"Майкрософт" обновява браузъра и търсачката си с изкуствен интелект от ChatGPT

"Майкрософт" обновява браузъра и търсачката си с изкуствен интелект от ChatGPT

© Reuters



Майкрософт" (Microsoft) потвърди, че обновява продуктите си с повече изкуствен интелект с технологията зад нашумелия чатбот ChatGPT, докато надпреварата с "Гугъл" в тази област се ожесточава.


На специално събитие във вторник "Майкрософт" обясни, че ще работи с OpenAI (изследователската компания зад ChatGPT) за надграждане на търсачката Bing и уеб браузъра Edge. Това става ден след като "Гугъл" също потвърди съобщенията, че се готви да пусне собствен чатбот.


Bing би трябвало да работи на базата на следващо (по-мощно от ChatGPT) поколение езиков модел, с чатбот, който да помага за прецизиране на заявките, по-подходящи резултати и други (например по-лесно пазаруване).




Засега потребители, които са регистрирани за специалния преглед през версия за десктоп, ще могат да тестват Bing (с ограничен брой заявки), но броят на хората ще се увеличи до милиони. На презентация бе даден пример: сравнения между най-влиятелните мексикански художници или разлика между песни със сходни заглавия, планиране на ваканция или помощ с пазаруването.


Коренна промяна


"Ройтерс" отбелязва, че "Майкрософт" залага на AI за бъдещето си чрез милиарди долари инвестиции и се стреми да се възползва от световното вълнение около ChatGPT, инструмент, който събуди милиони хора за възможностите на най-новата AI технология и вече променя начина, по който хората събират информация.


"Тази технология ще промени почти всяка софтуерна категория", цитира агенцията Сатя Надела, главен изпълнителен директор на "Майкрософт", на брифинг в централата на компанията, Вашингтон.


Подобни инструменти ускоряват създаване на съдържание и автоматизират задачи, ако не и самите работни места. ChatGPT бе сигнал, че генеративният изкуствен интелект, способен да създаде почти всякакъв текст (или, в други форми) изображение, може да преобрази образованието, редица икономически сфери или дори начините на търсене на информация онлайн.

Преминаването към превръщане на търсачките в по-разговорни - способни да отговарят уверено на въпроси, вместо да предлагат връзки към други уебсайтове - може да промени подхранвания от рекламите бизнес за търсене, но също така крие рискове, ако системите за изкуствен интелект не получат правилно факти. Непрозрачността им също затруднява връщането към оригиналните създадени от човека изображения и текстове, които те всъщност са запомнили.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK