То тая война на 200 км. е ясна (Украйна вече има стратегическата инициатива във войната ) според вестник СЕГА.А Тайван най-вероятно ще превземе Китай .
Дрънкаш глупости като всеки прост трол. Тайван нито напада някой съсед, нито Китай, нито печата фалшиви юани, нито копират китайски ментета. В Тайван се работи, произвеждат се чипове, които китайчетата и да се убият, не могат да ги схванат.
Когато САЩ не си разиграваше коня преживяхме две световни войни.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
Това са пълни глупости. След като на Цял свят бе показана Абсолютната немощ на Руското оръжие. Да се разчита на това че китайското е нещо по различно основано на клонинги на същото е Нонсенс. Може да е Една идея по добре направено но Реално е същият Боклук. А и трудно се превзема Остров а още по трудно се удържа Вмейнии е Пример за това. При Конфликт прилагайки санкцйи като руските Китай ще се спихне за Три дена. Да се не забравя че Юанът дефакто е във Валутен борд спрямо Долара.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Тайван с няколко "Байрактар" управлявани от пъпчиви тинейджъри, докато закусват с киноа в хола, ще разпартушинат всеки пришълец. Не е важно количеството а качеството. 😉
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
"Същевременно, САЩ остават предпочитани партньор за много азиатски държави и все още могат да разчитат на ключови съюзници в лицето на Япония, Южна Корея, Сингапур и Тайван."
Много голям ще го ядат китайците, ако като последните глупаци нападнат Тайван. А пък какви санкции ще отнесат, сигурно още не могат да сметнат щетите.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Докато не се случи, не може да се разбере. До коментар [#12] от "pontius_glarus": "Въпросът е дали светът ще може да преглътне още един голям военен конфликт?"
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Китай няма да нападне Тайван, защото ще стане много кърваво. Но ще им наложи перманентна блокада, докато клекнат. Янките няма да се намесят. Те обичат само да помагат. Война с Русия и Китай за Америка е смъртен риск. А какъв им е Тайван, че да рискуват всичко?
Китайците не са глупаци като руснаците за да нападат Тайван за нищо (или по точно заради визитата на Пелоси на острова). Трябва много по-сериозна причина и аргумент за да направят това в бъдеще.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
....Да се разчита на това че китайското е нещо по различно основано на клонинги на същото е Нонсенс.Може да е Една идея по добре направено но Реално е същият Боклук......
наскоро ми попадна някаква статийка за АК-47., и в колко много държави се произвежда този автомат (или автоматична пушка). Оказа се, че китайските варианти са на добри цени, но по качество последни.
За пореден път - САЩ не се държат като майка - орлица, която защитава малките си (както би било, ако правдата беше на тяхна страна), а като измекяр, който хвърля малкото си братче в бърлогата на звяра и му помага, подавайки пръчки и камъни през дупката.
Китай няма да нападне Тайван, защото ще стане много кърваво. Но ще им наложи перманентна блокада, докато клекнат. Янките няма да се намесят. Те обичат само да помагат. Война с Русия и Китай за Америка е смъртен риск. А какъв им е Тайван, че да рискуват всичко?
Я обясни подробно какво ще направят китайците на Кораб Търговски даже не Военен плаващ под Знаме обсипано с звезди? Защото преди няколко дена видяхме как Едно бабенце не само кацна но и спокойно си излетя под такова Знаме. Всеки Един Американски войник е Стъкло на което пише . Не барай Няма значение колко са на брой. Их там неть го разбраха по трудният начин но го разбраха.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Ти тАп ли си или успешно се правиш на такъв? Самолетоносачите имат съвсем различни функции и катогерочно не охраняват морските пътища. Те са нападателно оръжие, плаващи военно-въздушни бази, които са проекция на американската сила и господство по зелия световен океан и като цяло по света /поне срещу малки и средно големи държави/.
Това няма значение. Важното е, че искат да са отделна държава, или поне (тъй като те се смятат за истинския Китай) не искат да ги управляват комунистически сатрапи.
Надявам се че си на ясно докато въртиш Калъчката че Тайван пройзвежда нещо което го няма в Китай? А не обратното а без чипове и то високотехнологични нали виждаш какво става в Русия?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Та точно заради тях ги преживяхме. Виж кои са основните спонсори на чичко Долфи.[/quote]
Спри да гледаш АлфаТВ и Волен.
"Maгаре да бях вързал за депутат, щяха да го изберат."
"Вие сте прости и аз съм прост и за това се разбираме!"
"….Акъл се набива, Томиславе, на умен човек. На прост човек к... се набива!"
Китайците си повярваха. Няма да е зле да посмалят малко претенциите. Станаха това, което са, заради износа на производство и технологии от Европа и САЩ. Добре е, да не го забравят.
До коментар [#35] от "dfjftriktrcdt": Американската икономика зависи от китайската, както и световната. Все пак фабриката на света е там. Много световни компании ще фалират ако китай спре да произвежда стоките им. Едните зависят от другите, за това нищо няма да стане, потънат ли едните директно потъват и другите. Китай и останалите световни инономики са си дупе и гащи- не е в имтерес на никога китай да спре да произвежда. Не сравнявайте Китай с Русия, двете държави са несъвместими, едните симулират дейност, другите са на път да станат новата световна сила и произвеждат повечето продукти които позлваме.
Таиван е остров , което го прави много трудно превземяем , ако има модерно ПВО и защшита срещу кораби , на практика е не превземяем за китай ...ще им свали всичките самолети и ще им потопи корабите, които се отправят към острова .. Да кажем , ако Тайван разполага с ПВОто на Израел китайците нямат никакави шансове да го превземат , никакви освен , ако не използват ядрено оръжие ...
С обхват от повече от 300 километра, ракетите с голям обсег могат лесно да покриват цели на остров Тайван от континенталната част на Китай, каза Song Zhongping, китайски военен експерт и телевизионен коментатор, пред Global Times.
Ракетните удари с голям обсег могат да бъдат един от първите ходове в потенциална операция за обединение със сила, тъй като евтините оръжия могат да бъдат изстреляни в масови количества от континента през Тайванския пролив, за да унищожат враждебни военни съоръжения, включително съоръжения за противовъздушна отбрана , радарни системи, летища, бази и командни центрове с прецизност, създавайки предимства за предстоящи операции на военни самолети и военни кораби на PLA, каза базиран в Пекин военен експерт, пожелал анонимност, каза пред Global Times. https://www.globaltimes.cn/page/202208/1272273.shtml
До коментар [#38] от "obqvitel": Да те поправя, че нещо си се объркал. Китай не произвежда, Китай сглобява. Иначе твърдиш, че и ние произвеждаме хладилници Либхер до Пловдив.
А, аз се сещам. Европейски, китайски, индийски например. Ето пример за това от Аденския залив (най-опасното до скоро място за нападения от морски пирати):
Ученията на PLA около Тайван продължават да „репетират операция по обединение“ след посещението на Пелоси, „упражненията за блокиране на остров стават рутинни“
"Администрацията на Байдън отложи рутинно тестово изстрелване на междуконтинентална балистична ракета Minuteman III на военновъздушните сили, за да избегне ескалация на напрежението с Пекин на фона на демонстрацията на сила от Китай близо до Тайван, съобщи Wall Street Journal."
""""Таиван е остров , което го прави много трудно превземяем"""" .......Абе човек той е блокиран от всякъде вече .... и по море и по въздух.... Въпрос е на дни, ако Китай поискат да го присъединят
Тестовете на Minuteman III нямат нищо общо с Тайван ..... САЩ могат да си тестват балистиката на всякъде, но на никой не му пука. Щото стигне ли се до балистиката, си еба мамата тогава
До коментар [#35] от "dfjftriktrcdt": Американската икономика зависи от китайската, както и световната. Все пак фабриката на света е там. Много световни компании ще фалират ако китай спре да произвежда стоките им. Едните зависят от другите, за това нищо няма да стане, потънат ли едните директно потъват и другите. Китай и останалите световни инономики са си дупе и гащи- не е в имтерес на никога китай да спре да произвежда. Не сравнявайте Китай с Русия, двете държави са несъвместими, едните симулират дейност, другите са на път да станат новата световна сила и произвеждат повечето продукти които позлваме.
Китайската икономика зависи повече от американаската,технологиите са в САЩ..А и китайските кредити вече чувствително намаляха.Най-голям кредитор е Япония,а Китай се свеле на четвърто място..Американските мита и санкции,засегнаха чувствително Китай!
shlshlshlshl
Принципът за един Китай има само една версия и едно значение: в света има само един Китай, Тайван е неотменима част от територията на Китай, а правителството на Китайската народна република е единственото законно правителство, представляващо целия Китай .
действителният контрол на континенталната част на Китай над остров Тайван ще бъде засилен и процесът на обединение ще бъде напреднал една крачка напред.... Военните учения на НОАК, описани като "блокада на острова" от медиите на острова, са особено новаторски. До известна степен цялостната работа за постигане на „независимостта на Тайван“ и насърчаване на обединението навлезе в нов етап.
какво му е "законното" на един комунистически преврат?
Иначе и аз като теб съм оптимист, че истинският Китай ще си върне пекинските отцепници. Комунистическите сатрапии не са много дълготрайни. А и ние, свободният свят, бърза работа нямаме...
не е Русия направи грешката да признае Украйна Тайван никога не е бил признат - това е китайска провинция - а да признати са от две страни в света Сомалиленд /отцепила се от сомалия област/ и Литва
Френски частни военно морски армии, частни военно морски армии от Русия, частни военно морски армии от Англия, всички се занимават с охрана на търговските кораби.
Една единсттвена фирма прави машините за производтвои на чипове , и тя не е Тайванска , а холандска ... Без машини , няма производтво , а защо чиповете се произвеждат в Тайван , за да не е в Китай , но да е близко до китай , където се влагат чиповете в краен продукт и да китайците да бъдат контролирани ... Ако Китай превземе Тайван , машинбите си заминават както и производтвото на чипове се мести от Тайван ...
Правилно, не е в интерес на никого. Но, ако стане горещо, западният свят начало с американците за няколко години ще изтеглят цялото производство на други територии, които ще бъдат по изгодни от китайските. Китай, както и Русия имат глупавите навици да държат своите долари в западни банки.
Китайците са умни (тарикати), не като Джуджу! Вдигат шум, прах в очите, тупат се по гърдите, но няма да посегнат на Тайван, защото зад тях са САЩ. А Китай без пазара и технологиите на САЩ и Европа са умрели! До голяма степен има взаимна свързаност и изгода. Затова само шум и закани, нищо повече!
Всичко е заради една болна амбиция на една изкуфяла бабичка Нанси Пелоси. Понеже идват избори за конгрес и тая бабичка знае, че демократите губят сериозно в тези избори според социолози тя реши да изпъкне политически. Както се казва да се запише в историята. Всички видяха вече че тя е своенравна, прави си каквото иска и не зачита нищо и никого дори президента бил той Тръмп или Байдън. Просто тая жена на 82 години мисли само за ореола си иска да бъде голям политик дори историята да я помни така. За мен акта с посещението е нито правилен нито логичен няколко пъти са я предупреждавали но ... не случайно президента Байдън каза някои неща в опит да я възпрат но ...
Посещението на Пелоси беше наложително, понеже Китай почна да се вдъхновява от простотиите на Рсуия в Украйна и трябваше да му се сигнализира, че Тайван не е Украйна.
До коментар [#52] от "MPetr":Реално погледнато, Тайван е истинският Китай, а на континента са се разпищолили някакви комунистически разбойници - засега.
Международно погледнато (от гледна точка на ООН, Запада и почти всички държави по света без 14 (между тях нито една западна държава)) обаче е точно обратното. КНР е международно признат за истинския Китай, а Република Китай за Китайско Тайпе.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Ако имате в предвид ASML, то холандската компания ASML, която се занимава със сравнително тясна сфера-литография — но има повече от 80% от световния пазар в нея (за остатъците се бият Canon и Nikon). Другото оборудване(основно) се произвежда в САЩ и Япония.
От последният час: Китай санкционира председателя на Камарата на представителите на САЩ Нанси Пелоси и най-близките й членове на семейството...блокирани са милиони долара дялови участия в китайски фирми.....
Никой историк или политик на Запад не определя така това което се случва в Китай в края на 40-те години на миналия век. Всички го наричат китайска гражданска война в която комунистите печелят (и то благодарение на огромната подкрепа, която получават от селското население), а националистите губят и бягат на китайския остров Тайван.
Апропо, да разгледаме някой друг пример от историята... примерно гражданската война в Испания през 30-те години на миналия век. Там военните около Франко правят преврат срещу демократично избраното правителство на испанската левица. Войната се печели от Франко (благодарение на огромната подкрепа, която получава от своите дружки Хитлер и Мусолини). Веднага след това той смазва демокрацията и парламентаризма в страната, става пожизнен диктатор и превръща Испания в една изолирана и изостанала държава. Въпреки всичко това международната общност признава, че франкистка Испания си е онази Испания, която е съществувала преди той да извърши преврата срещу демократичното избраните и международно признати власти на Испания.
Хубав, лош... света (международната общност) признава властите, които са победили в гражданската война и имат контрола над страната. Същата работа и с Виетнам (където също е имало Виетнамска гражданска война). Днес целия свят, включително Запада, включително САЩ и ООН признават съществуването на Социалистически (а всъщност комунистически) Виетнам. Същата работа и с Мианмар в който в момента се води гражданска война между превратаджийския военен режим и мианмарския народ, който се бори за своя бивш МП и демократичното управление на страната. И т.н. примери от историята има много.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Сега се сетих че пример можем да дадем и с нашата родна България. През 1944 г. българските комунисти правят преврат срещу законните власти на страната, в следващите години налагат своята диктатура и един репресивен режим, НО... въпреки това целия свят, цялата международна общност, ООН, и Запада начело със САЩ, Франция, Великобритания признават съществуването на НРБ и имат дипломатически и икономически отношения с нея. Не че те са харесвали българските комуняги, просто са се съобразявали с реалността в страната. Същото прави днес САЩ и Запада спрямо КНР.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Винаги можеш да мушнеш някоя ядрена ракетка, но каква ползва да превземеш един радиоактивен остров?! Глупаво тавариш, много глупаво и агресивно! Но нормално за русоробски орки.
И не-ядрени ракетки не вършат работа, защото Китай не иска да превземе Тайван само заради територията.
Та китайският проблем с Тайван е, че не могат да го превземат по начина, по който искат, а друг начин е не само безполезен но и много вреден за тях.
На китайски и руски медии не може да се има доверие. Тези медии публикуват това, което им наредят режимите в Китай и Русия. Т.е. там има само пропаганда! Затова на тези медии и на руски тролове не бива да се вярва нито дума.
"Да още от времето когато САЩ нападна ИРАК под фалшив претекст! "-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чувал ли си за Али химика,дясната ръка на Саддам Хюсеин??През 8--те, той използва химическо оръжие срещу иракските кюрди,но САЩ и Великобритания,наложиха забранена зона за полети на иракски бойни самолети и така спасиха иракските кюрди от ликвидиране с оръжие за масово унищожение..Ирак значи притежаваше такова оръжие,но го прикриваше и изгони инспекториите от ООН ,когато надушиха измамата.На Джордж Буш-младши обаче не му минаваха номерата на Саддам Хюсеин и го свали от власт..Да не си забравил,как Ирак окупира съседен Кувейт,но беше изритан от силите на САЩ..Държави като Русия и Китай ,гледаха като дете у лампа и бездействаха..САЩ и коалицията помогнаха на Кувейт да бъде освободен от ботушите на Саддам..
Никой не вярваше, че и Русия ще нападне Украйна, но се случи. Да се надяваме, че китайците не са толкова глупави, че да си взривят държавата, като Путин.
Не е смешно, това е серозен проблем: Ако руската кампания в Украйна успее, други 100 Сульовци по света ще нападнат 100 Пульовци за... нещо си... като видят, че подобен подход е успешен. А конфликтен потенциал по света много... или ти си мислеше че Украйна е нещо уникално?
Айде бе! В Китай произвеждат свои електрически автомобили, пето поколени изтребители, космически станции… но видиш ли, китайците не могли да схванат едни “чипове”…
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zxp53317185
Рейтинг: 1796 НеутралноЗабравихме войната на 200 километра, взехме да бистрим Китай и Тайван 🤷
pontius_glarus
Рейтинг: 3389 НеутралноИ Русия, и Китай са постоянни членове на СС в ООН.
Странно ООН, и странен СС. Не е ли време за нова световна организация?
Крадливото ромче
Рейтинг: 80 ГневноКитай доста време търпя това САЩ да си разиграват коня в района !
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴Крадливото ромче
Рейтинг: 80 ГневноДа още от времето когато САЩ нападна ИРАК под фалшив претекст! Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
trunk66
Рейтинг: 228 НеутралноТо тая война на 200 км. е ясна (Украйна вече има стратегическата инициатива във войната ) според вестник СЕГА.А Тайван най-вероятно ще превземе Китай .
pontius_glarus
Рейтинг: 3389 НеутралноДо коментар 4 от "Крадливото ромче":
Дрънкаш глупости като всеки прост трол. Тайван нито напада някой съсед, нито Китай, нито печата фалшиви юани, нито копират китайски ментета.
В Тайван се работи, произвеждат се чипове, които китайчетата и да се убият, не могат да ги схванат.
DeepBlue
Рейтинг: 1357 НеутралноКогато САЩ не си разиграваше коня преживяхме две световни войни. След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
pontius_glarus
Рейтинг: 3389 НеутралноДо коментар [#7] от "deepblue":
Ако не са американските самолетоносачи да охраняват морските пътища, бедна ни е фантазията колко съвременни корсари ще се пръкнат из океани и морета.
Крадливото ромче
Рейтинг: 80 Неутрално[quote#7:"deepblue"][/quote]
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴Та точно заради тях ги преживяхме. Виж кои са основните спонсори на чичко Долфи.
dedoliben
Рейтинг: 2446 НеутралноТова са пълни глупости.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIСлед като на Цял свят бе показана Абсолютната немощ на Руското оръжие.
Да се разчита на това че китайското е нещо по различно основано на клонинги на същото е Нонсенс.
Може да е Една идея по добре направено но Реално е същият Боклук.
А и трудно се превзема Остров а още по трудно се удържа Вмейнии е Пример за това.
При Конфликт прилагайки санкцйи като руските Китай ще се спихне за Три дена.
Да се не забравя че Юанът дефакто е във Валутен борд спрямо Долара.
DDR
Рейтинг: 2639 ЛюбопитноТайван с няколко "Байрактар" управлявани от пъпчиви тинейджъри, докато закусват с киноа в хола, ще разпартушинат всеки пришълец. Не е важно количеството а качеството. 😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?pontius_glarus
Рейтинг: 3389 НеутралноДо коментар [#11] от "DDR":
Въпросът е дали светът ще може да преглътне още един голям военен конфликт?
Иво
Рейтинг: 4011 Любопитно"Същевременно, САЩ остават предпочитани партньор за много азиатски държави и все още могат да разчитат на ключови съюзници в лицето на Япония, Южна Корея, Сингапур и Тайван."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Ето и графиката по този въпрос:
https://static.dw.com/image/62686792_7.png
hamiltonf
Рейтинг: 3989 НеутралноМного голям ще го ядат китайците, ако като последните глупаци нападнат Тайван. А пък какви санкции ще отнесат, сигурно още не могат да сметнат щетите.
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsИво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "pontius_glarus":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Не само САЩ се бори срещу пиратството в международни води.
DDR
Рейтинг: 2639 НеутралноДокато не се случи, не може да се разбере.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#12] от "pontius_glarus":
"Въпросът е дали светът ще може да преглътне още един голям военен конфликт?"
Judjuk
Рейтинг: 2701 НеутралноКитай няма да нападне Тайван, защото ще стане много кърваво. Но ще им наложи перманентна блокада, докато клекнат.
JudjukЯнките няма да се намесят. Те обичат само да помагат. Война с Русия и Китай за Америка е смъртен риск.
А какъв им е Тайван, че да рискуват всичко?
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "hamiltonf":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Китайците не са глупаци като руснаците за да нападат Тайван за нищо (или по точно заради визитата на Пелоси на острова). Трябва много по-сериозна причина и аргумент за да направят това в бъдеще.
pontius_glarus
Рейтинг: 3389 Неутралнонаскоро ми попадна някаква статийка за АК-47., и в колко много държави се произвежда този автомат (или автоматична пушка).
Оказа се, че китайските варианти са на добри цени, но по качество последни.
Манчо
Рейтинг: 2828 ЛюбопитноИнтересно какво би станало, ако Китай обяви Тайван за новата Куба....По море и по въздух....
Мараба, С-ДС доносници!pontius_glarus
Рейтинг: 3389 НеутралноНе се сещам за други страни с военни кораби с постоянно присъствие да охраняват международните морски пътища.
Patsis
Рейтинг: 1564 ВеселоДо коментар [#6] от "pontius_glarus":
В Тайван май китайчета произвеждат чипове, а не тайванските аборигени от гората, а?
xyz84014722
Рейтинг: 1337 НеутралноЗа пореден път - САЩ не се държат като майка - орлица, която защитава малките си (както би било, ако правдата беше на тяхна страна), а като измекяр, който хвърля малкото си братче в бърлогата на звяра и му помага, подавайки пръчки и камъни през дупката.
Patsis
Рейтинг: 1564 ВеселоДо коментар [#8] от "pontius_glarus":
Ами може би е време пакс американа да бъде заменен с пакс синика?
1001
Рейтинг: 2517 ЛюбопитноИнтересно откъде са взели данните за китайското въоръжение
2 мил армия и само 5 800 оръдия. Че то в Българската армия навремето имаше повече
dedoliben
Рейтинг: 2446 ВеселоЯ обясни подробно какво ще направят китайците на Кораб Търговски даже не Военен плаващ под Знаме обсипано с звезди?
Защото преди няколко дена видяхме как Едно бабенце не само кацна но и спокойно си излетя под такова Знаме.
Всеки Един Американски войник е Стъкло на което пише .
Не барай
Няма значение колко са на брой.
Их там неть го разбраха по трудният начин но го разбраха. "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
1001
Рейтинг: 2517 ВеселоИ най интересното Китай имал само 500 000 резервисти
Симеон
Рейтинг: 385 НеутралноДо коментар [#8] от "pontius_glarus":
Ти тАп ли си или успешно се правиш на такъв?
Самолетоносачите имат съвсем различни функции и катогерочно не охраняват морските пътища. Те са нападателно оръжие, плаващи военно-въздушни бази, които са проекция на американската сила и господство по зелия световен океан и като цяло по света /поне срещу малки и средно големи държави/.
Калник
Рейтинг: 772 НеутралноТова няма значение. Важното е, че искат да са отделна държава, или поне (тъй като те се смятат за истинския Китай) не искат да ги управляват комунистически сатрапи.
Хи-хи
Рейтинг: 1744 НеутралноАко са си отгледали некой Жужо Китайски може и да стане война... военна операцийка де...
Локомотив
Рейтинг: 408 Неутрално[quote#7:"deepblue"][/quote]
Първата стана световна заради колониите и ...САЩ.
Втората бе просто продължение на първата.
А оттогава САЩ осъществиха няколко войни по целия свят.
Крадливото ромче
Рейтинг: 80 Неутрално[quote#29:"Калник"][/quote]
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴Май само комунисти и руснаци сънуваш, а?
dedoliben
Рейтинг: 2446 ВеселоНадявам се че си на ясно докато въртиш Калъчката че Тайван пройзвежда нещо което го няма в Китай?
А не обратното а без чипове и то високотехнологични нали виждаш какво става в Русия? "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Много Прост Еднокнижник
Рейтинг: 2081 ВеселоСпри да гледаш АлфаТВ и Волен. "Maгаре да бях вързал за депутат, щяха да го изберат." "Вие сте прости и аз съм прост и за това се разбираме!" "….Акъл се набива, Томиславе, на умен човек. На прост човек к... се набива!"
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3963 НеутралноОще дълго ще търпи Китай-САЩ,защото са много по слаби от янките,както във военно отношение,така и в икономически план. shlshlshlshl
kossev
Рейтинг: 22 НеутралноКитайците си повярваха. Няма да е зле да посмалят малко претенциите. Станаха това, което са, заради износа на производство и технологии от Европа и САЩ. Добре е, да не го забравят.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноЧан Кайшъ, като бяга в Тайван завлича цялото злато и авоари на китайската банка! до последната стотинка .
obqvitel
Рейтинг: 9 НеутралноДо коментар [#35] от "dfjftriktrcdt": Американската икономика зависи от китайската, както и световната. Все пак фабриката на света е там. Много световни компании ще фалират ако китай спре да произвежда стоките им. Едните зависят от другите, за това нищо няма да стане, потънат ли едните директно потъват и другите. Китай и останалите световни инономики са си дупе и гащи- не е в имтерес на никога китай да спре да произвежда. Не сравнявайте Китай с Русия, двете държави са несъвместими, едните симулират дейност, другите са на път да станат новата световна сила и произвеждат повечето продукти които позлваме.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1321 НеутралноТаиван е остров , което го прави много трудно превземяем , ако има модерно ПВО и защшита срещу кораби , на практика е не превземяем за китай ...ще им свали всичките самолети и ще им потопи корабите, които се отправят към острова .. Да кажем , ако Тайван разполага с ПВОто на Израел китайците нямат никакави шансове да го превземат , никакви освен , ако не използват ядрено оръжие ...
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноС обхват от повече от 300 километра, ракетите с голям обсег могат лесно да покриват цели на остров Тайван от континенталната част на Китай, каза Song Zhongping, китайски военен експерт и телевизионен коментатор, пред Global Times.
Ракетните удари с голям обсег могат да бъдат един от първите ходове в потенциална операция за обединение със сила, тъй като евтините оръжия могат да бъдат изстреляни в масови количества от континента през Тайванския пролив, за да унищожат враждебни военни съоръжения, включително съоръжения за противовъздушна отбрана , радарни системи, летища, бази и командни центрове с прецизност, създавайки предимства за предстоящи операции на военни самолети и военни кораби на PLA, каза базиран в Пекин военен експерт, пожелал анонимност, каза пред Global Times. https://www.globaltimes.cn/page/202208/1272273.shtml
Петър
Рейтинг: 101 НеутралноДо коментар [#38] от "obqvitel":
Да те поправя, че нещо си се объркал. Китай не произвежда, Китай сглобява. Иначе твърдиш, че и ние произвеждаме хладилници Либхер до Пловдив.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноКитай и Тайван: ето какво е съотношението на силите...... Не може въобще да се говори за съотношение.....
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36А, аз се сещам. Европейски, китайски, индийски например. Ето пример за това от Аденския залив (най-опасното до скоро място за нападения от морски пирати):
https://www.mfa.gov.cn/ce/celr/eng/majorevents/t527913.htm
https://www.reuters.com/article/idUSLQ209427
https://www.financialexpress.com/defence/indian-navys-anti-piracy-patrol-seizes-arms-and-ammunition-off-somalia-coast-from-a-vessel/1408234/
И малайзийски в другото горещо място по отношение на пиратството:
https://www.ndtv.com/world-news/malaysian-navy-foils-pirate-attack-in-south-china-sea-578217
MPetr
Рейтинг: 1268 ЛюбопитноУченията на PLA около Тайван продължават да „репетират операция по обединение“ след посещението на Пелоси, „упражненията за блокиране на остров стават рутинни“
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "obqvitel":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Точно така е. +++
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноПелоси голяма глупост направи ! Тайван го разбраха но е късно .
Иво
Рейтинг: 4011 ВеселоДо коментар [#41] от "Петър":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Глупости на търкалета. Китайските компании както произвеждат, така и сглобяват всякакъв вид продукти и стоки.
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "MPetr":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Ето и още една интересна новина от днес:
"Администрацията на Байдън отложи рутинно тестово изстрелване на междуконтинентална балистична ракета Minuteman III на военновъздушните сили, за да избегне ескалация на напрежението с Пекин на фона на демонстрацията на сила от Китай близо до Тайван, съобщи Wall Street Journal."
https://news.bg/world/sasht-otlagat-test-na-mezhdukontinentalna-raketata-na-fona-na-naprezhenieto-okolo-tayvan.html
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#39] от "Kalinoff Ivan":
""""Таиван е остров , което го прави много трудно превземяем"""" .......Абе човек той е блокиран от всякъде вече .... и по море и по въздух.... Въпрос е на дни, ако Китай поискат да го присъединят
iazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#37] от "MPetr":
Чан Кайшъ спасява златото от китайските комунистически крадци.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#48] от "Иво":
Тестовете на Minuteman III нямат нищо общо с Тайван ..... САЩ могат да си тестват балистиката на всякъде, но на никой не му пука. Щото стигне ли се до балистиката, си еба мамата тогава
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#50] от "iazdakaja":
Чан Кайшъ спасява златото......хахаха
iazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#52] от "MPetr":
Реално погледнато, Тайван е истинският Китай, а на континента са се разпищолили някакви комунистически разбойници - засега.
trunk66
Рейтинг: 228 НеутралноУкрайна и Тайван са 404 и на всички им е ясно .Използват се ,като лакмус.
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3963 НеутралноКитайската икономика зависи повече от американаската,технологиите са в САЩ..А и китайските кредити вече чувствително намаляха.Най-голям кредитор е Япония,а Китай се свеле на четвърто място..Американските мита и санкции,засегнаха чувствително Китай! shlshlshlshl
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#53] от "iazdakaja":
Реално погледнато, Тайван е истинският Китай.... Затова трябва да бъде обединен с Китай.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноПринципът за един Китай има само една версия и едно значение: в света има само един Китай, Тайван е неотменима част от територията на Китай, а правителството на Китайската народна република е единственото законно правителство, представляващо целия Китай .
MPetr
Рейтинг: 1268 Неутралнодействителният контрол на континенталната част на Китай над остров Тайван ще бъде засилен и процесът на обединение ще бъде напреднал една крачка напред.... Военните учения на НОАК, описани като "блокада на острова" от медиите на острова, са особено новаторски. До известна степен цялостната работа за постигане на „независимостта на Тайван“ и насърчаване на обединението навлезе в нов етап.
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоТайван за Китай е както о.Света Анастасия за България. Фараджията държава о. Болшевик дали може да направи?
iazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#57] от "MPetr":
какво му е "законното" на един комунистически преврат?
Иначе и аз като теб съм оптимист, че истинският Китай ще си върне пекинските отцепници. Комунистическите сатрапии не са много дълготрайни. А и ние, свободният свят, бърза работа нямаме...
Telerik Kardamov
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#6] от "pontius_glarus":
Не само китайците. Никой в света не може да прави такива чипове, които правят в Тайван.
Telerik Kardamov
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#8] от "pontius_glarus":
То, най-големите и най-страшните, както и с най-голям садизьм са именно американските корсари.
1001
Рейтинг: 2517 НеутралноДо коментар [#54] от "trunk66":
не е Русия направи грешката да признае Украйна
Тайван никога не е бил признат - това е китайска провинция - а да признати са от две страни в света Сомалиленд /отцепила се от сомалия област/ и Литва
iazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#61] от "Telerik Kardamov":
Малко уточнение:
Никой в света не може да прави такива чипове, които правят САЩ в производствената си база Тайван.
Telerik Kardamov
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
Френски частни военно морски армии, частни военно морски армии от Русия, частни военно морски армии от Англия, всички се занимават с охрана на търговските кораби.
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоТайванската банка и тайванската борса трябва да се национализират.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1321 НеутралноДо коментар [#61] от "Telerik Kardamov":
Една единсттвена фирма прави машините за производтвои на чипове , и тя не е Тайванска , а холандска ... Без машини , няма производтво , а защо чиповете се произвеждат в Тайван , за да не е в Китай , но да е близко до китай , където се влагат чиповете в краен продукт и да китайците да бъдат контролирани ... Ако Китай превземе Тайван , машинбите си заминават както и производтвото на чипове се мести от Тайван ...
Telerik Kardamov
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#38] от "obqvitel":
Правилно, не е в интерес на никого. Но, ако стане горещо, западният свят начало с американците за няколко години ще изтеглят цялото производство на други територии, които ще бъдат по изгодни от китайските. Китай, както и Русия имат глупавите навици да държат своите долари в западни банки.
fury_21
Рейтинг: 324 НеутралноКитайците са умни (тарикати), не като Джуджу! Вдигат шум, прах в очите, тупат се по гърдите, но няма да посегнат на Тайван, защото зад тях са САЩ. А Китай без пазара и технологиите на САЩ и Европа са умрели! До голяма степен има взаимна свързаност и изгода. Затова само шум и закани, нищо повече!
gad.
Рейтинг: 8 НеутралноВсичко е заради една болна амбиция на една изкуфяла бабичка Нанси Пелоси. Понеже идват избори за конгрес и тая бабичка знае, че демократите губят сериозно в тези избори според социолози тя реши да изпъкне политически. Както се казва да се запише в историята. Всички видяха вече че тя е своенравна, прави си каквото иска и не зачита нищо и никого дори президента бил той Тръмп или Байдън. Просто тая жена на 82 години мисли само за ореола си иска да бъде голям политик дори историята да я помни така. За мен акта с посещението е нито правилен нито логичен няколко пъти са я предупреждавали но ... не случайно президента Байдън каза някои неща в опит да я възпрат но ...
iazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#70] от "gad.":
Посещението на Пелоси беше наложително, понеже Китай почна да се вдъхновява от простотиите на Рсуия в Украйна и трябваше да му се сигнализира, че Тайван не е Украйна.
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноМеждународно погледнато (от гледна точка на ООН, Запада и почти всички държави по света без 14 (между тях нито една западна държава)) обаче е точно обратното. КНР е международно признат за истинския Китай, а Република Китай за Китайско Тайпе. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#72] от "Иво":
Много ясно че е така iazdakaja се бъзика най вероятно.....
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#71] от "iazdakaja":
Как ти ги ражда главата бе колега, тези умности? Тва не е вестник Стършел.....
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#50] от "iazdakaja":
Чан Кайшъ спасява златото......хахаха....ти не знаеш ама Чан Кайшъ спасява и ж.п линиите даже......
Telerik Kardamov
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#67] от "Kalinoff Ivan":
Ако имате в предвид ASML, то
холандската компания ASML, която се занимава със сравнително тясна сфера-литография — но има повече от 80% от световния пазар в нея (за остатъците се бият Canon и Nikon).
Другото оборудване(основно) се произвежда в САЩ и Япония.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноОт последният час: Китай санкционира председателя на Камарата на представителите на САЩ Нанси Пелоси и най-близките й членове на семейството...блокирани са милиони долара дялови участия в китайски фирми.....
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноНикой историк или политик на Запад не определя така това което се случва в Китай в края на 40-те години на миналия век. Всички го наричат китайска гражданска война в която комунистите печелят (и то благодарение на огромната подкрепа, която получават от селското население), а националистите губят и бягат на китайския остров Тайван.
Апропо, да разгледаме някой друг пример от историята... примерно гражданската война в Испания през 30-те години на миналия век. Там военните около Франко правят преврат срещу демократично избраното правителство на испанската левица. Войната се печели от Франко (благодарение на огромната подкрепа, която получава от своите дружки Хитлер и Мусолини). Веднага след това той смазва демокрацията и парламентаризма в страната, става пожизнен диктатор и превръща Испания в една изолирана и изостанала държава. Въпреки всичко това международната общност признава, че франкистка Испания си е онази Испания, която е съществувала преди той да извърши преврата срещу демократичното избраните и международно признати власти на Испания.
Хубав, лош... света (международната общност) признава властите, които са победили в гражданската война и имат контрола над страната. Същата работа и с Виетнам (където също е имало Виетнамска гражданска война). Днес целия свят, включително Запада, включително САЩ и ООН признават съществуването на Социалистически (а всъщност комунистически) Виетнам. Същата работа и с Мианмар в който в момента се води гражданска война между превратаджийския военен режим и мианмарския народ, който се бори за своя бивш МП и демократичното управление на страната. И т.н. примери от историята има много. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Иво
Рейтинг: 4011 ЛюбопитноДо коментар [#78] от "Иво":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Сега се сетих че пример можем да дадем и с нашата родна България. През 1944 г. българските комунисти правят преврат срещу законните власти на страната, в следващите години налагат своята диктатура и един репресивен режим, НО... въпреки това целия свят, цялата международна общност, ООН, и Запада начело със САЩ, Франция, Великобритания признават съществуването на НРБ и имат дипломатически и икономически отношения с нея. Не че те са харесвали българските комуняги, просто са се съобразявали с реалността в страната. Същото прави днес САЩ и Запада спрямо КНР.
MPetr
Рейтинг: 1268 ЛюбопитноЖителите на Тайван не вярват на празните обещания на Пелоси Graphic:GT https://www.globaltimes.cn/Portals/0/attachment/2022/2022-08-01/b1d4c4ed-67b8-428a-b66a-42ce2189e440.png
пРезидента!
Рейтинг: 3209 НеутралноВинаги можеш да мушнеш някоя ядрена ракетка, но каква ползва да превземеш един радиоактивен остров?! Глупаво тавариш, много глупаво и агресивно! Но нормално за русоробски орки.
И не-ядрени ракетки не вършат работа, защото Китай не иска да превземе Тайван само заради територията.
Та китайският проблем с Тайван е, че не могат да го превземат по начина, по който искат, а друг начин е не само безполезен но и много вреден за тях.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#81] от "пРезидента!":
Аз ти цитирам медия и съм дал линк даже ..... Кво мисля аз всич не е важно ..... Що ме нападаш, не знам....
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#81] от "пРезидента!":
Глупаво тавариш, много глупаво и агресивно! Но нормално за русоробски орки.........как ви ги раждат главичките тея синтенции само се чудя ....
пРезидента!
Рейтинг: 3209 НеутралноЩото пишеш редовните тролско-варварски глупости, типични за североизточната сатрапия - да откраднем, да изнасилим, да изгорим, да опустошим ...
Ако Тайван беше лесна хапка за Китай, отдавна да е китайски. Ама не е! Особено, когато най-голямата военна и икономическа сила е зад него.
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#84] от "пРезидента!":
Аз съм пацифист троцкист бе умник, кви небивалици пишеш ?
пРезидента!
Рейтинг: 3209 НеутралноРуски трол и пацифист са оксиморони!
пРезидента!
Рейтинг: 3209 НеутралноВ руските и китайските медии няма нищо достоверно. Вестник Труд и Блъсков вече ги осъдиха точно за разпространяване на руско-тролска пропаганда.
MPetr
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#86] от "пРезидента!":
В Русия троцкистите са забранени от 40 години поне.... Сам си прави изводите дали е вярно написаното от теб ....
MPetr
Рейтинг: 1268 ВеселоДо коментар [#87] от "пРезидента!":
Аха, на теб ще вярвам а не на
https://www.globaltimes.cn
пРезидента!
Рейтинг: 3209 НеутралноЕто прясна новина да се образоваш:
https://www.dnevnik.bg/sviat/2022/08/05/4377186_niama_vechna_ruska_imperiia_tova_e_prosto_edna/?ref=home_NaiNovoto
пРезидента!
Рейтинг: 3209 НеутралноНа китайски и руски медии не може да се има доверие. Тези медии публикуват това, което им наредят режимите в Китай и Русия. Т.е. там има само пропаганда! Затова на тези медии и на руски тролове не бива да се вярва нито дума.
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3963 НеутралноДо коментар [#4] от "Крадливото ромче":
shlshlshlshl"Да още от времето когато САЩ нападна ИРАК под фалшив претекст! "-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чувал ли си за Али химика,дясната ръка на Саддам Хюсеин??През 8--те, той използва химическо оръжие срещу иракските кюрди,но САЩ и Великобритания,наложиха забранена зона за полети на иракски бойни самолети и така спасиха иракските кюрди от ликвидиране с оръжие за масово унищожение..Ирак значи притежаваше такова оръжие,но го прикриваше и изгони инспекториите от ООН ,когато надушиха измамата.На Джордж Буш-младши обаче не му минаваха номерата на Саддам Хюсеин и го свали от власт..Да не си забравил,как Ирак окупира съседен Кувейт,но беше изритан от силите на САЩ..Държави като Русия и Китай ,гледаха като дете у лампа и бездействаха..САЩ и коалицията помогнаха на Кувейт да бъде освободен от ботушите на Саддам..
nix1130
Рейтинг: 478 НеутралноСпоко, всичко е премерено за да може САЩ да продават оръжието си. Ще се попуцат ще похарчат малко доларчета и ше се цункат на есен.
2.5
Рейтинг: 1300 НеутралноНа фонът, на Щатските военни разходи на американците, останалите не си струва да бъдат споменавани.
I Want To Believeiazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#72] от "Иво":
КНР е международно признат за да върви бизнеса - макар и прошляци, все пак са 1 млрд - това е практичната гледна точка, а аз говорех за реалната.
Роси
Рейтинг: 7638 НеутралноНикой не вярваше, че и Русия ще нападне Украйна, но се случи. Да се надяваме, че китайците не са толкова глупави, че да си взривят държавата, като Путин.
iazdakaja
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#74] от "MPetr":
Не е смешно, това е серозен проблем: Ако руската кампания в Украйна успее, други 100 Сульовци по света ще нападнат 100 Пульовци за... нещо си... като видят, че подобен подход е успешен. А конфликтен потенциал по света много... или ти си мислеше че Украйна е нещо уникално?
theduloclan
Рейтинг: 562 ВеселоДо коментар [#6] от "pontius_glarus":
Айде бе! В Китай произвеждат свои електрически автомобили, пето поколени изтребители, космически станции… но видиш ли, китайците не могли да схванат едни “чипове”…
Таралеж
Рейтинг: 2607 НеутралноШубето е голям страх.
Да дръпнеш опашката на Америка или на някой приятел трябва да си луд!
theduloclan
Рейтинг: 562 ВеселоДо коментар [#10] от "dedoliben":
“Абсолютната немощ на руското оръжие” досега прилапа 30% от украинската територия…
Джъст сайин’