Латвия гласува днес сред опасения на етническите руснаци, че ще бъдат изолирани

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Етническите руснаци да се сърдят на Путин.

  2. 2 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Неутрално

    Латвия гласува днес сред опасения на етническите руснаци, че ще бъдат изолирани
    Ако ги изолирате ще си направят свое "ДПС"

    Bukalemun
  3. 3 Профил на Lemmy
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Един дългосрочен и твърде интересен социален експеримент. Възможно ли е руско малцинство, живеещо извън кочината-си-матушка да бъде цивилизовано? М-ммм, съмнително, ама кой знае...
    —цитат от коментар 3 на Lemmy


    Колкото циганите където и да живеят са се интегрирали толкова и руснаците.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  5. 5 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    "84-метровият монемунт в центъра на столицата беше сринат по заповед на правителството. То е доминирано от етнически латвийци и сега би предпочело да погребе спомените, че е Латвия бе част от бившия СССР до 1991 г. "

    Правителството на България след Освобождението не е ли било "доминирано от етнически българи"? И не е ли предпочело да погребе спомените, че България е била част от бившата Османска Империя до 1878 г.? Какво ненормално има в това да утвърждаваш собствената си държавност?

  6. 6 Профил на puck_futin
    puck_futin
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    "...опасения на етническите руснаци, че ще бъдат изолирани..."

    No Problem!
    Ethnic Russians! Go to Putinland!

    Fu*k Your Opinion
  7. 7 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#2] от "eti mehter":

    ДПС може да има само в мутренската територия.В Латвия няма как да стане.

  8. 8 Профил на puck_futin
    puck_futin
    Рейтинг: 3203 Любопитно

    До коментар [#4] от "deepblue":


    Колкото циганите където и да живеят са се интегрирали толкова и руснаците.
    —цитат от коментар 4 на deepblue


    Ама има ли разлика между тия два етноса?

    Fu*k Your Opinion
  9. 9 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    "Матякубова каза, че сега говори само руски на обществени места в знак на протест срещу възприеманото неуважение. "Ако получа учтив отговор, преминавам на латвийски", каза тя."

    Според мен тя проявява неуважение, говорейки само руски на обществени места. Дори арогантност, наглост и нацизъм, демонстрирайки, че се смята за човек от по-висша нация!

  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Неутрално

    До коментар [#7] от "Max91":

    Не бъди толкова сигурен.....
    Прибалтийския расизъм май ти е непознат.

    Bukalemun
  11. 11 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#9] от "vankata1":

    .............протест срещу възприеманото неуважение........................

    ............арогантност, наглост и нацизъм, демонстрирайки, че се смята за човек от по-висша нация!
    Абсолютно съм съгласен с вас.Какъв цинизъм,30г. не искат да научат латвийски език и сега протестират.

  12. 12 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    .................Прибалтийския расизъм..........................

    Наистина?

  13. 13 Профил на Ivo Kunchev
    Ivo Kunchev
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":
    "...Прибалтийския расизъм май ти е непознат."

    Прибалтийския расизъм е същия домашен расизъм, който съществува във всяка една страна сред определена прослойка от народа там.
    Завчера един български шофьор уби един френски гражданин и се обърна към околните така;
    -Какво сте се загрижили за един чужденец! Вие не сте ли българи, бе!!

  14. 14 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ivo Kunchev":

    Когато говорим за ватенки е друга бирата!
    Който иска по рускаму - към мАсква! Никой не ви обича

  15. 15 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":.................Прибалтийския расизъм..........................Наистина?
    —цитат от коментар 12 на Max91


    Тази е руска мурв@ обслужваща резаците в Анадола и не я слуша главата, не й обръщай внимание. В прибалтийските държави са нормални и отворени към живота хора, расизъм има само в мурвенската чутура.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  16. 16 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Спешъл за тия с минусчетата :)
    https://www.youtube.com/watch?v=NVQsPOfvVAI

  17. 17 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 1071 Неутрално
  18. 18 Профил на Фюриозо
    Фюриозо
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    [quote#4:"deepblue"][/quote]

    Монголоидите са мноог по-зле. Ривът, че ги дискриминираш, развяват знамена и накрая искат референдум.

  19. 19 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    До коментар [#4] от "deepblue":
    Да сравнявал цигани с руснаци е връх на глупостта!

  20. 20 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#4] от "deepblue":Да сравнявал цигани с руснаци е връх на глупостта!
    —цитат от коментар 19 на Хюго Босов


    Ако знаеш колко си прав. Няма база за сравнение. Циганите сравнение с вас са цивилизовани хорица

  21. 21 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    До коментар [#8] от "puck_futin":
    Тъпо, че чак вдлъбнато! Да не се окаже, че ти приличаш повече на циганите по манталитет к външност.

  22. 22 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    До коментар [#18] от "Фюриозо":


    Кскво е “рИвЪт”?

  23. 23 Профил на Фюриозо
    Фюриозо
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#22] от "Хюго Босов":

    Реват като на заколение.

  24. 24 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Да питаме ли арменците?

  25. 25 Профил на mudslide
    mudslide
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#9] от "vankata1":.............протест срещу възприеманото неуважение....................................арогантност, наглост и нацизъм, демонстрирайки, че се смята за човек от по-висша нация!Абсолютно съм съгласен с вас.Какъв цинизъм,30г. не искат да научат латвийски език и сега протестират.
    —цитат от коментар 11 на Max91


    за 30г ги накараха да говорят перфектно латвийски език ,да научат историята на Латвия и им промениха имената с латишките окончания иначе няма паспорт.

  26. 26 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Неутрално

    До коментар [#24] от "gogo2011":

    Питай арменския поп ако искаш.

    Bukalemun
  27. 27 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    До коментар [#7] от "Max91":Не бъди толкова сигурен.....Прибалтийския расизъм май ти е непознат.
    —цитат от коментар 10 на eti mehter


    РУСКИНЬО,

    В Латвия искат да накарат руснаците и РУСКИНИТЕ
    да научат местния език за да се интегрират в обществото.
    От ТУРЦИТЕ в Латвия оплаквания за "расизъм" НЯМА
    Има оплаквания само от НЕЖЕЛАЕЩИТЕ ДА НАУЧАТ ЛАТВИЙСКИ ЕЗИК
    РУСКИНИ

    За това и ти заедно с останалите протестираш.
    Ако беше "турчин" каквато НЕ СИ,
    този проблем НЕ Е ТВОЙ

    Панимайш ?!?!?!

  28. 28 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    До коментар [#22] от "Хюго Босов":Реват като на заколение.
    —цитат от коментар 23 на Фюриозо


    Ще реват, разбира се.
    Отнемат на руския език статута му на ИМПЕРСКИ ЕЗИК.

    Що не реват за същото в Германия, във Франция или в САЩ ?!?!?!

  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Неутрално

    До коментар [#27] от "Hawaii":

    От ТУРЦИТЕ в Латвия оплаквания за "расизъм" НЯМА
    ======
    Колко турци ли има в Латвия, АДЖАБА.
    Тя самата държава има няма милион...с расизъм ще се занимава...

    Bukalemun
  30. 30 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1990 Весело

    Латвийският и руският нацонализъм с рогата напред.

  31. 31 Профил на Христо Атанасов
    Христо Атанасов
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#7] от "Max91":

    ДПС може да има само в мутренската територия.В Латвия няма как да стане...............Отговор. Жълтопаветния планктон най-манипулирани планктон в света. Как си представяш, че в страна в която над 25% от населението са етнически руснаци и няма да направят своя партия е непонятно за мен и говори твърде добре за разбиранията на жълтопаветния планктон за демокрацията. Това е част от коментар за последните проведени избори в Латвия, сигурно ще си страшно изненадан, че латвийското ДПС редовно печели изборите.
    "Латвийската проруска партия "Съгласие", която редовно се очертава като най-голямата в страната, но никога не влиза в управлението, изглежда отново печели най-много гласове в парламентарните избори, които се проведоха в събота.". България ще стане нормална страна когато жълтопаветния планктон осъзнае, че непрекъснато го манипулират с лъжи, опорки и полуистини и започне да разсъждава със собствения си мозък.

  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Весело

    До коментар [#28] от "Hawaii":

    Ще реват, разбира се.
    Отнемат на руския език
    =======
    Пак се издаде .... Стар балкански възродител...!
    По акцента ви познавам

    Bukalemun
  33. 33 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    До коментар [#28] от "Hawaii":Ще реват, разбира се.Отнемат на руския език=======Пак се издаде .... Стар балкански възродител...!По акцента ви познавам
    —цитат от коментар 32 на eti mehter


    Искаш да ме изкараш,че съм БОЙКО БОРИСОВ,
    ама няма как да стане....

    "Възродител" съм бил....като БОРИСОВ
    дето СЕ ХВАЛЕШЕ С ТОВА........
    Айде нема нужда.....

    ВЪЗРАЖДАМ единствено РУСКИНИ
    безплатно и единствено срещу благодарности....

  34. 34 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Весело

    До коментар [#33] от "Hawaii":

    Искаш да ме изкараш,че съм БОЙКО БОРИСОВ
    ======
    Ха ха ... Той поне е пожарникар....

    Bukalemun
  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Весело

    До коментар [#33] от "Hawaii":

    Седеммесечната война подтикна дясноцентристкото коалиционно правителство на премиера Крисиянис Каринс да наложи ограничения върху използването на руския език в обществения живот.
    =======
    Ето го и твоя латвийски еквивалент...

    Но за разлика от теб ...той е закъснял с около 35 години....
    Сега вече всички възродители ги хващат в крачка...:)

    Bukalemun
  36. 36 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Между другото в окупираните от Русия области на Украйна са затворени всички български училища.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  37. 37 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    В окупирана Украйна се преподава само руски език и руска история.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  38. 38 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Колко турци ли има в Латвия, АДЖАБА.
    До коментар [#29] от "eti mehter":

    Какво значение има броят на хората?
    Ако в Естония живеят 5 турчина и за тях няма обучение на турски, това не е расизъм. Но ако станат 250.000 и пак нама, това вече ще е расизъм, така ли?

  39. 39 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хюго Босов":

    Циганите в България учат на български. Руснаците в Латвия не щат.
    Има разлика, да!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  40. 40 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Седеммесечната война подтикна дясноцентристкото коалиционно правителство на премиера Крисиянис Каринс да наложи ограничения върху използването на руския език в обществения живот.
    =======
    Ето го и твоя латвийски еквивалент...
    —цитат от коментар 35 на eti mehter


    РУСКИНКЕ,

    Я ни посочи КОИ ЧУЖДИ ЕЗИЦИ се използват
    в обществения живот
    в РУСИЯ и в ТУРЦИЯ ?!?!

    Пък и в обществения живот
    в БЪЛГАРИЯ,
    в ГЪРЦИЯ
    в РУМЪНИЯ
    в АЛБАНИЯ
    в СЪРБИЯ......

    НЯМА Я вече "ИМПЕРИЯТА" русия
    която ДА НАЛАГА ЕЗИКА СИ КАТО ИМПЕРСКИ

    Панимайш ?!?!

  41. 41 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Колко турци ли има в Латвия, АДЖАБА.До коментар [#29] от "eti mehter":Какво значение има броят на хората? Ако в Естония живеят 5 турчина и за тях няма обучение на турски, това не е расизъм. Но ако станат 250.000 и пак нама, това вече ще е расизъм, така ли?
    —цитат от коментар 38 на half truth


    Това ми дава повод да отбележа друго.
    В Латвия никой не забранява на руснаците
    да учат руски език, точно така както не им се
    забранява да учат английски,френски,испански или немски....

    Но това да става НА ЧАСТНИ НАЧАЛА
    НЕ ДЪРЖАВАТА чрез ДЪРЖАВНО ФИНАНСИРАНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
    да ФИНАНСИРА ИЗУЧАВАНЕТО на руски език в училищата.

    И друго има,
    руснаците НЕ ИСКАТ само държавно обучение по руски език
    Те искат В УЧИЛИЩАТА ДА СЕ ПРЕПОДАВА
    НА ИМПЕРСКИЯ РУСКИ ЕЗИК.

    Което няма как да стане !!!!

  42. 42 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Той Путин ги е наредил и тях на картата са анексия, сега повод поне ще имат неоспорим ако им забранят езика.

  43. 43 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Любопитно

    БОЙКО БОРИСОВ======Ха ха ... Той поне е пожарникар....
    —цитат от коментар 34 на eti mehter


    И като "ПОЖАРНИКАР" ли е лежал в ЧЕШКИ ЗАТВОР ?!?!?!?!

  44. 44 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 993 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hawaii":

    Бе ако не бяха избягали турците в края на 80-те верно ли смяташ, че при 25% от населението щяхме да се разминем само с новини на турски по телевизията?

  45. 45 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Весело

    Той Путин ги е наредил и тях на картата са анексия, сега повод поне ще имат неоспорим ако им забранят езика.
    —цитат от коментар 42 на ръмжо


    Ха-хаааа

    ПУТИн в момента реди и разрежда карти за анексии с разтреперани ръчички

    Искаш ли да си Му на ПУТИн на мястото ?!?!?!?!?!

    ха-хааааааа

  46. 46 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hawaii":Бе ако не бяха избягали турците в края на 80-те верно ли смяташ, че при 25% от населението щяхме да се разминем само с новини на турски по телевизията?
    —цитат от коментар 44 на ръмжо


    21-ви век сме вече,душа
    Да ни повтаряш милиционерските ОПОРКИ
    от 80-те години от времето на т.нар."Възродителен процес"
    с които милиционерите и Партийците плашеха хората,
    да го тропаш това в 21-ви век вече е смешно....

  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4649 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hawaii":

    Я ни посочи КОИ ЧУЖДИ ЕЗИЦИ се използват
    в обществения живот
    в РУСИЯ и в ТУРЦИЯ ?!?
    =======
    Освен на турски в Турция се говори още на кюрдски,руски,арабски ,сюрияни, български (но не на твоя фашизоиден диалект), грузински, арменски и още няколко езика...
    Има тв програми на тия езици.
    Държавата отделя пари от хазната....за да не се забравят те и обичаите на хората които говорят на такива....

    Bukalemun
  48. 48 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Освен на турски в Турция се говори още на .....
    —цитат от коментар 47 на eti mehter


    Рускинке,
    На Женския пазар в София се говори на същите тези езици.
    Вече не можеш се размина там от араби,кюрди,афганци....и прочее...

    И в ЛАТВИЯ човек може да си говори колкото си иска на всички тези езици

    Хората в ЛАТВИЯ искат да е както във всяка друга нормална държава.
    ДЪРЖАВНИЯ ЕЗИК
    Този на СЪДОПРОИЗВОДСТВОТИ, на АДМИНИСТРАЦИЯТА, на МЕДИИТЕ....
    да е ЛАТВИЙСКИЯ ЕЗИК......

  49. 49 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#44] от "ръмжо":
    "Бе ако не бяха избягали турците в края на 80-те верно ли смяташ, че при 25% от населението щяхме да се разминем само с новини на турски по телевизията?"

    Османската империя сме я пробвали 500 години. Знаем от опит какво може да стане под турско управление.
    За 500 години българите си запазихме езика, религията и нивите.
    В края на Османското владичество в България са живели такъв процент турци какъвно живеят днес.
    Ха сега да сравните с руското владичество върху Латвия.
    Само за 50 години и руснаците станаха една трета от населението.

    подпис
  50. 50 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Трябва да разсъждаваме за Русия с глобални категории. Тя е последната империя днес.
    Можеше да ги търпим като някакъв гнойник в съвременния свят ако си стояха само в къщи. Каквито и мръсотии да праят в своята империа, народите щяха да си затварят очите.
    Да ама не.
    Гнойникът проби и изтече в съседните държави. Няма как да се спрем. Няма да ни спрат агентите на Руската импария по света.

    подпис
  51. 51 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 373 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иван K":

    Щяхме да сме, като Босна и Херцеговина и износители на престъпност.

  52. 52 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иван K":

    Kakво като са се изселили. Нали си упражняват правото на глас.

  53. 53 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#52] от "half truth":
    "Kakво като са се изселили. Нали си упражняват правото на глас."

    Смаян съм от твоята наглост.
    В продължение на 50 г съветска власт латвийците не са се "изселии". Те бяха "депортирани".
    Не ни пращай за зелен хайвер, че уж латвийците са намаляли като население, защото са заминали в ЕС. А руската част на Латвия те къде заминаха! Русаците също използваха визовият режим с ЕС за да наводнят ЕС.
    Съотношението руснаци-латвийци в Латвия не е променето слад разпада на СССР

    подпис
  54. 54 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До тука имаш само плюсове за това изказване, макар, че по отношение на имотите е вярно на половина. Само двора на къщата е собственост на селянина, останалата земя е на Нашият баща Султана, който му я е дал в дългосрочна аренда.

    До коментар [#44] от "ръмжо":. За 500 години българите си запазихме езика, религията и нивите
    —цитат от коментар 49 на Иван K


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  55. 55 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Това не е вярно. Още по време на войнста 1877-1878 година мюсюлманското население бива мадово прогонвано а имотите им присвоявани. Изселването доброзорно и доброволно продължава и десетилетия след войната. Варна например е бил турско-гръцки град. Българи почти е нямало.

    До коментар [#44] от "ръмжо":".....В края на Османското владичество в България са живели такъв процент турци какъвно живеят днес....
    —цитат от коментар 49 на Иван K


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  56. 56 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Голямо проклятие е да граничиш с ватенките. Само това знам.

  57. 57 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#54] от "DDR":
    "Само двора на къщата е собственост на селянина, останалата земя е на Нашият баща Султана, който му я е дал в дългосрочна аренда."

    Всички империи са прилагали някаква форма на подчинение чрез земя.
    Важно е, че след като си отива османската власт българските селяни са продължили като собственици на арендованата земя.
    Напомням за така наречените "имлячни регистри" в България
    Можете да проверите от википедия, че са наследени от султана

    подпис
  58. 58 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#55] от "DDR":
    "Още по време на войнста 1877-1878 година мюсюлманското население бива мадово прогонвано а имотите им присвоявани."

    За съжаление историята е пълна с несправедливости.
    Най-важен е мащабът. Той показва, че прогонването на турците не е масово.
    За това насочвам хората да правят сравнение между другите империи и руската империя като сравняват мащабите.
    В новата история никоя друга империя не е провеждала толгока масови репресии и геноцид колкото Руската империя.

    подпис
  59. 59 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    "Какъв е бил проблемът за (рускоезичните) през последните 30 години да научат държавния език? Ако не сте го научили, не искате да сте пълноправен член на обществото"

    Все едно в Швейцария за забранят италианския език.
    Латвийците лееко пренавиват гайката, ама…

  60. 60 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#59] от "мики маус":
    "Все едно в Швейцария за забранят италианския език. "

    Швейцария не е била окупирата от Италия в продължение на 50 години и не е депортирала милиони местни швейцерци.

    подпис
  61. 61 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Не бих желал да задълбаваме в темата, но не бих си позволил да обобщавам така смело. Все пак, да не забравяме, че след ВСВ, с одобрението на Великите сили (повечето от тях стари демокрации), поляците прогониха в рамките на месеци около 12 милиона немци и им конфискуваха безвъзмездно имотите. Същата съдба постига 3 000 000 немци в Чехословакия и няколко десетки унгарци пак там. Това за протокола. А на немците, оцелели в Силезия (защото са били с ценни за стопанството професии) са им слухтяли поляците под прозорците, дали ди говорят в къщи на немски със всички последици от това.
    Както казвате -живота е несправедлив а историята е добре да се помни, независимо, дали ни харесва или не.
    п.п. С това не омаловажавам золумите на руснаците, просто не бива да се забравя, че ангели няма.

    До коментар [#55] от "DDR":"....В новата история никоя друга империя не е провеждала толгока масови репресии и геноцид колкото Руската империя.
    —цитат от коментар 58 на Иван K


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  62. 62 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Това не е вярно. Още по време на войнста 1877-1878 година мюсюлманското население бива мадово прогонвано а имотите им присвоявани. Изселването доброзорно и доброволно продължава и десетилетия след войната.
    —цитат от коментар 55 на DDR


    Стига си тропал неистини.
    НИКОЙ НИКОГО НЕ Е "прогонвал" от България
    заради това,че е турчин,грък или какъвто и да е.
    НИКОЙ НИЧИИ ИМОТИ НЕ Е "присвоявал".
    Тези турци,които не са искали да живеят в България
    са напуснали и са си ПРОДАЛИ имотите.
    Ако ще пробутваш единични случаи на ИМОТНИ ИЗМАМИ,
    каквито има,впрочем дори и днес навсякъде по света,
    за да докажеш,че "МАСОВО" ха-хааа на турците били
    "присвоявани" имотите, не си намерил мястото и хората
    на които да ги пробутваш тия...

  63. 63 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1332 Весело

    Латвия гласува днес сред опасения на етническите руснаци, че ще бъдат изолираниАко ги изолирате ще си направят свое "ДПС"
    —цитат от коментар 2 на eti mehter



    Те си имат отдавна ве,алоо

  64. 64 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1332 Разстроено

    Един дългосрочен и твърде интересен социален експеримент. Възможно ли е руско малцинство, живеещо извън кочината-си-матушка да бъде цивилизовано? М-ммм, съмнително, ама кой знае...
    —цитат от коментар 3 на Lemmy



    Колкото нашите римляни са се цивилизовали-няма да стане.

  65. 65 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#62] от "Hawaii":
    То сигурно Търмъшката република и Гюмюрджинската република са обявявани от много хубаво отношение на българската власт 😉
    Като например покръстване с ракия, нож и сланина.
    Както и да е -пляскай си неграмотните глупости щом ти носят душевна радост.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  66. 66 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хюго Босов":

    //Да сравнявал цигани с руснаци е връх на глупостта! //
    ========================
    Разликата е само в цвета!!!

  67. 67 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    До коментар [#7] от "Max91":Не бъди толкова сигурен.....Прибалтийския расизъм май ти е непознат.
    —цитат от коментар 10 на eti mehter



    Как,по дяволите успяваш всеки път да пишеш по-тъп коментар от предишния?????
    "Прибалтийския расизъм"...

  68. 68 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Според мен не би трябвало да е трудно латвийци и руснаци да си живеят мирно и в добри отношения в Латвия. Латвийците да а не се отнасят враждебно към руснаците и да приемат, че те са граждани на Латвия, които живеят и работят в спазват установените норми. Руснаците да доказват, че това е така и да не се опитват да опитват да обявяват народни републики и да не търсят помощ, защита и освобождаване от Русия.
    Може би мнението ми е твърде наивно.

  69. 69 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 3121 Неутрално

    Мужиците разбират само от дебелия край на тоягата.

  70. 70 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    Латвия гласува днес сред опасения на етническите руснаци, че ще бъдат изолираниАко ги изолирате ще си направят свое "ДПС"
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    Абе серсем будала, ти нима мислиш че ДПС служи и се грижи за интересите на турците в България. Че точно ДПС с всички средства ги държи изолирани.

  71. 71 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Любопитно


    "Латвия гласува днес сред опасения на етническите руснаци, че ще бъдат изолирани"

    Какво изолирани! Те са направи неграждани! Това е абсолютен фашизъм!

    В Русия съм! В Русия съм!
  72. 72 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    "84-метровият монемунт в центъра на столицата беше сринат по заповед на правителството. То е доминирано от етнически латвийци и сега би предпочело да погребе спомените, че е Латвия бе част от бившия СССР до 1991 г. " Правителството на България след Освобождението не е ли било "доминирано от етнически българи"? И не е ли предпочело да погребе спомените, че България е била част от бившата Османска Империя до 1878 г.? Какво ненормално има в това да утвърждаваш собствената си държавност?
    —цитат от коментар 5 на vankata1



    СТранното е, че бащи и дядовци на същите тези латвийци са воювали срещу хитлеристите, а сега им събарят паметника?? Някак си... неуместно? Срамуваш се, че дядо ти е воювал срещу Хитлер??? Съжаляваш, че нацистите са загубили войната или какво?

    В Русия съм! В Русия съм!
  73. 73 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    "Матякубова каза, че сега говори само руски на обществени места в знак на протест срещу възприеманото неуважение. "Ако получа учтив отговор, преминавам на латвийски", каза тя." Според мен тя проявява неуважение, говорейки само руски на обществени места. Дори арогантност, наглост и нацизъм, демонстрирайки, че се смята за човек от по-висша нация!
    —цитат от коментар 9 на vankata1


    То и без това в Латвия се чува само руска реч, с изключение на столицата Рига, но както София не е България и Рига не е Латвия точно.

    В Русия съм! В Русия съм!
  74. 74 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Според мен тя проявява неуважение, говорейки само руски на обществени места. Дори арогантност, наглост и нацизъм, демонстрирайки, че се смята за човек от по-висша нация!
    —цитат от коментар 9 на vankata1


    Що, просветли ни коя е по-висшата нация? Латвийската ли??

    В Русия съм! В Русия съм!
  75. 75 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    [quote#11:"Max91"Абсолютно съм съгласен с вас.Какъв цинизъм,30г. не искат да научат латвийски език и сега протестират.[/quote]

    А защо по Родопите не искат да научат българския език, дори след 60-70-80 години живот? Да ги изгоним в Турция? Или по пещите направо??

    В Русия съм! В Русия съм!
  76. 76 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    До коментар [#13] от "Ivo Kunchev":Когато говорим за ватенки е друга бирата!Който иска по рускаму - към мАсква! Никой не ви обича
    —цитат от коментар 14 на timurwithcomanda


    Не става! те са си родени там в Латвия. бащите им също. Даже дядовците им! Никъде няма да ходят.

    В Русия съм! В Русия съм!
  77. 77 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    за 30г ги накараха да говорят перфектно латвийски език ,да научат историята на Латвия и им промениха имената с латишките окончания иначе няма паспорт.
    —цитат от коментар 25 на mudslide


    И това сигурно ги направи много благодарни и лоялни към латвийските власти???

    Между впрочем може ли да правим и ние така с помаците и българските турци?

    В Русия съм! В Русия съм!
  78. 78 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    В Латвия искат да накарат руснаците и РУСКИНИТЕ
    да научат местния език за да се интегрират в обществото.
    —цитат от коментар 27 на Hawaii


    Че защо трябва да го учат??? То в Латвия навсякъде се говори само на руски, Дори радиостанциите им са масово на руски.
    Между впрочем ти ходил ли си въобще в Латвия или просто си говориш така наизуст, както обикновено? :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  79. 79 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    поляците прогониха в рамките на месеци около 12 милиона немци и им конфискуваха безвъзмездно имотите.
    —цитат от коментар 61 на DDR


    Стига си тропал коя от коя по-абсурдни ОПОРКИ.
    Че ако в следвоенна Полша е имало 12 милиона немци
    Първо,
    Това е ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТА от тогавашното население на Полше
    което определено НЕ Е ВЯРНО и
    Второ,
    В самата Германия ще излезе че са живяли
    ДРУГАТА ПОЛОВИНА от германското население,
    което също НЕ Е ВЯРНО.

    И ТРЕТО - най-важно !
    Как мислиш,
    Изгонените от Полша немци и ПОТОМЦИТЕ ИМ
    дали съжаляват,че НЕ СА ОСТАНАЛИ в СЪВЕТСКА ПОЛША
    а са отишли с любезното съдействие на Съветска Полша в ГЕРМАНИЯ
    ха-хааааааааааааа

  80. 80 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Ще реват, разбира се.
    Отнемат на руския език статута му на ИМПЕРСКИ ЕЗИК.

    Що не реват за същото в Германия, във Франция или в САЩ ?!?!?!
    —цитат от коментар 28 на Hawaii


    Щото не са 40% от населението като в Латвия!!!

    В Русия съм! В Русия съм!
  81. 81 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Между другото в окупираните от Русия области на Украйна са затворени всички български училища.
    —цитат от коментар 36 на deepblue


    То въобще има ли отворени училища??? Или те бомбите си падат, ама хората сутринта обличат децата, хващат ги за ръка и под бомбите под бомбите - до училището??
    СЕРИОЗНО?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  82. 82 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Че защо трябва да го учат??? То в Латвия навсякъде се говори само на руски, Дори радиостанциите им са масово на руски.
    Между впрочем ти ходил ли си въобще в Латвия
    —цитат от коментар 78 на Веселин Дечев


    ЧЕТИРИ ХИЛЯДНИЦИТЕ прекалявате с РУСКИТЕ ОПОРКИ.

    Първо,
    В ЛАТВИЯ НЕ СЕ ГОВОРИ "НАВСЯКЪДЕ" па русски !!!!!!!
    И радиостанциите им ИЗОБЩО НЕ СА "МАСОВО на русски"

    Второ,
    Ако вместо да тропаш ОПОРКИТЕ от флашката
    беше наистина ходил в Латвия,
    щеше да констатираш, че ако на улицата попиташ
    някой ЛАТВИЕЦ нещо на руски, ще те изгледа с ПРЕЗРЕНИЕ и НА КРЪВ
    и ще те отмине като пътен знак.
    На ЛАТВИЙСКИ или на НЕМСКИ или АНГЛИЙСКИ.....

    РУСКИЯТ в ЛАТВИЯ НЕ ВЪРВЬОЙ.....

    Панимайш ?!?!?!?!

  83. 83 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    ККакво значение има броят на хората? Ако в Естония живеят 5 турчина и за тях няма обучение на турски, това не е расизъм. Но ако станат 250.000 и пак нама, това вече ще е расизъм, така ли?
    —цитат от коментар 38 на half truth


    Точно така е.

    В Русия съм! В Русия съм!
  84. 84 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    До коментар [#19] от "Хюго Босов":Циганите в България учат на български. Руснаците в Латвия не щат.Има разлика, да!
    —цитат от коментар 39 на Athanatos


    тяхно право е. Право на всеки е да учи майчиния си език. Ето ние даже новини на турски им направихме?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  85. 85 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Това ми дава повод да отбележа друго.
    В Латвия никой не забранява на руснаците
    да учат руски език, точно така както не им се
    забранява да учат английски,френски,испански или немски....

    Но това да става НА ЧАСТНИ НАЧАЛА
    НЕ ДЪРЖАВАТА чрез ДЪРЖАВНО ФИНАНСИРАНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
    да ФИНАНСИРА ИЗУЧАВАНЕТО на руски език в училищата.

    И друго има,
    руснаците НЕ ИСКАТ само държавно обучение по руски език
    Те искат В УЧИЛИЩАТА ДА СЕ ПРЕПОДАВА
    НА ИМПЕРСКИЯ РУСКИ ЕЗИК.
    —цитат от коментар 41 на Hawaii


    И съвсем са в правото си! Все пакй те са около 40% от населението. Фактически Латвие е двунационална държава. В която обаче единият етнос е тотално безправе. И това е пътят към гражданската война. Да няма после изненадани.

    В Русия съм! В Русия съм!
  86. 86 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Той Путин ги е наредил и тях на картата са анексия, сега повод поне ще имат неоспорим ако им забранят езика.
    —цитат от коментар 42 на ръмжо


    Няма нужда да ги анексира. Те по демографски причини сами ще изчезнат като държава на латвийците.

    В Русия съм! В Русия съм!
  87. 87 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Разстроено

    До коментар [#79] от "Hawaii":
    Не се излагай на исторически теми. Чисто по човешки те съветвам.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  88. 88 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    [quote#80:"Веселин Дечев"Щото не са 40% от населението като в Латвия!!!][/quote]

    Били са толкова към 1990

    В момента са между 15-20 %
    като само ДЪРТИТЕ руснаци-армейски и от милицията СТАРШИНКИ
    и сУпрУгите им-учителЬници ПА РУССКИ са се запънали и искат
    да учат латвийски.

    Младите го учат и искат да се интегрират в латвийското общество.
    Който не иска - прав му път.
    Кеф му - нелегален общак по строежите, кеф й - домашна прислужница....
    Без ГОВОРИМ и ПИСМЕН ЛАТВИЙСКИ - служба на заплата няма.

  89. 89 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Хората в ЛАТВИЯ искат да е както във всяка друга нормална държава.
    ДЪРЖАВНИЯ ЕЗИК
    Този на СЪДОПРОИЗВОДСТВОТИ, на АДМИНИСТРАЦИЯТА, на МЕДИИТЕ....
    да е ЛАТВИЙСКИЯ ЕЗИК......
    —цитат от коментар 48 на Hawaii


    Не може. $0% от хората НЕ искат. Няма как да го наложиш насила. Не е деморкатично. Трябва да се отчитат правата на малцинството, което ще стане скоро мнозинство.

    В Русия съм! В Русия съм!
  90. 90 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Да няма после изненадани.
    —цитат от коментар 85 на Веселин Дечев


    Най-много инатящите се ПУТИНДЖИИ
    след РАЗГРОМА НА РУСИЯ В УКРАЙНА
    да бъдат ОКОНЧАТЕЛНО ИЗРИТАНИ в Русия
    без изобщо да им се обяснява ЗАЩО

  91. 91 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    Съотношението руснаци-латвийци в Латвия не е променето слад разпада на СССР
    —цитат от коментар 53 на Иван K


    Може ли конкретните данни и източника?

    В Русия съм! В Русия съм!
  92. 92 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Весело

    Изключително .... неуместен коментар.
    По тази логика може да се каже, че изгонените тракийски българи и техните потомци да изключително щастливи че не са останали в Турция а пък изгонените егейски българи, че не са останали в Гърция.
    До коментар [#79] от "Hawaii":
    "Изгонените от Полша немци и ПОТОМЦИТЕ ИМ
    дали съжаляват,че НЕ СА ОСТАНАЛИ в СЪВЕТСКА ПОЛША
    а са отишли с любезното съдействие на Съветска Полша в ГЕРМАНИЯ"

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  93. 93 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    "Какъв е бил проблемът за (рускоезичните) през последните 30 години да научат държавния език? Ако не сте го научили, не искате да сте пълноправен член на обществото"Все едно в Швейцария за забранят италианския език. Латвийците лееко пренавиват гайката, ама…
    —цитат от коментар 59 на мики маус


    И ще получат войната, Скоро, много скоро.

    В Русия съм! В Русия съм!
  94. 94 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    Между впрочем може ли да правим и ние така с помаците
    —цитат от коментар 77 на Веселин Дечев


    Ти имаш ли изобщо представа КОИ СА ПОМАЦИТЕ.

    ПОМАЦИТЕ са БЪЛГАРИ, говорещи БЪЛГАРСКИ ЕЗИК,

    чиято религия е ИСЛЯМА.

    Същото е като българин-будист или българин-юдаист.

  95. 95 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    И ще получат войната, Скоро, много скоро.
    —цитат от коментар 93 на Веселин Дечев


    Митрофановче,

    Гледайте ВИЕ да не ПОЛУЧИТЕ ЕКСТРАДИЦИЯ и ИЗГОНВАНЕ В РУСИЯ

    след КРАЯ НА ВОЙНАТА и РАЗГРОМА НА РУСИЯ в нея.....

  96. 96 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Весело

    Те така викат и руснаците за украинците. Лъсна ти червената закслка - нищо съветско не си забравил, и нищо демокрстично не си научил.
    До коментар [#94] от "Hawaii":
    "ПОМАЦИТЕ са БЪЛГАРИ, говорещи БЪЛГАРСКИ ЕЗИК,"

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  97. 97 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2709 Весело

    Първо,
    В ЛАТВИЯ НЕ СЕ ГОВОРИ "НАВСЯКЪДЕ" па русски !!!!!!!
    И радиостанциите им ИЗОБЩО НЕ СА "МАСОВО на русски"

    Второ,
    Ако вместо да тропаш ОПОРКИТЕ от флашката
    беше наистина ходил в Латвия,
    щеше да констатираш, че ако на улицата попиташ
    някой ЛАТВИЕЦ нещо на руски, ще те изгледа с ПРЕЗРЕНИЕ и НА КРЪВ
    и ще те отмине като пътен знак
    —цитат от коментар 82 на Hawaii


    Това са пълни глупости. От 2 Август с жената сме по Литва, Латвия и Естония. Едва наскоро на 27 влязохме обратно в Полша. Обиколили сме много подробно и трите държави. Бяхме даже по естонските острови. Това, което говориш е така, но за Естония. Там се говори само естонски, хората знаят и руски, но го говорят само с чужденци, по-лесен им е от английския. В Литва по улиците се говори литовски, но се чува и тук таме руска реч, охотно преминават на руски. В Латвия се говори САМО на руски - по кафенета, супермаркети, градинки, паркинги с ечува само и единствено руска реч. , с изключение не столицата Рига.
    Не знам кога за последно си ходил в Латвия и за колко време, но за мен ти не си ходил въобше там, а водиш преразказ по флашка.

    В Русия съм! В Русия съм!
  98. 98 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7288 Неутрално

    хората знаят и руски, но го говорят само с чужденци, по-лесен им е от английския.
    —цитат от коментар 97 на Веселин Дечев


    Ха-хааааа
    Тук вече скъса синджира....
    МИТРОФАНОВЧЕ,
    Наясно ли си, че дори в България с най-голямата езикова близост с Русия,
    по причина че В РУСИЯ ГОВОРЯТ ВЕРСИЯ НА СТАРИЯ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК,
    че дори в България хорада ПОД 40 години ИЗОБЩО НЕ ЗНАЯТ РУСКИ
    и ИМ Е ПО-ЛЕСНО ДА ГОВОРЯТ АНГЛИЙСКИ, немски,френски или испански
    защото тези езици са учили и ги знаят а РУСКИ НЕ СА УЧИЛИ И НЕ ГО ЗНАЯТ

    Ще ни омайваш с ОПОРКИ за руския език в Прибалтика.
    Айде не на нас.....

  99. 99 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#97] от "Веселин Дечев":
    В Каунас беше ли? Там е крепостта на литовският национализъм и за руски език може и бой да ядеш. Иначе покрсй морето и в другите части проблеми няма. А най много рускоговорящи имс във Висагинас, Мажейкиай и Клайпеда -там където се е изграждала индустрия , електроцентрали и нефтени бази.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  100. 100 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 2390 Весело

    Според мен не би трябвало да е трудно латвийци и руснаци да си живеят мирно и в добри отношения в Латвия. Латвийците да а не се отнасят враждебно към руснаците и да приемат, че те са граждани на Латвия, които живеят и работят в спазват установените норми. Руснаците да доказват, че това е така и да не се опитват да опитват да обявяват народни републики и да не търсят помощ, защита и освобождаване от Русия. Може би мнението ми е твърде наивно.
    —цитат от коментар 68 на zhivko6461


    😀 Мнението ти е наистина наивно, но ПОЗИТИВНО😀! Не много по различно от "Имаджин" на Бийтълс.

    Ама както беше в лафа: За танго са нужни ДВАМА! А тук "втория" (25% руско малцинство) ГО НЕМА! По ред причини, обобщено от една фраза в статията: Имахте 30 г да научите латишкия (? латвийския) език, ама...

    Според мен един от кандидатите обещава нещо чудесно: Ще нааправя усилия да интегрирам децата и младежта в нашето общество чрез образование на ОФИЦИАЛНИЯТ ЕЗИК В ДЪРЖАВАТА, без значение на какъв език си говорят в къщи!

    П.С. Сигурно съм писнал на много хора тук с релевантни примери от нашенско. Та...ин фор а пени-ин фор а паунд😀

    За мойте 54 г (и един месец, ма кой ги брои😀😀😀) в Израел съм бил ЛИЧНО свидетел какво се случи с ДВЕ ГОЛЯМИ групи: Руско'говорящите (към милион+++ от 90те г) и етиопците (към 100,000 ++ от 80те години). И двете БЪКЕЛ НЕРАЗБИРАЩИ иврит "от къщи":

    Държавата ИНВЕСТИРА ОГРОМНИ СРЕДСТВА в задължителното (от 4-5 г' възраст до 11-12 клас) образование на децата. Ма то не бяха допълнителни часове в даскалото, ма то не бяха разни кръжоци в куп читалища и други "културни" институции, ма то не бяха "подготвителна" година за искащите да продължат висше образование но с куцащ иврит. ВСИЧКО финансирано от държавата.

    За възрастните-СЪЩО! МИНИМУМ 6 месеца курс на иврит СЪС СТИПЕНДИЯ позволяваща да си изхраниш семейството. Без черен гхайвер и Кобе'биф ежедневно, и без литър водка/3 кутии цигари на ден на калпак. За тези в медицинският бранж-до 36 месеца (тук ВСИЧКИ лекари с диплома извън Израел минават бая трудни изпити за лицензиране, ВКЛЮЧАЯ и кореняци изралци).

    Резултатите: Децата и младежите научиха езика за нулево време и се АДАПТИРАХА в обществото, според умствените им способности (не всеки кореняк израелец става за лекар/адвокат/ИТ спец). Паралелно си говореха майчиният език в къщи, квартала и "свойте компании". И НИКОЙ не им се цупеше че говорят иврит с акцент, тук на пол'вината родителите им ОЩЕ говорят с акцент!

    И НИКОЙ не им забранява да говорят на руски/амхари (етиопски), имат си кръжоци на техният си език за к'во ли не, частично финансирани от държавата. Има няколко ТВ канала на руски (един "държавен", другите са в частните ТВ), има и канал на амхари! Ама в държавно уреждение НЯМА да те вземат на работа ако не знаеш ПОНЕ СНОСЕН иврит (акцентът е БЕЗ значение). Това се отнася и за възрастните-по нататък.

    При по възрастните нещата бяха различни, в зависимост на мотивацията на всеки: Имаше такива които живееха година+++ "на стипендия" (СКРОМНО) но схванаха езика, не се капсулираха в тяхните "съезични" общества: ТЕЗИ НЕ САМО СЕ АДАПТИРАХА НА 100% НО И НАПРЕДНАХА, ПО ВСИЧКИ ПАРАМЕТРИ!

    Други, по тяхни си причини, не се напъваха много много да учат, и почнаха да бачкат, предимно ниско'квалифицирана и ниско'заплатена работа. И се капсулираха в тяхните езични общостни. Знаят иврит малко повече от колкото да купуват стоки в магазините. Изключение бяха само тези които имаха приложим занаят от Се Се СЕРЕто-автомонтьори, жичкаджии, или такива встроителният бранж: Справиха се материално и без добър език-щото бачкаха неща които ги можеха.

    ОБОБЩИТЕЛНО за гореспоменатите е че те ИСКАХА ДА СЕ АДПТИРАТ (не че всички успяха на 100 % де). За разлика от "руснаците" в Латвия-които май НЕ ИСКАТ да се адаптират

    Трагедиите бяха биФшата "началническа каста" и разните 'Шпециалисти по марксизъм'ленинизъм, история на кпсс или просто НЕКАДЪРНИ ЧИНОВНИЦИ-подобни умения НЯМАТ търсене в Израел! Те...или се принудиха да бачкат ниско'платена работа (и да живеят бая по скромно), въпреки че ВСИЧКИ получаваха някакви пари за да не мизерстват.

    А по възрастните станаха "пенсионери" без ЕДИН ДЕН трудов стааж в Израел. Държавата финансира това защото, щото дереше яки данъци от работещите-и кореняци израелци И НОВОДОШЛИ (след като почнат да бачкат де😀).
    До коментар [#68] от "zhivko6461":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK