
© dpa
Драматично покачващите се цени карат хората в Германия да затягат коланите и да променят потребителските си навици по много начини. Според проучване на компанията за пазарни изследвания NielsenIQ над половината от потребителите (52%) купуват само продукти, от които наистина се нуждаят, съобщи ДПА.
Проучването сред повече от 10 000 души показва, че:
- 44% се справят без продукти, "които са за забавление или лукс"
- 31% се опитват да намалят посещенията на ресторанти и вместо това да се хранят предимно у дома.
- 30% от анкетираните са съгласни с твърдението: "Пазарувам по-малко".
"Хората прилагат и много други стратегии за пестене. Те повече сравняват цените повече, засилено обръщат внимание на специалните оферти и промоции, преминават към по-евтини продукти като собствените маркина магазините или купуват по-често от т.нар. дискаунт вериги", каза експертът на NielsenIQ Лотар Стайблин.
Много потребители също променят своите потребителски навици, като например заменят маслото с маргарин и минералната вода с чешмяна вода.
Според проучването само около 10% от населението изобщо не се притеснява от инфлацията - основно хората с високи доходи.
По официални данни инфлацията през октомври на годишна база е била 10.4%.