Защо ми се струва, че се вижда руска връзка тук?! Украйна, в условия на война, без никакво субсидиране на производителите, произвежда в пъти по-евтин слънчоглед от българския. А също и причина може да е, че земеделците видяха високите цени на олиото миналата година и презасяха площи със слънчоглед, а сега нямат пласмент.
"ценови натиск".😂🤣😂на някой май май му стана сладичко да взима евтина суровина и да продава скъпо НО ако пазара е зарид с нея нямаш основоние литър олио да е 6 лева литъра😂🤣
" и България, декларираха, че ще помогнат продукцията да стигне до нуждаещите се пазари." - ако държавата не може да се справи с т.н. "вътрешен пазар", каква помощ от Брюксел ще иска след като декларира, че ще "помага"? Далаверите все едно с от вчера?! Зърното с ниска цена, а на олиото не мърда?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Житарите и те протестират против украинското зърно, имало в него не знам какво. А преди 3 месеца пространно ни обяснява, че поради еди какво си е.ало си е майката, и трябва да удвоят цената хляба.
А пък може и украинският да не е евтин, просто българският да е скъп? 🤔 Какви са причините българският слънчоглед да поскъпне толкова последните две години?
Ами припината е по различна - украинските производители имат по ниска ценова база. Колкото и да е странно но за разлика от ЕС в Украйна продължава да се внася и евтин руска газ и петрол при положение че уж са във война и украинските заводи за изкуствени торове работят на много ниска себестойност. А цената на торовете е към 30-40% от себестойността на слънчогледа. Освен това на декар производството в Украйна е по високо от това в България. Четвърто евтин петрол пак от Русия прави транспортирането евтино. И пето украинските фермери са готови да продават с малък маржин за разлика от българските си разглезено колеги. Та българските зърнари засяга огромни площи слънчоглед с очакванията цената да е висока заради войната и сега реват на умряло.
Хаха и как олиото да стане 1,20 като токът и газта с които работят заводите за олио са 4-5 пъти по високи от миналата година. Боя се че това положение с енергията ще продължава и ще е дълго и май едва започва.
Значи в България се добиват средно 1,7-2,2 милиона тона* слънчоглед годишно. Местното потребление е около 420 000 тона слънчоглед, включващо олио за хранителни и технически цели, биогорива,медицина и всякакви други. Останалите 1,3-1,8 милиона тона до преди 15-20 години се изнасяха, като суровина. Да, ама българската индустрия си стъпи на краката и в момента износа е спорадичен и минимален, а България от 2019 година е нетен вносител на слънчоглед. От Румъния, Молдова, Русия, Унгария, Сърбия, Гърция, Украйна. Износителите между впрочем са големи мултинационални компании, които в момента са повече вносители на слънчоглед за българската индустрия.
Та България пак е износител, ама на сурово олио, рафинирано бутилирано олио, слънчогледов шрот и пелети от сл.люспа - все продукти след МЕСТНАТА преработка на суровината слънчоглед. След нападението на Украйна от Русия и настаналият хаос много от нашите маслобойни получиха достъп до пазар за бутилирано рафинирано слънчогледово масло - от тях зависи да го запазят и аз вярвам, че болшинството ще успеят. Не само във веригите магазини да има олио произведено в Румъния или Унгария, а както е в момента във Франция, Германия, Италия и т.н. в супермаркетите има българско олио. На цена 3,99 евро за литър, снимах го преди три дни.
Та да се върнем на цените - като прочетете внимателно (два пъти) по-горе писаното става ясно, че пазара на родните производители на олио е основно експортен. Да добавя, че и пазара на рафинирано бутилирано олио е силно фрагментиран и конкурентен, само май хлебарите са повече от масларите. Няма маслобойна, дори и от най-малките, тези с под 10000 тона преработка на суровина годишно, която да не разчита на експорт. Да добавим към това, че има и поне двама несистемни играчи на пазара на олио, които разчитат на дъмпинг за да оцелеят ...
Та какво общо има цената на олиото в кварталният магазин с цената в Йоханесбург? Ами всичко ! Ако на производителят му е по-изгодно да продава в Атина, защо ще продава в Ямбол ? И обратното - викат му пазарно равновесие.
За неразбралите - динамиката на цените на олиото е голяма, не ми показвайте снимки на цени в Камбоджа, а се замислете това в Камбоджа кога е тръгнало от България? Миналата година може би ? Или от супермаркет на Острова - в промоция и без ДДС и без да сте прочели внимателно съдържанието.
--
За фермерите: реват за пари, с три думи. Не им обръщайте внимание. Ако искате олио по 7 лева отново - подкрепете ги. Всичко, което Ви казват фермерите в момента е лъжа.
Ало, има нещо, което се казва "общ пазар". Не може да вземаме от него, това което ни харесва и да мрънкаме срещу останалите.
Държавата обърна ли внимание, когато олиото спекулативно се вдигна до 5 лв., а потребителската истерия се подклаждаше от тарикати от сектора с предположения за цени от 7-8 лв. за литър.
Стига са плакали. И без друго в България има картел на производителите от години. Цената на олиото е висока не от вчера. 1-2 години преди войната вдигнаха цените си от около 2 на 3 лева. Нека си намалят малко печалбите.
Значи освен картел при горивата в България има и картел при олиото! Да вземем пример от "дясната" партия ГЕРБ и да направим държавна маслобойна компания!
КЗК е една от бухалките на ГЕРБ. Как са навързани само- съпругът на шефката на КЗК- бивш конституционен съдия, синът- бивш и може би бъдещ депутат от ГЕРБ.
Не знам защо плачат зърнопоизводителие. Вече получих рентата си с 50% повече от миналата година. Стопанинът беше засял жито. Казва добра реколта и добра цена. И то от район, в кйто протестират в момента. Иди ги разбери.
Спомням си, че държавата им предложи да изкупи зърното за държавния резерв в аванс. Те отказаха. Държавата сключи други договори. Сега нашите фермери плачат.
аз съм изумен, даже втрещен. вместо да наблягат на традиционното ни земеделие тея се пъчат за индустриалните култури, които прецакаха цялото ни традиционно дребно земеделие. платени от зърнарите. навсякъде, където ходя, ги псуват. това обикновените селяни.
Ами да изнасят, какво се оплакват. Ние ще внасяме по-евтин украински слънчоглед, те да изнасят скъп български. Нали затова олиото е скъпо. Ама и с евтиния украински, пак е скъпо. Тези преработватели проверява ли ги някой.
Първо далеч не всички земеделци са мутри с хеликоптери, примерно ония момчета, дето джапаха в езеро от слънчоглед в едно от наводнените села. Второ нали украинското зърно беше жизненоважно за десетки държави по света, какво прави у България?! Ние сме от последните държави на тоя свят, дето има нужда от внос на зърнени култури и слънчоглед. Нали много се страдаше, че разни наплодили се туземци ще умрат от глад ! Сега изведнъж е демократично , БГ производители на олио , да се нагрухат с евтина суровина без промяна цена краен продукт. Туземците в Африка и Азия, къде отидоха?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
А ми може би ,щото Созопол е курортен град и е сезон. Черешите , лятото на Кей Уест дали са на цена , като в средния запад,, как мислиш ?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Не съм съгласен. Много "предприемачи" засадиха цялата държава със слънчоглед, залагайки на цена на олиото 15 лева литра. Еми - the gamble didn't pay off. Сори.
ти па ше кажеш. има си пазар, дават ти цена, ти си търговец, купуваш по-евтино, продаваш по-скъоп и спазваш законите. не ми йезуитствай по най-смотания начин. има си кораби до африка и това е.
Вдигнаха му цената още докато имаха от старата реколта, на ниски цени. Е, правили са си сметката без кръчмар. Цената падна на международните пазари и сега реват.
Тва е безмитен внос от държава , където производството излиза по евтино, щото няма евро норми. Все едно да отворим безмитно за турска и руска селскостопанска продукция ,ти малоумен ли си ?!
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
мисля, че ти си доста зле, аре не малоумен, макар че да, малоумен си. има споразумение на ЕС със Украйна. нито русия нито турция са в ЕС. ние сме се съгласили, но такива руски подлоги, като тебе наливат в една мелница на един банкянски тулуп, за да дестабилизарат Бълггария. поръчков трол.
Значи субсидиевъдите в България протестират срещу украинското зърно и слънчоглед..... значи българите нямаме право на евтин хляб и олио! А зърнарите дали щяха да протестират ако се внасяше евдтино руско зърно и олио? Гък нямаше да кажат.
Че има мутри зърнопроизводители - няма спор. Но е истина, че в държави, съседни на ЕС, се използват в пъти по-евтини препарати за растителна защита. Отделно, рентите в Украйна, ако въобще се изплащат, са в пъти по ниски в сравнение с България. Единственият начин зърнопроизводителите да оцелеят е да намалят рентите.
Каква Украйна, Русия бе Шекспир ?! Това е чисто наш вътрешен въпрос. Украйна е продала продукцията , взела си е парите. Нашите търгаши, не купуват директно от украинците . Дали в Конго или в България ще пристигне слънчогледа, няма отношение към Украйна и войната. Може ли сте толкова тъпи ?!
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
И ще чакаме да поевтинее олиото и хлеба , щото родните спекуланти добарали евтини суровини ? Вие сте супер дебили, бе !
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Когато цените се вдигат - това е пазар и няма какво да се прави, когато цените падат - стачки и искане за държавна намеса и регулиране на пазара. Частен бизнес с държавна застраховка - кеф!
я прочети пак статият и не ми скачай. говори се за мераците на зърнарите да вкарат Украйна, все едно е в европейския съюз, ама през задната врата, щото имали други стандарти и изисквания при производство. това е изместване на темата. темата е за това, че руските изверги крадат чужд продукт, който преди войната се е продавал на международните пазари. що не пищяха нашите зърнарчета тогава а. кажи бе, що не пищяха през 2020та.
Познавам хора с кредити за по милион лева, които наистина са притеснени. И които бачкат от 6 до 20.00 24/7 давайки работа на още други хора. В земеделието се действа с размах или ти е хоби, няма среден вариант. От кутийката в София няма как да го разберете , но поне слушайте и не се репчете. Мутри зърнари, най големите, има в естествено, те отдавна са разхвърляли по различни бизнеси, боли ги *уя тях за украинско зърно.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
я си прочети едно докладче и не ми дрънкай. https://www.zazemiata.org/wp-content/uploads/2019/08/Koncentracia-na-zemedelieto_Neobhodimite-reformi.pdf за другите: 2www: zazemiata.org Проблемите, свързани със заграбването на земя заемат все повече пространство в публични де- бати. С понятието се препраща към големи инвестиционни сделки за придобиване на правата върху земеделски земи, водещи до свръхокрупняването на земеделието. Става въпрос най-често за големи чуждестранни инвеститори, но в редица случаи те са и местни. Изследвания показват1, че българското земеделие е свръхокрупнено. Основните инвеститори не са международни компании, а едри бъл- гарски предприемачи. От значение са конкретните икономически, социални и екологични ефекти от практическата свръхконцентрация, а не формата, която приема. Свръхокрупняването на земята е про- цес, който може да се наблюдава в цяла Европа. През 2013 г. в ЕС едва 3,1% от стопанствата контроли- рат 52,5% от използваната земеделска площ (ИЗП); 76,2% от стопанствата имат достъп до само 11,2% ИЗП. За периода от 2003 г. до 2013 г. ЕС губи 1/3 от земеделските си стопанства: те спадат от 12 млн. до 8 млн. Тенденциите към свръхокрупняване карат много европейски правителства да предприемат мерки срещу негативните последици от този процес и/или да го предотвратят, но в България поли- тиките продължават да са фокусирани върху подпомагането на окрупяването на сектора. Проблемът вече е признат и на европейско ниво. През април 2017 г. Европейският парламент прие резолюция, с която разпознава проблема и предписва редица възможни реформи за преодоляването му. В момен- та Европейксата комисия работи върху документ, който да посочи на страните-членки какви политики и закони могат да бъдат въвеждани, без да се нарушава общностното право. Липсата на активна политика за спиране на заграбването на земя в България е озадачаваща, защото у нас темповете са значително по-бързи и заграбването на земя е видимо по-изразено. За 2013 г. средните стопанства (с ИЗП от 2 до 10 ха) в България имат тройно по-малък дял спрямо средните нива в ЕС. Едва 11% от стопанствата в България са средни. От 2005 г. до 2013 г. броят на стопанствата у нас спада с над 50%. За сравнение в същия период спадът в Австрия е 17%, а в Румъ- ния ‒ 15%. През 2013 г. в България 4% от производителите стопанисват 85% от земеделската земя, а 1,5% от животновъдните стопанства ползват 66% от земята. Това остро неравенство е отразено и в разпределението на субсидиите ‒ около 75% от директните субсидии се разпределят между сто свързани лица, както показва доклад на Института за икономически изследвания към БАН2. значи някакви глупости приказваш. пак те питам къде бяха тези стопани миналата година, като са толкова притеснени. прочете ли делът на средните стопанства за 2016. като ше скачаш, поне говори свързано.
Щото Русия ,каквото и да открадне, не може се вкара в ЕС и в частност България безмитно . И въобще не е сигурно дали " украинското" зърно в Бг е само украинско, а не микс с откраднато от Русия. Важното е че посредникът си е набавил сертификат , че е украинско. Шото тая търговия, както и всички други са през посредници. Случайни няма .Но най интересното е - слабоумни ли сте,та трябва ви се обяснява, като на такива ?!
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Войната разстрои световния пазар на храни. Заради войната Украйна първо натрупа реколтата. Няколко месеца имаше недостиг и цените се вдигнаха. Сега пък отведнаж заля пазара.
Откакто свят светува войните се водят за крадене. Предполага се, че първите войни са за крадене на чуждата храна. Като не се роди жито на нивата на едното племе, за да не гладува през зимата е нападало съседното. С времето сме се научили да воюваме за какво ли не. Само че, неизменно крадецът е на чуждия имот, а не обратното.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Lazarus
Рейтинг: 947 НеутралноЗащо ми се струва, че се вижда руска връзка тук?! Украйна, в условия на война, без никакво субсидиране на производителите, произвежда в пъти по-евтин слънчоглед от българския. А също и причина може да е, че земеделците видяха високите цени на олиото миналата година и презасяха площи със слънчоглед, а сега нямат пласмент.
zxp53317185
Рейтинг: 2503 НеутралноА така!
Комунягите този път са хванали на прицел лошия слънчоглед от Украйна!
Те си искат боя за олио в Кауфланда и любовта с Русията 😉
MititU
Рейтинг: 587 Любопитно"ценови натиск".😂🤣😂на някой май май му стана сладичко да взима евтина суровина и да продава скъпо НО ако пазара е зарид с нея нямаш основоние литър олио да е 6 лева литъра😂🤣
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХЕдин препатил
Рейтинг: 2574 НеутралноРазговор за цената на слънчогледа може да се води след като цената на олиото стане 1,20 лв.
atmanpg
Рейтинг: 1898 Неутрално[quote#о:"заглавие"]България иска от Брюксел защита на производителите на слънчоглед[/quote]
"защита" = "пари"
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2814 Весело" и България, декларираха, че ще помогнат продукцията да стигне до нуждаещите се пазари." - ако държавата не може да се справи с т.н. "вътрешен пазар", каква помощ от Брюксел ще иска след като декларира, че ще "помага"? Далаверите все едно с от вчера?! Зърното с ниска цена, а на олиото не мърда?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.vassilun
Рейтинг: 4890 НеутралноА защо украинският слънчоглед е толкова евтин? И то въпреки трудностите с транспорта, които би тлябвало да го оскъпяват!?
pontius_glarus
Рейтинг: 3479 НеутралноЖитарите и те протестират против украинското зърно, имало в него не знам какво.
А преди 3 месеца пространно ни обяснява, че поради еди какво си е.ало си е майката, и трябва да удвоят цената хляба.
jordani
Рейтинг: 307 Неутралноа
vassilun
Рейтинг: 4890 НеутралноСпоред това правителство трябва да внасяменай-евтиния възможен газ дори и от страна, обявила ни за вражеска, а това за слънчоглед не се отнася!
pontius_glarus
Рейтинг: 3479 НеутралноВсички зърнопроизводители го дават мутри, а има ли мутра, която да не е свързана с Русия? Май няма?
ju.li
Рейтинг: 969 ЛюбопитноЕ, как така?! Нали заминаваше за Африка???
zxp53317185
Рейтинг: 2503 НеутралноДо коментар [#7] от "vassilun":
А пък може и украинският да не е евтин, просто българският да е скъп? 🤔
Какви са причините българският слънчоглед да поскъпне толкова последните две години?
vassilun
Рейтинг: 4890 НеутралноДо коментар [#13] от "zxp53317185":
Не зная! Нека тези, които са оценили въпросителния ми коментар с "-" да отговорят!
Nikola Damyanov
Рейтинг: 113 НеутралноДо коментар [#1] от "Lazarus":
Ами припината е по различна - украинските производители имат по ниска ценова база. Колкото и да е странно но за разлика от ЕС в Украйна продължава да се внася и евтин руска газ и петрол при положение че уж са във война и украинските заводи за изкуствени торове работят на много ниска себестойност. А цената на торовете е към 30-40% от себестойността на слънчогледа. Освен това на декар производството в Украйна е по високо от това в България. Четвърто евтин петрол пак от Русия прави транспортирането евтино. И пето украинските фермери са готови да продават с малък маржин за разлика от българските си разглезено колеги. Та българските зърнари засяга огромни площи слънчоглед с очакванията цената да е висока заради войната и сега реват на умряло.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 113 НеутралноА да не забравил че в момента Русия изнася огромни количество р втори от зърно на международните пазари което бута борсовите котировки надолу.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 113 НеутралноДо коментар [#4] от "Един препатил":
Хаха и как олиото да стане 1,20 като токът и газта с които работят заводите за олио са 4-5 пъти по високи от миналата година. Боя се че това положение с енергията ще продължава и ще е дълго и май едва започва.
jordani
Рейтинг: 307 НеутралноЗначи в България се добиват средно 1,7-2,2 милиона тона* слънчоглед годишно.
Местното потребление е около 420 000 тона слънчоглед, включващо олио за хранителни и технически цели, биогорива,медицина и всякакви други.
Останалите 1,3-1,8 милиона тона до преди 15-20 години се изнасяха, като суровина.
Да, ама българската индустрия си стъпи на краката и в момента износа е спорадичен и минимален, а България от 2019 година е нетен вносител на слънчоглед.
От Румъния, Молдова, Русия, Унгария, Сърбия, Гърция, Украйна.
Износителите между впрочем са големи мултинационални компании, които в момента са повече вносители на слънчоглед за българската индустрия.
Та България пак е износител, ама на сурово олио, рафинирано бутилирано олио, слънчогледов шрот и пелети от сл.люспа - все продукти след МЕСТНАТА преработка на суровината слънчоглед.
След нападението на Украйна от Русия и настаналият хаос много от нашите маслобойни получиха достъп до пазар за бутилирано рафинирано слънчогледово масло - от тях зависи да го запазят и аз вярвам, че болшинството ще успеят.
Не само във веригите магазини да има олио произведено в Румъния или Унгария, а както е в момента във Франция, Германия, Италия и т.н. в супермаркетите има българско олио. На цена 3,99 евро за литър, снимах го преди три дни.
Та да се върнем на цените - като прочетете внимателно (два пъти) по-горе писаното става ясно, че пазара на родните производители на олио е основно експортен. Да добавя, че и пазара на рафинирано бутилирано олио е силно фрагментиран и конкурентен, само май хлебарите са повече от масларите.
Няма маслобойна, дори и от най-малките, тези с под 10000 тона преработка на суровина годишно, която да не разчита на експорт. Да добавим към това, че има и поне двама несистемни играчи на пазара на олио, които разчитат на дъмпинг за да оцелеят ...
Та какво общо има цената на олиото в кварталният магазин с цената в Йоханесбург? Ами всичко ! Ако на производителят му е по-изгодно да продава в Атина, защо ще продава в Ямбол ? И обратното - викат му пазарно равновесие.
За неразбралите - динамиката на цените на олиото е голяма, не ми показвайте снимки на цени в Камбоджа, а се замислете това в Камбоджа кога е тръгнало от България? Миналата година може би ? Или от супермаркет на Острова - в промоция и без ДДС и без да сте прочели внимателно съдържанието.
--
За фермерите: реват за пари, с три думи. Не им обръщайте внимание. Ако искате олио по 7 лева отново - подкрепете ги. Всичко, което Ви казват фермерите в момента е лъжа.
Rational
Рейтинг: 519 НеутралноАло, има нещо, което се казва "общ пазар". Не може да вземаме от него, това което ни харесва и да мрънкаме срещу останалите.
Държавата обърна ли внимание, когато олиото спекулативно се вдигна до 5 лв., а потребителската истерия се подклаждаше от тарикати от сектора с предположения за цени от 7-8 лв. за литър.
Vesselin Velkov
Рейтинг: 2566 НеутралноСтига са плакали. И без друго в България има картел на производителите от години. Цената на олиото е висока не от вчера. 1-2 години преди войната вдигнаха цените си от около 2 на 3 лева. Нека си намалят малко печалбите.
vassilun
Рейтинг: 4890 НеутралноДо коментар [#20] от "Vesselin Velkov":
Значи освен картел при горивата в България има и картел при олиото! Да вземем пример от "дясната" партия ГЕРБ и да направим държавна маслобойна компания!
Няма да реформираме КЗК, я!
ck2013
Рейтинг: 1304 Веселоа защо не потърсят помощ и за преговорите с газпроом : )
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalVesselin Velkov
Рейтинг: 2566 НеутралноДо коментар [#21] от "vassilun":
КЗК е една от бухалките на ГЕРБ. Как са навързани само- съпругът на шефката на КЗК- бивш конституционен съдия, синът- бивш и може би бъдещ депутат от ГЕРБ.
evtimvz
Рейтинг: 1253 НеутралноНе знам защо плачат зърнопоизводителие. Вече получих рентата си с 50% повече от миналата година. Стопанинът беше засял жито. Казва добра реколта и добра цена. И то от район, в кйто протестират в момента. Иди ги разбери.
Спомням си, че държавата им предложи да изкупи зърното за държавния резерв в аванс. Те отказаха. Държавата сключи други договори. Сега нашите фермери плачат.
mihail_p
Рейтинг: 1659 Неутралноаз съм изумен, даже втрещен.
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8вместо да наблягат на традиционното ни земеделие
тея се пъчат за индустриалните култури, които
прецакаха цялото ни традиционно дребно земеделие.
платени от зърнарите. навсякъде, където ходя,
ги псуват. това обикновените селяни.
Vesselin Velkov
Рейтинг: 2566 НеутралноДо коментар [#24] от "evtimvz":
Очевидно протестите са предизборни, подстрекавани от ГЕРБ.
Нека зърнарите не се оплакват. Че там са и най-големите далавери с ДДС.
vassilun
Рейтинг: 4890 НеутралноДо коментар [#23] от "Vesselin Velkov":
Нали Бац€ щеше да ги праща при онзи, който не му пълни шкафчето!
dosetliv
Рейтинг: 1511 ЛюбопитноНайдох от Сърбия - 200 динара (три лева и триесе)
https://cenoteka.rs/proizvodi/namirnice/ulje
vassilun
Рейтинг: 4890 НеутралноДо коментар [#26] от "Vesselin Velkov":
Абсолютно! Пътищарите и те така протестираха, че ПП спряха да им пълнят гушата без нищо да са построили!
Роси
Рейтинг: 7886 НеутралноАми да изнасят, какво се оплакват. Ние ще внасяме по-евтин украински слънчоглед, те да изнасят скъп български. Нали затова олиото е скъпо. Ама и с евтиния украински, пак е скъпо. Тези преработватели проверява ли ги някой.
crq15625101
Рейтинг: 2917 НеутралноДо коментар [#13] от "zxp53317185":
Ами лятото на Созопол продаваха череши по 9 лв. за кг.
Какви са причините ? Според мен че има баламурници да им ги купуват на тая цена !
schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноПърво далеч не всички земеделци са мутри с хеликоптери, примерно ония момчета, дето джапаха в езеро от слънчоглед в едно от наводнените села. Второ нали украинското зърно беше жизненоважно за десетки държави по света, какво прави у България?! Ние сме от последните държави на тоя свят, дето има нужда от внос на зърнени култури и слънчоглед.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Нали много се страдаше, че разни наплодили се туземци ще умрат от глад ! Сега изведнъж е демократично , БГ производители на олио , да се нагрухат с евтина суровина без промяна цена краен продукт. Туземците в Африка и Азия, къде отидоха?
schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноДо коментар [#31] от "crq15625101":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."А ми може би ,щото Созопол е курортен град и е сезон. Черешите , лятото на Кей Уест дали са на цена , като в средния запад,, как мислиш ?
Суджук Герберите
Рейтинг: 738 НеутралноНе съм съгласен. Много "предприемачи" засадиха цялата държава със слънчоглед, залагайки на цена на олиото 15 лева литра.
... с двеста...Еми - the gamble didn't pay off. Сори.
mihail_p
Рейтинг: 1659 НеутралноДо коментар [#32] от "schwimmwagen":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8ти па ше кажеш.
има си пазар, дават ти цена,
ти си търговец, купуваш по-евтино,
продаваш по-скъоп и спазваш законите.
не ми йезуитствай по най-смотания начин.
има си кораби до африка и това е.
Vesselin Velkov
Рейтинг: 2566 НеутралноДо коментар [#34] от "Суджук Герберите":
Вдигнаха му цената още докато имаха от старата реколта, на ниски цени. Е, правили са си сметката без кръчмар. Цената падна на международните пазари и сега реват.
schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноДо коментар [#35] от "mihail_p":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Тва е безмитен внос от държава , където производството излиза по евтино, щото няма евро норми. Все едно да отворим безмитно за турска и руска селскостопанска продукция ,ти малоумен ли си ?!
mihail_p
Рейтинг: 1659 НеутралноДо коментар [#37] от "schwimmwagen":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8мисля, че ти си доста зле, аре не малоумен,
макар че да, малоумен си. има споразумение на ЕС
със Украйна. нито русия нито турция са в ЕС.
ние сме се съгласили, но такива руски подлоги, като тебе
наливат в една мелница на един банкянски тулуп, за да
дестабилизарат Бълггария. поръчков трол.
chichka
Рейтинг: 2947 НеутралноЗначи субсидиевъдите в България протестират срещу украинското зърно и слънчоглед..... значи българите нямаме право на евтин хляб и олио! А зърнарите дали щяха да протестират ако се внасяше евдтино руско зърно и олио? Гък нямаше да кажат.
Русия е проказата на планетата Земя.vance
Рейтинг: 440 РазстроеноЧе има мутри зърнопроизводители - няма спор. Но е истина, че в държави, съседни на ЕС, се използват в пъти по-евтини препарати за растителна защита. Отделно, рентите в Украйна, ако въобще се изплащат, са в пъти по ниски в сравнение с България. Единственият начин зърнопроизводителите да оцелеят е да намалят рентите.
Вашият профил
Рейтинг: 2971 Неутралномалко им се вижда искат олиото да стане по десет лева
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноДо коментар [#38] от "mihail_p":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Каква Украйна, Русия бе Шекспир ?! Това е чисто наш вътрешен въпрос. Украйна е продала продукцията , взела си е парите. Нашите търгаши, не купуват директно от украинците . Дали в Конго или в България ще пристигне слънчогледа, няма отношение към Украйна и войната. Може ли сте толкова тъпи ?!
schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноДо коментар [#39] от "chichka":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."И ще чакаме да поевтинее олиото и хлеба , щото родните спекуланти добарали евтини суровини ? Вие сте супер дебили, бе !
ruse_island
Рейтинг: 1111 НеутралноКогато цените се вдигат - това е пазар и няма какво да се прави, когато цените падат - стачки и искане за държавна намеса и регулиране на пазара. Частен бизнес с държавна застраховка - кеф!
BGman
Рейтинг: 4236 ВеселоЩо и от НАТО не поискат защита?
mihail_p
Рейтинг: 1659 НеутралноДо коментар [#42] от "schwimmwagen":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8я прочети пак статият и не ми скачай.
говори се за мераците на зърнарите
да вкарат Украйна, все едно е в европейския
съюз, ама през задната врата, щото
имали други стандарти и изисквания при производство.
това е изместване на темата. темата е за това, че руските
изверги крадат чужд продукт, който преди войната се е продавал
на международните пазари. що не пищяха нашите зърнарчета тогава а.
кажи бе, що не пищяха през 2020та.
schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноДо коментар [#46] от "mihail_p":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Познавам хора с кредити за по милион лева, които наистина са притеснени. И които бачкат от 6 до 20.00 24/7 давайки работа на още други хора. В земеделието се действа с размах или ти е хоби, няма среден вариант. От кутийката в София няма как да го разберете , но поне слушайте и не се репчете. Мутри зърнари, най големите, има в естествено, те отдавна са разхвърляли по различни бизнеси, боли ги *уя тях за украинско зърно.
mihail_p
Рейтинг: 1659 НеутралноДо коментар [#47] от "schwimmwagen":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8я си прочети едно докладче и не ми дрънкай.
https://www.zazemiata.org/wp-content/uploads/2019/08/Koncentracia-na-zemedelieto_Neobhodimite-reformi.pdf
за другите:
2www: zazemiata.org
Проблемите, свързани със заграбването на земя заемат все повече пространство в публични де-
бати. С понятието се препраща към големи инвестиционни сделки за придобиване на правата върху
земеделски земи, водещи до свръхокрупняването на земеделието. Става въпрос най-често за големи
чуждестранни инвеститори, но в редица случаи те са и местни. Изследвания показват1, че българското
земеделие е свръхокрупнено. Основните инвеститори не са международни компании, а едри бъл-
гарски предприемачи. От значение са конкретните икономически, социални и екологични ефекти от
практическата свръхконцентрация, а не формата, която приема. Свръхокрупняването на земята е про-
цес, който може да се наблюдава в цяла Европа. През 2013 г. в ЕС едва 3,1% от стопанствата контроли-
рат 52,5% от използваната земеделска площ (ИЗП); 76,2% от стопанствата имат достъп до само 11,2%
ИЗП. За периода от 2003 г. до 2013 г. ЕС губи 1/3 от земеделските си стопанства: те спадат от 12 млн.
до 8 млн. Тенденциите към свръхокрупняване карат много европейски правителства да предприемат
мерки срещу негативните последици от този процес и/или да го предотвратят, но в България поли-
тиките продължават да са фокусирани върху подпомагането на окрупяването на сектора. Проблемът
вече е признат и на европейско ниво. През април 2017 г. Европейският парламент прие резолюция, с
която разпознава проблема и предписва редица възможни реформи за преодоляването му. В момен-
та Европейксата комисия работи върху документ, който да посочи на страните-членки какви политики
и закони могат да бъдат въвеждани, без да се нарушава общностното право.
Липсата на активна политика за спиране на заграбването на земя в България е озадачаваща,
защото у нас темповете са значително по-бързи и заграбването на земя е видимо по-изразено.
За 2013 г. средните стопанства (с ИЗП от 2 до 10 ха) в България имат тройно по-малък дял спрямо
средните нива в ЕС. Едва 11% от стопанствата в България са средни. От 2005 г. до 2013 г. броят на
стопанствата у нас спада с над 50%. За сравнение в същия период спадът в Австрия е 17%, а в Румъ-
ния ‒ 15%. През 2013 г. в България 4% от производителите стопанисват 85% от земеделската земя,
а 1,5% от животновъдните стопанства ползват 66% от земята. Това остро неравенство е отразено и
в разпределението на субсидиите ‒ около 75% от директните субсидии се разпределят между сто
свързани лица, както показва доклад на Института за икономически изследвания към БАН2.
значи някакви глупости приказваш.
пак те питам къде бяха тези стопани миналата година,
като са толкова притеснени.
прочете ли делът на средните стопанства за 2016.
като ше скачаш, поне говори свързано.
schwimmwagen
Рейтинг: 1358 НеутралноДо коментар [#46] от "mihail_p":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Щото Русия ,каквото и да открадне, не може се вкара в ЕС и в частност България безмитно . И въобще не е сигурно дали " украинското" зърно в Бг е само украинско, а не микс с откраднато от Русия. Важното е че посредникът си е набавил сертификат , че е украинско. Шото тая търговия, както и всички други са през посредници. Случайни няма
.Но най интересното е - слабоумни ли сте,та трябва ви се обяснява, като на такива ?!
mihail_p
Рейтинг: 1659 НеутралноДо коментар [#49] от "schwimmwagen":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8не по врат, а по шия.
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 995 НеутралноАз не разбирам къде е проблема - уж има световен недостиг на зърна, а само в България излишък... защо не изнасят?
half truth
Рейтинг: 1844 НеутралноВойната разстрои световния пазар на храни. Заради войната Украйна първо натрупа реколтата. Няколко месеца имаше недостиг и цените се вдигнаха. Сега пък отведнаж заля пазара.
half truth
Рейтинг: 1844 НеутралноДо коментар [#49] от "schwimmwagen":
Откакто свят светува войните се водят за крадене. Предполага се, че първите войни са за крадене на чуждата храна. Като не се роди жито на нивата на едното племе, за да не гладува през зимата е нападало съседното.
С времето сме се научили да воюваме за какво ли не. Само че, неизменно крадецът е на чуждия имот, а не обратното.