Чудото в Ерзин. Защо градът устоя на земетресението

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3651 Неутрално

    "В Турция има немалко незаконни сгради, чиито строители сега попадат под ударите на закона. Над 130 души вече са задържани по обвинения в нелегално строителство, съобщава Асошиейтед прес. Един от основните проблеми обаче е, че преди избори на тези строители са се издавали "амнистии" за незаконните постройки, обяснява АРД."
    ==============
    При нас обикновено незаконни са копторите в маалата и конаците на няколко свръхбогати серсеми. Нормалният човек не би си купил апартамент в незаконно построен блок. Явно тези са в пъти по-зле.

    Еретик
  2. 2 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 662 Неутрално

    През 1999г беше същото,но явно турците не се учат от грешките си.

  3. 3 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Много важно е в каква среда се разпространяват сеизмичните вълни. Ако средата е твърди скали затихване почти няма. Ако е, например, пясък затихването е голямо. Така че, не е само строителството.

  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3235 Неутрално

    Не вярвам на нашия строителен контрол. Не може пътищата и паветата да са ремонт след ремонта , другото да е наред

  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2457 Любопитно

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Извинявай колега ам у нас доколко са "закони" дострояванията,усвояванията на тераси,бутането на колони и носещи стени заради мерака на Ганьо?Доколко "отговаращи на изискванията" е сграда чиито 8 етажа са отляти за по 4 дни на плоча?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Гледам разрушените сгради в Турция. Разрушенията са във вид на дребни остатъци, почти чакъл и пясък. Ако строителството е от качествен железобетон, разрушенията трябва да са поне на едри блокови - дори цели плочи наредени като сандвичи.

  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2930 Любопитно

    е той е кмет от 2019, пише в интернета? малко кат свети петър се изказва. и предишните сгради ли е опазил?

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#6] от "evtimvz":

    В много страни се ползват олекотени тухли, в които има толкова малко материал, че когато и той е компрометиран като състав, се получават дефектно почти от само себе си разпадащи се "изделия". Имаше снимки на поразени сгради от земетресението онзи ден в Румъния, което не беше особено силно. седна къща сцепена почти надве, а наоколо се валят разпарчетосани точно такива...хм, обеднени "тухли".

    мурзилка
  9. 9 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Kметът на Ерзин направи много добро впечатление. Сравнително млад и енергичен мовек с принципи (роден 1979г.) и добре говори, правист.

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7254 Неутрално

    Ашколсун на кмета на Ерзин. Дали има и в България такива.

  11. 11 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Kметът на Ерзин направи много добро впечатление. Сравнително млад и енергичен мовек с принципи (роден 1979г.) и добре говори, правист.
    —цитат от коментар 9 на half truth


    От коя партия е?

  12. 12 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    е той е кмет от 2019, пише в интернета?
    До коментар [#7] от "karatista":

    Номера е, че по негово време излезе закон за озаконяване на незаконното строителство. Той обаче отказал да го приложи.

  13. 13 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    Земетресението в Турция разкри позора на корумпирани бизнесмени и строители,..
    ▪️▪️▪️

    Нито строител, нито бизнесмен, не може да бъде корумпиран.
    Корумпиран само чиновник, а тези са учасници на схема.

    "Чуждестранен агент"
  14. 14 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#12] от "half truth":

    половината от населението в Ерзин са
    преселци от България

  15. 15 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Спомням си културния шок, когато влязох в общината и видях, че има отдел "Незаконно строителство". Тоест, то може да си е незаконно, но явно е достатъчно масово, за да отделят хора, които да се занимават с него на пълен работен ден.

    Тези, които те карат да вярваш в абсурди, могат да те накарат и да вършиш зверства. Волтер, 1765
  16. 16 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Прътите нито са железни, нито гофрирани. Преводът е ... Прътите са СТОМАНЕНИ и са ореброени.

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3115 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":
    +++
    При нас е обратното, строителната мафия ако не харесва някой кмет , приближен посредствен прокурор му слага пранги и го държи няколко часа като панаирджийска мечка да го видят всички медии и минаващите с транспорта!
    После строителни магнат за 2-3 години продава повече построена квадратура от колкото последните 20г. на 2000-3000 евра м2(промиция само за политици и за магистрати на цена колкото за кофтор е обезлюдено село) А този които слага прангите го издигат възможно най-високо!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Весело

    Корумпиран само чиновник, а тези са учасници на схема.
    До коментар [#13] от "putinxujlo":

    Тя схемата е ясна, ама само строител ще отнесе вината.
    Ръкавелчовците дето са откраднали парите за проектите преди да стигнат до строител никой не ги търси.

  19. 19 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2930 Любопитно

    До коментар [#12] от "half truth":
    и незаконните са ги разрушили ли? не пише. евала на кмета, но малко ми е бомбастично заглавието и статията.

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  20. 20 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    Струва ми, че този кмет не може да бъде постоянен кмет, от начало на съществува града.

    "Чуждестранен агент"
  21. 21 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    половината от населението в Ерзин са
    преселци от България
    До коментар [#14] от "pixel":

    Вярно, от пред последно преселение. Чета че тамошните ни преселници били по-религиозни от останалите.

  22. 22 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#11] от "filofob":

    герп?

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  23. 23 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#11] от "filofob":

    Oт основната опозиционна партия, партията на Кълъчдароглу е кметът.

  24. 24 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    Kметът на Ерзин направи много добро впечатление. Сравнително млад и енергичен мовек с принципи (роден 1979г.) и добре говори, правист.
    —цитат от коментар 9 на half truth


    Този кмет Ерзин е от светската НРП с лидер Кемал Калъчдароглу...Звучен шамар за разгащената и банкрутирала ислямска банда на Ердоганчо и Бахчели!

    shlshlshlshl
  25. 25 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    и незаконните са ги разрушили ли?
    До коментар [#19] от "karatista":

    Така казват, ама за такова нещо трябва много здрав гръб. Честно казано не ми се вярва.

  26. 26 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#11] от "filofob":Oт основната опозиционна партия, партията на Кълъчдароглу е кметът.
    —цитат от коментар 23 на half truth


    Къде е оная бурка Ети Мюмюн да чете от коя партия е този млад кмет???

    shlshlshlshl
  27. 27 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    До коментар [#25] от "half truth":
    то сигурно може да ги бави и да не дава да се продават и заселват... така е друго, но пак браво.

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  28. 28 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Не вярвам на нашия строителен контрол. Не може пътищата и паветата да са ремонт след ремонта , другото да е наред
    —цитат от коментар 4 на hodounski


    жилищните сгради тъдява са в категория, която въобще не подлежи на контрол, а на надзор... демек подписче от фирмата на жината, която се закрива след всеки строеж :)... от там нататък има една хранилка наречена общински контрол... е, помните на пацо терасата - те това е контрола... палете свещи да не друсне сериозно, щото дотам ще е милата ви батковина

  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5047 Неутрално

    До коментар [#24] от "dfjftriktrcdt":

    Да се кандидатира за прецидент този кмет!

  30. 30 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#24] от "dfjftriktrcdt":Да се кандидатира за прецидент този кмет!
    —цитат от коментар 29 на vassilun


    Може и да не иска..

    shlshlshlshl
  31. 31 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    е той е кмет от 2019, пише в интернета? малко кат свети петър се изказва. и предишните сгради ли е опазил?
    —цитат от коментар 7 на karatista


    И аз това се питам.
    Явно са решили да ползват трагедията за предизборни цели.

  32. 32 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 726 Неутрално

    е той е кмет от 2019, пише в интернета? До коментар [#7] от "karatista":Номера е, че по негово време излезе закон за озаконяване на незаконното строителство. Той обаче отказал да го приложи.
    —цитат от коментар 12 на half truth


    В думите ти няма логика: като е отказал да го приложи, строителите да не би да са съборили сградите си и пак да са ги построили, вече качествено?! Не са: останали са незаконни. Което не дава отговор на въпроса, защо не са паднали. Въобще, ала-бала.

    В Гейропа съм! В Гейропа съм!
  33. 33 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Няма никакво "чудо",
    просто читав Кмет, който следи да се спазва Закона,
    за съжаление по тези места това е ИЗКЛЮЧЕНИЕ!!!

  34. 34 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    не би си купил апартамент в незаконно построен
    🥲
    Блокчето ще си е законно по документи.
    Само че ще са икономисали от желязо и бетон.
    Казва се инвеститорски контрол, контрол от община?

  35. 35 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 2375 Любопитно

    Няма никакво "чудо", просто читав Кмет, който следи да се спазва Закона,за съжаление по тези места това е ИЗКЛЮЧЕНИЕ!!!
    —цитат от коментар 33 на selqnin


    Кмет от 3 години и половина.
    Този град през тези 3 години ли се построи?

  36. 36 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#34] от "Таралеж":

    по сложно е може да си сложил арматурата, но не по нормите - тогава е едно едно нищо. Но по документи е перфектно. Едно време за кофражисти учеха 4 години сега всеки може да слага арматура

  37. 37 Профил на nfj09646880
    nfj09646880
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Ами тогава да арестуват всички останали кметове, които не са упражнили контрол или са взели пари под масата.

  38. 38 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    лично познавам един арматарист - викам работа има ли, лично ме извикаха да сложим арматурата в един Софийски МОЛ (аз и мола зная) от Варна че в София не могли да намерят кой да я направи - какво е качеството на новото строителство само мога да предполагам

  39. 39 Профил на potrebitelll
    potrebitelll
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Не вярвам в чудеса. Възможно е кмета да е принципен, но не той прави проверките. Изключително съм скептичен, когато за Турция е думата. Не че е изключено някой да е спазвал правилата - да е използвал качествени материали, да е спазвал пропорциите и да не е използвал пясъка от морето, но да отнесем това до цял град в Турция, прощавайте ме братя турци, ама хич не го вярвам. По-скоро съм склонен да повярвам, че Аллах е опазил града от разрушения.

    не мога да коментирам, без да обиждам
  40. 40 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 236 Неутрално

    И в нашата мила татковина не е розово положението ;)
    Живея на 14 етаж в София. До нас строят официално 8 етажна сграда. Като се погледне отдолу от улицата са 8, в действителност са 11. Просто горните се строят по-навътре и са по-малки по площ :)

  41. 41 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    До коментар [#38] от "1001":

    точно па тия майстори как лъжат, ае нема нужда. мога да те запозная с двама таксиджии возили илон мъск съответно до солун и букурещ и поне 3ма паркетчии дето са правили паркета на лили иванова

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  42. 42 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 616 Неутрално

    да си викнат гешев - ще изпере строителите за нула време!

  43. 43 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    Няма никакво "чудо", просто читав Кмет, който следи да се спазва Закона,за съжаление по тези места това е ИЗКЛЮЧЕНИЕ!!!
    —цитат от коментар 33 на selqnin


    Това момче е със светско-западно мислене и прилага западните закони на практика,както е правил Ататюрк..Сегашните ислямски тутманици връщат Турция в 13 век..

    shlshlshlshl
  44. 44 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 610 Неутрално

    лично познавам един арматарист - викам работа има ли, лично ме извикаха да сложим арматурата в един Софийски МОЛ (аз и мола зная) от Варна че в София не могли да намерят кой да я направи - какво е качеството на новото строителство само мога да предполагам
    —цитат от коментар 38 на 1001


    Ти да видиш. Аз пък има лични наблюдения над РИНГ мола - като решиха да слагат още един ескалатор в западната част 20 дни рязаха бетона и арматурата да пробият дупката до +1. От 8 до 18 всеки ден един образ с релсов циркуляр Хилти и диска 80 см диаметър. 40 см плоча, със сериозна армировка.Но, примерно в мола на Цариградско никога не бих си спрял колата на -1. Плочата на кота нула над пакринга не е оразмерена кат хората, па и шибнаха и асфалт отгоре новите собственици, направо красота стана.

  45. 45 Профил на doc511104859
    doc511104859
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Този град е доказателство, че "може". Ако има воля - "може" нещата да се случват по правилния начин. Евала на кмета на Ерзин, че е бил безкомпромисен през годините. Отдавна сме забравили, че управляващите трябва да са олицетворение на закона и пример за спазването му, а не синоним на корупция, далавери, незаслужени привилегии и безнаказано нарушаване на всякакви правила.

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    До коментар [#36] от "1001":

    си сложил арматурата, но не по нормите - тогава е едно едно нищо. Но по документи е перфектно.
    🍻
    Точно така е!
    Като добавим и корупцията, безхаберието, незнаенето , картинката става точно като турската, може би и по-лоша.
    Колегата расист се “кефи” че не живее в гето с барака, вероятно дори не осъзнава че бараката е по-сигурна от мафиотски изграден многоетажен блок в гетото за бели цигани.

  47. 47 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 16 Неутрално

    А София ще устои ли на такова бедствие ? Или Пловдив . Чета че населението поразено от земетресението е два пъти колкото България ,а територията долу горе толкова . Ако корупцията ни е същата , направете сметката. Корупцията убива в буквален и преносен смисъл . И за почвите . Софийското поле е бивше езеро и почвата не е подходяща за високо строителство . При силно земетресение тя ще се втечни и сградата дори да е построена здрава ще се килне и катурне дори .

  48. 48 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 294 Весело

    [quote#11:"filofob"][/quote]

    От ГЕРБ

  49. 49 Профил на smartcookie
    smartcookie
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    е той е кмет от 2019, пише в интернета? малко кат свети петър се изказва. и предишните сгради ли е опазил?
    —цитат от коментар 7 на karatista


    Преди да стане кмет е отговарял за контрола на строителството.

  50. 50 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Има слухове за качеството на турския цимент!
    Цената му е атрактивна. Много такъв е внасян и пакетиран като български.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  51. 51 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Господа брокери как вървят продажбите на новото строителство след земетръса?
    Мераклиите се стопиха като снега.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  52. 52 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Има слухове за качеството на турския цимент!Цената му е атрактивна. Много такъв е внасян и пакетиран като български.
    —цитат от коментар 50 на Красимир Андонов


    Турски цимент се вкарва от десетилетия. Имаше проблеми със съдържаниети на тежки метали в някой партиди преди 10-13 години. Всявка една рецептура за бетон се прави според цимента, филца и пясъка в рецептата. Циментът не е проблем.

  53. 53 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#52] от "Изгубеният":

    Тогава да вярва ме ли на новото строителство в България?

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  54. 54 Профил на smartcookie
    smartcookie
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    До коментар [#52] от "Изгубеният":Тогава да вярва ме ли на новото строителство в България?
    —цитат от коментар 53 на Красимир Андонов


    В един момент ще си покаже...

  55. 55 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#52] от "Изгубеният":Тогава да вярва ме ли на новото строителство в България?
    —цитат от коментар 53 на Красимир Андонов


    Въпрос на строител, ти засягаш друга тема - цимента. Примерно в малките градове работят 32,5, но слагат по 400 килограма в кубик бетон. На 40ти ден със 700 кила HTC машина едвам се шлайфаше.

  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4356 Неутрално

    До коментар [#25] от "half truth":

    Само 3% от падналите сгради са построени от TOKİ ...

    Bukalemun
  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4356 Неутрално

    В момента във всички турски тв канали предават мега кампания за събиране на средства.
    Целия интелектуален медиен елит върти телефони на живо...
    Има стотици дарители от страната и света...
    Последни пет минути...

    Bukalemun
  58. 58 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5264 Гневно

    "В голяма част от случаите на законно построени сгради се добавят надстройки от по няколко етажа."

    Истанбул - Бааджълар - Bağcılar

    https://www.instagram.com/p/CosqtvsqmV9/

  59. 59 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5264 Неутрално

    Не вярвам в чудеса. Възможно е кмета да е принципен, но не той прави проверките. Изключително съм скептичен, когато за Турция е думата. Не че е изключено някой да е спазвал правилата - да е използвал качествени материали, да е спазвал пропорциите и да не е използвал пясъка от морето, но да отнесем това до цял град в Турция, прощавайте ме братя турци, ама хич не го вярвам. По-скоро съм склонен да повярвам, че Аллах е опазил града от разрушения.
    —цитат от коментар 39 на potrebitelll


    "Кметът на Ерзин Елмазоглу признава, че и в неговия град има незаконно построени сгради. Но онези, които са отговорни за строежите, са били редовно подвеждани под наказателна отговорност. "По никакъв начин не съм разрешавал незаконно строителство. Въпреки това имаше някои, които се опитаха. Въпреки че в началото не можехме да ги следим, тъй като нямахме достатъчно хора, по-късно ги докладвахме на прокуратурата и взехме решения за събаряне на сградите", обяснява той пред турския вестник "Хюриет".

  60. 60 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    Има слухове за качеството на турския цимент!Цената му е атрактивна. Много такъв е внасян и пакетиран като български.

    —цитат от коментар 50 на Красимир Андонов


    Турски цимент се вкарва от десетилетия. Имаше проблеми със съдържаниети на тежки метали в някой партиди преди 10-13 години. Всявка една рецептура за бетон се прави според цимента, филца и пясъка в рецептата. Циментът не е проблем.
    —цитат от коментар 52 на Изгубеният


    Най сетне един свестен коментар (предполагам от инженер). Само да доуточня: Тези рецептури ги правят заводите за готов бетон, щото там освен цемента другите компоненти варират.

    ОБАЧЕ ако същата рецептура се ползва за бетон приготвен на строитеният обект, с незнайно к'Ъф пясък (краден морски И НЕИЗМИТ) и филц (предполагам че това е сместта от камъни/чакъл от различни фракции), с МНОГО добавена вода...те ти КОФТИ резултат...
    До коментар [#52] от "Изгубеният":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  61. 61 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Много важно е в каква среда се разпространяват сеизмичните вълни. Ако средата е твърди скали затихване почти няма. Ако е, например, пясък затихването е голямо. Така че, не е само строителството.
    —цитат от коментар 3 на evtimvz


    И кой строи върху пясък?
    При земетресение всяка мека или пястчна почва се втечнява.
    Сгради по-висоли от 2, 3 етажа се строят само върху здрава скала, върху колони, които стигат до здрава скала или ако такава няма на достъпна дълбичина, на многобройни колони на които общата дължина и дълбочина ще имат достатъчно триене с почвата, че подържат теглото на сградата.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  62. 62 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 408 Гневно

    "В Турция има немалко незаконни сгради, чиито строители сега попадат под ударите на закона. Над 130 души вече са задържани по обвинения в нелегално строителство, съобщава Асошиейтед прес. Един от основните проблеми обаче е, че преди избори на тези строители са се издавали "амнистии" за незаконните постройки, обяснява АРД."============== При нас обикновено незаконни са копторите в маалата и конаците на няколко свръхбогати серсеми. Нормалният човек не би си купил апартамент в незаконно построен блок. Явно тези са в пъти по-зле.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Глупости.У нас масово се строи незаконно и после се "узаконява" с подкуп.И всичко е изкупено.Ако стане нещо такова тука камък върху камък няма да остане.

  63. 63 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    [quote#49:"smartcookie"][/quote]

    Бил е адвокат.

  64. 64 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#60] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Сега вземат за анализ проби от падналите сграни за анализ. Ама и без анализ се виждат кусурите. Пак старата песен, наблягат на луксозния изглед, а понеже не се вижда са ползвали по-малко и от по- евтиния бетон.

    - наливали бетона без налягане, вътре се виждат безброй въздушни балончета.
    - не се вижда много арматура или пък е различна от записаната в проекта
    - вътре в бетона са хвърляли всякакви боклуци, вестници, рамка от картина, телевизор, стереопор..
    - пробата бетон се рони в ръцете на инженера, като пясъчна, а би трябвало да устои на тест с налягане.

  65. 65 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    е той е кмет от 2019, пише в интернета? малко кат свети петър се изказва. и предишните сгради ли е опазил?
    —цитат от коментар 7 на karatista


    Без да подценявам рядко срещаната му почтеност за подобен пост в пропита от корупция държава, очевидно заслугите му да няма разрушения са минимални, след като в този град се е строило десетилетия наред, а не последните 2-3 години.
    Явно упорито се търси някакъв положителен пример.

  66. 66 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1867 Весело

    Нормалният човек не би си купил апартамент в незаконно построен блок. Явно тези са в пъти по-зле.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов

    Дрън-дрън.
    "Нормалният" човек си купува нещо насред кални черни улички, без място за паркиране, без училища и детски градини, и после започва да мрънка, че държавата това-онова.

  67. 67 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    .У нас масово се строи незаконно и после се "узаконява" с подкуп.
    До коментар [#62] от "Dimitar Dimitrov":

    Озаконеното с подкуп е за ден до пладне. Като дойде кмет от друга партия може да предизвика разследване и да го разруши.
    Ердоган прокара закон, плащат глоба и се озаконяват завинаги.

  68. 68 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1867 Весело

    Има слухове за качеството на турския цимент!Цената му е атрактивна. Много такъв е внасян и пакетиран като български.
    —цитат от коментар 50 на Красимир Андонов


    Ако проектът има конструктивни недостатъци, или не е спазен - примерно, по-малко желязо, или бетон с други качества, цимента няма особено значение.

  69. 69 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    И кой строи върху пясък?

    При земетресение всяка мека или пястчна почва се втечнява.
    Сгради по-висоли от 2, 3 етажа се строят само върху здрава скала, върху колони, които стигат до здрава скала или ако такава няма на достъпна дълбичина, на многобройни колони на които общата дължина и дълбочина ще имат достатъчно триене с почвата, че подържат теглото на сградата.
    —цитат от коментар 61 на Pontif


    Представи си, ПО ЦЯЛ СВЯТ се строи и на пясък! Пол'вин Ню Йорк е построен на пясък или смес пясък и глина, щото се намира до река! И много не, А МНОГО голями градове се намират край големи реки, където има пясък на голями дълбочини.

    Ама първо проверяват разни неща (геологични изследвания-голямо име за едни дупки от където се вадят проби от различни слоеве) и т.н. Има отделен бранж в ПГС който се занимава с...на български май е "базирането на сградите": Според каква почва какви да са основите.

    И баш тези инженери дават указанията на конструктора как да проектира сградата според каквито са основите, които пък са функция на каква е земята на различна дълбочина. С ТОЧНИ указания какво да е максималното (И МИНИМАЛНОТО) натоварване на тези "колони" които ти споменаваш, на английски са "pile/s". И разбира се как са подпочвените води. ОТДЕЛНА СЕРИОЗНА НАУКА!

    Това "ДА ПАДНЕ" или "ДА СЕ КРИВНЕ" едно здание се случва МНОГО РЯДКО, и е резултат на калпаво базиране. Или изменение на подпочвените води заради друг проект-язовир, метро (в София се "кривна" една сграда по тази причина, преди 15+ г).

    Нещата са бая уредени, поне до ниво "проектиране". Проблемите са в КОНТРОЛА НАД ИЗПЪЛНЕНИЕТО! Който в Турция явно липсва!

    Това "да се добавят няколко етажа над построена преди 20-30-40 г сграда" звучи САМОУБИЙСТВЕНО, И ПРЕСТЪПНО, ама не винаги е баш така! Твърде често в центъра на градовете (където земята е МНОГО скъпа заради локацията) се "строят/добавят" още 2-3-4 етажа над стари сгради, построени прди 30-40 г. Но това обикновенно са едни странни (конструктивно) сгради НА НОВИ ОСНОВИ. Почти никога не са свързани (Опс...калпав български...НЕ СА СВЪРЗАНИ) със съществуващите стари сгради. Има си разни инженерни 'фатки и да се укрепят/задравят старите сгради, което общините ЗАДЪЛЖАВАТ строителя да направи. Ама това СЕ КОНТРОЛИРА, ЯКО...Е, поне по нашенско, предполагам и в други държави. Освен Турция, за съжаление...


    До коментар [#61] от "Pontif":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  70. 70 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 940 Неутрално

    През 1999г беше същото,но явно турците не се учат от грешките си.
    —цитат от коментар 2 на kwy38371721


    Статията е за това ,че има и научили урока ,ето кмета на град с 42 000 спасени човека.
    Йокеш Елмазоглу това име трябва да се споменава ,да е жив и здрав за това ,че е остоял на съблазните.Това никак не е леко.
    Та не е добре, да се обобщава наедро-турците...,че да не би ние българите да сме по-тговорни ???
    Но дано не ни се налага да разберем.

  71. 71 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    До коментар [#12] от "half truth":и незаконните са ги разрушили ли? не пише. евала на кмета, но малко ми е бомбастично заглавието и статията.
    —цитат от коментар 19 на karatista


    Ами точно така пише, че незаконните строежи "са ги дали на прокуратурата и са разрушени".

  72. 72 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#25] от "half truth":Само 3% от падналите сгради са построени от TOKİ ...
    —цитат от коментар 56 на eti mehter


    Четеш ли ма изтърбушена Шехерезада,един млад светски кемалист от партията на Кемал Калкъчдарпоглу ви показва как се управлява и контролира строежите, за да не падат,а не като вашите некадърници ислямисти,който ограбиха милиарди и за това сте на това дередже!!!!!!

    shlshlshlshl
  73. 73 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    [quote#69:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]

    "Представи си, ПО ЦЯЛ СВЯТ се строи и на пясък! Пол'вин Ню Йорк е построен на пясък или смес пясък и глина, щото се намира до река! И много не, А МНОГО голями градове се намират край големи реки, където има пясък на голями дълбочини.

    Ама първо проверяват разни неща (геологични изследвания-голямо име за едни дупки от където се вадят проби от различни слоеве) и т.н. Има отделен бранж в ПГС който се занимава с...на български май е "базирането на сградите": Според каква почва какви да са основите.

    И баш тези инженери дават указанията на конструктора как да проектира сградата според каквито са основите, които пък са функция на каква е земята на различна дълбочина. С ТОЧНИ указания какво да е максималното (И МИНИМАЛНОТО) натоварване на тези "колони" които ти споменаваш, на английски са "pile/s". И разбира се как са подпочвените води. ОТДЕЛНА СЕРИОЗНА НАУКА!"

    Ти повтаряш това което аз съм написал. Когато няма базалтова скала на достъпна дълбочина се правят пилони, които сържат основите поради триенето с почвата. А че това е сериозна наука, ... здрасти, аз да сън казал че е несериозна?
    За Ню Йорк грешиш много. Града седи върху нмого достъпна, огромна базалтова плоча, защото при последния ледников период, от там са минали глейшери и са избутали цялата повърхностна почва в океана. Даже в Сенртал Парк има скални образования, които можеш да видиш, по които са останали дирите от глейшерите, които като са влачили огромно тегло лед, отдолу са изстъргали всичко. Не случайно и най-много стари небостъргачи има там а не в други голени градове на Източното крайбрежие. Просто там е било най-лесно и евтино да се строят високи сгради.
    Небостъргачите в Сан Франциско всички са на пилони, защото няма лесно достъпна базалтова скала. Под всяка сграда са стотици пилони, катп даже някои не са строго перпендикулярни на повърхността а са под ъгъл. Гори и колконите на Бей Бридж от страната към Окланд са построени на този принцип.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  74. 74 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6670 Неутрално

    [quote#69:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"]
    —цитат от коментар 73 на Pontif
    "Има отделен бранж в ПГС който се занимава с...на български май е "базирането на сградите": [/quote]
    Земна механика и фундиране.

    I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
  75. 75 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3070 Весело

    До коментар [#73] от "Pontif":

    😀Прав си за Ню Йорк, а аз сгреших😀 По смътна памет написах нещо което не се отнася за Града Ню Йорк, а за Сан Франциско/други голями градове разположени край реки, построени на пясъците от реките😀! Давам си 2 непоряда в кухнята (мойта де😀)! И към час два без интернет, почвайки след малко (ориенталското "след малко"-от четвърт час до няколко часа)😀!

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  76. 76 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#73] от "Pontif":

    Манхатън е изцяло върху гранит да, много лесно за строеж, ама чудя се как са пробивали тунелите за метрото и комуникациите. Абе печелиш едно, губиш друго. :)

  77. 77 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 672 Неутрално

    в Агдъяман има един Римски мост ,построен през 192 г след новата ера ,
    стои си цял целеничък

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Cendere_Köprüsü

  78. 78 Профил на vdoneff
    vdoneff
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Прътите нито са железни, нито гофрирани. Преводът е ... Прътите са СТОМАНЕНИ и са оребрени.
    —цитат от коментар 16 на Manol Nedyalkov


    Да, статията е неграмотна, като повечето коментари. Освен това в България не е забранено да се ползва гладка, но се ползва оребрена ( рифелова), защото при една и съща цена е двойно по-яка. Трябва да се направи научно-популярен филм, да покаже кои сгради са паднали и защо. На снимките виждам и недобре осигурени сгради си стоят, а падналите...

  79. 79 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 354 Весело

    До коментар [#77] от "pixel":

    Римският мост е строен от римляни и от камък /римски бетон/. То те и пътища са можели да строят, но санкциите към строителите са били далеч по-сериозни от сега - децимация, крусификция и т.н.

  80. 80 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#40] от "arax":

    Това е заради кота корниз.
    Архитектите,често ползват този прийом,за да строят мансарди.
    Не е задължително да е незаконно или технически необезпечено,зависи от
    кинтата на терена.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK