След "Майкрософт" и "Алфабет" обяви, че уволнява 12 хил. служители

След "Майкрософт" и "Алфабет" обяви, че уволнява 12 хил. служители

© reut



Компанията майка на "Гугъл" - "Алфабет" (Alphabet Inc), съобщи в петък, че съкращава около 12 хил. работни места, или 6% от работната си сила, съобщи Ройтерс.


Съкращенията идват в деликатен момент за американската компания, която отдавна е лидер в ключови области на изследванията на изкуствения интелект.


Сега "Алфебет" е изправена пред предизвикателство от "Майкрософт" (Microsoft Corp) в клон на технологиите, който може например да създаде практически всяко съдържание, което потребителят може да измисли и въведе в текстово поле.




Тази седмица "Майкрософт" също обяви съкращения, мотивирайки освобождаването на 10 хил. служители (5% от работната сила) с опасенията от рецесия. Компанията съобщи, че ще се съсредоточи върху внедряването в продуктите си с повече изкуствен интелект.


"Алфебет" се изправи пред "различна икономическа реалност" от тази през последните две години, когато бързо увеличи броя на служителите, написа до персонала главният изпълнителен директор на компанията Сундар Пичай. Той заяви, че "Гугъл" се подготвя "да сподели някои изцяло нови изживявания за потребители, разработчици и фирми", а компанията вижда "значителна възможност" за увеличаване на изкуствения интелект в продуктите си.


Как се гласува с машина, колко струва една крава: какво искат да научат българите в Google
Как се гласува с машина, колко струва една крава: какво искат да научат българите в Google

Съкращенията ще обхванат различни географски региони, в които компанията има офиси, като позициите, които най-силно ще бъдат засегнати, са специалисти по подбор на персонал, корпоративен персонал, инженерни и продуктови екипи.


В Съединените щати, където "Алфабет" вече разпрати имейли на подлежащите на уволнение, на тях ще им бъдат предоставени обезщетения и шест месеца здравни грижи, както и имиграционна подкрепа.


В чужбина уведомленията за уволнение ще отнемат повече време поради местните трудови закони и практики, добави Пичай.


Сузана Стрийтър, анализатор от Hargreaves Lansdown, каза, че и рекламният бизнес на Alphabet, който е в основата на търсачката на Google и YouTube, не е имунизиран срещу икономически сътресения.


"Ръстът на рекламите намаля, рязък контраст от натоварените дни на повторното отваряне след пандемията, което отбеляза скок в потребителските разходи", каза тя. Компанията също е изправена пред конкурентни и регулаторни заплахи, каза тя.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK