 53 часа след избухването му, разказа днес, че е излязъл от Гараж №1, след като усетил, че температурата на нажежения метал пада.


Според версията му за случилото се той заспал в кабината на камиона и понякога включвал светлините, за да види какво се случва. "Чувах и звуци, но не знаех откъде идват", обясни той. Първоначалните му думи за това бяха изтълкувани като знак, че е чул сигнали от други оцелели.


Гръцкото издание "Прото Тема" цитира бреговата охрана, според която шансът му е бил, че в този гараж не е имало пожар, помещението е плътно затворено, за да не пропуска дим, а и той е запазил самообладание.


Властите не изключват на борда да е имало повече от безследно изчезналите 10 души, защото откриването на оцелял афганистански нелегален мигрант повдигна въпроса дали не е имало и други недокументирани като него.


Претърсването на изгорелия ферибот за изчезнали ще се поднови чак в четвъртък

© Reuters


Вчера екипите, работещи на кораба и около него, са били увеличени до 42 души плюс специалисти от холандската комапния Smit Salvage. Но оцелели не са открити и през нощта срещу вторник издирване не е правено. Те са работили на смени, но е трябвало да прекъснат след експлозии в задната част на кораба. Пламъците са се разгорели отново и са нагрели металните стени - след като се е запалило помещение с бои, терпентин и материали, с които екипажът е поддържал ферибота.


Това, което пожарникарите са видели дотук, показва груби нарушения на правилата, категорично забраняващи хора да остават при колите и камионите си. Освен това тировете били паркирани на места само на 10 см един от друг и това напълно блокирало пътя за евакуация.


Гаражните помещения се отварят отвън само с код, известен на екипажа, но иначе свободно може да се излезе от тях. Би трябвало екипажът да прави и периодични проверки останали ли са хора в гаражите и да ги накарат незабавно да напуснат, ако има такива.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK