Интересът към COVID ваксините и терапиите пада, какво ще ги замести

Пациенти очакват да бъдат прегледани в приемно отделение на китайска болница в началото на COVID вълната в Азия в края на 2022 г., последвала след разхлабването на ограниченията

© Reuters

Пациенти очакват да бъдат прегледани в приемно отделение на китайска болница в началото на COVID вълната в Азия в края на 2022 г., последвала след разхлабването на ограниченията



Някои от най-големите фармацевтични компании прогнозираха значителен спад на продажбите на своите ваксини и терапии срещу COVID-19 заради отслабването на пандемията от коронавирусни инфекции.


"Пфайзер", която в партньорство с "Бионтех" продаде най-много ваксини срещу COVID-19, обяви, че очаква по-голям от предвиждания спад в продажбите през 2023 г. на своята ваксина "Коминарти" и лечението срещу COVID-19 "Паксловид" за 2023 г. заради намаляващите поръчки, след като много правителства преминаха към използване на запасите, вместо към нови доставки.


СЗО запазва най-високата степен на тревога за COVID, но вижда надежда тази година
СЗО запазва най-високата степен на тревога за COVID, но вижда надежда тази година


"Мерк" и "Рош" също съобщиха за намаляване на продажбите на своите терапии срещу коронавирусната инфекция.


Нови звезди и промяна на маркетинга на COVID препаратите




Главният изпълнителен директор Алберт Бурла каза, че 2023 г. ще бъде "година на преход" за COVID продуктите на "Пфайзер", преди евентуално връщане към растеж през 2024 г.


Общите годишни продажби на компанията преминаха границата от 100 милиарда долара за първи път през 2022 г., 56 милиарда долара от тях от спечелени от ваксината срещу COVID-19 и антивирусно лечение "Паксловид".


За 2023 г. "Пфайзер" очаква общите приходи да са между 67 до 71 млрд. долара, като 13.5 млрд. от тях дойдат от COVID ваксината и около 8 мрпд. от "Пахловид". Това е значително под прогнозите на анализаторите, които ги оценяваха съответно на 14.4 млрд. и 10.3 млрд. долара, пише Ройтерс.


"Пфайзер" смята да продава в търговската мрежа в САЩ ваксината си срещу COVID-19, която досега се поставяше безплатно през организирани от правителството доставки

© Reuters

"Пфайзер" смята да продава в търговската мрежа в САЩ ваксината си срещу COVID-19, която досега се поставяше безплатно през организирани от правителството доставки


За да попълни загубите, компанията пусна пет нови продукта миналата година и се надява да представи още 14 през следващата година и половина, включително ваксина срещу респираторен синцитиален вирус и иРНК ваксина срещу грип.


Направени бяха няколко закупувания на малки фармацевтични компании с вдъхващи надежда разработки като производителя на лекарства за мигрена Biohaven.


Бурла съобщи, че през втората половина на 2023 г. ще започне да продава през търговски канали в САЩ ваксината си срещу COVID-19,вместо директно на правителството. Заедно с това се предвижда и приблизително четирикратно увеличаване на цената на ваксината в САЩ.


"Пфайзер" смята от април да предлага на свободна продажба в Китай и "Паксловид", който сега се покрива само от широкия план за здравно осигуряване до март.


COVID вълната в Азия спасява "Мерк"


Американската фармацевтична компания "Мерк" съобщи, че очаква рязък спад в продажбите на своето антивирусно хапче срещу COVID-19 молнупиравир, което се продава под търговската марка Lagevrio. Предвижданията са приходите от него да са около 1 милиард долара тази година от 5.68 милиарда долара през 2022 г.

Новата COVID вълна, преминала през Азия в края на 2022 г. спаси продажбите на хапчето на "Мерк"

© Reuters

Новата COVID вълна, преминала през Азия в края на 2022 г. спаси продажбите на хапчето на "Мерк"


Компанията обаче отчете по-високи от очакваните печалби за четвъртото тримесечие поради силните продажби в Азия, където експлозията от разпространението на COVID-19 предизвика нервност на азиатско-тихоокеанските пазари, особено в Япония и в Южна Корея.


"Там наистина беше силата и видяхме много добро търсене на Lagevrio на тези пазари. В Япония ние сме пазарен лидер", каза Дейвис.


В същото време продажбите на хитовата имунотерапия срещу рак на "Мерк", Keytruda, нараснаха с 19% до 5.45 милиарда долара, до голяма степен в съответствие с прогнозите. Друг хит на компанията - ваксината срещу човешкия папиломен вирус Gardasil има продажби от 1.47 милиарда долара, което е малко под очакванията.


"Рош" очаква понижение на печалбата


Швейцарската "Рош" се присъедини към очакванията за намаляващото търсене на нейните комплекти за лечение и диагностика на COVID-19.


Компанията увеличи приходите си през 2022 г., но намали нетната си печалба и заяви, че очаква спад в приходите през 2023 г. на фона на намаленото търсене на продукти, свързани с COVID-19.


Недостигът на лекарства в Европа не е "голямо събитие"
Недостигът на лекарства в Европа не е "голямо събитие"

Приходите на компанията през 2022 г. са нараснали с 0.8% и възлизат на 63.28 млрд. швейцарски франка (63.65 млрд. долара) в сравнение с 62.80 млрд. франка през 2021 г.


Нетната печалба на "Рош" намалява с 9.4% до 13.53 млрд. франка от 14.94 млрд. година по-рано.


"Рош" е една от водещите световни фармацевтични и диагностични компании и е основен производител на биотехнологични лекарства за лечение на онкологични, офталмологични и автоимунни заболявания, тежки вирусни инфекции и заболявания на централната нервна система.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK