За България, в която има демографска катастрофа, тези хора са огромен шанс, естествено, нашата мила държава ще ги остави да се оправят кой как може. Ако успеят да се интегрират - добре, ако не успеят - ами пак добре. И след това се чудим и вайкаме що сме последни в Европа по всичко, освен по намаляване на населението....
Още в началото беше ясно че няма как държава, която като не успява да задържи собственото си население, ще успее да задържи чуждо 😉 Въпреки всичко, това е поредният шанс, който изтървахме като държава.
Украинците все някак ще почнат работа и ще се оправят. Не така обаче стои въпроса с руснаците! Всички ги отбягват и им правят спънки. Нещо понамаля и празното им самочувствие! Всички гледат на тях като на прокажени! А се очертава това да продължи десетилетия, макар и сред тях да има свестни, които мразят Путкин! Тежко да си руснак напоследък. Особено да си свестен руснак!
Шанс са да помпат инфлацията То така и почна цените скокнаха с украинските помощи Ако ще помагаме на тая Украйна да ги връщаме обратно ,ето запада дава оръжие ние пък работна ръка и войници
:Шанс са да помпат инфлацията То така и почна цените скокнаха с украинските помощи Ако ще помагаме на тая Украйна да ги връщаме обратно ,ето запада дава оръжие ние пък работна ръка и войници
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
За България, в която има демографска катастрофа, тези хора са огромен шанс, естествено, нашата мила държава ще ги остави да се оправят кой как може. Ако успеят да се интегрират - добре, ако не успеят - ами пак добре. И след това се чудим и вайкаме що сме последни в Европа по всичко, освен по намаляване на населението....
Ако разчитаме украинците да спасят България от демографската катастрофа, загубени сме. Нужна е национална политика почти във всички сфери на обществения живот, но за това е нужна държава, вместо това България все повече се превръща в територия, колония., чиято територия трябва да се използва за стратегическите военни нужди на големия брат. Срамота е, че българите изоставяме държавата си и работим за чужди интереси! Самите ние водим България към заличаване. Срамота е, че се отказваме от нашите традиции, обичаи, история, отказваме се от нашия дух!
Украинските бежанци са майки с малки деца и възрастни жени и мъже (над 90%). Резултатите за заетост са впечатляващи за такива условия, но хората основно не се използват според квалификацията им. И двете страни (работодател и работник) разглеждат ситуацията като временна. Тези бежанци са с тотално различен профил от досегашните (от Азия и Африка) по цели, образование, социален профил(основно жени) и статус, а сега дори по резултатите за наемане на работа (скорост и заетост)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
До коментар [#3] от "zxp53317185": "... това е поредният шанс, който изтървахме като държава."
Не поредния, а последния. Друга война върху интелигентни бели хора не се очертава в обозримо бъдеще. Всъщност, и молдованите вършат работа, даже са хептен непретенциозни.
Откъде толкова глад за работници? И арабели си внесоха, и афганци, и турци още от преди 60 г., и в роботизираната епоха искат да влизат, и пак не им стигат работниците?
Икономисти, сър.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи".
(баба Ванга)
Разбира се, че украинците, които са по Европа, трябва да се използват като ресурс - евтина работна ръка. Това е ползата за страните от ЕС от цялата история в Украйна. Въпросът е, че на доста от украинците не им се бачка, смятат, че европейците им са длъжни или просто предпочитат да участват в незаконна дейност. Интеграцията им никак няма да е лесна, защото се числят за жертви, а такива рядкл допринасят за икономиката пълноценно.
Е и аз това казвам Ние трябва да дадем пример на цяла демократична Европа с това да помогнем на Зеленски като върнем бежанците ,хем ще има войници хем работници при това доказани демократи а какви да е
До коментар [#12] от "Гошо":а ти да не би да мислиш че "Америка за България" я докара , но е факт че инфлацията започна след като се появиха украйнците, не е ли така"" ""
Инфлацията започна след като се появиха Z идиотите!
До коментар [#13] от "Приказки от шипковия храст": До коментар [#14] от "БМЗ": 1. ясно е, че има полза от украинските емигранти. И да. жалко е, че за пореден пър бг политицте показват немощ и импотентност да измислят подходящи начини и програм иза по-ефективна интеграция и оставане на укранците у нас ! 2. но, да има и едни интересни и противоречиви последици от 2-ри ред: примерно факта, че повечето са жени (с малки деца), без мъжете си - това несъмнено води до някои интересни случаи 3. Големият въпрос обаче остава какво ще стане когато войната свърши - колко от тях биха се върнали обратно (вероятно не много), но тогава колко мъже бойци от там биха дошли насам ?
Украинските беженци не могат да станат спасение за България нито в демографската област, нито в в помощ за производственната сфера. Особенно, ако става въпрос за младите(до 30 години) граждани на тази държава. Това са хора със съвсем друга култура, мислене, самосъзнание и образование. Те никога няма да се интегрират в българското общество поради факта че, са с друга култура и мислене. По-добре ще е бэлгарските власти да ги отправят в западните страни на ЕС. Нека там, ако искат тези бежанци да си устройват своето бъдеще.
Нормалните държави се борят да привлекат млади, образовани, с трудови навици и близка култура хора. У нас... не е точно така. И то на ниво държава. На битово ниво хората нямат никакви проблеми с общуването и интеграцията. Работодателите също са доволни от тези, които са наели. Пречките ги създава държавата, без значение кой е на власт.
Николко. И то не само "бойци", ами като цяло украински граждани, включително и тези с български етнос (които са мнозинство от тези избрали България). От над милион преминали през България, останали са 50 000.
В Германия има сирийци и афганци, Меркел ги покани. В Англия има пакистанци и индийци, останалите източноевропейци ги изгониха. Защо не работят? А защо не работят немците и англичаните?
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
напълно подкрепям.... 99% от пищещите тук на тема рускоезични, никога през живота си не са виждали жив руснак или украинец.... Да не дава господ да работиш с такива.... Ще обикнете циганите веднага....
До коментар [#22] от "Έλενα Σοροκίνα":напълно подкрепям.... 99% от пищещите тук на тема рускоезични, никога през живота си не са виждали жив руснак или украинец.... Да не дава господ да работиш с такива.... Ще обикнете циганите веднага....
Ти да видиш :) Руснак живеещ в България - "аз съм пацифист", ама е така по братски си ми длъжен Украинци в мой апартамент - 10 месеца настояват да си плащат сметки и наем, а аз знам кви пари взимат и двете и ми е тъпо! Отказвам.
Голям шанс, 90%жени и деца и тинтири минтири. Тези украинци които искат да се впишат в държавата която и да е тя, успяват. Работят и са независими. Тези които предпочитат да седят по хотели бази, да ги изхранват и да не правят нищо, няма как да интегрираш,поне докато ги хрантутиш. Има болни и стари хора за които разбира се е редно всяка държава която ги е приела да се погрижи за тях. Ами правите и ЗДРАВИТЕ? Имали деца-ми това е смисъла на живота, семействата по света които имат деца да не би да не работят? И сега държавата дава шанс на украинските деца да се запишат в училище и градина, друг е въпроса колко от укрите ги записаха. Имаше allinclusive туризъм, първите месеци от войната, как после да им кажеш на тези хора да вземат живота си в ръце. Не напразно по-голямата част от укрите се махнах, когато почнаха премествания и т. н. Отидоха по други държави където им дават по-добри условия да паразитират. Има много жени предимно съм виждал които си намират работа и работят и те наистина трябва да са добре дошло
"Разбира се, че украинците, които са по Европа, трябва да се използват като ресурс - евтина работна ръка."
Европа има много по-голяма нужда от медицински специалисти и инженери, отколкото от евтина работна ръка. Защото необразовани общаци има навсякъде, я специалистите са кът.
"Тези украинци които искат да се впишат в държавата която и да е тя, успяват."
Трябваше им време, което не им се даде, щото ги набиха в хотелите. Трябваше да ги интегрират! Панелките срещу мен са тъмни на 90%! Сега да те светна, ако един българин взима 2000лв то на украинка и дават 700лв! После, вписването става по-трудно отколкото си мислиш. На мен ми искат инглиш, на тях освен инглиш им искат и български. Трето, въпреки всичко сами се организираха и си направиха дори детски градини и някоя мама гледа децата, докато другите мами бачкат за жълти стинки! Аз лично ги уважавам и обичам
Със сигурност ще се справят по добре от оная паплач от Ориента. Имат образование специалност и европейска култура, много от тях говорят чужди езици, християни са и са свикнали да работят !!!
Това може да важи за България, но не и за Полша или за други държави. Много млади мъже избягаха от Украйна. Там е голяма неразбория, има забрана да напускат мъже в наборна възраст, ама същите тези мъже имат право да напуснат страната, за да учат. Така, че доста държави получиха квалифицирана работна ръка от Украйна, ние, както обикновенно, ще получим известно количество неквалифицирани работници.
Аеде сега аз да те светна. Огромна част от българите които отиват на гурбет са на същия хал като укрите. Не знаят език, получават по-малко пари за една и съща работа от домакините и т. н. Но те отиват, работят, плащат си наема, изхранват се и в голяма част отделят някой "лев". Да е Окрайна има война, мислите на много от хохлите са в Родината, работа в България има, в голямата си част българския чорбаджия вижда когато си съвестен и плаща колкото и на другите(малко, много, това са усещания).
До коментар [#28] от "ayp341129080":"Тези украинци които искат да се впишат в държавата която и да е тя, успяват."Трябваше им време, което не им се даде, щото ги набиха в хотелите. Трябваше да ги интегрират! Панелките срещу мен са тъмни на 90%!Сега да те светна, ако един българин взима 2000лв то на украинка и дават 700лв!После, вписването става по-трудно отколкото си мислиш. На мен ми искат инглиш, на тях освен инглиш им искат и български. Трето, въпреки всичко сами се организираха и си направиха дори детски градини и някоя мама гледа децата, докато другите мами бачкат за жълти стинки!Аз лично ги уважавам и обичам
Една майка с три деца пристига в България, където еднократно получава помощ от малко над 300 лева и евентуално жилище по програма от 10 лв на денонощие. За образованието на децата си трябва да се погрижи сама (често свързано с разходи), здравеопазването е лошо, но пък платено и отново трябва да го организира сама. За сметка на това в Германия ще получи по 250 евро на дете, отделно социална помощ за самата нея, ще получи жилище, ще получи качествено безплатно здравеопазване, а за образованието ще я потърси социален работник който ще организира всичко по образованието и социализацията на децата. Ще получи и индивидуална помощ при намирането на работа.
Факт. Но аз пък твърдя, че в България, които работят и се интегрираха са по-добре от Германия. Ингересното е, че молдовциге повече работни места заемат. Но в България останаха около 100 000 украинци и 100 000 руснака. Ингересното е, че нямаме масово българи идващи от Украйна и Русия. Аз мислех, че хоте 500 000 ще дойдат. Те едва по 5000 годишно идват. За сравнение годишно се завръщат по 37 000 деца та българските турци
Африкански пришелец + многодетни украинки = европейска социална програма за подпомагане. Никакви заети работни места няма на хоризонта няма от тях, напротив с обгрижваното на тези жертви се създава нужда от допълнителни работни места и нови разходи за милиарди всеки месец!
То хубаво, че Англия, Германия, Испания, Франция имат нужда от хора, но както казаха езикът е проблем. Много по-лесно украинците ще се интегрират в Чехия, Словения, Словакия, България и ако щете Полша отколкото другаде. Дали тези държави ще се възползват от възможността е отделен въпрос, но фактът, че бягат основно майки с деца ме навежда на мисълта, че държавите с добра система на детските градини и училища ще се спечелят повече.
Така е таваришч. Трябва да помогнем на Украйна с оръжия за да изгони кремльовските орди от територията си. После украинците ще се върнат спокойно по домовете си.
До коментар [#13] от "Приказки от шипковия храст":
Напротив, много такива войни се очертават, пенсиите тук не разбират, че светът тотално изкуфя, особено властимащите и тази в Украйна ще е само началото на много подобни войни...
С парите от ЕС за помощ на украинците напълниха гушите на хотелиерите и на пропадналите държавни "почивни" бази. Трябваше да се дадат тези пари на хората за да си плащат наема в градовете, където има търсене на работна ръка.
По- добре украински бежанци, отколкото такива от Африка и Азия ! Мисля, че това е очеизвадно ! Е, не е много в контекста на отворените обятия на Меркел към африканците, ама ще ме прощавате .......
Украинци, руснаци ... бе те са един народ и толко омешан че само Господ може да ги познае кой какъв е. Всеки пети в Русия има кръвна близка рода - братя, сестри, родители в Украйна. Всеки трети брак в Украйна е смесен. И то при положение че се самоопределят като такива, а в действителност целия Сибир и Далечен Изток на Русия е по преселници от Източна Украйна и от Кубан. Практически огромната част от селищата, включително и в Аляска са основани от казаците. Но те за никакви украинци не са се мислели. Обратно течение става към началото на 19 век - Мариопул и Донецк, Донбас, както и на още огромни промишлени обекти - миньорите и металурзите идват от Сибир. Защото закриват мините там и разработват такива в Донбас. Одеса е сбирщайн от цялото СССР, то и по царско си е всичко друго ма не и Украйна. Строежите на кримския канал, на АЕЦовете, на много заводи в Зопорожието, Днипро, също носи огромен брой хора от Москва, Петербург, други. Цели производства, конструкторски бюра, заводи с персонала са местени в Украйна. Военните пенсионери от цялото СССР имат право да се заселят където искат в СССР, Харков примерно е една много предпочитана дестинация, Крим също. И сега да определяи едните такива другите други е смешно. Да , имат различия, от казашките земи примерно и от Украйна и от Русия да ти не върнат пари от даден заем си е абсолютно нормално....
Тавариш путин го разбра по трудния начин, че това не е вярно, ще го разберате и ушанките у нас. Такива професионални роби каквито има на територията на руската педерация, днес няма нито в едно кътче на света. Абсолютни зомбита!
Абсолютно вярно Колкото руснаци познавам дето са вече години тука, рускини основно имат роднини в Украйна и в Русия. Но те по тези места на всеки 100 години се трепят жестоко независимо какъв е поводът.
#ТУК НЕ Е МОСКВА!
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
До коментар [#56] от "Да вярваме на истината": Да, това е голяма трагедия, Шолохов има много разкази на тая тема. Баща убива син, брат брата застрелва....
Разсъждава се така все едно войните са вечни и един път избягал от Родината си бежанецът вече няма да се върне. Тази грешка допускат много държави и гледат да ги интегрират, изучат на своя език което не е лошо, но поражда големи проблеми в бъдеще. Омесването на народите в количества (5-10% и повече мигранти от основното население) винаги води до национализъм и фашизъм. Това се случва дори при съвсем близки по етнос, език и вяра народи - пример Украйна с руснаците, Германия с евреите, САЩ с индианците, а сега и с афроамериканците, Южна Африка с белите, ние с македонците (ако станем една държава). В ЕС където живеят 6% от населението на света, няма място за 1,3млрд африканци, 1,2млрд. араби и още повече индийци, пакита, китайци, руснаци и други азиатци.
ЕС трябва да изработи един списък със страните в които има войни и, че само оттам се приемат бежанци. Списъкът да се осъвременява ежемесечно и емигрантите от мирните държави да се връщат още от летището/границата щом нямат визи. Не бива да се интегрират бежанците, трябва да се отнасяме към тях като временни гости дошли да се спасят от бомбите, но с уговорката свърши ли войната - край на помощите и обратно в Родината. Това да важи особено за арабските и африкански пришълци.
Ми, нали имаше крида, мега рецесия, според форьмнитя ватенки!?
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
Винаги ще реват че недостигат хора, работници и тн. Винаги! Колко и да дойдат още ще трябват. Защото по тоя начин си крепят бизнеса големите акули. Емигранта е не само работник, той е и консуматор - трябва му жилище, храна, телевизор, компютър, кола, домакински уреди и тн. Работи или е на социалка на тоя къде продава му е все тая. Резултата е повече и по скъпи жилища, по високи наеми, по малки заплати, повече стоки на пазара....Кой има сметка от това? Ясно че тоя къде има бизнес и пари. А тоя къде има пари и бизнес има и влияние в правителствата, и реве - трябват хора.
Ще става още по зле по нашите ниви и поля.Нашите здрави жени и мъже на запад,тук да идват хора от Африка и Азия.Скоро ще реват и сополи ще редят.Нашите деца учили на запад ще ни довършат.....
Това е така, но толкова може да си позволи държавата ни. За това и повечето украинци не се заседяват. Ние и на българите не можем да осигурим условия като в Германия, за справка разходи се по селата, които не са около София и големите градове. На всякъде си е мизерия, старите хора кретат с една пенсия и трупат вересии в магазина. Младите няма какво да работят и масово изчезват да работят в голям град или чужбина.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
Украинците ни спасиха от глад, от Путин, направиха ни независими, сега и икономикатаи демографията ще ни оправят, безсилна и жалка работа, или пак нещо се крие зад това.
Украинците са новите поляци, българи, румънци..... Имала европа нужда от инжинери, бла-бла, а заетите бачкат като чистачи, миячи, строители, сервитьори и куп още минимално платени работи. Европа има нужда от роби, не от работници!
"Това се случва дори при съвсем близки по етнос, език и вяра народи - пример Украйна с руснаците, Германия с евреите😁, САЩ с индианците😁 , а сега и с афроамериканците, Южна Африка с белите😁, ние с македонците"
С македонците сме един етнос, един език и една вяра. Спорът (и обидите) са за историческото наследство (и влиянието на сърбите). Почти същото е за украинците и руснаците с влиянието (и претенциите за репарации) на поляците, а от 2011 г. и инвестициите на Байдън в Украйна. А в Южна Африка главният спор е бил между бели (бурите) и белите (колонизатори-англичани) ... за диамантните мини.
"Разсъждава се така все едно войните са вечни и един път избягал от Родината си бежанецът вече няма да се върне. Тази грешка допускат много държави и гледат да ги интегрират"
Някои държави не допускат тази "грешка" - като разбомбят цялата територия (Ирак, Афганистан, Либия, Сирия, Судан, Украйна), за оцелелите не остава друга възможност освен да напуснат. Дори водят такава "хуманитарна политика" - колкото повече оръжие на дадена територия (и печалба за съответния военно-промишлен комплекс), толкова оцелелите получават по-голяма свобода ... да напуснат.
Разни хора, разни идеали..Различни са съдбите и мирогледите на украинките- бежанци... Миналата година по това време точно се наложи д а ходя до Русе да взема пет украинки с 3 деца и да ги настаня в къщата на внука във Варна... Различни истории Едната по възрастната с две деца замина за Шотландия и сега е медицинска страна, другата с едно дете на 46 години ми стана приятелка и живее в Равда в мой апартамент, работи в Лидл , детето си ходи на училище и български понаучи , но тя е умна жена -шефка на банков клон в Харков е била, няма желание да живее в България, но е доволна ,че почти сама се издържа и живее на морето, детето и учи онлайн и чака да свърши СВО и да се прибере, ...Третата беше една млада фльорца на 24 с ниска социална ответственост , пусна си обява в Алото..два-три месеца, и сега е в Амстердам... Другата съшо е млада и много хубава и умна има и някой лев и ги върти по иторото и гледа къщата на внуката и често ходи до Лондон при него, май към сватба отиват нещата,ама той 3-ти курс медицина и нещата са сложни не му даваме..ама кой ще на пита нас... Петата замина за Шотландия да чисти риба и са оженила за някакъв пакистанец с британски паспорт. долу горе на нейната възраст... И после що се вдигали бройката на новорегистрираните с Хив... Ама и на тези жени не е малка драмата им... Да свършва СВО-то и да се прибират у дома да лепят тапети.. Гледам един сериал по Россия 1 -Лимитчии(женис временно жителство), за едни жени тъкачки с техните драми от соц времената.. Много интересен сериал дават го в делнични дни преди шоуто на Соловьов...Все едно за днешните драми се говори...
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
при положение че при нас и полша е най-лесно с езиковата бариера сме уникални идиоти да пропуснем възможността да подобрим демографията си. страшни тиквеници! не само украинци ами всички републики. хем европа, хем кирилица...
Тотал щета в момента за трудовият пазар. До коментар [#1] от "zxp53317185": "Украинските бежанци (за разлика от едни други) са предимно майки с деца 😉"
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
"при положение че при нас и полша е най-лесно с езиковата бариера"
Ама според ОИСР имало било езикова бариера (4% само наети в Словакия). Украинците, с 99.8% грамотно население, със задължително обучение по английски и руски (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_literacy_rate ), нямали били отскок да прескачат бариери като афганци, иракчани, суданци, еритрейци, нигерийци и сирийци. "Хелзинките" от Хелзинкския комитет най ги хлъзгат тия работи.
А аз го виждам в голям град от около поне 20 г. насам. Магазинчето, което им осигуряваше вересията, бе " погълнато" от една по голяма търговска хранителна верига у нас от началото на 90-е г.
Над 5 милиона укропи избръскаха към Европата, но, както личи от диаграмата, 82% от тях не работят. Почти половината от тях са на дотации в държавите, в които живеят, ползват ценови преференции и спецуслуги, а около 30% живеят на накраденото в Укропия. В близко време не виждам как ще запълнят вакуума в трудовия пазар извън сферата на услугите и специалните услуги!
"Огромна част от българите които отиват на гурбет са на същия хал като укрите. " Българите са в ЕС, Украйна не е! Българите някой да им пречи да учат? Знаеш ли колко тъпанара познавам де са от 15 години в Британия и бъкел не знаят английски?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноУкраинските бежанци (за разлика от едни други) са предимно майки с деца 😉
boevbisser
Рейтинг: 2981 НеутралноЗа България, в която има демографска катастрофа, тези хора са огромен шанс, естествено, нашата мила държава ще ги остави да се оправят кой как може. Ако успеят да се интегрират - добре, ако не успеят - ами пак добре. И след това се чудим и вайкаме що сме последни в Европа по всичко, освен по намаляване на населението....
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноОще в началото беше ясно че няма как държава, която като не успява да задържи собственото си население, ще успее да задържи чуждо 😉
Въпреки всичко, това е поредният шанс, който изтървахме като държава.
lz2
Рейтинг: 2119 НеутралноУкраинците все някак ще почнат работа и ще се оправят. Не така обаче стои въпроса с руснаците! Всички ги отбягват и им правят спънки. Нещо понамаля и празното им самочувствие! Всички гледат на тях като на прокажени! А се очертава това да продължи десетилетия, макар и сред тях да има свестни, които мразят Путкин! Тежко да си руснак напоследък. Особено да си свестен руснак!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!brazza
Рейтинг: 1942 НеутралноДо коментар [#4] от "lz2":
Както се оказа, е по-зле да си руснак в Грузия, отколкото в Русия. Тия, свестните, както смятате.
Гошо
Рейтинг: 967 Неутрално
ГоШоДо коментар [#2] от "boevbisser":
Шанс са да помпат инфлацията То така и почна цените скокнаха с украинските помощи
Ако ще помагаме на тая Украйна да ги връщаме обратно ,ето запада дава оръжие ние пък работна ръка и войници
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноКак пък не се сетих!
Украинците ни докараха тази инфлация 😂
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
faraon
Рейтинг: 3235 НеутралноАко разчитаме украинците да спасят България от демографската катастрофа, загубени сме. Нужна е национална политика почти във всички сфери на обществения живот, но за това е нужна държава, вместо това България все повече се превръща в територия, колония., чиято територия трябва да се използва за стратегическите военни нужди на големия брат. Срамота е, че българите изоставяме държавата си и работим за чужди интереси! Самите ние водим България към заличаване. Срамота е, че се отказваме от нашите традиции, обичаи, история, отказваме се от нашия дух!
penetrating
Рейтинг: 8708 НеутралноУкраинските бежанци са майки с малки деца и възрастни жени и мъже (над 90%). Резултатите за заетост са впечатляващи за такива условия, но хората основно не се използват според квалификацията им. И двете страни (работодател и работник) разглеждат ситуацията като временна. Тези бежанци са с тотално различен профил от досегашните (от Азия и Африка) по цели, образование, социален профил(основно жени) и статус, а сега дори по резултатите за наемане на работа (скорост и заетост)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertsa6
Рейтинг: 1531 ВеселоА кой ще воюва за демокрацията?
ЕвроатлантидаГошо
Рейтинг: 967 ВеселоДо коментар [#7] от "zxp53317185":
ГоШоа ти да не би да мислиш че "Америка за България" я докара , но е факт че инфлацията започна след като се появиха украйнците, не е ли така
Араламбене му е майката
Рейтинг: 764 НеутралноДо коментар [#3] от "zxp53317185": "... това е поредният шанс, който изтървахме като държава."
Не поредния, а последния. Друга война върху интелигентни бели хора не се очертава в обозримо бъдеще. Всъщност, и молдованите вършат работа, даже са хептен непретенциозни.
БМЗ
Рейтинг: 1172 НеутралноГлад мори добитъка (европейски). (с)
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Откъде толкова глад за работници? И арабели си внесоха, и афганци, и турци още от преди 60 г., и в роботизираната епоха искат да влизат, и пак не им стигат работниците?
Икономисти, сър.
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноЕстествено че не е факт.
Инфлация има в абсолютно цял свят, а 90% от света не са виждали украински бежанци 😉
БМЗ
Рейтинг: 1172 НеутралноДо коментар [#12] от "Гошо":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Инфлацията започна с короната, товарищ. Много ви е къса паметта нещо.
4okuto
Рейтинг: 698 НеутралноРазбира се, че украинците, които са по Европа, трябва да се използват като ресурс - евтина работна ръка. Това е ползата за страните от ЕС от цялата история в Украйна. Въпросът е, че на доста от украинците не им се бачка, смятат, че европейците им са длъжни или просто предпочитат да участват в незаконна дейност. Интеграцията им никак няма да е лесна, защото се числят за жертви, а такива рядкл допринасят за икономиката пълноценно.
Гошо
Рейтинг: 967 ВеселоДо коментар [#11] от "sa6":
ГоШоЕ и аз това казвам Ние трябва да дадем пример на цяла демократична Европа с това да помогнем на Зеленски като върнем бежанците ,хем ще има войници хем работници при това доказани демократи а какви да е
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2638 НеутралноУникални идиоти сте ватенките!
constatator
Рейтинг: 1950 ВеселоДо коментар [#12] от "Гошо":а ти да не би да мислиш че "Америка за България" я докара , но е факт че инфлацията започна след като се появиха украйнците, не е ли така"" ""
Инфлацията започна след като се появиха Z идиотите!
bistr
Рейтинг: 1561 НеутралноДо коментар [#13] от "Приказки от шипковия храст":
До коментар [#14] от "БМЗ":
1. ясно е, че има полза от украинските емигранти. И да. жалко е, че за пореден пър бг политицте показват немощ и импотентност да измислят подходящи начини и програм иза по-ефективна интеграция и оставане на укранците у нас !
2. но, да има и едни интересни и противоречиви последици от 2-ри ред: примерно факта, че повечето са жени (с малки деца), без мъжете си - това несъмнено води до някои интересни случаи
3. Големият въпрос обаче остава какво ще стане когато войната свърши - колко от тях биха се върнали обратно (вероятно не много), но тогава колко мъже бойци от там биха дошли насам ?
Έλενα Σοροκίνα
Рейтинг: 22 НеутралноУкраинските беженци не могат да станат спасение за България нито в демографската област, нито в в помощ за производственната сфера.
Особенно, ако става въпрос за младите(до 30 години) граждани на тази държава. Това са хора със съвсем друга култура, мислене, самосъзнание и образование. Те никога няма да се интегрират в българското общество поради факта че, са с друга култура и мислене.
По-добре ще е бэлгарските власти да ги отправят в западните страни на ЕС. Нека там, ако искат тези бежанци да си устройват своето бъдеще.
famousandco
Рейтинг: 983 НеутралноНормалните държави се борят да привлекат млади, образовани, с трудови навици и близка култура хора. У нас... не е точно така. И то на ниво държава. На битово ниво хората нямат никакви проблеми с общуването и интеграцията. Работодателите също са доволни от тези, които са наели. Пречките ги създава държавата, без значение кой е на власт.
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноНиколко. И то не само "бойци", ами като цяло украински граждани, включително и тези с български етнос (които са мнозинство от тези избрали България).
От над милион преминали през България, останали са 50 000.
https://bnr.bg/radiobulgaria/post/101783573/za-edna-godina-prez-balgaria-sa-preminali-nad-edin-milion-ukrainski-bejanci
Кум Лисан
Рейтинг: 558 НеутралноВ Германия има сирийци и афганци, Меркел ги покани. В Англия има пакистанци и индийци, останалите източноевропейци ги изгониха. Защо не работят? А защо не работят немците и англичаните?
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.mkebg
Рейтинг: 951 НеутралноДо коментар [#22] от "Έλενα Σοροκίνα":
напълно подкрепям.... 99% от пищещите тук на тема рускоезични, никога през живота си не са виждали жив руснак или украинец.... Да не дава господ да работиш с такива.... Ще обикнете циганите веднага....
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2638 ВеселоТи да видиш :)
Руснак живеещ в България - "аз съм пацифист", ама е така по братски си ми длъжен
Украинци в мой апартамент - 10 месеца настояват да си плащат сметки и наем, а аз знам кви пари взимат и двете и ми е тъпо! Отказвам.
Намери 10-те разлики
ayp341129080
Рейтинг: 262 ВеселоГолям шанс, 90%жени и деца и тинтири минтири.
Тези украинци които искат да се впишат в държавата която и да е тя, успяват. Работят и са независими. Тези които предпочитат да седят по хотели бази, да ги изхранват и да не правят нищо, няма как да интегрираш,поне докато ги хрантутиш. Има болни и стари хора за които разбира се е редно всяка държава която ги е приела да се погрижи за тях. Ами правите и ЗДРАВИТЕ?
Имали деца-ми това е смисъла на живота, семействата по света които имат деца да не би да не работят? И сега държавата дава шанс на украинските деца да се запишат в училище и градина, друг е въпроса колко от укрите ги записаха.
Имаше allinclusive туризъм, първите месеци от войната, как после да им кажеш на тези хора да вземат живота си в ръце. Не напразно по-голямата част от укрите се махнах, когато почнаха премествания и т. н. Отидоха по други държави където им дават по-добри условия да паразитират.
Има много жени предимно съм виждал които си намират работа и работят и те наистина трябва да са добре дошло
Путаран Азиатски
Рейтинг: 71 ВеселоДо коментар [#26] от "mkebg":
Я, я разкажете колко украинци сте виждали и ми отворете очите заедно с оная с гръцките букви. Вива ла рашистка камедия!
ayp341129080
Рейтинг: 262 ВеселоДо коментар [#26] от "mkebg":
Аз съм имал вземане даване с укри в Сл. Бряг, нормални хора като всички нас. Има работливи има и мързеливи, ние не сме ли така?
Веселин Дечев
Рейтинг: 3640 Весело" Наред с нарастващите разходи, компании из цяла Европа са изправени пред липсата на квалифицирани работници"
В Русия съм! В Русия съм!Плащайте им добре и ще има. Засега е по-изгподно да си инфлуенсър.
Веселин Дечев
Рейтинг: 3640 ЛюбопитноКоито и са изолирани в хотели по курортите и няма среда, в която да научат български В Русия съм! В Русия съм!
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2638 НеутралноПоне 50-ина
И всички млади майки с деца и баба
И ко прайм сеа?
А бил ли си в Украйна ма смотан?
beyond_the_frame
Рейтинг: 392 НеутралноДо коментар [#17] от "4okuto":
"Разбира се, че украинците, които са по Европа, трябва да се използват като ресурс - евтина работна ръка."
Европа има много по-голяма нужда от медицински специалисти и инженери, отколкото от евтина работна ръка. Защото необразовани общаци има навсякъде, я специалистите са кът.
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноЗа това не са виновни те, ами организацията създадена от държавата.
Реално такава няма.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2638 НеутралноДо коментар [#28] от "ayp341129080":
"Тези украинци които искат да се впишат в държавата която и да е тя, успяват."
Трябваше им време, което не им се даде, щото ги набиха в хотелите. Трябваше да ги интегрират! Панелките срещу мен са тъмни на 90%!
Сега да те светна, ако един българин взима 2000лв то на украинка и дават 700лв!
После, вписването става по-трудно отколкото си мислиш. На мен ми искат инглиш, на тях освен инглиш им искат и български. Трето, въпреки всичко сами се организираха и си направиха дори детски градини и някоя мама гледа децата, докато другите мами бачкат за жълти стинки!
Аз лично ги уважавам и обичам
valtoro
Рейтинг: 960 НеутралноСъс сигурност ще се справят по добре от оная паплач от Ориента.
Имат образование специалност и европейска култура, много от тях
говорят чужди езици, християни са и са свикнали да работят !!!
Yotce
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#10] от "penetrating":
Това може да важи за България, но не и за Полша или за други държави.
Много млади мъже избягаха от Украйна. Там е голяма неразбория, има забрана да напускат мъже в наборна възраст, ама същите тези мъже имат право да напуснат страната, за да учат.
Така, че доста държави получиха квалифицирана работна ръка от Украйна, ние, както обикновенно, ще получим известно количество неквалифицирани работници.
ayp341129080
Рейтинг: 262 ВеселоДо коментар [#36] от "ТимурСКомандаИКодове":
Аеде сега аз да те светна.
Огромна част от българите които отиват на гурбет са на същия хал като укрите.
Не знаят език, получават по-малко пари за една и съща работа от домакините и т. н.
Но те отиват, работят, плащат си наема, изхранват се и в голяма част отделят някой "лев".
Да е Окрайна има война, мислите на много от хохлите са в Родината, работа в България има, в голямата си част българския чорбаджия вижда когато си съвестен и плаща колкото и на другите(малко, много, това са усещания).
penetrating
Рейтинг: 8708 НеутралноДо коментар [#38] от "Yotce":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЗа да получиш нещо, трябва да си подготвен. Иначе ще отмине покрай тебе :)
.cpp
Рейтинг: 244 НеутралноМай не си много запознат,колко са щедри българските меринджеи .... 2000лв вика
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2475 НеутралноНа 99% от украинските бежанци въобще не им се работи Факт. Гледат държавите с помощите.
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноДо коментар [#42] от "Да вярваме на истината":
Една майка с три деца пристига в България, където еднократно получава помощ от малко над 300 лева и евентуално жилище по програма от 10 лв на денонощие. За образованието на децата си трябва да се погрижи сама (често свързано с разходи), здравеопазването е лошо, но пък платено и отново трябва да го организира сама.
За сметка на това в Германия ще получи по 250 евро на дете, отделно социална помощ за самата нея, ще получи жилище, ще получи качествено безплатно здравеопазване, а за образованието ще я потърси социален работник който ще организира всичко по образованието и социализацията на децата. Ще получи и индивидуална помощ при намирането на работа.
Та всеки разумен човек би избрал второто.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2475 НеутралноДо коментар [#43] от "zxp53317185":
Факт. Но аз пък твърдя, че в България, които работят и се интегрираха са по-добре от Германия. Ингересното е, че молдовциге повече работни места заемат. Но в България останаха около 100 000 украинци и 100 000 руснака. Ингересното е, че нямаме масово българи идващи от Украйна и Русия. Аз мислех, че хоте 500 000 ще дойдат. Те едва по 5000 годишно идват. За сравнение годишно се завръщат по 37 000 деца та българските турци
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3986 НеутралноДо коментар [#1] от "zxp53317185":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleАфрикански пришелец + многодетни украинки = европейска социална програма за подпомагане. Никакви заети работни места няма на хоризонта няма от тях, напротив с обгрижваното на тези жертви се създава нужда от допълнителни работни места и нови разходи за милиарди всеки месец!
Batezuzi
Рейтинг: 1603 НеутралноТо хубаво, че Англия, Германия, Испания, Франция имат нужда от хора, но както казаха езикът е проблем. Много по-лесно украинците ще се интегрират в Чехия, Словения, Словакия, България и ако щете Полша отколкото другаде. Дали тези държави ще се възползват от възможността е отделен въпрос, но фактът, че бягат основно майки с деца ме навежда на мисълта, че държавите с добра система на детските градини и училища ще се спечелят повече.
Вашият профил
Рейтинг: 2926 Неутралнорашисткия боклук като чуе Украйна и украинци и се насират от злоба
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠gianni
Рейтинг: 1182 НеутралноТака е таваришч. Трябва да помогнем на Украйна с оръжия за да изгони кремльовските орди от територията си. После украинците ще се върнат спокойно по домовете си.
1001
Рейтинг: 1937 НеутралноДо коментар [#44] от "Да вярваме на истината":
подкрепям турците изкупиха всичкото ново строителство в района, даже брат ми намаза продаде си апартамента в София на двойна цена на такъв възвращенец
Громя боцнати
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#13] от "Приказки от шипковия храст":
Напротив, много такива войни се очертават, пенсиите тук не разбират, че светът тотално изкуфя, особено властимащите и тази в Украйна ще е само началото на много подобни войни...
gianni
Рейтинг: 1182 НеутралноДо коментар [#36] от "ТимурСКомандаИКодове":
С парите от ЕС за помощ на украинците напълниха гушите на хотелиерите и на пропадналите държавни "почивни" бази. Трябваше да се дадат тези пари на хората за да си плащат наема в градовете, където има търсене на работна ръка.
samoedin
Рейтинг: 4069 НеутралноПо- добре украински бежанци, отколкото такива от Африка и Азия ! Мисля, че това е очеизвадно ! Е, не е много в контекста на отворените обятия на Меркел към африканците, ама ще ме прощавате .......
.
Рейтинг: 1820 НеутралноДо коментар [#44] от "Да вярваме на истината":
Украинци, руснаци ... бе те са един народ и толко омешан че само Господ може да ги познае кой какъв е. Всеки пети в Русия има кръвна близка рода - братя, сестри, родители в Украйна. Всеки трети брак в Украйна е смесен. И то при положение че се самоопределят като такива, а в действителност целия Сибир и Далечен Изток на Русия е по преселници от Източна Украйна и от Кубан. Практически огромната част от селищата, включително и в Аляска са основани от казаците. Но те за никакви украинци не са се мислели. Обратно течение става към началото на 19 век - Мариопул и Донецк, Донбас, както и на още огромни промишлени обекти - миньорите и металурзите идват от Сибир. Защото закриват мините там и разработват такива в Донбас. Одеса е сбирщайн от цялото СССР, то и по царско си е всичко друго ма не и Украйна. Строежите на кримския канал, на АЕЦовете, на много заводи в Зопорожието, Днипро, също носи огромен брой хора от Москва, Петербург, други. Цели производства, конструкторски бюра, заводи с персонала са местени в Украйна. Военните пенсионери от цялото СССР имат право да се заселят където искат в СССР, Харков примерно е една много предпочитана дестинация, Крим също.
И сега да определяи едните такива другите други е смешно. Да , имат различия, от казашките земи примерно и от Украйна и от Русия да ти не върнат пари от даден заем си е абсолютно нормално....
gianni
Рейтинг: 1182 НеутралноТавариш путин го разбра по трудния начин, че това не е вярно, ще го разберате и ушанките у нас. Такива професионални роби каквито има на територията на руската педерация, днес няма нито в едно кътче на света. Абсолютни зомбита!
Ivan Ivanov
Рейтинг: 1048 Неутралноподлите рушняци убиват работната ръка на запада,гадове
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2475 НеутралноДо коментар [#53] от ".":
Абсолютно вярно Колкото руснаци познавам дето са вече години тука, рускини основно имат роднини в Украйна и в Русия.
Но те по тези места на всеки 100 години се трепят жестоко независимо какъв е поводът.
Николай Колев
Рейтинг: 3282 НеутралноГоворителката на МВнР на Москва призна, че има вътрешни борби сред кремълския елит:
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-march-11-2023
🐖
Рейтинг: 1320 НеутралноПоредно доказателство, че Потака е:
- ЦРУ агент
и/или
- мн просто парче
.
Рейтинг: 1820 НеутралноДо коментар [#56] от "Да вярваме на истината":
Да, това е голяма трагедия, Шолохов има много разкази на тая тема. Баща убива син, брат брата застрелва....
https://www.youtube.com/watch?v=pMhWst-imys
realguru
Рейтинг: 1812 НеутралноАз па си мислех, че само БГ работодателите не плащат добре :)
Да увеличат заплатите и веднага ще се намерят работници както обичат да казват нашите умно-красиви :)
Въпросът е от къде ще дойдат? ;)
.
Рейтинг: 1820 НеутралноДо коментар [#56] от "Да вярваме на истината":
Една от основните аргументи да се образува УССР е именно разделяне на казачеството което е било основно на страната на белите в гражданската война.
Ivan Peev
Рейтинг: 760 НеутралноИ докога Европа ще търси роби?
Два дебила это сила!Пламен Данаилов
Рейтинг: 495 НеутралноРазсъждава се така все едно войните са вечни и един път избягал от Родината си бежанецът вече няма да се върне. Тази грешка допускат много държави и гледат да ги интегрират, изучат на своя език което не е лошо, но поражда големи проблеми в бъдеще. Омесването на народите в количества (5-10% и повече мигранти от основното население) винаги води до национализъм и фашизъм. Това се случва дори при съвсем близки по етнос, език и вяра народи - пример Украйна с руснаците, Германия с евреите, САЩ с индианците, а сега и с афроамериканците, Южна Африка с белите, ние с македонците (ако станем една държава). В ЕС където живеят 6% от населението на света, няма място за 1,3млрд африканци, 1,2млрд. араби и още повече индийци, пакита, китайци, руснаци и други азиатци.
Пламен Данаилов
Рейтинг: 495 НеутралноЕС трябва да изработи един списък със страните в които има войни и, че само оттам се приемат бежанци. Списъкът да се осъвременява ежемесечно и емигрантите от мирните държави да се връщат още от летището/границата щом нямат визи. Не бива да се интегрират бежанците, трябва да се отнасяме към тях като временни гости дошли да се спасят от бомбите, но с уговорката свърши ли войната - край на помощите и обратно в Родината. Това да важи особено за арабските и африкански пришълци.
hamiltonf
Рейтинг: 4454 НеутралноМи, нали имаше крида, мега рецесия, според форьмнитя ватенки!?
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година..
Рейтинг: 1820 НеутралноВинаги ще реват че недостигат хора, работници и тн. Винаги! Колко и да дойдат още ще трябват. Защото по тоя начин си крепят бизнеса големите акули. Емигранта е не само работник, той е и консуматор - трябва му жилище, храна, телевизор, компютър, кола, домакински уреди и тн. Работи или е на социалка на тоя къде продава му е все тая. Резултата е повече и по скъпи жилища, по високи наеми, по малки заплати, повече стоки на пазара....Кой има сметка от това? Ясно че тоя къде има бизнес и пари. А тоя къде има пари и бизнес има и влияние в правителствата, и реве - трябват хора.
🐖
Рейтинг: 1320 НеутралноДо коментар [#65] от "hamiltonf":
Tejka zima beshe si4ki omrqha
Гавраилов
Рейтинг: 259 НеутралноДо коментар [#12] от "Гошо":
А ти зададе ли си първо въпросът, кой направи така, че да се появят украинските бежанци? Ще ти дам жокер. Отговорът се намира в профилната ти снимка.
ixt051165915
Рейтинг: 111 НеутралноЩе става още по зле по нашите ниви и поля.Нашите здрави жени и мъже на запад,тук да идват хора от Африка и Азия.Скоро ще реват и сополи ще редят.Нашите деца учили на запад ще ни довършат.....
🐖
Рейтинг: 1320 НеутралноДо коментар [#69] от "ixt051165915":
Последното изречение поне уцели точно
ixt051165915
Рейтинг: 111 НеутралноСледващите бежанци ще бъдат поляците.
🐖
Рейтинг: 1320 НеутралноДо коментар [#71] от "ixt051165915":
Ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще, ще
Кум Лисан
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#43] от "zxp53317185":
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.Това е така, но толкова може да си позволи държавата ни. За това и повечето украинци не се заседяват. Ние и на българите не можем да осигурим условия като в Германия, за справка разходи се по селата, които не са около София и големите градове. На всякъде си е мизерия, старите хора кретат с една пенсия и трупат вересии в магазина. Младите няма какво да работят и масово изчезват да работят в голям град или чужбина.
Gancho Ganev
Рейтинг: 753 НеутралноУкраинците ни спасиха от глад, от Путин, направиха ни независими, сега и икономикатаи демографията ще ни оправят, безсилна и жалка работа, или пак нещо се крие зад това.
zxp53317185
Рейтинг: 2938 НеутралноДо коментар [#73] от "Кум Лисан":
Факт, осигурим ли го за едните, няма как да не го осигурим и за другите.
peen40
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#73] от "Кум Лисан":
Аз не съм виждал пенсионер да пазарува на вересия,освен ако не издържа безработен син или дъщеря.Още повече пък някой от село.
Shopeto
Рейтинг: 1526 НеутралноФакт е, че инфлацията се появи заради пандемията, но се засили след като Русия нападна Украина... Да, тогава „се появиха“ и украинците.
Shopeto
Рейтинг: 1526 НеутралноПри такива мухльовци като теб, накрая наистина че ни потрябват и чужденци за разплод.
zzv17633942
Рейтинг: 76 НеутралноУкраинците са новите поляци, българи, румънци..... Имала европа нужда от инжинери, бла-бла, а заетите бачкат като чистачи, миячи, строители, сервитьори и куп още минимално платени работи. Европа има нужда от роби, не от работници!
wanderer
Рейтинг: 2196 ВеселоДо коментар [#63] от "Пламен Данаилов":
"Това се случва дори при съвсем близки по етнос, език и вяра народи - пример Украйна с руснаците, Германия с евреите😁, САЩ с индианците😁 , а сега и с афроамериканците, Южна Африка с белите😁, ние с македонците"
С македонците сме един етнос, един език и една вяра. Спорът (и обидите) са за историческото наследство (и влиянието на сърбите). Почти същото е за украинците и руснаците с влиянието (и претенциите за репарации) на поляците, а от 2011 г. и инвестициите на Байдън в Украйна.
А в Южна Африка главният спор е бил между бели (бурите) и белите (колонизатори-англичани) ... за диамантните мини.
"Разсъждава се така все едно войните са вечни и един път избягал от Родината си бежанецът вече няма да се върне. Тази грешка допускат много държави и гледат да ги интегрират"
Някои държави не допускат тази "грешка" - като разбомбят цялата територия (Ирак, Афганистан, Либия, Сирия, Судан, Украйна), за оцелелите не остава друга възможност освен да напуснат. Дори водят такава "хуманитарна политика" - колкото повече оръжие на дадена територия (и печалба за съответния военно-промишлен комплекс), толкова оцелелите получават по-голяма свобода ... да напуснат.
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 1016 НеутралноРазни хора, разни идеали..Различни са съдбите и мирогледите на украинките- бежанци... Миналата година по това време точно се наложи д а ходя до Русе да взема пет украинки с 3 деца и да ги настаня в къщата на внука във Варна... Различни истории Едната по възрастната с две деца замина за Шотландия и сега е медицинска страна, другата с едно дете на 46 години ми стана приятелка и живее в Равда в мой апартамент, работи в Лидл , детето си ходи на училище и български понаучи , но тя е умна жена -шефка на банков клон в Харков е била, няма желание да живее в България, но е доволна ,че почти сама се издържа и живее на морето, детето и учи онлайн и чака да свърши СВО и да се прибере, ...Третата беше една млада фльорца на 24 с ниска социална ответственост , пусна си обява в Алото..два-три месеца, и сега е в Амстердам... Другата съшо е млада и много хубава и умна има и някой лев и ги върти по иторото и гледа къщата на внуката и често ходи до Лондон при него, май към сватба отиват нещата,ама той 3-ти курс медицина и нещата са сложни не му даваме..ама кой ще на пита нас...
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…Петата замина за Шотландия да чисти риба и са оженила за някакъв пакистанец с британски паспорт. долу горе на нейната възраст... И после що се вдигали бройката на новорегистрираните с Хив... Ама и на тези жени не е малка драмата им... Да свършва СВО-то и да се прибират у дома да лепят тапети..
Гледам един сериал по Россия 1 -Лимитчии(женис временно жителство), за едни жени тъкачки с техните драми от соц времената.. Много интересен сериал дават го в делнични дни преди шоуто на Соловьов...Все едно за днешните драми се говори...
karatista
Рейтинг: 3632 Любопитнопри положение че при нас и полша е най-лесно с езиковата бариера сме уникални идиоти да пропуснем възможността да подобрим демографията си. страшни тиквеници! не само украинци ами всички републики. хем европа, хем кирилица...
mr. Gorbachev, tear down this wall!DDR
Рейтинг: 1208 НеутралноТотал щета в момента за трудовият пазар.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#1] от "zxp53317185":
"Украинските бежанци (за разлика от едни други) са предимно майки с деца 😉"
wanderer
Рейтинг: 2196 ВеселоДо коментар [#82] от "karatista":
"при положение че при нас и полша е най-лесно с езиковата бариера"
Ама според ОИСР имало било езикова бариера (4% само наети в Словакия). Украинците, с 99.8% грамотно население, със задължително обучение по английски и руски (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_literacy_rate ), нямали били отскок да прескачат бариери като афганци, иракчани, суданци, еритрейци, нигерийци и сирийци. "Хелзинките" от Хелзинкския комитет най ги хлъзгат тия работи.
Дали пък няма някакъв "българо-македонски" проблем с "предкарпатска рус" (предишна автономна чехо-словашка провинция)?
https://uk.wikipedia.org/wiki/Закарпатська_Україна _(1944—1946)
Петя Янчева
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#17] от "4okuto":
Като нас, от 1990 г., евтини...
Петя Янчева
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#39] от "ayp341129080":
А свестен чорбаджия у нас има ли?
Петя Янчева
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#71] от "ixt051165915":
След тях унгарците. След това ... ние, но то и така не сме преставали да бъдем такива. нищо че им казват имигранти.
Петя Янчева
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#76] от "peen40":
А аз го виждам в голям град от около поне 20 г. насам. Магазинчето, което им осигуряваше вересията, бе " погълнато" от една по голяма търговска хранителна верига у нас от началото на 90-е г.
Малинчо Паков
Рейтинг: 883 НеутралноДо коментар [#1] от "zxp53317185":
МалинчоИ с качествени автомобили!
Малинчо Паков
Рейтинг: 883 ВеселоНад 5 милиона укропи избръскаха към Европата, но, както личи от диаграмата, 82% от тях не работят. Почти половината от тях са на дотации в държавите, в които живеят, ползват ценови преференции и спецуслуги, а около 30% живеят на накраденото в Укропия. В близко време не виждам как ще запълнят вакуума в трудовия пазар извън сферата на услугите и специалните услуги!
МалинчоТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2638 НеутралноДо коментар [#39] от "ayp341129080":
"Огромна част от българите които отиват на гурбет са на същия хал като укрите.
"
Българите са в ЕС, Украйна не е! Българите някой да им пречи да учат? Знаеш ли колко тъпанара познавам де са от 15 години в Британия и бъкел не знаят английски?