Valve се съмнява в PC отдадеността на Microsoft

Дъг Ломбарди смята, че инициативата Games for Windows има за цел единствено да засили продажбите на Vista, а не да "съживи" и без това здравия PC гейминг. Според него именно действията на софтуерния гигант застрашават индустрията.

Valve се съмнява в PC отдадеността на Microsoft


В опит да защити персоналния компютър като платформа американската компания Valve Software (Half-Life 2), постави под въпрос съмнителните усилия на Microsoft да разгърне напълно спорната си маркетингова кампания Games for Windows.


Благородната инициативата на Microsoft има за цел да създаде нещо като стандарт, с който трябва да се съобразяват всички производители на игри, изявяващи желание да разработват игри операционните системи на корпорацията.


Администрацията на Бил Гейтс твърди, че основаната идея е "игрите за Windows" да са поне толкова достъпни, колкото и тези, предназначени за други платформи от рода на конзолата Xbox 360. А за да поеме нещата в свои ръце, Microsoft възнамерява да създаде по-скоро институция, която да маркира заглавията в зависимост от тяхното съдържание, съвместимостта им с наличния PC хардуер, лекота на инсталацията и т.н.




Според Valve Software обаче изобщо не е ясно дали софтуерният гигант има намерението да поддържа PC гейминга в дългосрочен план, или използва инициативата "Games for Windows" като рекламен инструмент за налагането на Windows Vista като стандарт.


"Точно в момента изглежда сякаш целият шум се вдига, за да помогне на Vista", споделя маркетинг мениджърът на Valve Software Дъг Ломбарди в интервю за онлайн изданието GamesIndustry.biz.


"Поддържането на платформа изисква неспирни усилия в продължение на много години. И така в момента наблюдаваме как Microsoft продължава да харчи пари за устройване на Games for Windows кътове в големите магазини и ангажира все повече гласовити PR агенти, проповядващи на масите как PC платформата не само, че не умира, ами е по-голяма откогато от всички други платформи взети заедно. Щеше да е страхотно, ако наистина е така. Но, ако целта е да се промотира Vista, това е в ущърб на индустрията и в полза на Microsoft", смята Ломбарди.


Представляваната от Ломбарди компания е върл защитник на PC гейминга и нейни високопоставени служители често изтъкват успехите си като самостоятелна компания като доказателство, че смъртта на PC гейминга е по-скоро изкуствено създаден мит.


Макар големи агенции за маркетинг сондажи като NPD игнорират продажбите на PC игри, отделни епизоди, както и повечето неангажиращи заглавия в долния ценови сегмент, Ломбарди смята, че пазарът на компютърни игри е много по-стабилен от този на някои домашни гейм конзоли.


"Sony и Microsoft разполагат с армии PR консултанти, чиято работа е да тъпчат с информация медии и аналитици ден след ден", продължава Ломбарди.


"Всички те непрестанно разказват как PC платформата умира, конзолите печелят, а никой не прави нищо по въпроса. Всички статистики от големите търговски показват, че продажбите на компютърни игри без съмнение спадат", съгласява се той. Но отбелязва, че в същото време World of Warcraft печели десетки милиони долари всеки месец без изобщо да има връзка с добрите стари продажби на дребно.


Той споделя, че Valve печели прилично от онлайн системата си за дистрибуцията Steam, но споделяната от тях информация не се използва за изготвянето на статистики. Същото важало и за изключително масови продукти като Bejewelled на гиганта PopCap, по които се организират огромни турнири с фантастични наградни фондове, надхвърлящи многократно раздаваните от World Cyber Games, Electronic Sports League и Electronic Sports World Cup суми.


"Ако добавим приходите от World of Warcraft, Steam и PopCap в общата картинка излиза, че PC не само не умира, а е силен конкурент на Xbox 360", завършва Ломбарди.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK