"Дисни" тласка зрителите към пакети с реклами, вдига цените на стрийминг услугите

Пакетите на "Дисни+" поскъпват с между 20 и 27 процента, тези с реклами запазват цените си

© Reuters

Пакетите на "Дисни+" поскъпват с между 20 и 27 процента, тези с реклами запазват цените си



Главният изпълнителен директор на развлекателният конгломерат "Уолт Дисни" (Walt Disney) Боб Айгър се зарече стрийминг услугите на компанията отново да станат печеливши чрез увеличения на цените на плановете без реклами от октомври и кампания срещу споделянето на пароли, която се очаква да продължи и през оставащата част от годината, предаде "Асошиейтед прес".


Повишението ще оскъпи свободната от реклами услуга "Дисни+" (Disney+) с 3 долара, или с близо 27%, до почти 14 долара месечно. Услугата "Хулу" (Hulu), в която също не се пускат реклами, също ще поскъпне с 3 долара, или с 20%, до почти 18 долара, което означава, че ще бъде по-скъпа от най-популярните конкурентни услуги на "Нетфликс" (Netflix).


"Нетфликс" намали цените за България заради инфлацията и конкуренцията
"Нетфликс" намали цените за България заради инфлацията и конкуренцията


"Дисни" призна, че повишаването на цените на стрийминг пакетите има за цел да насочи клиентите към по-евтините планове, които са подкрепяни с реклами и чиито цени не се променят.




"Дисни" обяви смесени резултати за третото тримесечие на финансовата си година, което приключи на 1 юли. Компанията отчете значителна нетна загуба и отлив на клиенти както на американския, така и на международните пазари. Като цяло приходите на "Дисни" са нараснали с 4% за тримесечието, но нетният резултат е загуба 460 млн. долара спрямо печалбата 1.4 млрд. долара през същия период на 2022 г.


В стрийминг подразделението "Дисни+" загубите са се свили, въпреки че услугата е загубила клиенти както в САЩ, така и в Канада за второ поредно тримесечие.


На международния пазар компанията отчита трето поредно тримесечие на спад. Клиентите на стрийминг услугата са намалели със 7.4% до 146.1 милиона спрямо 157.8 милиона през второто тримесечие, когато бяха загубени 4 милиона абонати. На американския пазар потребителите са с 300 хил. по-малко.


Компанията е в процес на "стратегическа реорганизация", който включва съкращаване на около 7 хил. работни места, което ще спести 5.5 млрд. долара. Айгър, който през ноември се завърна начело на концерна, поемайки поста от Боб Чапек, през последните няколко месеца полага усилия за реформиране на бизнеса със стрийминг услуги и запазване на финансовата сила на тематичните паркове.


Същевременно компанията е създала работна група, която да проучи възможностите за използване на изкуствен интелект, посочва "Ройтерс".


Сформирана по-рано тази година, преди стачката на сценаристите в Холивуд, групата ще се опита да разработи приложения на ИИ, които да бъдат използвани в рамките на компанията, както и форма за партньорство със стартъпи.


Сценаристите в Холивуд спират работа заради ниско заплащане
Сценаристите в Холивуд спират работа заради ниско заплащане

Като свидетелство за интереса на конгломерата към технологията, в момента има 11 обяви за работа за експерти по ИИ и машинно самообучение. Според дадените описания търсените експерти ще имат досег на практика с всички дейности на компанията - от филмовите студиа до тематичните паркове и рекламния екип.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK