"Миналата година населението на Китай намаля за пръв път от шест десетилетия заради растящите цени, особено в големите градове, слабия икономически растеж..."
Абе то и в Нигер, Сомалия и Конго цените са растящи и икономическия растеж не е добър ама там това не е пречка да се плодят като зайци.
Това е продукт на държавната политика “едно семейство - едно дете”, прилагана от ККП п продължение на 3 десетилетия.
В резултат от това сегашните хора в продуктивна възраст са твърде малко, за да изработват и увеличените пенсии на пенсионерите, и да отглеждат по 3 деца, за да възстановят демографския баланс.
Да не говорим, че в един момент 70% от населението на Китай (над един МИЛИАРД души) бяха Ковид-19 заразоносители. Ако някой си въобразява, че това не оставя трайни последици за здравето, трябва да чете повече.
Китай с абсолютният брой на населението няма да има проблеми в следващите 30 години , ще намалеят със 100-200 милиона , което не е болка за умиране предвид , че са 1.4 милиарда , и скоро ще са 2 по големина страна след Индия ... Същинският проблем е структурата , половината ще са пенсионери ...
.... 70% от населението на Китай бяха Ковид-19 заразоносители. Ако някой си въобразява, че това не оставя трайни последици за здравето, трябва да чете повече.
Междувременно Китай се сдоби с безсрочен доставчик на газ със 70% отстъпка - Путин нарекъл това “сделката на века”… 😆😆
Russia is officially China’s bitch. 😎
Ще продава евтино суровини и ще купува китайски коли Велика Стена, Изгряващо Слънце, Големият Скок и други престижни марки на цената на Пежо, Волво и Мерцедес… 😆😆🤮
До коментар [#2] от "mkebg": "Китай върви по пътя на Европа......"
По-важно е, че Индия върви по пътя на Китай и го надмина по темп на икономически разтеж. И всичко това без Индийска комунистическа партия и без възторжени индийци по стадионите.
Малко ми убягва това с Демографският баланс. За да оцелее Човечеството трябва да намалее Поне докато е Само на Земята. През моят Живот имаше статии и за Шест милиардният и за Седем милиардният Жител. Няма как това да продължи и то не толкова за Изхранване колкото за Цапането. Сега всеки където и да е знае кое как е и иска и Той да е така. А това не може да стане защото Ареалът на Популацията е Константен.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Егати... Нямат ли си Гундяев, тия китайци? Нямат ли си "ХРИСТИЯНСКИ ЦЕННОСТИ😂😂" китайците в детеродна възраст? Упс... Ама те не били Християни... Тогава, защо не изпълняват Повелите на Таварща Си?
Fu*k Your Opinion
Така е, това е признак на цивилизованост! В съседната им Япония над 50% от хората до 30 години са девственици, а другата половина вместо деца предпочита да отглежда котенце, кученце или зайче.
Според ISW Путин не е получил никакви конкретни ангажименти от Си за китайска военна помощ във войната с Украйна, макар да му е свалял 2 дни звезди. Само общи приказки за “партньорство във всички сфери” (описано от мен по-горе).
Китай е предупреден, че достави ли една гаубица, един БТР на Украйна, ще бъде върнат във времената на Мао - индустриално и технологично.
Добре,че са Индия и Африка,че няма как да станем 10млрд. до 2050г. а ЦК на Либерастите иска потребители! Libertarianism is just anarchy for rich people
До коментар [#14] от "dwr30648311": "Деди, по твое време на Територията не са ли живяли 3 милиона повече, с много по-малко цапане? "
По мое време и преди мое време нямаше с какво хората да цапат. Ядехме месо само в неделя. Ядехме всякакви достъпни постни храни. Сега не мога да си представя как можешме да се чубтваме сити, защото днес без месо и сирене оставам гладен.
Китай с абсолютният брой на населението няма да има проблеми в следващите 30 години , ще намалеят със 100-200 милиона , което не е болка за умиране предвид , че са 1.4 милиарда , и скоро ще са 2 по големина страна след Индия ... Същинският проблем е структурата , половината ще са пенсионери ...
Китай с абсолютният брой на населението няма да има проблеми в следващите 30 години , ще намалеят със 100-200 милиона , което не е болка за умиране предвид , че са 1.4 милиарда , и скоро ще са 2 по големина страна след Индия ... Същинският проблем е структурата , половината ще са пенсионери ...
Предлагам няколко актуални модела за световната популация. Най-смелите са, че няма да стигнем и 9млрд, а ще почнем да намаляме около 2060г. Като гледам как се паткат в Украйна съм склонен да се съглася.
Припомням и че магическото репродуктивно число (2.1 раждания на жена) работи единствено в “идеални условия”. Размирици, катаклизми, глад и липса на здравна система, променят много сметките.
Всъщност има. Това вече се наблюдава в Европа и дори в България. Трудоспособното население мигрира към столицата, а веднъж пенсионирани, хората си продават кутийките в града за да живеят в къща с двор. Единствената спирачка е здравното обслужване извън столицата.
Лондончани, берлинчани и парижани са на тая схема от 30 години. В Софето стана популярна пред десетина. Японците пък давали пари на младите да бягат от столицата (където е съсредоточена икономическата активност). Това не го очаквах от толкова прагматична нация.
"Миналата година раждаемостта в Китай бе 6.77 раждания на 1000 души - най-ниската в историята, а смъртността - 7.37 смъртни случая на 1000 души - най-високата от 1974 г.". Горките китайци: -0,6 естествен прираст! У нас през 2021: раждаемост и смъртност съответно 8,5 и 21,7 промила. Естествен прораст: МИНУС 13.2.
"Миналата година раждаемостта в Китай бе 6.77 раждания на 1000 души - най-ниската в историята, а смъртността - 7.37 смъртни случая на 1000 души - най-високата от 1974 г.".Горките китайци: -0,6 естествен прираст!У нас през 2021: раждаемост и смъртност съответно 8,5 и 21,7 промила. Естествен прораст: МИНУС 13.2.
Все още официално Китай е най многочислената страна , възможно и индийците да са ги минали вече , но статистически не е официално потвърдено , защото статистиката в Индия не е много на ниво , не че в Китай е , според много източници китайците са по малко , партията лъже и надписва население и реално Китай е само 1.3 милиона, защото май е важно за управляващите да държат короната за най многолюдна нация ... В скоро време и това ще стане , дали тази година или в следващите една две...
Пущай на Гугъл-Транслейт, и обясни С ДУМИ ПРОСТИ, как ще преживееш с 16 долара на месец! (И само не ми казвай че урбан-попюлейшъна в Китай, щял да взема пенсия от 300 до 600 Долара на месец, защото... аз ще ям свинска пържола ; ти ще ядеш постно кисело зеле, а Статистиката ще отчете, че двамата сме яли, Свинско с кисело зеле!) Fu*k Your Opinion
Всъщност е дори доста по-зле. Раждаемост от 6.8 промила е страшно малко. Дори в България раждаемостта е 8 промила. В Европа с раждаемостта на Китай е само Италия, Испания е близко със 7.1, след това е Гърция със 7.5 промила. И това е при положение, че в Китай нито нивото на урбанизация (съществен фактор при намаляване на раждаемостта) е на нивото на Европа (в Китай е ок. 60%, в ЕВропа ок. 80%), нито жизнения стандарт е дори близо до европейския. Очевидно става дума за демографска катастрофа. За момента ги спасява само ниското ниво на смъртността. Но населението застарява и когато смъртността стигне европейските равнища от 11-12 промила, това ще означава годишно намаление на населението на Китай с по 7 млн. души
Китай харчи огроми пари за да е глобална сила и авторитет , тези пари трябва да се избият от някъде, явно от пенсионерите ... Милиардите дето ги наливат в Африка , се съмнявам да им се върнат някога , нали западняците вдигнаха ръце от Африка, защото няма файда не заради хуманни причини , после СССР както и ние самите заехме вакума и загубихме милиарди ...
Китайците по принцип са много пестеливи хора и не харчат пари за глупости и не разчитат на държавата за пенсиите си , а на спестяванията си и активите си... В момента Китай като държава е основен износител на капитали и тези капитали носят доход на Китай като страна и катоиндивиидуални инвеститори... В Лондон да къщата ни един китаец е купил цялата улица само ние и един ирландец, който си дава къщата под наем не щем да му продадем , а той иска да събори едната страна и да построи по високи с един етаж къщи, а от другата страна да направи блокчета с апартамнти, но има две къщи по една от двете страни , които не са негови.. Със сина сме собственици на 50% собственици и сме решили да го изнудваме с цената да ни даде колкото да се купят три къщи със същия размер в подобен на нашия квартал.. Без нас и ирландеца не може да му стартира проекта... Вече 6-7 години се пазарим и с иралндеца сме партия решили сме да не отсъпваме... Но много китайски пари има по света и те могата да хранят китайските пенсионери, а китайците работят до много късно и не се срамуват от нискоквалифицирания труд. не е като у нас ако на млади години например си бил учител или ИТ, на стари години да не ти се работи друго освен директор... Китайците са търпеливи като китайската капка, която разбива планини.. Те са най-страта всеоще съществуваща страна...
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
Относно демографската статистика в Китай, аз лично вярвам в нея. Последните данни са и доста актуални последното преброяване на населението беше през 2020 г.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Интересна статистика вадиш, може ли да споделиш тук източника ти на информация? И по конкретно тези промили раждаемост? Както нивото на урбанизация в Европа и Китай.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#37] от "Сгугню":Интересна статистика вадиш, може ли да споделиш тук източника ти на информация? И по конкретно тези промили раждаемост? Както нивото на урбанизация в Европа и Китай.
В Китай не са ли чували за диверсификация на доставките? Така няма ли да изпаднат в положението в което беше България - зависима от руски енергоизточници? До коментар [#9] от "Norman Granz": "... Междувременно Китай се сдоби с безсрочен доставчик на газ със 70% отстъпка "
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Няма страшно за Китай, вече започнаха да внасят Наташки от Русия като моми за женене по пощенски каталог. И за Наташките добре, че ще си намерят мъж, който е работлив и носи заплатата си вкъщи, и за китайските кандидат-младоженци:
Какъв е проблема от години Китай търси методи да намали населението на Пекин - това е града за императора, не може сулю и пулю да живеят в Пекин. Ако не бяха тези мерки сигурно вече щеше да е 30-40 мил като Новото Делхи Между другото същата политика я има в Япония - те китайците от там копират - и японците са щастливи ако намалят населените на Токио с 10-20 000
Китайките ергени досега си взимаха главно жени от Виет Нам, по-малко от Лаос, Камбоджа и Мианмар. Даже и от съседен Пакистан. Сега вече ще си купуват булки от Русия. Няма лошо, както каза ти китайските съпрузи са най-вероятно по-добри от руснаците путинисти. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#29] от "ilt241140127":Обаче ние (Западът) можем да вкараме миграция, ако ни трябват хора.А кой ще ходи в Китай да робува за стотинки и да храни 1 млрд пенсионери?
И кой ще дойде в България? Ето, преди 20-30 години имаше видим наплив на китайци. Сега останаха една малка част от тях. Повечето мигрираха към в Западна Европа или се върнаха в Китай.
България е част от Европа - щом Европа успява да избегне демографските проблеми на Китай или Япония, ние също сме печеливши, дори с по-малко хора конкретно у нас.
До коментар [#52] от "Panda":България е част от Европа - щом Европа успява да избегне демографските проблеми на Китай или Япония, ние също сме печеливши, дори с по-малко хора конкретно у нас.
Хахаха, значи след като във Франция населението се покачва благодарение на сенегалци, малийци и тем подобни, не е никакъв проблем че населението на България падна от 9 милиона на 6 милиона и нещо.... Логиката ти е - България заедно с Индия са държавите с най-многобройно население в света.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
brazza
Рейтинг: 1913 НеутралноЕ, това означава, че китайците достатъчно са повишили стандарта си на живот.
mkebg
Рейтинг: 837 НеутралноКитай върви по пътя на Европа......
jazzdevil
Рейтинг: 1808 Неутрално"Миналата година населението на Китай намаля за пръв път от шест десетилетия заради растящите цени, особено в големите градове, слабия икономически растеж..."
Абе то и в Нигер, Сомалия и Конго цените са растящи и икономическия растеж не е добър ама там това не е пречка да се плодят като зайци.
penetrating
Рейтинг: 8960 НеутралноКомбинация от Ковид и "полтиката на едно дете" води до такива резултати. Дори Ковид не е нужен в случая
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertNorman Granz
Рейтинг: 5041 НеутралноТова е продукт на държавната политика “едно семейство - едно дете”, прилагана от ККП п продължение на 3 десетилетия.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.В резултат от това сегашните хора в продуктивна възраст са твърде малко, за да изработват и увеличените пенсии на пенсионерите, и да отглеждат по 3 деца, за да възстановят демографския баланс.
Да не говорим, че в един момент 70% от населението на Китай (над един МИЛИАРД души) бяха Ковид-19 заразоносители. Ако някой си въобразява, че това не оставя трайни последици за здравето, трябва да чете повече.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1800 НеутралноКитай с абсолютният брой на населението няма да има проблеми в следващите 30 години , ще намалеят със 100-200 милиона , което не е болка за умиране предвид , че са 1.4 милиарда , и скоро ще са 2 по големина страна след Индия ... Същинският проблем е структурата , половината ще са пенсионери ...
Иво
Рейтинг: 4348 ЛюбопитноНяма как демографското положение в столицата да бъде по-различно от останалата част на страната.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Panda
Рейтинг: 2029 НеутралноE, в Европа 100 % от населението бяхме заразоносители.
Ако някой си въобразява, че това не оставя трайни последици за здравето, трябва да чете повече
Norman Granz
Рейтинг: 5041 НеутралноМеждувременно Китай се сдоби с безсрочен доставчик на газ със 70% отстъпка - Путин нарекъл това “сделката на века”… 😆😆
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Russia is officially China’s bitch. 😎
Ще продава евтино суровини и ще купува китайски коли Велика Стена, Изгряващо Слънце, Големият Скок и други престижни марки на цената на Пежо, Волво и Мерцедес… 😆😆🤮
Иван K
Рейтинг: 3173 ВеселоДо коментар [#2] от "mkebg":
подпис"Китай върви по пътя на Европа......"
По-важно е, че Индия върви по пътя на Китай и го надмина по темп на икономически разтеж.
И всичко това без Индийска комунистическа партия и без възторжени индийци по стадионите.
Иван K
Рейтинг: 3173 ВеселоДо коментар [#9] от "Norman Granz":
подпис"Междувременно Китай се сдоби с безсрочен доставчик на газ със 70% отстъпка"
Пепел ти на устата - доставчик.
Русия не само е доставчик. Русия е китайска територия, от където се копаят китайски суровини.
dedoliben
Рейтинг: 2617 НеутралноДо коментар [#5] от "Norman Granz":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIМалко ми убягва това с Демографският баланс.
За да оцелее Човечеството трябва да намалее Поне докато е Само на Земята.
През моят Живот имаше статии и за Шест милиардният и за Седем милиардният Жител.
Няма как това да продължи и то не толкова за Изхранване колкото за Цапането.
Сега всеки където и да е знае кое как е и иска и Той да е така.
А това не може да стане защото Ареалът на Популацията е Константен.
puck_futin
Рейтинг: 3662 ЛюбопитноЕгати...
Нямат ли си Гундяев, тия китайци?
Нямат ли си "ХРИСТИЯНСКИ ЦЕННОСТИ😂😂" китайците в детеродна възраст?
Упс... Ама те не били Християни...
Тогава, защо не изпълняват Повелите на Таварща Си? Fu*k Your Opinion
dwr30648311
Рейтинг: 481 ВеселоДо коментар [#12] от "dedoliben":
Деди, по твое време на Територията не са ли живяли 3 милиона повече, с много по-малко цапане?
puck_futin
Рейтинг: 3662 ВеселоДо коментар [#9] от "Norman Granz":
Тц! Няма да са Велика Стена!
Ще са Great Kremlin Wall!🤣🤣🤣 Fu*k Your Opinion
petrow1973
Рейтинг: 2223 НеутралноДо коментар [#9] от "Norman Granz":
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Ще ПРОДАВА евтино суровини....
А нас ни карат да даваме без пари разни неща:(
Ριζοσπάστης
Рейтинг: 679 ВеселоТака е, това е признак на цивилизованост!
В съседната им Япония над 50% от хората до 30 години са девственици, а другата половина вместо деца предпочита да отглежда котенце, кученце или зайче.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2931 НеутралноВ СЕГА има демографски данни за Китай и Рассия и оптимистична прогноза за всепоглъщащото сътрудничество.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Norman Granz
Рейтинг: 5041 НеутралноДо коментар [#11] от "Иван K":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Според ISW Путин не е получил никакви конкретни ангажименти от Си за китайска военна помощ във войната с Украйна, макар да му е свалял 2 дни звезди. Само общи приказки за “партньорство във всички сфери” (описано от мен по-горе).
Китай е предупреден, че достави ли една гаубица, един БТР на Украйна, ще бъде върнат във времената на Мао - индустриално и технологично.
Ριζοσπάστης
Рейтинг: 679 ВеселоА Монголия ще я прилапат ли или ще си стои заобиколена отвсякъде от Китай?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3951 НеутралноДобре,че са Индия и Африка,че няма как да станем 10млрд. до 2050г. а ЦК на Либерастите иска потребители!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Иван K
Рейтинг: 3173 НеутралноДо коментар [#14] от "dwr30648311":
подпис"Деди, по твое време на Територията не са ли живяли 3 милиона повече, с много по-малко цапане? "
По мое време и преди мое време нямаше с какво хората да цапат. Ядехме месо само в неделя. Ядехме всякакви достъпни постни храни. Сега не мога да си представя как можешме да се чубтваме сити, защото днес без месо и сирене оставам гладен.
Петър Георгиев
Рейтинг: 748 НеутралноВече са втори,
Ριζοσπάστης
Рейтинг: 679 ЛюбопитноКитай от тази година вече е ВТОРАТА по численост на населението страна. Или този месец, или следващия статистиците са изчислили, че Индия ще ги мине
Локомотив
Рейтинг: 473 НеутралноДа им имаме демографските "проблеми" на китайците...
dwr30648311
Рейтинг: 481 ЛюбопитноПредлагам няколко актуални модела за световната популация. Най-смелите са, че няма да стигнем и 9млрд, а ще почнем да намаляме около 2060г.
Като гледам как се паткат в Украйна съм склонен да се съглася.
Припомням и че магическото репродуктивно число (2.1 раждания на жена) работи единствено в “идеални условия”. Размирици, катаклизми, глад и липса на здравна система, променят много сметките.
https://www.realclearpolitics.com/articles/2023/03/02/world_is_nearing_peak_population_148922.html?mc_cid=bb17ab6547
Баличея
Рейтинг: 606 НеутралноВсъщност има. Това вече се наблюдава в Европа и дори в България. Трудоспособното население мигрира към столицата, а веднъж пенсионирани, хората си продават кутийките в града за да живеят в къща с двор. Единствената спирачка е здравното обслужване извън столицата.
dwr30648311
Рейтинг: 481 ВеселоДо коментар [#27] от "Баличея":
Лондончани, берлинчани и парижани са на тая схема от 30 години. В Софето стана популярна пред десетина.
Японците пък давали пари на младите да бягат от столицата (където е съсредоточена икономическата активност). Това не го очаквах от толкова прагматична нация.
ilt241140127
Рейтинг: 14 Неутрално"Миналата година раждаемостта в Китай бе 6.77 раждания на 1000 души - най-ниската в историята, а смъртността - 7.37 смъртни случая на 1000 души - най-високата от 1974 г.".
Горките китайци: -0,6 естествен прираст!
У нас през 2021: раждаемост и смъртност съответно 8,5 и 21,7 промила. Естествен прораст: МИНУС 13.2.
cxn421127689
Рейтинг: 441 НеутралноТова без емиграцията.За предишните 10 години между преброяванията са емигрирали с по 35 хиляди повече души годишно отколкото са имигрирали в България.
Anоnуmous
Рейтинг: 1477 НеутралноНяма лошо. По-малко пластмаса в океаните.
iazdakaja
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#29] от "ilt241140127":
Обаче ние (Западът) можем да вкараме миграция, ако ни трябват хора.
А кой ще ходи в Китай да робува за стотинки и да храни 1 млрд пенсионери?
Иво
Рейтинг: 4348 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "Баличея":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Прав си, така е наистина.
puck_futin
Рейтинг: 3662 НеутралноДо коментар [#29] от "ilt241140127":
Ако основно Русороби са в тия 21.7 Промила (А ТЕ СА!), честно казано, НЕ МИ ПУКА! Fu*k Your Opinion
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1800 НеутралноДо коментар [#23] от "Петър Георгиев":
Все още официално Китай е най многочислената страна , възможно и индийците да са ги минали вече , но статистически не е официално потвърдено , защото статистиката в Индия не е много на ниво , не че в Китай е , според много източници китайците са по малко , партията лъже и надписва население и реално Китай е само 1.3 милиона, защото май е важно за управляващите да държат короната за най многолюдна нация ... В скоро време и това ще стане , дали тази година или в следващите една две...
puck_futin
Рейтинг: 3662 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "Локомотив":
Наистина ли искаш да си на мястото на китаец?
Chen and Guo pay annually for the new Rural Social Endowment Insurance, a government social insurance scheme launched in 2009.
But they will receive less than 100 yuan (US$16) a month when they turn 60, which hardly covers three meals in Beijing, and is not nearly enough to cover monthly expenses.
https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3159689/china-population-without-adequate-pensions-more-elderly-say
Пущай на Гугъл-Транслейт, и обясни С ДУМИ ПРОСТИ, как ще преживееш с 16 долара на месец!
(И само не ми казвай че урбан-попюлейшъна в Китай, щял да взема пенсия от 300 до 600 Долара на месец, защото... аз ще ям свинска пържола ; ти ще ядеш постно кисело зеле, а Статистиката ще отчете, че двамата сме яли, Свинско с кисело зеле!)
Fu*k Your Opinion
Сгугню
Рейтинг: 461 НеутралноВсъщност е дори доста по-зле.
Раждаемост от 6.8 промила е страшно малко.
Дори в България раждаемостта е 8 промила.
В Европа с раждаемостта на Китай е само Италия, Испания е близко със 7.1, след това е Гърция със 7.5 промила.
И това е при положение, че в Китай нито нивото на урбанизация (съществен фактор при намаляване на раждаемостта) е на нивото на Европа (в Китай е ок. 60%, в ЕВропа ок. 80%), нито жизнения стандарт е дори близо до европейския.
Очевидно става дума за демографска катастрофа.
За момента ги спасява само ниското ниво на смъртността. Но населението застарява и когато смъртността стигне европейските равнища от 11-12 промила, това ще означава годишно намаление на населението на Китай с по 7 млн. души
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1800 НеутралноДо коментар [#36] от "puck_futin":
Китай харчи огроми пари за да е глобална сила и авторитет , тези пари трябва да се избият от някъде, явно от пенсионерите ... Милиардите дето ги наливат в Африка , се съмнявам да им се върнат някога , нали западняците вдигнаха ръце от Африка, защото няма файда не заради хуманни причини , после СССР както и ние самите заехме вакума и загубихме милиарди ...
Kaka Mara
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#6] от "Kalinoff Ivan": И за нова има решение- лабораторията в Ухан ще произведе един вирус геронтофилус и ще реши проблема
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#6] от "Kalinoff Ivan":
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…Китайците по принцип са много пестеливи хора и не харчат пари за глупости и не разчитат на държавата за пенсиите си , а на спестяванията си и активите си... В момента Китай като държава е основен износител на капитали и тези капитали носят доход на Китай като страна и катоиндивиидуални инвеститори... В Лондон да къщата ни един китаец е купил цялата улица само ние и един ирландец, който си дава къщата под наем не щем да му продадем , а той иска да събори едната страна и да построи по високи с един етаж къщи, а от другата страна да направи блокчета с апартамнти, но има две къщи по една от двете страни , които не са негови.. Със сина сме собственици на 50% собственици и сме решили да го изнудваме с цената да ни даде колкото да се купят три къщи със същия размер в подобен на нашия квартал.. Без нас и ирландеца не може да му стартира проекта... Вече 6-7 години се пазарим и с иралндеца сме партия решили сме да не отсъпваме...
Но много китайски пари има по света и те могата да хранят китайските пенсионери, а китайците работят до много късно и не се срамуват от нискоквалифицирания труд. не е като у нас ако на млади години например си бил учител или ИТ, на стари години да не ти се работи друго освен директор...
Китайците са търпеливи като китайската капка, която разбива планини.. Те са най-страта всеоще съществуваща страна...
Иво
Рейтинг: 4348 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "Kalinoff Ivan":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Прав си в частта, че Индия ще изправи Китай по население тази година. Това е становището на ООН, ето повече подробности:
https://www.axios.com/2023/01/13/india-china-population-economy-trade-workers
Относно демографската статистика в Китай, аз лично вярвам в нея. Последните данни са и доста актуални последното преброяване на населението беше през 2020 г.
Иво
Рейтинг: 4348 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "Сгугню":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Интересна статистика вадиш, може ли да споделиш тук източника ти на информация? И по конкретно тези промили раждаемост? Както нивото на урбанизация в Европа и Китай.
Сгугню
Рейтинг: 461 Неутралноhttps://www.cia.gov/the-world-factbook/
Галя Станчева
Рейтинг: 5117 НеутралноТия трябва само да намаляват докато се спихнат до под 100 млн. - така ще се затрие най - голямата клоака на света.
DDR
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноВ Китай не са ли чували за диверсификация на доставките?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Така няма ли да изпаднат в положението в което беше България - зависима от руски енергоизточници?
До коментар [#9] от "Norman Granz":
"... Междувременно Китай се сдоби с безсрочен доставчик на газ със 70% отстъпка "
plamen_b
Рейтинг: 2741 ВеселоНяма страшно за Китай, вече започнаха да внасят Наташки от Русия като моми за женене по пощенски каталог. И за Наташките добре, че ще си намерят мъж, който е работлив и носи заплатата си вкъщи, и за китайските кандидат-младоженци:
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)https://inosmi.ru/amp/20200725/247797069.html
1001
Рейтинг: 2050 НеутралноКакъв е проблема от години Китай търси методи да намали населението на Пекин - това е града за императора, не може сулю и пулю да живеят в Пекин. Ако не бяха тези мерки сигурно вече щеше да е 30-40 мил като Новото Делхи
Между другото същата политика я има в Япония - те китайците от там копират
- и японците са щастливи ако намалят населените на Токио с 10-20 000
Иво
Рейтинг: 4348 ВеселоДо коментар [#43] от "Сгугню":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Аха, ЦРУ... мерси, но аз лично нямам много вяра на тази организация. Предпочитам данните, които дава ООН. :-)
Иво
Рейтинг: 4348 ВеселоДо коментар [#46] от "plamen_b":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Китайките ергени досега си взимаха главно жени от Виет Нам, по-малко от Лаос, Камбоджа и Мианмар. Даже и от съседен Пакистан. Сега вече ще си купуват булки от Русия. Няма лошо, както каза ти китайските съпрузи са най-вероятно по-добри от руснаците путинисти. :-)
Роси
Рейтинг: 7810 НеутралноИма мегдан за намаление.
puck_futin
Рейтинг: 3662 ВеселоДо коментар [#46] от "plamen_b":
Fu*k Your OpinionХи-хи!
Руската булка си е неизменен експортен артикул, който е "произведен" в Русия, без ръце!
НЕРУКОТВОРНОЙ!
Panda
Рейтинг: 2029 НеутралноИ кой ще дойде в България?
Ето, преди 20-30 години имаше видим наплив на китайци.
Сега останаха една малка част от тях.
Повечето мигрираха към в Западна Европа или се върнаха в Китай.
iazdakaja
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#52] от "Panda":
България е част от Европа - щом Европа успява да избегне демографските проблеми на Китай или Япония, ние също сме печеливши, дори с по-малко хора конкретно у нас.
shipka.1877
Рейтинг: 688 ВеселоХахаха, значи след като във Франция населението се покачва благодарение на сенегалци, малийци и тем подобни, не е никакъв проблем че населението на България падна от 9 милиона на 6 милиона и нещо....
Логиката ти е - България заедно с Индия са държавите с най-многобройно население в света.