"Неговата майка междувременно излезе с емоционално обръщение: "Ние, възрастните, трябва да разговаряме с нашите деца и да ги учим, че насилието не е начинът за решаване на проблеми.""
Не Вуйно, с разговори не става само, вие сте БЕЗОТГОВОРНИ! Всичките тия изброени деца са ви намерили оставените на видно място и незаключени и заредени оръжия. ТОЧКА. НЯМА ДРУГО.
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
То там е ясна работата. На първо място са по непълнолетни родилки, непълнолетни деца бездомници и сираци в света. За алкохолизъм и употреба на хероин също е ясно отдавна че са първи. Въобще няма негативна класация в която да не са първи, то и затова който руснак има акъл отдавна си живее живота в САЩ. :)
Иначе проблемите в САЩ свързани с разрешителното за лично оръжие са доста, и по всичко изглежда че скоро няма да бъдат решени. Обичат си оръжията хората и това е.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Как ще ги стигнем американците?" Ще ги стигнем, че и задминем. У нас през седмица излиза видео как група деца пребива друго беззащитно. Добре, че не е разрешена употребата на оръжие.
Ако приравним населението на САЩ спрямо това на България излиза все едно в България деца да убиват по 1.7 човека годишно, само че като се каже 100 човека без да се вземе предвид броя хора изглежда много и както гледам доста хора кълват на манипулативното представяне на данни че и даже пак цъкат с език за щатите, вместо да се усетят че всъщност в България ги надминаваме по този показател.
Американските реалности са паралелни. Има upper-middle class neighborhoods с образовани бели хора и азиатци с технически професии, където стандарта е 2-3 пъти по-висок от европейския. Има гета с "people of color" които в най-добрия случай работят в склад на Амазон или мятат бургери, а в нормалния случай са на купони за храна и благотворителност от местната църква.
Няма логика най-мощната и богата и демократична нация в света да е психичноболна, а същевременно 40 от първите 100 университета в света да са там, изобщо като образование, наука и технилогии са лидер и пример за целия свят.
Пртосто имат много либерални закони за личното оръжие и има адски много оръжия там, от което разни по-лабилни деца и разни психопати се възползват по неуместен начин. Ясно е че си обичаш русийката, сори ама тя скоро ще се разпадне на 15 малки русийки и така..
Смешник, ако в малка България дори едно дете бъде убито от друго с огнестрелно оръжие, това ще се превърне в скандала на века и ще го въртят с години. А ти ми говориш за 1,7 деца всека година.
Обзалагам се, че ако тук имаше такъв лесен и повсеместен достъп до огнестрелно оръжие, картинката щеше да е много подобна. Засега тук се разминаваме само с побой за отнето предимство на кръстовището, поради простата причина, че огнестрелното оръжие не е масово разпространено. Иначе щеше да има не побой, а престрелка.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Какво е положението в Швейцария? Те според мен са в същата ситуация - с огромно количество оръжие у дома, но по други причини. Ясно е, че родителите на тези деца са престъпно безотговорни. с един изтрел убиват цели семейства, убиват бъдещето на децата, убиват децата. Законодателят какво прави? За мен такова въоръжаване на хората както е в САЩ е ненормално.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
САЩ са с 60 пъти повече население от България, т.е. ако тук дете убие човек, това е равносилно в щатите да убият 60 човека и ще сме с равни показатели. Само че в България се убиват повече от 1 човек от деца годишно, т.е. тук надминаваме щатите.
В България ако имаше толкова лесен достъп до оръжия щеше да е мазало. Тия ежедневни побоища в училищата щяха да са престрелки.
Гледам много сте загрижен за САЩ, световния лидер и хегемон, койтоп дърпа цялото човечество напред. Не се бойте тама е демокрация и свобода, нормално е от всичката тази свобода да се възползват по грозен начин и разни психопати.
Няма логика да са психари след като са световен хегемон от 2 века насам и дърпат научно и технически цялото човечество.
Виждам че много ги мразите, сигурно дядо ви е бил някой безимотен проскубан шумкар слязал от балкана да окупира Царство България заедно с кървавата червена армия.
Пак ви казвам, русия ще бъде разгромена, унизена, банкрутирана и разпадната на трийстениа малки демократични републики. Не са ви виновни САЩ, путин е виновен, :)
Би ли ми отговорил ако трябва да живееш в някоя държава и имаш право на избор, би ли избрал "световния лидер и хегемон", след като вероятността някой луд да те гръмне на улицата е огромна?
За да ти бутна опорката с руския трол, ще ти кажа, че в Русия е дори по-зле в момента заради откаченото джудже, дето наложи диктатура като тая в Северна Корея.
И разбери, че на света няма само черно и бяло и добро и зло, има и нормалност, към която никой от жълтопаветниците не се стреми. Имам чувството, че ако имате достъп до оръжия, с лекота ще гръмвате всеки несъгласен със "западните и либералните" ви възгледи.
В България има достатъчно огнестрелни оръжия, включително и ловни. Но когато не се използват по предназначение, това най-често се случва при изневяра, т.е. при достатъчно силен мотив и то единични случаи. Използването им при скандали на пътя като със Стойчо Стоилов са още по-редки изключения. Така че, не е в това причината.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Повтори го това за хегемона и лидера още няколко пъти, някой може да ти повярва, русофобчо :) 250 годишно ранчо, отвътре половината изкупено от китайците, мдаа :)
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
Ние нямаме нужда от огнрстрелно оръжие, при наличието на стотици автоталибани и неадекватни правоохранителни органи, от МВР, та до следователи прокуратура и съд! Съвсем "пресни" са престъпленията на такива автоталибани! И Милен Цветков и двете момичрта и т.н.! Та, американците да се оправят както си могат! Въпросът е, Ние какво правим!
От 2000 г. до 2018 г. в САЩ са извършени 270 000 убийства, 600 000 свръхдози наркотици (200 000 с опиати), 650 000 самоубийства (130 000 от ветерани) и 85 000 смъртни случая на работното място. Приблизително 700 000 души са починали преждевременно през този период поради липса на здравни грижи. Полицията е убила над 12 000 души само от 2000 г. до 2014 г., а до 27 000 имигранти са загинали при опит да пресекат границата между САЩ и Мексико от 1998 г. насам. Правителството е екзекутирало приблизително 850 затворници от 2000 г. насам. Над 2,2 милиона възрастни в момента са затворени в затвори и затвори, с други 4,7 милиона на пробация или условно освобождаване. Други свързани цифри заслужават внимание. Процентът на самоубийствата в САЩ се е увеличил между 1999 г. и 2019 г. с 33 процента. „Има близо 46 000 смъртни случая от самоубийство през 2020 г., което го прави 12-та водеща причина за смърт в Съединените щати. Според Администрацията за злоупотреба с вещества и психично здраве (SAMHSA), същата година 12,2 милиона възрастни сериозно са мислили за самоубийство, 3,2 милиона са направили план и 1,2 милиона са направили опит за самоубийство през последната година. (Американска здравна класация)
Не че нещо, ама при 330 милиона души държава и оръжия, продавани почти свободно по магазините - 100 случая, колкото и трагични да са, ми се струват като изключително малка цифра.
Има множество научни изследвания, които установяват връзка между неравенството и високото ниво на социално насилие. Според книга от 2009 г., The Spirit Level: Why Greater Equality Makes Societies Stronger , има пряка връзка между нивото на неравенство в дадена страна и нивото на социално насилие, което проявява. Статия от 2004 г. на британския социален епидемиолог Ричард Уилкинсън, който е автор на The Spirit Level , обяснява, че „нарастването на насилието, свързано с по-голямо неравенство, е част от по-широка промяна в природата на социалните отношения“.
Социалното неравенство е нараснало до почти неразбираеми нива, като 400-те най-богати американци претендират за богатство от над 3 трилиона долара, докато половината от възрастните съобщават, че биха имали трудности да покрият спешна сума от 400 долара. Междувременно полицията обикаля улиците на Америка, безнаказано тормози, бие и убива работници. Средно трима души биват убивани всеки ден от полицията, добавяйки повече от 1000 смъртни случая всяка година, далеч над общия брой от стрелби в училище дори в най-смъртоносните години.
В Съединените щати трима милиардери притежават толкова богатство, колкото долната половина на обществото или 160 милиона души. Социалното неравенство е основният бич на американското общество. От там започва всичко . Данните на архива на насилието с огнестрелно оръжие в САЩ (Gun Violence Archive) са умопомрачителни. Това общество се разпада с дни, ако въобще вече може да се говори за единно общество в САЩ.
Под въздействието на филми, игри, книги , децата не осъзнават колко е ужасно нараняването и убийството даже. Просто не са достатъчно зрели за да го осъзнаят, мислят че това е игра, не разбират, че човек престава да съществува вече.
"6-годишен стреля по учителка, момиче убива 11-годишно момче: в САЩ деца убиват с огнестрелни оръжия годишно по около 100 души. Кой носи вината за това?"
На първо място вина носят техните родители. Защото децата са взели тези оръжия от тях. На второ място вина носи американския конгрес и сенат защото вече толкова години въпреки всички масови стрелби и убийства в САЩ те така и не променят американските либерални закони за покупка и притежание на огнестрелно оръжие.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Иначе проблемите в САЩ свързани с разрешителното за лично оръжие са доста, и по всичко изглежда че скоро няма да бъдат решени. Обичат си оръжията хората и това е.
Половината от американците ги обичат и налагат тяхното мнения на цялата страна. Младите са по-негативно настроени към оръжията и е въпрос на време да станат критично мнозинство, което да успее да се наложи. Дотога продължаваме напред по старому.
НЕОЛИБЕРАЛИЗМЪТ – ИДЕОЛОГИЯТА, КОЯТО Е В ДЪНОТО НА ВСИЧКИТЕ НИ ПРОБЛЕМИ..... Неравенството е превърнато в добродетел. Пазарът гарантира, че всеки получава това, което заслужава. Неолиберализмът вижда конкуренцията като дефиниращата характеристика на човешките взаимоотношения. Той редефинира гражданите като консуматори, чийто демократичен избор се упражнява най-добре чрез купуване и продаване, процес, който възнаграждава качеството и наказва неефективността. Според него „пазарът“ предоставя ползи, които никога не биха били постигнати чрез планиране. Данъците и регулациите трябва да бъдат минимизирани, обществените услуги трябва да бъдат приватизирани. Организирането на трудещите се и колективните трудови договори от страна на синдикатите се представят като изкривявания на пазара, които не позволяват създаването на естествена йерархия на победители и губещи. Неравенството се преоткрива като добродетелно: награда за полезността и генератор на богатство, което се просмуква надолу, така че да обогати всички. Усилията да се създаде по-изравнено общество са едновременно контрапродуктивни и подкопаващи морала. Пазарът гарантира, че всеки получава това, което заслужава.Ние възприемаме и възпроизвеждаме неговите постулати. Богатите се убеждават, че са получили богатството си по заслуги, игнорирайки предимствата – като образование, наследство, класа – които може да са им помогнали да се сдобият с него. Бедните започват да обвиняват себе си за неуспехите си, макар и да не могат да направят много, за да променят собственото си положение.Няма значение структурната безработица: ако нямате работа, то е защото не сте предприемчив. Нямат значение непосилните разходи за жилище: ако кредитната ви карта е на лимита си, вие сте безотговорен и несъобразителен. Няма значение, че децата ви вече нямат игрище в училището си: ако станат дебели, вината е ваша. В свят, управляван от конкуренцията, тези, които не могат да поддържат темпото биват дефинирани и сами дефинират себе си като губещи....... =======Неолиберализмът извади на показнай-лошото от нас. Пол Верхаге====
В Русия,Турция,Китай и други пропаднали тоталитарни държави не търси статистика,там има стъкмистика.Пример ти давам.В Турция инфлацията според стъкмистиката е 83%,а според независими икономисти тя е над 200%.
shlshlshlshl
Ако приравним населението на САЩ спрямо това на България излиза все едно в България деца да убиват по 1.7 човека годишно, само че като се каже 100 човека без да се вземе предвид броя хора изглежда много и както гледам доста хора кълват на манипулативното представяне на данни че и даже пак цъкат с език за щатите, вместо да се усетят че всъщност в България ги надминаваме по този показател.
У нас е прието безкритично да се препечатват подобнии статиии после да се вадят генерални изводи за "разпадащите се ФАЩ". Никога не се прави критичен анализ от типа: брой убийства (УМИШЛЕНИ и НЕУМИШЛЕНИ) на 100 000 (налични данни в Интернет, при това със сравнителни данни за цял свят, вкл. България); разпределение на смъртните случаи (самоубийства, злополуки, умишлени убийства); брой случаи на незаконна употреба на оръжие спрямо законна; брой престъпления извършени с незаконно оръжие и т.н.
А дали всичко това не е резултат на десните неолиберални политики а?....... В писмо до председателя на Камарата на представителите Кевин Маккарти финансовият министър Джанет Йелън отбелязва, че ведомството няма да прави нови "инвестиции" в няколко направления - в програмата за пенсионно осигуряване на държавните служители, във Фонда за хората с увреждания и във Фонда за здравно осигуряване на пощенските служители. Промените влизат от днес и ще важат до 5 юни 2023 г. Как мислите насилието свързано ли е с политиката ? Замислете се. https://www.segabg.com/node/237352
До някои от горните ако не ви харесва конституцията на Америка бягайте в вашата "шити" страна където оръжието е ограничено и само мутрите ви могат да го притежават . Дошли в Америка да сменят конституцията ! Пазим си пушките(от амерканския народ) за да ви накажем в деня в който се опитате да ни ги отнемете !
Не знам дали е вярно,но във Фейсбук постнаха снимка на пленен руски войник,който е вербуван затворник с присъда за убийството на ОСЕМДЕСЕТ ЖЕНИ в Русия!!! Тоест,американците има още много "хляб" да изядат,докато стигнат руснаците...
"За мен такова въоръжаване на хората както е в САЩ е ненормално."
Абсолютно! Ненормално е! Пред мен, на пазар за оръжие втора ръка, мой приятел си купи полуавтоматично оръжие без дори да покаже шофьорска книжка и плати в брой! Ха иди и проследявай така закупено оръжие!
"Как ще ги стигнем американците?"Ще ги стигнем, че и задминем. У нас през седмица излиза видео как група деца пребива друго беззащитно. Добре, че не е разрешена употребата на оръжие.
++++++++++++ В училищата е нещо ужасно, надявам се, не във всички. Момчетата се правят на страховити и вървежни, момичетата - почти на същото. Ако двама се сбият, основната реакция е да се снима с телефон, не да се спре боят.
Еретик
Прав си, само че такива зони са ясни и дори там не се гърмят ей така за спорта. А в Щатите и в училища и в големи градове и посред бял ден и къде ли не, всеки ден общо взето има новини за такива стрелби.
Какво е положението в Швейцария? Те според мен са в същата ситуация - с огромно количество оръжие у дома, но по други причини.Ясно е, че родителите на тези деца са престъпно безотговорни. с един изтрел убиват цели семейства, убиват бъдещето на децата, убиват децата. Законодателят какво прави?За мен такова въоръжаване на хората както е в САЩ е ненормално.
В момента, заради изкуфелия Путя, най-вероятно да. Доскоро Русия си беше нормална държава, поне в големите градове, в която нямаше супер престъпност или откачалки, които могат да те гръмнат за спорта.
А и ако е както казваш, нямаше населението на Русия да се увеличава последните години, изключвайки моментите сега, когато е войната.
Реално не е толкова голяма разликата в прираста на населението, въпреки че по думите ти "всеки би избрал да живее в Щатите". Те далеч не са това, което си представят повечето хора, гледайки само общата картинка.
До коментар [#21] от "Громя боцнати": "Би ли ми отговорил ако трябва да живееш в някоя държава и имаш право на избор, би ли избрал "световния лидер и хегемон", след като вероятността някой луд да те гръмне на улицата е огромна?" ============= Съзнателно съм избрал да живея в България. Ако трябва да се преместя задължително, ще отида ... в Австрия. За САЩ не съм и помислял. Единственото, което съм им харесвал, бяха огромните седани, но и те се поприбраха.
Ние нямаме нужда от огнрстрелно оръжие, при наличието на стотици автоталибани и неадекватни правоохранителни органи, от МВР, та до следователи прокуратура и съд! Съвсем "пресни" са престъпленията на такива автоталибани! И Милен Цветков и двете момичрта и т.н.!Та, американците да се оправят както си могат! Въпросът е, Ние какво правим!
Хем си прав, хем не си......... Всеки трябва да си оправи своята градинка. Но ако си правим критични статии само за себе си, пък другите само хвалим, значи целенасочено насаждаме комплекси. И обикновено точно това правим. Пък Щатите са достатъчно хвалени, още от времето на Алеко. Сам признава, че клъвнал.
Еретик
Имам една книжка "Записки на прокурора" българска от 1978 г. изцяло написана в социалистически патос и лицемерие където в главата за младежката престъпност се казва приблизително..."въпреки, че престъпността сред младежите у нас е в пъти по малка от тази на Запад.....всяка година несъвършеннолетните извършват 5-6 убийства, до двайсет изнасилвания..."това при население от 8,5 милиона тогава!!!
Потвърждава се профилирането на мечтания глобалист-мечта за презокеанските си господари:Оплюващ Русия,четящ и цитиращ неолиберастки помии като ДВ и "Свободна" Европа,задължително ваксиниран срещу Кромида,обикновено хомосексуалист :) :)
Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard Keynes
Може и така да е, за разлика от ваксърските тролове, аз не оспорвам факти, но имам предвид, че там няма такива масови убийства, както в Щатите, особено пък в големите и развити градове.
За хилядите малки и бедни селца и градчета, не споря, най-вероятно от там идва и по-високия им процент убийства. А и това на 100 000 население е поредната глупост, тъй като примерно във Вирджинските острови сигурно има 2-3 такива на година, но тъй като са много малко като население и излизат в челните места.
Все пак според видните ваксъри-статистици, 1 млн. починали от Ковид е доста по-добре от 120 в Сан Марино, щото се смятало на милион население, нали...
Не че нещо, ама при 330 милиона души държава и оръжия, продавани почти свободно по магазините - 100 случая, колкото и трагични да са, ми се струват като изключително малка цифра.
Само днес в Калифорния да 7 души на куп ! Новина от преди 2 часа. Но нека да видим колко са за последните 72 часа, неактуализирани данни ? Gun Violence Archive : https://www.gunviolencearchive.org/last-72-hours
Под въздействието на филми, игри, книги , децата не осъзнават колко е ужасно нараняването и убийството даже. Просто не са достатъчно зрели за да го осъзнаят, мислят че това е игра, не разбират, че човек престава да съществува вече.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
До коментар [#30] от "Boris Gaganelov": ======100 случая, колкото и трагични да са, ми се струват като изключително малка цифра =======Тя впрочем и категорично не е вярна тази цифра ! Не знам от къде е взета, но в Gun Violence Archive други са цифрите...... категорично ! Може би се има в предвид стрелба в учебни заведения само.
"Бедните започват да обвиняват себе си за неуспехите си, макар и да не могат да направят много, за да променят собственото си положение.Няма значение структурната безработица: ако нямате работа, то е защото не сте предприемчив. Нямат значение непосилните разходи за жилище: ако кредитната ви карта е на лимита си, вие сте безотговорен и несъобразителен. Няма значение, че децата ви вече нямат игрище в училището си: ако станат дебели, вината е ваша........." =========== Това за мен не е неолиберално, а по-скоро консервативно. И дори ми харесва донякъде, ако не се стига до крайности. Неолибералното засмърдя на комунизъм, пък ми е омръзнал.
Я си признайте кой намери и преписа тази статия от вестник “Работническо дело“, тъй като навремето вестниците бяха пълни предимно с подобни писания! И ако искате да сте актуални по-добре напишете КОЛКО ДЕЦА избиват блядовете НА ЧАС в Украйна!
Извинявай, Васе, че не влизам в правата вяра и не си ръгам експерименталки. И кво, на улицата като се запознаваш с нови хора, питаш ли ги дали са антиваксъри и дали могат да комуникират с теб?
колко са за последните 72 часа, неактуализирани данни ?======299 убити от огнестрелни оръжия в САЩ, актуализирани ..... + 7+5+8+3+ 6..... НЕактуализирани..... 330 души най малко ! Повече от тези в Украйна......
Стрелбите в САЩ нямат толкова общо с лесния достъп до оръжие, колкото до лесния достъп до всякакви легални и нелегални субстанции, в комбинация с изключително изолирания им начин на живот, заради големите разстояния и извратеното им градоустройство. Там всеки 4ти е на някакъв психоактивен предписан медикамент тип ксанакс или валиум или друсат яко амфети с примес от фентанил. В много от статиите не се споменава, но в повечето случаи масовите стрелци са имали друсня в кръвта. Отделно изперкват от липсата на адекватна социална среда и контакти. Не случайно САЩ са люлката на всякакви самоубийствени култове от типа на Jonestown или Heaven's Gate.
Пълна забрана за притежание на автоматично оръжие от цивилното население. Разрешение само да действащи военни или членове на антитерористични отряди.
Въвеждане на регистрационен /съобщителен/ режим за полуавтоматични оръжия и редовни проверки на регистрираните за съхранение на оръжието. Както и психически тестове за притежателите на всеки 5-10 години. Ако някой друг от семейството извърши убийство с оръжието, регистрираният собственик да носи наказателна отговорност пред съда и да бъде съден за непредомишлено убийтво.
В момента в САЩ всеки може да си купи оръжие във всеки квартал, в интернет обяви, навсякъде. И не е задължен дори да го регистрира. Затова никой не може да даде точна информация колко оръжия в момента се притежават от цивилното население. А когато някой 17-годишен келеш вземе Узито на баща си и отиде да разстреля 50 души в някое училище, после самият собственик - бащата - не носи никаква отговорност. Как тогава за бъдат накарани законодателно собствениците на тези оръжия да ги пазят от злоупотерба?
Аз лично искам и в България да се въведе правото на свободно притежание на полуавтоматично оръжие с регистрационна форма и без разрешително от полицията. Естествено, с психотестове и съответния курс за боравене с оръжие или опит в армия/полиция.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Не сравнявай те черния пазар с легалния! Незаконно оръжие закупено от черния пазар ( под мейжър деган в бронкс може да си купиш всякакво оръжие ) почти винаги използвано в убийство и ако заловят някои с него никак не е приятно така е и със всяко едно закупено от черните пазари докато оръжието закупено от оръжеен магази изисква регистрация и история на същото което се съхранява с оръжието . Ако искаш да убиешнякого естественно няма да използваш легално оръжие защото ще бъдеш веднага заловен ще използваш нелегално . Убиците никога не закупъват легално оръжие защо тогава защитниците нямат право да се защищават когато конституцията им дава това право . Комунистите в бившата ви шити република се страхуваха да ви дадат оръжие за да не ги съборите сега техните внуци (понеже дядовците им доведоха страната до това дереже да стане шити ) дойдоха в Америка да ни показват как трябва да живеем както те са живели там откъдето са избягали . Гет те фък аутъ хиър!
Специално за положението у нас, най-добре си е виновен. Култът към долнопробното мутренско поведение откъде идва? "Ленинградската улица ме е научила...", "Нравится, не нравится..." "Сидеть на попе ровно и не крякать". И нашият, Банкянският, и той такива ги ръси, и Севда му ги подсказва. Не мога да си представя лидер на цивилизована държава да говори така.
- В Русия има два пъти повече убийства на глава от населението, отколкото в САЩ и почти седем пъти повече, отколкото в България. Това по данни от 2018г.: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/murder-rate-by-countryГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
- Фактите показват, че е обратно - два пъти повече убийства има в Русия, отколкото в САЩ.
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Три седмици и 38 масови стрелби. Това е Америка през 2023 г. - CNN преди 3 часа — Най-малко седем души са мъртви в Халф Мун Бей, Калифорния, при втората масова стрелба в щата за 48 часа
Според нашето право има само умишлени убийства... Неграмотници!
А е съвсем отделен въпрос каква дивотия е нашето право.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Нина Барт, Дойче веле, : """""И възрастните убиват: за 2023 има вече десетки застреляни, и написано даже с дебели букви """""" Абе, кво пишете бре оууу, за кви "десетки застреляни" говорите, хиляди са ! Хиляди ! Десетки хиляди !
Не съм нито миролюбец, нито войнолюбец, но не виждам никаква основателна причина (за разлика от Швейцария) САЩ да поддържат опълчение за защита. По отношение на приложението му за търсене на справедливост - атаките на Конгреса преди 3 години можеха да завършат доста плачевно.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Кой казва, че трябва да се учим? :) Моят коментар е за сравнение на статистиката между две страни с много оръжия, но въоръжили народа си на различни основания. Аз нямам нужда от влияние от голям брат. Едва ли и Вие имате. Това ми звучи като отклонение на коментарите от темата в друга посока :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
"Няма логика най-мощната и богата и демократична нация в света да е психичноболна,"
Смяташ ли? хайде провери статистиките и виж колко деца в САЩ в момента се отглеждат в домакинство само с майката, а бащата го няма в картинката. След това провери бащата каква роля има в семейтвото по отношение на възпитанието на децата и ще видиш защо се случва това.
бащата има отговорността да предпази децата от попадане в затвор или смър като постави граници и създаде дисциплина, майката това не го умее.
ПП Над 40% от успелите жени на средна възраст които нямат семейство и деца са освидетелствани като психично разстроени, говори се, че близо още 40% от същата група просто не са освидетелствани но също имат психични разстройства. Това богати и успешни жени на средна възраст ,...
Има и друг проблем там. Отдавна научиха на компютърни игри от сорта на каунтър страйк(викат им игри на стрелба). Изобщо самите американци си казват, че при тях има култура на оръжието(gun culture).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Веселин Дечев
Рейтинг: 3762 ЛюбопитноА в Русия?
В Русия съм! В Русия съм!lil_alex
Рейтинг: 2473 ЛюбопитноА само в последните три дни трима китайци на пенсионна възраст нещо им стана и тръгнаха да стрелят.
Впрочем за какви деца говорим - несъзнателни инциденти, или "деца" в смисъл на тийнейджъри с патлаци...
bat_plamen
Рейтинг: 4220 НеутралноПоследните три изречения в тази статия са показателни за днешните американски реалности.
Taiga
Рейтинг: 2162 Неутрално"Неговата майка междувременно излезе с емоционално обръщение: "Ние, възрастните, трябва да разговаряме с нашите деца и да ги учим, че насилието не е начинът за решаване на проблеми.""
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Не Вуйно, с разговори не става само, вие сте БЕЗОТГОВОРНИ! Всичките тия изброени деца са ви намерили оставените на видно място и незаключени и заредени оръжия. ТОЧКА. НЯМА ДРУГО.
muad
Рейтинг: 573 НеутралноТъжна работа. Има някои неща, които можем да научим от амеркианците, но това не е едно от тях.
ALL IS WELLstandup.straight
Рейтинг: 1975 НеутралноТо там е ясна работата. На първо място са по непълнолетни родилки, непълнолетни деца бездомници и сираци в света. За алкохолизъм и употреба на хероин също е ясно отдавна че са първи. Въобще няма негативна класация в която да не са първи, то и затова който руснак има акъл отдавна си живее живота в САЩ. :)
Иначе проблемите в САЩ свързани с разрешителното за лично оръжие са доста, и по всичко изглежда че скоро няма да бъдат решени. Обичат си оръжията хората и това е.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Лео
Рейтинг: 1062 Неутрално"Как ще ги стигнем американците?"
Ще ги стигнем, че и задминем. У нас през седмица излиза видео как група деца пребива друго беззащитно. Добре, че не е разрешена употребата на оръжие.
Black Label
Рейтинг: 404 НеутралноИма нещо сбъркано...
paf56646878
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#8] от "Лео":
В какъв смисъл не била разрешена?
Vøxy
Рейтинг: 472 НеутралноАко приравним населението на САЩ спрямо това на България излиза все едно в България деца да убиват по 1.7 човека годишно, само че като се каже 100 човека без да се вземе предвид броя хора изглежда много и както гледам доста хора кълват на манипулативното представяне на данни че и даже пак цъкат с език за щатите, вместо да се усетят че всъщност в България ги надминаваме по този показател.
irobot
Рейтинг: 670 НеутралноДо коментар [#3] от "bat_plamen":
Американските реалности са паралелни. Има upper-middle class neighborhoods с образовани бели хора и азиатци с технически професии, където стандарта е 2-3 пъти по-висок от европейския. Има гета с "people of color" които в най-добрия случай работят в склад на Амазон или мятат бургери, а в нормалния случай са на купони за храна и благотворителност от местната църква.
standup.straight
Рейтинг: 1975 НеутралноНяма логика най-мощната и богата и демократична нация в света да е психичноболна, а същевременно 40 от първите 100 университета в света да са там, изобщо като образование, наука и технилогии са лидер и пример за целия свят.
Пртосто имат много либерални закони за личното оръжие и има адски много оръжия там, от което разни по-лабилни деца и разни психопати се възползват по неуместен начин. Ясно е че си обичаш русийката, сори ама тя скоро ще се разпадне на 15 малки русийки и така..
paf56646878
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#11] от "Vøxy":
Смешник, ако в малка България дори едно дете бъде убито от друго с огнестрелно оръжие, това ще се превърне в скандала на века и ще го въртят с години. А ти ми говориш за 1,7 деца всека година.
Хриси
Рейтинг: 1490 НеутралноОбзалагам се, че ако тук имаше такъв лесен и повсеместен достъп до огнестрелно оръжие, картинката щеше да е много подобна. Засега тук се разминаваме само с побой за отнето предимство на кръстовището, поради простата причина, че огнестрелното оръжие не е масово разпространено. Иначе щеше да има не побой, а престрелка.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.penetrating
Рейтинг: 8298 НеутралноКакво е положението в Швейцария? Те според мен са в същата ситуация - с огромно количество оръжие у дома, но по други причини.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЯсно е, че родителите на тези деца са престъпно безотговорни. с един изтрел убиват цели семейства, убиват бъдещето на децата, убиват децата. Законодателят какво прави?
За мен такова въоръжаване на хората както е в САЩ е ненормално.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Vøxy
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#15] от "Хриси":
САЩ са с 60 пъти повече население от България, т.е. ако тук дете убие човек, това е равносилно в щатите да убият 60 човека и ще сме с равни показатели.
Само че в България се убиват повече от 1 човек от деца годишно, т.е. тук надминаваме щатите.
standup.straight
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#14] от "paf56646878":
В България ако имаше толкова лесен достъп до оръжия щеше да е мазало. Тия ежедневни побоища в училищата щяха да са престрелки.
Гледам много сте загрижен за САЩ, световния лидер и хегемон, койтоп дърпа цялото човечество напред. Не се бойте тама е демокрация и свобода, нормално е от всичката тази свобода да се възползват по грозен начин и разни психопати.
standup.straight
Рейтинг: 1975 НеутралноНяма логика да са психари след като са световен хегемон от 2 века насам и дърпат научно и технически цялото човечество.
Виждам че много ги мразите, сигурно дядо ви е бил някой безимотен проскубан шумкар слязал от балкана да окупира Царство България заедно с кървавата червена армия.
Пак ви казвам, русия ще бъде разгромена, унизена, банкрутирана и разпадната на трийстениа малки демократични републики. Не са ви виновни САЩ, путин е виновен, :)
Громя боцнати
Рейтинг: 691 НеутралноДо коментар [#19] от "standup.straight":
Би ли ми отговорил ако трябва да живееш в някоя държава и имаш право на избор, би ли избрал "световния лидер и хегемон", след като вероятността някой луд да те гръмне на улицата е огромна?
За да ти бутна опорката с руския трол, ще ти кажа, че в Русия е дори по-зле в момента заради откаченото джудже, дето наложи диктатура като тая в Северна Корея.
И разбери, че на света няма само черно и бяло и добро и зло, има и нормалност, към която никой от жълтопаветниците не се стреми. Имам чувството, че ако имате достъп до оръжия, с лекота ще гръмвате всеки несъгласен със "западните и либералните" ви възгледи.
paf56646878
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#15] от "Хриси":
В България има достатъчно огнестрелни оръжия, включително и ловни. Но когато не се използват по предназначение, това най-често се случва при изневяра, т.е. при достатъчно силен мотив и то единични случаи. Използването им при скандали на пътя като със Стойчо Стоилов са още по-редки изключения. Така че, не е в това причината.
bobbyperu
Рейтинг: 759 НеутралноЕ тука преди не много време четири циганета убиха човек...значи вече сме ги стигнали американците!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
bobbyperu
Рейтинг: 759 НеутралноА да, една седмица по-късно 17 годишно цигане уби и изнасили възрастна жена....значи и ги надминахме!
Taiga
Рейтинг: 2162 ВеселоДо коментар [#19] от "standup.straight":
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Повтори го това за хегемона и лидера още няколко пъти, някой може да ти повярва, русофобчо :)
250 годишно ранчо, отвътре половината изкупено от китайците, мдаа :)
batzdravo
Рейтинг: 2865 НеутралноНие нямаме нужда от огнрстрелно оръжие, при наличието на стотици автоталибани и неадекватни правоохранителни органи, от МВР, та до следователи прокуратура и съд! Съвсем "пресни" са престъпленията на такива автоталибани! И Милен Цветков и двете момичрта и т.н.!
Та, американците да се оправят както си могат! Въпросът е, Ние какво правим!
scott
Рейтинг: 837 Неутралноправилно. обучават те да убиваш по цел свет - еми ше убиваш и у дома, когато нещо се почустваш прецакан. Така и требва.
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноОт 2000 г. до 2018 г. в САЩ са извършени 270 000 убийства, 600 000 свръхдози наркотици (200 000 с опиати), 650 000 самоубийства (130 000 от ветерани) и 85 000 смъртни случая на работното място. Приблизително 700 000 души са починали преждевременно през този период поради липса на здравни грижи. Полицията е убила над 12 000 души само от 2000 г. до 2014 г., а до 27 000 имигранти са загинали при опит да пресекат границата между САЩ и Мексико от 1998 г. насам. Правителството е екзекутирало приблизително 850 затворници от 2000 г. насам. Над 2,2 милиона възрастни в момента са затворени в затвори и затвори, с други 4,7 милиона на пробация или условно освобождаване. Други свързани цифри заслужават внимание. Процентът на самоубийствата в САЩ се е увеличил между 1999 г. и 2019 г. с 33 процента. „Има близо 46 000 смъртни случая от самоубийство през 2020 г., което го прави 12-та водеща причина за смърт в Съединените щати. Според Администрацията за злоупотреба с вещества и психично здраве (SAMHSA), същата година 12,2 милиона възрастни сериозно са мислили за самоубийство, 3,2 милиона са направили план и 1,2 милиона са направили опит за самоубийство през последната година. (Американска здравна класация)
Boris Gaganelov
Рейтинг: 433 НеутралноНе че нещо, ама при 330 милиона души държава и оръжия, продавани почти свободно по магазините - 100 случая, колкото и трагични да са, ми се струват като изключително малка цифра.
MPetr
Рейтинг: 726 ЛюбопитноИма множество научни изследвания, които установяват връзка между неравенството и високото ниво на социално насилие. Според книга от 2009 г., The Spirit Level: Why Greater Equality Makes Societies Stronger , има пряка връзка между нивото на неравенство в дадена страна и нивото на социално насилие, което проявява. Статия от 2004 г. на британския социален епидемиолог Ричард Уилкинсън, който е автор на The Spirit Level , обяснява, че „нарастването на насилието, свързано с по-голямо неравенство, е част от по-широка промяна в природата на социалните отношения“.
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноСоциалното неравенство е нараснало до почти неразбираеми нива, като 400-те най-богати американци претендират за богатство от над 3 трилиона долара, докато половината от възрастните съобщават, че биха имали трудности да покрият спешна сума от 400 долара. Междувременно полицията обикаля улиците на Америка, безнаказано тормози, бие и убива работници. Средно трима души биват убивани всеки ден от полицията, добавяйки повече от 1000 смъртни случая всяка година, далеч над общия брой от стрелби в училище дори в най-смъртоносните години.
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноВ Съединените щати трима милиардери притежават толкова богатство, колкото долната половина на обществото или 160 милиона души. Социалното неравенство е основният бич на американското общество. От там започва всичко . Данните на архива на насилието с огнестрелно оръжие в САЩ (Gun Violence Archive) са умопомрачителни. Това общество се разпада с дни, ако въобще вече може да се говори за единно общество в САЩ.
uq
Рейтинг: 1946 РазстроеноПод въздействието на филми, игри, книги , децата не осъзнават колко е ужасно нараняването и убийството даже. Просто не са достатъчно зрели за да го осъзнаят, мислят че това е игра, не разбират, че човек престава да съществува вече.
Иво
Рейтинг: 4124 Любопитно"6-годишен стреля по учителка, момиче убива 11-годишно момче: в САЩ деца убиват с огнестрелни оръжия годишно по около 100 души. Кой носи вината за това?"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36На първо място вина носят техните родители. Защото децата са взели тези оръжия от тях. На второ място вина носи американския конгрес и сенат защото вече толкова години въпреки всички масови стрелби и убийства в САЩ те така и не променят американските либерални закони за покупка и притежание на огнестрелно оръжие.
Баличея
Рейтинг: 595 НеутралноПоловината от американците ги обичат и налагат тяхното мнения на цялата страна. Младите са по-негативно настроени към оръжията и е въпрос на време да станат критично мнозинство, което да успее да се наложи. Дотога продължаваме напред по старому.
MPetr
Рейтинг: 726 ЛюбопитноНЕОЛИБЕРАЛИЗМЪТ – ИДЕОЛОГИЯТА, КОЯТО Е В ДЪНОТО НА ВСИЧКИТЕ НИ ПРОБЛЕМИ..... Неравенството е превърнато в добродетел.
Пазарът гарантира, че всеки получава това, което заслужава. Неолиберализмът вижда конкуренцията като дефиниращата характеристика на човешките взаимоотношения. Той редефинира гражданите като консуматори, чийто демократичен избор се упражнява най-добре чрез купуване и продаване, процес, който възнаграждава качеството и наказва неефективността. Според него „пазарът“ предоставя ползи, които никога не биха били постигнати чрез планиране. Данъците и регулациите трябва да бъдат минимизирани, обществените услуги трябва да бъдат приватизирани. Организирането на трудещите се и колективните трудови договори от страна на синдикатите се представят като изкривявания на пазара, които не позволяват създаването на естествена йерархия на победители и губещи. Неравенството се преоткрива като добродетелно: награда за полезността и генератор на богатство, което се просмуква надолу, така че да обогати всички. Усилията да се създаде по-изравнено общество са едновременно контрапродуктивни и подкопаващи морала. Пазарът гарантира, че всеки получава това, което заслужава.Ние възприемаме и възпроизвеждаме неговите постулати. Богатите се убеждават, че са получили богатството си по заслуги, игнорирайки предимствата – като образование, наследство, класа – които може да са им помогнали да се сдобият с него. Бедните започват да обвиняват себе си за неуспехите си, макар и да не могат да направят много, за да променят собственото си положение.Няма значение структурната безработица: ако нямате работа, то е защото не сте предприемчив. Нямат значение непосилните разходи за жилище: ако кредитната ви карта е на лимита си, вие сте безотговорен и несъобразителен. Няма значение, че децата ви вече нямат игрище в училището си: ако станат дебели, вината е ваша. В свят, управляван от конкуренцията, тези, които не могат да поддържат темпото биват дефинирани и сами дефинират себе си като губещи....... =======Неолиберализмът извади на показнай-лошото от нас.
Пол Верхаге====
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3692 НеутралноВ Русия,Турция,Китай и други пропаднали тоталитарни държави не търси статистика,там има стъкмистика.Пример ти давам.В Турция инфлацията според стъкмистиката е 83%,а според независими икономисти тя е над 200%. shlshlshlshl
kopo
Рейтинг: 217 НеутралноУ нас е прието безкритично да се препечатват подобнии статиии после да се вадят генерални изводи за "разпадащите се ФАЩ".
Никога не се прави критичен анализ от типа: брой убийства (УМИШЛЕНИ и НЕУМИШЛЕНИ) на 100 000 (налични данни в Интернет, при това със сравнителни данни за цял свят, вкл. България); разпределение на смъртните случаи (самоубийства, злополуки, умишлени убийства); брой случаи на незаконна употреба на оръжие спрямо законна; брой престъпления извършени с незаконно оръжие и т.н.
MPetr
Рейтинг: 726 ЛюбопитноА дали всичко това не е резултат на десните неолиберални политики а?....... В писмо до председателя на Камарата на представителите Кевин Маккарти финансовият министър Джанет Йелън отбелязва, че ведомството няма да прави нови "инвестиции" в няколко направления - в програмата за пенсионно осигуряване на държавните служители, във Фонда за хората с увреждания и във Фонда за здравно осигуряване на пощенските служители. Промените влизат от днес и ще важат до 5 юни 2023 г. Как мислите насилието свързано ли е с политиката ? Замислете се. https://www.segabg.com/node/237352
svv03688321
Рейтинг: 1389 НеутралноДо някои от горните ако не ви харесва конституцията на Америка бягайте в вашата "шити" страна където оръжието е ограничено и само мутрите ви могат да го притежават . Дошли в Америка да сменят конституцията !
Пазим си пушките(от амерканския народ) за да ви накажем в деня в който се опитате да ни ги отнемете !
deaf
Рейтинг: 2642 НеутралноНе знам дали е вярно,но във Фейсбук постнаха снимка на пленен руски войник,който е вербуван затворник с присъда за убийството на ОСЕМДЕСЕТ ЖЕНИ в Русия!!! Тоест,американците има още много "хляб" да изядат,докато стигнат руснаците...
standup.straight
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#21] от "Громя боцнати":
Рабира се че ако имам право да избирам между САЩ и русия бих избрал да живея в САЩ, както и 99.9% от останалото човечество.
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#16] от "penetrating":
"За мен такова въоръжаване на хората както е в САЩ е ненормално."
Абсолютно! Ненормално е! Пред мен, на пазар за оръжие втора ръка, мой приятел си купи полуавтоматично оръжие без дори да покаже шофьорска книжка и плати в брой! Ха иди и проследявай така закупено оръжие!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 Разстроено++++++++++++
В училищата е нещо ужасно, надявам се, не във всички. Момчетата се правят на страховити и вървежни, момичетата - почти на същото. Ако двама се сбият, основната реакция е да се снима с телефон, не да се спре боят. Еретик
Роси
Рейтинг: 7544 НеутралноБезотговорни родители. Къде си държат оръжието, че 6-годишно дете да се добере за него.
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#21] от "Громя боцнати":
"след като вероятността някой луд да те гръмне на улицата е огромна?"
Това просто не е вярно! И в София / Пловдив / Варна им т. нар. no go zones!
Громя боцнати
Рейтинг: 691 НеутралноДо коментар [#47] от "vassilun":
Прав си, само че такива зони са ясни и дори там не се гърмят ей така за спорта. А в Щатите и в училища и в големи градове и посред бял ден и къде ли не, всеки ден общо взето има новини за такива стрелби.
Колкото и да извърташ, това са фактите.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 РазстроеноЗначи, трябва да се учим от Швейцария, не от САЩ, но рефлексът е да се учим от някакъв голям БатЮ, не от отличника на класа. Еретик
mitaka_1
Рейтинг: 604 ВеселоВиждам как либерастите ще ревнат:"Путин е виновен!" :)
Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard KeynesГромя боцнати
Рейтинг: 691 НеутралноДо коментар [#43] от "standup.straight":
В момента, заради изкуфелия Путя, най-вероятно да. Доскоро Русия си беше нормална държава, поне в големите градове, в която нямаше супер престъпност или откачалки, които могат да те гръмнат за спорта.
А и ако е както казваш, нямаше населението на Русия да се увеличава последните години, изключвайки моментите сега, когато е войната.
https://www.worldometers.info/world-population/russia-population/
Реално не е толкова голяма разликата в прираста на населението, въпреки че по думите ти "всеки би избрал да живее в Щатите". Те далеч не са това, което си представят повечето хора, гледайки само общата картинка.
MPetr
Рейтинг: 726 ВеселоДо коментар [#1] от "Веселин Дечев":=====А в Русия?=====Какво в Русия ?
Деца убиват по 100 души на година в Русия ли ? Питаш ли ?
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#48] от "Громя боцнати":
"Колкото и да извърташ, това са фактите."
Ето ти ги фактите:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate
В Русия има два пъти повече умишлени убийства на 100 000 души население в сравнение със САЩ!
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#51] от "Громя боцнати":
"Доскоро Русия си беше нормална държава, поне в големите градове"
Виж линка от пост №53!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 РазстроеноДо коментар [#21] от "Громя боцнати":
Еретик"Би ли ми отговорил ако трябва да живееш в някоя държава и имаш право на избор, би ли избрал "световния лидер и хегемон", след като вероятността някой луд да те гръмне на улицата е огромна?"
=============
Съзнателно съм избрал да живея в България. Ако трябва да се преместя задължително, ще отида ... в Австрия. За САЩ не съм и помислял. Единственото, което съм им харесвал, бяха огромните седани, но и те се поприбраха.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 ВеселоХем си прав, хем не си.........
Всеки трябва да си оправи своята градинка. Но ако си правим критични статии само за себе си, пък другите само хвалим, значи целенасочено насаждаме комплекси. И обикновено точно това правим. Пък Щатите са достатъчно хвалени, още от времето на Алеко. Сам признава, че клъвнал. Еретик
bobbyperu
Рейтинг: 759 НеутралноИмам една книжка "Записки на прокурора" българска от 1978 г. изцяло написана в социалистически патос и лицемерие където в главата за младежката престъпност се казва приблизително..."въпреки, че престъпността сред младежите у нас е в пъти по малка от тази на Запад.....всяка година несъвършеннолетните извършват 5-6 убийства, до двайсет изнасилвания..."това при население от 8,5 милиона тогава!!!
mitaka_1
Рейтинг: 604 ВеселоПотвърждава се профилирането на мечтания глобалист-мечта за презокеанските си господари:Оплюващ Русия,четящ и цитиращ неолиберастки помии като ДВ и "Свободна" Европа,задължително ваксиниран срещу Кромида,обикновено хомосексуалист :) :)
Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard KeynesГромя боцнати
Рейтинг: 691 НеутралноДо коментар [#53] от "vassilun":
Може и така да е, за разлика от ваксърските тролове, аз не оспорвам факти, но имам предвид, че там няма такива масови убийства, както в Щатите, особено пък в големите и развити градове.
За хилядите малки и бедни селца и градчета, не споря, най-вероятно от там идва и по-високия им процент убийства. А и това на 100 000 население е поредната глупост, тъй като примерно във Вирджинските острови сигурно има 2-3 такива на година, но тъй като са много малко като население и излизат в челните места.
Все пак според видните ваксъри-статистици, 1 млн. починали от Ковид е доста по-добре от 120 в Сан Марино, щото се смятало на милион население, нали...
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 ВеселоДа.... за Щатите или добро, или нищо. Извинете, ама подобно съобразяване само при мъртвец. Еретик
MPetr
Рейтинг: 726 ЛюбопитноСамо днес в Калифорния да 7 души на куп ! Новина от преди 2 часа. Но нека да видим колко са за последните 72 часа, неактуализирани данни ? Gun Violence Archive : https://www.gunviolencearchive.org/last-72-hours
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 ГневноЗа което са виновни още по-тъпите възрастни!!! Еретик
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#59] от "Громя боцнати":
Не бях забелязал, че се опитвам да водя диалог с антиваксър! Съжелявам! Бъдете здрав!
trollhunter
Рейтинг: 3955 НеутралноДо коментар [#39] от "kopo":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".При нас няма неумишлени убийства...
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#30] от "Boris Gaganelov":
======100 случая, колкото и трагични да са, ми се струват като изключително малка цифра =======Тя впрочем и категорично не е вярна тази цифра ! Не знам от къде е взета, но в Gun Violence Archive други са цифрите...... категорично ! Може би се има в предвид стрелба в учебни заведения само.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 ГневноДо коментар [#37] от "MPetr":
Еретик"Бедните започват да обвиняват себе си за неуспехите си, макар и да не могат да направят много, за да променят собственото си положение.Няма значение структурната безработица: ако нямате работа, то е защото не сте предприемчив. Нямат значение непосилните разходи за жилище: ако кредитната ви карта е на лимита си, вие сте безотговорен и несъобразителен. Няма значение, че децата ви вече нямат игрище в училището си: ако станат дебели, вината е ваша........."
===========
Това за мен не е неолиберално, а по-скоро консервативно. И дори ми харесва донякъде, ако не се стига до крайности. Неолибералното засмърдя на комунизъм, пък ми е омръзнал.
gpj101139736
Рейтинг: 1638 НеутралноЯ си признайте кой намери и преписа тази статия от вестник “Работническо дело“, тъй като навремето вестниците бяха пълни предимно с подобни писания! И ако искате да сте актуални по-добре напишете КОЛКО ДЕЦА избиват блядовете НА ЧАС в Украйна!
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#66] от "Костадин Иванов":
Това не го пиша аз колега, а само цитирам много, много по умни хора от нас. в случая,Пол Верхаге ====
Громя боцнати
Рейтинг: 691 НеутралноДо коментар [#63] от "vassilun":
Извинявай, Васе, че не влизам в правата вяра и не си ръгам експерименталки. И кво, на улицата като се запознаваш с нови хора, питаш ли ги дали са антиваксъри и дали могат да комуникират с теб?
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#69] от "Громя боцнати":
Казах, каквото имах за казване! Бъдете здрав!
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#61] от "MPetr":
колко са за последните 72 часа, неактуализирани данни ?======299 убити от огнестрелни оръжия в САЩ, актуализирани ..... + 7+5+8+3+ 6..... НЕактуализирани..... 330 души най малко ! Повече от тези в Украйна......
pox321090956
Рейтинг: 40 НеутралноСтрелбите в САЩ нямат толкова общо с лесния достъп до оръжие, колкото до лесния достъп до всякакви легални и нелегални субстанции, в комбинация с изключително изолирания им начин на живот, заради големите разстояния и извратеното им градоустройство. Там всеки 4ти е на някакъв психоактивен предписан медикамент тип ксанакс или валиум или друсат яко амфети с примес от фентанил.
В много от статиите не се споменава, но в повечето случаи масовите стрелци са имали друсня в кръвта.
Отделно изперкват от липсата на адекватна социална среда и контакти. Не случайно САЩ са люлката на всякакви самоубийствени култове от типа на Jonestown или Heaven's Gate.
Lou
Рейтинг: 1745 НеутралноРешението е много просто.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Пълна забрана за притежание на автоматично оръжие от цивилното население. Разрешение само да действащи военни или членове на антитерористични отряди.
Въвеждане на регистрационен /съобщителен/ режим за полуавтоматични оръжия и редовни проверки на регистрираните за съхранение на оръжието. Както и психически тестове за притежателите на всеки 5-10 години. Ако някой друг от семейството извърши убийство с оръжието, регистрираният собственик да носи наказателна отговорност пред съда и да бъде съден за непредомишлено убийтво.
В момента в САЩ всеки може да си купи оръжие във всеки квартал, в интернет обяви, навсякъде. И не е задължен дори да го регистрира. Затова никой не може да даде точна информация колко оръжия в момента се притежават от цивилното население. А когато някой 17-годишен келеш вземе Узито на баща си и отиде да разстреля 50 души в някое училище, после самият собственик - бащата - не носи никаква отговорност. Как тогава за бъдат накарани законодателно собствениците на тези оръжия да ги пазят от злоупотерба?
Аз лично искам и в България да се въведе правото на свободно притежание на полуавтоматично оръжие с регистрационна форма и без разрешително от полицията. Естествено, с психотестове и съответния курс за боравене с оръжие или опит в армия/полиция.
svv03688321
Рейтинг: 1389 НеутралноНе сравнявай те черния пазар с легалния!
Незаконно оръжие закупено от черния пазар ( под мейжър деган в бронкс може да си купиш всякакво оръжие ) почти винаги използвано в убийство и ако заловят някои с него никак не е приятно така е и със всяко едно закупено от черните пазари докато оръжието закупено от оръжеен магази изисква регистрация и история на същото което се съхранява с оръжието . Ако искаш да убиешнякого естественно няма да използваш легално оръжие защото ще бъдеш веднага заловен ще използваш нелегално . Убиците никога не закупъват легално оръжие защо тогава защитниците нямат право да се защищават когато конституцията им дава това право .
Комунистите в бившата ви шити република се страхуваха да ви дадат оръжие за да не ги съборите сега техните внуци (понеже дядовците им доведоха страната до това дереже да стане шити ) дойдоха в Америка да ни показват как трябва да живеем както те са живели там откъдето са избягали . Гет те фък аутъ хиър!
totorina
Рейтинг: 273 НеутралноДо коментар [#50] от "mitaka_1":
Специално за положението у нас, най-добре си е виновен. Култът към долнопробното мутренско поведение откъде идва? "Ленинградската улица ме е научила...", "Нравится, не нравится..." "Сидеть на попе ровно и не крякать". И нашият, Банкянският, и той такива ги ръси, и Севда му ги подсказва. Не мога да си представя лидер на цивилизована държава да говори така.
keen
Рейтинг: 1724 НеутралноКаква е разликата между това едно дете да убие човек с пищов, и това дете да убие човек с юмруци?
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"https://dnes.dir.bg/krimi/detsata-ubiytsi-ot-gamzovo-prebili-do-smart-vazrastniya-mazh-zaradi-polovin-shishe-rakiya
tacheaux
Рейтинг: 4463 НеутралноРусия държи първите места по брой на убийства на глава от населението.
keen
Рейтинг: 1724 Неутрално- В Русия има два пъти повече убийства на глава от населението, отколкото в САЩ и почти седем пъти повече, отколкото в България. Това по данни от 2018г.:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/murder-rate-by-country ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
keen
Рейтинг: 1724 Неутрално- Фактите показват, че е обратно - два пъти повече убийства има в Русия, отколкото в САЩ. ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
bobbyperu
Рейтинг: 759 НеутралноДо коментар [#79] от "Ivan Prodanov":
Не в Алкашстан са два пъти повече........!
MPetr
Рейтинг: 726 ЛюбопитноТри седмици и 38 масови стрелби. Това е Америка през 2023 г. - CNN
преди 3 часа — Най-малко седем души са мъртви в Халф Мун Бей, Калифорния, при втората масова стрелба в щата за 48 часа
svoboden
Рейтинг: 2168 НеутралноТия иначе България наричат корумпирана!?
trollhunter
Рейтинг: 3955 НеутралноВземе да прочетете НК ли?
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Според нашето право има само умишлени убийства...
Неграмотници!
А е съвсем отделен въпрос каква дивотия е нашето право.
MPetr
Рейтинг: 726 ВеселоХайде и нещичко от Харвард, че да се направим на умни, красиви и модерни. =======Защо има толкова много насилие с оръжие в САЩ и какво да правим по въпроса====== https://www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/why-theres-so-much-gun-violence-in-the-u-s-and-what-to-do-about-it/
MPetr
Рейтинг: 726 НеутралноНина Барт, Дойче веле, : """""И възрастните убиват: за 2023 има вече десетки застреляни, и написано даже с дебели букви """""" Абе, кво пишете бре оууу, за кви "десетки застреляни" говорите, хиляди са ! Хиляди ! Десетки хиляди !
Любен
Рейтинг: 1430 Разстроеноевро-атлантически ценности...
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 1146 ВеселоИ как точно го "дърпат технически"? С трактор? 😄 [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Костадин Иванов
Рейтинг: 4024 НеутралноХайде, припомни и на коя дата е написано. Еретик
penetrating
Рейтинг: 8298 НеутралноДо коментар [#44] от "vassilun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе съм нито миролюбец, нито войнолюбец, но не виждам никаква основателна причина (за разлика от Швейцария) САЩ да поддържат опълчение за защита. По отношение на приложението му за търсене на справедливост - атаките на Конгреса преди 3 години можеха да завършат доста плачевно.
penetrating
Рейтинг: 8298 ВеселоДо коментар [#49] от "Костадин Иванов":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКой казва, че трябва да се учим? :)
Моят коментар е за сравнение на статистиката между две страни с много оръжия, но въоръжили народа си на различни основания.
Аз нямам нужда от влияние от голям брат. Едва ли и Вие имате. Това ми звучи като отклонение на коментарите от темата в друга посока :)
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#13] от "standup.straight":
"Няма логика най-мощната и богата и демократична нация в света да е психичноболна,"
Смяташ ли?
хайде провери статистиките и виж колко деца в САЩ в момента се отглеждат в домакинство само с майката, а бащата го няма в картинката.
След това провери бащата каква роля има в семейтвото по отношение на възпитанието на децата и ще видиш защо се случва това.
бащата има отговорността да предпази децата от попадане в затвор или смър като постави граници и създаде дисциплина, майката това не го умее.
ПП Над 40% от успелите жени на средна възраст които нямат семейство и деца са освидетелствани като психично разстроени, говори се, че близо още 40% от същата група просто не са освидетелствани но също имат психични разстройства. Това богати и успешни жени на средна възраст ,...
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#90] от "penetrating":
"САЩ да поддържат опълчение за защита."
Не съм забелязал САЩ да поддържат опълчение за защита.! Бихте ли дал повече подробности?
kuzkina_mat
Рейтинг: 1079 ЛюбопитноИма и друг проблем там. Отдавна научиха на компютърни игри от сорта на каунтър страйк(викат им игри на стрелба). Изобщо самите американци си казват, че при тях има култура на оръжието(gun culture).