
© Reuters
Meta Platforms "Мета" обяви, че пуска сега отдавна обещана система за рекламодателите, за да определят къде да се показват техните реклами. Това е в отговор на исканията им да се дистанцират в маркетирането си от спорни публикации във "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram).
Системата предлага на рекламодателите три нива на риск, които те могат да изберат за рекламното разположение, като най-консервативната опция изключва разположения над или под публикации с чувствително съдържание като изображения на оръжия, сексуални намеци и политически дебати.
Meta също така ще предостави отчет чрез фирмата за измерване на реклами Zefr, показващ на рекламодателите във "Фейсбук" точното съдържание, което се е появило до техните реклами, и как е категоризирано.
Маркетолозите отдавна се застъпват за по-голям контрол върху това къде се показват рекламите им онлайн. Те се оплакват, че големите собственици на социални мрежи правят твърде малко, за да предотвратят показването на реклами заедно със слово на омразата, фалшиви новини и друго обидно съдържание.
Проблемът достигна връх през юли 2020 г., когато хиляди марки се присъединиха към бойкот на "Фейсбук" на фона на протести срещу расизма в Съединените щати.
Съгласно сделка, договорена с посредничество няколко месеца по-късно, компанията, сега наречена "Мета", се съгласи да разработи инструменти за "по-добро управление на разполагането на рекламите (до други обекти - бел. ред.)", наред с други отстъпки.
Саманта Стетсън, вицепрезидент на "Мета" за Съвета на клиентите и търговските отношения в индустрията, каза, че очаква Meta да въведе по-детайлен контрол с течение на времето, така че рекламодателите да могат да определят своите предпочитания по различни социални въпроси.
Стетсън каза и че ранните тестове не показват значителна промяна в производителността или цената за реклами, поставени с по-ограничителни настройки. Добави, че участващите в тестовете са били "приятно изненадани". Тя обаче предупреди, че динамиката на ценообразуването може да се промени, като се има предвид базираният на търг характер на рекламната система на "Мета" и намаляването на инвентара, свързано с всякакви ограничения.
Възможността за контрол ще бъде достъпна първоначално за пазарите с основни езици испански и английски, с планове за разширяването им до други райони и до форматите Reels и Stories и видеорекламите на компанията по-късно тази година.