Починал е социологът Антоний Гълъбов Почина енергийният експерт Васко Начев
имаха различия за вътрешните ни работи , но и двамата БЯХА АНТИПУТИНИСТИ.
внезапно починали. допреди седмица четях анализите им.
защо са забранени коментарите под двете статии?
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
Това означава един ден домашен арест за възрастните и хората с двигателни проблеми, които без коли са в невъзможност да се придвижват. Разбира се това не важи за София където масово с инвалидни талони са близки до властта, които правят останалите на глупаци. Ако се приеме инвалидите да имат право на коли до 70 к.с.ще видите колко ще намалеят. При сегашния автопарк на инвалиди, човек би заключил, че са от най-заможната част на обществото.
ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБДПС!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Ако правят проучване за България, препоръчвам да има 3 отговора: А: Положително Б: Отрицателно В: Ходете на майната си!
Само на нищоправци може да им хрумват такива абсурдни инициативи. Хора, които пътуват само от работа в къщи, със служебния Майбах или пък сготвените макарони с кетчуп в пластмасова кутийка от късоподстриганата госпожа Фрау. Ако имаш 2-3 места за посещение, без удобен транспорт, и носиш раница и сак за спортен екип, няма как да ти хрумне, че пеша или на метално муле ще имаш повече успех.
За София - знаем. Този град е снобарски и лудовлюбен в афтомобилът. Символ-статус-верую! Абе, забранете придвижването пеша и с велоси в тоз град. НАЙ-ШЕ ИМ СЕ ХАРЕСА.
Трябва всяка седмица да има ден без автомобили в София. Автомобилът отдавна е лукс, а не необходимост за градската среда.
Дано новият кмет се съобрази с голяма част от софиянци, които искат центъра да стане изцяло пешеходна зона, и постепенно да се намаля трафика в целия град, че въвеждане на огромни данъци за притежаване на автомобил - 5000 лв. за един автомобил, 10000 лв. за втори, и т. н.
Цяла Европа върви по този път, само в България сме наопаки.
И не ви хрумва, че велосипеда има багажник и може да носи разни неща, както и че самото каране на колело е спортуване? Ма то много сложно човек да си ги помисли тия работи. Но наистина - у нас градската среда е неприветлива, а обществения транспорт не достатъчно удобен. Малко са смелчаците с велосипеди сега - и в София и в другите ни градове. Но точно европейските градове от проучването в статията само в последните няколко години показаха колко много нови хора привличат към градското колоездене с нови велоалеи. В Лондон даже измислиха велосипедни магистрали да правят.
Поредната простотия на екоталибаните. Тия 5 града са грубо 30 000 000 жители. Попитали 5 000 от тях за мнението им и 3 000 били "за". 1 на 10 000 жители са "за"(!!!), но съм убеден, че екоталибаните и тия числа са фалшифицирали. Най-лошото е, че има кой да се съобразява с простотиите им.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
До коментар [#4] от "Тангра":И не ви хрумва, че велосипеда има багажник и може да носи разни неща, както и че самото каране на колело е спортуване? Ма то много сложно човек да си ги помисли тия работи.Но наистина - у нас градската среда е неприветлива, а обществения транспорт не достатъчно удобен. Малко са смелчаците с велосипеди сега - и в София и в другите ни градове. Но точно европейските градове от проучването в статията само в последните няколко години показаха колко много нови хора привличат към градското колоездене с нови велоалеи. В Лондон даже измислиха велосипедни магистрали да правят.
Как ще заведеш и вземеш едното си дете в градината, а другото в училища и ще отидеш на работа с велосипед? А ако трябва и да напазаруваш в супера? А ако не си в младежките си години? А ако не си в добро здраве? А зимата на велосипед ли ще ги возиш на отрицателни температури? Нещо зимата ви се изпарява мерака на велосипедистите? Мислете малко поне преди да пишете!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
До коментар [#10] от "Андерсен": "Автомобилът отдавна е лукс, а не необходимост за градската среда."
Точно обратното! Автомобилът е необходимо средство за придвижване! Велосипедът е за някой безгрижен келеш. Лукс е, ако си голтак, който не може една таратайка да си купи.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Колко? Колкото той си мисли, че е голяма. Или колкото му се иска да е голяма. Как да ти отговори?! Екоталибаните не са много, малка част от обществото са, но са МНОГО кресливи. Това им е начинът за самоизява и да бъдат забелязани и врякат колкото могат, защото друг начин нямат и по друг не могат. Никога не съм попадал на сериозен човек сред тях.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Да обявят един МЕСЕЦ ПО ЖЕЛАНИЕ без автомобили в София и ще стане ясно колко голяма е тая част. Някъде към 0%.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Поредната простотия на екоталибаните. Тия 5 града са грубо 30 000 000 жители. Попитали 5 000 от тях за мнението им и 3 000 били "за". 1 на 10 000 жители са "за"(!!!), но съм убеден, че екоталибаните и тия числа са фалшифицирали. Най-лошото е, че има кой да се съобразява с простотиите им.
До коментар [#4] от "Тангра":И не ви хрумва, че велосипеда има багажник и може да носи разни неща, както и че самото каране на колело е спортуване? Ма то много сложно човек да си ги помисли тия работи.Но наистина - у нас градската среда е неприветлива, а обществения транспорт не достатъчно удобен. Малко са смелчаците с велосипеди сега - и в София и в другите ни градове. Но точно европейските градове от проучването в статията само в последните няколко години показаха колко много нови хора привличат към градското колоездене с нови велоалеи. В Лондон даже измислиха велосипедни магистрали да правят.
Пълни глупости! А да си се замисляла, че не всеки е "Всеядно" животно и практикува какъв да е спорт, особено между коли и на студено!? Може да имаш точно определен спорт, или 2 спорта. Може да си в лига и да имаш мачове, организирани тренировки, отбори.
Да ти хрумва също така, че колелото И РАНИЦАТА не могат да се оставят без надзор? Какво правим с тях, ако си 5-6-8-10 часа в града из центъра? Ако си тръгнал на среща с момиче пак ли ще мъкнеш 10 кила раница с маратонките и екипите.
Повтарям се, тия безумия ги ръсят хора, които НЕ ПРАКТИКУВАТ. На теория е лесно, ще се пързаля там с шосейката по леда, с наколенките и каската. Ми ако имаш бронхити, синузити, астма!?
Още с прекрачването на личното пространство и навлизането в чуждия живот ставате неетични. Ама от нео-либерали и зелени социалисти, толкова.
Ако имаше такава нагласа, да се е случило досега по сестествен път. Тия кампанийни дивотии само държавен чиновник може да ги измисля. И обикновено се допитва до бабите в парка и по домовете в работно време, щото активните хора по това време са на работа или в колите и автобусите занатам. Не познавам човек, дето да си кара колагата всеки ден без нужда - просто така да си джитка из града...
Мислете малко поне преди да пишете! ................ ЕЕЕ не така с лошо, де. Те талибаните, ако мислеха ... ми нямаше да са талибани. Разни хипстърчèта недоклатени без деца и проблеми, работещи от вкъщи ... Ми на тях не им трябва кола. А за другите хора хичне им дреме.
До коментар [#4] от "Тангра":И не ви хрумва, че велосипеда има багажник и може да носи разни неща, както и че самото каране на колело е спортуване? Ма то много сложно човек да си ги помисли тия работи.Но наистина - у нас градската среда е неприветлива, а обществения транспорт не достатъчно удобен. Малко са смелчаците с велосипеди сега - и в София и в другите ни градове. Но точно европейските градове от проучването в статията само в последните няколко години показаха колко много нови хора привличат към градското колоездене с нови велоалеи. В Лондон даже измислиха велосипедни магистрали да правят.
Аман от простотии. Детската градина на едното ми дете се намира на 6 км от нас,училището на другите две на 4 км от градината. Без удобен градски транспорт. Как точно ще ги закарам сутрин с велосипед и аз да стигна навреме за работа?Ами като вали, ако има лед или в големите жеги. Ти ако мислиш само за собственият си задник, не всички сме такива.
"може да се спестят между 541 и 945 хиляди барела петрол."
Ужас! Това са между 55 млн. и 96 млн. литра бензин и между 29 млн. л. и 52 млн. л дизел и авиционно гориво. При средно 60 евроцента акциз (във Франция) https://www.investor.bg/a/6-svyat/85935-za-aktsizite-i-benzina-ili-kak-pravitelstvata-po-sveta-pechelyat-ot-gorivata това са между 50 млн. евро и 88.8 млн. евро "пропуснати ползи" или един милион кв. метра по-малко тротоари и велоалеи за екоталибаните. И това само за един ден! А за година 32 млрд. евро загуба само от акциз и още 11 млрд. евро загуба на ДДС. Направо, екоталибаните останаха без тротоари! Другият вариант, по-вероятният, сметките на тия гащници да са тотално сбъркани ... при интервал на грешката от 74%. "Факт-чекръците" какво казват по-въпроса? Или не им е платено да изкажат "правилното" мнение?
"Дано новият кмет се съобрази с голяма част от софиянци, които искат центъра да стане изцяло пешеходна зона"
Е, кметът не може да тури "Гражданска отговорност" на пешеходците. Но може да организира "годишен технически преглед" на пешеходците - за всеки чифт обувки такса от 40 лв., а за високите токчета (къртят асфалт и плочки) и за пешеходците "сто кила" - двойно. Тъй де, някой требе да плати на хамалите (и техния "годишен технически преглед") за пренасянето на стоки до магазините в пешеходната зона. И да, всяка пешеходна зона и велоалея да се огради с колчета така, че да не може да припари линейка, пожарна или боклуджийска кола. Да дадем здраве на екоталибаните като правят фитнес с носилки, кофи за вода и торби с боклук!
Правилно. Никакви автомобили. Само магарета и каруци за споделено пътуване. А от метана отделян при пръцкането ще го събираме в торби (100-200литра на ден) и ето ви възобновяеми енергийни ресурси. Дерзайте екоталибани.
Правилно. И като няма автомобили няма да има разходи на СО за нови улици, паркинги, ремонти на павета, миене, организация на движението, поддръжка на светофари. Ходи пеша по средата или на диагонал, свиркай си, гледай си телефона и няма опасност някой да те сгази. Тъпанари.
КО РЕЧЕ? Аз карам самчо велосипед от 2007-ма година. Нема коли, нема градски транспорта ,нема сезони! 24/7 на 365. ВИНАГИ КАЗВАМ: КОГАТО НЯМА ДРУГИ ПЪТИЩА ЩЕ ЩАРАЕМ ПО ТЕЗИ. Относно "екипчетата" - има невероятни велоекипи. то са матирии, то са цветове, то са за студено и за топло време. В раницата нося само неорходимото за "срещите" и "работата". По велоекипче си ходим и в банки и по офицялни места /когато ме канат де, щото това се рад.зреди/. Пълен дауншифтър съм и ти казвам: нервозния ритъм на живот идва от колите. Немам против, че софиянци са като обсебени от тази гнус. ОБАЧЕ, ДА ТВЪРДИШ НЕЩА, КОИТО НЕ СИ ПРОВЕРИЛ В ПРАКТИКАТА - напрао не си прав. Кризата с автомобилите ше я бъде скоро. Дали заради скъпия бендзин, дали заради наложени икономии. тогава пак ше си говориме.
ДРУГО ЛЪЖА: ШОСЕЙКАТА И ЛЕДЪТ! Да ти кажем, фирма "Континентъл" е разработила всесезонни гуми които се помпят на 10 бара и са като острие на бръснач. Държи на лед. В смисъл, може да паднеш ляно-дясно, но никога няма да "забуксува". Дори в непочистена улица със киша отдолу. Ако караш кат такнк, равномернопъстъпателно, мож да минаваш и по утъпкана от коли /тоес заледена на места/ СЛЕДА.
Едва ли сте чували за уравнение на Нивие-Стокс https://en.wikipedia.org/wiki/Navier –Stokes_equations та, ако в една "тръба" (улица/улична мрежа) смесите потоци (камиони, коли, тротинетки, пешеходци, уличен прах и "почистваща техника) с различни характеристики (скорост, плътност, "флуктуации" - пик часове) винаги се стига до "задръстване", както се запушва сифони Ви под кухненската мивка (мие се, неравномерно, посуда от различна консистенция). Например, ж.п. транспортът и въздушният транспорт са най-сигурни и се придвижват точно във времето, защото пресичането с други потоци е сведено до минимум. В момента, в който се сложи пешеходна пътека на шестлентов булевард (бул. Данаил Николаев, Цариградско шосе), 18 секунди за пресичане на 15-25 метра, се образува "опашка" от автомобили с дължина 300 метра. Ако опашката достигне предходния светофар (30 секунди), то тя се удвоява. Всяка волност (промяна на налягането в тръбата - преустрояване и/или изпреварване при двойно непрекъсната линия - практика на двуколесните превозни средства), увеличава с 10 метра задръстването . А при промяна на "посоката на течението" (колоездач/моторист/мерцедес прави ляв/обратен завой от крайно дясно плътно), спира движението поради ПТП, дори физически да не са се "цунали" автомобилите. Иновацията "бус лента"/велоалея на кръстовище (300 метра преди и след кръстовището) действа като волност на "агресивен шофьор, сменящ лентата на движение) - вместо частиците да заемат правилните линии на потока, трябва да се "завихрят" заради "привилегированите" частици, които по правило са и с най-ниска скорост. Представете си някой да пуска летящи балони на 300 метра (и три километра става) край летището и самолетът да вземе "завой" зароди привилегирования балон и да намали скоростта си до скоростта на балона. Колко време ще му трябва да кацне и дали следващият самолет няма да кръжи (да замърсява града) докато се освободи място ... за паркиране!?
Колега, позволете да допълня с нещо малко, но много съществено. Велосипедистите не само заемат лента, и запречват и задръстват движението. Защото се мислят за миропомазани, за тях не важат никакви правила, знаци, светофари. Като им е кеф карат по пешеходната пътека, а по закон трябва да слязат от колелото. Като им е кеф, минават на червено. И така се получава, че с 300 зора изпревариш велосипедист в тесен булевард 1-2 ленти. Хваща те светофар, велосипедистът профучава на червено и след 1 минута ти е пак отпред и пак трябва да го изпреварваш. Изпревариш го отново и на следващия светофар те чака същото упражнение. Той пак си минава на червено, и пак се мъдри пред тебе и върти гъза, пардон, педалите.
За мотоциклетистите, които навлизат в заета лента от теб и стържат по боята, дори да не отварям дума, че ще се изнервя.
ми, мен това не ме ебе! Аз си перкам между колите. ТЕ СИ ГО ПРИЧИНЯВАТ.....Неясно защо. И с 300 да карате и с 14, и да сте спрели: се ми е тая. Стигам си от точка А до точка Б по план, правим си кефът, вие имате проблем с широките и тромави коли дет се затапват. СОРКА ЗА КОЕТО.
Майка ми и баща ми, както баба ми и дядо ми, цял живот се оправят без автомобил. Това че са стари, не значи че са безпомощени и неспособни да се оправят без кола.
Велосипедите ще станат популярни, само ако има инфраструктура за тях. Тия алейки от по 1 м. по тротоарите са абсолютна простотия. Това потиска и навлизането на ел. тротинетките. Но в лошо време автомобилът няма какво да го замени.
До коментар [#10] от "Андерсен": "." Точно обратното! Автомобилът е необходимо средство за придвижване! Велосипедът е за някой безгрижен келеш. Лукс е, ако си голтак, който не може една таратайка да си купи.
Мислене от преди 20-30-50 години. Толкова с колкото БГ е изостанала от "белите" страни. Няма смъсъл да изброявам, с автоталибани не може да се достигнат с никакви аргументи. Таралясника е важно да се паркира отпредЕ, ако може на тротоара. Относно квалификациите като "голтак" - велосипедите които купих на мен и жена ми (нови) бяха по-скъпи от колата която си купих на старо. Въпрос на приоритети :-)
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Да разбирам ли че според теб мнозинството пенсионери в София шофират, правят го всеки ден и имат спешна работа с кола в центъра напр. да си налеят 200л минерална вода в туби с жигулата?
Мисля че тук говорим по-скоро за частично разширение на пешеходните зони един ден в седмицата по начин който обикновено изключва живущите там (вероятно
Колега, мисля че ти си тоя който замазва нещата, нали за пенсионери говорехме не за деца? Май недоволството ти идва от притеснения не за възрастните хора а за личното ти удобство. Ако децата ти учат в квартала както би трябвало не ти е нужна кола да ги водиш на училище. Не ми обяснявай колко ти е тежък живота и как трябва лично за теб да има булеварди и зелена вълна до любимите ти 7 точки в София. И не забравяй че тук говорехме за хипотетично решение за намаляване на трафика в някой квартали отвреме навреме в европейски градове, никой не е тръгнал да ти спира от движение колата :)
До коментар [#39] от "wanderer": "Едва ли сте чували за уравнение на Нивие-Стокс" Тази стара теория разглежда транспортните потоци като движение на течен флуид в тръба. Но има и много по нова - транспортните потоци са газ и той има други характеристики.....( не че превозните средства се изпаряват, а се разпределят по други улици).
Съвсем сериозно и напълно реално, в София може да се придвижва човек само с градски транспорт, колело и такси при нужда - т.е. всичко без ползване на личен автомобил.
Това важи както за стари хора, така и за млади семейства с деца. Това където го казват доста хора, че ако имаш малко дете ти трябва автомобил е остаряло мислене. Не ти трябва, тъкмо детето да се научи да ходи повече пеша и с колело.
До коментар [#54] от "Андерсен": Защо не погледнеш как пътуват в Амстердам ("града на колелата"- ХА-ХА) - с обществен транспорт, с автомобили и с велосипеди, но не по вестниците, а в Евростат. Ще ахнеш и тогава ще говориш за София.
ми, мен това не ме ебе! ................ И любезен и умен маматаситрака велоталибан в пълния му блясък Не го ебяло, значи Ми и нас толкова ни "ебе" за талибанските ви простотии. Ай сиктир
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
sarunka
Рейтинг: 1071 НеутралноПочинал е социологът Антоний Гълъбов
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Почина енергийният експерт Васко Начев
имаха различия за вътрешните ни работи , но и двамата БЯХА АНТИПУТИНИСТИ.
внезапно починали. допреди седмица четях анализите им.
защо са забранени коментарите под двете статии?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#1] от "sarunka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За да няма простотии в коментарите.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноТова означава един ден домашен арест за възрастните и хората с двигателни проблеми, които без коли са в невъзможност да се придвижват.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Разбира се това не важи за София където масово с инвалидни талони са близки до властта, които правят останалите на глупаци.
Ако се приеме инвалидите да имат право на коли до 70 к.с.ще видите колко ще намалеят.
При сегашния автопарк на инвалиди, човек би заключил, че са от най-заможната част на обществото.
ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБДПС!!!
Тангра
Рейтинг: 1583 НеутралноАко правят проучване за България, препоръчвам да има 3 отговора:
А: Положително
Б: Отрицателно
В: Ходете на майната си!
Само на нищоправци може да им хрумват такива абсурдни инициативи.
Хора, които пътуват само от работа в къщи, със служебния Майбах или пък сготвените макарони с кетчуп в пластмасова кутийка от късоподстриганата госпожа Фрау.
Ако имаш 2-3 места за посещение, без удобен транспорт, и носиш раница и сак за спортен екип, няма как да ти хрумне, че пеша или на метално муле ще имаш повече успех.
scott
Рейтинг: 1053 НеутралноЗа София - знаем. Този град е снобарски и лудовлюбен в афтомобилът.
Символ-статус-верую! Абе, забранете придвижването пеша и с велоси в тоз град.
НАЙ-ШЕ ИМ СЕ ХАРЕСА.
barona3
Рейтинг: 438 НеутралноЗа един ден всички ще са готови да слезнат от автомобилите, я ги накарайте да слезнат за месец...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#5] от "scott":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти на колко години си?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#6] от "barona3":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много хора са в обективна невъзможност. Тях ги осъвдаш на домашен затвор без съд и присъда.
scott
Рейтинг: 1053 НеутралноДо коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
на много!
Андерсен
Рейтинг: 560 ЛюбопитноТрябва всяка седмица да има ден без автомобили в София.
Автомобилът отдавна е лукс, а не необходимост за градската среда.
Дано новият кмет се съобрази с голяма част от софиянци, които искат центъра да стане изцяло пешеходна зона, и постепенно да се намаля трафика в целия град, че въвеждане на огромни данъци за притежаване на автомобил - 5000 лв. за един автомобил, 10000 лв. за втори, и т. н.
Цяла Европа върви по този път, само в България сме наопаки.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#9] от "scott":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не личи по начина ти на мислене.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#10] от "Андерсен":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И за да се разтовари града да убиват всички пенсионери. Майка ти и баща ти пенсионираха ли се вече?
radost.petrova
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#4] от "Тангра":
И не ви хрумва, че велосипеда има багажник и може да носи разни неща, както и че самото каране на колело е спортуване? Ма то много сложно човек да си ги помисли тия работи.
Но наистина - у нас градската среда е неприветлива, а обществения транспорт не достатъчно удобен. Малко са смелчаците с велосипеди сега - и в София и в другите ни градове. Но точно европейските градове от проучването в статията само в последните няколко години показаха колко много нови хора привличат към градското колоездене с нови велоалеи. В Лондон даже измислиха велосипедни магистрали да правят.
vassilun
Рейтинг: 5161 НеутралноМного богати сте това пенсионерите! Навсякъде с кола ходите! :-)
quatro_4x3
Рейтинг: 1426 НеутралноПоредната простотия на екоталибаните.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Тия 5 града са грубо 30 000 000 жители. Попитали 5 000 от тях за мнението им и 3 000 били "за". 1 на 10 000 жители са "за"(!!!), но съм убеден, че екоталибаните и тия числа са фалшифицирали. Най-лошото е, че има кой да се съобразява с простотиите им.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#14] от "vassilun":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Завиждаш ли/ Като одъртееш ще разбереш. Пожелавам ти го , защото много не дочакаха.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#15] от "quatro_4x3":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ако хората нямаха нужда едва ли щяха да си причиняват шофирането в нервна среда.
Лично аз избягвам но просто в София се налага.
quatro_4x3
Рейтинг: 1426 НеутралноКак ще заведеш и вземеш едното си дете в градината, а другото в училища и ще отидеш на работа с велосипед? А ако трябва и да напазаруваш в супера? А ако не си в младежките си години? А ако не си в добро здраве? А зимата на велосипед ли ще ги возиш на отрицателни температури? Нещо зимата ви се изпарява мерака на велосипедистите?
Мислете малко поне преди да пишете! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#10] от "Андерсен":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колко голяма е тази част?
pet_fire
Рейтинг: 4357 НеутралноДо коментар [#1] от "sarunka":
защо са забранени коментарите под двете статии?
Не са забранени, а не са разрешени
quatro_4x3
Рейтинг: 1426 НеутралноДо коментар [#10] от "Андерсен": "Автомобилът отдавна е лукс, а не необходимост за градската среда."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Точно обратното! Автомобилът е необходимо средство за придвижване!
Велосипедът е за някой безгрижен келеш.
Лукс е, ако си голтак, който не може една таратайка да си купи.
quatro_4x3
Рейтинг: 1426 НеутралноКолко? Колкото той си мисли, че е голяма. Или колкото му се иска да е голяма. Как да ти отговори?!
Екоталибаните не са много, малка част от обществото са, но са МНОГО кресливи. Това им е начинът за самоизява и да бъдат забелязани и врякат колкото могат, защото друг начин нямат и по друг не могат. Никога не съм попадал на сериозен човек сред тях. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1426 НеутралноДа обявят един МЕСЕЦ ПО ЖЕЛАНИЕ без автомобили в София и ще стане ясно колко голяма е тая част. Някъде към 0%. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#22] от "quatro_4x3":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Мълчанието му казва всичко.
Апропо, какво стана с гретито тумберг?
Роси
Рейтинг: 7761 НеутралноВаско Начев даже и тази сутрин е коментирал. Много го харесвах. Бог да прости и двамата!
Тангра
Рейтинг: 1583 ЛюбопитноТе питали 5000 от 30млн,
ама тия 5000, спряха шофьори с коли ли да ги попитат или спряха пешеходци!?
То е ясно, всичко е стъкмистика и пунта мара.
Тангра
Рейтинг: 1583 ЛюбопитноПълни глупости!
А да си се замисляла, че не всеки е "Всеядно" животно и практикува какъв да е спорт, особено между коли и на студено!?
Може да имаш точно определен спорт, или 2 спорта. Може да си в лига и да имаш мачове, организирани тренировки, отбори.
Да ти хрумва също така, че колелото И РАНИЦАТА не могат да се оставят без надзор? Какво правим с тях, ако си 5-6-8-10 часа в града из центъра? Ако си тръгнал на среща с момиче пак ли ще мъкнеш 10 кила раница с маратонките и екипите.
Повтарям се, тия безумия ги ръсят хора, които НЕ ПРАКТИКУВАТ.
На теория е лесно, ще се пързаля там с шосейката по леда, с наколенките и каската. Ми ако имаш бронхити, синузити, астма!?
Още с прекрачването на личното пространство и навлизането в чуждия живот ставате неетични. Ама от нео-либерали и зелени социалисти, толкова.
Н. Колев
Рейтинг: 461 НеутралноАко имаше такава нагласа, да се е случило досега по сестествен път. Тия кампанийни дивотии само държавен чиновник може да ги измисля. И обикновено се допитва до бабите в парка и по домовете в работно време, щото активните хора по това време са на работа или в колите и автобусите занатам. Не познавам човек, дето да си кара колагата всеки ден без нужда - просто така да си джитка из града...
buljubei
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#18] от "quatro_4x3":
Мислете малко поне преди да пишете!
................
ЕЕЕ не така с лошо, де.
Те талибаните, ако мислеха
... ми нямаше да са талибани.
Разни хипстърчèта недоклатени без деца и проблеми, работещи от вкъщи ...
Ми на тях не им трябва кола.
А за другите хора хичне им дреме.
wtn381138318
Рейтинг: 598 НеутралноАман от простотии. Детската градина на едното ми дете се намира на 6 км от нас,училището на другите две на 4 км от градината. Без удобен градски транспорт. Как точно ще ги закарам сутрин с велосипед и аз да стигна навреме за работа?Ами като вали, ако има лед или в големите жеги.
Ти ако мислиш само за собственият си задник, не всички сме такива.
sandor_clegane
Рейтинг: 2063 НеутралноДо коментар [#10] от "Андерсен":
Чутовни глупости!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#30] от "wtn381138318":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тя ще се наеме да ги кара.Защото е много учена и знае как.
wanderer
Рейтинг: 1706 Весело"може да се спестят между 541 и 945 хиляди барела петрол."
Ужас! Това са между 55 млн. и 96 млн. литра бензин и между 29 млн. л. и 52 млн. л дизел и авиционно гориво. При средно 60 евроцента акциз (във Франция)
https://www.investor.bg/a/6-svyat/85935-za-aktsizite-i-benzina-ili-kak-pravitelstvata-po-sveta-pechelyat-ot-gorivata
това са между 50 млн. евро и 88.8 млн. евро "пропуснати ползи" или един милион кв. метра по-малко тротоари и велоалеи за екоталибаните. И това само за един ден! А за година 32 млрд. евро загуба само от акциз и още 11 млрд. евро загуба на ДДС. Направо, екоталибаните останаха без тротоари!
Другият вариант, по-вероятният, сметките на тия гащници да са тотално сбъркани ... при интервал на грешката от 74%. "Факт-чекръците" какво казват по-въпроса? Или не им е платено да изкажат "правилното" мнение?
wanderer
Рейтинг: 1706 ВеселоДо коментар [#10] от "Андерсен":
"Дано новият кмет се съобрази с голяма част от софиянци, които искат центъра да стане изцяло пешеходна зона"
Е, кметът не може да тури "Гражданска отговорност" на пешеходците. Но може да организира "годишен технически преглед" на пешеходците - за всеки чифт обувки такса от 40 лв., а за високите токчета (къртят асфалт и плочки) и за пешеходците "сто кила" - двойно. Тъй де, някой требе да плати на хамалите (и техния "годишен технически преглед") за пренасянето на стоки до магазините в пешеходната зона.
И да, всяка пешеходна зона и велоалея да се огради с колчета така, че да не може да припари линейка, пожарна или боклуджийска кола. Да дадем здраве на екоталибаните като правят фитнес с носилки, кофи за вода и торби с боклук!
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноПравилно. Никакви автомобили. Само магарета и каруци за споделено пътуване. А от метана отделян при пръцкането ще го събираме в торби (100-200литра на ден) и ето ви възобновяеми енергийни ресурси. Дерзайте екоталибани.
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноПравилно. И като няма автомобили няма да има разходи на СО за нови улици, паркинги, ремонти на павета, миене, организация на движението, поддръжка на светофари. Ходи пеша по средата или на диагонал, свиркай си, гледай си телефона и няма опасност някой да те сгази. Тъпанари.
scott
Рейтинг: 1053 НеутралноДо коментар [#27] от "Тангра":
КО РЕЧЕ? Аз карам самчо велосипед от 2007-ма година. Нема коли, нема градски транспорта ,нема сезони!
24/7 на 365.
ВИНАГИ КАЗВАМ: КОГАТО НЯМА ДРУГИ ПЪТИЩА ЩЕ ЩАРАЕМ ПО ТЕЗИ.
Относно "екипчетата" - има невероятни велоекипи. то са матирии, то са цветове, то са за студено и за топло време. В раницата нося само неорходимото за "срещите" и "работата". По велоекипче си ходим и в банки и по офицялни места /когато ме канат де, щото това се рад.зреди/. Пълен дауншифтър съм и ти казвам: нервозния ритъм на живот идва от колите. Немам против, че софиянци са като обсебени от тази гнус. ОБАЧЕ, ДА ТВЪРДИШ НЕЩА, КОИТО НЕ СИ ПРОВЕРИЛ В ПРАКТИКАТА - напрао не си прав. Кризата с автомобилите ше я бъде скоро. Дали заради скъпия бендзин, дали заради наложени икономии. тогава пак ше си говориме.
scott
Рейтинг: 1053 НеутралноДРУГО ЛЪЖА: ШОСЕЙКАТА И ЛЕДЪТ!
Да ти кажем, фирма "Континентъл" е разработила всесезонни гуми които се помпят на 10 бара и са като острие на бръснач. Държи на лед. В смисъл, може да паднеш ляно-дясно, но никога няма да "забуксува". Дори в непочистена улица със киша отдолу. Ако караш кат такнк, равномернопъстъпателно, мож да минаваш и по утъпкана от коли /тоес заледена на места/ СЛЕДА.
wanderer
Рейтинг: 1706 НеутралноДо коментар [#37] от "scott":
"нервозния ритъм на живот идва от колите."
Едва ли сте чували за уравнение на Нивие-Стокс
https://en.wikipedia.org/wiki/Navier –Stokes_equations
та, ако в една "тръба" (улица/улична мрежа) смесите потоци (камиони, коли, тротинетки, пешеходци, уличен прах и "почистваща техника) с различни характеристики (скорост, плътност, "флуктуации" - пик часове) винаги се стига до "задръстване", както се запушва сифони Ви под кухненската мивка (мие се, неравномерно, посуда от различна консистенция).
Например, ж.п. транспортът и въздушният транспорт са най-сигурни и се придвижват точно във времето, защото пресичането с други потоци е сведено до минимум. В момента, в който се сложи пешеходна пътека на шестлентов булевард (бул. Данаил Николаев, Цариградско шосе), 18 секунди за пресичане на 15-25 метра, се образува "опашка" от автомобили с дължина 300 метра. Ако опашката достигне предходния светофар (30 секунди), то тя се удвоява. Всяка волност (промяна на налягането в тръбата - преустрояване и/или изпреварване при двойно непрекъсната линия - практика на двуколесните превозни средства), увеличава с 10 метра задръстването . А при промяна на "посоката на течението" (колоездач/моторист/мерцедес прави ляв/обратен завой от крайно дясно плътно), спира движението поради ПТП, дори физически да не са се "цунали" автомобилите. Иновацията "бус лента"/велоалея на кръстовище (300 метра преди и след кръстовището) действа като волност на "агресивен шофьор, сменящ лентата на движение) - вместо частиците да заемат правилните линии на потока, трябва да се "завихрят" заради "привилегированите" частици, които по правило са и с най-ниска скорост. Представете си някой да пуска летящи балони на 300 метра (и три километра става) край летището и самолетът да вземе "завой" зароди привилегирования балон и да намали скоростта си до скоростта на балона. Колко време ще му трябва да кацне и дали следващият самолет няма да кръжи (да замърсява града) докато се освободи място ... за паркиране!?
Тангра
Рейтинг: 1583 НеутралноКолега, позволете да допълня с нещо малко, но много съществено.
Велосипедистите не само заемат лента, и запречват и задръстват движението.
Защото се мислят за миропомазани, за тях не важат никакви правила, знаци, светофари. Като им е кеф карат по пешеходната пътека, а по закон трябва да слязат от колелото. Като им е кеф, минават на червено.
И така се получава, че с 300 зора изпревариш велосипедист в тесен булевард 1-2 ленти. Хваща те светофар, велосипедистът профучава на червено и след 1 минута ти е пак отпред и пак трябва да го изпреварваш. Изпревариш го отново и на следващия светофар те чака същото упражнение. Той пак си минава на червено, и пак се мъдри пред тебе и върти гъза, пардон, педалите.
За мотоциклетистите, които навлизат в заета лента от теб и стържат по боята, дори да не отварям дума, че ще се изнервя.
blondofil
Рейтинг: 2308 НеутралноТова вече го проучихме през Лукановата и Виденовата зима. Не е кеф.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#37] от "scott":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Разбрах няколко неща. Не си женен и нямаш деца.
Вероятно друг се грижи за родителите ти и не караш колело в София.
scott
Рейтинг: 1053 НеутралноДо коментар [#39] от "wanderer":
ми, мен това не ме ебе!
Аз си перкам между колите. ТЕ СИ ГО ПРИЧИНЯВАТ.....Неясно защо.
И с 300 да карате и с 14, и да сте спрели: се ми е тая. Стигам си от точка А до точка Б по план, правим си кефът, вие имате проблем с широките и тромави коли дет се затапват. СОРКА ЗА КОЕТО.
Vagner Group
Рейтинг: 104 НеутралноДжорджия Мелони, която ще е първата жена премиер на Италия - Европа е политическо джудже и бюрократичен великан
Да почетем поручик Списаревски с паметник, задето прати доста кравари във вечните ловни полета!sandor_clegane
Рейтинг: 2063 ВеселоДо коментар [#36] от "Софианец":
Ходи пеша по средата или на диагонал, свиркай си, гледай си телефона и няма опасност някой да те сгази. Тъпанари.
А може и в кръг.
Андерсен
Рейтинг: 560 НеутралноДо коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":
Майка ми и баща ми, както баба ми и дядо ми, цял живот се оправят без автомобил. Това че са стари, не значи че са безпомощени и неспособни да се оправят без кола.
Хи-хи
Рейтинг: 1815 НеутралноВелосипедите ще станат популярни, само ако има инфраструктура за тях. Тия алейки от по 1 м. по тротоарите са абсолютна простотия. Това потиска и навлизането на ел. тротинетките. Но в лошо време автомобилът няма какво да го замени.
B52
Рейтинг: 1763 НеутралноМислене от преди 20-30-50 години. Толкова с колкото БГ е изостанала от "белите" страни.
Няма смъсъл да изброявам, с автоталибани не може да се достигнат с никакви аргументи.
Таралясника е важно да се паркира отпредЕ, ако може на тротоара.
Относно квалификациите като "голтак" - велосипедите които купих на мен и жена ми (нови) бяха по-скъпи от колата която си купих на старо.
Въпрос на приоритети :-) He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
imenitko
Рейтинг: 11 НеутралноДа разбирам ли че според теб мнозинството пенсионери в София шофират, правят го всеки ден и имат спешна работа с кола в центъра напр. да си налеят 200л минерална вода в туби с жигулата?
Мисля че тук говорим по-скоро за частично разширение на пешеходните зони един ден в седмицата по начин който обикновено изключва живущите там (вероятно
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#46] от "Андерсен":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В София ли?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#49] от "imenitko":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Още един НЕразбрал. Не се опитвай да замажеш темата. Ти в кой квартал живееш и имаш ли деца?
imenitko
Рейтинг: 11 НеутралноКолега, мисля че ти си тоя който замазва нещата, нали за пенсионери говорехме не за деца? Май недоволството ти идва от притеснения не за възрастните хора а за личното ти удобство.
Ако децата ти учат в квартала както би трябвало не ти е нужна кола да ги водиш на училище. Не ми обяснявай колко ти е тежък живота и как трябва лично за теб да има булеварди и зелена вълна до любимите ти 7 точки в София.
И не забравяй че тук говорехме за хипотетично решение за намаляване на трафика в някой квартали отвреме навреме в европейски градове, никой не е тръгнал да ти спира от движение колата :)
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#39] от "wanderer": "Едва ли сте чували за уравнение на Нивие-Стокс"
Тази стара теория разглежда транспортните потоци като движение на течен флуид в тръба. Но има и много по нова - транспортните потоци са газ и той има други характеристики.....( не че превозните средства се изпаряват, а се разпределят по други улици).
Андерсен
Рейтинг: 560 НеутралноДо коментар [#50] от "КМЕТ В СЯНКА":
Да, в София.
Съвсем сериозно и напълно реално, в София може да се придвижва човек само с градски транспорт, колело и такси при нужда - т.е. всичко без ползване на личен автомобил.
Това важи както за стари хора, така и за млади семейства с деца. Това където го казват доста хора, че ако имаш малко дете ти трябва автомобил е остаряло мислене. Не ти трябва, тъкмо детето да се научи да ходи повече пеша и с колело.
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#54] от "Андерсен":
Защо не погледнеш как пътуват в Амстердам ("града на колелата"- ХА-ХА) - с обществен транспорт, с автомобили и с велосипеди, но не по вестниците, а в Евростат. Ще ахнеш и тогава ще говориш за София.
buljubei
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#43] от "scott":
ми, мен това не ме ебе!
................
И любезен и умен
маматаситрака
велоталибан в пълния му блясък
Не го ебяло, значи
Ми и нас толкова ни "ебе" за талибанските ви простотии.
Ай сиктир