Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
От цялата статия, за да се разбере колко всъщност е населението на Македония, трябва да се отвори файл ма македонски и тогава се вижда, че пописот го дава податокот дека вкупното резидентно население на република Северна Македониjа изнесува 1 836 713 жители.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
О, неразумни и юроде, поради что се срамиш да се наречеш българин?
„Що е истина? За множеството истината е онова, което се чете и слуша непрекъснато. Каквото казва пресата, това е истината. А повелителите й създават, преиначават, подменят истини. Дори днес има слабоумници, които се въодушевяват от мисълта за свобода на пресата. Пресата е армия с грижливо организирани видове оръжие, с журналисти, вместо офицери, с читатели вместо войници. И като във всяка армия войниците се подчиняват сляпо и нямат идея за плана на операциите“.
Освалд Шпенглер
30 % албанско население ! Честито на комшиите ! А за българите в РСМ, ми то само взелите наши паспорти дотук са десетки хиляди пъти повече от тия 3504-ма души.........
И в Украйна е същото, рушат български паметници.Ние сме трета етническа група с около 250 00 българи живеещи в Украйна.Ще почнете да си отваряте очите.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сблъсъкът с реалността на путлеровия наратив за единия народ в две държави, предателството на украинското правителство, потиснатите руски души, които ще посрещнат с цветя и ленти-колорадки колоните на освободителите би трябвало да е подтикнал към някои аналогии желаещите да "освободим Македония, само първо да се заредим с евтино олио".
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
ИЗЛИЗАХА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРЕБРОИВАНЕТО Сърби САМО 1.80%!!! На предишното преброяване от 2002г. годината официално беше 35 939 или общо 1,78%! Намаляват ги всячески с желанието сърбите и сръбството на Стара Сърбия и Македония да станат статистическа грешка!!! 1948. 29.721 (2,57%) 1953. 35.112 (2,69%) 1961. 42.728 (3,03%) 1971. 46.465 (2,82%) 1981. 44.468 (2,32%) 1991. 44.159 (2,17%) 1994. 39.620 (2,04%
На България не ѝ е нужно да прави нищо, а просто да почака демографията да си свърши работата и да не се занимава в с наглеците-сърбомани преко граница.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
До коментар [#2] от "Kalinka Kalinka":И в Украйна е същото, рушат български паметници.Ние сме трета етническа група с около 250 00 българи живеещи в Украйна.Ще почнете да си отваряте очите.
Не мога само да разбера защо така опростенчески гледаме на някои работи. Защо примерно не се учудваме, че в САЩ всички са горди да се нарекат американци и веят американското знаме, но никой не крие и даже подчертава своите корени, тоест етнос - ирландски, английски, испански, италиански и всякакъв друг. Но нек да дам пример и със себе с като потомък на македонски българи от Кукуш, тоест от града на Гоце Делчев. Историята е разделилал пътищата и по-нататъшната съдба на българските родове от този и много други краища на географската област Македония и затова сега потомците на едните, поели към България, се чувстваме българи, а на другите - македонци, което не им пречи да имат български корени и да си вадят български паспорти съответно. И аз сега се чувствам 100-процентов българин, макар и с 25% македонска крпъв в мене. Но искам да имам право да се сдобия и с македонско гражданство и да имам и там думата. Защо по този път не тръгнем, за да си върнем Македония? Каво ни пречи, щом наследниците на македонските българи едва ли сме по-малко от македонците там в момента. Просто трябва да си поискаме това право и да оставим нещата в ръцете на народа. Това е съвременното европейско решение, другото на Путин го виждаме до какво води. Насила няма да стане, дори и още 100 години да спорим. А резултатите от преброяването в Македония недвусмислено показват от какво най-много се нуждае тази страна, за да не загуби своята идентичност в близките десетилетия. От нас се нуждае - потомците на македонските българи, не от сърби, черногорци и т.н., а от нас!
Разликата от 22% между мъже и жени как да я коментираме? Или че на предишното преброяване българите бяха 1400... тоест приблизително 250% за 20 години... Може би, че им е още рано за ЕС, а
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Емоциите от резултатите от преброяването показват непознаване на ситуацията и процесите в Македония, отношенията й с България, нивото на образователната ни система и вредата от капсулирането на българите в националистически балони в интернет.
25% означава че баба или дядо имаш македонец. Може ли да обясниш как от баща или майка българи имаш 25 % македонска кръв. Едва ли баба ти преди 45 г. е била чиста македонка и е дала македонска кръв на децата си - т. е. на родителите ти..
Да Реалноста е такава макар че когато ги бяха подпетили Шиптарите преди години. Бърже бърже бяха извърнали очи към България и си припяваха една стара Македонска Песна. "Сърби турци гърци биха се без страх. А клетите румънци вдигнаха малко Прах. Ех нищо ех нищо не ще заплачем ний че скоро много скоро Бай Ганьо ще ги бий."
Задължително е българската държава да им отнеме българските паспорти и да приложи някаква санкция за това , че при получаването им са подписали документи с невярно съдържание. Това трябва да е мотива за отнемането им.
Идеално. Откакто през 90-те за първи път се сблъсках с античкия северомакедонски етнос, стискам палци да престанат опитите да ни свързват с тия сърбомани. Дано тая статистика най-накрая сложи край на тия напъни, с два бързи конкретни резултата:
1. Спиране на издаването на български паспорти на граждани на РСМ по линия "народност". Да могат да се натурализират само като всички останали - с брак, осиновяване, живеене определени години в България и т.н. Не искам скопяните да размахват НАШИ паспорти по цял свят. 2. Спиране на всякакви приказки как нещо сме им длъжни, понеже ни били "братя" и трябва да ги коткаме и т.н. Вето до дупка и пълно удовлетворяване на българските претенции. Като не им харесва да ходят при сърбите и да се лигавят с тях на Путя.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Голямото несъответсвие на броя на притежателите на български паспорти , дадени на основание етническа принадлежност и броя на деклариралите се като българи дава основание за сериозни съмнения за манипулиране на резултатите. Безпричинното бавене на окончателните резултати още повече засилват съмненията за тяхната достоверност. Но ако България приеме резултатите за меродавни , тогава трябва да предприеме отнемане на българските паспорти на тези, които са се деларирали като македонци с обвинението , че са попълвали документи с невярно съдържание, когато са кандидатствали за българско гражданство.
И защо трябва да им ги отнема? Да дадът възможност в преброяването да може да се посочат две народности. На последното преброяване при нас беше така. Може да си чех и моравак едновременно. На предишното преброяване 2011 само 64% са се писали чехи (при около 90% при по предишното от 2001) ).Демек "отродили" са се едни 26% 😉
До коментар [#41] от "tacheaux": "Всеки, който не е декларирал, че е българин не е ли редно да му се вземе българският паспорт? —цитат от коментар 18 на kvasimodo
Задължително е българската държава да им отнеме българските паспорти и да приложи някаква санкция за това , че при получаването им са подписали документи с невярно съдържание. Това трябва да е мотива за отнемането им."
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Защо САМО да му се отнеме паспорта и граждансвото? Би трябвало да е осъден и за документна измама (това май е правилният термин). До коментар [#18] от "kvasimodo":
--------------------------------
Нормално. То и молдовското преброяване отчита над 70% молдовци и само 7% румънци. А пък в Чехия само 64% се пишат по преброяванията чехи.
За Молдова нейсе, тя толкоз години е била в сесесерето (и "порусначявана"), та нищо чудно...
Интересно ми е какви се пишат другите 36 % "не'чехи" в преброяванията в Чехия? Би ли ме информирал, как е разпределението, процентно? До коментар [#22] от "DDR":
--------------------------------------------
македонците с бг пасош са точно толкова българи, колкото и путинофилите с бг паспорт.въобще който си е мислил, че раздавайки на ангро паспорти увеличава българското население, нещо се е объркАл
😀😀😀"патрЕотиНИТЕ" (те държаха службата за раздаване на българско гражданство, президентът/вицето бяха формален гумен печат) не им е пукало за увеличаването на бългаското население, интересували са се само как да си напълнят джобовете!
------------------------
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Аха, голям страх ги тресе:) Македонската полиция има пълен списък на македонските граждани, които притежават български паспорти. От това на македонците кой знае защо, хич не им пука. Обаче треперят от страх, когато трябва да посочат "българин" в съответната графа на анонимния анкетен лист. Ха-ха-ха-ха
Винаги съм се питал дали в съседните балкански държави имат такива Паисиевци и подобни призиви. Там не се ли срамуват да са турци,сърби,гърци,македонци,румънци и т.н. Защо именно българите се срамуват.
Принципно тази работа в нашето законодателство е много тъпо направена и позволява на всякакви скопски сърбомани (аз познавам към 5 лично, за които съм сигурен, че просто са искали паспорта и въобще не се чувстват българи) и руснаци от Молдова и Украйна, да вземат паспорт на ЕС и да си развяват коня с него. Трябва да е като в САЩ - декларации от типа "Ако Севрна Македония и България са във война, Вие на чия страна ще се биете.". А не "Българин ли сте?".
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
До коментар [#36] от "samoedin":Винаги съм се питал дали в съседните балкански държави имат такива Паисиевци и подобни призиви. Там не се ли срамуват да са турци,сърби,гърци,македонци,румънци и т.н. Защо именно българите се срамуват.
По принцип защо е написал този призив се учи по история още преди гимназията, а в гимназията вече - подробно. Ако имаш деца или племенници на такава възраст, вземи им прегледай учебниците, че явно си го пропуснал. :D
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
За преброяването от 2011 година, около 20% не са посочили никаква народност. Около 5% са се писали мораваци. Останалите са словаци, украинци, виетнамци, поляци и т.н. Имай пред вид, че 2001 над 90% са посочоли чешка народност а делът на мораваците около 3% (при около 13% през 1991). Интересни ще са резултатите от преброяването през 2021, защото даваха възможност да се посочат две народности на веднъж
До коментар [#48] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ": "Интересно ми е какви се пишат другите 36 % "не'чехи" в преброяванията в Чехия? Би ли ме информирал, как е разпределението, процентно?"
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
До коментар [#47] от "DDR": "И защо трябва да им ги отнема? "
Вече обясних. Мотива трябва да е , че са получили българските си паспорти с измама като са подали документи и са подписали декларация с невярно съдържание.
За това трябва при преброяването да има възможност човек да посочи две народности. Един жител на РСМ може да се чувства едновременно и македонец и българин. Един български турчин или български влах могат да се чувстват едновременно и като турчин/влах и българин. Не бива да се притискат хората за единстврно и еднозначно определение. Един на битово ниво може да е един, на национално друг и това да не е в конфликт.
До коментар [#54] от "tacheaux": "Вече обясних. Мотива трябва да е , че са получили българските си паспорти с измама като са подали документи и са подписали декларация с невярно съдържание."
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
РСМ е един разграден двор и няма от кого и за какво да страхуват. Тези с български паспорти живеят в Западна Европа и пък отказали да се писат българи. Там от кого страхуват? Трабя да приемем факта че там няма българи. Ако продолжим да се намесвамме ще си докараме четвърта национална катастрофа.
Ся, ако имаме списък на писалите се българи в Македония, то при подновяване на бугарските пасоши, на всички останали им показваме от трите по-дългото и толкова !
Ами ако в Бг дойде на власт някой като Путин а в РСМ някой Зеленски, и Бг предприеме спец операция по освобождаването на РСМ, по вашата логика, на коя страна фа се бият гражданите на РСМ притежаващи и българско държавянство?
До коментар [#51] от "Тюфлекчия": "Трябва да е като в САЩ - декларации от типа "Ако Севрна Македония и България са във война, Вие на чия страна ще се биете.". А не "Българин ли сте?"."
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Там какво пише -ясно. Ти ми обясни защо и днес българите се срамуват ,та се налага да го поствате Пайсий за щяло и не щяло. Неговия призив явно е безполезен ,след като няколкостотин години не е заел място в бг главите.
Това е неизбежния процес на асимилация и тих геноцид на население, попаднало под чуждо управление. Скрито политическо, административно и икономическо потискане. Медийно и образователно обезличаване, пропагандно промиване на мозъците. Същото се случваше и с руското население в земите, които след разпада на СССР попаднаха под контрола на Украйна. Но Русия не е България и взе мерки за да защити своите. А, българите в Македония са обречени.
Тия макета докато си мислят, че като се карат с нас и скачат на бой ще им мине номера, тихомълком албанците ги мандръсат вече 30 + години.Даже се учудвам, че са само 30 %, но си мисля, че повечето шарят из Европа.
Всъщност, новината е, че за десетина години българите са се увеличили повече от два пъти. И то по време на преброяване, проведено насред истерията покрай ветото от последните година-две. Пак е положителен знак - малък, но положителен.
Имайте предвид, че тези 3500 смелчаци са само най-отявлените "бугараши". Повечето хора с умерено пробългарско чувство съвсем искрено са си се писали македонци - било за избягване на излишни главоболия, било просто защото е истина. Ми македонци са си, въпросът е кой какво влага в понятието.
Горното - без да коментираме следните два факта: 1. Как въобще се проведе преброяването. Аз казвам на Пеце преброителя какъв съм, той драска нещо в анкетната карта, а после си отива в службата и сам си прецЕня как да ме отчете, а аз нямам способ да проверя като какъв съм отчетен. Имаше съмнения и оплаквания още по време на самото преброяване. 2. Имаше негласен бойкот от над 7 % от населението - ок. 120 хил. души. Какви са те и защо са бойкотирали - няма как да разберем. ДПМНЕ ги броят всички за македонци и настояват, че заради това етническата картина е изкривена. Правете си сметката, щом 7 % от населението не са пожелали да се преброят пред властите на собствената си държава, дали е било нещо съвсем безпроблемно да се обявиш като бугарин насред данданията за ветото?!
Щом са само 3 000 на останалите да им се отнемат българските паспорти. Дали сме им ги, защото са доказали българските си корени. Щом са излъгали, да връщат паспортите.
Според мен албанците са много повече в РСМ. Самите макета отдавна са емигрирали в Германия, Швеция, Австралия. Но е видим факт, че постепенно се превръща в албанска държава. Ами гледах доста видеа на Скопие и там където е техният турски пазар си е жив ориент. Жени със забрадки, джамии и т.н. Не че е лошо но е доста видимо.
Спрете с тези паспорти. Песков и семейството му като имат и френски паспорти, да не са станали французи? Кабаева като има и швейцарски паспорт.. да не е швейцарка?
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
До коментар [#2] от "Kalinka Kalinka":И в Украйна е същото, рушат български паметници.Ние сме трета етническа група с около 250 00 българи живеещи в Украйна.Ще почнете да си отваряте очите.
Как третата бе?! Родоотстъпници еййй. Българин е основатела на Киьоф. Кию е родом от тука, ама много налитал на рикията, затуй Крум Страшний го натирил. Нашия без да се май, отишел в Киьоф/Кийв и го основал. Затуй се казва Киьоф, градът на Киьо или Кий. Разночетене. По-малко пишене, повече четене. Пенчо.
Следва да питаме еврокомисаря по разширяване нормално ли е в Конституцията на РСМ да бъдат вписани като държавнотворен елемент части от един куп народи, но не и българският, след като културно- исторически самата днешна македонска народност произлиза от българската ? И не е ли шизофренично такова поведение - когато имаш материален интерес да декларираш и представяш в София доказателства за български произход, а за вътрешно политическа консумация да отричаш това? Нещо повече, да подтискаш всеки, който не прави същото ! На тази демагогия трябва да се сложи край ! Няма как да говорим за добросъседство и за европейски ценности с идеология, която още на държавно законодателно ниво подкопава взаимното доверие !
"Имайте предвид, че тези 3500 смелчаци са само най-отявлените"
Не бе не. Тва се основно тираджии и хора които бачкат в Италия и Германия без никакво българско самосъзнание. Писали са се българи от страх за паспорта.
Щом са само 3 000 на останалите да им се отнемат българските паспорти. Дали сме им ги, защото са доказали българските си корени. Щом са излъгали, да връщат паспортите.
Честно казано покрай войната в Украина започнах леко да променям мнението си за Македония. Ако се погледнем отстранъ (Българите), нашият конфликт е нещо като умален вариант на този м/у Русия и Украина (не е същият, но е много сходен).
Трябва да просто да оставим тези хора да си се самоопределят както си искат - това е тяхно право. Да си вземат там и историята, щом им харесва и това е. Нещата ще си дойдат на място като се посменят там поколенията, и когато се поотвори държавата им. Няма друг начин.
Затова честно казано приветствам инициативите на Петков, и макар да ми се струваха наивни в началото, сега мисля, че са правилни. Другото - безкрайния инат, конфликт, спъване и инат - не водят до нищо. Само до повече нещастие.
Да ги пущайнеда си трошат главите и всичко ще бъде наред.
Представата, че македонците са българи е една илюзия. Пропагандата и времето са си свършили работата. Както виждаме в Украйна, националното самосъзнание е нещо по-различно от етническите корени. 30 години след падането на комунизма и отварянето на границите политиката спрямо Македония се формулира още от крадливи воеводи като Каракачанов, бивши ДС-агенти като Гоце и ракиени патриоти като повечето останали. Пропуснати са 30 години с възможности за културно и икономическо сближаване. Защо например в България няма македонска телевизия и обратното? И когато Кирил Петков потърси някакво по-модерно решаване на въпроса, всички които живеят в паралелната вселена на представата, че Македония е българска, наскачаха срещу него. Нещо, за което много наши приятели като Русия и Сърбия например се радват.
Не разбирам, как една комисия може да уточни разминаванията в тълкуването на историята, и каква може да бъде ролята на политиката в историографията? Как може да наложиш някому да мисли нещо и да си изостави мнението? В тази насока, единствено правото да искаме признаване и почитане на избитите след 1944 българи в Македония, което се доближава до геноцид, има някакъв политически смисъл.
Войната в Украйна показа на Русия, че някои национални илюзии са отживелица. Кога и ние ще го разберем? Миналото е някъде там назад далеч, въпросът е, какво ще е бъдещето.
Как може да наложиш някому да мисли нещо и да си изостави мнението? В тази насока, единствено правото да искаме признаване и почитане на избитите след 1944 българи в Македония, което се доближава до геноцид, има някакъв политически смисъл.
Войната в Украйна показа на Русия, че някои национални илюзии са отживелица. Кога и ние ще го разберем? Миналото е някъде там назад далеч, въпросът е, какво ще е бъдещето.
Киро още ли иска да ги пуска в ЕС?!? Нека да се пишат каквито искат, но да не крадат и пренаписват историята преди 44-та, както и да признаят геноцида над българите в област Македония по времето на Югославия!
Дневник, заглавието на статията е грешно: Постоянното население, където албанците са 24%, е от значение за преброяването. Но вината не е ваша, вината е наша. 10% са с неопределена националност, защото имаше много македонци, които бойкотираха преброяването само защото цялото се основава на грешна основа. В диаспората почти всички македонци бойкотираха (оказа се, че 65% от диаспората са албанци, което е статистически невъзможно). Има много други нередности, очевидно е, че цялата операция е била само за поддържане на статуквото и извличане на числа, които ще бъдат подобни на минали числа. Само некомпетентното правителство предпочита да преброи 54% от македонците, отколкото да прави правилно преброяване. И кога тогава ще бъдат държани отговорни за целото зло.
И наистина съм изненадан колко от коментаторите искат Македония и македонците да изчезнат. Ако желаете гибел на близките си, Бог да ви прости за всичкото зло, което разпространявате към нас.
- Покоiниiо А.А. Ростковцки не iеднаш кажуаше: « бугарите мисл’ат, оти само они имаат ум на светов, а сите друзи сет будали. Кого мисл’ат они да излажат со статиiите во « Право » и друзите ноини, оти македонците сакаат Македонија за македонците? Знеме ниiе многу арну, шчо сакаат они » (За македонцките работи, К. Петков Мисирковъ, 1903 г.)
Представата, че македонците са българи е една илюзия. Пропагандата и времето са си свършили работата. Както виждаме в Украйна, националното самосъзнание е нещо по-различно от етническите корени. 30 години след падането на комунизма и отварянето на границите политиката спрямо Македония се формулира още от крадливи воеводи като Каракачанов, бивши ДС-агенти като Гоце и ракиени патриоти като повечето останали. Пропуснати са 30 години с възможности за културно и икономическо сближаване. Защо например в България няма македонска телевизия и обратното? И когато Кирил Петков потърси някакво по-модерно решаване на въпроса, всички които живеят в паралелната вселена на представата, че Македония е българска, наскачаха срещу него. Нещо, за което много наши приятели като Русия и Сърбия например се радват. Не разбирам, как една комисия може да уточни разминаванията в тълкуването на историята, и каква може да бъде ролята на политиката в историографията? Как може да наложиш някому да мисли нещо и да си изостави мнението? В тази насока, единствено правото да искаме признаване и почитане на избитите след 1944 българи в Македония, което се доближава до геноцид, има някакъв политически смисъл.Войната в Украйна показа на Русия, че някои национални илюзии са отживелица. Кога и ние ще го разберем? Миналото е някъде там назад далеч, въпросът е, какво ще е бъдещето.
Браво!
- Покоiниiо А.А. Ростковцки не iеднаш кажуаше: « бугарите мисл’ат, оти само они имаат ум на светов, а сите друзи сет будали. Кого мисл’ат они да излажат со статиiите во « Право » и друзите ноини, оти македонците сакаат Македонија за македонците? Знеме ниiе многу арну, шчо сакаат они » (За македонцките работи, К. Петков Мисирковъ, 1903 г.)
Македонците с българските паспорти са на Запад. Но въпреки това в преброяването са включени всички гастарбайтери (електронно),които реално ги няма физически в страна! Заедно с тях македонците са някъде около 1,7млн.,а физическото население на РСМ е едва ли над 1,5млн. ПО-МАЛКО от това на София!
Честно казано покрай войната в Украина започнах леко да променям мнението си за Македония.Ако се погледнем отстранъ (Българите), нашият конфликт е нещо като умален вариант на този м/у Русия и Украина (не е същият, но е много сходен).Трябва да просто да оставим тези хора да си се самоопределят както си искат - това е тяхно право. Да си вземат там и историята, щом им харесва и това е.Нещата ще си дойдат на място като се посменят там поколенията, и когато се поотвори държавата им. Няма друг начин.Затова честно казано приветствам инициативите на Петков, и макар да ми се струваха наивни в началото, сега мисля, че са правилни.Другото - безкрайния инат, конфликт, спъване и инат - не водят до нищо. Само до повече нещастие.Да ги пущайнеда си трошат главите и всичко ще бъде наред.
До някъде съм съгласен. Тези хора са с промити мозъци и няма сила, която да ги накара да си мислят, че са българи. Но за втората част, че няма смисъл да ги спъваме смятам, че е грешно. Това е нация създадена след 1944 и всички трябва да го осъзнаят, най-вече те. Както Гърция ги блокира за всичко докато накрая не признаха, че нямат нищо с Александър Македонски и древните македонци. По същият начин трябва просто да признаят, че Самуил не е средновековен македонски цар, Димитър Талев не е македонски автор, Гоце Делчев се е борил за свободата на българите в тази територия и т.н. Признаят ли това можем спокойно да ги пуснем в ЕС. До тогава да си бият главите в каквото искат. Както се казва "The truth will set you free".
Виждам, че си разстроен. Погледни откъм добрата страна - българското население в РСМ нараства с най-бързи темпове, с 247% от предишното преброяване до сега!
...И наистина съм изненадан колко от коментаторите искат Македония и македонците да изчезнат. Ако желаете гибел на близките си, Бог да ви прости за всичкото зло, което разпространявате към нас.
" Гоце Делчев се е борил за свободата на българите в тази територия и т.н." Георги Делчев, така са гто кръстили родителите му! Спрете да помакедончвате името му.
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
До коментар [#25] от "kmat": Здравейте. Вие направили ли сте опит да вземете македонски паспорт? На какво основание можете да го заявите? Мисля, че не е възможно въз основа на потеклото ви, както го описвате. Ето, за справка. https://mvr.gov.mk/upravni-rab/18
Сходствата, за които споменавате, ги няма. На дело, РСМ оспорва на мен, българин от югозапада, националността: в учебниците там пише, че аз и родът ми сме етнически македонци (каквото и да означава това). РСМ не позволява на българите там да имат равни права с другите националности; т.е., те живеят във вид "апартейд". (За разлика от България, РСМ дава права и предимства в зависимост от народността. Напр., от днес нататък ок. 30% от работните места в държавни/обществени предприятия ще бъдат заделени за албанската народност.) За разлика от Русия спрямо Украйна, ние сме първите признали независимостта на РСМ; първи подкрепили я в гражданската война през 1998-2001; първи подкрепили я за НАТО; тия, които поставиха РСМ отново в процеса за присъединяване към Европейския съюз. Нямаме териториални претенции към тях (а те доскоро не бяха отрекли да имат към нас!); не сме заели тяхна територия; не сме пратили войски там... Въобще, сходствата си ги измислиха македонските националисти от РСМ, а ги подеха някои повърхностни коментатори от Дойче веле и подобни медии. Дори се наложи в РСМ посланикът на ЕС да отхвърли в пресконференция подобните приказки.
Неточно: 1.84 милиона са пребиваващите в страната, записали се при преброяването; освен тях има около 259000, постоянно живеещи в чужбина, също участвали в преброяването. (У нас се броят само постоянно пребиваващите в България.)
Викторе, не гледайте злостните простотии. Много от тях са нагласени. Мнозинството от българи са добронамерени към македонците до наивност. Например, повечето наричат македонците-небългари "братя" и "сестри", въпреки че ответните чувства са много по-студени.
До коментар [#76] от "Vasil Angelov": "Ако се погледнем отстранъ (Българите), нашият конфликт е нещо като умален вариант на този м/у Русия и Украина (не е същият, но е много сходен). Трябва да просто да оставим тези хора да си се самоопределят както си искат - това е тяхно право. Да си вземат там и историята, щом им харесва и това е."
Никакво сходство няма на конфликтите Украйна-Русия и България-Македония. Абсолютно никакакво. Корено различни са конфликтите.
Украйна има много по-стара история от Русия. Украинското самосъзнание като народ е от векове. Украйна попада под руско робство , което също продължава с векове. През тези векове украинците са подложени на русифициране. Украинците са успели да запазят своя национален идентитет. Украйна е свободна и независима държава от 30 години. Русия иска отново да я пороби. Руската доктрина не признава украинския народ и неговата история. Украинците защитават своята независимост от руската агресия.
Македония е държава от 30 години. Македонстото самосъзнание е наложено чрез терор и отродяване на българите , което се извършва насилствено от средата на ХХ век. България е признала самосъзнанието на македонците и няма намерение да ги прави българи. Македонците крадат българската история и искат да се представят като наследници на народ с корени от древността и средновековието , което е абсолтен фалшификат. Македонски етнос не е съществувал през средните векове. Македонизмът има антибългарска основа. Македонците се възпитават да мразят българите и това се внушава от детска възраст чрез измислената им история. България не трябва да допуска държава , чието население е индоктринирано да мрази населението на съседна страна. Малкото българи в Македония , които са запазили българското си самосъзнание, са подложени на репресии. Македония не отговаря на елементарните политически изисквания за членство в ЕС.
Волжка България е преди 1500 години. Българите в Украйна са в момента. Но можеш да поискаш одринска и беломорска Тракия и западните покрайнини. Все пак, бяха наши до преди стотина години.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Kalinka Kalinka
Рейтинг: 163 НеутралноВсъщност голяма част от хората там се страхуват да се нарекат българи
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5662 ЛюбопитноОт цялата статия, за да се разбере колко всъщност е населението на Македония, трябва да се отвори файл ма македонски и тогава се вижда, че пописот го дава податокот дека вкупното резидентно население на република Северна Македониjа изнесува 1 836 713 жители.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевgrok
Рейтинг: 349 НеутралноО, неразумни и юроде, поради что се срамиш да се наречеш българин?
„Що е истина? За множеството истината е онова, което се чете и слуша непрекъснато. Каквото казва пресата, това е истината. А повелителите й създават, преиначават, подменят истини. Дори днес има слабоумници, които се въодушевяват от мисълта за свобода на пресата. Пресата е армия с грижливо организирани видове оръжие, с журналисти, вместо офицери, с читатели вместо войници. И като във всяка армия войниците се подчиняват сляпо и нямат идея за плана на операциите“. Освалд ШпенглерSS
Рейтинг: 2721 ВеселоМай , май скоро пак ке се преименуват !
Оти наместо Северна Макя ке се пръкнува Източна Шиптерия ...
zxp53317185
Рейтинг: 2123 НеутралноЕ те така наречените "македонци" скоро ще са под 50% от общото население 🤷
samoedin
Рейтинг: 3074 Весело30 % албанско население ! Честито на комшиите ! А за българите в РСМ, ми то само взелите наши паспорти дотук са десетки хиляди пъти повече от тия 3504-ма души.........
Пепелац Киндзадза
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#2] от "Kalinka Kalinka":
И в Украйна е същото, рушат български паметници.Ние сме трета етническа група с около 250 00 българи живеещи в Украйна.Ще почнете да си отваряте очите.
zxp53317185
Рейтинг: 2123 НеутралноДо коментар [#8] от "Пепелац Киндзадза":
Рушат ги, но руснаците 😉
Пепелац Киндзадза
Рейтинг: 627 ВеселоДо коментар [#9] от "zxp53317185":
Според Петро, контрабандист на какао номер едно в светО може и да е така.
brazza
Рейтинг: 706 НеутралноБавно и полека от Северна Македония в Егейска Албания.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
cinik
Рейтинг: 2098 НеутралноСблъсъкът с реалността на путлеровия наратив за единия народ в две държави, предателството на украинското правителство, потиснатите руски души, които ще посрещнат с цветя и ленти-колорадки колоните на освободителите би трябвало да е подтикнал към някои аналогии желаещите да "освободим Македония, само първо да се заредим с евтино олио".
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "pso451006238
Рейтинг: 587 Неутралноdokato "makrdontzite" se boriat s Bulgaria, stranata leka poleka stava Albania
Sabbath
Рейтинг: 1095 ГневноИЗЛИЗАХА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРЕБРОИВАНЕТО
Сърби САМО 1.80%!!!
На предишното преброяване от 2002г. годината официално беше 35 939 или общо 1,78%! Намаляват ги всячески с желанието сърбите и сръбството на Стара Сърбия и Македония да станат статистическа грешка!!!
1948. 29.721 (2,57%)
1953. 35.112 (2,69%)
1961. 42.728 (3,03%)
1971. 46.465 (2,82%)
1981. 44.468 (2,32%)
1991. 44.159 (2,17%)
1994. 39.620 (2,04%
Kalinka Kalinka
Рейтинг: 163 НеутралноДо коментар [#8] от "Пепелац Киндзадза":
Ами не е така.
Сам го казвате,че не е така.
Ако беше така нямаше да са 250 000 както казвате а 2500.
А кой какво руши то се вижда
evtimvz
Рейтинг: 1140 НеутралноДа се публикуват списъците на всички македонци, които са получили български паспорти.
kvasimodo
Рейтинг: 1407 ЛюбопитноВсеки, който не е декларирал, че е българин не е ли редно да му се вземе българският паспорт?
"Което беше порок стана обичай" - Сенекаzo
Рейтинг: 957 НеутралноНа България не ѝ е нужно да прави нищо, а просто да почака демографията да си свърши работата и да не се занимава в с наглеците-сърбомани преко граница.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYhamiltonf
Рейтинг: 3922 НеутралноУспешно приключи асимилация, "благодарение" на неуморната работа на родни, сръбски и македонски комисари!
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиКим Пу Тин
Рейтинг: 165 НеутралноИскаме независимост на Волжска България. Там са милиони българи.
За тях защо не си отвориш очите?
DDR
Рейтинг: 2252 ЛюбопитноНормално. То и молдовското преброяване отчита над 70% молдовци и само 7% румънци.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?А пък в Чехия само 64% се пишат по преброяванията чехи.
zxp53317185
Рейтинг: 2123 НеутралноДо коментар [#21] от "Ким Пу Тин":
Хубаво, ама не се пише "Волжска", а "Волжка" 😉
Научете го това.
papunqk
Рейтинг: 915 НеутралноКаквото сам си сториш, никой друг не може да ти го стори.... Дерзайте по същия път, макета. След 20-30 години ще сте вече други....
kmat
Рейтинг: 1558 НеутралноНе мога само да разбера защо така опростенчески гледаме на някои работи. Защо примерно не се учудваме, че в САЩ всички са горди да се нарекат американци и веят американското знаме, но никой не крие и даже подчертава своите корени, тоест етнос - ирландски, английски, испански, италиански и всякакъв друг. Но нек да дам пример и със себе с като потомък на македонски българи от Кукуш, тоест от града на Гоце Делчев. Историята е разделилал пътищата и по-нататъшната съдба на българските родове от този и много други краища на географската област Македония и затова сега потомците на едните, поели към България, се чувстваме българи, а на другите - македонци, което не им пречи да имат български корени и да си вадят български паспорти съответно. И аз сега се чувствам 100-процентов българин, макар и с 25% македонска крпъв в мене. Но искам да имам право да се сдобия и с македонско гражданство и да имам и там думата. Защо по този път не тръгнем, за да си върнем Македония? Каво ни пречи, щом наследниците на македонските българи едва ли сме по-малко от македонците там в момента. Просто трябва да си поискаме това право и да оставим нещата в ръцете на народа. Това е съвременното европейско решение, другото на Путин го виждаме до какво води. Насила няма да стане, дори и още 100 години да спорим. А резултатите от преброяването в Македония недвусмислено показват от какво най-много се нуждае тази страна, за да не загуби своята идентичност в близките десетилетия. От нас се нуждае - потомците на македонските българи, не от сърби, черногорци и т.н., а от нас!
Ким Пу Тин
Рейтинг: 165 НеутралноВсе едно как се пише. Проблемът си остава, па ако ще и да не се пише изобщо.
Сахаров
Рейтинг: 556 НеутралноРазликата от 22% между мъже и жени как да я коментираме? Или че на предишното преброяване българите бяха 1400... тоест приблизително 250% за 20 години... Може би, че им е още рано за ЕС, а
I shave with Occam's razordeymus
Рейтинг: 752 ВеселоШиптърландия, here we go!
pet_fire
Рейтинг: 5213 ВеселоКак ще разбереш кой македонец притежаващ БГ паспорт се е самоопределил като македонец
Yotce
Рейтинг: 1494 НеутралноСлед 1-2 поколения ще има референдум за присъединяване към Албания…
хм
Рейтинг: 845 Неутралномакедонците с бг пасош са точно толкова българи, колкото и путинофилите с бг паспорт.
въобще който си е мислил, че раздавайки на ангро паспорти увеличава българското население, нещо се е объркАл
log_on
Рейтинг: 1432 Неутралнонннн
log_on
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#19] от "zo":
Тя ,демографията и на нас никак не ни помага.
пРезидента!
Рейтинг: 2315 НеутралноЕтноса в ЕС е загубил значение, както го губи и по цял свят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
samoedin
Рейтинг: 3074 НеутралноДо коментар [#2] от "Kalinka Kalinka":
" Всъщност голяма част от хората там се страхуват да се нарекат българи"
Колко века по - късно, възклицанието на Паисий се оказа отново актуално !
О, неразумний ( страхливий) юруде.......
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноНе се срамят ,страхуват се.
Активист
Рейтинг: 903 НеутралноЕмоциите от резултатите от преброяването показват непознаване на ситуацията и процесите в Македония, отношенията й с България, нивото на образователната ни система и вредата от капсулирането на българите в националистически балони в интернет.
evtimvz
Рейтинг: 1140 НеутралноДо коментар [#25] от "kmat":
25% означава че баба или дядо имаш македонец. Може ли да обясниш как от баща или майка българи имаш 25 % македонска кръв. Едва ли баба ти преди 45 г. е била чиста македонка и е дала македонска кръв на децата си - т. е. на родителите ти..
dedol
Рейтинг: 0 НеутралноДа Реалноста е такава макар че когато ги бяха подпетили Шиптарите преди години.
“Нравится, не нравится — терпи, моя красавица”.Бърже бърже бяха извърнали очи към България и си припяваха една стара Македонска Песна.
"Сърби турци гърци биха се без страх.
А клетите румънци вдигнаха малко Прах.
Ех нищо ех нищо не ще заплачем ний че скоро много скоро Бай Ганьо ще ги бий."
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноЗадължително е българската държава да им отнеме българските паспорти и да приложи някаква санкция за това , че при получаването им са подписали документи с невярно съдържание. Това трябва да е мотива за отнемането им.
zo
Рейтинг: 957 НеутралноДо коментар [#35] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYКазваш от личен опит!
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноДо коментар [#29] от "pet_fire":
"Как ще разбереш кой македонец притежаващ БГ паспорт се е самоопределил като македонец"
Преброяването не е анонимно.
agi49370681
Рейтинг: 606 НеутралноМакедонските власти може и да имат информация за лицата, които са се обявили за македонци и тези които не са, но пожелавам късмет да я получим в БГ.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2149 ВеселоИдеално. Откакто през 90-те за първи път се сблъсках с античкия северомакедонски етнос, стискам палци да престанат опитите да ни свързват с тия сърбомани. Дано тая статистика най-накрая сложи край на тия напъни, с два бързи конкретни резултата:
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!1. Спиране на издаването на български паспорти на граждани на РСМ по линия "народност". Да могат да се натурализират само като всички останали - с брак, осиновяване, живеене определени години в България и т.н. Не искам скопяните да размахват НАШИ паспорти по цял свят.
2. Спиране на всякакви приказки как нещо сме им длъжни, понеже ни били "братя" и трябва да ги коткаме и т.н. Вето до дупка и пълно удовлетворяване на българските претенции. Като не им харесва да ходят при сърбите и да се лигавят с тях на Путя.
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноГолямото несъответсвие на броя на притежателите на български паспорти , дадени на основание етническа принадлежност и броя на деклариралите се като българи дава основание за сериозни съмнения за манипулиране на резултатите. Безпричинното бавене на окончателните резултати още повече засилват съмненията за тяхната достоверност. Но ако България приеме резултатите за меродавни , тогава трябва да предприеме отнемане на българските паспорти на тези, които са се деларирали като македонци с обвинението , че са попълвали документи с невярно съдържание, когато са кандидатствали за българско гражданство.
DDR
Рейтинг: 2252 ЛюбопитноИ защо трябва да им ги отнема? Да дадът възможност в преброяването да може да се посочат две народности. На последното преброяване при нас беше така. Може да си чех и моравак едновременно. На предишното преброяване 2011 само 64% са се писали чехи (при около 90% при по предишното от 2001) ).Демек "отродили" са се едни 26% 😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#41] от "tacheaux":
"Всеки, който не е декларирал, че е българин не е ли редно да му се вземе българският паспорт?
—цитат от коментар 18 на kvasimodo
Задължително е българската държава да им отнеме българските паспорти и да приложи някаква санкция за това , че при получаването им са подписали документи с невярно съдържание. Това трябва да е мотива за отнемането им."
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1393 НеутралноЗащо САМО да му се отнеме паспорта и граждансвото? Би трябвало да е осъден и за документна измама (това май е правилният термин).
До коментар [#18] от "kvasimodo":
--------------------------------
За Молдова нейсе, тя толкоз години е била в сесесерето (и "порусначявана"), та нищо чудно...
Интересно ми е какви се пишат другите 36 % "не'чехи" в преброяванията в Чехия? Би ли ме информирал, как е разпределението, процентно?
До коментар [#22] от "DDR":
--------------------------------------------
😀😀😀"патрЕотиНИТЕ" (те държаха службата за раздаване на българско гражданство, президентът/вицето бяха формален гумен печат) не им е пукало за увеличаването на бългаското население, интересували са се само как да си напълнят джобовете!
До коментар [#31] от "хм":
------------------------ THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
ddd
Рейтинг: 308 НеутралноАха, голям страх ги тресе:) Македонската полиция има пълен списък на македонските граждани, които притежават български паспорти. От това на македонците кой знае защо, хич не им пука. Обаче треперят от страх, когато трябва да посочат "българин" в съответната графа на анонимния анкетен лист. Ха-ха-ха-ха
log_on
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#36] от "samoedin":
Винаги съм се питал дали в съседните балкански държави имат такива Паисиевци и подобни призиви. Там не се ли срамуват да са турци,сърби,гърци,македонци,румънци и т.н. Защо именно българите се срамуват.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2149 ВеселоДо коментар [#47] от "DDR":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Принципно тази работа в нашето законодателство е много тъпо направена и позволява на всякакви скопски сърбомани (аз познавам към 5 лично, за които съм сигурен, че просто са искали паспорта и въобще не се чувстват българи) и руснаци от Молдова и Украйна, да вземат паспорт на ЕС и да си развяват коня с него. Трябва да е като в САЩ - декларации от типа "Ако Севрна Македония и България са във война, Вие на чия страна ще се биете.". А не "Българин ли сте?".
Тюфлекчия
Рейтинг: 2149 ВеселоПо принцип защо е написал този призив се учи по история още преди гимназията, а в гимназията вече - подробно. Ако имаш деца или племенници на такава възраст, вземи им прегледай учебниците, че явно си го пропуснал. :D Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
DDR
Рейтинг: 2252 НеутралноЗа преброяването от 2011 година, около 20% не са посочили никаква народност. Около 5% са се писали мораваци. Останалите са словаци, украинци, виетнамци, поляци и т.н.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Имай пред вид, че 2001 над 90% са посочоли чешка народност а делът на мораваците около 3% (при около 13% през 1991).
Интересни ще са резултатите от преброяването през 2021, защото даваха възможност да се посочат две народности на веднъж
До коментар [#48] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
"Интересно ми е какви се пишат другите 36 % "не'чехи" в преброяванията в Чехия? Би ли ме информирал, как е разпределението, процентно?"
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноДо коментар [#47] от "DDR":
"И защо трябва да им ги отнема? "
Вече обясних. Мотива трябва да е , че са получили българските си паспорти с измама като са подали документи и са подписали декларация с невярно съдържание.
Пипера е много лют
Рейтинг: 555 ВеселоАми през 2030-та ще са Източна Албания.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUDDR
Рейтинг: 2252 НеутралноЗа това трябва при преброяването да има възможност човек да посочи две народности. Един жител на РСМ може да се чувства едновременно и македонец и българин. Един български турчин или български влах могат да се чувстват едновременно и като турчин/влах и българин. Не бива да се притискат хората за единстврно и еднозначно определение. Един на битово ниво може да е един, на национално друг и това да не е в конфликт.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#54] от "tacheaux":
"Вече обясних. Мотива трябва да е , че са получили българските си паспорти с измама като са подали документи и са подписали декларация с невярно съдържание."
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#2] от "Kalinka Kalinka":
"там се страхуват да се нарекат българи"
РСМ е един разграден двор и няма от кого и за какво да страхуват. Тези с български паспорти живеят в Западна Европа и пък отказали да се писат българи. Там от кого страхуват? Трабя да приемем факта че там няма българи. Ако продолжим да се намесвамме ще си докараме четвърта национална катастрофа.
ThePal
Рейтинг: 441 НеутралноСя, ако имаме списък на писалите се българи в Македония, то при подновяване на бугарските пасоши, на всички останали им показваме от трите по-дългото и толкова !
DDR
Рейтинг: 2252 ВеселоАми ако в Бг дойде на власт някой като Путин а в РСМ някой Зеленски, и Бг предприеме спец операция по освобождаването на РСМ, по вашата логика, на коя страна фа се бият гражданите на РСМ притежаващи и българско държавянство?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#51] от "Тюфлекчия":
"Трябва да е като в САЩ - декларации от типа "Ако Севрна Македония и България са във война, Вие на чия страна ще се биете.". А не "Българин ли сте?"."
ashkembar
Рейтинг: 95 НеутралноДо коментар [#54] от "tacheaux":
А шкембето ше им върне ли парите?
log_on
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#52] от "Тюфлекчия":
Там какво пише -ясно. Ти ми обясни защо и днес българите се срамуват ,та се налага да го поствате Пайсий за щяло и не щяло. Неговия призив явно е безполезен ,след като няколкостотин години не е заел място в бг главите.
За шест месеца десет милиарда и триста милиона външен дълг
Рейтинг: 1073 НеутралноТова е неизбежния процес на асимилация и тих геноцид на население, попаднало под чуждо управление.
Скрито политическо, административно и икономическо потискане. Медийно и образователно обезличаване, пропагандно промиване на мозъците.
Същото се случваше и с руското население в земите, които след разпада на СССР попаднаха под контрола на Украйна.
Но Русия не е България и взе мерки за да защити своите.
А, българите в Македония са обречени.
deacon
Рейтинг: 366 ЛюбопитноТия макета докато си мислят, че като се карат с нас и скачат на бой ще им мине номера, тихомълком албанците ги мандръсат вече 30 + години.Даже се учудвам, че са само 30 %, но си мисля, че повечето шарят из Европа.
forza
Рейтинг: 691 НеутралноВсъщност, новината е, че за десетина години българите са се увеличили повече от два пъти. И то по време на преброяване, проведено насред истерията покрай ветото от последните година-две.
Пак е положителен знак - малък, но положителен.
Имайте предвид, че тези 3500 смелчаци са само най-отявлените "бугараши". Повечето хора с умерено пробългарско чувство съвсем искрено са си се писали македонци - било за избягване на излишни главоболия, било просто защото е истина. Ми македонци са си, въпросът е кой какво влага в понятието.
Горното - без да коментираме следните два факта:
1. Как въобще се проведе преброяването. Аз казвам на Пеце преброителя какъв съм, той драска нещо в анкетната карта, а после си отива в службата и сам си прецЕня как да ме отчете, а аз нямам способ да проверя като какъв съм отчетен. Имаше съмнения и оплаквания още по време на самото преброяване.
2. Имаше негласен бойкот от над 7 % от населението - ок. 120 хил. души. Какви са те и защо са бойкотирали - няма как да разберем. ДПМНЕ ги броят всички за македонци и настояват, че заради това етническата картина е изкривена.
Правете си сметката, щом 7 % от населението не са пожелали да се преброят пред властите на собствената си държава, дали е било нещо съвсем безпроблемно да се обявиш като бугарин насред данданията за ветото?!
Роси
Рейтинг: 6602 НеутралноЩом са само 3 000 на останалите да им се отнемат българските паспорти. Дали сме им ги, защото са доказали българските си корени. Щом са излъгали, да връщат паспортите.
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноЧудя се дали Русия няма пръст в тая бройка. Тя много обича да ни тормози по северномакедонска линия. Не знам.
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaireval1320
Рейтинг: 410 НеутралноДа върнат 100 000 български паспорта тогава!
protoger
Рейтинг: 196 НеутралноОръжия за Украйна - ДА!
Преговори за ЕС с РСМ - НЕ!
Но докато Корнелия Нинова диктува вътрешната, а Весела Чернева - външната политика, ще е обратното.
choKo
Рейтинг: 530 НеутралноСпоред мен албанците са много повече в РСМ. Самите макета отдавна са емигрирали в Германия, Швеция, Австралия. Но е видим факт, че постепенно се превръща в албанска държава. Ами гледах доста видеа на Скопие и там където е техният турски пазар си е жив ориент. Жени със забрадки, джамии и т.н. Не че е лошо но е доста видимо.
chichka
Рейтинг: 2573 Неутрално
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!Спрете с тези паспорти. Песков и семейството му като имат и френски паспорти, да не са станали французи? Кабаева като има и швейцарски паспорт.. да не е швейцарка?
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#68] от "protoger":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" VoltaireАз съм против да пращаме оръжия на Украйна, но съм твърдо ЗА отстраняването на Весела Чернева. Ето една много добра статия за нея:
https://faktor.bg/bg/articles/politika-hlyab-i-pasti-chernoto-petno-na-vesela-cherneva
ddd
Рейтинг: 308 НеутралноКак третата бе?! Родоотстъпници еййй. Българин е основатела на Киьоф. Кию е родом от тука, ама много налитал на рикията, затуй Крум Страшний го натирил. Нашия без да се май, отишел в Киьоф/Кийв и го основал. Затуй се казва Киьоф, градът на Киьо или Кий. Разночетене. По-малко пишене, повече четене. Пенчо.
objective
Рейтинг: 1023 ЛюбопитноСледва да питаме
еврокомисаря по разширяване нормално ли е в Конституцията на РСМ да бъдат вписани като държавнотворен елемент части от един куп народи, но не и българският,
след като културно-
исторически самата днешна македонска народност произлиза от българската ?
И не е ли шизофренично такова поведение - когато имаш материален интерес да декларираш и представяш в София доказателства за български произход, а за вътрешно политическа консумация да отричаш това? Нещо повече, да подтискаш всеки, който не прави същото !
На тази демагогия трябва да се сложи край ! Няма как да говорим за добросъседство и за европейски ценности с идеология, която още на държавно законодателно ниво подкопава взаимното доверие !
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#64] от "forza":
"Имайте предвид, че тези 3500 смелчаци са само най-отявлените"
Не бе не. Тва се основно тираджии и хора които бачкат в Италия и Германия без никакво българско самосъзнание. Писали са се българи от страх за паспорта.
ddd
Рейтинг: 308 НеутралноИ това ще стане един скорошен ден, ама няма да ти хареса. Братомразците ще виете на умряло. Защото ще е в деня, в който Македония влезе в ЕС.
Vasil Angelov
Рейтинг: 86 НеутралноЧестно казано покрай войната в Украина започнах леко да променям мнението си за Македония.
Ако се погледнем отстранъ (Българите), нашият конфликт е нещо като умален вариант на този м/у Русия и Украина (не е същият, но е много сходен).
Трябва да просто да оставим тези хора да си се самоопределят както си искат - това е тяхно право. Да си вземат там и историята, щом им харесва и това е.
Нещата ще си дойдат на място като се посменят там поколенията, и когато се поотвори държавата им. Няма друг начин.
Затова честно казано приветствам инициативите на Петков, и макар да ми се струваха наивни в началото, сега мисля, че са правилни.
Другото - безкрайния инат, конфликт, спъване и инат - не водят до нищо. Само до повече нещастие.
Да ги пущайнеда си трошат главите и всичко ще бъде наред.
sanlivko
Рейтинг: 491 НеутралноПредставата, че македонците са българи е една илюзия. Пропагандата и времето са си свършили работата. Както виждаме в Украйна, националното самосъзнание е нещо по-различно от етническите корени. 30 години след падането на комунизма и отварянето на границите политиката спрямо Македония се формулира още от крадливи воеводи като Каракачанов, бивши ДС-агенти като Гоце и ракиени патриоти като повечето останали. Пропуснати са 30 години с възможности за културно и икономическо сближаване. Защо например в България няма македонска телевизия и обратното? И когато Кирил Петков потърси някакво по-модерно решаване на въпроса, всички които живеят в паралелната вселена на представата, че Македония е българска, наскачаха срещу него. Нещо, за което много наши приятели като Русия и Сърбия например се радват.
Не разбирам, как една комисия може да уточни разминаванията в тълкуването на историята, и каква може да бъде ролята на политиката в историографията? Как може да наложиш някому да мисли нещо и да си изостави мнението? В тази насока, единствено правото да искаме признаване и почитане на избитите след 1944 българи в Македония, което се доближава до геноцид, има някакъв политически смисъл.
Войната в Украйна показа на Русия, че някои национални илюзии са отживелица. Кога и ние ще го разберем? Миналото е някъде там назад далеч, въпросът е, какво ще е бъдещето.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2791 ВеселоДо коментар [#42] от "zo":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !По-точно.....наблюдения !!
Vasil Angelov
Рейтинг: 86 Неутралноето това е.
дано от тази война извлечен някаква положителна поука за нашите си тук проблеми...
stargate
Рейтинг: 899 НеутралноКиро още ли иска да ги пуска в ЕС?!? Нека да се пишат каквито искат, но да не крадат и пренаписват историята преди 44-та, както и да признаят геноцида над българите в област Македония по времето на Югославия!
Виктор
Рейтинг: 62 НеутралноДневник, заглавието на статията е грешно: Постоянното население, където албанците са 24%, е от значение за преброяването. Но вината не е ваша, вината е наша. 10% са с неопределена националност, защото имаше много македонци, които бойкотираха преброяването само защото цялото се основава на грешна основа. В диаспората почти всички македонци бойкотираха (оказа се, че 65% от диаспората са албанци, което е статистически невъзможно). Има много други нередности, очевидно е, че цялата операция е била само за поддържане на статуквото и извличане на числа, които ще бъдат подобни на минали числа. Само некомпетентното правителство предпочита да преброи 54% от македонците, отколкото да прави правилно преброяване. И кога тогава ще бъдат държани отговорни за целото зло.
- Покоiниiо А.А. Ростковцки не iеднаш кажуаше: « бугарите мисл’ат, оти само они имаат ум на светов, а сите друзи сет будали. Кого мисл’ат они да излажат со статиiите во « Право » и друзите ноини, оти македонците сакаат Македонија за македонците? Знеме ниiе многу арну, шчо сакаат они » (За македонцките работи, К. Петков Мисирковъ, 1903 г.)И наистина съм изненадан колко от коментаторите искат Македония и македонците да изчезнат. Ако желаете гибел на близките си, Бог да ви прости за всичкото зло, което разпространявате към нас.
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#77] от "sanlivko":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" VoltaireНашите илюзии се изпариха отдавна. Сега трябва да се изпарят илюзиите на македонците.
Виктор
Рейтинг: 62 НеутралноБраво! - Покоiниiо А.А. Ростковцки не iеднаш кажуаше: « бугарите мисл’ат, оти само они имаат ум на светов, а сите друзи сет будали. Кого мисл’ат они да излажат со статиiите во « Право » и друзите ноини, оти македонците сакаат Македонија за македонците? Знеме ниiе многу арну, шчо сакаат они » (За македонцките работи, К. Петков Мисирковъ, 1903 г.)
deaf
Рейтинг: 2164 НеутралноМакедонците с българските паспорти са на Запад. Но въпреки това в преброяването са включени всички гастарбайтери (електронно),които реално ги няма физически в страна! Заедно с тях македонците са някъде около 1,7млн.,а физическото население на РСМ е едва ли над 1,5млн. ПО-МАЛКО от това на София!
agi49370681
Рейтинг: 606 НеутралноДо някъде съм съгласен. Тези хора са с промити мозъци и няма сила, която да ги накара да си мислят, че са българи. Но за втората част, че няма смисъл да ги спъваме смятам, че е грешно. Това е нация създадена след 1944 и всички трябва да го осъзнаят, най-вече те. Както Гърция ги блокира за всичко докато накрая не признаха, че нямат нищо с Александър Македонски и древните македонци. По същият начин трябва просто да признаят, че Самуил не е средновековен македонски цар, Димитър Талев не е македонски автор, Гоце Делчев се е борил за свободата на българите в тази територия и т.н. Признаят ли това можем спокойно да ги пуснем в ЕС. До тогава да си бият главите в каквото искат.
Както се казва "The truth will set you free".
razor
Рейтинг: 951 НеутралноДо коментар [#57] от "novo-star dnevnik-ar":
Виждам, че си разстроен. Погледни откъм добрата страна - българското население в РСМ нараства с най-бързи темпове, с 247% от предишното преброяване до сега!
forza
Рейтинг: 691 ЛюбопитноС'я, последно - близки ли сме или "най-чужди в света"?
Или както ви изнася днес/утре/вдругиден?
Вие си прецЕняте.
(И носите последствията от преценката - както и с всеки друг избор.)
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноДо коментар [#77] от "sanlivko":
"да искаме признаване и почитане на избитите след 1944 българи в Македония, което се доближава до геноцид"
До коментар [#83] от "Виктор":
"Браво!"
Resurrection
Рейтинг: 1985 Весело,,Още по-малко казват, че говорят български”
🤣🤣🤣
chichka
Рейтинг: 2573 НеутралноДо коментар [#85] от "agi49370681":
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!" Гоце Делчев се е борил за свободата на българите в тази територия и т.н."
Георги Делчев, така са гто кръстили родителите му! Спрете да помакедончвате името му.
Resurrection
Рейтинг: 1985 НеутралноДо коментар [#17] от "evtimvz":
…и щом не се изповядвам като българи- да им се отнемат…!
Излиза че са лъгали за българският си произход
vpb45693357
Рейтинг: 74 НеутралноДо коментар [#25] от "kmat": Здравейте. Вие направили ли сте опит да вземете македонски паспорт? На какво основание можете да го заявите? Мисля, че не е възможно въз основа на потеклото ви, както го описвате. Ето, за справка.
https://mvr.gov.mk/upravni-rab/18
caterpillar
Рейтинг: 46 НеутралноПросто в нета и пресата се публикуват всички макета взели български пасоши.
caterpillarКъм Вардаро ще стане интересно
vpb45693357
Рейтинг: 74 НеутралноДо коментар [#76] от "Vasil Angelov":
Сходствата, за които споменавате, ги няма. На дело, РСМ оспорва на мен, българин от югозапада, националността: в учебниците там пише, че аз и родът ми сме етнически македонци (каквото и да означава това). РСМ не позволява на българите там да имат равни права с другите националности; т.е., те живеят във вид "апартейд". (За разлика от България, РСМ дава права и предимства в зависимост от народността. Напр., от днес нататък ок. 30% от работните места в държавни/обществени предприятия ще бъдат заделени за албанската народност.) За разлика от Русия спрямо Украйна, ние сме първите признали независимостта на РСМ; първи подкрепили я в гражданската война през 1998-2001; първи подкрепили я за НАТО; тия, които поставиха РСМ отново в процеса за присъединяване към Европейския съюз. Нямаме териториални претенции към тях (а те доскоро не бяха отрекли да имат към нас!); не сме заели тяхна територия; не сме пратили войски там... Въобще, сходствата си ги измислиха македонските националисти от РСМ, а ги подеха някои повърхностни коментатори от Дойче веле и подобни медии. Дори се наложи в РСМ посланикът на ЕС да отхвърли в пресконференция подобните приказки.
vpb45693357
Рейтинг: 74 НеутралноДо коментар [#84] от "deaf":
Неточно: 1.84 милиона са пребиваващите в страната, записали се при преброяването; освен тях има около 259000, постоянно живеещи в чужбина, също участвали в преброяването. (У нас се броят само постоянно пребиваващите в България.)
https://popis2021.stat.gov.mk/Активности/Вкупното-резидентно-население-на-Република-Северна-Македонија2c-изнесува-1-836-713-жители2e/
vpb45693357
Рейтинг: 74 НеутралноДо коментар [#81] от "Виктор":
Викторе, не гледайте злостните простотии. Много от тях са нагласени. Мнозинството от българи са добронамерени към македонците до наивност. Например, повечето наричат македонците-небългари "братя" и "сестри", въпреки че ответните чувства са много по-студени.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3562 НеутралноСлед двадесет години ще са над 50%. И тогава край на РСМ.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3562 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "zxp53317185":
От кога украинците станаха руснаци?
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноДо коментар [#76] от "Vasil Angelov":
"Ако се погледнем отстранъ (Българите), нашият конфликт е нещо като умален вариант на този м/у Русия и Украина (не е същият, но е много сходен).
Трябва да просто да оставим тези хора да си се самоопределят както си искат - това е тяхно право. Да си вземат там и историята, щом им харесва и това е."
Никакво сходство няма на конфликтите Украйна-Русия и България-Македония.
Абсолютно никакакво. Корено различни са конфликтите.
Украйна има много по-стара история от Русия. Украинското самосъзнание като народ е от векове. Украйна попада под руско робство , което също продължава с векове. През тези векове украинците са подложени на русифициране. Украинците са успели да запазят своя национален идентитет. Украйна е свободна и независима държава от 30 години. Русия иска отново да я пороби. Руската доктрина не признава украинския народ и неговата история. Украинците защитават своята независимост от руската агресия.
Македония е държава от 30 години. Македонстото самосъзнание е наложено чрез терор и отродяване на българите , което се извършва насилствено от средата на ХХ век. България е признала самосъзнанието на македонците и няма намерение да ги прави българи. Македонците крадат българската история и искат да се представят като наследници на народ с корени от древността и средновековието , което е абсолтен фалшификат. Македонски етнос не е съществувал през средните векове. Македонизмът има антибългарска основа. Македонците се възпитават да мразят българите и това се внушава от детска възраст чрез измислената им история. България не трябва да допуска държава , чието население е индоктринирано да мрази населението на съседна страна. Малкото българи в Македония , които са запазили българското си самосъзнание, са подложени на репресии. Македония не отговаря на елементарните политически изисквания за членство в ЕС.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3562 НеутралноДо коментар [#21] от "Ким Пу Тин":
Волжка България е преди 1500 години. Българите в Украйна са в момента. Но можеш да поискаш одринска и беломорска Тракия и западните покрайнини. Все пак, бяха наши до преди стотина години.