Адмирации за единодушието сред американския политически елит.При всички положения това не е емоционално решение,вижда се потенциал за успех пред Украйна
Че САЩ са най-силната и богатата страна на Планетата е ясно,но защо трябваше дасе проспи за пореден път руската агресия и глупост! И това става най-вече когато левите демократи са на власт в Белия дом и двете камари на Конгреса!Турция сега само подсмърча и се ослушва,инфлацията и банкрута им е изпола соса.Питайте Ети-Миленка от Толбухин,сегашен Добрич!
Бе той бай дън няма да обърне внимание на закона освен да се здрависа с някой виртуален почитател, ама Тръмп идва скоро с 200.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Това е добра новина. На практика с този закон Украйна е ресурсно и финансово обезпечена да воюва докато има желание и смисъл. Жална им майка на блатните орки.
Че САЩ са най-силната и богатата страна на Планетата е ясно,но защо трябваше дасе проспи за пореден път руската агресия и глупост! И това става най-вече когато левите демократи са на власт в Белия дом и двете камари на Конгреса!Турция сега само подсмърча и се ослушва,инфлацията и банкрута им е изпола соса.Питайте Ети-Миленка от Толбухин,сегашен Добрич!
Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната.
Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях. Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
Вие (не) ще се изненадате, но почти 90% от сънародниците ми, не знаеха за ленд-лиз и вярваха/предполагаха, че щатите се биеха на страната на Хитлер. Сега те имат шанс да коригират пропуските в историята. Украйна, мир с теб 🇺🇦 Слава на Украйна 🇺🇦
До коментар [#1] от "georgievb":Всеки коментар с настроение " весело" под тема за войната в Украйна издава ДЕБИЛИЗМА на коментиращия. Дори няма нужда да се коментира тъпотията която си написал.
Приемането и, по-важното, привеждането в действие на този закон пред 1941г даде ясен знак, че тогавашното издание на джуджето Сторипакост (Хитлер) отива на майната си. Хитлер се бори още 3 години. Да видим колко време ще издържи сегашното издание на джуджето Сторипакост.
да, ситуацията е много сериозна, и вместо да се търси намаляване на ескалацията, май нещата вървят все още в обратна посока... Ние тук в малка, изостанала Бг получаваме само част от информацията и нашите политици в това отношение на са по-добре - както виждаме от отчаяните опити на К + К да балансират ту едната, ту другата линия. Човек ако опитва да следи обаче първичните източници, става като че ли все по-ясно е май сегашната американска администрация се опитва да поддържа огъня, така да се каже , виждайки в това главния, ако не и единствения шанс да задържат власста на идващите избори през есента
Ако наистина воюваха, този с който си лягаш и ставаш досега щеше да им е изпратил някакви невиждани ракети и светът щеше да види какво го чака, а пък нищо не се случва подобно!? Що така!?
Ленд-лийзът на Рузвелт спаси СССР от разгором, а сега ще спаси Украйна от путлеристките орки ▪️▪️▪️▪️
Просто съм сигурен, че ако би Путин победи в тази война Украйна, тогава Европа би беше следващата по ред. Сега, след победата на Украйна, трябва да има разоръжаване на Путенланд и забрана за поне 5 години да има армия, а ядрени оръжия доживот
Във всяка футболна агитка има елементи,които ползват нацистка символика.Това не означава,че цялата агитка споделя това виждане.Нацизмът не е водещият тренд при Азов. Гледах две интервюта на командира на Азов.Спокоен,уравновесен млад мъж,не ползва обидни квалификации по адрес на руснаците,не споделя ектремни възгледи,за нацизъм да не говорим. Съветвам те да го изгледаш и ти и да сравниш поведението командира на Азов с истериите на Соловьов,Симонян и другите откачалки,които заплашват Европа с ядрени ракети.И след това да коментираме кое поведение е по-близо до нацизма
"Приемането на този закон (Lend-Lease Act от 1941 г.) позволи на Великобритания и на Уинстън Чърчил да продължат да се сражават и да оцелеят в нацистките бомбардировки, докато САЩ се включат във войната", коментира конгресменът демократ Джейми Раскин. "Президентът Зеленски каза, че Украйна се нуждае от оръжие, за да оцелее и президентът Байдън се отзова на този призив."
Именно, това историческо сравнение е много точно. Нашият премиер трябваше да се сети за него и също да го даде за пример, вместо това той даде за пример Априлското въстание. Но, както и да е, това вече е минало.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#4] от "Синовете на лейтенант Шмид и Решетников":
Бе той бай дън няма да обърне внимание на закона освен да се здрависа с някой виртуален почитател, ама Тръмп идва скоро с 200.
—цитат от коментар 4 на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Ми той Тръмп след 2 години ще е на 77. Байдън сега е на 79. Аз чак такава голяма разлика не виждам- освен грима и боята за коса на Тръмп “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
ЗВсъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях. Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
Пълни глупости си написал 1. Първите помощи за СССР пристигат още есента на 1941 г., а германците са спрени пред Москва през декември същата година. 2. Битката при Москва изобщо не решава изхода на войната. Следващата 1942 г, германците разбиват червената армия в Крим, при Харков и при Ленинград и осъществяват най-дълбокото нахлуване, като достигат Волга и Кавказ. 3. Интересен цитат (и то от Молотов) за "10% от военновремените усилия" Много интересен термин, любопитно ми е как се определят 10% от УСИЛИЯ.
Абе щом цитираш Молотов, ясно каква пропагандна информация ползваш. То е като да цитираш Гьобелс за исторически факти. Съветвам те да прочетеш някои съвременни историци (Марк Солонин например), има ги и в нета, за да видиш къде е истината.
Най-после българска медия да пише за този закон ,който е геополитически разлом в отношенията между САЩ и Русия. Както американците помагаха на СССР срещу Хитлер до победата , така днес американците ще помагат на Украйна до победата срещу Русия. Казвам най-сетне , защото приемането му беше известно още преди 5-6 дни , когато Байдън обяви новата геополитическа линия на Щатите. Настроенията в Конгреса и Сената на САЩ предвещаваха сигурното приемане на този закон с рядко срещано мнозинство и единодушие. Военни и политически анализатори по света го коментират вече близо седмица, но не и нашите медии , които продължават да разпространяват путинска пропаганда.
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Тази Баба като я видя само ми прилошава! Тя и дядото са които въртят Америка към пропаста на която те е надвиснала и ще падне всеки момент ! Рузвелт го направи но тогава Америка е била силна в състояние да го напра но днес Америка е отслабена от тяхната политика на двамата старци и всичко каквото правят е едно само едно скоростно колбиране.
Това е добра новина. На практика с този закон Украйна е ресурсно и финансово обезпечена да воюва докато има желание и смисъл. Жална им майка на блатните орки.
Жална му майка на света и най-вече на Европа щом предвижданията са за дълги военни действия! Вероятно никой не си дава сметка , че Щатите са от другия край на света , на друг континент и войната не е при тях. Ще помагат с финанси и оръжие — хубаво , но до кога? Наистина ли вярват , че Украйна ще бъде в състояние да издържи , че даже и да спечели тази война? Аз не мисля така.
"До края на Втората световна война САЩ предоставят на съюзниците помощ за почти 50 млрд. долара. Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната."
По американския закон lend-lease от 1941 г. най-много помощ (военна, суровини, машини, храни и т.н.) получава Великобритания (63%), на второ място е СССР (22%), на трето място е Китай (около 10%) и останалите 5% за 40 други държави сражавали се срещу Оста на злото.
"Though lend-lease had been authorized primarily in an effort to aid Britain, it was extended to China in April and to the Soviet Union in September. The principal recipients of aid were the British Commonwealth countries (about 63 percent) and the Soviet Union (about 22 percent), though by the end of the war more than 40 countries had received lend-lease help.
Адмирации за единодушието сред американския политически елит.При всички положения това не е емоционално решение,вижда се потенциал за успех пред Украйна
Сорри, ама единодушието им няма алтернатива. Борбата е в геостратегически мащаб.
Колкото до Украйна ... сорри! Аналогията с кампанията на Хитлер няма нищо общо! Не ми се влиза в исторически подробности, само ще посоча, че Хитлер експандира заради ресурси, които да използва в борбата си в перспектива срещу Щатите. Докато Русия на Путин води войната, за да си запази ресурсите, с които да опонира на Щатите. Американците по-скоро ще превърнат остатъчна Украйна в нещо като втори Газа и Западния бряг.
Ще плаща Русия. Ще плаща репарации в продължение на десетилетия. Ще плаща репарации руският народ, тези от руснаците, които над 80% днес подкрепят Путин и тези , които са били винаги срещу него. Така е. Покрай сухото ще гори и суровото. Разбира се ще има и международна помощ за Украйна.
Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната.Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях. Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
Наясно ли си,че около 1000 немски подводници са ангажирани в сражения с британски кораби.Това би могло да се материализира под формата на 4-5 хил танка на източния фронт.Две трети от авиацията на германците пази страната от британски атаки.Този ресурс също би могъл да се прати на изток... С.съюз без запада нямаше да спечели,както и обратното.Приносът на всяка страна е трудно да се определи,но той не е пропорционален на жертвите,което е основната теза на руснаците
Бре какви гадни американци, давали на СССР оръжие и така всъщност подклаждали войната. Ако не бяха, Хитлер щеше да прегази Москва за няколко месеца и ВСВ да свърши още през 42ра. (Така е според вижданията на кака Корнела и пРезидента)
"Появата му не е предизвикана от избухването на войната, а от това, че във Вашингтон беше ясно какво се задава още от късната есен на 2021 г. Проектът е внесен в Сената на 19 януари, но нахлуването на руската армия ускори приемането му - на 6 април го одобриха сенаторите, а на 28 април - и конгресмените."
Появата му е едва сега, защото, ако го бяха реанимирали миналата година, щеше да лъсне кой стои зад цялата тази мизерия сега!
Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната.Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях. Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
Айде бе. Те, долари, не идват. Ма др.Молотов само за това си мисли. Я да видим сега какво идва: ...................... Първите доставки за СССР по трансиранския маршрут започват през ноември 1941 г., когато са изпратени 2972 тона товари. За да се увеличи обемът на доставките, беше необходимо да се извърши мащабна модернизация на иранската транспортна система, по-специално на пристанищата в Персийския залив и на трансиранската железница. За тази цел съюзниците (СССР и Великобритания) окупираха Иран през август 1941 г. От май 1942 г. доставките са средно 80-90 хил. тона на месец, а през втората половина на 1943 г. - до 200 000 тона на месец ................. Сега казват, че съюзниците никога не са ни помагали... Но не може да се отрече, че американците ни изпратиха толкова много материали, без които не можехме да формираме резервите си и не можехме да продължим войната... Нямахме експлозиви, барут . Нямаше с какво да се оборудват патрони за пушка. Американците наистина ни помогнаха с барут и експлозиви. И колко ни караха ламарина! Как бихме могли бързо да започнем да произвеждаме танкове, ако не беше американската помощ със стоманата? И сега те представят въпроса така, че всичко това имахме в изобилие. - От доклада на председателя на КГБ В. Семичастни - Н. С. Хрушчов; печат "строго секретно" // Зенкович Н. Я. Маршали и генерални секретари. М., 1997. С. 161 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Бе не е баш така. Първите траншове са малки и не оказват съществено влияние. Основните количества са към края на 42-ра и 43-та. И както и друг път съм казвал - тва оръжия, самолети, консерви, ботуши, гориво... са бош лаф. И без тях са можели да минат. Тва което спасява СССР са локомотивите, вагоните и камионите.
Глупости Без Край не са като Приказки без Край. Я така набързо да споменеш Рафинерия и Металургичен комбинат дето бълват Авиационен бензин и Алуминйи. Ама да са СССР ски все пак. Плющите едни глупости и се не спирате. Е Недодялко рекоха ви. Сега пирон не пройзвеждате а внасяте. Знаеш от кой?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Азовска Украйна!? Та, батальона Азов се състои максимум от 1500 човека (при положение, че украинската армия в момента е около 200 хиляди души и около 100 хиляди в националната гвардия). Освен това почти всички азовци бяха разположени в Мариупол, който след тежки и неравни боеве падна под контрола на Русия (с изключение на един стоманодобивен завод, където все още има съпротива), та колко от тях са оцелели дори се знае. Уточнявам всичко това за да загрееш, че Украйна няма много общо с този батальон Азов използван като плашило от руската фалшива пропагандна машина.
А, относно американския закон (акт) Lend-Lease той е приет 1941 г. а НЕ 1939 г. както ти си написал в твоя коментар.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Появата му не е предизвикана от избухването на войната, а от това, че във Вашингтон беше ясно какво се задава още от късната есен на 2021 г. =============== Е, ако трябва да сме честни, във Вашингтон доста преди това знаеха какво се задава. Когато активно работиш нещо да се случи, става по-лесно да прогнозираш, че ще се случи.
Браво на американския президент Байдън, американския сенат, който с пълно мнозинство подкрепи тази финансова и военна помощ за Украйна, както и американския конгрес, който почти пълно мнозинство също гласува за тази помощ към Украйна. В статията пише, че само 10 конгресмени са гласували против.
Интересно кои са били те? Според мен, най-вероятно някакви пропутински републиканци, това трябва да се провери във всеки случаи. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#38] от "strymski":"Жална му майка на света и най-вече на Европа щом предвижданията са за дълги военни действия!"Жална му майка на Русия и Путин. Обречени са. Русияна бедност и разпад , а Путин на политическо и физическо унищожение.
На мен ми дреме , на левия чепик за Путин , Байдън , Зеления и прочее ….да не казвам какви! Грижа ми е моето семейство , моят дом , моята държава! Но от гореизброените страдат много милиони невинни хора и това не е на добре, ама хич даже!
Бях прав. :-) Преди малко потърсих инфо кои 10 конгресмени са гласували против и както предположих всички те са републиканци. Ето повече инфо за тези републикански "убавци":
Е тука вече Путкин настъпи голямата мотика с двата крака ...
"Но би си струвало да оставим на БСП някоя друга кражба от хазната в замяна на върховенство на Закона и повече интеграция в ЕС."
—цитат от коментар 227 на пРезидента!
Абе хора, какво е значението кои държави воюват ?! Умират невинни хора! Осъзнайте се, че финансирането на военен конфликт няма да доведе до нищо добро. Прочетете малко история, ама не отгоре-отгоре!
"Появата му не е предизвикана от избухването на войната, а от това, че във Вашингтон беше ясно какво се задава още от късната есен на 2021 г. Проектът е внесен в Сената на 19 януари, но нахлуването на руската армия ускори приемането му - на 6 април го одобриха сенаторите, а на 28 април - и конгресмените."Появата му е едва сега, защото, ако го бяха реанимирали миналата година, щеше да лъсне кой стои зад цялата тази мизерия сега!
Хахаха...прав си. +++ То и така е ясно, само на умнокрасивците не им е ясно, защото така им изнася....по принцип няма по-лицемерни и двулични копе..та от англоамериканския елит. Ако това не ни засягаше пряко щях направо да им се кефя на дебелокожието и извратената лукавост.
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
...Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
През Втората Световна Война САЩ доставят на СССР : - над 400 000 джипове и камиони; - 12 000 бронирани машини (включително 7 000 танка, около 1386 от които M3 Lees и 4102 M4 Shermans); - 11 400 самолета (4 719 от които Bell P-39 Airacobras) Великобритания доставя на СССР: - 3000+ самолета Hurricane - 4000+ други самолета - 27 военноморски кораба - 5218 танка (включително 1380 валентинки от Канада) - 5000+ противотанкови оръдия - 4020 линейки и камиони - 323 камиона с машини (работилници за мобилни превозни средства, оборудвани с генератори и всички заваръчни и електрически инструменти, необходими за извършване на тежко обслужване) - 1212 Universal Carriers и Loyd Carriers (с още 1348 от Канада) - 1721 мотоциклета - Авиационни двигатели на стойност 1,15 милиарда британски лири (1,55 милиарда долара). - 1474 радарни комплекта - 4338 радиоприемника - 600 морски радари и сонари - Стотици морски оръдия - 15 милиона чифта ботуши Както и огромно количество суровини, материали и хуманитарна помощ. Общото количество възлиза на 17,499,861 тона.
Британия естествено е получила най-много от Ленд Лийза през ВСВ, но след това са СССР Британия - 31 млрд тогавашни долара СССР - 11 млрд Без тези доставки СССРто можеше и да не оцелее. А Бртания доколктот си спомням преди около 15 г. са платили последната вноска. за СССРто не знам
Абе хора, какво е значението кои държави воюват ?! Умират невинни хора! Осъзнайте се, че финансирането на военен конфликт няма да доведе до нищо добро. Прочетете малко история, ама не отгоре-отгоре!
Хе-хе…. Обяснявате на хлапета защо не се пипа гореща печка !
Как иначе една фамилия , например Родшилдови е станала легендарно богата — ами ето така , с финансиране на войни. Човешките животи тук нямат смисъл , те въобще не влизат в сметките. Важното е да се трупат богатства , а на публиката да се дава “хляб и зрелища” !
Пак да вляза в полето на минусите, ама май ме влече. Украйна може да спечели тази война, само ако дойдат отвън допълнителни войски. Въоръжението което сега им се дава има ефект само когато се ползва от обучени войници. А те намаляват. Тези от териториалната отбрана са само за автомати и макс. гранатомети. За всяка гаубица трябва обучен разчет. С всяка унищожена гаубица разчетите и хората с армейски опит ще намаляват. Същото е и за танковете и самолетите. В един момент и най-доброто оръжие на света да имат, няма да има кой да го управлява. Излиза, че се движим към пълномащабна война и момента във който външни армии трябва да се включат бързо наближава- иначе има два варианта: - даваме всички оръжия на Украйна и тя ги губи стремително. Външните армии нямат материал - НАТО почва да си стиска оръжието, защото ще му трябва за да влезе във войната Руснаците макар и с не безкраен тил, засега имат военен материал.
Писал съм го 2019 и съм го пускал тук, нищо ново няма по света...
"ФРИЙТРЕЙДЕРСТВОТО И ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА Новата сила отвъд Атлантика отчела грешките на стария владетел, а и като всеки по-млад имала нови, по-модерни оръжия и виждания. Нямало нужда да правиш официално империя, ако държиш контрола в дадена страна или регион. Купуваш местния елит, превъзпитаваш децата му и правиш неговото оцеляване зависимо единствено от твоето благоволение. Какво е необходимо за тази цел? Две неща: - Фрийтрейдерство (свободна търговия), за да не може някой да ти наложи мито, така както правят старомодните британци и да те изтика от пазара; - Второ, ти да си най-силния икономически играч в света, което американците след двете световни войни, и особено след Втората са си осигурили напълно – светът е в развалини, като изключим САЩ и всички им дължат пари или услуги, а най-често и двете. САЩ са в уникална ситуация благодарение на добре изиграните карти – останалите нямат пари и нямат производство. Всичко е в американски ръце – парите за заеми и стоките от производството, за които тези заеми да се харчат. Ако някога на земята, драги ми млади читателю е бил създаван рай, то това е Америка през 50-те години на 20-ти век. Така че, срещу старата доктрина на пазене на територия с ограждане и мита, идва новата доктрина на свободния пазар, където този, който държи парите решава всичко. А ако някой случайно реши да се огражда отново ….. е, тогава има корпус на морската пехота. Имало само един, който можел да налага мита, но ги наричал санкции (за да не си спомни някой за лошите практики с мита и морски блокади)."
MADE IN GERMANY , ТЕНДЖЕРИ, ГЛОБАЛИЗАЦИЯ И БРЕКЗИТ Декември 2019 г. Борис Георгиев
Съмнявам се да има репарации. За целта Русия трябва да капитулира. Според мен, просто ще се оттеглят в някакъв момент и ще обявят някакъв успех. Санкциите ще останат, да си руснак ще бъде срам, може и да се разпаднат, но едва ли ще платят нещо на Украйна. Всички ще страдат, заради болните амбиции на един човек.
До коментар [#33] от "marker":Бе не е баш така. Първите траншове са малки и не оказват съществено влияние. Основните количества са към края на 42-ра и 43-та. И както и друг път съм казвал - тва оръжия, самолети, консерви, ботуши, гориво... са бош лаф. И без тях са можели да минат. Тва което спасява СССР са локомотивите, вагоните и камионите.
Не бързай да обобщаваш, дяволът е в детайлите. Да, първите траншове не са толкова големи, но не бързай да казваш, че не са оказали влияние. Една от първите пратки, която изрично е поискал Сталин, няма да повярваш, е няколко хиляди тона БОДЛИВА ТЕЛ! И той много добре е знаел какво иска за да изгради отбранителни рубежи пред настъпващите германци. Друг детайл, през цялата война американците изпращат специален химикал за получаване на високооктанов бензин за самолетните двигатели. Да, количеството не е голямо, но без него и респективно без бензин, всичките Ил-ове, Як-ове, Ла и Ту щяха да си стоят на земята като музейни експонати. Има и много още подобни примери, просто тук е твърде малко мястото да ги изброявам.
Вие (не) ще се изненадате, но почти 90% от сънародниците ми, не знаеха за ленд-лиз и вярваха/предполагаха, че щатите се биеха на страната на Хитлер. Сега те имат шанс да коригират пропуските в историята.Украйна, мир с теб 🇺🇦Слава на Украйна 🇺🇦
Разходите за противовъздушна отбрана срешу англосаксонците са около 1/3 от военния бюджет на Райха. Само този неоспорим факт би трябвало да затвори устите на всякакви безпросветни съветофили , разказващи как ссср воювал с целия свят.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Вдянахте ли? Путлер е новия хитлер. Рашистите са новите фашисти. Сега въпросът е да не превърнем Украйна в новия СССР след като стигнат до Москва? Или само до Израел на източна Европа, да пази цивилизацията от варварите?
На руският фашизъм сега му се е*а м*ма*а... (love)
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
Ами става, те си го бяха замислили, то и Брекзита е част от тоя сериал, ама като го кажеш да умнвокрасивите и те почват да ти мелят глупости за демокрация, човешки права и "партньорски отношения". Малоумие някакво....
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната.Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях. Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
Мисля, че след това действие на американците ще последва контра-действие, което няма да е свързано пряко с Украйна, дори не и с коалицията на "желаещите". Няма да му хареса на "закона". Модерно е на път и под път клишето "червена линия". Ако някой си мисли, че някой ще чака, грешно мисли. А вие сте готови да се изпарите, пред перспективата само да се изпосерете. За вас става въпрос идиоти, не за онези идиоти.
Викаш, Путлер не го интересуват ресурсите на Украйна? И контролът на Черно море? И останалите първобитни великоимперски простотии? А и - кой е посегнал на ресурсите на Раша?? Освен той, шайката му и олигарсите (с неговата благословия), които всичките са разграбили въпросните ресурси? Що ги пишете тия глупости?
Сигурно си прав. Демокрацията и човешките права са някакви си глупости. Друг е въпросът, че ако не бяха демокрацията и човешките права, такива писаници като твоите щяха да са повод да те арестуват например. Както впрочем, го правят в любимата Русия. Ах, забравих, там също и отравят и разстрелват.
" САЩ окончателно прие и предостави на президента Джо Байдън да подпише закон в помощ на борбата на Украйна с руската агресия, който възражда прочут закон от времето на Втората световна война за борбата с нацистка Германия"
Днеска на мястото на Германия стои Русия, но освен в имената друга разлика едва ли има, а кафявата клика в Кремъл в момента на научаване на новината сигурно вече пръска слюнки от злоба и безсилие......
Зависи какво влагаш в “спечели” Връщането на Донбас, на Крим или нещо друго? В момента тази война за Рассия няма абсолютно никаква прагматична цел, всичко е извън това в този смисъл мирът е трудно достижим
В България много малко се знае за военното оборудване доставено от Англия и САЩ на руснаците по време на втората световна. Количествата са потресаващо огромни. САЩ доставят над 70% от керосина, 100% от алуминия, над 50% от барутните смески за патрони и снаряди, над 11000 самолета, 7000 танка, 400000 камиони и джипове, над 200 кораби, над 50% от храната за руската армия. Англия доставя над 15 милиона чифта ботуши, 27 кораба, 5200 танка (1300 от тях канадски), 5000 гаубици, 4000 самолета, мотори, камиони, какво ли не. Руската пропаганда представя тези неща като незначителни. Истината е че без англо-американското оборудване, армията на Сталин щеше да изглежда доста по-различно и развоя на войната щеше да е съвсем друг. На практика, Англия и САЩ компенсират слабата руска индустрия и обезпечават ресурсно Сталин до последно.
Германия я бомбардират от'41, налага им се да държат войски в Франция и Италия срещу евентуален десант, а пък Ромел се рови в пясъците на Африка с 20 елитни дивизии. В същото време ссср има само един фронт, подпомаган с доставки срешу 10 пъти по малък съперник по територия и 2 пъти по малко население. Комично е да се правят на онеправдани герои.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Каква е страховито-умната ви теза тук? Че поради факта, че на американското разузнаване беше ясно какво предстои, са предприети предварителни стъпки да се помогне на Украйна да се противопостави с отчитане на времето, което отнема да се направи това процедурно?
До коментар [#9] от "Nedyalko Lazarov": "Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната. Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях. Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго."
Ми то и сега по тая логика Украйна ще се спаси сама. Кво ревеш?
„Въпросът е как ще плащат след това украинците?” До [#34] от "gogo2011": Това не е от значение и едва ли те засяга по какъвто и да е начин. Важното е, че поръчките и приходите на българските заводи износители за Украйна са гарантирани за няколко години и заплатите на работещите в тях също.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
georgievb
Рейтинг: 1925 ВеселоЕй най-посвле си признаха...
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd"САЩ и Британия воюват с Русия чрез Украйна, за Европа, срещу Китай."
Все го повтарям, е признаха си...
olino
Рейтинг: 1140 НеутралноАдмирации за единодушието сред американския политически елит.При всички положения това не е емоционално решение,вижда се потенциал за успех пред Украйна
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3632 НеутралноЧе САЩ са най-силната и богатата страна на Планетата е ясно,но защо трябваше дасе проспи за пореден път руската агресия и глупост! И това става най-вече когато левите демократи са на власт в Белия дом и двете камари на Конгреса!Турция сега само подсмърча и се ослушва,инфлацията и банкрута им е изпола соса.Питайте Ети-Миленка от Толбухин,сегашен Добрич!
shlshlshlshlКоалиция намагнитен евроатлантически имунитет
Рейтинг: 1517 НеутралноБе той бай дън няма да обърне внимание на закона освен да се здрависа с някой виртуален почитател, ама Тръмп идва скоро с 200.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...Х
Рейтинг: 591 Весело1939 г.- Закон за борбата с нацистка Германия
2022 г. - Закон в подкрепа на азовска Украйна
Кажи честно! :D
Борис
Рейтинг: 580 НеутралноЛенд-лийзът на Рузвелт спаси СССР от разгором, а сега ще спаси Украйна от путлеристките орки.
🇧🇬🇺🇦tsb00482740
Рейтинг: 356 НеутралноТова е добра новина. На практика с този закон Украйна е ресурсно и финансово обезпечена да воюва докато има желание и смисъл. Жална им майка на блатните орки.
Корабов
Рейтинг: 8 НеутралноВсъщност Европа проспиваше всичко това!
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1886 НеутралноЗначителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната.
Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях.
Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго.
putinxujlo
Рейтинг: 3362 НеутралноВие (не) ще се изненадате, но почти 90% от сънародниците ми, не знаеха за ленд-лиз и вярваха/предполагаха, че щатите се биеха на страната на Хитлер.
"Чуждестранен агент"Сега те имат шанс да коригират пропуските в историята.
Украйна, мир с теб 🇺🇦
Слава на Украйна 🇺🇦
magelan
Рейтинг: 932 НеутралноДо коментар [#1] от "georgievb":Всеки коментар с настроение " весело" под тема за войната в Украйна издава ДЕБИЛИЗМА на коментиращия. Дори няма нужда да се коментира тъпотията която си написал.
Родолюбец
Рейтинг: 749 ВеселоПриемането и, по-важното, привеждането в действие на този закон пред 1941г даде ясен знак, че тогавашното издание на джуджето Сторипакост (Хитлер) отива на майната си. Хитлер се бори още 3 години.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.Да видим колко време ще издържи сегашното издание на джуджето Сторипакост.
Atanas Ya
Рейтинг: 283 Неутралноима една руска подводница,убива,руши и се крие....време е да отиде на уй
bistr
Рейтинг: 1308 НеутралноДо коментар [#1] от "georgievb":
да, ситуацията е много сериозна, и вместо да се търси намаляване на ескалацията, май нещата вървят все още в обратна посока... Ние тук в малка, изостанала Бг получаваме само част от информацията и нашите политици в това отношение на са по-добре - както виждаме от отчаяните опити на К + К да балансират ту едната, ту другата линия. Човек ако опитва да следи обаче първичните източници, става като че ли все по-ясно е май сегашната американска администрация се опитва да поддържа огъня, така да се каже , виждайки в това главния, ако не и единствения шанс да задържат власста на идващите избори през есента
hamiltonf
Рейтинг: 4674 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "georgievb":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAАко наистина воюваха, този с който си лягаш и ставаш досега щеше да им е изпратил някакви невиждани ракети и светът щеше да види какво го чака, а пък нищо не се случва подобно!? Що така!?
abc
Рейтинг: 1108 НеутралноWhat does the Lend-Lease Act do? Отговорът на този въпрос е:носи победа на страната бенефициент във военен конфликт срещу другата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Doge
Рейтинг: 669 НеутралноДо коментар [#14] от "bistr":
Слава Україні!Има един елемнтарен начин всичко да свътши веднага. просто Русия се изнася от Укрйна и край. Финито, никой няма повече да умира.
Климент Горанов
Рейтинг: 681 Неутрално2022 закон за борба с наци- Русия
putinxujlo
Рейтинг: 3362 НеутралноДо коментар [#6] от "Борис":
"Чуждестранен агент"Ленд-лийзът на Рузвелт спаси СССР от разгором, а сега ще спаси Украйна от путлеристките орки
▪️▪️▪️▪️
Просто съм сигурен, че ако би Путин победи в тази война Украйна, тогава Европа би беше следващата по ред. Сега, след победата на Украйна, трябва да има разоръжаване на Путенланд и забрана за поне 5 години да има армия, а ядрени оръжия доживот
olino
Рейтинг: 1140 НеутралноВъв всяка футболна агитка има елементи,които ползват нацистка символика.Това не означава,че цялата агитка споделя това виждане.Нацизмът не е водещият тренд при Азов.
Гледах две интервюта на командира на Азов.Спокоен,уравновесен млад мъж,не ползва обидни квалификации по адрес на руснаците,не споделя ектремни възгледи,за нацизъм да не говорим.
Съветвам те да го изгледаш и ти и да сравниш поведението командира на Азов с истериите на Соловьов,Симонян и другите откачалки,които заплашват Европа с ядрени ракети.И след това да коментираме кое поведение е по-близо до нацизма
Иво
Рейтинг: 4057 Любопитно"Приемането на този закон (Lend-Lease Act от 1941 г.) позволи на Великобритания и на Уинстън Чърчил да продължат да се сражават и да оцелеят в нацистките бомбардировки, докато САЩ се включат във войната", коментира конгресменът демократ Джейми Раскин. "Президентът Зеленски каза, че Украйна се нуждае от оръжие, за да оцелее и президентът Байдън се отзова на този призив."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Именно, това историческо сравнение е много точно. Нашият премиер трябваше да се сети за него и също да го даде за пример, вместо това той даде за пример Априлското въстание. Но, както и да е, това вече е минало.
Иван K
Рейтинг: 2446 ВеселоДо коментар [#9] от "Nedyalko Lazarov":
подпис"Според Молотов, без ленд лииз, който...."
Молотов не е можел да каже каквото си иска, защото тогава чуждестранните агенти не им се разминаваше с глоби.
blondofil
Рейтинг: 2593 Неутралнодобре че си ти да ни отвориш очите за конспирацията на века
pro_bono
Рейтинг: 395 НеутралноТ.Е . в кратце : Когато атовете се ритат , магаретата само реват.
Dexx
Рейтинг: 630 ВеселоДо коментар [#4] от "Синовете на лейтенант Шмид и Решетников":
Ми той Тръмп след 2 години ще е на 77. Байдън сега е на 79. Аз чак такава голяма разлика не виждам- освен грима и боята за коса на Тръмп
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
Чебурадешка
Рейтинг: 365 Неутрално2022 - Закон за борбата с ФАШИСТКА Русия!!!
Иди нах.й! Купи си книга на Стоян, https://torlaka.com/ Почивай в мир, Торлак!!! Путин, умри, земята натори!
Quant Quark
Рейтинг: 58 НеутралноЗдраво пипат американците.
georgievb
Рейтинг: 1925 ВеселоМда, а всичко почна с Викито Нуланд преди 8 години и раздаването на понички... и никакво насилие....
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdhttps://www.youtube.com/watch?v=N1EKkq588ZM
cornucopia
Рейтинг: 319 НеутралноGod bless the USA !
asroma1927
Рейтинг: 719 НеутралноКакво означава "Азовска Украйна"?
Иван K
Рейтинг: 2446 ВеселоДо коментар [#9] от "Nedyalko Lazarov":
подпис"червената армия се спаси сама"
И сега пак ще се спасява САМА.
Ще пробва
marker
Рейтинг: 764 НеутралноПълни глупости си написал
1. Първите помощи за СССР пристигат още есента на 1941 г., а германците са спрени пред Москва през декември същата година.
2. Битката при Москва изобщо не решава изхода на войната. Следващата 1942 г, германците разбиват червената армия в Крим, при Харков и при Ленинград и осъществяват най-дълбокото нахлуване, като достигат Волга и Кавказ.
3. Интересен цитат (и то от Молотов) за "10% от военновремените усилия" Много интересен термин, любопитно ми е как се определят 10% от УСИЛИЯ.
Абе щом цитираш Молотов, ясно каква пропагандна информация ползваш. То е като да цитираш Гьобелс за исторически факти.
Съветвам те да прочетеш някои съвременни историци (Марк Солонин например), има ги и в нета, за да видиш къде е истината.
gogo2011
Рейтинг: 1208 НеутралноВъпросът е как ще плащат след това украинците? Много пари са, но пък са за свободата им.
tacheaux
Рейтинг: 4913 НеутралноНай-после българска медия да пише за този закон ,който е геополитически разлом в отношенията между САЩ и Русия. Както американците помагаха на СССР срещу Хитлер до победата , така днес американците ще помагат на Украйна до победата срещу Русия. Казвам най-сетне , защото приемането му беше известно още преди 5-6 дни , когато Байдън обяви новата геополитическа линия на Щатите. Настроенията в Конгреса и Сената на САЩ предвещаваха сигурното приемане на този закон с рядко срещано мнозинство и единодушие. Военни и политически анализатори по света го коментират вече близо седмица, но не и нашите медии , които продължават да разпространяват путинска пропаганда.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 3121 НеутралноДо коментар [#15] от "hamiltonf":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhiВиж си съобщенията във Уатсап.
svv03688321
Рейтинг: 760 НеутралноТази Баба като я видя само ми прилошава! Тя и дядото са които въртят Америка към пропаста на която те е надвиснала и ще падне всеки момент !
Рузвелт го направи но тогава Америка е била силна в състояние да го напра но днес Америка е отслабена от тяхната политика на двамата старци и всичко каквото правят е едно само едно скоростно колбиране.
strymski
Рейтинг: 871 НеутралноЖална му майка на света и най-вече на Европа щом предвижданията са за дълги военни действия!
Вероятно никой не си дава сметка , че Щатите са от другия край на света , на друг континент и войната не е при тях. Ще помагат с финанси и оръжие — хубаво , но до кога? Наистина ли вярват , че Украйна ще бъде в състояние да издържи , че даже и да спечели тази война?
Аз не мисля така.
Иво
Рейтинг: 4057 Любопитно"До края на Втората световна война САЩ предоставят на съюзниците помощ за почти 50 млрд. долара. Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36По американския закон lend-lease от 1941 г. най-много помощ (военна, суровини, машини, храни и т.н.) получава Великобритания (63%), на второ място е СССР (22%), на трето място е Китай (около 10%) и останалите 5% за 40 други държави сражавали се срещу Оста на злото.
"Though lend-lease had been authorized primarily in an effort to aid Britain, it was extended to China in April and to the Soviet Union in September. The principal recipients of aid were the British Commonwealth countries (about 63 percent) and the Soviet Union (about 22 percent), though by the end of the war more than 40 countries had received lend-lease help.
https://www.britannica.com/topic/lend-lease
xm...
Рейтинг: 1416 НеутралноСорри, ама единодушието им няма алтернатива.
Борбата е в геостратегически мащаб.
Колкото до Украйна ... сорри!
Аналогията с кампанията на Хитлер няма нищо общо!
Не ми се влиза в исторически подробности, само ще посоча, че Хитлер експандира заради ресурси, които да използва в борбата си в перспектива срещу Щатите.
Докато Русия на Путин води войната, за да си запази ресурсите, с които да опонира на Щатите.
Американците по-скоро ще превърнат остатъчна Украйна в нещо като втори Газа и Западния бряг.
Иво
Рейтинг: 4057 ВеселоДо коментар [#4] от "Синовете на лейтенант Шмид и Решетников":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Тръмпи идва с 200 само в твоята развинтена фантазия. :-)
tacheaux
Рейтинг: 4913 НеутралноЩе плаща Русия. Ще плаща репарации в продължение на десетилетия. Ще плаща репарации руският народ, тези от руснаците, които над 80% днес подкрепят Путин и тези , които са били винаги срещу него. Така е. Покрай сухото ще гори и суровото. Разбира се ще има и международна помощ за Украйна.
olino
Рейтинг: 1140 НеутралноНаясно ли си,че около 1000 немски подводници са ангажирани в сражения с британски кораби.Това би могло да се материализира под формата на 4-5 хил танка на източния фронт.Две трети от авиацията на германците пази страната от британски атаки.Този ресурс също би могъл да се прати на изток...
С.съюз без запада нямаше да спечели,както и обратното.Приносът на всяка страна е трудно да се определи,но той не е пропорционален на жертвите,което е основната теза на руснаците
мики маус
Рейтинг: 2926 Неутрално“В САЩ повториха военен закон на Рузвелт в полза на Украйна“
Историята се повтаря като фарс.
uq
Рейтинг: 1463 НеутралноБре какви гадни американци, давали на СССР оръжие и така всъщност подклаждали войната. Ако не бяха, Хитлер щеше да прегази Москва за няколко месеца и ВСВ да свърши още през 42ра. (Така е според вижданията на кака Корнела и пРезидента)
2.5
Рейтинг: 1122 Весело"Появата му не е предизвикана от избухването на войната, а от това, че във Вашингтон беше ясно какво се задава още от късната есен на 2021 г. Проектът е внесен в Сената на 19 януари, но нахлуването на руската армия ускори приемането му - на 6 април го одобриха сенаторите, а на 28 април - и конгресмените."
I Want To BelieveПоявата му е едва сега, защото, ако го бяха реанимирали миналата година, щеше да лъсне кой стои зад цялата тази мизерия сега!
мики маус
Рейтинг: 2926 НеутралноДо коментар [#7] от "tsb00482740":
С други думи САЩ/Украйна ще воюват до последния украинец.
Това го знаехме от 2014, когато едни курабии обикаляха Киев.
Родолюбец
Рейтинг: 749 ВеселоАйде бе. Те, долари, не идват. Ма др.Молотов само за това си мисли. Я да видим сега какво идва:
......................
Първите доставки за СССР по трансиранския маршрут започват през ноември 1941 г., когато са изпратени 2972 тона товари. За да се увеличи обемът на доставките, беше необходимо да се извърши мащабна модернизация на иранската транспортна система, по-специално на пристанищата в Персийския залив и на трансиранската железница. За тази цел съюзниците (СССР и Великобритания) окупираха Иран през август 1941 г. От май 1942 г. доставките са средно 80-90 хил. тона на месец, а през втората половина на 1943 г. - до 200 000 тона на месец
.................
Сега казват, че съюзниците никога не са ни помагали... Но не може да се отрече, че американците ни изпратиха толкова много материали, без които не можехме да формираме резервите си и не можехме да продължим войната... Нямахме експлозиви, барут . Нямаше с какво да се оборудват патрони за пушка. Американците наистина ни помогнаха с барут и експлозиви. И колко ни караха ламарина! Как бихме могли бързо да започнем да произвеждаме танкове, ако не беше американската помощ със стоманата? И сега те представят въпроса така, че всичко това имахме в изобилие. - От доклада на председателя на КГБ В. Семичастни - Н. С. Хрушчов; печат "строго секретно" // Зенкович Н. Я. Маршали и генерални секретари. М., 1997. С. 161
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
courage.tcd
Рейтинг: 584 НеутралноДо коментар [#33] от "marker":
Бе не е баш така. Първите траншове са малки и не оказват съществено влияние. Основните количества са към края на 42-ра и 43-та.
И както и друг път съм казвал - тва оръжия, самолети, консерви, ботуши, гориво... са бош лаф. И без тях са можели да минат. Тва което спасява СССР са локомотивите, вагоните и камионите.
dedoliben
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#9] от "Nedyalko Lazarov":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIГлупости Без Край не са като Приказки без Край.
Я така набързо да споменеш Рафинерия и Металургичен комбинат дето бълват Авиационен бензин и Алуминйи.
Ама да са СССР ски все пак.
Плющите едни глупости и се не спирате.
Е Недодялко рекоха ви.
Сега пирон не пройзвеждате а внасяте.
Знаеш от кой?
tacheaux
Рейтинг: 4913 НеутралноДо коментар [#38] от "strymski":
"Жална му майка на света и най-вече на Европа щом предвижданията са за дълги военни действия!"
Жална му майка на Русия и Путин. Обречени са. Русияна бедност и разпад , а Путин на политическо и физическо унищожение.
Иво
Рейтинг: 4057 ЛюбопитноАзовска Украйна!? Та, батальона Азов се състои максимум от 1500 човека (при положение, че украинската армия в момента е около 200 хиляди души и около 100 хиляди в националната гвардия). Освен това почти всички азовци бяха разположени в Мариупол, който след тежки и неравни боеве падна под контрола на Русия (с изключение на един стоманодобивен завод, където все още има съпротива), та колко от тях са оцелели дори се знае. Уточнявам всичко това за да загрееш, че Украйна няма много общо с този батальон Азов използван като плашило от руската фалшива пропагандна машина.
А, относно американския закон (акт) Lend-Lease той е приет 1941 г. а НЕ 1939 г. както ти си написал в твоя коментар. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
stein
Рейтинг: 615 НеутралноКъде е Радев да обясни на САЩ, че колкото по-малко помагат, токлова по добре?
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго._imir
Рейтинг: 515 НеутралноПоявата му не е предизвикана от избухването на войната, а от това, че във Вашингтон беше ясно какво се задава още от късната есен на 2021 г.
===============
Е, ако трябва да сме честни, във Вашингтон доста преди това знаеха какво се задава. Когато активно работиш нещо да се случи, става по-лесно да прогнозираш, че ще се случи.
Dimitar Andreev
Рейтинг: 8 НеутралноКрай с Русия
Иво
Рейтинг: 4057 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "cornucopia":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Браво на американския президент Байдън, американския сенат, който с пълно мнозинство подкрепи тази финансова и военна помощ за Украйна, както и американския конгрес, който почти пълно мнозинство също гласува за тази помощ към Украйна. В статията пише, че само 10 конгресмени са гласували против.
Интересно кои са били те? Според мен, най-вероятно някакви пропутински републиканци, това трябва да се провери във всеки случаи. :-)
strymski
Рейтинг: 871 НеутралноНа мен ми дреме , на левия чепик за Путин , Байдън , Зеления и прочее ….да не казвам какви!
Грижа ми е моето семейство , моят дом , моята държава!
Но от гореизброените страдат много милиони невинни хора и това не е на добре, ама хич даже!
Иво
Рейтинг: 4057 ЛюбопитноДо коментар [#56] от "Иво":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Бях прав. :-) Преди малко потърсих инфо кои 10 конгресмени са гласували против и както предположих всички те са републиканци. Ето повече инфо за тези републикански "убавци":
https://thehill.com/news/house/3471034-10-republicans-vote-against-bill-to-create-lend-lease-program-for-military-aid-to-ukraine/
lemans
Рейтинг: 247 НеутралноЕ тука вече Путкин настъпи голямата мотика с двата крака ...
"Но би си струвало да оставим на БСП някоя друга кражба от хазната в замяна на върховенство на Закона и повече интеграция в ЕС." —цитат от коментар 227 на пРезидента!tacheaux
Рейтинг: 4913 НеутралноДо коментар [#40] от "xm...":
"Русия на Путин води войната, за да си запази ресурсите, с които да опонира на Щатите."
Не е ли за "освобождаване" на Украйна от "фашистите"?
Чудете се путинофилите какво оправдание да измислите за руската агресия в Украйна.
themtrx
Рейтинг: 481 ГневноАбе хора, какво е значението кои държави воюват ?! Умират невинни хора! Осъзнайте се, че финансирането на военен конфликт няма да доведе до нищо добро. Прочетете малко история, ама не отгоре-отгоре!
labby
Рейтинг: 289 НеутралноИ Украинците ще разберат че са в ролята на магаретата, но ще им остане успокоението че са били пожертвани в името на демокрацияата.
georgievb
Рейтинг: 1925 ВеселоХахаха...прав си. +++
То и така е ясно, само на умнокрасивците не им е ясно, защото така им изнася....по принцип няма по-лицемерни и двулични копе..та от англоамериканския елит. Ако това не ни засягаше пряко щях направо да им се кефя на дебелокожието и извратената лукавост. https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
Родолюбец
Рейтинг: 749 ВеселоДо коментар [#48] от "Родолюбец":
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.И да видим, все пак, част от даваното.
Самолет 14 795
танкове 7 056
Пътнически превозни средства с висока проходимост 51 503
камиони 375 883
Автоматични оръжия 131 633
пистолети 12 997
Експлозиви 345 735 тона
динамит 70 400 000 паунда
и т.н и т.н
Те сега да дадат половината от това на Украйна, пък да видим джуджето къде ще се навре.
labby
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#29] от "georgievb":
И не забравяй ""Fuck the EU"" което става сега
nikolay.
Рейтинг: 285 НеутралноТакива дебили като теб даже и в Русия трудно се намират:
https://lenta.ru/articles/2018/02/01/lend_lease/
Бо По
Рейтинг: 539 НеутралноПрез Втората Световна Война
САЩ доставят на СССР :
- над 400 000 джипове и камиони;
- 12 000 бронирани машини (включително 7 000 танка, около 1386 от които M3 Lees и 4102 M4 Shermans);
- 11 400 самолета (4 719 от които Bell P-39 Airacobras)
Великобритания доставя на СССР:
- 3000+ самолета Hurricane
- 4000+ други самолета
- 27 военноморски кораба
- 5218 танка (включително 1380 валентинки от Канада)
- 5000+ противотанкови оръдия
- 4020 линейки и камиони
- 323 камиона с машини (работилници за мобилни превозни средства, оборудвани с генератори и всички заваръчни и електрически инструменти, необходими за извършване на тежко обслужване)
- 1212 Universal Carriers и Loyd Carriers (с още 1348 от Канада)
- 1721 мотоциклета
- Авиационни двигатели на стойност 1,15 милиарда британски лири (1,55 милиарда долара).
- 1474 радарни комплекта
- 4338 радиоприемника
- 600 морски радари и сонари
- Стотици морски оръдия
- 15 милиона чифта ботуши
Както и огромно количество суровини, материали и хуманитарна помощ. Общото количество възлиза на 17,499,861 тона.
Tru Soulja
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#57] от "strymski":
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематЧовек , аз те разбирам , ако Щатите и Русия са толкова готови да воюват , нека се бомбят един на друг. Само да не замесват Европа.
d3eh
Рейтинг: 8 ВеселоНа тези хора изобщо не им пука за 2/3 от българския политически елит, които разчитат на рублите за да преживяват.
caterpillar
Рейтинг: 88 НеутралноБритания естествено е получила най-много от Ленд Лийза през ВСВ, но след това са СССР
caterpillarБритания - 31 млрд тогавашни долара
СССР - 11 млрд
Без тези доставки СССРто можеше и да не оцелее.
А Бртания доколктот си спомням преди около 15 г. са платили последната вноска.
за СССРто не знам
strymski
Рейтинг: 871 НеутралноХе-хе….
Обяснявате на хлапета защо не се пипа гореща печка !
Как иначе една фамилия , например Родшилдови е станала легендарно богата — ами ето така , с финансиране на войни. Човешките животи тук нямат смисъл , те въобще не влизат в сметките. Важното е да се трупат богатства , а на публиката да се дава “хляб и зрелища” !
smallbug
Рейтинг: 8 НеутралноПак да вляза в полето на минусите, ама май ме влече.
Украйна може да спечели тази война, само ако дойдат отвън допълнителни войски.
Въоръжението което сега им се дава има ефект само когато се ползва от обучени войници. А те намаляват. Тези от териториалната отбрана са само за автомати и макс. гранатомети. За всяка гаубица трябва обучен разчет. С всяка унищожена гаубица разчетите и хората с армейски опит ще намаляват. Същото е и за танковете и самолетите. В един момент и най-доброто оръжие на света да имат, няма да има кой да го управлява.
Излиза, че се движим към пълномащабна война и момента във който външни армии трябва да се включат бързо наближава- иначе има два варианта:
- даваме всички оръжия на Украйна и тя ги губи стремително. Външните армии нямат материал
- НАТО почва да си стиска оръжието, защото ще му трябва за да влезе във войната
Руснаците макар и с не безкраен тил, засега имат военен материал.
georgievb
Рейтинг: 1925 НеутралноПисал съм го 2019 и съм го пускал тук, нищо ново няма по света...
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd"ФРИЙТРЕЙДЕРСТВОТО И ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА
Новата сила отвъд Атлантика отчела грешките на стария владетел, а и като всеки по-млад имала нови, по-модерни оръжия и виждания. Нямало нужда да правиш официално империя, ако държиш контрола в дадена страна или регион. Купуваш местния елит, превъзпитаваш децата му и правиш неговото оцеляване зависимо единствено от твоето благоволение. Какво е необходимо за тази цел? Две неща:
- Фрийтрейдерство (свободна търговия), за да не може някой да ти наложи мито, така както правят старомодните британци и да те изтика от пазара;
- Второ, ти да си най-силния икономически играч в света, което американците след двете световни войни, и особено след Втората са си осигурили напълно – светът е в развалини, като изключим САЩ и всички им дължат пари или услуги, а най-често и двете. САЩ са в уникална ситуация благодарение на добре изиграните карти – останалите нямат пари и нямат производство. Всичко е в американски ръце – парите за заеми и стоките от производството, за които тези заеми да се харчат. Ако някога на земята, драги ми млади читателю е бил създаван рай, то това е Америка през 50-те години на 20-ти век.
Така че, срещу старата доктрина на пазене на територия с ограждане и мита, идва новата доктрина на свободния пазар, където този, който държи парите решава всичко. А ако някой случайно реши да се огражда отново ….. е, тогава има корпус на морската пехота. Имало само един, който можел да налага мита, но ги наричал санкции (за да не си спомни някой за лошите практики с мита и морски блокади)."
MADE IN GERMANY , ТЕНДЖЕРИ, ГЛОБАЛИЗАЦИЯ И БРЕКЗИТ
Декември 2019 г. Борис Георгиев
gogo2011
Рейтинг: 1208 НеутралноДо коментар [#42] от "tacheaux":
Съмнявам се да има репарации. За целта Русия трябва да капитулира. Според мен, просто ще се оттеглят в някакъв момент и ще обявят някакъв успех. Санкциите ще останат, да си руснак ще бъде срам, може и да се разпаднат, но едва ли ще платят нещо на Украйна. Всички ще страдат, заради болните амбиции на един човек.
daskal1
Рейтинг: 2879 НеутралноДо коментар [#39] от "Иво":
Добра поправка относно фактите. Без помощта на САЩ англичаните щяха да говорят немски като официален език...
marker
Рейтинг: 764 НеутралноНе бързай да обобщаваш, дяволът е в детайлите.
Да, първите траншове не са толкова големи, но не бързай да казваш, че не са оказали влияние. Една от първите пратки, която изрично е поискал Сталин, няма да повярваш, е няколко хиляди тона БОДЛИВА ТЕЛ! И той много добре е знаел какво иска за да изгради отбранителни рубежи пред настъпващите германци.
Друг детайл, през цялата война американците изпращат специален химикал за получаване на високооктанов бензин за самолетните двигатели. Да, количеството не е голямо, но без него и респективно без бензин, всичките Ил-ове, Як-ове, Ла и Ту щяха да си стоят на земята като музейни експонати.
Има и много още подобни примери, просто тук е твърде малко мястото да ги изброявам.
z_z_z
Рейтинг: 1078 НеутралноНяма да се изненадаме. Голяма част от сънародниците ти не знаят, че азбуката им не е руска. Така са учени от поколения.
schwimmwagen
Рейтинг: 2163 НеутралноДо коментар [#43] от "tintiri":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Разходите за противовъздушна отбрана срешу англосаксонците са около 1/3 от военния бюджет на Райха.
Само този неоспорим факт би трябвало да затвори устите на всякакви безпросветни съветофили , разказващи как ссср воювал с целия свят.
xm...
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#60] от "tacheaux":
Е, добре де, ама не ви ли омръзна да бъдете моментнолозУнгаджийски първосигнални?
Но щом ви е адет - кълвете си дневната опорка за повтаряне и си я скандирайте агиткаджийски.
Ама е тъпо ...
strymski
Рейтинг: 871 НеутралноДа де , ама тази прословута помощ идва едва когато вече е ясно , че Германия губи.
Таралеж
Рейтинг: 2502 НеутралноВдянахте ли?
Путлер е новия хитлер.
Рашистите са новите фашисти.
Сега въпросът е да не превърнем Украйна в новия СССР след като стигнат до Москва?
Или само до Израел на източна Европа, да пази цивилизацията от варварите?
herbaltea
Рейтинг: 846 НеутралноНа руският фашизъм сега му се е*а м*ма*а... (love)
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157georgievb
Рейтинг: 1925 ЛюбопитноАми става, те си го бяха замислили, то и Брекзита е част от тоя сериал, ама като го кажеш да умнвокрасивите и те почват да ти мелят глупости за демокрация, човешки права и "партньорски отношения". Малоумие някакво.... https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
asroma1927
Рейтинг: 719 НеутралноСега е момента да ни кажеш на кого принадлежат думите "Без САЩ нямаше да спечелим ВСВ"
Мърмор
Рейтинг: 1154 НеутралноМисля, че след това действие на американците ще последва контра-действие, което няма да е свързано пряко с Украйна, дори не и с коалицията на "желаещите". Няма да му хареса на "закона". Модерно е на път и под път клишето "червена линия". Ако някой си мисли, че някой ще чака, грешно мисли. А вие сте готови да се изпарите, пред перспективата само да се изпосерете. За вас става въпрос идиоти, не за онези идиоти.
selinda
Рейтинг: 621 НеутралноДо коментар [#71] от "strymski":
Войната я започна Путин, аре стига с дебилния ви антисемитизъм.
В момента всички икономически сътресения са благодарение на този урод.
tralfamador
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#40] от "xm...":
Frank Zappa - Torture Never StopsВикаш, Путлер не го интересуват ресурсите на Украйна? И контролът на Черно море? И останалите първобитни великоимперски простотии? А и - кой е посегнал на ресурсите на Раша?? Освен той, шайката му и олигарсите (с неговата благословия), които всичките са разграбили въпросните ресурси? Що ги пишете тия глупости?
mitko11
Рейтинг: 2011 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "bistr":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовСегашната американска администрация поддържа огъня и бомбардира Киев....
Откъде ви намират такива .....явно в руското посолство са съвсем отчаяни...
wkk57607068
Рейтинг: 408 НеутралноДо коментар [#83] от "georgievb":
Сигурно си прав. Демокрацията и човешките права са някакви си глупости. Друг е въпросът, че ако не бяха демокрацията и човешките права, такива писаници като твоите щяха да са повод да те арестуват например. Както впрочем, го правят в любимата Русия. Ах, забравих, там също и отравят и разстрелват.
razor
Рейтинг: 963 НеутралноАко Тръмп е обявил, че ще изпрати 200 млн. от личното си богатство, значи стават два катарзиса на световни лидери в рамките на днешния ден.
samoedin
Рейтинг: 3947 Неутрално" САЩ окончателно прие и предостави на президента Джо Байдън да подпише закон в помощ на борбата на Украйна с руската агресия, който възражда прочут закон от времето на Втората световна война за борбата с нацистка Германия"
Днеска на мястото на Германия стои Русия, но освен в имената друга разлика едва ли има, а кафявата клика в Кремъл в момента на научаване на новината сигурно вече пръска слюнки от злоба и безсилие......
klimentm
Рейтинг: 4602 НеутралноДо коментар [#72] от "smallbug":
klimentmЗависи какво влагаш в “спечели”
Връщането на Донбас, на Крим или нещо друго?
В момента тази война за Рассия няма абсолютно никаква прагматична цел, всичко е извън това в този смисъл мирът е трудно достижим
vila
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#1] от "georgievb":
"САЩ и Британия воюват с Русия чрез Украйна, за Европа, срещу Китай."
Все го повтарям, е признаха си..."
По-скоро САЩ традиционно подкрепят борещите се с фашизма. През ВСВ подкрепиха русия, сега Украйна.
Не може да се отрече, че имат констатно поведение.
Atanas Ya
Рейтинг: 283 Неутралновъзможно е самолети и дронове да летят над Украйна....има и 2 вражески подводници, които ще посетят Москва с основание и внимание
tsb00482740
Рейтинг: 356 НеутралноВ България много малко се знае за военното оборудване доставено от Англия и САЩ на руснаците по време на втората световна. Количествата са потресаващо огромни.
САЩ доставят над 70% от керосина, 100% от алуминия, над 50% от барутните смески за патрони и снаряди, над 11000 самолета, 7000 танка, 400000 камиони и джипове, над 200 кораби, над 50% от храната за руската армия. Англия доставя над 15 милиона чифта ботуши, 27 кораба, 5200 танка (1300 от тях канадски), 5000 гаубици, 4000 самолета, мотори, камиони, какво ли не. Руската пропаганда представя тези неща като незначителни. Истината е че без англо-американското оборудване, армията на Сталин щеше да изглежда доста по-различно и развоя на войната щеше да е съвсем друг. На практика, Англия и САЩ компенсират слабата руска индустрия и обезпечават ресурсно Сталин до последно.
schwimmwagen
Рейтинг: 2163 НеутралноДо коментар [#80] от "strymski":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Германия я бомбардират от'41, налага им се да държат войски в Франция и Италия срещу евентуален десант, а пък Ромел се рови в пясъците на Африка с 20 елитни дивизии. В същото време ссср има само един фронт, подпомаган с доставки срешу 10 пъти по малък съперник по територия и 2 пъти по малко население. Комично е да се правят на онеправдани герои.
vila
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#5] от "Х":
"1939 г.- Закон за борбата с нацистка Германия
2022 г. - Закон в подкрепа на азовска Украйна"
Корекция
2022 г. - Закон за борбата с нацистка русия
Закона не се ограничава само до Украйна. Полша също има шанс да получи оръжие по същия закон.
z_z_z
Рейтинг: 1078 Неутрално[quote#63:"georgievb"][/quote]
Каква е страховито-умната ви теза тук? Че поради факта, че на американското разузнаване беше ясно какво предстои, са предприети предварителни стъпки да се помогне на Украйна да се противопостави с отчитане на времето, което отнема да се направи това процедурно?
Както се разва на английски: duh!
vila
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#9] от "Nedyalko Lazarov":
"Значителна част от тях отиват и в СССР, което позволява на Йосиф Сталин да спаси от разгром Червената армия и да воюва в следващите няколко години преди да настъпи обратът във войната.
Всъщност червената армия се спаси сама. Германците са спрени пред Москва и Ленинград преди дори и един долар да дойде при тях.
Според Молотов, без ленд лииз, който представлява малко повече от 10% от военновремените усилия на СССР, войната щеше да продължи с година и половина по дълго."
Ми то и сега по тая логика Украйна ще се спаси сама. Кво ревеш?
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 3000 Неутрално„Въпросът е как ще плащат след това украинците?”
До [#34] от "gogo2011":
Това не е от значение и едва ли те засяга по какъвто и да е начин.
Важното е, че поръчките и приходите на българските заводи износители за Украйна са гарантирани за няколко години и заплатите на работещите в тях също.