Българите си представят излизането от енергийната криза чрез саниране

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на New
    New
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    Еми един от пътищата си е саниране.

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1373 Разстроено

    Дупченето на панелките и облепянето им със стиропор, НЕ Е САНИРАНЕ.

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3014 Весело

    "Но от отговорите се оказва, че българите са най-далеч от приоритетите в търсенето на решения, които има Европа." - т.е. от новото течение в световната мода - Зелената сделка. Българите са наясно, че уюта е от печката на село или камината в новия новобогаташки дом, които се ползват с дърва. С ВЕИ-тата също е наясно, НО държавата прави всичко възможно да няма лесен достъп до тях, до поддържането им, до наличието им във всеки дом. Общото е, че още сме "зелени" в управляването и на щадящите природата ресурси, и в използването на най-новите технологии.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Най-лесно е държавата да премахне всички такси и да съкрати сроковете за инсталиране на соларни панели на ден, два.

  5. 5 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Аз си представям излизането от енергийната криза чрез фалита на Русия и падането на режима на путлер.

  6. 6 Профил на cnk36646769
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#3] от "ЗаНиЗа":

    ”Общото е, че още сме "зелени" в управляването и на щадящите природата ресурси, и в използването на най-новите технологии.”

    Щадящо ли е за природата и хомосапиенса, да се използват земеделски земи за производство на биодизел или за фотоволтаици? В “узрелите” икономики това се прави и обявява за супер екологично. Чиста природа, намаляне и ограничаване химическите замърсители, алтернативни превози( когато е възможно), така да. Но да лансираш автомобили по 2-3 тона с батерии, които не знаеш какво ще ги правиш, след като им изтече жизнения цикъл, си е преливане от пусто в празно.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  8. 8 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Санирането беше една чудесна програма на ГЕРБ, която това правителство спря.
    Доказан факт, е,че санирането намалява потреблението на енергия с 20-30%.

    🇷🇺🚢🚶🤬
  9. 9 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    Светът трябва да ограничи употребата на петрол на първо време в частност Европа. На първо място пластмасите Да минем 100% на хартиени опаковки и стъклени. ВЕИ сектора в България се развива и без държавна намеса. Фотоволтаичните централи растат и през хубави дни вече дават над 800 Мегавата. Ветрените над 500 Мегавата. Сканирането както го наричаме по народност спестява много енергия също.

  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":Да минем 100% на хартиени опаковки и стъклени.

    През комунизма вече бяхме на тези 100%, после ни обясниха какви изроди сме да изсичаме дръвчета за хартия, а с кварцов пясък за стъкло унищожаваме света

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Добре съгласен съм.
    Но поне напиши какво е Саниране.
    Защото Обследване Изследване Паспортизация друга Шментификация.
    И накрая пак ромите със Стереопора .
    Иначе да паднат всички разрешителни режими за Вейтата.
    Само Проект и мнение от Конструктор за натоварване на Сградата

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Чудя се не ви ли е малко неудобно. След като години наред плюхте по санирането на Боко, сега изведнъж станахте голрми фенове на санирането.

    Подготвихте ли вече фирмите и търговете?

  13. 13 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#10] от "дерибеев":

    Точно така беше. Факт. Но сега и за природата е по-добре без пластмаси. А дърветата се възобновяват. Противно на популизма прирастът на дървесината в България е 30 милиона кубика, а добиваме едва 8 милиона. Та България за 32 години се превърна в една джунгла.
    През соца в Габрово на гарата се товареха всеки ден вагони с трупи бук. Горите се сечаха и поддържаха. Имаше и полянки. Сега няма поляни А Горите са толкова гъсти, че не знаеш откъде мечката ще те потупа по рамото. То няма и толкова добивна мощ.

  14. 14 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 946 Неутрално

    "На въпроса съгласни ли са, че войната в Украйна е направила по-наложително инвестирането във възобновяеми източници българите са на последно място по съгласие в ЕС"

    Той и Зеленски призова за същото - хора - купете си Тесла за да спрем Путин!

  15. 15 Профил на fmf441046451
    fmf441046451
    Рейтинг: 125 Неутрално

    Най-фрапиращото в това проучване са отговорите на следното:

    Съгласни ли сте, че държавите в ЕС трябва групово да купуват газ от други държави за да получат по-добра цена?

    На този въпрос, най-малко от всички в ЕС българите са отговорили със "съгласен съм" - 66%. Зад Унгария (68%) и Словакия (69%).

    В същото време само 63% от българите са съгласни, че страната трябва да намали зависимостта си от руски газ. Това е вторият най-нисък резултат в ЕС, след отговорите в Словакия, където 59% отговарят позитивно на този въпрос. Важно е да се напомни, че Словакия и Унгария са и сред най-зависимите от руски енергийни източници държави в ЕС + на тях ще им е най-трудно да диверсифицират, тъй като са без излаз на море.

    Това означава, че в България най-голям процент от всички европейски държави по-скоро биха искали да плащат по-висока цена за руски газ, само и само да са зависими от тази държава и да не купуват през енергиен съюз енергоизточници заедно с други европейски държави.

    Оттам нататък си правете изводите.

  16. 16 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3316 Любопитно

    "когато ги попитат (точно преди "Газпром" да спре газа за България и Полша) съгласни ли са, че за да няма прекъсвания следващата зима газохранилищата в ЕС трябва да бъдат максимално запълнени, българите са последните от Южна Европа"

    Дали затова "Чирен" не е никак пълен?

    Всичко ще бъде наред! :-)
  17. 17 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Санирането беше една чудесна програма на ГЕРБ, която това правителство спря. Доказан факт, е,че санирането намалява потреблението на енергия с 20-30%.
    —цитат от коментар 8 на The Polite Moose


    Санирането беше една чудесна програма за крадне в колосални размери - санирането излизаше на цената на груб строеж. Поне половината пари се връщаха към партийните каси на ГЕРБ а с остатъка ромските бригади лепяха от най-тънкия стиропор и слагаха накриво от най-евтинката дограма.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7987 Неутрално

    Отговорите показват, че българите не разчитат на правителството, действат пак индивидуално, а не колективно (Спасяване поединично)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3316 Любопитно

    "Докато вече усилено се обсъждаше в Европа възможно най-бързото прекратяване на газовата и петролна зависимост от Русия, българите са сред най-големите противници на този подход"

    Най-много не искаме, но затова пък Путин ни сложи отпред на опашката. Парадокс!

    Всичко ще бъде наред! :-)
  20. 20 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#15] от "fmf441046451":

    Ами не просто въпроса е олигофренски и българите е съвсем естествено да ги интересува газа да е възможно най-евтин а не договорен под задружните усилия на Брюксел. И повечето са чували, че Орбан самичък си е договорил евтин газ на твърда цена докато нашите генийчета криещи се зад полите на Урсула фон дер Лайен разказаха играта на бизнеса и гражданите.

  21. 21 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 303 Разстроено

    До коментар [#15] от "fmf441046451":

    Не ни пипайте зависимостта от матушка за нищо на света! Искаме си безценния руски газ на каквато и да е цена.

  22. 22 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    " А трябва ли страните от ЕС заедно да купуват газ от други държави в името на по-добри цени? България дава най-ниското одобрение за такъв модел, като 10% са категорично против, още 12% са по-скоро против, а 13% не знаят как да отговорят. Което прави общо една трета."

    А сега, след като орките едностранно ни спряха казът, какво ще правят русоробите у нас ? Ще трябва, щат не щат, да започнат да търсят реални алтернативи за собствената си енергийна независимост и оптимизация.........

  23. 23 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    казът -> газът, извинявам се !

  24. 24 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 360 Неутрално

    "Щадящо ли е за природата и хомосапиенса, да се използват земеделски земи за производство на биодизел или за фотоволтаици? В “узрелите” икономики това се прави и обявява за супер екологично."
    Мястото на фотоволтаиците е над пътищата, по покриви на къщи, гаражи, навеси. По стени на обществени сгради, църкви. Например само на 100м. магистрала са 5000кв.м. което е 800кВтп. Добитата еленергия зарежда стационарна батерия за бързо ДС зареждане.

  25. 25 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Няма по-благодатна почва от анализа на олигофренски анкети. Можеш да си изсмучеш каквито ти сърце иска резултати

  26. 26 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2601 Неутрално

    Последната ни сметка за ток е 30 лева.
    Двама човека през месец без отопление и без климатизация. Всичко е на ток.
    Не коментирам колко голямо и жилището, защото не помня да е опотлявано през април.
    Изцяло топлоизолран четвърти последен етаж от кооперация. Тори и покривът е изолиран.
    Прозорците са трипластови и не се сещам какво още може да се направи. 30 лева е сума, за която не си струва да се замисляме. През тази зима сметката достигна 100 лева.

    подпис
  27. 27 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Гинка Бърбакова ми плясна минуса на пост 24.
    През 2013г. пътувах за Пловдив и минавайки покрай село Чернозем се удивих на наистина черната току що разорана земя. След около 500м. видях върху земята поставени на десетина, а може би и повече декара слънчеви панели. Понеже съм от планински край и там земята е жълта и глинеста ме хвана яд защо на тази хубава земя, а не в планината, над пътищата, по покривите не слагат панелите? Оказа се като поразпитах в ТУ- филиал Пловдив, че там било просто удобно - хем равно, хем до главен път и близко до града.

  28. 28 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Ако си зареждате таратайката само при един бензинджия и той започне да ви вдига цената всеки месец, пък освен това ви краде ту огледалата, ту чистачките и даже ви заплашва, че ще ви вземе тъпата таратайка по нататък щото вие го притеснявате и на него му трябва сигурност. Тогава не е ли време да отидете на друга бензиностанция въпреки, че е по отдалечена и ще изхарчите малко повече?

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7051 Неутрално

    С една дума, българите са идиотите на Европа.

  30. 30 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#27] от "Пламен Данаилов":

    При положение, че слагаш соларни панели не за да произвеждаш нещо а за да цоцаш тлъсти държавни субсидии е съвсем обяснимо да не ти пука за нищо друго и да ги фльоснеш там където ти е най-лесно и евтино.

  31. 31 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#30] от "jazzdevil":

    Тoвa дa ce прaвят oгрoмни фoтocoлaрни цeнтрaли нa Гинки и Минки зa дa cмучaт eврocубcидии и дa дoплaщaмe кaтo пoтрeбитeли щe oтпaднe(би трябвало). Eдин кВтп зaeмa 6кв. м и прoизвeждa 1300кВтч зa eднa гoдинa зa Бългaрия. 5кВтп cтрувaт 4000лв. и oщe 6000лв. зa кoнтрoлeр, инвeртoр, жици и мoнтaж. Плoщтa e 30кв. м. - нa пoкрив, нaд гaрaж или cушинa в грaдинaтa. Имaш нaпримeр eлкoлa и при 20кВтч/100км ти трябвaт 3000кВтч зa 15000км гoдишнo. C 5кВтп щe прoизвeдeш 6500кВтч. Ocтaнaлия тoк щe oтидe зa личнo пoтрeблeниe.

  32. 32 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Факт, отоплението и топлата вода са огромни енергийни ями. Старият апартамент на Оборище - цялата сграда несанирана, топла вода от теца, хем студено хем плащаш много хем загубите по трасето са огромни. С хубаво саниране + локално топлене на вода или чилъри за по-новите сгради сметките стават до 20% от старите и е топло зимата. За жалост доколкото знам електропреносната мрежа в центъра не може да понесе толкова консуматори.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  33. 33 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 952 Неутрално

    като 10% са категорично против, още 12% са по-скоро против, а 13% не знаят как да отговорят.
    Чекай бе Байо! Това значи че 75% са твърдо ЗА!!!
    В България битовите абонати на газ са много малко, за разлика от останалата Европа така че за българите газа, цената му и доставките са нещо доста имагинерно така че не може да се очаква кой знае колко адекватна позиция по въпроса.

  34. 34 Профил на liverpoolfc
    liverpoolfc
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Санирането е хубаво нещо, когато се извършва качествено и по утвърдени технологии.

    Но все пак повишаването на доходите, сигурната и предвидима бизнес среда са по-наложителни.

    Честит празник!

    Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!
  35. 35 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Иначе.. да намаляването на консумацията си е пътя но ...първо саниране и топлоизолация са различни неща, погрешно отъждествявани у нас. Второ само със саниране нема да стане, санирането на стари блокове си е пълен майтап и пак си е студено. Нужно е да се премине повече на ток, фотоволтаици и ветрогенератори, ПАВЕЦ централи с цел балансиране на системата (а не да спрем и тази дето я имаме) отопление и производство на биомаса.. възможно е, но не е лесно, да гориш руски газ е най-лесно и евтино това е, плюс малко корупция от Русия на кой където трябва по някое милионче и......ТЕ

  36. 36 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#35] от "uq":

    ВЕЦ-овете и особено ПАВЕЦ-те са нежелани от черноелектроборсаджиите. Пускат ток когато е най-скъп и акумулират когато е евтин. Едно прекрасно инженерно решение съсипва търговците на еленергия. Те най-обичат да работят с АЕЦ защото производството е непрекъсваемо и най-евтино, затова ще бъдат оставени да се развалят и спирани по всякакъв начин. Сега аварийна мощност е газовата централа на Доган и ТЕЦ-овете на Ковашки. Те се възползват от правото на търговци защото са производители и печелят на енергийната борса.

  37. 37 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Тук е грешката. Търсим външна причина като войната, за да мислим дали не разхищаваме. Ако Топлофикация София постоянно се оплаква, че не й стигат парите за газ на колко блока постави слънчеви панели топлещи вода, за да можем да загряваме няколко градуса по-малко? Данъците на жилищата ни защо не зависят от степента на енергийните загуби, за да имаме стимул да правим ремонти? Цените на ток, вода, парно, защо не са диверсифицирани според потреблението като количество и като часове от денонощието, за да намалим пиковата консумация и да се възползваме по-добре от моментите, когато ВЕИ работят на пълен капацитет. Защо имаме само един по-голям ПАВЕЦ, който на всичкото отгоре не работи?

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4422 Любопитно

    Санирането беше една чудесна програма на ГЕРБ, която това правителство спря. Доказан факт, е,че санирането намалява потреблението на енергия с 20-30%.
    —цитат от коментар 8 на The Polite Moose


    В един блок живеят баба Пена с 500 лева пенсия и инж. Иванов с 5 000 лева заплата. Каква е логиката държавата да "санира" безплатно апартаментите и на двамата?

  39. 39 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#38] от "vassilun":

    Инж. Иванов отдавна си е поставил ПВЦ дограма, отоплява се с инверторни климатици и си е санирал всички външни стени. Бялата и черна техника са му ААА категория. Под него обаче живее баба Пена и на инженера му е студен пода. Да прави подово отопление е неизгодно и ще топли бабата безплатно, затова трябва саниране навсякъде в блока.

  40. 40 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4422 Гневно

    До коментар [#39] от "Пламен Данаилов":

    "Санирането", така както го направиха ГЕРБ, е едно крадене на пари! Нищо друго!

  41. 41 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3014 Любопитно

    До коментар [#7] от "Bullet":


    До коментар [#3] от "ЗаНиЗа":”Общото е, че още сме "зелени" в управляването и на щадящите природата ресурси, и в използването на най-новите технологии.”Щадящо ли е за природата и хомосапиенса, да се използват земеделски земи за производство на биодизел или за фотоволтаици? В “узрелите” икономики това се прави и обявява за супер екологично. Чиста природа, намаляне и ограничаване химическите замърсители, алтернативни превози( когато е възможно), така да. Но да лансираш автомобили по 2-3 тона с батерии, които не знаеш какво ще ги правиш, след като им изтече жизнения цикъл, си е преливане от пусто в празно.
    —цитат от коментар 7 на Bullet


    "Българите са наясно, че уюта е от печката на село или камината в новия новобогаташки дом, които се ползват с дърва." - в природата нищо не се губи, само НИЕ се прехласваме по поредните технологии, които в края пак ни връщат към изначалното. Има съдове за готвене с каменно покритие например, което не прави еко манджите, но е "ново". За използването на ВЕИ може да наблюдаваме и животните, които се съобразяват с природата и това не е променило живота им до намесата на хората, които тепърва ще намират в тях белезите на цивилизацията. В кит намерили еди колко си kg пластмасови отпадъци.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  42. 42 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Европейските идиоти трябва да стоят на студено и тъмно, докато им дойде акъла в главата! Още да се увеличи цената на тока и бензина! Малко им е!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  43. 43 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Българите винаги са били най-далеч от бялата Европа във всичко и най-зависими от Русия, затова са и най-бедни.

  44. 44 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1031 Любопитно

    До коментар [#41] от "ЗаНиЗа":

    За използването на ВЕИ може да наблюдаваме и животните, които се съобразяват с природата и това не е променило живота им до намесата на хората, които тепърва ще намират в тях белезите на цивилизацията. ”

    Цивилизацията! Точно тя е в основата на проблема. Индианците в Северна Америка и есккмосите са живели “нецивилизовано”, като потребяват колкото е нужно и се съобразяват с природата. Сега можете ли да накарате доброволно цивилизования човек, да премине на такъв начин на живот?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#8] от "The Polite Moose":

    Така нареченото саниране беше начин да крадат група ГЕРБ-аджийски фирми.

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 4881 Неутрално

    Санирането ще продължи, защото е добър начин домакинствата да пестят от енергия.

  47. 47 Профил на Paines Prosta
    Paines Prosta
    Рейтинг: 119 Неутрално

    Има само Политически кризи!
    Докато големите си мерят пишките, хората страдат.

  48. 48 Профил на Paines Prosta
    Paines Prosta
    Рейтинг: 119 Неутрално

    Българите винаги са били най-далеч от бялата Европа във всичко и най-зависими от Русия, затова са и най-бедни.
    —цитат от коментар 43 на пРезидента!


    Във всичко сме най-бедни заради оправляващите другите народи на са ни проблема. Калпави политици = калпава държава.

  49. 49 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Още има сериозни остатъци от робска психология. И народът още не се е научил да мисли стратегически за бъдещето и не чувства държавата, като своя. Но вече са налице сериозни промени към ограмотяване. Още едно-две поколения и може да тръгнем към оправяне, на собствен ход.

  50. 50 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Санирането беше една чудесна програма на ГЕРБ, която това правителство спря. Доказан факт, е,че санирането намалява потреблението на енергия с 20-30%.
    —цитат от коментар 8 на The Polite Moose


    Единствения доказан ФАКТ от така нареченето ""саниране"" е че не е САНИРАНЕ а даването на НАШИТЕ /от бюджета/ ПАРИ на ""обръчи"" от фирми!Не за ""саниране""а за ново законодателство и субсидиране на ПАСИВНИ СГРАДИ Е КЛЮЧЪТ !Другото са си явни кражби на едни хитреци по методите на ГЕПИ/герб/

  51. 51 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    Паспортизацията за старите сгради е отменена, благодарение на ДСБ.
    Санирането е абсолютно необходимо, но то не е излизане от кризата, а е оцеляване по време на кризата.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  52. 52 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Като започнат да падат след 15-20 години, да търсят Тиквата за рекламация.

  53. 53 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#8] от "The Polite Moose":

    Какво "саниране" е опаковането на изгнил панелен блок с евтин стиропор ?

  54. 54 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Още има сериозни остатъци от робска психология. И народът още не се е научил да мисли стратегически за бъдещето и не чувства държавата, като своя. Но вече са налице сериозни промени към ограмотяване. Още едно-две поколения и може да тръгнем към оправяне, на собствен ход.
    —цитат от коментар 49 на ivanpopov


    За къжаление борбата с ""келиперджилъка""///интереса клати феса///чрез ""ОГРАМОТЯВАНЕ""е пълна глупост!Ограмотения келипирджия ще използва ГРАМОТНОСТА СИ ЗА НОВИ ""СХЕМИ""щом няма правила /СЪОТВЕТСТВАЩ ЗАКОН И ПРИЛАГАНЕТО МУ ОТ ПРАВОСЪДНА СИСТЕМА/!ХАХА ми те и партия ГЕПИ чувстваха държавата като своя!

  55. 55 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Последната ни сметка за ток е 30 лева.Двама човека през месец без отопление и без климатизация. Всичко е на ток.Не коментирам колко голямо и жилището, защото не помня да е опотлявано през април.Изцяло топлоизолран четвърти последен етаж от кооперация. Тори и покривът е изолиран.Прозорците са трипластови и не се сещам какво още може да се направи. 30 лева е сума, за която не си струва да се замисляме. През тази зима сметката достигна 100 лева.
    —цитат от коментар 26 на Иван K


    Това ли ти казаха да напишеш ?За колко кинти?Абсолютна лъжа лестно доказуема чрез прецизни физични измервания !Ценното на това саниране е само за ""обръчите""от фирми пълнещи ""чикмиджету"

  56. 56 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Доказан факт, е,че санирането намалява потреблението на енергия с 20-30%.
    —цитат от коментар 8 на The Polite Moose

    Мне, недоказан е.
    Вътрешно потребление -- ток гвч -- газ млн м3
    2017: 34219 -- 3314
    2018: 33473 -- 3121
    2019: 33826 -- 2920
    2020: 33149 -- 3022
    2021: 34404 -- 3414
    https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=133

  57. 57 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#56] от "dosetliv":

    Резултатите от санирането: 65 % спестяване на енергията в първия обновен блок в бургаския ж.к."Славейков"

    Пилотният блок 27 в комплекс "Славейков" в Бургас, който беше саниран по Националната програма за енергийна ефективност, се превърна в повече от успешен проект. Два от входовете му, които кандидатстваха за цялостно обновяване, днес са с модерна визия, а семействата в тях плащат по-малки сметки.

    Годишната икономия на енергия е 65%. Това е резултат, който надвишава първоначалните очаквания на експертите в областта на енергийната ефективност. Изчисленията са направени на базата на данните, предоставени от "Топлофикация", ВиК и EVN.

    Добрите резултати са следствие от приложените мерки за енергийна ефективност и конструктивно укрепване на сградата. В блока изцяло е подменена външната дограма на апартаментите с нови PVC профили. Подмазани са всички комини и асансьорните кули.

    Старата метална дограма на стълбищните клетки е сменена с алуминиева. Върху фасадата на жилищния блок са монтирани специални клетки за външните тела на климатиците. Подменени са кабелите на осветлението в общите части, водосточните тръби и обшивката на покрива. Монтирана е соларна система за топла вода, която разполага с бойлер от 3000 литра и 20 слънчеви колектора. В общите части е поставено енергоспестяващо осветление.

    🇷🇺🚢🚶🤬
  58. 58 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":Като започнат да падат след 15-20 години, да търсят Тиквата за рекламация.
    —цитат от коментар 52 на Тони КОСТОВ


    Можете ли да споделите за нещо вечно ?

    🇷🇺🚢🚶🤬
  59. 59 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Отоплението с газ ще стане невъзможно за много в България бензина ще поскъпва още с това и инфлацията нараства много бизнеси ще спрат да функционират както в България така и в Европа и всичко това е заради любимия за някои Байден и неговата саката политика на безумие ! Да се надяваме че разследванията срещу него за пране на пари от Китай и Русия които са били вземани от тези страни чрез сина му Хънтър ще доведат до изгонването му бързо Белия дом след изборите през ноември и нарастващата криза в страната ! Производството в Америка е намаляло до ниво от 1947 година инфлация не виждана от времето на Джими Картар идва ред на висока безработица и стегнация и при едно очаквано увеличение на данъците от управляващата демократическа партия кризата е налице за следващите 10 години поне . Няма да бъде лесно и на следващия президен да извади Америка от кризата и след 2 мандата.

  60. 60 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1506 Разстроено

    “ чрез саниране”

    Българинът иска да се спасява поединично, всеки сам за себе си.. Никой не мисли за другите и не вярва, че някой мисли за него. В колективност изобщо не вярва.
    Пак затова се поддава на путиновата пропаганда, по близка и разбираема му звучи.

  61. 61 Профил на _imir
    _imir
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Санирането беше една чудесна програма на ГЕРБ...
    —цитат от коментар 8 на The Polite Moose


    ... за присвояване на обществен ресурс.

  62. 62 Профил на law211087797
    law211087797
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Колкото по-беден, толкова по-безхарактерен. Много тъжно!

  63. 63 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Резултатите от санирането: 65 % спестяване на енергията в първия обновен блок в бургаския ж.к."Славейков"
    —цитат от коментар 57 на The Polite Moose

    В първия блок в Бургас може на следващата топла зима да са премерили икономии, ама цялостния харч на енергия в страната не мърда.
    Туй са го забелязали и в развитите страни. Докато в Германия от 1990 до 2010 разходът на енергия в жилищата е намалял с 30% и без саниране, то след юруша на стиропоря от 2010 досега не е мръднал. Съюзът ГДВ, къде дава 6 млн жилища под наем е направил замерване и се оказало че икономията на енергия е нулева. Общо за саниране от 2010 насам в Германия са набити 340 млрд евро
    https://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/energieverbrauch-wohnungswirtschaft-fordert-umdenken-bei-gebaeudesanierung/25964000.html

  64. 64 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Вие нормални ли сте?

    If you are going through hell... Keep going!
  65. 65 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":

    Ти имаш ли представа света колко петрол употребява, и колко употребява европа в сравнение със света?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  66. 66 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#63] от "dosetliv":

    Топлите зими през последните десетина години, намалиха сметките за отопление, не само в Германия. Има обаче въпрос който не се разглежда или се пренебрегва, а това е как сградата и помещението дишат след едно такова опаковане?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  67. 67 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Зелената сделка.
    .. Българите са наясно, че уюта е от печката на село или камината .
    —цитат от коментар 3 на ЗаНиЗа


    Това е истината! Отсечи си дърва, запали ги, стопли си се ..

    Зелената сделка!
    И не само ще се топлим, ще имаме и Зелена Енергия за нашето общество!

    Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.


    Така е и в Европа!

    -- --
    26.04.2022 г. — Global Wood Pellet Trade Reached Record
    Europe has been the largest market for the past decade, with net imports more than doubling from 2012 to 2021, when it reached over 11 million..
    --- --

    Над 11 МИЛИОНА ТОНА ДЪРВЕНИ пелети се ВНАСЯТ в ЕС ..

    Отделно - ние, европейците ползваме и собствени дърва.. Зелената Сделка..

    -- --
    .. " Bioenergy Europe is pleased to announce the publication of the fifth chapter of its Statistical Report 2021 focusing on wood pellets and their key role in achieving the 2050 carbon neutrality target...
    .. The EU reached 18.1 million tonnes of production in 2020..
    -- --

    https://bioenergyinternational.com/wp-content/uploads/sites/3/2021/11/Bioenergy_Europe_European_EU27_wood_pellet_production_and_consumption_2019_2020.jpg

    Това е бъдещето!

    11.3 милиона тона дърва внесени + 18.1 милиона тона дърва произведени в ЕС!

    Зелената сделка, карбонова неутралност, вземи дърва, изгори ги, направи ги пепел!

    .."wood pellets and their key role in achieving the 2050 carbon neutrality target..."..

    Ключова роля .. key role ..!

    Достигане на абсолютна карбонена наутралност .. achieving the 2050 carbon neutrality target...

    А вие, колко дърва отсякохте днеска?

  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":Ти имаш ли представа света колко петрол употребява, и колко употребява европа в сравнение със света?
    —цитат от коментар 65 на bludniq_sin


    Че то санирането - е 100% петрол!

    Лепилото - е от петрол, толоизолацията - е петрол , дюбелите за закрепване - са петрол, мрежата отгоре и ъглите - са 100% пластмаса , а тя е от петрол, финишната мазилка - е от петрол и пълнители ..

    Стиропор е търговско наименование на стиролна пореста пластмаса.

    Стиролът е с химическа формула C8H8 – фенилетилен, винилбензол, стирен ..

    Колкото повече саниране - толкова повече разход на петрол !

  69. 69 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Не съм чул някой в санирана сграда да твърди, че "това не е саниране". Освен това "краденето" не е на "фирми на ГЕРБ", а просто понеже се туткахме толкова много години с това, което хората отдавна свършиха навънка, се наложи сектора да работи на 110%. От тук се случиха няколко неща - цените се повишиха, защото на конкурсите няма кой да участва - просто няма толкова капацитет сектора и като участват на 5 търга само 2 фирми няма нужда да си гений за да се сетиш какво се случва. Повечето проекти изостанаха, защото колкото и да са "надути" цените, винаги е по-добре да строиш ново отколкото да се занимаваш с ремонти. И "лепенето" е неизбежно и не става частично - прави се на цялата сграда.

  70. 70 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Светът трябва да ограничи употребата на петрол на първо време в частност Европа.
    —цитат от коментар 9 на Да вярваме на истината


    Ми санирането Е ПЕТРОЛ!

  71. 71 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 845 Весело

    „Българите си представят излизането от енергийната криза чрез саниране“

    Правилно, трябва да им се санират мозъците...

  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":
    Само че разхода е еднократен, бе трол, ама дава икономия десетилетия. Бонус, че отваря работни места тук...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  73. 73 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":Само че разхода е еднократен, бе трол, ама дава икономия десетилетия. Бонус, че отваря работни места тук...
    —цитат от коментар 72 на gost22


    Кукуриго тъпо, колко години ще ти изкара мазилката?

  74. 74 Профил на diary_q
    diary_q
    Рейтинг: 489 Весело

    След като вече работи суперкомпютъра Дискавърър, би трябвало да заработва биткойни, може да ги раздават за помощи на народа за справяне с енергийната криза. ;)
    К'во ги кътат. :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK