Още три руски телевизии са спрени в България след новия пакет санкции

Още три руски телевизии са спрени в България след новия пакет санкции

© Юлия Лазарова



Българските кабелни и сателитни оператори са преустановили излъчването на още три руски държавни телевизии, след като преди дни Европейската комисия огласи шестия пакет санкции срещу Кремъл заради инвазията в Украйна, съобщава "Сега".


На 3 юни Съветът за електронни медии съобщи за решението на Съвета на Европейския съюз да преустанови от 4 юни разпространението на територията на Европейския съюз на три руски телевизионни програми: Rossiya RTR/RTR Planeta, Россия 24/Russia 24 и TV Centre International.


На 3 юни от ЕК коментираха, че "тези структури са използвани от руското правителство като инструменти за манипулиране на информация и насърчаване на дезинформацията относно нахлуването в Украйна, включително за пропаганда, с цел да се дестабилизират съседните на Русия държави и ЕС и неговите държави членки". Мярката не засяга възможността тези организации и техните служители да извършват дейност в ЕС, например да правят интервюта.




Според депутата от БСП Александър Симов "обясненията с някакви виртуални европейски директиви са измама и прикриват реална, мрачна и плашеща цензура". Допълва, че тези, които искат да гледат руски телевизии, няма да спрат да ги гледат, тъй като съвременният свят осигурява десетки възможности за заобикалянето на забрани, а спирането само подсилва политическото напрежение.


"Оставете хората сами да преценят кое е пропаганда, кое е истина, кое е факт и кое е просто внушение. Заради това всяка цензура е вбесяваща и върховно глупава - тя отказва да признае правото на хората да мислят с главите си и сами да правят своите изводи. Това в крайна сметка е дефиницията на свобода. БСП като партия в най-новата история на България винаги сме били срещу такива действия", пише още Симов във "Фейсбук".


След началото на войната в Украйна Съветът за електронни медии взе решение да спре излъчването на други субсидирани от режима на Путин медии - телевизия Russia Today и производните й, както и на информационната агенция "Спутник" и производните й. Решението на СЕМ бе взето с 4:1 гласа, като единственият гласувал против бе Соня Момчилова, която е представител на президента Румен Радев и след това оглави съвета.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK