БСП остана изолирана в искането си за форсмажор за бизнеса заради войната в Украйна

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rumen_s
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Госпожо Нинова , какво точно правиш в това министерство ?

    Тук става въпрос за България , не за БСП .

  3. 3 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    Нинова, българският бизнес ще се справи. Парадоксално е, но поради инфлацията, в бюджета влизат много пари. Държавата може да ги пренасочва.
    Помогни на Украйна по-добре. Имат нужда от муниции!

  4. 4 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 1081 Весело

    Може би това е начинът на БСП да демонстрира предаността си към Русия. Да забатачи икономиката ни, за да не се чувства самотен санкционираният идол.

  5. 5 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Слушах по БНР коментар на професор Нина Дюлгерова. Чак сега разбрах, че това било война, водена от Русия в името на мира. Хвала на такива "професори". Завиждам на студентите й. За това, че са със здрави нерви и още не са я изгонили от университета.

  6. 6 Профил на Apatrahil
    Apatrahil
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Как война бе другари? Това е специална операция. Как няма военна заплаха за да повикаме на помощ НАТО, но има война на нашата граница? Как уж е бяло, но е и черно... Шизофрения, комунистическа. Само Москва ги бие по хаотични мисли в момента

  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Крайно време е Корнела дъ бъде поставена на мястото ѝ като един от министрите, а не като задаваща дневния ред. А ако не ѝ харесва ролята, може куражлийски да напусне правителството и да предизвика избори. С което завинаги да затрие бсп - не, че не си го заслужават, де.

  8. 8 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    БСП не разбират как работи икономиката. Това е истината. Всъщност това е валидно за всички икономически левичари / социалисти. Още Фридрих Хайек го е казал.

  9. 9 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 958 Любопитно

    според мен предложението на Нинова е закъсняло. Управлението с помощта на БСП си е форсмажор и става все по явен със всеки изминал ден

    Тиква под наем.
  10. 10 Профил на parallelepiped
    parallelepiped
    Рейтинг: 748 Неутрално

    За кой ли пореден път - демонстрация на въпиюща правна и икономическа неграмотнист от страна на червените другари и другарки. Доста тегав багаж са на гърба на коалицията...

  11. 11 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 101 Неутрално

    според мен предложението на Нинова е закъсняло. Управлението с помощта на БСП си е форсмажор и става все по явен със всеки изминал ден
    —цитат от коментар 9 на TzZar


    Точно! Единственоият форсмажор в България днес е присъствието на комунистите във властта.

  12. 12 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#11] от "protoger":

    Само че нямат алтернатива. Освен ГЕРБ или ДПС...

  13. 13 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 84 Неутрално

    Първо никога не трябваше да се допуска путинофилската БСП до властта, но пустите му пари и постове... Второ в деня на нахлуването на терориста Путин, комунистическата партия трябваше незабавно да бъде извадена от коалицията. А сега какво?

    Няма мрак, който светлината да не може да разсее.
  14. 14 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    " при война на границата на България"
    Кортни, нещо шизофрения ли имате в партията? Военните ви викат - спец операция, няма страшно, ще е за 2-3 дни, няма никой д апострада, сега за да раздавате - война било. Последно?
    А като е война дали няма да почнеш да спреш да блокираш всяка помощ? 2 шепи патрони, няколко гранати, малко ваксини, ей така от хорска срама - все пак бяхме обявени за вражеска държава от едната участничка във войната.

  15. 15 Профил на Хи-хи
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 169 Неутрално

    Тая побесняла лелка се държи, като министър председател и смята, че тя управлява.

  17. 17 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Руските пропагандистки медии непрекъснато тръбят, колко са зле нещата в Европа поради санкциите срещу Русия.
    Очевидно БСП иска да даде възможност руските пропагандатори да сложат като водещи заглавия, колко е зле положението в България в резултат на тези санкции и същевременно да убеди обедняващия руснак да се смята за щастлив, че не само на него му е зле.

  18. 18 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 169 Неутрално

    " при война на границата на България"Кортни, нещо шизофрения ли имате в партията? Военните ви викат - спец операция, няма страшно, ще е за 2-3 дни, няма никой д апострада, сега за да раздавате - война било. Последно? А като е война дали няма да почнеш да спреш да блокираш всяка помощ? 2 шепи патрони, няколко гранати, малко ваксини, ей така от хорска срама - все пак бяхме обявени за вражеска държава от едната участничка във войната.
    —цитат от коментар 14 на Аз


    Не само сме обявени за вражеска държава, според проучване, 40% от руснаците, участвали в проучването смятат, че ние трябва да сме следващите, след Украйна. Първи са Полша и след това балтийските републики. А Корни русороба си мечтае как ще ги посреща с хляб и сол. БСП, ГЕРБ, ДПС и Възраждане - национални предатели.

  19. 19 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Първо никога не трябваше да се допуска путинофилската БСП до властта, но пустите му пари и постове... Второ в деня на нахлуването на терориста Путин, комунистическата партия трябваше незабавно да бъде извадена от коалицията. А сега какво?
    —цитат от коментар 13 на 1908


    На фона на ГЕРБ/ ДПС , не благодаря

    БСП открито е партия на Путин , но задкулисните ГЕРБ/ ДПС са притеснителни

    Така, че по - малкото зло от другите две по-големи

    Не си губя времето да отговарям на тролове .
  20. 20 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 956 Весело

    ИСТИНАТА ЛЪСНА! ПП, ДБ, ГЕРБ/СДС и Възраждане признаха, че в Украйна няма война, затова не е необходимо да се въвежда "форсмажорен режим" за фирмите, работещи с тамошни контрагенти! Тук за платени гривни за арматура става дума, а железо нЕма! 🙂 Хората стоят и не могат да си довършат кофража!

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  21. 21 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Христо Иванов

    На този етап не подкрепяме обявяване на форсмажор – това е радикална мярка, не може да бъде взета с лека ръка и без никакво обсъждане. Нека не създаваме излишно напрежение, особено в този момент. Има други инструменти, очакваме Министерството на финансите да предложи своите идеи. Настояваме обаче еър полисингът да продължи, както досега – трябва да защитим българското небе.

    Не си губя времето да отговарям на тролове .
  22. 22 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    форсмажор – Уикиречник
    2-3 minutes
    форсмажор (български)
    форсмажор ± ед.ч. фор·с·ма·жор
    непълен член фор·с·ма·жо·ра
    пълен член фор·с·ма·жо·рът
    мн.ч. фор·с·ма·жо·ри
    членувано фор·с·ма·жо·ри·те
    бройна форма фор·с·ма·жо·ра
    звателна форма —
    Съществително нарицателно име, мъжки род, тип 7

    обективна пречка или т. нар. (обстоятелство, събитие на) непреодолима сила - обстоятелство (събитие) изцяло зависещо и дължащо се на непредвидими или непрогнозируеми събития или фактори, независещи от волята или действията на едно или повече лица и в този смисъл неподлежащи на предотвратяване като: всякакви природни бедствия, характерни или не за определен регион, глобални или локални (с национално значение) аварии, в т.ч. и пожари, епидемии, правителствени забрани (ембарго)граждански вълнения, стачки, бунтове и всакакъв вид безредици, терористични или военни действия и др. подобни в резултат на които е нарушен нормалния обществен ритъм на живот, респективно възможността за безпрепятствено изпълнение на поети ангажименти между две или повече страни по сключени споразумения. При действие на форсмажорно обстоятелство, страните по сключено споразумение се освобождават временно от отговорност при неизпълнение, поради обективна невъзможност до отпадане действието на форсмажорното обстоятелство.
    Колко удобно измъкване от признаване на некадърност и крадливост !
    Етимология

    от френски "force majeure"

  23. 23 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Форсмажорно обстоятелство е участието на БСП във властта.

  24. 24 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 587 Любопитно

    Дано БСП да останат без подкрепа за тази идея, защото това е глупаво. Не се прави така, никой няма оправдание да не си спазва сроковете. Винаги може да се предоговорят нещата, ако хората са коректни партньори.

  25. 25 Профил на Kирчо  параПетков
    Kирчо параПетков
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Нинова, българският бизнес ще се справи. Парадоксално е, но поради инфлацията, в бюджета влизат много пари.!
    —цитат от коментар 3 на Vesselin Velkov


    Не е парадоксално, а глупаво.
    Кристалина точно това обясняваше на Джером Пауъл. Има такова понятие, нарича се структурна инфлация. В учèбниците по макроикономикс такова не съществува, но в политикономията го има.
    Затова Пауъл си мисли, че с повишаването на ставката ще стопира инфлацията, изхождайки единствено от нейната потребителска съставляваща, но ще се сблъска с неочакван за всички там ужас. Тя не само няма да се стопира, а напълно ще излезе от контрол и ще премине в неудържима.
    Инфлация - заплати - инфлация прим....
    В България е въпрос на няколко дни бурята да започне.
    Въпросът е, кои ще са първи - учителите, полицаите, чиновниците.... ? А, може би пенсионерите преди всички?
    Единственото, което е ясно и се потвърждава от статията - парите няма да отидат точно там, където всъщност трябва да идат - в бизнеса.
    За да има после за всички.

  26. 26 Профил на Zdravko Krastev
    Zdravko Krastev
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Че на комунетата това им е разбирането за икономика - форсмажор, опашки, купони...
    Иначе как ще награждават заслужилите - я с капачки за буркани, я с достъп до специален магазин.

  27. 27 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Не съм сигурен дали Корнелка има капацитета да и хрумват такива щуротии. По-скоро има "съветници", които час по-скоро трябва да си намерят друга работа.

    Това дори не е насочено към техните избиратели. които няма да разберат кое е туй нещо "форсмажор". Защо са тези напъни?

  28. 28 Профил на Kирчо  параПетков
    Kирчо параПетков
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Помогни на Украйна по-добре. Имат нужда от муниции!
    —цитат от коментар 3 на Vesselin Velkov


    Помогни на себе си. Скоро ще имаш нужда от хляб.

  29. 29 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Трябва да се намери начин текезасарката Курнела да бъде отстранена трайно от управлението на държавата. Досега беше просто жалка карикатура. Вече стана опасна.

  30. 30 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#] от "":

    "Христо Иванов

    На този етап не подкрепяме обявяване на форсмажор – това е радикална мярка, не може да бъде взета с лека ръка и без никакво обсъждане. Нека не създаваме излишно напрежение, особено в този момент. Има други инструменти, очакваме Министерството на финансите да предложи своите идеи. Настояваме обаче еър полисингът да продължи, както досега – трябва да защитим българското небе."

    Е да, ама Нинова казва друго:

    "Всички министри, включително и от Демократична България са подкрепили!"

    https://www.24chasa.bg/novini/article/11136927

  31. 31 Профил на dj_tiesto
    dj_tiesto
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Внасяме предложение в Министерски съвет за обявяване на форсмажор във връзка с войната в Украйна. То ще важи от 24 февруари до края на март и ще се отнася за всички сектори в българската икономика“, съобщи вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова.

    Последиците от настъпване на непреодолима сила са уредени в чл. 306 от Търговския закон. В него тя е определена като непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер, възникнало след сключването на договора.

    ТЗ предвижда, че докато трае непреодолимата сила, изпълнението на задълженията и на свързаните с тях насрещни задължения се спира.

    В случай на форсмажор длъжникът по търговска сделка не отговаря за неизпълнението, причинено от нея, но ако е бил в забава, не може да се позовава на форсмажор.

    Законът изисква длъжникът, който не може да изпълни задължението си поради непреодолима сила, в подходящ срок да уведоми писмено другата страна в какво се състои непреодолимата сила и възможните последици от нея за изпълнението на договора. Ако не го направи, дължи обезщетение за настъпилите от това вреди.

    А ако непреодолимата сила трае толкова, че някоя от страните по договора вече няма интерес от изпълнението, тя има право да го прекрати.

    „Форсмажор се обявява за определен срок – в случая предложението ще е от 24 февруари, когато започна войната, до края на март. Актът е готов, в момента е на междуведомствено съгласуване и вероятно ще се гласува на Министерския съвет следващата седмица“, каза днес Нинова.

    Тя огласи намерението за обявяване на настъпване на форсмажор с акт на Министерския съвет след среща със строителната камара, която е посочила, че има проблеми с доставките на суровини и с покачването на цените на желязото и други материали.

    „Искане за форсмажор има от всички браншове“, подчерта министърът на икономиката.

    Досега непреодолима сила никога не е обявявана с акт на Министерския съвет. Тя се констатира от съда във връзка с конкретен договор, при възникнал спор между страните по него.

    Не ясно дали ако МС определи срок, за който е обявено наличието на непреодолима сила, той ще е обвързващ за съда и въобще каква ще е свободата на преценка на съда за наличието на форсмажор по даден договор.

    Естествено не съм го измислил аз
    https://news.lex.bg/правителството-обмисля-да-обяви-форс/?fbclid=IwAR2GgEH7dZGBL-upoP75wsxm4RFsWGnh74rY9l6SuFKMOagFRjxa558ZSWw

    Ама "юрист" като г-жа Нинова би трябвало да го знае или за едно прасе си е взела изпита

  32. 32 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    "Христо Иванов

    На този етап не подкрепяме обявяване на форсмажор – това е радикална мярка, не може да бъде взета с лека ръка и без никакво обсъждане. Нека не създаваме излишно напрежение, особено в този момент. Има други инструменти, очакваме Министерството на финансите да предложи своите идеи. Настояваме обаче еър полисингът да продължи, както досега – трябва да защитим българското небе."

    Е да, ама Нинова казва друго:

    "Всички министри, включително и от Демократична България са подкрепили!"

    https://www.24chasa.bg/novini/article/11136927

  33. 33 Профил на Kирчо  параПетков
    Kирчо параПетков
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До този момент Кирил Петков удържа ситуацията, емитирайки през две седмици нова порция на държавния дълг.
    Трупа заеми точно като човек, който е дошъл в страната за кратко, ще поиграе и ще лудува, след което ще си бие камшика в Канада, и след него потоп.
    Демократите в САЩ опитаха всичко, но нищо не се получава и затова прибягнаха до стария трик - да провоцират война в Европа.
    И, ако съдим по течащия към момента колосален отток на капитали в посока САЩ от Европа, то за Байдън се отваря шанс, през ноември поне да не загуби катастрофално, раздавайки пари "на калпак".
    В противен случай за импийчмънта му има пълен гарант.

  34. 34 Профил на Quant Quark
    Quant Quark
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Корнелия май лобира за някой, деКорнелия май лобира за някой, дето не си е изпълнил петилетката.
    Нали беше незначителна, но за сметка на това изключително прецизна операция от страна на ватниците?

  35. 35 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#31] от "dj_tiesto":

    Много добре го знае Нинова и затова предлага да се направи с акт на министерският съвет. По сегашния ред трябва да се вземе сертификат от БТТП с подпис и печат, който струва пари -
    https://www.bcci.bg/tradereg-FMsertif-bg.html
    В сертификата ще си пише "да, доставчика заради руската агресия не може да достави арматурното желязо в договорения срок."
    Съответно, един строител, за да купи на едро желязо, трябва да си вземе подобен сертификат от БТТП с подпис и печат, че доставчикът му не е получил платената арматура на украинците, заради руската инвазия. Инвеститорът пък трябва да си извади сертификат от БТТП с подпис и печат, за да покаже на клиента си, защо довършването на апартамента му се забавя - защото строителят не може да си свърши работата заради липса на материали, доказано със сертификат от БТТП с подпис и печат, заради неговия доставчик, съответно доставчика доказва със сертификат, че вносителят не е доставил арматурата заради руския блицкриг.
    Клиента пък, трябва да си извади сертификат от БТТП с подпис и печат, защо не му е довършен апартамента, като го представи на банката, от която е взел ипотечен кредит за това, че инвеститорът му бави апартамента (Сертификат от БТТП с подпис и печат), защото строителят не си върши работата заради (Сертификат от БТТП с подпис и печат), защото доставчикът на строителни материали ги няма заради (Сертификат от БТТП с подпис и печат), понеже вносителят на арматура не е (Сертификат от БТТП с подпис и печат).
    И всичките тези простотии (сертификат от БТТП с подпис и печат) за всеки от веригата, могат да се спестят с едно Постановление на Министерски съвет.
    Това би трябвало активистите и симпатизантите на Демократична България да го знаят най-добре, защото те уж са по принцип срещу намаляване на адинистративната тежест върху бизнеса.

    И всичкото това е, защото не повярвахме на Президента Байдън, който ни предупреждаваже, как Путин ще нахлуе в Украйна на 16 февруари

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  36. 36 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 118 Любопитно

    "Ако някой каже, че ситуацията в държавата в момента е съвсем нормална, при двегодишна пандемия, при война на границата на България, при тежки смущения в доставките в целия свят - ако всичко това не са форсмажорни обстоятелства, кое са форсмажорни обстоятелства"

    Разбира се обстоятелствата са форсмажорни - БСП с министри в Правителството - ако всичко това не е форсмажорно обстоятелство, кое е форсмажорно обстоятелство?!?

  37. 37 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Крайно време е Корнела дъ бъде поставена на мястото ѝ като един от министрите, а не като задаваща дневния ред. А ако не ѝ харесва ролята, може куражлийски да напусне правителството и да предизвика избори. С което завинаги да затрие бсп - не, че не си го заслужават, де.
    —цитат от коментар 7 на Лелка


    Така е, но крушовишката мадона си помисли, че вече наистина само нейната дума се слуша в четирикраката коалиция, след като ултимативно уреди свой човек за министър на отбраната! Сега явно иска да угоди на фирмите на бившите партийни гаулайтери, на които им се реве, щом ще трябва да се плаща за доставки, осигуровки, заплати и т. н. при сегашните им цени, особено тези на енергоносителите и тока. Нейната идеология не позволява да се дават пари на други, макар и когато е задължително. И нейните коалиционни партньори са прави да не се съгласяват с подобни крушовишки измислици! Как да се съгласят, когато при форсмажор фирма, която доставя кислород на болница, може да не го доставя и да се оправдае с обявяването на форсмажор? Та това означава да се постави под риск живота на пациенти и това е само едни пример.

    Освен това е очевадно, че Нинова въобще не е обмислила какви ще са последиците от верижната реакция на подобно решение за обявяване на форсмажор. И друг път съм писал, че тя е изумително първосигнална и тази нейна изцепка не прави изключение. Въобще не изключвам възможностите да се опитва да тества нивото на търпимост към нейните капризи в коалицията и в обществото, както и да има някакви финикийски „аргументи“ за нейната трескава дейност. Трудно е да се разбере! Това, което е лесно да се разбере обаче е, че нейните опити да се налага като първа политическа сила започват да идват в повече не само на опозицията, но и на нейните неволни коалиционни ортаци! И в случая те са прави, защото ако нейното предложение означава блокиране на всички договори в държавата, тогава трябва да се каже какви ще са последствията и всички да ги знаят! А тя нито може, нито иска да ги каже, дори и някой да ѝ ги разясни!

  38. 38 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    "БСП остана изолирана в искането си за форсмажор за бизнеса заради войната в Украйна"

    бсп вън от властта. Нинова прави гаф след гаф. Заплахата че няма да позволи военна помощ за Украйна постави петно върху цялото правителство. Сега ни сервира искане за форсмажор. Тази партия е прекалено обвързана с руските власти, за да и се позволи да остане във властта. нинова + радев са ужасна комбинация за правителството на Петков. бсп трябва да бъде изхвърлена от четворната коалиция и ако искат да подкрепят кабинета от парламента, а ако не, да гласуват с герб, дпс и възраждане.

  39. 39 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    Тази глупост ли роди Корнелия
    Да създадат една правна неразбория за всички подписани и изпълняващи се договори в страната ни

  40. 40 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#27] от "taratanki":
    "Не съм сигурен дали Корнелка има капацитета да и хрумват такива щуротии. По-скоро има "съветници" "

    Тия са саветници, кгб, путин. бесепарските путинороби ежечасно правят явкки в руското посолство.

  41. 41 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    Крайно време беше да поставят Корнела на място, защото от известно време насам се взе много насериозно. БСП ли се оказа партията с най-влиятелно бизнес-лоби, та да искат форсмажор?! Ама защо ли се учудвам...

  42. 42 Профил на Дворният помияр от Банкя
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Между другото, един сертификат от БТТП за "форсмажор" струва 480 лв. Изненадващо е колко лобисти има тук на търговско-промишлената палата, които са възмутени, че Корнелия си позволява да предлага да им се резне бизнеса със сертификатите. А завалиите така добре потриваха ръчички. Благославяха Путин за отворената бизнес възможност за лесни пари

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  44. 44 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Комунягите са майстори по разсипването на Държавата! Само че,ние не сме забравили Жан и хоиперинфлацията,която помогна на другарите-кредитни милионери да обезценят дълговете си към банките,да ги фалират и доограбят!И сега ни готвят това-пълен блокаж на икономиката,съответно и живота на населението в България.

  45. 45 Профил на tahion
    tahion
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Може ли БКП и Корни форсмажорно да се разкарат?! Изтръпвам всеки път когато чуя някой от БКП да говори за икономика (а лелката даже е министър на икономиката, ужас!), спомням си ужасната Виденова зима, хиперинфлацията, купоните преди това ... разкарайте се бе червени негодяи!

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7554 Неутрално

    "бизнесът настоява да се приеме документ за форсмажор заради проблемите, които може да създаде на фирмите войната."
    "Който може да създаде" е различно от "вече създадени". Бизнесът си гледа интереса и може много работи да поиска, но дали държавата може всичко да удовлетвори?

  47. 47 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 956 Неутрално

    "бизнесът настоява да се приеме документ за форсмажор заради проблемите, които може да създаде на фирмите войната.""Който може да създаде" е различно от "вече създадени". Бизнесът си гледа интереса и може много работи да поиска, но дали държавата може всичко да удовлетвори?
    —цитат от коментар 46 на Роси


    В случая може. И това не струва пари, дори напротив - спестява

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  48. 48 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    "Христо ИвановНа този етап не подкрепяме обявяване на форсмажор – това е радикална мярка, не може да бъде взета с лека ръка и без никакво обсъждане. Нека не създаваме излишно напрежение, особено в този момент. Има други инструменти, очакваме Министерството на финансите да предложи своите идеи. Настояваме обаче еър полисингът да продължи, както досега – трябва да защитим българското небе."Е да, ама Нинова казва друго:"Всички министри, включително и от Демократична България са подкрепили!"https://www.24chasa.bg/novini/article/11136927
    —цитат от коментар 32 на galina georgieva


    Мдам.
    Защото бизнесорганизациите натискат и опищяват министерствата, а не дупетатството.

    Ще ги натиснат и тях, явно натискът е як, няма да се откажат току тъй.

    Но това си е "ядрено оръжие".
    Един такъв акт прави автоматично всички договори невалидни. И увисваме на едното "добро желание", на едната "почтеност" и прословутото доганово чувство за "заедност", което да не позволи на дребни, перфидни и моментни "меринджейски" сметчици да повлекат големи прецаквания и лавина от последици.
    А точно това са огромните липси в съвременната ни Мамковина!

  49. 49 Профил на kahles
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на Дворният помияр от Банкя
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на tahion
    tahion
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Корни - ОСТАВКА!

  52. 52 Профил на kahles
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Не е парадоксално, а глупаво.
    Кристалина точно това обясняваше на Джером Пауъл. Има такова понятие, нарича се структурна инфлация. В учèбниците по макроикономикс такова не съществува, но в политикономията го има.
    Затова Пауъл си мисли, че с повишаването на ставката ще стопира инфлацията, изхождайки единствено от нейната потребителска съставляваща, но ще се сблъска с неочакван за всички там ужас. Тя не само няма да се стопира, а напълно ще излезе от контрол и ще премине в неудържима.
    Инфлация - заплати - инфлация прим....
    В България е въпрос на няколко дни бурята да започне.
    Въпросът е, кои ще са първи - учителите, полицаите, чиновниците.... ? А, може би пенсионерите преди всички?
    Единственото, което е ясно и се потвърждава от статията - парите няма да отидат точно там, където всъщност трябва да идат - в бизнеса.
    За да има после за всички.
    —цитат от коментар 25 на Hiper Inflation


    Пауъл добре знае от какво се води инфлацията в момента - от горивата. Само че бързото вдигане на лихвите може да доведе не до рецесия, а до депресия. Ресецията така или иначе идва. Инфлацията не може да е вечна, особено като се свие потреблението. Как през 2020-та се сви потреблението на петрол и цената му дори спадна под $0. В момента все още има търсене. Като се намалят пътуванията и т.н., като се консумира по-малко и цената ще спадне. Същото е и за природния газ и хоп, дефлационен ефект. Висока лихва в момента ФЕД не може да си позволи, заради дълга. ЕЦБ засега се прави на ударена за вдигане на лихвите, точно заради дълговете. Тече зануляване на дълговете, трупани през годините. Заплатите ще вървят нагоре, но безработицата също и така средната заплата ще е нагоре, но средният доход на населението надолу. Оптимизация на производства, свиване на разходи и т.н. Хиперинфлация можем да видим в еврозоната, ако го закъсат и почнат да печатат яко дълг и за да не е висока лихвата ЕЦБ пак ще го изкупува. В последните години са близо 5 трилиона евро. Но сегашната инфлация е заради горивата и отчасти заради веригите за доставка. Нека петролът падне на $20/барел, а цената на природния газ спадне на цената от 2020-та и дали няма да има дефлация

  54. 54 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2712 Весело

    Хитър ход на Корнелия е да се говори за всичко друго, но не и за агресията на Русия.
    Очаквам и Радев да си измисли удобна тема.

    подпис
  55. 55 Профил на Gergana Kostadinova
    Gergana Kostadinova
    Рейтинг: 50 Неутрално

    БКП/БСП и всякаква комунистическа мисъл, действие и пропаганда, нанесоха на Българите такива щети, психически, физически и всякакви -ски, каквито тази държава не е виждала от създаването си, включително и през стотиците години робство, византийско и османско. Нацията е превърната в скотска! Няма памет!

  56. 56 Профил на Gergana Kostadinova
    Gergana Kostadinova
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#54] от "Иван K":

    Само като си помисля, откъде изплува Нинова, и ми се завива свят! Такава фурнаджийска лопата и най-добрите хлебари и майстори на пица, не познават! От демократ в социалист! Каква метаморфоза! И пеперудите биха и завидели.

  57. 57 Профил на Дворният помияр от Банкя
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на Дворният помияр от Банкя
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2856 Неутрално

    Форсмажорът можеше да замени "наредбата-закон за народен съд" и Рошков да извади калъчката. Добре че не мина.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  60. 60 Профил на Santos
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на Дончо
    Дончо
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Удоволствие е да гледам как партията майка угасва също като своя Руски създател.

  62. 62 Профил на Ron Stoff
    Ron Stoff
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Най-предателската за България криминал-политическа организация бсп, вместо да е отдавна в историята, продължава да вреди на страната ни от парламента! Колко поколения трябва да си отидат, за да се изчистим напълно от комунистическата болест?

  63. 63 Профил на del40
    del40
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Тая простотия за "форс-мажор" е димна завеса, пусната от Нинова, за да прикрие привикването на Кирчо и ключови министри на килимчето на ДС-пРезидентурата. Вероятно след срещата на военните министри на НАТО към България е отправено директно, може би дори ултимативно искане от за реална военна помощ на Украйна - зенитно-ракетни комплекси, може би и бойни самолети.Вероятно сега се решава бъдещето на правителството. Не съм оптимист. Кирчо отново ще клекне на Нинова и Радев, тъй като по всяка вероятност ДС-пРезидентурата го държи с компрометираща и уличаваща го информация. Ама не глупости без никаква доказателствена и правна стойност като "шкафчето" и "къщата в Барселона". А истински улики, с факти и доказателства, които могат да вкарат Кирчо, Кокорчо и Лорерките в затвора.А такова клякане на путиноидите в ДС-пРезидентурата и на "Позитано" означава фактическа политическа и военна изолация на България от ЕС и НАТО, фактическо замразяване на членството ни в тези съюзи. И ако Украйна все пак падне, ние сме следващата цел на Путиновата фашистка империя. Но никой от ЕС и НАТО няма да похарчи и един патрон в наша защита.Ако това се случи и Кирчо клекне на путиноидите Нинова, Радев и компания, трябва да излизаме на площадите ВЕДНАГА, така, както излязохме, когато Станишев назначи Пеевски за шеф на ДАНС!Годпод да пази България!
    —цитат от коментар 49 на kahles


    Мисля че няма да клекнат на пРезидентурата, че министъра на отбраната на САЩ ще ги вкара бързо в правия път!
    А на Курнела осатващото и време във властта е доста по-малко от това на Путлер!

  64. 64 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3196 Весело

    Жалко че няма да има форсмажор за държавата. А така кефлийско ми е от снощи. Представях си днес обявяват форсмажор за икономиката. Банките веднага имат право да отказват изплащане на депозити заради официални форсмажорни обстоятелства. Договори, доставки не важат. Стоките изчезват или спешно се изнасят. Цените се коригират по два пъти на ден. Валутния борд не важи и всеки почва да си определя валутния курс. Тълпите се струпват пред банките и спестяванията изчезват. Долара до месец става отново 3000 лв.
    Все пак има израснало едно поколение в България, което не знае какво е да управляват комунисти. Споко има време, Корни все още управлява, ще успее.
    Признавам, че се бях настроил да гледам поредния крах на държавата.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  65. 65 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#18] от "Are de":

    40% от руснаците са кръгли идиоти и не знаят как им се движи "специалната" операция.

    Три седмици, три седмици украинците им взривяват и крадат танковете, единственото "постижение" на орките е срутени болници и избити цивилни. Три седмици така.

    Как точно ще "атакуват" България? Те на 100 км от собствената си граница не могат могад да доставят храна и гориво, пък до България? Как? Единствените руски войници тука ще идват като изгладняли бежанци.

  66. 66 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#63] от "del40":

    Дано ти да си прав, а аз да греша! Дано!

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  67. 67 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 8148 Неутрално

    Ако трябва нещо да се направи форсмажорно е да се извади БСП от коалицията...когато комунистите са били на власт винаги има икономическа криза, умират хора по опашки обезценяват спестяванията и галопираща инфлация...и то не е един път, а винаги...не знам колко пъти като народ трябва да се спъваме в една и съща мотика...

  68. 68 Профил на Ogre
    Ogre
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#64] от "chichka":

    И накрая ще се окаже, че всичко, което си написал, се случва, защото Корнелия е обещала да спаси една или две близки до сърцето й компании.

  69. 69 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#63] от "del40":

    Дано ти да си прав, а аз да греша! Дано!
    —цитат от коментар 66 на kahles

    И вече има потвърждение за клякането - БТВ-НОВИНИТЕ: Лорер и Нинова преди малко заявиха пред медиите, че България НЯМА ДА ИЗНАСЯ ОРЪЖИЕ И БОЕПРИПАСИ за Украйна!

    ПОЗОР! Това правителство, контролирано от кървавата, тоталитарна псевдопартия БКП/БСП и ДС-пРезидентурата на Радев-Решетников е ПОЗОР ЗА ВСИЧКИ, КОИТО УЧАСТВАТ В НЕГО И/ИЛИ ГО ПОДКРЕПЯТ!!!

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  70. 70 Профил на gir301052374
    gir301052374
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Ми, от признателна солидарнос към рушняшката си строга гуспударкъ Вагин/а, нащта ездачка след като не мое да я облекчи, бес да отмени форсмъжорно наложените от цел свет санкций срещу спициалнъта операциа, дето кремълците сега викът, че с нея спирът войнътъ, тая нащта леля мадона си нъумила, ми — иска бе, взъимну тукъ да си ги спуделяме и ние теа санкции, с Вагин/а и нимните им падрушки, все едно сме им публичен дом. Ма, е на тва се вика джендарска любоф! Хем пътриотичиска, хем ургазмичиска. Ни край има, а и насита не стига… Баш сащинско статукво е. Тая утре от джендар-лельоманиа ше иска целата ни татковина да й стане лелиния. Нейна си. Даржавна пъртийна лелиния от Пуssyтано!? Дрън-дрън. Ми, тва вече е психо, не ли? Най ще й се помогне да се не съкруши савсем, щом се делелинизира.

  71. 71 Профил на buo131132722
    buo131132722
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Интересно, нямало война, нямало заплаха,не искат помощ от нато, а прелага форсмажор заради ситуацията.Госпожа лъжа оставка!!!

  72. 72 Профил на doc511104859
    doc511104859
    Рейтинг: 505 Неутрално

    След избухването на войната - и Радев, и Нинова (Янев също не го изключвам, но поне привидно изчезна от пейзажа, докато с тези ще е доста по-трудно) започанаха да се държат като подивели животни в клетка - абсолютно неадекватно поведение. Войната ги постави в доста неприятна ситуация, да не могат да подкопават тихичко държавата. Вече е доста трудно да прикриват предателските си позиции без и да лъсват всичките им действия в полза на РФ.

  73. 73 Профил на Дворният помияр от Банкя
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на Дворният помияр от Банкя
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 67 Неутрално

    Според Тома Биков пък най-големия форсмажор било "да дадеш на БСП да ти управлява икономиката и земеделието".
    ++++++++++++++++++++++
    При следващите избори най-естествено е ГЕРБ вместо БСП да бъде в управлението с премиер Митов.

  76. 76 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Клаузата "непреодолима сила" /форсмажор/ - може да се включва в двустранни търговски договори и обикновено значи война или тежки природни катастрофи. Тя временно може да обяви вече изброени клаузи в договора за невалидни.
    Нинова наивно и провокативно /да при нея тази комбинация е възможна/ си мисли че предложението й е някакво голяма откритие и спасение на икономиката ни за която тя няма никаква идея.
    Форсмажорът лесно може да отмени правила и части от закони, които после много трудно могат да бъдат въведени отново. И като знаем що за народец сме , ще останат само правилата на ... мутрите. Той със сигурност ще засили корупцията , но няма да помогне с нищо на бизнеса...

  77. 77 Профил на pso451006238
    pso451006238
    Рейтинг: 374 Неутрално

    gospoja Ninova triabva da raboti v sotzialnoto ministerstvo. nishto ne razbira ot ikonomika. tova koeto "metna vchera na tezgiaha " shte blokitlra tzialata ikonomika.

  78. 78 Профил на ygj31671091
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK